NEW YORK, HERE I COME!

Nå er det ikke lenge til jeg drar på min aller første ferie til NY! Eller, ferie og ferie.. Jeg skal jo faktisk gjøre noe produktivt der borte, jeg skal nemlig reise med EF for å gå på skole! Skolen til EF i new york er en av de største skolene de har, med opp til 70 nasjonaliteter som er der for å lære året rundt. Jeg skal bo på campus ved skolen, og har hørt at det skal være veldig “american campus style”, hehe. Så det kan jo bli spennende! Skolen ligger 40 minutter unna Manhatten også, gleder meg veldig til å se alt ♥ Dere kan lese mer om skolen her.

Tidligere har jeg kun vært en svipptur innom New York, så jeg har ikke fått noe annet ut av byen enn å egentlig bare være der. Jeg vil jo oppleve alt! Merker at dette har vært et skikkelig USA-år for meg så langt, to turer er jo gjennomført allerede og jeg gleder meg til den tredje som kommer til å ha en helt annen stemning.

Jeg skal så klart blogge masse fra reisen! Jeg drar den 10 mai og reiser heeeelt alene, noe jeg egentlig synes er litt skummelt, så om noen lesere er i New York mellom 10-16 mai får dere gjerne gi meg en beskjed her, så blir jeg kjempeglad for å møtes! Dere kan lese mer om EF sine språkreiser og bestille en gratis brosjyre HER.

Har noen av dere vært på reise med EF før? Og, hva MÅ jeg få med meg i New York? Blir veldig takknemlig for alle tips!

Reisen er sponset.

67 kommentarer
    1. Anbefaler deg å dra opp på top of the rock (rockefeller center) og ikke Empire, eller begge om mulig! For fra Rockefeller får du med Empire på bildene og det er så mye finere enn fra Empire, i tillegg får du mye mer av Central Park også med! Anbefaler deg og spise på Buddakan i Chelsea Market som er det store “in” spisestedet i New York, som har sinnsykt god mat, kanskje litt dyrt, men helt klart verdt det! Å gå over Brooklyn Bridge er et must, og typiske ting som Times Square, Grand Central Station, Central Park og Fifth Ave! Er også sykt fint å ta bilde av The Flatiron Building! Dra og shop på Century 21, som alltid har et helt sinnsykt salg på merkeklær og andre klær, GOD TUR! 😀

    2. Hei! Jeg skal også dit samtidig som deg! Jeg reiser også aleine så hadde vært supert om vi kunne hooket-up 😀
      Gleder meg massemasse!

    3. Hei vakre deg.
      Jeg så ett eller annet sted at du har begynt på en medisin mot kviser. Jeg gikk på noe som heter Isotretinoin/roaccutan i 6 mnd og laget en bloggdagbok om hvordan det er å gå på denne kuren. Ikke for å få publisitet, men rett og slett fordi jeg følte at det mangler sider på norsk om det å gå på en slik kur.
      Jeg er ferdig for lengst, og bloggen er aldri ment som en kommers blogg. Jeg leser ikke kommentarer lenger, er aldri innom. Men har ikke slettet den, fordi jeg vil hjelpe andre.
      Om du lurer på noe ang kuren, så finner du det meste der. Iallefall mine erfaringer 🙂
      Hilsen meg som har fått perfekt hud, ENDELIG!

    4. kan du legge ut det intervjuet du nevnte i forrige innlegg om psykopat tingen? hadde så lyst å lese det!

    5. Jeg var til Malaga med Ef. Flott konsept og kjekke reiseleder/ lærere.
      Tror nok NY også blir bra jeg! Kos deg masse! Du er kjempe heldig og flott mulighet og oppleve en Amrikans skole hverdag 🙂 Take care!

    6. Central park! Det er mitt favoritt sted! Og hvis du har tenkt deg i Empire State Building, så dra på morningen. På dagen kan du bruke opp til 2 timer helt opp, mens på morningen er det rundt 45 minutter 🙂 kos deg masse!!! <3

    7. Kan du PLIIS legge ut det VG+ artikkelen intervjuet med en psykopat greiene? Utrolig interessant men har ikke tilgang til VG+!!

    8. Anbefaler virkelig ellen stardust diner som ligger midt i times square! De har syngende servitører, så det er rett og slett en opplevelse bare å være der! I tillegg har de god mat 😀 Ellers bør du dra til de forskjellige små bydelene i Manhattan som f.eks. chinatown og little italy! Anbefaler også å ta en hop on- hop of buss, der får man en guidet tur gjennom de kjente stedene i Manhattan, og man kan hoppe av hvor det passer seg 🙂 Så er det selvfølgelig alle standardtingene som empire state, rockefeller, Brooklyn bridge, statue of Liberty, times square, central park, wall street osv! Også er det virkelig et must å dra på forever 21 i times square, den er helt sinnsykt stor med utrolig mye utvalg! Håper du får en super tur, fine deg 🙂

    9. Utrolig gøy at du skal til New York! Jeg studerer selv her et semester nå gjennom gateway og det er super herlig her!
      Vi har et entreprenørskap prosjekt på skolen hvor vi da skal ha en buisness for a day, og da har vi laget en instagram konto over steder å spise og ting og gjøre i New York hvor du ikke finner alle turistene! Anbefaler deg å sjekke den ut! Profilen heter: 2donyc
      Hadde vært veldig gøy å treffes om du vil det, så kan jeg vise deg litt rundt på Manhattan om du vil 🙂 Send meg en mld på facebook <3

    10. Å, gled deg masse! Jeg bor i NY, og det er virkelig en helt fantastisk by. Så mye gøy å oppleve 😀 Er gjerne interessert i å møtes, så er bare å sende en mail hvis du er interessert <3

    11. Enig med en over her, IKKE dra opp i Empire, prioriter heller top of the rock (rockerfeller). Rockerfeller har MYE bedre og finere utsikt, det er nesten ingen der i forhold til Empire, ig rockerfeller er dobbelt så billig. Dra opp både på dagen og kvelden, kvelden er viktigst, for bildene blir SÅ fine med lyset fra Empire. Jeg anbefaler også hop on – hop off bus, da får man med seg utrolig mye 🙂 Frihetsgudinna er virkelig ikke så stort, og hvis du MÅ se henne, anbefaler jeg å velge gratisferga som tar ca 1 time tilsammen tur-retur 🙂
      Andre ting du bør få med deg er jo selvfølgelig the Museum of art (GOSSIPGIRL-TRAPPA, det mååå du jo bare få med deg:D), brooklyn bridge er viktig. Vi gikk over ca halvveis før vi snudde siden det var 15 minus når vi var der. Dra på victoriassecret og få de til å måle cupen din, så får du HELT rett str, de er så sykt behjelpelige der:) Det er gratis WiFi over så og si HELE Manhattan, så det bør ikke bli problem med bloggingen:P
      Du MÅ innom urban outfitters, SEPHORA, american eagle, tiffanys, topshop, forever 21, Macy’s osv, alle de vanlige butikkene 🙂
      Dra på et Broadway-show (on-brodway ikke off-brodway), anbefaler VIRKELIG the Lions King, det beste jeg har sett hele mitt liv:)
      Ellers må du også innom DASH i down-town, OG du må få med deg Carrie steps (der Carrie i sex&city bodde), ellers får du ha en fantastisk tur, og en fantastisk lunsjplass som du finner overalt rundt times square, er fresh&co, salatene er fantastiske (bare ikke ta druer på, de smaker hårspray).
      Det er også viktig å få med seg 9/11 markeringene, det er det viktigste:) og ikke fortvil, du får tid til alt dette 😛
      Håper du finner tipsene verdifulle:)

    12. “Så til de resterende 1 % jeg takker ja til… Så merker jeg de ØVERST med reklame/annonse…” – no you do not!:)

    13. Du er så heldig sophie, virkelig! Håper ikke at du ser på bloggen som bare slit men tenker over hvor heldig du er som faktisk kan leve av den og reise mye! Ikke mange som har samme mulighet, du er helt fantastisk flink i det du gjør og det er noe jeg unner deg:) håper du får en fin tur!

    14. Hei! Jeg studerer her i New York og kunne gjerne tenkt meg å møtt deg om du vil det, så kan jeg vise deg litt rundt om i byen også 🙂 Ta gjerne kontakt på mail eller Facebook (Malin Hatlestad) 🙂

    15. Spisesteder jeg anbefaler er waverly inn, the spotted big, the gray dog, westville, cafe gitane, mercer kitchen, abc kitche osv! haha er nok å velge i!. Om du er i Soho og vil ha lunch eller frokost så dra på two hands, hvis ikke så er det en organisk lunch sted i union square som heter hu kitchen! Ser mange over her anbefaler kjede restauranter, men det er så mye mer en kan dra på her i new york enn disse kjedene som jeg mener er oppskrytt! “Bottomless” brunch er også veldig gøy, mange restauranter tar mellom $20-$30 dollar så får du et måltid og så mye mimosa eller annen drikke som du vil på 2 timer! Dette er populært på lørdager og søndager. hvis ikke så går det jo an å dra ut med promotøter. hehe. Jeg syns også top of the rock er å anbefale siden du ser skylinen som er det fineste i hele verden <3
      Ellers så må du vandre rundt i west village og soho og bare nyte byen. og dra til williamsburg om du får tid! Er en helt annen crowd der enn på manhattan som anbefales sterkt 🙂

    16. When you go to NYC, you must try the Italian food (especially the pizza) since NYC is full of Italian-Americans. Visit the 9/11 memorial, try the apps Uber or Lyft if you need a ride (taxis get expensive). They have a 2 story Forever 21 on Time Square. There is so much to do in NYC. Have fun!

    17. Jeg reiste til Califonria med EF i fjor sommer. Jeg var der i fire uker og gikk på skole. Alle som reiste samme dato som meg ble veldig skuffet over opplegget og hvordan de gjorde ting. Det var ting vi ikke fikk gjort, som de som hadde reist tidligere hadde fått gjort, fordi de hadde brukt opp våre penger på de andre. Vi fikk heller nesten ikke noe fritid og MÅTTE være med på alt. Var vi borte fra en aktivitet eller noe vi gjorde eller skolen, truet de med å sende oss hjem. Det var noen som var utrolig dårlig, og de fikk absolutt ikke lov til å være igjen på campus, men måttte bli med på det vi skulle selvom de var syke.
      Dette er litt av min opplevelse av hvordan det var å reise med EF, synes det var veldig dårlig. Selvfølgelig hadde jeg en fantastisk sommer, jeg var i Hollywood, Beverly Hills, Las Vegas og mange andre steder. Men som sagt de hadde alt for my opplegg og alt for lite fritid! Vi fikk ikke gjøre så my som vi ville og de var utrolig strenge!

    18. Jeg reiste på språkkurs til Honolulu i fjord sommer, og det var helt fantastisk! Jeg hadde masse fritid. Til deg over, kanskje du reiste på språkreise og ikke språkkurs? tror det er to forskjellige ting. Alle på språkkurset mitt var over 16, så det er ikke like strengt og man kan bestemme mer selv hva man gjør på fritiden. Honolulu var den beste opplevelsen ever, anbefaler deg å reise dit hvis du får mulighet en gang Sophie!

    19. Du bør vel kanskje fullføre barneskolen først, for du har grammatikk på nivå med en 3-de klassing. Skammer du deg ikke?

    20. Så gøy! Vi var der i påsken for å sjekke litt siden jeg og min samboer ant flytter dit neste år. Jeg hadde blandede følelser ang NYC. Men selvfølgelig fantastisk å være der.
      Du burde ta en tur innom SOHO. Shopping gatene er veldig behagelige og fine. Veldig koselig i SOHO.
      Jeg må anbefale deg et par steder du burde teste ut.
      Det er et party/spisested som heter Beauty and essex. Da kommer du inn i en shady butikk som ligner litt på hekse butikkene i harry potter hvis du har sett de(?) Så åpnes en til dør i butikken og du går inn i et 3.etgs party/spisested. Sinnsykt kult sted! Veldig god mat og god service. Denne restauranten kan minnes om forbudstiden, da det var skjulte party places i nyc der man kunne ta seg et glass uten problemer.
      Ellers hvis du har lyst til å få en ekstremt god matopplevelse så anbefaler jeg the river cafè. Det er ganske dyrt og de er ganske strenge på valg av klær, men maten og utsikten er en opplevelse i seg selv.
      Anbefaler også at du tar subway til brooklyn bridge og går fra brooklyn til manhattan (helst tidlig så du slepper unna de største folkemengdene).
      Vi var også i Empire State Building, vi dro først opp til 86etg som er ute og anbefaler også å dra helt opp til 102 etage som er helt på toppen.
      Central park burde også oppleves. Vi kjøpte oss en flaske med champagne og satt oss ned ved vannkanten og så på alle skilpaddene og fiskene. Veldig deilig å få koblet litt av når man er i Manhattan. Et lite tips hvis du skal nyte et glass vin/champagne i parken så kjøper du også papp “kaffekopper” med lokk på. Da kan du drikke åpenlyst uten problem. Skjul selvfølgelig flasken i posen og kjøp en egen kork til flasken, champagnen holder seg og da søles det ikke ut. Vi var på et matmarked rett ved central park og fikk hjelp av en new yorker til å gjennomføre det. De er veldig vennlige sånnsett.
      Et annet tips er at du må være forsiktig når du går på gaten der. De blir ganske sinna hvis du dulter borti dem på gaten. Så pass på å ikke gå på noen. Kan kalle det en “uskreven regel” som de har.
      9/11 minnesmarkeringen burde du også få med deg. Veldig sterkt å dra dit..
      Ble en lang melding det her! Men er så mye man må oppleve i NYC. Vi hadde 5 dager i nyc og vi løp rundt som noen gærninger så vi kunne få med oss det beste av NYC.
      Prøv også å gå på en skikkelig typisk american diner for å spise frokost 🙂
      Så håper du får tid til å gjøre noe av dette, eller så byr nok sjansen seg igjen 🙂
      (et lite tips til er at du laster ned uber appen. Bedre og tryggere “taxi” app med fine biler og hyggelige sjåfører. Det er et “limousinfirma”, men var ikke så ille pris og de kjørte deg til din destinasjon, det er det ikke alltid de i gul taxi gjør.)
      Kos deg masse!

    21. Uff, ærlig talt. Jeg trodde EF var for språkskoler og utveksling når du gikk på videregående. Jeg kjenner ingen som har tatt EF etter videregående. Altså nå er du 20 år og det er på tide å vurdere en skole hvor folk faktisk tar deg særiøst? Det er jo ikke kvaifisert som skole engang det er bare kurs alle vet du betaler(for sponset) for.
      Skal du liksom tutte rundt der med 17 åringer? Uff. Nå må du henge deg på resten av kullet ditt snart.
      Og hvorfor gidder leserene å svare deg så mye når du aldri legger inn en svar kommentar selv?

    22. ÅÅ så deilig, det må være en av verdens beste by å være i 🙂 Var der for noen år siden, er så fantastisk atmosfære og folk 🙂 Ha en kjempe fin tur! <3

    23. Hei! Vi er 2 jenter som skriver en bachelor oppgave om blogging, og trenger sårt 250 svar på vår spørreundersøkelse. Om du, hadde hatt mulighet til å poste den her på bloggen for oss ville det vært utrolig snilt!! 🙂 eller eventuelt om noen ser den her i kommentarfeltet og har lyst til å ta den 🙂 TUSEN takk! https://bino.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2tok8fuq0gpLtw9

    24. EF språkreiser er for ungdom mellom 14 og 17 år men har også kurs for 10-14 så er vel ikke akkurat et samme opplegg du skal delta på.Det går også over flere uker og hensikten med din sponsa tur er vel kun reklame og at EF vil få ungdom til å delta.Men prisen er høy over 30000-40000,så altiså ikke for alle som er interesserte.

    25. Dersom du vil framstå som miljøbevisst bør du innskrenke shoppingen og reiseaktiviteten din.
      Det blir ikke troverdig når du på den ene siden kristiserer andre for noe, mens du selv bidrar utrolig mye til overforbruk og forsøpling, og til direkte forurensning ved å reise mye med fly.
      Vet du at vår desiderte miljøversting er klesindustrien? Hva skjer med mennesker og dyr i de områdene av verden som er fullstendig ødelagte på grunn av giftstoffer fra klesindustrien?
      Vet du at kosmetikkindustrien blant annet er full av hormonforstyrrende kjemikalier? Det hjelper lite at de sier de ikke tester på dyr – når de pumper ut giftstoffer i naturen og forgifter dyrene der!

    26. Shit, folk er ufine mot deg Sophie Elise!!!!
      Jeg var selv med EF i fjor – og er nå 24 år gammel. Jeg var i LA og det var bare studenter på 19+ der. Nå har jeg flere venninner i Sveits, Frankrike og Nederland som er på samme alder som meg selv og som jeg fortsatt har kontakt med.
      Selve turen og byen var helt fantastisk og jeg lærte masse – ikke bare språk, men også om meg selv, verden og kulturer.
      Nyt det masse – du fortjener dette!

    27. Burde ikke denne vært merket med annonse ? du er jo sponset av EF (mest sannsynlig) og skriver jo at du er sponset nederst i artikkelen din.
      Men burde det ikke stått annonse øverst ?

    28. Til alle som sier at hun er for gammel for å reise med EF: dere vet ikke hva dere snakker om. Jeg har selv gått på EF international academy i New York (samme campus som hun skal bo på) i to år, og det er nemlig en språkskole/høyere utdanning avdeling der som heter language schools. Der går det alt fra 18-26 åringer som har fullført videregående.
      Til sophie elise: jeg vet ikke hvilket program du skal gå på eller hvordan oppholdet ditt er lagt opp, men jeg vet hvordan det er å gå der. Det er veldig strengt, og jeg kjenner flere som har blitt kastet ut osv. Ikke gjør noe dumt! Jeg håper også for din del at du ikke skal bo der, da det er ganske så dårlige forhold mtp rom og mat. Uansett, så er det den beste opplevelsen jeg noen gang har hatt, og ønsker deg lykke til. Hvis du bruker litt kreativitet og ikke blir frustrert av regler osv blir det kjempebra!
      Tips: spis cæsarsalaten på den greske i tarrytown før du tar toget til manhattan, savner det omtrent hver dag. Superbillige raybans i tarrytown (ca 90 dollar, kjempefine gaver). Bruk tiden i soho, the village, meatpacking district og williamsburg (!) istedenfor midtown, du kommer ikke til å bli skuffet. Kjøp øl og salat på wholefoods ved columbus circle og bruk en hel ettermiddag i central park, og du MÅ kjøpe belgisk vaffel m/ tilbehør på waffles and dinges vognen ved inngangen til central park. Se hvilke utstillinger de har på The Met når du er der, om jeg ikke husker feil så har de fortsatt alexander mcqueen utstillingen som er fantastisk. MoMa pleier også å ha veldig fine utstillinger + at de har en utrolig kul museumshop med flotte interiørobjekter, bøker og gaver. Gå the high line og spis frokost/kaffe der på en fin dag.
      Jeg kunne fortsatt i evigheter. Misunner deg stort!

    29. Jeg anbefaler virkelig en helikopter tur over New York, det er verdt pengene. Som nevnt før så er også Rockefeller en sikker vinner for alle, du får utsikt så å si over hele byen. Du burde dra ned til Soho, little Italy og China town. Disse stedene er så annerledes enn resten av byen, men verdt det. Om du er lei av å gå langs gatene for å shoppe så er Macy’s verdens beste shopping senter og ligger ett steinkast unna times square. Jeg har selv vært i New York og kan absolutt ønske å dra dit flere ganger. God tur! Ta kontakt på mail om du lurer på noe 🙂

    30. Hei 🙂 Jeg har et spørsmål om noe helt annet: Hvor er jakken du brukte i battle i Mitt dansecrew fra? 🙂

    31. jeg var med Ef i fjor og det va en utrolig opplevelse, ble kjent med masse folk fra mange forskjellige land. Håpe du får en super tur og det er litt av en opplevelse. Minne for Livet selvom det koste en god del så va det absolutt verdt pengene.

    32. Jeg reiste med EF ifjor til California, San Francisco! Veldig viktig å ha med seg kamera, pass, masse!! penger og godt humør!

    33. Wohooo. Så gøy! Gled deg masse! Å for en utrolig bra sang du har laget! Hørte den nå i sted å hører på den non stop! Du er så god, at du aner ikke!
      Klem

    34. Steder:
      – Frihetsgudinnen
      – twin towers
      – soho
      – central park
      – harlem
      – times squre
      – brooklyn ( ta undergrund til brooklyn, og gå over brua tilbake til manhatten )
      Spisesteder:
      – cappital grill (?)
      – starbucks (så billig i forhold til Norge!!)
      – hard rock cafe
      – ellers er det masse koselige spisesteder rundt omkring!
      Transport:
      – undergrunn er absolutt det beste. Enkelt å komme frem jeog tar kort tid. Om du tar taxi kan du risikere å stå mye i kø
      Butikker:
      – Forever21
      – Victoria secret
      – Toppshop
      – Brandy mellville
      – Abercrombie and fitch
      – Hollister
      – American eagle
      – Bath and bodyworks
      – Sephora
      – Nike
      – Adidas
      – Levis
      – Michael kors
      – Ugg
      Kjøpesenter:
      – macys (kjempestort kjøpe senter, med masse billige klær/sko/merkeklær/vesker/sminke)
      – centry 21 (stort kjøpesenter dette å, er også billig.Litt som macys

    35. Hvordan kan du være så sur og uhøflig mot de du jobber med/blir intervjuet av og omgås? Du virker som verdens tristeste jente:/

    36. Husk å kle deg casual, ingen utringninger så puppene flashes. New Yorkere er travle, ikke spør noen på gaten om noe, de har ikke tid, spør heller i butikker osv… Du har fått mange fine forslag til severdigheter, shopping osv, jeg stiller meg bak dem 😀

    37. 2 ukers kurs er for kort, men håper du blir der lenger. Etter 6 uker går du nemlig opp på et høyere nivå. Lykke til!

    38. Hei Sophie! Så nettopp video av deg på VG-TV og syns det er fantastisk at du står opp for det du mener og har bein i nesa. Folk kan si hva du vil, men jeg syns du er rå!
      Jeg vet du har en del tatoveringer som betyr noe for deg. Har sett livingdoll(bloggeren) har en tøff tatovering. Du burde jo helt klart hatt noe lignende 🙂
      Elsker dyr selv, og er så glad for at du bruker stemmen din riktig. Stå på!
      Her er en link til tatoveringen jeg mener:
      https://www.google.no/search?q=livingdoll+tattoo&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=90c6VZ-GMozJPZPVgZAN&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1067&bih=560#imgrc=9q23e32Dpqeb8M%253A%3BslM4aEhWizhIVM%3Bhttp%253A%252F%252Fnordicitron.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F01%252F29-Livingdoll-tattoo.png%253Ff045a4%3Bhttp%253A%252F%252Fnordicitron.com%252F2013%252F01%252Ftatuirovki-modnyih-bloggerov-zhenskie-tatu%252F%3B800%3B533

    39. VGTV: Der sier du at du ikke vil bruke din stemme til “å snakke om tannbørster”, altså drive reklame, men det ER JO DET DU GJØR HELE TIDEN OG DET ER DET DU TJENER PENGER PÅ!!! Hvem i all verden er det du prøver å lure?

    40. Jeg må faktis si at det å dra på museumet som ble brukt til innspillinge av “natt på museumet” var en spesiell og kjekk opplevelse! Er vanligvis ikke en fan av hele den turist-greia, men det er noe av det jeg husker best (var der for 3 år siden). Musemumet ligger i sentral park. Kos deg masse, det kommer til å bli en helt utrolig reise.

    41. New York er et fantastisk reisemål, og du burde virkelig glede deg! 🙂
      jeg anbefaler deg å dra på ulike outlets med ulike butikker og merker, du burde dra til rockefeller center, og når det gjelder mat må du på TAO! verdens beste restaurant 🙂 du burde også ta en tur innom pinkberry, om du liker frozen youghurt.
      En tur innom central park er også koselig, du får en helt annen følelse og får vært litt unna NY stresset! Kjøp deg et metro kort så kan du da subwayen (undergrunnen) så mye du vil, det er så mye billigere og bedre enn taxi. Om det er fint vær burde du også ta subwayen til coney island hvor det er ulike berg og dal baner, men også en fin strand. Du burde også ta en tur innom magnolia bakery og smake på berømte cupcakes! Kos deg masse :))

    42. Har vært praktikant med EF for mange år siden. Der bodde jeg i Boston ett år. Var veldig fornøyd med EF og følte meg trygg og ivaretatt. Dette blir et eventyr og du kan bli enda bedre i engelsk. Dette går nok bra, det er bare å glede seg!

    43. Anbefaler å dra på Empire state i dagslys også på Top of the rock på kvelden, man MÅ jo også oppleve Times square i mørket. One trade center må oppleves, og frihetsgudinnen der du også får sett NY skylight. Ellers bør du dra på ellens’ stardust som ligger på Broadway, og er en restaurant der kelnerene synger!

    44. Så spennende! Har alltid drømt om å gjøre noe sånt 🙂 Skulle egentlig på utveksling i USA på vg2, men det ble desverre ikke noe av…

    45. Empire State, Central Park, Times Square, frihetsgudinnen, Twin Tower og Brooklyn Brigde bør du besøke! Du bør glede deg kjempe masse, jeg var der i høstferien i fjor og det var helt fantastisk! God tur og kos deg kjempe masse 🙂

    46. Heisann
      Eg lurte på om du kunne skreve litt om kossn du får til å lage en sang? Kor mye de koster å få en sang og lage en video til den? Er det dyrt? Er det bare til å ringe/ sende en email til den som skriver/lager musikk?

    47. New York er på alle måter ett fantastisk sted, jeg har selv vært der å skulle gjerne vært der igjen. jeg var det i 2009 ig turen dit ligger enda friskt i minne.
      men steder du burde besøke er Starbucks så klart, den er alltid en innertier.
      Emipre State
      Rockefeller center
      Brooklyn Bridge
      Central park og imagine merket etter den populære sang gruppen The Beatles
      Time Squre
      Frihetsgudinnen som man også kan se på fergen over til Staten island.
      Fifth Avenue
      Ground zero som er der Twin Towers sto.

    48. Hei sophie 🙂 Det hadde vært så koselig å møtt deg. jeg lander i New York 12 mai og blir der til 16.
      Har vært på jorda rundt reise, så new York er mitt siste stopp.
      Jeg er der sammen med en venninne og en kompis så du er hjertelig velkomen for å være sammen med oss om du vil 🙂
      Øsnker deg en super lørdag! 🙂

    49. Jeg reiser 18 mai til NY og skal gå på en skole i 4dager. Så skal jeg videre til Seattle og bo og jobbe for en vertsfamilie i 1år! Jeg skal også dra helt aleine, så kjenner på den følelsen jeg også, bare at jeg skal være der mye lengre! 😊

    50. Jeg har selv gått på “high school” i 2 år, der du skal nå. Heldigvis er du på language school, som ikke har noe med high school å gjøre, for det var veldig strenkt med cerfew kl 12 i helgene osv. MEN jeg hadde også venner på language school, de dro inn til Manhattan hele tiden, festet og kom hjem når de ønsket. Du kommer garantert til å trives, menneskene som drar på language school drar som oftes alene og ØNSKER å møte andre. Så du kommer til å få nye venner.
      Det er en bra opplevelse, selv om kafeteria ikke er noe å skryte over, og dormsene ikke har den beste standaren. EF er veldig utspekulert, så tipper de gir deg det beste rommet. Du burde dra ut på byen med promoters, der er en skikkelig rar og interessant opplevelse. Det er også kultur for at jenter fra 16 og oppover går ut på nattklubber.
      Kos deg masse!
      🙂

    51. Gå tur i Central Park, shop på 5th Avenue og 34th Street, kjøp vintage på Beacons Closet, Chelse Market og Brooklyn Flea Marktet, spis på The Boathouse som ligger midt i parken, og ellers er The Butchers Daughter, The Grey Dog, Doppio og Grimaldis i Brooklyn. Å gå over Brooklyn bridge er et MUS, såå utrolig fint! Gå gjerne mot Manhattan 🙂 Ellers burde du besøke The New York Public Library, MET, 9/11 memorial Grand Central Station, Carrie Steps og Magnolia Bakery. Håper du får en fin tur!

    52. Lykke til på reisen din til NY ! Jeg gikk motestudie der i 2010 og bodde på campus, var der i 6mnd. Beste turen jeg noensinne har tatt ! Jeg var der også i mai i fjor for å ha en internship hos noen stylister på Manhattan, på bloggen min finner du litt om det ! Kos deg masse og nyt turen MAX !! Det er masse hyggelige folk som jobber på skolen og siden skolen er internasjonal får man seg gode venner fra hele verden ! 🙂 Tarrytown er en utrolig fin og koselig by med veldig hyggelige folk det også, fin tur med toget inn til Manhattan ! Husk å ta deg en tur over på NJ siden og ta bussen til Palasides Mall om du ikke orker inn til byen en gang !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg