key west, i love you

Hei! Hvordan har dere det? Jeg har det heeeeelt prima – men hvordan kan ting være annet enn perfekt når man befinner seg på verdens fineste sted, Key West? Jeg har vært ufrivillig uten internett siden vi kom hit, men jeg har likevel savnet dere masse. Jeg hater å ikke få oppdatere, og helt på ekte så savner jeg kontakten jeg har med dere via her. Så, nå skal jeg virkelig gi dere masse gode innlegg framover, inspirasjonen er på topp! ♥

Turen gikk først fra oslo – fort lauderdale, hvor vi skulle sove første overnatte første natten. Reisen tok 10 timer og til vanlig ville jeg ha blitt gal, men vi hadde first class så det gikk greit 🙂 God plass, masse mat, gratis drikke og film hele veien, så tiden gikk fort!

 

Vel framme i Fort Lauderdale ble det litt avslappning, før vi tok cabroileten vår (skrives det sånn??) og kjørte i fem timer mot Key West. Vi stoppet et par ganger på veien og spiste, så på ting og var skikkelg turister. Kan ikke beskrive hvor herlig det er å kjøre med taket nede i varmen mens man hører på høy musikk!

 Vi kom frem til det fine hotellet vårt i Key West igår, med nydelig havutsikt, palmer og herlige temperaturer. Det må man benytte seg av, så vi hadde alarmen på 07 imorges og gikk for å spise en veldig god hotellfrokost mens vi så på utsikten.

Og resten av dagen? Vel, vi har hatt en privat båttur litt rundt øya, sett delfiner, stått på slike brett som på bildene under og snorklet. Videre venter muligens litt vannscooterkjøring rundt øya, byvandring (her feirer folk spring break!) og middag på et finere sted. I morgen tar vi bilen til MIAMI!!!

Ganske glad i livet akkurat nå, må jeg si 🙂 Og takk gud for det!

94 kommentarer
    1. Ser fantastisk ut Sophie! Dåkker e såå heldig og detta førtjen du absolutt. Kos dåkker masse, gleda me tel å se fleire bilda og les fleire innlegg! <3

    2. Ahh, så heldige dere er! Og den bilen var rett og slett nydelig! Det må være så deilig å bare slappe av i varmen og nyte livet. Så gøy å se delfiner da! Det er et av mine aller største ønsker; å få se delfiner som svømmer i det fri!
      Kos dere masse videre! Gleder meg til flere innlegg <3

    3. Så blide dere er på tur da.. Herregud så heldig, klarer du aldri sette pris på ting og nyte?:) Sitter vel bare og klager på at håret ditt blir stygt i vinden når dere kjører eller noe.. Haha :p Du har så drømmelivet..

    4. Så heldig! Det ser helt herlig ut. Var i Miami i 2013 og vi kjørte ut mot key west, men det var litt langt å kjøre hele veien på en dagstur, så vi snudde etter en god del timer. Synd vi ikke kom helt ut 🙁 Kos dere videre! Og gled deg til Miami

    5. Hvordan går det an å spørre om hun er gravid når hu er kjempe tynn og litta? Jeg må le.
      Håper dere koser dere masse, sophie! Kjempe misunnelig 😀

    6. Så fin og brun du er! 🙂 Er det spraytanningen som har holdt seg eller er det brunfarge fra farlig solarium/sol?

    7. Kjempefint at du koser deg, og det høres helt herlig ut! Men, jeg reagerer på at du har skytt så veldig av hvor fink du er til å spare, samtidig som du flyr first class, leier en cabriolet og drar på privat båttur. Dét virker ikke akkurat fornuftig, uansett hvor mye du har tjent på bloggen.

    8. Du anonym der oppe, det går an å spørre om det selv om ho e tynn og lita. Har ingenting med at man synes ho ser feit ut. (nåkka ho absolutt ikke gjør). Syntes bare det så ut som ho hadde mage på det nederste bilde. Gravidmage selvfølgelig.

    9. Ååå misunner dere så utrolig mye! Kjører rundt i rolls royce i key west og bader i det fine vannet, mens her har været snudd totalt og det har regnet i hele dag og natt, blæh! Uansett kos dere masse 🙂

    10. At Sophie er gravid forklarer jo kanskje de sinnsyke humørsvingningene og “nedturen” i det siste, jeg har tenkt tanken og når jeg så det nederste bildet må jeg innrømme at jeg ble enda mer nysgjerrig. Og NEI ikke fordi du ser tjukk ut, du stråler! Men magen ser ut som en liten søt gravidmage rett og slett.

    11. Jeg tror ikke hun er gravid. Alle er forskjellige, og hun kan bare være litt oppblåst. Herregud så mye folk henger seg opp i

    12. Så koslig det er å se at du har det bedre nå! Det ser helt fantastisk ut der dere er, du fortjener virkelig en liten pause fra hverdagen synes jeg, du står alltid på på bloggen og du har nok mye i privaten også som du ikke skriver om her, så jeg synes den ferien er utrolig fortjent! Håper dere koser dere masse ut ferien <3

    13. Kjekt å se at du koser deg! Her er litt konstruktiv kritikk: Det er mer spennende å lese når du ikke bare ramser opp hva du har gjort, men forteller om opplevelsen og hvordan det var. For eksempel: Hvordan var det å se delfiner? Var dere langt i fra dem, var det mange osv. Hvordan var det å stå på paddleboard? Var det vanskelig, falt du ut i, var det gøy, fikk du det til?
      Skriv litt mer som om du skriver en bok, ikke bare skriv en liste over det du har gjort. Skjønner? 🙂

    14. Gravidmage?? Det var det dummeste jeg har hørt. Og bare fordi de kanskje ikke hadde bilbelte på bildet betyr det vel ikke at de kjører uten?
      Ellers håper jeg fortsatt på å se steder skrevet med stor bokstav, det ser uprofft ut å skrive med liten bokstav. Bare et tips hvis du vil skrive litt mer pent (korrekt) og seriøst 🙂
      Kos dere masse!

    15. Jeg får lyst til å gråte.. Dette et det beste i livet.. Reise til ett så vakkert sted… Men jeg har vanskeligheter med å komme til hovedstaten..

    16. Herregud, dere som sier hun ser gravid ut, er dere blinde? Hun ser ikke gravid ut i det hele tatt!!! Hun sitter og lener seg litt bakover med svai rygg; så klart går magen samme veien da.. Helt utrolig hvor lite smarte folk kan være.

    17. hei.
      EG lure på om du kan snake om mobbing.
      Min klasse burde få vite det at du synts det er ikke bra å mobbe folk.
      EG syns du er fantastisk finn.
      EG synts at du er flink til å blogge og danse .
      du er mitt store idol for meg.

    18. Det ser heeeelt fantastisk ut. Jeg var i Key West selv for et par år siden, og det morsomste var alle hønene og hanene som går fritt rundt om kring i hele byen. Er det slik fortsatt? Fikk høre at Key West har fredet alle hønene og hanene, så de lever visst i søt harmoni med menneske der nede. Fantastisk å spise lunsj med en hane ved sin side!

    19. Vil bare fortelle deg noe som jeg har tenkt på over lengre tid :-).
      Du er så vakker med kort hår. Etter min mening burde du hatt håret naturlig, oftere! I offentlighet <3

    20. Når du først er i Fort Lauderdale kan jeg anbefale kjøpesenteret Sawgrass Mills Mall! Men det kan være lurt å komme tidlig for du trenger all den tid du kan få der! Det er UTROLIG stort og også for parkeringen sin del, hehe. Vi er i Fort Lauderdale annenhvert år siden min tante bor der, så jeg har vært der en del 😉 Hvis du trenger flere anbefalinger eller lurer på noe, så kan du bare spørre 🙂 Fort Lauderdale beach (som strekker seg hele veien ned til Miami) er en utrolig fin strand!

    21. Et spørsmål: Hvor er skjøtet fra? Syns det var drit kult så måtte bare spørre.
      Har ikke vært då aktiv og skrevet kommentarer selv på bloggen, men når jeg leser hva mange andre skriver. Jeg sier ikke alle. Syns jeg bare du trengte litt ekstra ros og hyggelige meldinger. Du fortjent virkelig ikke alt dette stygge. Hadde jeg ikke likt det du skrev og la ut ville jeg aldri lest bloggen din, men den vekket interesse. Værtfall for meg, og sikkert for mange andre. Når jeg leser at folk sier du bare klager, ser stygg ut og slike ting rister jeg bare på hode.
      Ingen fortjener hat og i allefall ikke en som er som deg. Ja du legger ut ting om livet ditt, men folk kan fortsatt ikke si at de kjenner deg og vet hvordan du er som person. Når de sier du er stygg tenker jeg. Er det egentlig noen dom er stygge her på denne planeten? Jeg kommer allti frem til det samme. Nei, ingen er stygge folk har bare forskjellig smak og ser annerledes ut.
      Håper virkelig du leste dette og at du ikke tar til deg alt stygt!
      Hilsen meg!

    22. Så vidunderlig deilig:D Husk solkrem og bilbelte <3 Og siden du spør; det skrives 'cabrioleten' 🙂 KOS dere!

    23. Kjempe fin blogg lurer på får Robin bo hos deg gratis og få være med på reiser gratis? Elsker han deg virkelig eller er det for pengene og luksusen han er sammen med deg ?

    24. Hva heter hotellet dere bor på? Skal selv til key west i sommer, men vi har ikke bestilt hotell enda, så lurer på om hotellet du er på anbefales?:-)

    25. jeg og ble nysgjerrig nå om du er gravid , ser jo ut som en bulk men får vel vite det etterhvert om du er gravid eller om bildet bare ser litt chybby ut hvis du blir sett på sin tynnere på de andre bildene

    26. Til de som tror på at hun fløy “first class”. Det er så langt fra sannheten at det er komisk. Å fly Norwegians “Premium Economy” er så langt fra First Class at det er som å kalle en t-banetur for en tur med en Lamborghini-tur. Det er kun Lufthansa, British Airways og en del andre flyselskap som tilbyr First Class til Florida, disse må man fly via Frankfurt eller London (eller andre byer, Paris f.eks) for å få flydd med, og koster ca 60,000 kroner én veg. Norwegian sine premium economy-billetter som koster ca 5000kr, og det finnes ingen ting fancy med de utover at du får matservering og stolene er litt bredere + lener seg litt mer tilbake. SAS tilbyr business class som har ekte 5-stjerners matservering, fully lie flat seter og ordentlig luksus-feeling for ca 15-20 000 kroner mellom Oslo og USA. Men dette? Dette er ikke first class, det er ikke business class, det er en pimpa variant av economy class.
      Jeg har ingen ting i mot Sophie Elise (hvorfor skulle jeg ellers gidde lese bloggen), men jeg er flynerd. Så dette kan jeg. Blir for dumt å kalle noe som ikke er i nærheten av det “first class” 😛

    27. Du såg litt gravid ut på det ene bilde. Wow skulle ønske jeg hadde penger til noe sånt hehe 😛
      kose dere masse <3

    28. Så herlig å se et nytt innlegg fra deg og at du har det bra 🙂 Dette kjennes så merkelig ut, men jeg har faktisk savnet deg, haha. Føler et vennskapsbånd selvom vi aldri har møttes.
      Kjempe fint å se at dere koser dere på ferie. Her i Østfold (i nærheten av Oslo) er det møkkavær så det holder, så dere er veldig heldige! 🙂 Kos dere masse videre med ferien, gleder meg til å høre mer om den 🙂

    29. I forrige innlegg får du alle til å tro du reiser alene og har det kjipt og i dette sier du ingenting om det og livet stråler? Forvirrende!! 🙁 og kunne ønske bildene dine var mer tydelig, slik som hos fotballfrue.
      Og til dere som sier hun ser gravid ut, gå å ta dere en bolle!! Ærlig talt så frekt å i det hele tatt spørre om ,

    30. Typen din har ingen penger. Hvordan kan han reise til Florida da? Har du betalt alt kanskje slik du gjorde for den forrige typen din?

    31. Har dere aldri hørt om folk som går på en blemme og spørr “hvor langt på vei er du?” til damer som ikke er gravid.. det er nøyaktig det dere gjør når dere spørr om Sophie er gravid. Det er vanvittig frekt..

    32. Alle som spør om hun er gravid kan umulig være faste lesere. Da hadde jo dere visst at hun går på isotretinoinkur, og at man absolutt må unngå å bli gravid når man går på den kuren fordi det er skadelig for barnet i magen. Det er jo derfor hun måtte begynne på p-piller, ettersom legen vanligvis krever at man går på p-preparat for at man skal få bruke kuren.

    33. SÅ HELDIG DU ER 😀
      Kos deg masse! Men husk å virkelig pass på ansiktshuden din mens du er i solen! Du kan få varige skader hvis du ikke smører deg veldig godt. (Pga Iso)
      Men det positive er at du blir SUPER brun når du går på tablettene 🙂
      KOS DEG!!

    34. Gud, det ser deilig ut med sommer! Så fantastisk det må være i Key West, og jeg gleder meg til å se bilder fra Miami! Kos deg massemasse, gøy å kunne være litt på reise selv, via deg på bloggen. Haha! Får sett litt av verden selv om rumpa mi må bli i Norge en stund til.. Klem!

    35. HEHE jeg må bare le AV mange av dere kjøtthoder her inne. Seriøst hva er egentlig aldersnivået på de som kommenterer her inne egentlig? 11-12 år? At det er frekt å spørre en som er tjukk om hun er gravid er jeg HELT enig i men for oss VOKSNE som vet hvordan er gravid mage ser ut er det aldeles ikke frekt å spørre da Sophie er slank og ikke har noen antydninger til noe som helst fett på kroppen, om hun da bare er oppblåst så er vell ikke det noe hun tar inn på seg regner jeg med. Og man kan være fast leser uten å vite at man ikke kan gå på den kuren hun går på samtidig som man venter barn, altså for oss som aldri har vært borti den kuren vet vi jo IKKE hva det dreier som om. UANSETT hva som blir sagt skal disse små DRITTUNGENE ta Sophie til forsvar, SELVOM man ikke sier noe negativt engang. Nivået på bloggen hennes hadde vært noe helt annet uten dere smårips som tror dere er voksne nok til å lese og sex, kjærlighet, livet som voksen osv.

    36. Di kjøre sikkert ikke så langt i denne bilen vil jeg tro, er sikkert sånn du kan betale no cash så får du lov til å sitte i den å bli tatt bilde av, virker som det loool xD

    37. skjønner ikke at folk overreagere ,hun sier det sikkert etterhvert om hun er gravid eller ikke
      og hvorfor tror alle at det er drittunger som kommentere tåpelige ting ? kan like greit være noen på 30-40 år som ypper seg jeg skjønner jo pointe med det bildet når hun sitter på brett i sjøen , at magen hennes ikke ser like flat ut som hun pleier å være eller så er det bare noe med bilde som får det til å se sånt ut

    38. Ååå det virker så fantastisk! Jeg blir misunnelig 😀 håper jeg og min kjære får muligheten til å besøke USA også en gang 🙂
      Både stedet og du ser nydelig ut! Du kler gult veldig godt.
      Kos deg masse videre! Klem til deg

    39. Norwegian Premium Economy er helt OBOS vs First Class, men hovedsaken er at dere trodde dere var på First Class, ha ha. Mine foreldre har hus i Key West, så der tar vi påskeferien 😀

    40. Hei Sophie! Jeg måtte legge igjen en kommentar nå, for ble ganske sliten av å lese all denne kritikken og småkommentarene her. Og du får sikkert sånne tilbakemeldinger på nesten hvert bidige innlegg.. Her er det alt fra at du (1) ser gravid ut til at du (2) ikke skal ramse opp, men “skrive som om du skriver en bok, skjønner?” og (3) at du ikke koser deg på tur. Tuller du med meg? Jeg må inrømme at jeg kjente jeg ble litt sint og kan bare så vidt forestille meg hvor vanskelig det er for deg å blokke alt dette ut hver dag. Håper du har det fint kjære deg, og det ser helt nydelig ut på tur 🙂 Vil bare legge til at for hver negative kommentar som blir lagt igjen sitter 100 stk og tenker noe positivt, men de legger bare ikke igjen kommentar. Jeg er en av de, med unntak av akkurat nå!:) Klem

    41. Martine; Himmel og hav?det er ikke hat-krittikk at noen skrev “ikke rams opp dagen din, men skriv heller som en bok” det var en veldig vanlig konstrutiv kritikk det hun skrev. Hvis du ikke klarer å se at DET ikke er hat, så er du mest sansylig under 14! Det blir for dumt. Sophie sjønner veeeldig godt at det ikke var ment stygt, men som et godt råd. Vi er leserene og hun er interessert i å levere etter våre meninger.

    42. Kjære meg, mange her inne som trenger en realitetssjekk! Ta en tur på stranda og sjekk ut normale mager. Og en annen ting, ville du spurt noen face to face om de var gravide med den magen der? Tror jeg de færreste hadde turt, noe så frekt.

    43. Cecilie: himmel og hav, skip og seil. Slapp av 🙂 jeg mente ikke at kritikk på skrivemåten var “hat”. Jeg syntes det var litt pirkete og kjente litt på den at det må være slitsomt å alltid få disse kommentarene. Jeg var heller ikke enig, og derfor så ikke jeg på det som konstruktiv kritikk. Men dette er selvfølgelig individuelt.

    44. Det er ikke et eneste selskap som flyr fra Gardermoen til Fort Lauderdale med 1st Class. Maten du viser bilde av er en typisk langrute turistklasse versjon. 1ste klasse får du kun via LON, PAR, FRA, AMS med hhv BA, Air France, Lufthansa eller KLM. Det finnes 1st Class med amerikanske selskaper ut av Europa, men de har ingen sammenligning med 1st kl som Europeiske og Asiatiske selskaper tilbyr. Ser du flyr Norwegian og hele forretningskonseptet deres er å fly volum, altså det motsatte av hva 1ste klasse ville være. Noen misforstår Bussiness for 1ste klasse og det er også helt feil. Det du flyr blir en charter variasjon med hakket bedre vilkår.

    45. Stedet ser utrolig vakkert ut, og du ser fantastisk ut som alltid. Skulle ønske jeg var deg nå, hihi. Kos dere så masse 🙂

    46. uansett kor mye penger du har brukt eller bruker på utsendet ditt er du like stygg, ser ut som en and jo. og forsatt like mye kviser.

    47. Åååå så koselig, jeg skal akkurat det samme som dere i sommerferien bortsett fra at jeg drar med familien!! <3 <3 Jeg gleder meg skikkelig!! <3

    48. Hei:) ser ut som dere koser dere, dere er så herlig. Jeg elsker å være i key west, var der i vinter ferien i fjord:) var innom den isbutikken du tok bilde av også;)

    49. Superfine bilder! Syntes ikke sophie ser gravid ut jeg heller, men stussa litt på det siste bildet jeg å faktisk, så måtte lese igjennom her for å se at jeg ikke var aleine! Men det betyr ikke at du er “tjukk”, vi kan alle ha dager hvor vi er litt mer “oppblåste” enn andre 🙂

    50. Ja. Tror ikke jeg behøver å kommentere debattene over her. Tror ikke jeg skal ta meg tid til det. Ei heller burde du ta deg tid til å tenke over det. Kjøttkaker, hele gjengen.
      Så utrolig flott at du tar deg tid til ferie og avslapping. Selv om bloggen alltid er med, må du ikke være redd for å ta en pause og bare nyte noen fridager. Selv nå som du er hjemme igjen. Pust inn og ut, og ta en real pause. Og for all del: enkelte individer er så godt plassert inne i sitt eget kranie at all trafikk som foregår på utsiden kun blir irrelevant opptatt i hodet. Don’t bother. Du er mye bedre enn som så:)
      Jeg heier i alle fall på deg, og synes du er klok. Og flott 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg