we gotta call the police

Hei mine fine! Nå er klokken 09 på morningen her.. Og om vi har jetlag? Svaret er JA! Jeg våkner alltid før 06 på morningen, og begynner å bli trøtt på tidlig ettermiddag. Jetlag er et merkelig fenomen…

Vi hadde vår siste kveld i Key West igår, som vi bestemte oss for å bruke på veldig tradisjonelt vis. Det vil si, gå rundt å se på de fine husene, spise is, kjøre sykkeltaxi og avslutte med solnedgang på brygga. Dette er et veldig romantisk og koselig sted, så om noen tenker på hvor de vil dra på ferie med kjæresten kan jeg anbefale Key West varmt! Om man vil ha mer fart og spenning er det jo bare å leie bil og kjøre en dag mot Orlando eller Miami, slik vi skal gjøre idag 🙂 Og angående at det er 21 år på alkohol.. Det er virkelig ikke så strengt som man skulle tro. Så klart skal jeg ikke drikke rett framfor politiet, men det har vært null stress å bestille alkohol ute fram til nå. Jeg sier til og med at jeg er 20 år, og har fått svar som ” Honey i got drunk for the first time when I was 14, what do you want?” så er det bare å bestille, haha.

Gammel kjole fra nelly – sko fra rebecca stella.

Kvelden kunne ha blitt perfekt, men desverre endte den med litt problemer. Jeg og Robin hadde vært ute og spist ganske sent, og når jeg skulle sette meg inn i bilen åpnet jeg døra slik at den så vidt kom nært bilen ved siden av. Det ble ikke engang et merke, men eieren av den andre bilen så vel dette som en gylden mulighet til å få igjen masse på forsikring, og skjelte jeg ut, ringte politiet og hele opplegget. Så der sto jeg da, sent på kvelden, på en parkeringsplass med to middelaldrende amerikanere som ringte politiet for.. absolutt ingenting? Jeg ble også virkelig satt på plass av han ene mannen når jeg hevet stemmen litt, “YOUNG LADY you watch your motuh”, men hva skal man gjøre? I norge ville det aldri ha blitt en så stor sak av det, det ble jo faktisk null skader på den andre  bilen! Politiet kom, og han var – ikke overasskende – på min side og det ble ikke noen større sak av det. Jeg ble så oppgitt da damen som eide den andre bilen skulle smiske med politiet og sa “åh, jeg ringte bare inn og gjorde min plikt som amerikansk borger kjære politi”. Jeg himlet med øynene (ganske åpenbart, hehe) og tenkte at nei, du ville ikke gjøre din plikt, kjære. Du ville bare tjene penger. Amerikanere i et nøtteskall? Synes synd på de som bor her og kan bli saksøkt for ALT mulig..Men, det fikset seg, og nå drar vi til MIAMI!

Og forresten! Om dere vil høre låten min før den kommer på spotify, så kjører radiokanalen mp3 en premiere i morgen klokken 14:30! ♥ Er så utrolig spent! Den kommer på spotify på søndag, til dere som ikke får hørt i morgen 🙂 

73 kommentarer
    1. Er det mulig å ha et så ambivalent forhold som dere ass :’) Jaja, sangen din beskriver jo deg og dine forhold perfekt! Frem og tilbake, frem og tilbake, frem og tilbake er like langt, like langt, like langt!

    2. Stakkars deg ja.. Håper du snart får det bedre da:) Med tanke på hvor du er og alt du får oppleve.. At du i det hele tatt gidder å skrive om det negative.. Makan..

    3. Det er ikke vanlig å høre om amerikanere som saksøker for alt. Er ganske vanlig for dem. Men du skal aldri prøve å være frekk mot dem, for da kan det virkelig gå galt. Idioter altså

    4. Hvorfor har dere mikrofoner på dere? Er det til innspilling av ny sesong av “bloggerne”?
      Ser ut som dere har det utrolig fint 🙂

    5. til du over her som sier hun fokuserer på alt negativt, slik jeg ser det i innlegget skrev huun om en HENDELSE som skjedde, og ja det kunne blitt negativt dersom hun måtte betale masse penger for en bitte liten ting, den er sur, det skjønner vel du også selvom du ikke har et så fint liv som sophie! Så ingenting negativt i dette innlegget, ble faktisk glad av å lese,virket som du har har det fint sophie <3

    6. For ei kjerring… Heldigvis gikk det bra for dere – og det ser ut som dere fikk en ganske ok siste dag i Key West 🙂 Kos dere masse videre – for et flott par du og Robin er!

    7. “Jente, du ser ut som ei operert katt av en transe !!!!!! Ro ned ro ned !!!!”
      greit å være anonym på nett eller? hadde du sagt det signert med navn hadde du nok fått hørt no, eller om moren din eller faren din hørte deg si noe slikt, da blir det nok ikke ukelønn på deg young child.

    8. Jeg skjønner eieren av den andre bilen innmari godt. Det er så DRIT irriterende at mennesker ikke kan se seg for før de smeller opp bildøren på bilen ved siden av. Ihvertfall når man har en bil man er litt redd for. Jeg fikk bulk i min gamle bil fordi en idiot gjorde som deg. Dessverre så fikk jeg ikke sett hvem det var, siden jeg ikke var der da det skjedde.
      Heldigvis for deg at det ikke ble noen merker, men jeg hadde blitt fly forbanna hvis det hadde vært meg og det hadde blitt merke i lakken. Vær forsiktig neste gang!

    9. Burde du være så mye i solen og drikke alkohol så ofte som det plutselig virker som du gjør, når du går på de tablettene?

    10. Jeg tror en helt vanlig nordmann også ville ha blitt irritert over at du bare kaster døren opp uten å se deg for altså..

    11. Så fint å høre at du koser deg! Ikke la sånne sure folk ødelegge humøret 🙂
      Må forressten bare si at jeg nettopp leste denne kommentaren du hadde gitt til dagbladet om palmeolje;
      – Det som er rart er at om palmeolje for eksempel hadde vært kreftfremkallende, så ville dette ha vært ulovlig – og en mye større sak. Men når det «bare» ødelegger regnskogen, utrydder dyrearter og kilden til mye av lufta vi puster, så er det liksom ikke så farlig.
      YOU FUCKING GO GIRL.

    12. Hey girl. It’s not common that people call the police here in the USA for hitting someone’s car unless it leaves a mark but according to what you said you didn’t. I’m sorry that people here are dumb fucks lol.
      Anyways go visit LIV in Miami! It’s a really upscale and nice club in Miami many celebs go there and as long as you look nice you can get in.
      There’s lots of good shopping places and malls. They probably have Sephora, Victoria’s Secret, Forever 21 etc.

    13. Det med alkoholen kommer nokk HELT ann på hvor du er;) Var i NY for en stund siden, og der var de strenge. Sjekket leg på alle som ikke så ut som de nærmet seg 100

    14. Åja, de kinben greiene dine.. Du ser ut som noe som kunne gått for transe, det er helt drøyt. Slapp av nå Sophie, det holder med operasjoner og drøye løft for noen år. Vent til du faktisk hadde trengt de, men nå er jo det for sent da 😛

    15. Jeg skjønner at du ble irritert av damen. Og det å ringe politiet var unødvendig ja. Men det siste du skrev syntes jeg selv var litt små frekt. “Du ville bare tjene penger. Amerikanere i et nøtteskall? Synes synd på de som bor her og kan bli saksøkt for ALT mulig.” Jeg tar meg nær av det du skrever. nordmenn (og forsåvidt andre mennesker) forstår ikke at det 300 mil i det landet. I Norge er det kun 5 mil. Det er en utrolig stor forskjell. Og det er derfor man føler at det eneste amerikanisere gjør er å saksøke.(og det er selvfølgelig andre lover). Men egentlig det jeg vil helst vil si at jeg blir lei meg når jeg leser at du syntes synd på de som bor i USA fordi de kan bli saksøkt. Jeg får høre utrolig ofte “selvfølgelig saksøker h*n, h*an er jo amerikansk” det får meg til å få en dårlig følelse, kanskje til og med litt flau for at jeg er amerikansk. Synes kanskje det var litt av en unødvendig mening å dele, med tanke på hvor mange du kan bli såret.

    16. Sorry, men her kommer en reality check. Ansiktet ditt ser ut som det skal sprekke av restylane og botox. Slutt nå.

    17. Tror nok ikke du forteller hele sannheten her. Det er lett å frikjenne seg selv når man ikke trenger tenke på hva den andre parten har å si. De vet jo ingenting om bloggen din. Du kan fritt legge skylden på de “andre” for de har ingen mulighet til å komme med tilsvar på påstandene dine.

    18. Anbefaler sangen “Seize the day” av Electus! Minner meg litt om den der moonlight-sangen(?) du tipsa om for en stund tilbake!

    19. så fint at dere koser dere 🙂
      Hvor er det du kjøper wr.up buksene dine? Håper du får en fin ferie videre 🙂

    20. Hei
      Jeg har vært på nesten samme rundtur som dere, og jeg anbefaler virkelig cheesecake factory om dere ikke har vært der enda!! Porsjonene er veeeeldig store så pass på hva dere bestiller, mye kan mette to mager 🙂 Om du er glad i quesedillas så er den utrolig god der!!
      Koser meg med alle bildene du legger ut, ser ut som dere har det fantastisk!
      Kos dere videre

    21. Hva skjer med alle de utrivelige kommentarene her i det siste?
      Virker som det har tatt av helt bare de siste par dagene… Begynner jo å lure på om det er samme jævla person som står bak mesteparten. #lowlife
      Og angående episoden med politiet.. Jeg kjenner en god del amerikanere, og de er ikke stolte over ukulturen rundt anmeldelser.. Så ja, man kan kalle det amerikanere i et nøtteskall 😛
      Uansett: Key West ser helt fantastisk ut!! Håper dere koser dere masse og klarer å ignorere negative tanker!

    22. anonym 00:34. Man kan også si “we gotta call the police”, så akkurat den setningen er det ikke noe poeng å rette på. “we’re going to” (gonna) og “we’ve got to” (gotta) er to helt forskjellige setninger, og begge er riktig

    23. Ha en fort satt fin tur og kos dere masse. Ser du er på førstesiden av Sol.no nå med påskeegget. Jeg synes det var flott du tok opp den saken.

    24. Må bare fortelle at du har blitt utrolig flink til å ta bilde i det siste!! De gjør innleggene dine mye mer spennende. Håper du koser deg på ferie! Stor klem:)

    25. Ser ut som om dere koser dere masse! Du ser helt nydelig ut på det siste bilde av deg og Robin. Pent hår, og veldig naturlig hudfarge og sminke. Vakre deg! Som du sikkert hører ofte, ignorer de negative kommentarene. Virker som de skanner hvert innlegg for å finne ting å pirke på. Ble veldig oppgitt av kommentaren om at du har det så fint på ferie, men likevel må fortelle om noe negativt. Du skriver om opplevelsene dine i løpet av en dag. Det betyr ikke at du er utakknemlig. Enig med at du har servert veldig bra bilder i det siste. Ha det fint i Miami!

    26. 21 års aldersgrense er strengere noen steder enn andre -som i Norge kan man i USA miste lisensen for å skjenke de som er under age.
      Spørs hva man skal drikke selvsagt-vin og øl er de kanskje mer lempelig på.
      Gikk ikkje helt klart frem om dere hadde drukket før dere satt dere i bilen eller om det var en annen dag eller hva…uansett en dum situasjon…som heldigvis løste seg,men som en annen skriver lenger oppe -dette er jo ikkje Norge ,oppfør deg voksent og respekter kulturen andre steder. Selvom du ikkje er enig. At du hadde rett og at politiet var på din side er supert,men det er ikkje sikkert det alltid ville vært sånn.
      Forsatt fin tur 🙂 og kose dere masse, pass på lommebøkene og verdisaker…i Miami liker de å loppe turistene -spesielt i litt bortgjemte områder.

    27. Herregud.. Jeg bliver helt sjokkert over hvordan du har “utviklet deg”
      Jeg så denne artikkelen idag:
      http://www.kjendis.no/2015/03/19/kjendis/sophie_elise_isachsen/sophie_elise/bloggerne/blogg/38295576/
      det virker jo som du tar noe pilelr du virkelig ikke tåler, og sminken din er helt forferdelig. Ro ned på det kinn greiene dine, for på bildene ovenfor ser du faktisk ut som.. Jeg vetikke engang.. annsiktet ditt ser helt dratt ut. Det er virkelig ikke pent, gruer meg til å se hvor gale det ser ut på tv. Har du ingen grenser? Klarer ikke du å se at du bare bliver styggere jo mer du opererer?

    28. Vel og bra at du får servert alkohol, men husk at du bryter amerikansk lov. Jeg er student i USA, noe jeg ble nøye forklart er at dersom du skader deg, må på sykehus eller noe slik kan forsikringsselskapet nekte å betale siden du har brutt loven. Da må du dekke alt selv og den regningen du får er ikke liten.

    29. hørte nettopp sangen din på nrk mp3!!!!!! sykt bra sang!!!! elsker den allerede!!! hvem er det du synger med? 🙂

    30. Har robin fremdeles kontakt med hun han rota med før dere dro? Syns det sier en del om selvrespekten din når du heller tar han, som ikke er trofast. isteden for og være alene. Du må liksom alltid ha en gutt.. Kan du ikke bare bli selvstendig? Klare deg på egenhånd en liten stund? Han vil nok uten og nøle gjøre det igjen. Han skulle nok ALDRI gjøre det første gangen heller..
      Må si jeg ikke misunner forholdet deres akkurat..

    31. Vær så snill og ta 10 minutter ut av dagen din til å se denne videoen, og del den gjerne. Flere trenger å vite om dette og jeg forstår ikke hvorfor media ikke snakker om det:
      vimeo.com/88261827

    32. Herregud, folk har så lite å gjøre.. Hvem er du til å blande deg inn i Sophie sitt privatliv? Få deg et eget liv før du kommenterer andre..

    33. Hva har skjedd me fjeset ditt Sophie?…Og btw, hvorfor bruker du så mye dårlig sminke når du tydeligvis har hudproblemer fra før? Dette ser jo bare værre ut. Sorry jeg klare ikke fokusere litt på budskapet på påskeegg artikkelen

    34. uff.. Du bliver bare eldre og eldre i fjeset.. Uansett hva du tror omoperasjoner så får de deg ikke til å virke “eldre” på en positiv måte. Hvorfor må du ødelegge deg slik? Du ser så annerledes og unaturlig ut i fhorhold til andre på vår alder.. Synes det er vondt og trist å se bilder av deg nå, og synes ikke det er bra at det bliver heiet frem av “fans”..

    35. Hva er det med dere som bare legger inn drittkommentarer, la heller være å kommentere!!!! Misunnelsen er stor og ekte skjønner jeg :- Ha det fortsatt fint over dammen Sophie Elise og Robin<3

    36. utrolig så mye drittslenging det var her i dag da… !
      SOPHIE! ville bare si, at jeg liker veldig godt bildene du legger ut. får en følelse av at man er der med deg. veldig personlige og flotte bilder.
      så noen som kommenterte at bildene burde se mer ut som fotballfrue sine bilder. det er jeg HELT uenig i. Stå på og kos deg på tur.
      du klarer det du vil klare :):) god helg

    37. .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      hahahahahah et lite fittetryne oppi her som antaglig kommenterer piss opptil 10 ganger under anonym, og ikke engang gidder å fylle ut NAVN! Haha kjip fredagskveld, lille venn? Få deg et liv, lukk laptopen og stikk ut ytterdøra, lev ditt liv. Sophie koser seg i varme MIAMI og du råtner forran datan din i Norge, triste faen, få noe ut av livet ditt. Føler du deg bra nå??
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .

    38. Heisann! Jeg er student i USA , og det med alkohol kommer veeeeldig an på hvor du er i landet. Er du sør i de veldig turist plassene, er de mer avslappet enn for eksempel nord, nordøst og i midten av landet. Jeg bor i Arkansas, og er det en fest med mer enn 20 personer er det nesten garantert at den blir busted. Politiet kommer og skriver ned navnene på alle som er der, de må ringe foreldrene for å plukke dem opp og vis de blir tatt på en ny fest i samme politi distrikt(distriktene er på størrelse med kommuner) blir de sendt i fengsel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg