ubrukelig for samfunnet

Nå for tiden er jeg som skutt rett tilbake til da jeg var 15 – nei, jeg snakker ikke om hvitt hår, pushup og tilnærmet mørksvart i huden slik som dette..

 
Det er ikke en alien, bare meg for 5 år siden.

Heldigvis ikke akkurat slik jeg føler meg nå, men jeg er så trøtt hele tiden, likt som da jeg var midt i puberteten. Jeg gleder meg til å sove om kveldene, gleder meg til powernappene jeg kan ta, og styrer totalt unna senga for om jeg bare legger meg ned i ett minutt ender jeg opp sovende fem timer og går glipp av alt som heter sosialt liv, jobb og god selvfølelse. Jeg føler meg totalt ubrukelig for samfunnet når jeg sover lenge (der bidrar jeg jo ikke uansett siden jeg er en hjernedød blogger, thank you very much) men jeg får jo ikke gjort noe hjemme heller. Så, selv om jeg går rundt som en levende zombie med hvilepuls og tunge øyelokk var jeg ute for å i det minste få gjort noe. Jeg hadde først befaring av garderbemannen her hjemme, endelig skal jeg få ordentlig klesskap! Deretter møte, lunsj med Robin, Vapiano med Marte og litt godterishopping (mitt er uten palmeolje, jeg sjekker det jeg spiser nå) før vi tok turen hjem til meg. Vi skulle se en episode av prison break, det ble 4.. Den funksjonen på netflix som gjør at man bare hopper rett inn i neste episode etter 11 sekunder er farlig.

 

Skoene mine er fra nike. (adlink)

Fra det ene til det totalt andre. Jeg elsker spraytannen min! I wanna scream out to the world – jenter, hvorfor tar dere solarium!? Det er skadelig, tar lengre tid, koster mer og man får rynker. Slutt med det! Nå som jeg har dusjet av det overflødlige og fargen har lagt seg litt, er den virkelig slik som jeg liker den. Mørk brun, ikke så gylden men mer matt i fargen. Spraytan holder i rundt to uker om man er flink med body lotion og “body shampo” mens man dusjer, det er min erfaring iallfall. Jeg har veeeeldig god selvfølelse hver gang jeg har tatt spraytan, haha. Noen ganger er det så jævlig deilig å ha et par overfladiske hjerneceller, for slike små gleder blir så MYE større. Vet forresten at et er en liten andel av befolkningen som kan skille selvironi fra idioti, så enten er jeg veldig dum utifra dette innlegget (og generelt i livet), eller så er jeg bare veldig morsom eller så deler vi ikke samme humor.

 

Skjer fra burberry / kjole fra club L (adlink)

Nå ligger jeg langflat ut på GULVET (ikke sofaen for da sovner jeg) og skal rydde litt her hjemme slik at det blir ekstra koselig før jeg skrur på kveldens film – mr and mrs smith, som aldri blir gammel ♥ 

59 kommentarer
    1. Deg nå og deg for 5 år siden ser ut som to heelt forskjellige personer! Helt utorlig hvor mye du har forandret deg de siste årene, positivt! Blir nesten litt fascinert jeg

    2. Hei! Elsker bloggen din Sophie-Elise! Fast leser, greier ikke la være å sjekke.
      *det står skjer istedenfor skjerf;)

    3. Kan være jernnivået ditt er lavt. Jeg var alltid trøtt i en periode og sov veldig lenge. Hadde lite jern og ved hjelp av jernpiller forsvant det.
      Men sjekk med legen før du evetuelt begynner på det.

    4. Hahahah jegkljenner meg så godt igjen. jeg blir utslitt av så lite. I dag føler jeg har gjort mye
      Langdag på skolen
      gått fra dør til dør med venninne, pantet mange tunge flasker til klassetur og vært på trening
      med andre ord, egentlig ikke sånn ekstremt mye, men for en lathans er det et slit… sliten av å skrive d her

    5. Det kan være noe nye medisiner elno som gjør deg så trøtt. Jeg sover ekstremt mye på grunn av cipralexen jeg tar. Tror det er cipralexen som gjør meg sånn i hvertfall.

    6. Kan du skrive litt mer om spraytan? Hvor tar du det, pris osv. Du gir meg lyst til å prøve, for fargen din er utrolig fin 🙂

    7. du har en fin farge på huden på bloggen , men fy faen så stygg brunfarge du hadde på god morgen norge 😛 du passet det ikke

    8. Jeg skriver ikke så ofte kommentarer her på bloggen, selv om du virklig er en av mine favoritter! Det er vel mest pga jeg tenker at du vet at du er herlig, vet at du skiller deg ut og vet at du er smart! (men jeg vil alikavel fortelle deg det med mine ord) Jeg liker virklig og lese en så åpen og ærlig blogg som du har. Hvor det blir skrevet om alt fra ja slike innlegg som dette til innlegg rett fra hjertet og tankene. Dine tanker treffer skummelt mine egne som ofte ikke er lett å sette ord på! Du er en person som jeg skulle ønske jeg hadde i vennegjengen min. Du virker så sterk samtidig som du er så ærlig når du ikke føler deg så sterk. Du har noen meninger av stål og står opp for de på to ben helt alene, selvom vi er mange som støtter deg! Du er så klok og det er en glede å kunne følge med på deg i hverdagen, selv om du ikke har noe kjennskap til min hverdag! hehe 😉 Ihvertfall stå på videre, og husk at du er god som du er !

    9. Det er kanskje jern du mangler, jeg hadde akkurat det samme problemet. Jeg sov etter skolen, og la meg nesten med en gang jeg våknet igjen.. Jeg var trøtt heletiden, men etter jeg startet på jern tabeletter så har hverdagen min blitt mye bedre. Jeg har sluttet å tenke på alt som er trist, og blitt mye mer våken, og orker å finne på ting. Prøv det, kanskje det hjelper 🙂

    10. Om du så absolutt vil få folk til å bruke det siden det er sunnere, hvorfor svarer du da ikke på spørsmål om det?!? Hjelper ikke oss uansett hvor mye di skryter av det om vi ikke føler oss sikre på hva vi lurer på før vi gjør det!
      PS: alt dette er nok fordi D har MASSE sopp i magen. Eventuelt også paraditter.

    11. Vet du hva? Jeg får helt vondt av deg. Bare fordi du skrev det innlegget om palmeolje, så syntes jeg ikke du skal trenge å opplyse om at godteriet du spiste i stad var uten palmeolje. Du må være ekstremt utslitt av alle de fæle menneskene som går i mot deg og skriver stygt uansett hva du gjør. Jeg har i hvertfall troen på deg!
      Jeg ser opp til deg på så mange måter, og jeg har lest bloggen din HVER eneste dag siden du var 14 år, minst. Jeg får så mye godt ut av innleggene dine, og jeg blir SÅ engasjert hver gang jeg ser deg i media. Du er UTROLIG pen, fantastisk, og jeg har en veldig stor drøm om å få et bilde med deg en gang. Jeg elsker den nye låta di, og jeg ser stadig tilbake på opptakene fra Mitt Dance Crew. Ah, jeg har ikke ord for hvor stor fan jeg er av deg, Sophie Elise! 😀 Værsåsnill, stå på, alltid! Slik som du gjør nå. Ønskeklem <3

    12. Hvordan i alle dager får du spraytan til å bli billigere enn solarium !?! Jeg trenger 20 min på brun og blid x 4 for å ha god farge i 4 mnd… Det koster meg type 350kr, spraytan koster hva for kun 2 uker? Haha

    13. Vi deler samme humor <3
      Ikke la dem som rakker ned på deg påvirke deg, du er tydelig inteliggent og oppegående. Om folk er for dumme til å skjønne det er det deres problem 😉

    14. Med mengden skatt jeg vil tro du betaler så bidrar du nok en del til samfunnet! Dessuten har jeg både blitt vegeterianer og dyreaktivist takket være deg, og tviler sterkt på at jeg er den eneste du har klart å påvirke:) samfunnet består av mye mer enn mennesker, og på dyrefronten har du nok bidratt en del.
      Til dere som nevner burberry skjerfet; visst jeg ikke tar helt feil så er dette skjerfet av 100% cashmere? Ikke pels altså:) Er viktig å ikke “boikotte” en hel bedrift, men heller produkter. Burberry består ikke bare av de som dreper dyr for pels, men også av vanlige, snille ekstrahjelper, butikkansvarlige ++ som ville mistet jobben sin til noe de ikke en gang vet mye om! Ved å heller å unngå å kjøpe produkter vi ikke vil stå for, vil burberry heller slutte å produsere og selge disse produktene, og bedriften kan utvikle seg positivt isteden for å måtte legge ned!:)

    15. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Jeg tror ikke psyken din eller “kroppen” din har gått av bloggingen. Det er klart du lever kanskje drømmelivet ditt. Får drive med TV, sove så lenge du vil, blogge. Ingen reelle forpliktelser enn sponsorerne dine. Men jeg tror det som hadde vært fint for deg en et A4 liv. Uten muligheter for folk å kommentere om utseende ditt, oprasjonenen din, brunfargen din. En jobb, mandag til fredag. 08-16. Hadde vært fint for psyken din d.

    16. Hei! Du sier du hele tiden er trøtt. Eg kan nesten garantere deg at du har B-vitamin mangel da! Da er man veldig trøtt og slapp ofte, så ta deg en tur til legen, og få sjekket om du har B-vitaming mangel!! 🙂

    17. Hallo! Jeg lurer på om du kan skrive om hvordan du tar på selvbruning, hva du gjør før og etter osv. Hadde satt pris på svar! Vil prøve det selv, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram 🙂

    18. Stå på Sofie!<3 Det er bare folk som har det så vondt selv, at det må gå utover andre. Med mobbing og kritisering. Akuratt som mobberne på barneskolen har det
      vondt med seg selv. Du gjør en kjempe bra jobb:-) er ikke så mange av toppbloggerene som setter så mye fokus på det som du gjør!!
      Forresten, hvordan selvbruning bruker du? Får man kjøpt den på nett? Heter den noe sånt som Vitalibra eller noe?

    19. Hei :*
      Vil anbefale deg Rival til garderobe. Hvis jeg ikke tar feil har jeg hørt de er myyye bedre på kvalitet osv., men du kan jo sjekke det ut hvis du vil 🙂

    20. Hei.
      Jeg skal innrømme at “rosabloggere” er ikke høyt på min liste over folk som virker intellektuelle, men i den siste tids “battle” med Tjomlid så synes jeg du går vinnende ut av saken.
      Hans desperasjon etter å overbevise alle om at palmeolje ikke er så skummelt, har gjort at mannen som er ute etter å ta alle som ikke tenker som han selv, både desperat og usaklig, og der man ser at selv hans vanlige “tilbedere” faktisk går imot han.
      så kudos til deg for å ha fått frem denne siden av en fyr som burde selges på resept som brekningsmiddel.

    21. Jeg vil anbefale deg å få en time hos fastlegen din så du får sjekket jernlagrene dine.. Veldig vanlig for jenter i menstruerende alder med for lite jern, det passer bra med symptomene du beskriver også. jeg har hatt det selv (også da jeg var 15, he he ;))
      Ellers vil jeg hylle deg for den innsatsen du har gjort med palmeoljedebatten de siste dagene. Det er virkelig helt rått å se hvordan du, bare ved å være deg selv, virkelig setter på plass både Gunnar Tjomild og ikke minst Nidar sine talspersoner. respekt!!
      Jeg ser du skrive litt om at du føler at du ikke har noen grunn til å stå opp om morgenen, at du savner rutine…? Selvom jeg ikke kjenner deg overhodet og kun har dannet meg et bilde av deg utifra bloggen- vil jeg anbefale deg et studie som heter Samfunnsgeografi på UiO. søk det opp! JEg tror det hadde passet deg helt perfekt.
      STÅ PÅ.
      hilsen medisinstudent 22

    22. dette merket jeg når jeg gikk på samme kuren mot kviser som deg! Kanskje du mangler jern også! At det er derfor du er så sliten! Men roaccutane kuren er veldig sterk! Husk det😊
      Lykke til videre😊

    23. Du er helt nydelig! Ikke bry deg om de stygge kommentarene!
      Jeg er en STOR fan❤️
      Til slutt må jeg bare få si at du er den sterkeste personen jeg har sett!

    24. Hei! Ville bare si jeg har lest bloggen din en god stund nå og fulgt med på bloggerne! Aldri kommentert bloggen din noen gang, bare vært taus på sidelinjen.
      Vil si du har forandret deg masse oppgjennom og det er veldig bra, stå på! Om du føler deg trøtt og sliten om dagen så vet jeg hvordan den følelsen er og ikke orke, skal love deg at det å dra seg opp av sengen ikke er så lett og det og ikke ha så mye tid fordi man helst vil sove hele tiden midt på dagen også!
      Jeg totalt forandret mitt liv på og gjøre noe enkelt men bra 😉 ta gjerne kontakt på Mail om du skulle ønske og vite mer? Og skal love det er verdt det! Lykke til!

    25. Fikk med meg at du skrev du blir oppblåst i magen av brød og pasta, i tillegg er du sliten og trøtt. Jeg ville tatt en tur til legen og sjekket for cøliaki eller irritabel tarm. Jeg ble et helt nytt menneske etter jeg fant ut at jeg hadde cøliaki og ikke tålte gluten! Tarmen blir skadet av gluten så du får ikke i deg vitaminer og næringsmidler, det forsvinner rett igjennom systemet..

    26. hvis du bare slutter på denne kvise kuren, så skal du se humøret blir på topp og du blir deg selv igjen 🙂

    27. Æ har hørt at når man e mellom 20-25 år, så blir man ganske sliten og tåler mindre alkohol før man blir dårlig osv. Men når man nærmer sæ 30 så blir alt fint igjen. Så kan man drikke kor mye sprit uten å bli dårlig. Sitter i samme dalen selv, venter bare på at kroppen skal bli færdig å føkke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg