livet er en dans på nevroser

Seee hva jeg fant på youtube! Den første coveren av love like that. Sååå søt, tusen takk ♥ At folk gjør dette med mine sanger er jo helt utrolig. Husk å sjekk ut sangen på youtube og spotify, da!

Jeg har ryddet hjemme og laget vaffelkaker som jeg så iherdig planla tidligere idag, haha. Livet med tvangstanker er en dans på nevroser kan jeg love dere, om den minste lille ting går galt får jeg panikk. Om jeg innstiller meg på noe så lite som å f.eks spise vaffler, gå på posten eller ta en powernap så må det for all del bli noe av, om ikke setter angsten inn. Uansett! Det har vært kosekveld med Robin etter han kom hjem fra jobb. Jeg er ingen fantastisk kokk og burde egentlig holde meg totalt borte fra kjøkkenet, men vaffler kan man vel alltids klare å produsere fram, haha. Det er den internasjonale vaffeldagen i morgen btw, jeg ligger før dere ;-)))))))

 

link til toppen er i innlegget under, og buksen er fra topshop.

Forresten! VI reiser jo til USA igjen den 7.april for en uke med kos. Vi vil gjerne leie bil da også, men helst en litt.. finere? Haha, en fin og miljøvennlig bil da, kanskje Tessla? En annen som bruker lite drivstoff? Uansett, det får man ikke tak i på AVIS akkurat. Robin vil ha lambourgini (skrives det sånn..?), haha. Men deeeeeen tror jeg han må lengre inn i partysverige med for å si det sånn, for jeg er ikke med. Men kom gjerne med tips til utleiebyråer som leier ut finere biler, om dere vet!

 Nå skal jeg legge meg, goooodnight!

87 kommentarer
    1. Hvorfor langer du ut mot Freias produksjon av påskeegg fordi de inneholder palmeolje, når du selv har promotert, anbefalt og brukt sminkeprodukter som inneholder nettopp det? Du må enten være en selvopptatt, dum og lukka kriseblogger eller bare en relativt tilbakestående person..

    2. anonym : åååhherregud, kan folk begyne å lese innleggene? i FORIGGE innlegg forklarte hun AKKURAT det!.- madde

    3. Må bare si at du har blitt utrolig fit etter Mitt Dansecrew, og selv om jeg alltid har syns du har vært nydelig, blir du i mine øyne bare nydeligere og nydeligere for hver dag 🙂

    4. E tror folk må begynne å innse at man ikke kan redde verden på en dag. Sophie e ei ung jente som har begynnt å kjempe imot med små skritt. Bare fordi ho fikk vite om palmeoljen i egga, betyr ikke det at ho visste at sminka si va palmeolje i. Folk må slutte å vær så jævla dømmede, og gi jenta litt pusterom , yeeez. Å og omtale nokken som tilbakestående og bruke det som et sjelsord e bare relativt idiotisk gjort.

    5. Tesla er en skikkelig luksusbil som man får veldig kick av å kjøre! Sykt fine biler 🙂 Mamma og pappa har en.

    6. skal du ta og gjøre det der brunfarge greiern igjenn?? Men vist du gjør det ikke ta den så mørk som du tok den no.. Det var finere første gangen… Fikk bare lyst til og si det😜😜

    7. Når du kommer med en kommentar som “han har tydeligvis lite å gjøre siden han leste hele innlegget” er det fordi
      A. Du mener det du skriver er så dårlig at folk må ha mye tid for å gidde å lese det?
      Eller:
      B. Ønsker du bare å gjøre narr av leserene dine fordi de har tid til å lese bloggen din?
      Trodde du skulle være imot hets og mobbing. Men nå gjør du narr og latterliggjør andre for å lese bloggen din. Men greit å vite det da. At det er vi som er patetiske fordi vi leser om ditt liv.
      Neste gang du snakker om at du ble hetset, kommer jeg ikke til å få vondt av deg. Når du er så usaklig at du går til personangrep med kommentarer som “da kan han finne sminketips en annen plass”.
      Du viser jo bare at du ikke kan ta saklig kritikk og at du hetser og mobber like mye som andre.

    8. Hei..
      Du er jo ganske aktiv i mange saker, lurer derfor på om du har hørt om fredens ring? en jente på skolen som bare er 17 år sto bak arrangementet.
      Jeg har et skoleprosjekt der jeg har intervjuet en rekke kjendiser om akkurat det temaet. Håper du kan ta deg tiden til å svare?
      Når hørte du først om arrangementet?
      Hvor viktig syns du det er at ungdommer engasjerer seg i politkkken for å få mer fred og fjerne fordommer?
      Hvilken stilling tar du til at jøder og muslimer møter på mye fordommer i hverdagen?
      Hva kan du si om jenta som sto bak det hele? Mange mener hun kan sammenlignes med deg fordi hun har møtt på mye hat, og har bein i nesa. Hva syns du om en slik sammenligning?
      Hadde satt enorm stor pris på om du kunne svart meg på disse få spm.
      Mvh
      Stine Cornerlia

    9. Det blir sikkert en fantastisk tur. Har selv lyst til å leie bil i USA og kjøre rundt. Når det gjelder kjøring av elbil så må du huske at det bare er miljøvennlig det el- produksjonen er miljøvennlig. Det er ikke så mange steder som bruker vannkraft til dette. God tur!

    10. Hanna, nei, hun mener at siden han har gått tilbake og lest alle innleggene må han ha lite å gjøre, derosm man har tid til å gå tilbake og lese alle innleggene i en smell HAR man lite å gjøre, derimot, leser man et par innlegg hver dag så bruker man jo betraktelig mindre tid…

    11. tessla er ingen miljøvennlig bil. Bare batteriet bruker mer energi på å produseres enn det levetiden til en dieselbil gjør

    12. Har ikke vært i USA, så har ingen erfaring med å leie biler der, men har vært i Sør-Afrika og leid bil mange ganger, og da bruker vi alltid Hertz. De har nye biler i kjempegod stand der i hvert fall 🙂

    13. Hun har jo faktisk mye finere og naturligere stemme enn deg. Hun har jo bare gitaren sin, that’s it, det liker jeg.

    14. sjekk ut worldwide platinum rent a car på sunset bouevard! jeg leide en prius der sist jeg var i la. de har litt fancy biler og god service, og kjørte meg til og med hjem igjen da jeg leverte bilen 🙂

    15. vi var i USA for 3 mnder siden, vi leide bil hos Dollar Car Rental ved LAX:) var kjempe greit, vi plukket opp bagasjen da vi landet på flyplassen, gikk ut utgangen og der kom det kontinuerlig busser som plukket oss opp å kjørte oss til utleiestedet. Vi hadde reservert en cabriolet for 3 uker og da vi hadde registrert oss fikk vi plukke ut den cabrioleten vi ønsket:)) Det ble en deilig Mustang og vi var veldig glad vi gikk for den. Du kan se bilde av den litt lenger nede på bloggen:) den brukte jo også en del drivstoff, men er jo ganske lange avstander man kjører, så det er ikke rart det går en del da, hestekreftene er jo desverre å si, nesten verdt det;)

    16. Hei! Angående billeie i USA, så kjørte dere en Camaro. Som blir regnet som en luksusbil i andre land. Og det er svært lite av ELbiler i USA, spesielt Tesla. Du kan jo søke litt på nett å finne biler, men det er vanskelig å forstå bilvalgene som er “fine” når en ikke er bilinterisert. Mange biler kan være fine å se til, selv om det er en Ford.
      Og jeg anbefaler ikke å leie en dyr bil som kommer til å koste dere flesk til å reparere som en Lambo, da bør en være så interesert i bil at man har lagt av penger til eventuelle reparasjoner, ect. Jeg ville gått for en trygg SUV, for sikkerheten til dere begge. Er du villig til å risikere livet ditt i en bil som har en toppfart på over 300km/t mens Robin koser seg på firefelts motorvei? Eller skal du sette livet ditt først og godta å kjøre en SUV som er mye tryggere en en Lambo, for det er å leke med livet. Og det er lite vits å risikere det vist dere ikke går inn for det og ønsker å dø i fart å spenning. Nå sier jeg ikke at dere kommer til å krasje, men sjangsen er så enormt mye større med en bil som Lambo, Ferrari, bugatti osv.
      Vist dere vil kjøre noen kule biler, som er mye tryggere ville jeg gått for en Mercedes Gelanderwagen.

    17. Sier litt om hvor lite opplyst du er angående miljøvennlighet, når du spør etter en miljøvennligbil, og trekker frem Tesla – en EL-bil!! EL-bil er kanskje noe av det største svinet innenfor miljølvennlighet. Hvor tror du strøm kommer fra, egentlig?

    18. Tenk så fin verden hadde vært om folk bare kunne godta når noen prøver å gjøre noe godt, uten å alltid måtte lete etter feil for å trykke andre mennesker ned. Ingen er perfekte, og ingen kan gjøre bare etisk riktige valg. La jenta være i fred, hun har tross alt bare gode intensjoner med å ta opp et viktig tema.

    19. Hei Sophie!
      Kjempefresh låt du har laget! 🙂
      Jeg og min venninne Marthe skriver i disse dager en bacheloroppgave om toppbloggernes troverdighet, påvirkningskraft og autoritet, og i den sammenheng skal vi intervjue en toppblogger for å få hennes synspunkter. Da tenkte vi på deg med en gang, fordi vi begge er faste lesere av din blogg, og liker det du skriver om. Kunne dette vært aktuelt? Hadde vært kjempebra om du kunne møtt oss til et intervju : ) Vi har sendt deg en mail tidligere også.
      Svar meg gjerne på mail.
      Mvh. Mari alena. 🙂

    20. Hvis du planlegger å leie en miljøvennlig bil, er Tesla absolutt ikke et godt valg. Produksjonen og skadene den gjør på jordkloden er ikke mindre enn en vanlig “fossildrevet” bil. Dette er av mange grunner, men i bunn og grunn har Tesla vist seg å være en “miljøversting”, på lik linje med f.eks. en BMW.
      http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel335591.ece

    21. Til: kl 14:00
      Men VAFLER er et norsk ord, jeg skulle visst formulert meg annerledes. Oppvakt ung jente/barn du gitt, fortsett med det, men unnlat å kommentere de som kommenterer på Sophie Elises blogg, bortkasta tid 😀

    22. Hei Sophie! Vet du eller noen andre her i kommentarfeltet om man kan få kjøpt ferdig vegetarmat som f.eks på ica, spar, rema 1000 eller noe? Skal på en fjelltur og de andre spiser jo b.l.a fjorland men det finnes vel ikke vegetar fjorland? Håper noen svarer 🙂

    23. Vet ikke hvor du bor, men ULTRA som har div butikker i Oslo/Akershus har fast vegetarisk ferdigmat. ICA har noe, men dårlig utvalg. Fjordland kan du glemme, he he. God tur!

    24. Du MÅ leie en Mini❤️❤️ Den er behagelig å sitte i kjøre i og den er utrolig fin!! ANDBEFALER NÅ!!!!!!!!

    25. Veldig enig med deg og Caroline Berg Eriksen, viss vi alle bidrar litt hver så utgjør vi til sammen en stor forskjell!! 🙂 Heia!
      Nam vaffler! Jeg burde hatt vaffeljern idag kjenner jeg, haha.
      Hvis noen av dere her inne ønsker å ta en titt på bloppisen min, klikk dere inn her:
      http://bloppis.no/shops/minlillebutikk/
      Butikken har fått påfyll av masse fine klær og sko jeg ikke bruker, til en snill pris! 🙂 🙂
      Ha en fin onsdagskveld alle sammen 🙂

    26. Du skal være ekstremt, EKSTREMT forsiktig med å omtale hverdagslige ting som nevrose, tvangstanker og angst. Det er sånne som deg som bidrar til at psykisk helse ikke blir tatt på alvor! Angst er ikke i nærheten av det å stresse når ting ikke går som planlagt. Tenk på alle som sitter rundt i verden med angst som er så sterk at de ikke kan leve et ordentlig liv, eller som gjør at de rett og slett velger å ende livet sitt- det er det angst er, ikke å bli atressa fordi man ikke får spist vafler!! det du tenker på er skyldfølelse

    27. Det kalles bortskjemt eller dårlig stressmestring – ikke ANGST. Kan du koble “angsten” til noe, er det ikke angst. Det kalles kontroll behov og lite av-stresset holdning når du agerer fordi du ikke får ting som du vil. Litt som små barn i trassalder.

    28. Pen:) se min blogg og :)http://driftefrue.blogg.no/1427288761_gleder_meg_til_sommer.html nytt innlegg 😄

    29. Instagram

    30. enig med de som skriver om angst her, angst er så vondt at man ikkje holder ut rett og slett… sliter med angst sjølve, og enkelte dager klarar eg ikkje gå ut døra fordi eg er så redd…. men så igjen så finnes det jo ulike grader av ting.. og kan verkeleg vere du har angst altså, men ordbruken av psykiatri skal man vera forsiktig med, også fordi du sjølve kan bli misforstått av andre.
      Men kjekt du fekk ordna deg vafler :-)) veit jo du har skrive litt før på bloggen om å ha angst og tvangstankar, kan du skrive meir om korleis det utartar seg for deg?
      Påståar ikkje at du ikkje har angst altså, men er nyfiken på korleis det er for deg, ikkje med å berre slenge ut begrepa, man faktisk beskrive korleis det utartar seg og pregar kvardagen din? For også å enklare kunne forstå deg 🙂

    31. haha jeg også bruker krem på vaffler, trodde jeg var den eneste i verden 😂
      kommer du til bergen engang? <3

    32. Heisann! Det du sier med at du ønsker en elektrisk og mer miljøvennlig bil er utrolig bra! Må nok nesten skuffe deg med å si at amerikanere elsker bilene sine, og se bryr seg enda mindre om miljø. Vis du vil ha en mer miljøvennlig bil bør du prøve deg på en bil av europeisk eller japansk merke. Amerikanske biler slik som Ford og den Mustangen dere hadde sist er typisk amerikansk, og bruker mye bensin/diesel. Jeg bor i Arkansas som utvekslingsstudent, og mine vertsforeldre har faktisk en elektrisk bil, men den er kjempe liten. Den er en 2 seter, og har ikke noe bagasje plass. Vi er også de eneste som har en slik bil på over 1 times avstand alle veier. Kos deg masse i USA igjen, skjønner godt hvorfor du vil komme tilbake!😊

    33. OH MY GOD JEG TRODDE JEG VAR DEN ENESTE MED SLIKE TVANGSTANKER. Folk synes bare jeg er helt crazy når jeg forteller om det xD hvis jeg er innstilt på å gjøre noe, hvis jeg har planlagt den minste ting, og det ikke går, så får jeg helt angst og slår meg helt vrang!

    34. Videoklippet av jenta var mye bedre enn din versjon. Du kunne fått det til like bra, om ikke bedre om du ikke autotuned sangen så innmari mye. Lion-sangen din var autotuned den og, men ikke så ekstremt som denne nye.. Beklager hvis du ser på det som en frekk kommentar, men sier det for all del bare for å være ærlig ettersom det er vi som utgjør om sangen din slår an eller ikke 🙂

    35. Testa er en dyr bil i USA.. Så du ser ikke mange av de der borte. Pluss at EL biler er ikke mye miljøvennlige.. Bare det å lage batteriet er mer skadelig for miljøet enn en bensinbil sitt utslipp hele dens levetid! Eneste grunnen til at folk kjøper elbiler er fordi de er billige med tanke på drivstoff, bompenger, parkering osv.. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg