nå blir livet bedre

Hei dere! Nå har jeg offisielt hatt min aller første natt alene på hybel. Jeg bor i et kollektiv med tre venninner, en av de som bor her er min beste venninne så det er veldig trivelig. Her skal jeg være i en måned mens badet i leiligheten jeg eier blir fresht og fint! Det var forresten ganske rart å være alene en natt, og ikke minst å enda være alene. Jeg er jo vandt til å ha kjæresten min rundt hele tiden, og om ikke han er nært meg så vet jeg jo at han snart kommer, men nå er det annerledes.. Men herregud vi kan jo besøke hverandre om vi vil, så verdens undergang er det jo ikke, haha..

Jeg har iallfall nettopp spist lunsj på sengen mens jeg ser på film, veldig luksus! Jeg har vært våken siden klokken 05:30 fordi jeg gjorde et intervju på p3 morgen, så det har vært godt å bare slappe av nå. Jeg prøver å bli flinkere på å få i meg mer mat, altså faste måltider hvor jeg prøver å spise variert. I det siste har det vært alt for mange tilfeller av ett måltid per dag, og ofte junk / godteri, noe som definitivt ga utslag til slutt og jeg var konstant dødsliten. Så, nå blir det andre boller – og ikke sjokoladeboller, hehe.

Og ja, GUESS WHAT? Ville egentlig ikke fortelle dere noe om det før alt er 100% sikkert, men jeg snakker sånn smått med EF om å flytte og bo borte i 6 måneder.. Eller, det er faktsik ganske sikkert, jeg jobber bare med å finne ut hvor jeg vil. 3 mnd i LA, 3 mnd i Sidney? Robin henger så klart med på lasset, og han skal vel gå på skole han også. Ah, håper det blir noe av!!! 🙂 Jeg er så eventyrlysten for tiden, og jeg tror det kunne ha vært godt for meg psykisk, min kreative side, arbeidslysten min og det ene med det andre. Vel ja, jeg blir helt i 10000 bare av å nevne det for dere! ♥♥♥♥♥♥

Kimono fra NLY trend / smykker fra forever 21. (annonselenke

Nå sitter jeg og overveier om jeg skal bli værende i leiligheten, eller om jeg skal sette meg på en cafe ett eller annet sted.. se på mennesker, tenke på livet, være kvalm av sommerfugler i magen og den slags. Dette er en JÆVLIG bra dag, fordi jeg føler på hvor heldig jeg er.. Og fordi jeg fikk tilbud om et superspennende intervju i et veldig prestisjetungt magasin tidligere idag som jeg takket et hylende JA til. Ah, good days are coming!

78 kommentarer
    1. ååh, så heldig du er. Du må huske å tenke ofte over hvor heldig du faktisk er.
      Det bildet var forresten fint av deg! Skulle ønske jeg også hadde penger til å fikse på ting

    2. Har en storesøster som bor i Australia for tiden, og tror hun absolutt kan anbefale det! Hun har tidligere bodd et år i USA også, men trives visstnok bedre i Australia med fint vær og veldig hyggelige mennesker! But then again, så vil jeg tro at kulturforskjellene er større i USA (australia er nok litt likere norge) så kommer jo an på hva du ønsker å oppnå med et sånt opphold! Wææ, uansett hva du velger blir det nok bra uansett! 🙂

    3. Dette kan fremstå litt frekt, men det er for all del ikke ment slik. Hvorfor vil du til USA eller Australia? Jeg synest det er så utroooolig uoriginalt. “Alle” drar jo til disse plassene. Du som vanligvis skiller deg veldig ut, og er et fargekart av en person, hvorfor går du ikke litt utenom boksen? Du er jo ikke en person som følger strømmen. Du er den ene sauen som løper vilskt ved siden av resten av saueflokken. Hvorfor disse to landene? Du møter jo flere nordmenn der enn i Oslo. Ta et steg ut av komfortsonen din, gjør noe sykt. Hva med Japan? Jeg har vært der to ganger, og mine beste minner er derifra. Hvor sykt hadde ikke det vært? Sophie elise fra Harstad i Tokyo? Jeg sier det bare. Du er gal. Ta en sjanse. Ikke seil med strømmen av nordmenn som “omgelsker NY/LA/Sydney lizm”. Du ER IKKE SLIK. Go wild, Sophie. Løp fra de andre sauene 🙂

    4. Jeg var seks mnd med EF i Santa Barbara (like utenfor LA), og anbefaler Santa Barbara over LA. Skolen har mye høyere standard (var flere som flyttet fra LA til Santa Barbara, pga skolen), det er null stress å dra inn til LA en dag, og det er sykt fint der, nesten ikke kriminalitet, osv. Hun ene jeg ble kjent med der flyttet til Sidney etter seks mnd, og flyttet rett tilbake etter to uker.

    5. Reis nå heller til en mer spennende plass! Sophie Elise i plastikkens hovedstad LA, liksom. Det blir sikkert vellykket…

    6. Lykke til med valget. Da jeg var “ung og lovende”, (det vil si før man begynte på hovedutdannelse, fikk 4 barn og ble stucked med overtidsjobb) var jeg også på språkskole. Tenk deg nøye om, hva du vil oppleve, hvordan og drit i hva alle andre måtte mene. Hva du vil oppleve og hvor, må være opptil deg – om det er hipt eller ei kan vel de andre bry seg lite om!! kos deg masse!

    7. så utrolig spennende, skal selv til Los Angeles fra august til desember, og gleder meg veldig masse!! 🙂

    8. Hørte deg på p3Morgen og såg deg på vgtv… Du burde ærlig talt øve det på sånne intervjuer, du både ser og hørest sur ut og det virker som du har null interesse av å være der eller det de andre snakker og spør deg om. Det er bare så SYKT stivt, så for din egen del så burde du øve deg på hvordan du skal oppføre deg med og til andre mennesker.

    9. Åherregud så spennende! Det hørest super gøyt ut å dra i 6 måneder til et eller fler land for å gå på skole!
      Elsker stilen din på bilde der foresten <3

    10. Du burde prøve noe helt nytt mens du har sjansen! Dra til Beijing eller Tokyo. Var i Tokyo alene i et par måneder og det er fortsatt den beste opplevelsen i mitt liv. Språket kommer lettere enn du tror og menneskene der er så villige til å hjelpe deg. De mange negative stereotypene jeg hadde om folk i øst-asia forsvant når jeg var der. Tror du hadde passet inn i Tokyo og. Hvis du er lei av å måtte blende inn i mengden i Oslo så er det digg å få litt frihet. Utelivet er også helt sykt 😉 Leiligheten blir nok litt mindre men når man kun har den for å ha et sted å sove er ikke det noe stress.

    11. Du burde gjøre dette her uten Robin. Slik du framstilte det på bloggerne så virker det som Robin kun er sammen med deg for PR, og for å få ting gratis. Dere kranglet fordi du ikke ville ha han med i musikkvideoen, mens han på død og liv ville det? Gjør dette for deg selv. Dersom dere er meant to be, kommer dere fortsatt til å være meant to be etter 6 måneder også <3

    12. Reis! Du kommer til å lære så utrolig mye av det, enten du reiser alene eller med Robin. Det å være helt “alene” på et nytt sted er bare helt fantastisk skummelt, men det er slike ting vi lærer alle mest av, er det ikke? Go, go, go!

    13. Du var utrolig fin på det bildet <3 Så gøy at du kanskje skal flytte, blir sikkert kjempe gøy 🙂 Hvor bor Robin nå som dere pusser opp? 🙂

    14. Hei! Jeg var nettopp å reise verden rundt, bl.a. Sydney og LA. Fikk et kjempedårlig inntrykk av LA, det hele var veldig tacky. Avstandene i LA er også latterlig store, og det er veldig dyrt å komme seg rundt med mindre man har en bil, dårlig kollektivtransport er det også.. Masse uteliggere og innpåslitne folk som var skikkelig frekke i kjeften. I Australia derimot er alle folkene utrolig hyggelige og må også si at Sydney var ti ganger finere enn LA.. Så jeg vil virkelig anbefale Sydney, fineste sted på jord som jeg definitivt skal tilbake til en gang 😀

    15. Høres sykt bra ut! Men har Robin råd til å gå på skole og bo i La/Sidney eller må du betale for han?

    16. Ååååå…så heldig du er. Jeg vil å…
      Så fint bilde. Du er så pen! Når jeg så hvor kimonoen var fra tenkte jeg: nå må jeg shoppe. Har hatt så lyst på en kimono såååå lenge. Den var så fin, men er litt redd den bare så så fin ut siden du hadde den på deg, men vi får se om jeg kjøper den eller ikke.

    17. Åååh så utrolig deilig med et oppløftende innlegg fra din side! 😀 Elsker å høre at du har det bra! Loveu

    18. Du spiser hvetebrød med syltetøy, og frokostblanding av sjokolade å sukker.. Det må jeg si er variert og sunt Sophie.
      Skal du flytte bort i 6mnd? vedder på du kommer å sier “Det ble ikke noe av” eller så reiser du hjem fordi du får hjelengsel. Du setter så lite pris på mulighetene dine, å har alt for lav terkel for å avlyse eller avbryte eventyrene dine. Wake up, du aner ikke hvilke muligheter du faktisk har.

    19. du er best jeg er din største fan og beundrer deg drit mye skulle ønske du var søstra mi, du er den som har inspirert meg til å blogge
      hilsen lidianeoveraa.blogg.no

    20. Hvordan har huden din blitt så fin? Trenger gjerne tips, siden jeg er i et helt ekstremt tilfelle for tiden, og ikke finner noe som hjelper! Både legen og jeg blir sprø!

    21. Hei Sophie. Ville bare si at jeg elsker bloggen din. Og liker deg veldig godt. Du er en kjempe jente.
      Lurte bare på om du kunne skrive litt om hvordan de “kvise pillene” virker på deg? Ser du noen endring? Hva heter de pillene?
      Nyt kvelden videre. Klem fra Carla

    22. REIS UTEN ROBIN! Har du aldri tenkt å oppleve noe alene? Må du alltid ha med deg kjæresten/veninna? Det er nå du er ung og lever, Sophie! Reis ut i verden og opplev noe bare for deg selv! Dette er jo grunnen til at Robin er sammen med deg, han lever på din suksess. Hvis han virkelig elsker deg hadde dere ikke kranglet om musikkvideoen, og han hadde latt deg reise alene på eventyr.

    23. You are so beautiful baby,you can easy find out hybelleilighet either one sleeping Rome with kichten a and bathroom, becoz you are favourite among the publics and every bodies like you, and you will find your way soon.best luck.

    24. sydney!! du bürde felge det!! jeg skulle på språkreise så valgte jeg sydney og dte angrer jeg ikke et sekund på! du bhurde ta sydney!!!!!!

    25. Er det fordi Mammatilmichelle skal flytte til utlandet?:) har skikkelig lyst å flytte til Australia, jeg:) en dag skal jeg det, det er jeg 100% sikker på!:)

    26. Ja, du må gripe den EF-sjangsen!! :)) Det kommer du helt sikkert ikke til å angre på når du blir eldre. Heldige deg 🙂 LA og Sydeny høres jo bare helt supert ut:))

    27. Jeg blir så utrolig inspirert av deg! Når jeg ser hvordan du sminker deg og ordner deg hver dag får meg til å få lyst til å gå rett inn på badet å fikse meg! Jeg bruker ikke mye sminke, og det er vel positivt det, men jeg føler meg jo penere med sminke 🙂 Du er så pen!

    28. Dette kan fremstå litt frekt, men det er for all del ikke ment slik. Hvorfor vil du til USA eller Australia? Jeg synest det er så utroooolig uoriginalt. “Alle” drar jo til disse plassene. Du som vanligvis skiller deg veldig ut, og er et fargekart av en person, hvorfor går du ikke litt utenom boksen? Du er jo ikke en person som følger strømmen. Du er den ene sauen som løper vilskt ved siden av resten av saueflokken. Hvorfor disse to landene? Du møter jo flere nordmenn der enn i Oslo. Ta et steg ut av komfortsonen din, gjør noe sykt. Hva med Japan? Jeg har vært der to ganger, og mine beste minner er derifra. Hvor sykt hadde ikke det vært? Sophie elise fra Harstad i Tokyo? Jeg sier det bare. Du er gal. Ta en sjanse. Ikke seil med strømmen av nordmenn som “omgelsker NY/LA/Sydney lizm”. Du ER IKKE SLIK. Go wild, Sophie. Løp fra de andre sauene
      Kunne ikke skrevet det bedre selv!

    29. Vil bare si at jeg beundrer deg. Det kan ikke være lett å drive en så stor blogg (eller blogg i det hele tatt for den saks skyld) + å ta imot all dritt fra andre. Likevel står du for ditt, og tørr å si hva du mener, det er i allefall sånn du fremstår. Du er nok et forbilde for mange når det kommer til mange ting, men mest det å tørre å stå opp for seg selv og sine egne meninger. Det er ikke alle som tørr det. Uansett, jeg syns du skal være stolt av deg selv. Jeg tror nok mange fortsatt sitter igjen med det “førsteinntrykket” di fikk av deg, en eller annen gang.
      De er vel for oppehengt i hva som har skjedd før, at de ikke greier å følge med nå? Uansett, om de hadde tatt seg tid til å prøve å se på deg som et med menneske, en helt alminnelig person. Da hadde di nok til slutt greidd å sett at det du skriver om, og det du engasjerer deg for er veldig ofte ..veldig interresant, og modig gjort. Det er selvfølgelig hver sin smak, alle kan ikke like alle/alt. Men ALLE fortjener en real sjanse. Til og med en toppblogger;)
      Jeg vil bare nemne at førsteinntrykket jeg fikk av deg er noe halt annet enn det jeg har nå. At vi skal dømme etter utseende bare sånn etter noen få sekunder, er latterlig. Det er jo ikke utseende som teller. Wow, om noen bruker litt mer sminke enn deg, gjør det dem overfladisk? Eller om noen bruker mindre sminke en deg, gjør det dem stygg? Alt i vår verden handler om utseende, det er i allefall sånn det virker. Det er en rar verden vi lever i du.
      Du har dine interesser, og ting du er engasjert for og bryr deg om. Du skal da få lov til det du. Du som alle andre. Du er en veldig artig og spennende person, og det er gøy og interresant å lese bloggen din. Du insprierer mange, og hjelper sikkert mange også. Jeg kjenner deg ikke, og vet egentlig ikke noe om deg. Men jeg ser ofte innom bloggen din, og jeg syns du er tøff. Det var bare det.
      Ps; jeg bruker nesten aldri å kommentere, det ble vel mye ordfeil osv og, men yolo 😉 neida..tenkte bare å gi deg litt credit for jobben du gjør. Det å ha en jobb som innebærer å dele meste parten av livet sitt med hele verden kan ikke være så lett.

    30. jeg reiste med EF til Redondo beach i LA, i 9 mnd. Skolen er rett ved stranden, et av verdens største kjøpesentre ligger rett i nærheten, masse trivelige kafeer i umiddelbar nærhet og bare 1 time unna Hollywood og downtown LA. Stedet er magisk, jeg elsket å være der, selv om ikke skolen er den aller beste(har kanskje blitt bedre nå, 5 år siden jeg var der nå, hjelp hvor tiden flyr). Anyways jeg vil virkelig anbefale å reise dit, det er så vakkert og alltid noe å finne på. Man kan dra på filmpremierer og se kjendisene på den røde løperen, dra på konserter, musikaler osv osv. Og utestedene er råkule!! Og så er det lett å dra på en helgetur til feks San Fransisco, Las Vegas, San diego osv..
      Beste 9 mnd av livet mitt, og anbefaler det på det sterkeste, bare du ikke bor hos vertsfamilier.. De er bare ute etter penger ..

    31. FY søren du e heldig jenta! Unna deg absolutt detta, med tanke på at du har oppnådd i livet og alt du får tel så e dette en mulighet du ikke kan gå glipp av. Synes du e utrulig tøff som vil reis bort å bo i et anna land i 6 mnd. Drømmen tel di fleste, men virkelighet for di som jobba for d. Håpa du fortsett å kjenn på følelsen av å vær heldig, og å vær takknemlig for d du har. Stå på Sophie ! <3

    32. Så godt å høre at du har det bra! Litt forandring i hverdagen er vel bare kjekt, blir morsomt å se hvordan du får det på hybel 🙂 Å bo i utlandet er noe mange drømmer om nå, tror jeg, og selv skal jeg til New York et par måneder denne høsten! Godt å komme seg vekk, møte nye folk og se nye steder 🙂
      Liker veldig denne sminkelooken på deg – du bør gå for mørke lepper oftere!

    33. Du er helt latterlig nydelig, Sophie!!
      Og såå gøy å høre at det ser lysere ut, føler det er sært at det gjør meg glad <3

    34. Så spennende at du vil flytte bort litt! Jeg kan virkelig anbefale å komme litt bort fra Norge.
      Jeg bodde selv i Perth på vest kysten av Australia for 2 år siden. Nå er jeg tilbake hvor jeg nå har backpacket og bodd de fleste passer i Australia. Jeg tror absolutt at Sydney kan være en fin plass å bo et par månder, Manly og Bondi er også fint hvis du vil bo nær stranden. Mitt eneste tips er å dra dit når det er vår/sommer, for vinter i Australia er faktisk kaldere enn du tror 🙂

    35. Hvor tok alle “haters” veien i kommentarfeltet under: konkurranse – vinn questbars og såkalt “rumpetights” ??? Hahaha jeeeeezzz, folk er idioter. Så lenge du kan få noen gratis så er hun plutselig ikke så ille lenger. Helt til neste innlegg da.. Stakkars folk!
      Kan noen av dere svare meg ærlig på et enkelt spørsmål? Hvorfor bruke tid på å lese bloggen til en du hater?

    36. Så godt å lese at du har det bedre! Ser også kjempe spennende ut å bo borte i et halvt år!! åhh så missunelig jeg blir 😀 også lurer jeg på hvorfor du og Robin ikke bor sammen mens du pusser opp, og om dere skal flytte sammen når det er ferdig? klem fra meg<3

    37. Solveig: Hvorfor bruke tiden din på å gi oppmerksomhet til dem, slik at de fortsetter mer? 🙂

    38. Anine: Det er pga plassmangel! Han bor hos en kompis, jeg bor hos en venninne, og det hadde nok blitt litt masse folk kan jeg tenke meg.. Hehe. Men vi skal så klart flytte inn sammen når det er ferdig! Klem tilbake <3

    39. Sydney er i Australia, Sidney som du skrev kan være flere forskjellige passer i Amerika. Pass på skrivefeil lol

    40. Skal selv til Santa Barbara som er i California i september. Skal være der i 9 måneder, og gleder meg supermasse! Grip sjansen til å reise mens du ennå er ung <3

    41. Australia har så mye å by på! Har bodd i Australia selv i over 1 år, kan ikke tenke meg å flytte noe annet sted etter utdanningen min er ferdig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg