sånn er det

Dagens spørsmål : må man ha en doktorgrad i palmeolje eller være markedsansvarlig i freia for å kunne uttale seg om palmeolje, eller noe som helst annet for den saks skyld? Jeg sier JA til å engasjere seg, samme hva det måtte være! Det finnes alltid to sider, om ikke tusen sider av en sak, og selv om jeg er jevnt over stemplet som dum og overfladisk må man få lov til å bry seg om mer enn bare sin egen nesetipp, også.

Vel vel. La oss gå igjennom dagen min! Og jammen fikk jeg ikke presset inn en powernap idag også, haha. Bortsett fra det har jeg vært i to intervjuer, før jeg møtte fine Joakim for å ta litt bilder. Når vi møtes for å fotografere er det 99% mat og snakk, 1% fotografering, haha. Vi endte opp på max iallfall!

Bildene vi tok får dere se imorgen, de ble kjempefine synes jeg! Etter mat og foto dro jeg og Robin for å hente det som skal være bilen vår i noen uker, en superfin Nissan som jeg elsker allerede. Kommer til å være hardt å gi den fra seg, åh 🙁 Elsker å ha bil!

Og nå ligger i sofaen i den rotete stua (med noen veldige rare armer i følge bildet?) og venter på å dra i en bursdag! Tror det blir veldig koselig selv om det sikkert blir en ganske tidlig kveld for meg. Skal rett opp i debatt i morgen tidlig, haha.

Vi snakkes i morgen bare.

54 kommentarer
    1. Du må ikke tenke så negativt om deg selv, kjære deg. “Stemplet som dum og overfladisk” er du absolutt ikke. Et fåtall av idioter synes nok det bare fordi du har extensions og store pupper, men de aller fleste oppegående menneskene som leser bloggen din vet at du IKKE er det. Jeg får vite alt det negative som folk synes om deg gjennom nettopp DEG. Jeg leser aldri gjennom kommentarene dine og får ikke med meg alt drittet som folk skriver til deg. Jeg tror kun et veldig lite fåtall av leserne dine faktisk leser igjennom kommentarene dine. Det her ble rotete og det ble vanskelig å få frem poenget mitt her. Men poenget mitt er at du setter seg selv i et dårlig lys noen ganger, du drar frem negative ting som folk mener om deg på bloggen, hadde du ikke gjort det – så kanskje folk hadde trodd at de fleste bare hadde positive holdninger til deg, for de aller fleste har jo faktisk det! Hvis du skjønner hva jeg mener. Lett for meg å si, men fokuser på det positive 🙂 Du er en smart jente som har mye bra å komme med, ikke tro noe annet. God påske <3

    2. Utrolig bra av deg å stå opp mot Freia og palmeolje. Jeg har aldri spist de eggene faktisk men jeg skal ihvertfall aldri begynne etter at jeg leste hva de brukte.
      Stå på Sophie, du er herlig!!

    3. Okei sophie, jeg digger deg og liker personligheten din og måten du er på. Men hva om du én uke unngår å skrive om det andre mener er overfladisk. For jeg ser hva du skriver og ser hva du vil få frem. Og de gangene, som nå, “unnskylder” du deg for at er smart og reflektert forde om utseende og interessene du har. Derfor hadde det vært gøy om du bare blogget om de tingen andre mener er oppegående og smart, uten at du har sagt det på forhånd, for så å se om noen legger merke til det. For jeg tror tror folk bare skylder på utseende ditt og mener du ikke her rett til å uttale deg om litt dypere ting på grunn av utseende.
      Med vennlig hilsen jente 19 som aaaaalt for sjeldent kommenterer, men vil du skal vite jeg liker deg som person

    4. Som kommentaren min jeg skrev til han med innlegget på nettet, altså alle i denne verden om man vil, kan si noe om regnskogen. Alle bør skjønne at det er feil å ødelegge så mye av naturen, og hjemmet til så mange dyr. De som har hjerte til å holde på sånn, tror jeg ikke har noe hjerte engang. Bare ekle maskiner som ikke klarer å tenke på verden. Og, en dag blir man obs på det. Man er ikke født med kunnskaper om palmeolje og hva som skjer rundt. Syns det er utrolig BRA av deg at du tok opp det temaet. Du fikk ihvertfall meg til å stoppe å spise påskeeggene. (Selv om jeg har vært stoor fan av de)

    5. man må jo vite litt hva man skal mene om det også da .f.eks meg , jeg gidder ikke å mene så mye om palmeolje greiene for jeg vet ikke hva som er så farlig med det

    6. likt faktisk veldig godt den nye sangen din, sophie! Den bi fenganes til slutt 🙂 hadd jo et lite ønske om at du kunn søng den akustisk. Syns lion heart va så fin når du søngt med bare gitar. Du har en veldig fin stemme,men syns den blir finare med bare gitar. Utrolig bra jobba med den nye sangen btw!

    7. Syns det er så bra at du står opp mot Freia og palmolje. Stå på! Elsker deg som person, selv om jeg i virkeligheten ikke kjenner deg. Jeg kjenner deg kun gjennom bloggen, men håper jeg får møtt deg en gang.
      Gleder meg til å se bildene i morgen☺️
      Hilsen meg!

    8. Hei!
      Sitter og ser på nytt på nytt hvor de blant annet snakket om denne palmeoljen i produktene til freia. Jeg personlig synes det er helt sykt hvor langt det innlegget ditt om palmeoljen har nådd ut. Kjempemorsomt og se at en “dum og overfladisk” ung jente bryr seg om andre 😉
      Du virker som en fantastisk jente og de som kommer med ekle kommentarer må du ikke bry deg med. De fortjener ikke din tid eller bekymring, stå på videre og hold hodet hevet. Du er vakker.

    9. Håper du leser denne, Sophie. Du er et flott, reflektert menneske, og jeg skulle ønsker at de som slenger dritt på daglig basis faktisk leser bloggen din og ikke bare ser på bilder, for så å slenge dritt i kommenarfeltet. Har lest bloggen din i mange år nå, og det er en grunn til det! Selvfølgelig, det er flere du står for jeg jeg ikke er enig i- men du står for dine meninger; ikke bare saker som er “go with the flow”. Du provoserer, du skriver om hjertesaker, og du skriver om ting som får folk til å tenke seg om både en og flere ganger- som får de til å føle seg truffet (noe jeg tror enkelte derfor skriver stygge kommentarer). Noen, og deriblant voksene, tror du er en overfladisk jente som kun har gjennomgått plastiske operasjoner, skriver om overfladiske ting m.m, men jeg skulle så inderlig ønske de faktisk gikk gjennom bloggen din å ser hva som faktisk surrer gjennom hjernen din om kvelden, ikke bare store pupper og botox. Du er SÅ mye mer enn det, la aldri noen fortelle deg noe annet. Hadde vært superstolt av å ha deg som datter, og kommer mer enn gjerne til å vise mine fremtidige barn din blogg, din dagbok- og vise dem at ting faktisk ikke alltid er som de tror. mange hadde vært overrasket hvis de faktisk hadde tatt seg tiden til å lese det du skriver om.
      Jeg er så utrolig stolt over deg, selv om jeg ikke kjenner deg. Du er mye jeg ønsker å være- fordi du står for det du sier, er den du vil være og lar ingen knekke deg på grunn av det. Stå på, du kommer til å nå langt.

    10. Du er en kvinne som alle oss andre flotte og fantastiske kvinnelige individer verden over. Vi bryr oss om ting og tang fra palmeolje til hvordan vi ser ut. Det er helt naturlig både fra naturen og gjennom samfunn. Vi liker detaljer samt det stor bildet. Vi tenker noen gangen gjennom ting og andre ganger kommer det plumpende ut:) om 100 år er alt glemt derfor skal vi ikke dømme og være slemme mot hverandre. Livet er for kort for slike ting. God fredag godt folk 😉

    11. Så utrolig godt skrevet Marita! Er HELT enig med deg! Så mange av vennene mine ser bare bilder av Sophie og forteller hvor overfladisk hun er… Men hvos de følger med er hun jo så langt fra blond og dum man kan komme! Elsker deg som person

    12. Stå på Sophie 😀 Du må slutte å unnskylde deg for å være reflekter og empatisk. Det er viktig å bry seg, særlig når man når ut til så mange. Alle kan gjøre noe, men du kan gjøre mye ved å gjøre lite 😀 kanskje ikke så lett for deg alltid, men det sitter mange å heier på deg 😀
      Jeg er veldig stolt av deg, og det er sånne ting som palmeolje innlegget som gjør at jeg ikke slutter å lese bloggen din ^^ og ikke ta den setningen i verste mening, for jeg ser den kanskje kan virke litt stygg.. men det er ikke ment sånn 😛

    13. Hei Sophie! Heier på deg så innmari,og syntes det er flott du går din egen vei! Liker den nye sangen din, catchy er den! Men “rap” delen er jo fullstendig plagiat av “How to love” med Lil Wayne..såpass at man kan synge teksten som skulle vært der. Kanskje ikke din feil, men ikke greit..

    14. 😄😄😄 du er best! Du fortjener skryt for din ståpåvilje og engasjement! Hvis alle drittslengere bruker sin tid sånn som deg får vi kanskje endret ting her i norge! Du har en vanvittig påvirkningskraft, og du bruker den (etter min mening) perfekt!

    15. Du trenger ikke å ha doktorgrad, men du bør bite hva du snakker om ja! Ellers blir du avkledd i debatter, som du har blitt i denne debatten.

    16. De nevnte de i nytt på nytt! Utrolig at folk sier slike stygge ting. Du når ut til alle og alt når det gjelder som mest!!! SUPERBRA JOBBA. DU REDDER VERDEN! Gleder meg til å se bilder imorgen’:)

    17. Jeg er veldig imponert over deg som står opp i mot Freia! Skulle vært flere som engasjerte seg like mye. Du går rett på sak mens andre snakker rundt grøten for å få palmeolje til å virke positivt så lenge det er bærekraftig. Må bare si godt jobba og stå på!👏 Mange heier på deg og flere jeg kjenner har fått opp øynene og er mye mer bevisst på hva de spiser. Du har påvirket mange positivt og det er FANTASTISK!

    18. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du sier ja til å stille i debatt. Du har ikke kunnskap nok og det er ingen unnskyldning at du er ung, for SÅ ung er du ikke. Dersom du hadde brukt like mye tid på å tilegne deg kunnskaper som du har brukt på sminke, klær og selfies – hadde du kunnet hevde deg i en debatt.
      Jeg ser fram til en ny runde der du er mer opptatt av monitorer enn av hva som FAKTISK blir sagt av de andre deltakerne. Håper det er radio, da, for din skyld.

    19. Stå på sophie!!
      Du har langt flere fans en haters!
      Du er en fantastisk flott jente,fornuftig og ikke minst utrolig sterk. Selv om du Ikke føler det selv,så er det ikke mange som sier hva de mener å står for det foran hele Norge!bare det gjør deg til et godt forbilde,man kan være pen å bry seg om utseende å ha meninger. Stå på videre,ikke vær redd det er så mange som støtter deg og kjemper for deg og din sak i alle forum Hvor du kritiseres.å den saken taper di fort mot folk som heier på deg. Vær ikke redd for å være deg selv,tusener av folk hat ryggen din!
      Stor klem fra Nordnorge 😊

    20. Du har sikkert sett at dei snakka om deg i Tørnquistklubben på tv2. Eg må berre seie at eg satt og ynskja så djupt at eg kunne ha vore der, og tenkte ut alt eg skulle ha sagt i ditt forsvar. Er bloggen din overfladisk? Ja. Men den er så mykje meir enn berre det! Den er òg reflektert, samfunnsengasjerande og sympatisk. Ta for eksempel Andrea Badendyck. DET er kanskje den mest overfladiske bloggen som fins. Det einaste ho bloggar om er innkjøp, tannbleiking, reklame, trening og smoothies. Du bloggar jo om ein del av dei same tinga, men du bloggar om så mykje meir. Du skriv mykje meir personlig enn andre bloggarar, og i ny og ne kjem det heilt fantastiske reflekterte innlegg.
      Det fins ting som du gjer som kanskje eg er ueinig i, men på andre sida er det så mykje du seier og gjer som eg er HEILT einig i! Å framstilla deg som til dels overfladisk er èin ting, men å framstilla deg som dum og uopplyst er heilt feil, for det er noko du absolutt ikkje er. Då er det heller dei i Tørnquistklubben som er uopplyste. Det er nesten så at eg håpar du tek eit oppgjer med dei i eit innlegg, der du visar dei kor smart du faktisk er. Eg berre håpar du veit at det fins oss som fylgjer deg og som ser meir enn berre plastikk og FHM-covers. Du er ei fantastisk jente – aldri gløym det.

    21. Vet du hva, jeg blir mektig irritert når jeg hører enkelte som latterliggjør deg. Ærlig talt! Du vokser i mine øyne, når du uttaler deg om viktige saker. De som dysser det ned er helst enten folk som ikke vet noe om saken/ ikke bryr seg eller folk som ikke vil at sannheten skal nå fram til flere uvitende. Jeg har inntrykk av at du setter deg godt inn i disse sakene, og jeg synes det er SÅ bra at du gir det en stemme! Du er tøff! Ikke la disse frekke menneskene trykke deg ned hvertfall…Og det å dømme noens iq på om de er forfengelige eller ikke, er idioti. Det går an å både se bra ut OG å være smart 😀
      Masse lykke til! Jeg heier på deg! Og på regnskogen 😉

    22. Som noen andre spurte her oppe: Hvor er det innlegget? Ble litt nysgerrig på hva all oppstusset er etter en artikkel i Dagbladet. Orket du ikke ha den oppe eller har du blitt bedt om å fjerne? Hmmm..ja ja. Spiller vel egentlig ingen rolle, men tro meg på det iallefall: Det er lov til å ha meninger. At andre mener at du ikke skal ha det for være deres sak. Blogg i vei, og skriv hva du vil 🙂

    23. Nei du har nok ikke en doktorgrad i palmeolje, men som du sier, det er lov å engasjere seg! Både for miljøet og helsa så er palmeoljen farlig, synes det er supert at du bruker din stilling som en godt lest blogger til å spre det !
      For tydeligvis så gjør ikke de som har doktorgrad i palmeolje, eller hva de nå enn har, greie på det skal de ha, de gjør jo ikke en dritt med det! Så da må alle andre engasjere seg. Har ikke kjøpt påskeegg i lille pakke eller noen andre ting med palmeolje på flere år etter at jeg ble bevisst på det.

    24. hei sophie!
      Jeg vil bare advare deg om at det er mange mennesker som har sent mail til Young Money Music Entertainment plateselskapet og fortalt om sangen din fordi rap-delen er helt rip-off og stjelt fra sangen “How to Love” av Lil Wayne som er under det plateselskapet. Tilogmed chordsene og alt er likt. Du kan bli saksøkt for millioner så jeg ville bare si ifra så du er klar over det

    25. WOOoohoooo hørte akkurat Love like that, for første gang nå! Den er helt råååå! Digger den rap-delen også! Keep up the good work! :DD

    26. Hehe. Sitter å gummler påskegg akkurat nå. Du vet disse sjokoladeovertukkede eggene i lilla innpakning. Lol.
      Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe det i år, men siden det har vært så mye mye oppstyr rundt det om på bloggen din, så fikk jeg lyst til å smake. Haha, de er kjempegode 🙂

    27. Hvilket design bruker du på bloggen din? Er det et av de ferdiglagde til blogg.no, eller er det et du har laget selv? Liker det veldig godt og hadde vært gøy å vite. Setter veldig stor pris på svar. 🙂

    28. For å være helt ærlig så aner du ikke hva du snakker om. Du skriv som en liten jente totalt uten kildekritikk. Hvem han du dine fakta fra? Du sier at du vet hva du snakker om, men alt du kan har du hørt fra tilfeldige kilder fra tilfeldige kilder fra internett. Du aner faktisk ikke hva du snakker om.

    29. DU ER MITT OKSYGEN *-*
      søtter deg uansett..stoor feen av deg! jeg har veldig sansen for deg. elsker dine meninger! DU VAR PÅ NYHETENE! vakker som alltid elsker ditt smil:) du gjør hverdagen min bedre<3 sangene dine hører jeg på 24/7 den hjelper meg med livet.. ps: elsker deg vill bli deg -.-

    30. STYGGE KOMENTARER..HVA ER VITSEN..
      jeg leser sophie elise sin blogg vær dag.. og ser masse kommentarer leser alle masse negative ting..og MASSE posetivt men jeg tenker… hatere på NETTET..! trur du er ku for du sitter p en data skjerm og kan skrive uti det fri! sophie er den ene og det andre. HELO hun har et liv folk ødelegger jo meste parten av gleden av og legge ut ting pga..man VET at det er alltid noen som skal finne feil..så ting som plager de ,! dem må FINNE 1 ting de kan si styggt om… jeg tenker helo..la no bare VÆRE og gå inn på bloggen hennes og se hva hun legger ut..! uff av meg kunne skrevet 1000 ord om dette er bare så I MOT NETTMOBBIN. at folk mellom 20-40 åring skriver sdygge komentarer verden går under de har BARE så lite og gjøre..sophie elise du er GOD nok.. tenk på denne
      de som intet våger
      (intet vinner)
      elsker deg er et sterkt ord men ja..står for min mening STØTTER DEG UANSETT! hører på sangen di vær dag..de hjelper meg sykt med live mitt .. elsker deg husk uansett.. ja vet at du fåren sver DEL slengt oppi tryne o alt kan virke som et H***** i blant men du er sterk nok! har truen på deg <3

    31. Til “advarsel om sangen din”, så det er der det var fra! Visste jeg hadde hørt akkuratt det samme før, skal sende inn en klage jeg også, funker ikke å kopiere å kalle det for sitt eget, og si at det er så personlig, lol.

    32. heey!! bra du engasjerer deg <3
      PS: Kan du spise hamburger? når du er vegetarianer mener jeg? haha ;))

    33. Angående palmeolje-debatten, så bør du være klar over at frityroljen som brukes til å steke chips kan være palmeolje. Det er jo ikke akkurat merket i menyer at retten er laget ved hjelp av palmeolje eller at den består av ingredienser som igjen kan inneholde palmeolje. Kanskje litt greit å vite når du først skal ta opp kampen mot palmeolje og uttale deg i denne saken. HOFF selger 10 L spanner med 100 % vegetabilsk olje i form av palmeolje til ulike storkjøkken/restauranter. Freia bruker nok en del palmeolje i sine påskeegg, men tviler sterkt på at denne mengden palmeolje slår mengden som HOFF produserer. Her er det jo snakk om ganske mange liter palmeolje, bøttevis bokstavelig talt…
      http://produkt.hoff.no/Web/HoffNo2.nsf/0/85BB6D0183B6C1A2C1257CE6002CCBAB

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg