disse følelsene

Du vet når du skal ramse opp hva du elsker?

Om noen spurte meg om nettopp det, ville jeg sikkert ha nevnt følgende.. Sommer, å reise, blogge, mamma og pappa, et utvalg av venninner, Robin, spise godteri, dyr, å være kreativ, danse… Jeg kunne sikkert ha ramset opp så mye mer, men det som er så jævlig trist, er at jeg ikke ramser opp meg selv. Jeg tenker aldri på meg selv som noe jeg elsker, eller i det hele tatt noe jeg er glad i. Eller noe jeg setter pris på. Jeg tenker alt for mye utover, og glemmer å se inn i meg selv og alt det jeg har å være takknemlig for. Gjør dere også det? Glemmer du deg selv midt opp i alt annet? Jeg glemmer det. Jeg setter ikke pris på meg selv. Det er et ordtak som sier at man aksepterer den kjærligeten man tror man fortjener, men ikke bare det, man aksepterer også å ha det slik man selv føler seg verdt. Jeg føler ikke jeg er verdig å ha det bra. Ergo, om jeg er lei meg så er det på en måte like greit, jeg tenker ikke på alle sekundene jeg mister med glede, eller at jeg faktisk er verdt å ha det fint.

Jeg er så utakknemlig. Og da mener jeg ikke utakknemlig over det livet jeg har – for menneskene jeg har rundt meg, alt jeg får oppleve og det materialistiske, det setter jeg pris på. Jeg tenker mer på all kjeften jeg gir meg selv for ting jeg ikke får til, at jeg ikke orker å trene så mye som jeg kanskje “burde”, eller at jeg bare ser den urene huden min når jeg ser meg i speilet. Hva med å tenke på hvor fantastisk det er at kroppen min faktisk fungerer? Jeg har begynt å sette meg inn i kroppens funksjoner og hvordan alt henger sammen, hvor utrolig menneskekroppen er bygd opp og hvor fantastisk alt egntlig er. At jeg kan skape et liv. At hjertet mitt banker. At jeg kan gå framover. At jeg ikke er syk. Men neida, jeg ser kvisene i panna, som egentlig også kan være en bra ting, for kroppen fungerer jo. Herregud.

Jeg lurer veldig på hvordan andre ser meg, og jeg skulle ønske jeg kunne låne et par øyne som ikke tilhører meg selv for en dag. Se på meg, snakke med meg selv, men fra et annet perspektiv. Mener andre at jeg fortjener det beste? Ja, det tror jeg. Men hva mener jeg personlig at jeg gjør feil, siden jeg slår så hardt ned på meg selv hele tiden? Jeg behandler meg selv som min egen verste fiende. Det er så utrolig trist, og veldig bortkastet tid.

Jeg har tidligere tenkt at jeg egentlig ikke fortjener dette livet, nettopp fordi jeg kanskje ikke er så glad som jeg burde være. Men slik kan jeg ikke tenke, fordi jeg fortjener det absolutt. La oss spole fire år tilbake i tid. Jeg satt hjemme på pikerommet i Harstad med absolutt null motivasjon til skole og skjønte at jeg hadde en jævlig lang vei å gå for å komme meg bort fra hvor jeg var, og inn i en verden med tv, musikk og en stor blogg – så jeg kastet jeg meg i det med absolutt alt jeg hadde med konkrete mål hele tiden. En tvserie om bloggere? Ja, det skulle jeg få til. Gi ut musikk? Det skulle gå. Få kjent blogg? Og så klarer man det, da. Og jeg er sykt glad for det, det lover jeg dere. Jeg takker meg selv hver eneste dag for at jeg turte, og setter pris på det. Så da blir det spørsmålet jeg stiller meg selv plutselig enda større – hva er egentlig problemet?

Jeg får ofte følgende spørsmål.. “Jeg har så lyst til å starte en blogg / blogge bedre, men jeg har et så kjedelig liv og ingenting å skrive om. Har du noen tips?”. Jeg personlig har et veldig innholdsrikt og spennende liv, om jeg skal være ærlig. Men det betyr ikke at man får en bra blogg. Tvert imot, jeg synes ikke det er interessant å lese en blogg hvor bloggeren gjør masse spennende hele tiden, fordi det føles likevel så upersonlig. Om du vil ha en bra blogg – se innover, ikke utover. Se inn i deg selv, kjenn på hva du føler og hva du tenker. Det er der folk kjenner seg igjen, ikke i all shoppingen, feriene, eventene eller outfitbildene. På innsiden er vi alle helt like, og vi føler smerte, glede, hat og sjalusi på samme måte. Og det er derfor jeg skriver slike innlegg som dette – det gir meg noe å lese slikt på en blogg, fordi det er ekte. Man trenger ikke et fantastisk liv, tvert imot. Man trenger å kunne dele, og jeg er glad jeg gjør det med dere, og at dere deler tilbake.

Jeg husker så godt at jeg fikk se bilde av bestemor fra da hun var 20 år. “Så pen du var” sa jeg. “Ja, men det så jeg så klart ikke selv – slik som du ikke selv ser hvor vakker du er nå, men det kommer du til å gjøre når du ser tilbake”. Det er sant. Jeg kommer til å se tilbake på dette, min hverdag akkurat nå som til slutt bare blir et fjernt minne og noen bilder på en harddisck og tenke.. din idiot. Hvorfor smilte du ikke da du så deg i speilet?

Jeg sto nok helt bak i køen da gud delte ut selvtilitt. Mest sannsynlig var jeg for opptatt med å lese mitt eget kommentarfelt.

 

124 kommentarer
    1. hadde du ikke hatt selvtillit hadde du ikke levd av å ta bilder av deg selv.. men bra skrevet! du er flink, men blingser litt der. jeg eier ikke et speil engang. _det_ er dårlig selvtillit.

    2. Man er som oftest sin egen verste fiende. Spør deg selv om du ville vært like kritisk til andre som til deg selv 🙂 Lat som om du sier det du tenker om deg selv til din beste venn.. Det er nok ikke så mye snilt!
      Gjør deg selv til din beste venn, alt du sier til deg selv er bare vaner, de kan endres. Jeg kan fortelle deg hvor vakker, intelligent og varm jeg syns du er, men det kommer ikke til å nå hjem hos deg før du faktisk INNser dette selv!:) Stå på, du er her for å oppdage deg selv, og du er på god vei!

    3. Jeg liker når du kommer med sånne innlegg. Det viser hvor smart og reflektert du faktisk er! Du har absolutt ingen grunn til å ha dårlig selvtilitt, du er en av de peneste jentene jeg vet om, og det er en grunn til at du er forbildet til så mange, både yngre og eldre.
      Det er gøy å følge med deg å se deg vokse, bare ikke la alle de stygge kommentarene gå inn på deg! 🙂

    4. Tusen takk for dette innlegget, veldig bra skrive og gjenkjennelig. Kvifor må man bruke så mykje energi på å rakke ned på seg sjølve, for kvar minste lille ting? Miste gleda totalt og spørje seg sjølve kvifor er man her på denne planeten?? Kor blei gleda og spontaniten av hen? Du satte så utruleg bra ord på det – takk! Håpar du ein dag får desse brillene og ser deg som du er, eg har og spurt ofte etter det, kvifor kan eg ikkje sjå meg sjølve nett slik andre ser meg? Å ver utseende fiksert stjeler så enormt mykje krefter som man kunne brukt på andre ting. Kor finnes denne avknappen hen?? :-/

    5. Æ elske dæ Sofie. Du har en fantastisk sjel. Æ forstår dæ 1000%. Aldri slutt å gjør det du gjør, ikke tvil på dæ skjøl. Du e på riktig vei. Bare hold ut, og kjemp førr det du trur på, å legg fra dæ di tingan som bryt dæ ned. Du treng ikke det. Æ e på di sida, og det vet du godt. Ta den tida du treng. Ikke stress, pust, spis god mat, og ny øyeblikket som e her og nu.
      Går ikke alltid som vi vill, men det e en større meinng bak det heile. Det e ingen forklaring på det, du kan bestemme forkalringa skjøl. Men det handle hovedsaklig om en ting: Du e gud, og det e vi alle. Og vi alle e 1. Gå dypere, du blir å finne svaran du leite etter. Det kan æ låve dæ. Firemor ♠+♥

    6. Jeg elsker disse innleggene dine, Sophie, du skriver så himla fint og så ærlig og det er så lett å kjenne seg igjen! Du er vakker – inside out, og jeg håper du ser det FØR du fyller søtti og er bestemor 🙂 STOR KLEM!

    7. Skulle ønske alle var som deg Sophie! Du må være det mest godhjertede mennesker jeg vet om, og jeg ser sånn opp til deg,- hver dag! Du fortjener å ha det godt! Skjønne Sophie! <3

    8. Hei 🙂
      Du er en oppegående jente som har gode ressurser, dog, det du skriver får meg til å tenke at du skulle gjort en helt annen ting enn å skrive en blogg. Jeg synes det er bra du reflekterer over ting ikke alle gjør, og det er bra at bloggen er et sted du kan få utløp for disse tankene og at du også kan ha den som ditt levebrød. På den andre siden så tror jeg også denne bloggen forsterker de følelsene du har, de gode kommentarene preller kanskje raskt av når man har dårlig selvtillitt og de vonde hjemsøker en.
      For å ta et eksempel: Hvis en spiseforstyrret person starter en blogg som fokuserer på mat, kropp og trening, ville ikke fagfolk sterkt frarådet det?
      Jeg sammenligner ikke deg med en person med sf, men jeg tror at det fokuset man får på seg selv når man blir en kjent blogger og den eksponeringen man blir utsatt for kan forsterke det man sliter med i utgangspunktet.
      Tenk lengre ut, kanskje studere noe du er interessert i?
      Jeg har troa på deg!
      Mvh snart psykolog

    9. du kan jo bare redigere deg finere som du alltid gjøre og få bedre selvtillit av det 😉 eller operere deg finere

    10. Jeg blir helt satt ut av hvor godt du treffer med det du skriver! Det er snart et år siden jeg klarte å si “jeg elsker deg” til meg selv og jeg kan love deg at det sat langt inne. Men i fra det øyeblikket jeg sa det så forandret alt seg og jeg har det så sinnsykt mye bedre i dag. Jeg er så sinnsykt heldig som får ta en utdanning (relasjons terapeut) der jeg får bearbeide alt det vonde og traumer jeg har, slik at jeg ser akkurat hvor nydelig jeg er. Det er ikke alltid lett, men jeg tillater meg å være på vei. Og for hver dag som går blir jeg mer og mer hele meg. Ikke skuespill. Ikke late som. Bare meg. Hele tiden. Det var ei som sa det så fint “jeg er min egen bestevenninne, noe som er praktisk siden jeg er her hele tiden.”
      Tusen takk!!

    11. Utrolig bra skrevet! Har ikke tenkt over det før, så du har virkelig fått meg til å tenke over ting i kveld!

    12. Åh, det er dette som gjør deg og bloggen din så spesiell! Du har skjønt noe ikke mange andre har! Det er når du skriver om sånt og deg selv personlig at du er på ditt beste, glem hva alle andre sier og kjør på! Du er en inspirasjon!

    13. Jeg liker når du skriver så personlig. Kjenner meg igjen i mye. Jeg synes at du er ei flott og reflektert jente. Fuck de som vil deg vondt.

    14. Sophie! Du er utrolig pen! Bare se på det nydelige bildet av deg
      Du kler den naturlige looken du har på bildet kjempe godt!! Men alt handler jo ikke om å være pen!! Og du er ikke bare pen, på bloggen din syntes jeg at du framstår som en utrolig smart og snill person, men som selv ikke klarer å se det selv!! Du ser så mye detaljer som ingen andre ser!! Bare fordi du kanskje har bittelitt uren hud ( som alle andre også har😊) betyr ikke at du ikke er en fantastisk person! Sett pris på deg selv uansett hvor mye du trener eller uansett hvor mange kviser du har! Du virker som en person som er nydelig både på innsiden og på utsiden! Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet allikevel at det er noe godt i deg og! Og jeg håper du snart ser det selv og setter pris på det😘

    15. Du må jo ha selvtillit når du poserer foran kameraet i bare truse og bh? Du har jo guts og tør faktisk å gjøre det! Jeg har ikke selvtillit nok til å gjøre det samme! Selv om jeg har ingen planer om det 🙂 det er bare ikke meg det!
      Men kanskje du tenker på selvfølelse? Hvordan du er inni deg? For selvtilliten har du! Du danset foran hele Norge på skjermen, du gir ut awesome musikk, og du har gjort utrolig mye! Og så blogge om mye personlig på bøoggen. Det har du jo guts til!
      Du må tenke at du er en søt og flott person som bryr seg om andre og ukjente. Og pluss blogglesere! ❤️
      Og forresten. Du har makten. Jeg skulle bare ønske at jeg kunne se bloggerne, og det er ikke tekst på sumo. Det er ikke alltid jeg bruker tv, jeg bruker tv sjeldent.
      Og hvis man tar opp bøoggerne, blir det uten tekst dessverre. Og jeg vil ikke la folk tolke for meg hva som blir sagt. Jeg vil være selvstendig selv. Jeg er ikke helt dum eller handikappa. Ja, jeg har jo funksjonsmangel og det er hørsel dessverre. Men jeg vil og prøver å være selvstendig mest mulig. Det er derfor jeg er avhengig av tekst.
      For å få samme tilgang på informasjon som dere blogglesere og normale hørende har. Dere får lyd gratis, og går ikke glipp av noe. Jeg må jobbe for å få informasjon jeg vil ha dessverre. Og jeg ber deg om å presse på tv om å ha tekst på alle bloggerne sesonger på sumo. Jeg vil tro at veldig mange hørselshemmede og døve vil betale 100 kr for å følge med. Det blir mye penger til slutt for TV2. tenk at det er 700.000 hørselshemmede som blir ekskludert fra samfunnet. Vi blir holdt utenfor. Og i 2020 blir det en million hørselshemmede, ca 1/5 av Norges befolkning. Det er vondt å bli holdt utenfor for noe man interesserer seg i og har veldig lyst å delta i.
      Det er slitsomt å slite med informasjon som majoriteten får gratis. Man må tenke hele tiden hva informasjon som er viktig. Informasjon på flyplassen feks er viktig, dersom man plutselig må gå til en annen gate. Den type informasjonen får ikke hørselshemmede med seg.
      Det er kjipt å ikke snakke om bloggerne dersom mine hørende venninner snakker om det. Da kan jeg bare svare at jeg ikke har fått med meg fordi jeg er døv. Da kan jeg ikke delta i samtalen feks.
      Og jeg liker jentene godt i bloggerne, men jeg kan ikke se på grunnet manglende tekst. Jeg regner med at en del vil ha tekst på grunnet dialekter feks. Min hørende bonusmor skulle ønske det var tekst på, fordi hun oppfatter ikke alltid dialekter.
      Så jeg ber deg om å bruke makten og presse på. Og jeg skulle ønske alle får med seg bloggerne, for alle fortjener det ❤️💟 ingen skal bli ekskludert fordi de ikke kan noe for deres handikap.
      Jeg blir trist meg når jeg stadig blir påminnet av min hørselstap. Bloggen din er godt å lese, fordi jeg får avslapning og får rømme vekk fra min harde kamp i samfunnet.
      Det er ikke bare bare å være døv. Jeg blir dømt hver dag, og diskriminert på ulike måter. jeg føler det er samfunnet som er til “hinder”, ikke jeg. Det er samfunnet som ikke vil tilrettelegge for oss. Eller ikke gidder. Jeg føler at tv2 ikke gidder å ta hensyn til så mange med hørselstap.
      Norges døveforbund og HLF har kjempet lenge med å få tekst på plass, men kampen er ikke over. Hvis ansatte i tv2 plutselig blir døve, så tror jeg pipa får en annen lyd. Men ellers, man vet det ikke før man blir plutselig døv og innser hvor mye informasjon man går glipp av.
      Dagens utblåsning fra frustrerte meg. Jeg er bare skuffet over å ikke få tak del i ditt liv, andre bloggernes liv foran kameraet. Tusen takk om du orket å lese dette kjipe innlegget, men det er brutalt sannhet.
      Du har jo sendt mail før, og jeg må si tusen takk! At du tok bryet for å gjøre det, og jeg liker deg og din blogg veldig godt! 🙂
      Ha en god kveld og klem fra meg!
      Du er heldig som har alle fem “klassiske” sanser i orden. Kan anbefale deg å studere anatomi og lignende et semester? Da lærer du mer om kroppen.
      Anatomi er krevende, men spennende.
      Visste du at det å bli gravid er ikke bare bare? Det er så mange hindringer i veien først før du kan bli gravid? Visste du at hvis det svikter en plass i kroppen, vil det føre til masse problemer? Hvis du har diabetes, vil det føre til mange komplikasjoner hvis du ikke passer på deg selv og tar insulin feks.
      Jeg vil at du skal tenke at du må ta vare på deg selv. Gi faen i hva folk mener. Så lenge du mener er riktig eller sant, er det viktigste. Bare du vet hva som er sant og riktig. Folk har meninger om deg, fra øst til vest, men ikke bry deg! Du har oppnådd mye mer enn dem. Og… Det sier mer om dem enn det er om deg vet du.
      Vil du unngå kollaps? Ta hensyn til deg selv, og velg det du mener er godt for deg <3
      Beklager for en milelang innlegg!

    16. Jeg vet at min forrige kommetar sannsynligvis ikke vil hjelpe deg med selvbildet ditt, men jeg vil at du skal vite at jeg, og mange andre, som sender slike kommentarer håper så inderlig at du skal føle deg bedre!😊

    17. Altså, ta seg selv i nakkeskinnet, vær deg selv og si “fuck alle andre!” Drit i hva andre måtte tenke og mene om deg, in the end så er det ikke det som teller. Den eneste som tråkker deg ned er deg selv…ikke nettrollene i kommentarfeltet! Hvorfor skal det ha så mye å si hva andre mener om deg? Hvorfor er det så viktig? Snap out of it, det er ditt liv og ingen andres!

    18. Jeg synes du er dritpen, Sophie! Og selvom jeg ikke kjenner deg, så virker du kulere og mer oppegående nå som jeg har lest litt på bloggen din enn det jeg trodde først.
      Ikke for å virke helt whiteknight, så synes jeg en del av kommentarene du får er ganske jævelige.
      -xoxo

    19. Dette trengte jeg.. Tusen takk! 🙂
      Ta vare på deg selv! Du har et langt og innholdsrikt liv igjen å leve <3 Tenk på alt du mestrer og oppnår i livet ditt, og alle mennesker du gir godhet til. Det er da man får den riktige selvtiliten som holder livet ut <3 Men livet er ikke lett, man må kjempe..

    20. Wow, bra skrevet, men jeg må bare si at din naturlige skjønnet uten så mye sminke fikk deg til å de utrolig vakker ut, det fikk til å se yngste og friskere ut.

    21. Hei! Kjempebra innlegg 🙂 tenkt bare æ skulla gjør dæ oppmerksom på nå som æ hvertfall tenkt en del over når æ fikk hør det. Det va nån som sa te mæ at det e stor forskjell på dårlig selvtilitt og dårlig selvbilde. Det e en ganske interessant forskjell der synes æ, man kan ha kjempegod selvtillitt – selv om selvbildet e på hell. I alle fall sånn æ ser det 🙂

    22. Herregud, er ikke rart du er helt ødelagt. Har sett litt i komentarfeltet ditt, og jeg kan helt ærlig si at det ikke er noe galt med deg som har lav selvtillit – absolutt alle ville fått det hvis man mottok slike komentarer som du gjør, spesielt hvis de faktisk omhandler noe du selv kanskje er litt usikker på. Jeg vet at jeg ville vært helt nede i kjelleren i løpet av et par måneder. Du er utrolig nydelig, og jeg tror faktisk du hadde blitt litt mer selvsikker ved å være litt naturlig. På den måten slipper du å hele tiden tenke at skjønnheten din er “falsk”, at noen ser du har for mye restylane, hvis du skjønner? (Bare et tips fra meg selv, har merket at det å være naturlig fjerner en god del av usikkerheten min).
      Du kunne ikke vurdert å slette denne bloggen, og heller fortsette å holde på med det du liker, bare på en annen måte? For din egen skyld. Jeg tror ikke all rikdom i verden er verdt det, du ødelegger alt som heter selvbilde, selvtillit, og tro på deg selv – noe som er utrolig, utrolig viktig for at du skal fungere i en hverdag på mentalt plan, noe som faktisk hos flere beregnes som viktigere enn den fysiske helse. Og den mentale helse gjenopprettes ikke bare på et knips. Skaden som skjer vedvarer lenge, i flere tilfeller livet ut, derfor er det svært viktig å ta vare på den.
      For meg virker det som om problemet ditt ikke kan forbedres så lenge denne bloggen er oppe og går. Komentarene kommer ikke til å forsvinne, og de vil alltid være her og trekke deg tilbake uansett hvor mye du prøver å forbedre tankegangen.

    23. SOPHIE da. Du er deprimert, det finnes ikke tvil. Håper du får den hjelpen du trenger av psykologen din. Høres ut som du burde ta noen måneder med antidepressiv medisin, bare for å kjenne at livet kan være godt. Er redd for at du går på veggen snart. Vær så snill å ta rådet mitt <3

    24. Pleier egentlig ikke å kommentere her, men siden jeg digger innleggene dine og er innom bloggen din flere ganger daglig fortjener du absulutt litt “skryt” fra meg!
      Først av alt vil jeg si at du kommer med så mye bra. Ofte om natten ligger jeg å tenker på innleggene dine eller setninger du har skrevet,som fester seg i hjernen min, og som jeg ligger å tenker på i timevis. disse innleggene som fester seg, handlet ikke om frokosten din eller anntrekket ditt, men om meningene dine eller rett og slett bare en setning eller to som du skrev i slutten av innlegget ditt som handlet om feks døden.
      Du er et forbilde for meg. Kanskje ikke det type forbilde du er for flest, for jeg beundrer ikke håret ditt eller anntrekket ditt, jeg beundrer hvor reflektert du er. Jeg beundrer at du tar opp viktige saker. Jeg beundrer måten du ser på andre.
      Gleder meg alltid til innleggene dine:)) stå på

    25. Hei kjempe bra skrevet var veldig treffende jeg kunne liksom kjenne igjen meg selv og andre i ordene dine. Så bloggen din for første gang i går har hørt mye om deg, så jeg tenkte ok la meg sjekke jeg ble veldig positiv overrasket, STÅ PÅ OG VÆR DEG SELV, DU ER FANTASTISK (i allefall etter måten du skriver på) 🙂

    26. Så utrolig bra skrevet Sophie! Kjenner meg igjen der. Man er dessverre sin egen verste fiende. Det siste avsnitte du skrev der du nevnte bestemora di,traff meg dypt. Du kommer til og se deg tilbake etter et par 10 år og tenke at jeg hadde ingen grunn til og føle meg så langt nede. Så lite verdt. Jeg hadde det så bra,og ting kunne definitivt vært mye verre. Du er så fantastisk Sophie,og du fortjener virkelig alt godt.
      Litt hykler er jeg da som sitter her og føler meg ikke så mye verdt som jeg burde. Selvtilliten har vokst litt etter jeg slutta på skolen,men den er fortsatt utrolig lav. Som du nevnte her. Så har jeg også veldig lyst til og se meg selv fra en annens perspektiv.

    27. Hei Sophie 💋
      jeg har et forslag! Det hadde vært utrolig kult hvis du hadde tatt på deg forskjellige linser (altså unaturlige som katteøyer, sånne Halloween greier) og tatt bilde av det! Vet ikke hvorfor, men det hadde vært gøy og se deg med nye øyne, hahah.
      Lytter til Love like that, digger sangen!! 🙌
      ILYSFM ❤️

    28. Du sliter med akkurat det samme som veldig mange i vår generasjon sliter med.. livene våre omhandler så alt alt for mye om å promotere seg selv, ta bilder av seg selv, være like bra og aller helst bedre enn alle andre til alt, trene mest, spise sunnest, for ikke å snakke om studere og jobbe og ha suksess der også.. og midt oppi alt har vi glemt av at ett menneske kan ikke være alt på en gang.
      ..og det sykelige fokuset på hvordan mennesker skal se ut, og dette vanvittige fokuset alle har på seg selv og hvordan man selv ser ut er utrolig usunt..
      jeg sliter med det, du sliter med det.. veldig veldig mange jenter på vår alder sliter med det, og vi banker oss opp mentalt sett daglig ved å utpeke alle ting vi vil endre på med oss selv, i stede for å se det i oss som faktisk er bra!

    29. Hører sangen din for første gang nå og jeg elsker den! Minner meg om tidlig 2000 sent 90 talls og er bare perfekt!

    30. Av 41 kommentarer er 3 negative! Det må du ta positiv. Jeg elsker deg over alt på hele jord! Du er et fantastisk forbilde. Elsker deg<3 Vær så snill følg meg på instagram nemi.secret
      Fortsett slik og du vil komme langt i livet❤️

    31. Tror det er litt å ta i å si at du stod het bakerst når selvtillit ble delt ut. Er nok mange som har det myyyye verre.

    32. Selvfølelse og selvtillit er ikke det samme.
      Selvtillit er individets tiltro til sin evne til å prestere. Det kan handle om arbeid, skole eller sosiale sammenhenger. Selvtillit kan variere fra dag til dag og kan endres gjennom bekreftelse utenfra, eller også endres under for eksempel alkoholpåvirkning. Selvtilliten kan trenes opp. Mange forveksler begrepet med selvfølelse.
      Selvfølelse eller selvaktelse, selvbevissthet, er å akseptere seg selv som den en er, og være bevisst sin egen verdi.[1] Begrepet selvfølelse brukes i psykoterapi, men også i dagligtale. Lav selvfølelse gjenkjennes med usikkerhet, selvkritikk og skyldfølelse.
      Forskjell på selvfølelse og selvtillit:
      En kan ha selvtillit som fotballspiller, men ha lav selvfølelse. Hvis en har en sunn selvfølelse, er selvtillit sjelden noe problem. Det motsatte er ikke tilfelle. Selvfølelse handler om hvordan en takler motgang. Har en høy selvfølelse og feiler så kan vedkommende komme til å si: «Dette er ikke helt meg», eller «Jeg er ikke nok tålmodig for dette». Det motsatte er når en med lav selvfølelse feiler. Da er uttalelser mer som disse: «Jeg får aldri noe til. Jeg vet at jeg er dum». Det er svært stor forskjell på å vite at en ikke er flink til noe og på å føle seg mislykket og dum.

    33. Hadde jeg värt deg, hadde jeg stengt komentarfeltet..eller bare la vär å lese det. Jo mer man leser negativt om seg selv, jo mer tror man på det, selv om det ikke er sant! Desverre tror man mer på det negative en positive som man får…Nei, dette går ikke, steng komentarfeltet! Du fortjener ikke alle stygge komentarer som du får. Klem

    34. Du har mer enn nok av selvtillit UTENPÅ og et flott utseende, men inni er du kanskje ikke den sterke jenta du vil være. Ting har gått veldig fort, du er bare 20 år og har fått vært med på mye i media og ellers. Økonomisk har du det bra, men mye vil ha mer, og da starter jaget etter ‘noe nytt’, lykken er der og da, men så blir man lei. Ønsker deg alt godt og en avslappende og god påske 🙂

    35. stå på sophie! Du burde ramse opp lillesøsteren din også, og hva du er glad i<3 Bare tenk på det som gjør deg glad, og hva du har oppnådd!! Vi kommer til å dø uansett. Men husk at det er greit å ha dårlige dager, og føle seg dritt. Det er greit

    36. Hmmmm… Du har vel selvtillit så det holder når du blottlegger deg for hele verden eller hva???

    37. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke bare stenger kommentarfeltet! Det virker som kritikk og ufine kommentarer går så inn på deg. Jeg tror du vil få det bedre ved å stenge det – da slipper du unna mye dritt! Du har faktisk et valg!

    38. Det er så utrolig mye selvmedlidenhet på den bloggen her.
      Du lever av å utlevere deg selv på internett og på TV når du kan. Du skriver om dårlig selvtillitt fordi 90 prosent av leserne dine er 13-17 år gamle jenter som etter å ha lest din blogg og om hvordan du fikk nye pupper når du ville det, fylte opp leppene dine da de var veldig små, botox, restylane, juviderm og Gud vet hva du har gått igjennom for “føle deg bedre”, nå føler at de må/kan gjøre det samme for å bli et bedre menneske også.
      Du er en helt normal gjennomsnittlig norsk “tween”. Du er ikke dum men du er alldeles ikke over gjennomsnittet reflektert som fjortisene kaller deg, du er deg. Du liker å få oppmerksomhet. Du VIL ha alle øyne på deg – DET er ikke et personlighetstrekk du beskriver i alle de her “det er så synd på meg men det er jo ikke det det vet jeg fordi jeg bryr meg om dyr og er så reflektert”
      Du har vært jæææævlig heldig. Tenkt litt på det i stedet. Du var kontrovers og utleverte deg selv på nett og tjente fett med spenn på det og har fått en fot i underholdningsbransjen, i en alder av 20. Bruk den erfaringen til noe positivt. Du syns så jææævlig synd på deg selv.
      Det er ingen som syns synd på deg.

    39. Du er virkelig ett forbilde. Når du skriver slike tekster viser du virkelig hvor reflektert og fantastisk du er.

    40. Prøv å hold deg unna blogging og internett og kommentarfelt lesing i noen dager. Ta en skjerm pause!

    41. Wow… Dypt ass, shitt… Du er virkelig sånn her, tankefull og slikt. Du er altfor glad i oppmerksomhet.
      Vet du hva du er Sophie? Du er en jævlig god reklame for prevensjon.
      TENK om jeg hadde fårr barn som ble som deg før de engang hadde funnet en skoleutdanning? Du har operert deg vekk fra alt av gener, du har silikon og du lever av å skrive om deg selv. Grusomt flaut. Jeg er redd for å få barn endag for de kan ende opp som deg.

    42. Selvfølelse er det viktigste man har, og du er langt ifra den eneste med dårlig selvfølelse. Man kan ha alt i verden, men så lenge man ikke godtar seg selv, elsker seg selv så vil man ikke bli genuint lykkelig heller.
      Mange bruker mot deg at du har god selvtillit som kan stille opp i undertøy, men det betyr jo ikke at du har gode tanker om deg selv. For mange hjelper det også med positive tilbakemeldinger på utseende, men uansett hvor mye man stiller i undertøy for fotoseanser vil man aldri få den bekreftelsen man egentlig ønsker.
      Jeg er bra nok, jeg er verdt å bli elsket og jeg fortjener kun det beste – skulle vi alle tenkt, istedenfor lider man under masken man har skapt.
      Gjør ting som gjør deg lykkelig, vær rundt mennesker som ønsker deg kun godt, ta vare på deg selv, du er verdifull

    43. Gud elsker deg Du er et perfekt billde skapt av Gud elsk deg selv se deg selv rettferdig , som du er i Jesus, han som elsket deg så mye at han ga sitt liv for deg og for oss.

    44. Jeg ei jente på 26 år, leser blogger din nesten hverdag. Innleggene dine er som regel noe som inntresserer meg. Godt at du ikke lever i den rosa plysj bobla med mink pels og palmeolje i skapet, men at du har et stort hjerte, og bryr deg om ting som faktisk betyr noe. Syns reklame innleggene er kjedelige, men skjønner jo at det må til!
      Julianne : du er en god reklame for prevensjon, jeg ville aldri tillat mine barn å skrive/si noe så stygt som du gjør her. Jeg blir flau på dine foreldres vegene.
      Husk Sophie ; ingen er perfekt, du lever bare en gang❤ Gjør det du vil, alltid❤

    45. Du er så vakker, og så god. Jeg er så takknemlig for at du skriver slike innlegg! Du er et eksempel på at det finnes gode mennesker her i verden som skjønner hvordan verden fungerer og at den er urettferdig. Kjenner meg godt igjen, for jeg merker selv hvor mye tid som går på det å bry seg om hva andre tenker og glemme å takke meg selv når jeg gjør ting som er bra. For meg er ting aldri godt nok. Jeg kan gå hjem fra trening og føle meg råtten og trist fordi jeg ikke fikk blodsmak i munnen eller ekstrem gangsperr i kroppen etterpå, eller noen positiv kommentar fra en trener. Det er egentlig bare helt idiotisk at jeg ikke klarer å tenke at jeg er god før jeg er best. Stadig mer innser jeg at jeg trener mest for å bevise noe til andre… jeg vet ikke lenger hvorfor jeg gjør det jeg gjør.
      Jeg blir sint av å se hva folk skriver til deg. Du fortjener det ikke. Det er ikke deg det er noe galt med – det er de som tror at å skrive stygt om andre kan løse deres egne problemer.
      Enhver blogger ville kunne fått de samme kommentarene. De er ikke personlige – de er bare slengt ut av luften for ingen grunn for at noen tydeligvis har en intens trang til å hakke ned på dem som har nådd lengre enn dem selv i livet.

    46. Ville bare legge igjen en kommentar til deg.Syns du for ufortjent mye negativitet rundt om, noe jeg syns er kjempe synd. Du er en virkelig flott jente som virker som har en flott personlighet. 🙂

    47. Blei så glad av å lese dette innlegge 🙂 Du er ein fantastisk person <3 Robin, Vennene dine og familien din er heldige å ha deg <3

    48. Herrelig Sophie, du skriver så utrolig godt! Dette traff meg rett i hjerterota! Blir så irritert på folk som tror du en dum barbiedukke – du har så utrolig mye mer mellom ørene enn det! Jeg er 15, og digger deg helt utrolig mye. Du aner ikke hvor mye du gir meg i hverdagen – tror jeg bare må si TAKK, TAKK for at du er du <3 Ha en strålende daag, i dag skal jeg elske meg selv mer enn noe annet <3

    49. Wow. Tusentakk for at du delte dette innlegget Sophie! Du er virkelig vakker helt innerst inne, du.
      God påske! 🙂

    50. Tok meg selv i å sitte i et kvarter der jeg leste igjennom kommentarene dine. Jeg har aldri kommentert en blogg før, men shit jeg gjør det nå. Jeg kan ikke fatte alle de som våger å skrive så stygge ting til et annet menneske, altså, ka faen i helvete? For alt i verden så skjønner jeg hvor behovet om å bevise “hvem man egentlig er”, jeg er selv blond og pen og føler jeg ofte må bevise at jeg er mer enn det, lol. Du må jo føle deg helt sinnsykt hjelpesløs da folk kommenterer hele tia at de “vet” du er deprimert, “vet” at du egentlig har god selvtillit, “vet” hva du føler, “vet” at du synes synd på deg selv. Jeg tror ikke du skriver slike innlegg for sympati, tvert imot. Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å si så mye om hva “jeg mener om deg” for det er ganske så nøytralt, synes det er litt unaturlig og skal uttale seg så mye om folk man kun kjenner ut i fra media. Men jeg synes du har en fin og genuin personlighet (høres automatisk så bedrevitende ut), anyways ha ei god påske! You go girl(lol) 🙂

    51. Jeg har selv akkurat startet en blogg, og skrev et innlegg her om dagen som omfatter mye av det samme som du skriver om her. Jeg har ikke en stor gjeng med lesere, og får derfor ikke så mange tilbakemeldinger enda. Derfor gjør det meg så glad å lese at dette er et tema som opptar flere. Det er så viktig det du skriver, og jeg er så glad for at du som når ut til så mange bruker stemmen din på innlegg som dette 🙂 stå på Sophie Elise! 🙂

    52. Tror kanskje du kjenner litt på følelsene rundt selvfølelse, ikke selvtilliten.
      Selvfølelse eller selvaktelse, selvbevissthet, er å akseptere seg selv som den en er, og være bevisst sin egen verdi.[1] Begrepet selvfølelse brukes i psykoterapi, men også i dagligtale. Lav selvfølelse gjenkjennes med usikkerhet, selvkritikk og skyldfølelse.

    53. Dette har ikke noe med innlegget ditt å gjøre, men nå har jeg sjansen til å spørre: Hvorfor svarer du ikke på spørsmål fra oss lesere når vi spør om noe konkret, som ikke har med deg som person å gjøre, men om div annet? Dette ble en dum kommentar/spørsmål, selvfølgelig fortsetter du som du nå, og leser ikke engang hverken spørsmål eller kommentarer. Shame on you, du lever av oss !!!!!!!

    54. Enig med “Jannicke 30.03.2015 kl.12:23”.
      Voks opp og vær den 20-åringen du er. Det er for sent å spille “jeg-er-så-ung”-kortet.

    55. Veldig bra innlegg!
      Jeg begynte selv og bli takknemmelig for livet mitt og ble glad i meg selv da jeg ble alvorlig syk i Oktober 2014, ble rammet av en agressiv type Morbus Crohn. Har hatt 6 sykehusinnleggelser og har blitt sent i ambulanse 4 ganger.
      Jeg driver enda og lærer meg og leve på nytt, og få en slik sykdom setter deg ut av spill, men jeg holder motet oppe og har et stort håp på at jeg skal klare og bli såppas bra at jeg kan jobbe og leve mer normalt 🙂
      Stå på Sophie!

    56. Prøv å smile til deg selv i speilet og si ting som “jeg er pen” eller “jeg er glad i deg” eller noe i den duren. Jeg fikk det tipset for mange år siden, og i starten føltes det helt unaturlig, men på en eller annen måte ble jeg gradvis mye gladere. Kanskje det handler om å akseptere seg selv, roe ned, føle seg seg bra nok, jeg vet ikke. Det høres helt loco ut, men det funket for meg. <3

    57. Hvis du har så sykt dårlig selvtillit, kan du si meg hvordan du klarer å stå ut i media i bare truse og BH, skrive side opp og ned om hvor kjipt du har det? Trodde at de med dårlig selvtillit prøvde å holde seg litt på avstand? Men du står jo ut halvnaken for fullt offentlig skue. Men som så mye annet rart du skriver blir jeg ikke overraska. Du er den eneste ekshibisjonisten jeg vet om, som syter over dårlig selv tillit.

    58. syns du heller skal holde kjeft om ”synes synd på meg” innlegg , ingen bryr seg anyway , snakk heller om hverdagen din om hva du drive på med som alle andre bloggere gjøre
      tror ikke så mange bryr seg særlig heller om hvordan du har det

    59. Kjære deg, du har all grunn til å være stolt av deg selv! Både som person og hvordan du ser ut, du er jo dødspen, søt og vakker! Og noe av det som gjør deg så vakker er den gode personen du er, den stråler! <3 Og er det noen jeg mister respekt for i hele denne settingen her så er det alle de som bare må legge igjen spor av dritt og kvalm i kommentarfeltet ditt daglig. Skamme seg!
      "voks og å vær den 20 åringen du er"- Altså, jeg er 25år og rakker daglig ned på meg selv. Det er naturlig, men det betyr jo ikke at det er bra. En fin ting er å tenke på deg selv som din aller beste venn, for hva ville du sagt til bestevennen din om han/hun hadde slike tanker om seg selv? <3
      (Selger forresten masse fint på bloppisen min til de som er interesserte, blant annet en nydelig hvit playsuit med både blonder & frynser 😀
      http://www.bloppis.no/shops/minlillebutikk/ )

    60. Kan du være så snill å slutte sophie???? Du ødelegger datteren min! Det eneste hun gjør er å snakke om deg, og at du har fått henne til å innse at plastisk kirurgi et for alle? Jeg har en vakker datter på 18 år som etter å ha begynt å se opp til deg, har fått sykt dårlig selvtillit og mener kirurgiske inngrep er en selvfølge! Takk for at jeg nå har en datter som vil bli like plastikfylt som deg!

    61. Du skriver så utrolig bra Sophie! kjenner meg igjeni det du skriver, og det fikk meg også til å tenke. Vi jenter (og sikkert gutter også) er alt for flinke til åå være urettferdige med oss selv. Vi burde smile og være fornøyd for at vi eksisterer, og være glad i oss selv. Det er faktisk det vanskeligste i verden -nettopp det å være glad i seg selv. Synd at det skal være vårt største problem her i livet…

    62. Sier bare du må stå på! Du er kjempe flink, også må du vite dette. Om noen snakker om deg negativt eller positivt spiller det ingen rolle, for de snakker om deg hva da? Du er forrsatt relevant 🙂

    63. Til bekymret mamma
      Jeg tror du burde legge fra deg pcen og heller snakke med din datter. Sophie har absolutt ingen skyld i at din datter vil opperere seg, det at du, – en voksen dame kan finne på å gi en tjue år gammel blogger skylden for din datters lave selvfølelese blir for dumt. Gi datteren din en klem og si at hun er bra nok.

    64. BEKYMRET MAMMA: Det er da ikke Sophie sin skyld at din datter er lett påvirkelig. Ærlig talt, det får datteren din ta på sin egen kappe. Ho er 18 år og kan ta egne valg. At ho lar seg påvirke så lett kan hverken Sohpie eller noen andre stoppe.

    65. Jeg kjenner meg igjen i deg. Men du er ung,derfor føler du det sånn. vent til du blir 23 og oppover så er selvtilliten en annen. Jeg lover.

    66. Jeg trenger virkelig hjelp men har ingen å gå til så tenkte jeg skulle gå til deg. Du er så sterk og har et så utrolig godt hjertet. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre for jeg har vært begravd i et sort hull i månedsvis nå og ser ikke lenger meningen med at jeg skal fortsette å leve. Det gjør rett og slett bare for vondt og jeg orker ikke å gråte mer. For tre måneder siden møtte jeg en gutt. Han er to år eldre enn meg så han er 17. Jeg likte han fra første gang jeg så han og likte han mer og mer for hver dag til jeg nå ikke klarer tanken på å leve uten han. Det er så vanskelig å forstå han. Vi møtes ofte og prater mye på melding. I går var første gang jeg var hjemme hos han. Han spurte om vi skulle ha sex og jeg ble ganske redd for hadde ikke spesielt lyst til det. Litt senere sier han at han tror det er best om vi bare er venner. Han sa at jeg mest sannsynelig ikke ville være sammen med en narkoman. Så fortalte jeg han alt jeg følte og at det ikke gikk et sekund uten at jeg tenkte på han også kysset han meg på kinnet og sa at han likte meg å. Han er så utrolig snill men jeg forstår ingenting og har så stor kjærlighetssorg at det gjør vondt. Jeg har liksom bare lyst til å ta livet mitt og har prøvd flere ganger. Rådet ditt er nok det eneste som hjelper. Hva skal jeg gjøre?

    67. Det kalles oppdragelse, og sist jeg sjekket var det din jobb.. ikke Sophie sin. Det er en foreldre’s jobb å prøve på sitt beste å spe selvtilitt i barna sine og å sørge for at de har verdier som er sunne for seg selv.. det er uheldigvis ikke alltid det lykkes, men det hjelper absolutt ikke å legge skylden på en jente som såvidt er eldre enn datteren din selv..
      håper du skjemmes..

    68. Helt enig med “Bekymret mamma”. Det Sophie og en del andre bloggere driver med er helt sykt, og det er for lettvint å si at det er moren til denne jenta – og mødrene til mange andre unge jenter – som har ansvaret. Jeg har lenge ønsket at det hadde vært en måte å få stoppet galskapen. Unge jenter vokser opp med et utseendepress som er så usunt at det ikke kan bli annet enn tragedier. Dessverre er Sophie både et offer for dette, og etter hvert også en av årsakene.
      Dere som driver tankeløse forsvarstaler for bloggeren er nok ikke klar over at dere er med på å bygge opp under hennes elendige selvfølelse: At det er først nå, etter utallige inngrep, at hun er pen. Er dere ikke i stand til å tenke?

    69. Åh, så sinnsykt bra innlegg. Elsker når du skriver personlig for ja vi er alle like når det gjelder følelser og du skriver utrolig bra! 🙂

    70. Psykologen min sa så fint til meg: “ingen ser om du er bestevenn med deg selv, så du trenger ikke tenke på det som flaut i det hele tatt. Gjør deg selv en tjeneste og sett deg selv der du ville satt en av dine beste venner. Husk å tenkt igjennom alle de kritiske spørsmålene du stiller deg selv. Ville du stilt de til en av dine nærmeste venninner om hun var i samme situasjon? Ikke det? Da skal du heller ikke stille dem til deg selv.” Et godt steg på veien er samtidig det å gjøre seg selv bevisst på akkurat det, og det virker jo som du er på vei i en riktig retning!
      Bli bestevenn med deg selv, sett pris på dine personlige egenskaper og hei på deg selv! Lykke til 🙂

    71. Vel jeg synes du er et utrolig bra menneske, og det er vel det som teller? Synes du er kjempe pen, jeg<3

    72. Må bare finne en plass å skrive dette, men i natt drømte jeg at jeg var svigerdattra til moren din?????? Hun var hyggelig og vi hadde det fint, hils

    73. For en vidunderlig person du er, Sophie Elise. Både smart, snill, klok, talentfull og mere til. Jeg ønsker deg alt det beste.

    74. Ikke hør på de negative komentarene , vi alle er bare mennesker og ingen er perfekt, positivitet og godhet er noe vi mennesker trenger mer av og det er noe som er livsviktig, synes absolutt du er kjempe positiv, og sterk.Jeg skjønner at det å være sterk kan være en intens belastning til tider. Og dermed blir det fokus som blir negativt Blir lei meg over at de har det så sjipt med seg selv, de er det synd i og de trenger kjærlighet mest. Du må stå på ærlige,herlige,skjønne, fine, gode, smarte sophie . Skulle ønske jeg hadde en bestevennine som deg , kjenner meg sånn igjen i det du sier . Vi Love u <3 hilsen susi

    75. Hei! Jeg har aldri skrevet i kommentarfeltet på bloggen din, men jeg har fulgt bloggen lenge. Du er yngre enn meg, men du er et stort forbilde å inspirasjon for min del. Du er tøff som bare det og ikke minst intellektuell.
      Sett pris på den du er, så skal jeg forsøke det samme 🙂
      – you go girl –

    76. Du burde definitivt lese “Si ;D”-spalten i Aftenposten. Der finner du innlegg skrevet av ungdommer som er kunnskapsrike og reflekterte. De aller fleste er yngre enn deg, men langt mer modne, intelligente og intellektuelle. Du kunne lært litt av dem, kanskje.
      Jeg tror du har misforstått årsaken til at bloggen din er populær (les: lest av mange). Et klikk inn på bloggen din er ikke det samme som et “likerklikk”, selv om du har en del blodfans som elsker alt du gjør. Det kunne forresten vært interessant å vite hvem som skjuler seg i den fanskaren.

    77. Hei!
      Du har ikke tenkt på at en grunn til at du synes det er et du ER stygg?? Eller, ingen mennesker er stygge, det blir feil å si. Men du er veldig langt fra en skjønnhet, Sophie. Du har extensions og silikon, men det gjør deg ikke penere. Du har en korpulent kropp, langt fra pen timeglass figur, du ER lav, korte klumpete stolpebein, liten overkropp, to overdimensjonerte pupper, kort hals, for stort hode osv. Hodet ditt er firkantet og rundt, bolleansikt, uten de.pene konturer som vakre mennesker har, nesa di er skikkelig stygg, leppene dine er som en ands, brynene helt feil og ødelegger enda mer. Eneste som er fint på deg sånn i utgangspunktet er vel øynene dine og smilet -leppene.
      Så, da har vi det sagt. Tror du er enig i mye av dette og har tenkt det før. Så – over på annet. Hva gjør en så? Jo, en begynner å sette pris på det en har som er fint, og for all del ikke ødelegger det! Så kan man fikse på det som fiksesKkan.
      Puppene dIne for eksempel ER for store. Her er skadene allerede skjedd, vet ikke om de kan forminskes? Men IKKE gjør det om det kan føre til komplikasjoner! Du får bare håpe at du vokser litt i høyden og får bedre kropp når du eldres.
      Så over til leppene. Det var i utgangspunktet ikke dumt fra din side, men de har fæl fasong og ande form. Anbefaler deg å gå til noen skikkelig proffe med ESTETISK SANS for å fikse dem perfekt til ansiktet ditt, ett steg i riktig retning.
      Extensions – alle ser at du har extensions, og til din kanskje store forbløffelse har de INGEN forskjønnende effekt på deg. Noen blir penere med langt hår, andre ikke, og noen styggere. Du er i den siste kategorien. Jeg tror du skal la ditt ekte hår vokse ut, og så klippe en frisyre med mange lag, særlig rundt ansiktet. Ha lengde ned til puppene MAKS. men mange etasjer hadde gjort susen, og en annen extensions metode. Hva med litt kortere foran ansiktet? Så får du vekk de verste deformitetene og blir mye skjønnere.
      Nesen – den er for bred og kan godt fikses på. Men sørg for at du har en garanti for resultatet. Du kan også dra inn neseborene slik man gjør med afrikanske neser.
      Så kan du gå ned i vekt for å ikke være så oppblåst i ansiktet og klumpete i kroppen, og trene for å legge muskler der du trenger for å få en kropp som ser bedre ut i det minste. Hårfargen din er jeg enig med – hold deg til nyanser avbbrunt, gjerne med mer fargespill og gylne undertoner, akkurat nå ser det fake og farget ut. Gjerne lotte lysere brun med mye gyllent fargespill.
      Brynene- gå til en skikkelig brynskunstner, de du har nå er for gale, ser ut som et grafisk innslag midt i trynet ditt og de er for store og synlige, tar for stor plass i ansi ktet.
      Sminke- du sminker deg som en gås! Det er mye bra du gjør, men også.fæle.blundere. gå på sminkekurs! For eksempel kan du hive den smarte maskaraen i søppelet og begynne med en mørkebrun, gjerne fra Dior, de klumper ikke så fælt som din. Det er mange gode grunner for dette, bla at brun komplimenterer blå og du har lyse bryn, men bare gjør som jeg sier. Ta også en lett spraytan issamme slengen for å stå til hårfargen din.
      Videre – eu trenger frisyrer med volum. Elegant volum, ikke buste hue tuperiing. PRØV – varmeruller/hot rollers. Gir body til håret ditt og også.krøll i mindre størrelser. Med LETT tupering får du enda mer fylde. Viktig med fylde for å ramme inn ditt ansikt.
      Lepper – gjerne i mørkere farger, men likevel naturlig.
      Prøv deg fram med eyeliner og skygger, ref. SMINKEKURS!!
      bLi bedre til å konturene ansiktet, og bruk minst mulig pudder og foundation.
      ACNEN DIN – ta laser, kvinne! Ikke verre enn som så. Bruk en med stor “pistol”, og at de gir behandling med led lys etterpå, fås gjort på hudpleieklinkkker særlig i EU, men sikkert også her. Her har de ofte bitteliten svak stråle og du må ta 1000 behandlinger. Sjekk rundt når.du er på ferie i Europa etter klinikk.
      Nå er skjønnhet subjektivt i dag, derfor er det likevel mange som mener du er fin, det skal du prise deg lykkelig for.
      FERDIG! 🙂

    78. Du er et herlig menneske, Sophie. Både på innsiden og utsiden. Er slike innlegg jeg liker å lese, og du er en stor inspirasjon. Du fortjener det beste. Stå på!<3

    79. Sophie Elise du er en nydelig jente, du trenger ikke sminke for du er så vakker,kul,morsom man kunne skrevet mange bøker om hvor herlig du er.
      du er en stor inspirasjon for meg og mange andre!
      bloggen din er fantastisk du er fantastisk.
      du har gjort ting med kroppen din som var dine valg ikke andres, jeg respekterer det 🙂
      men du du er kjempe vakker det er ikke noe galt med kroppen din å du fortjener alt det beste jeg tror framtiden har store ting for deg som du skal glede deg til.
      love you <3 beste bloggen i værden 😀

    80. Takk. Dette hjalp så mye. Du aner ikke hvor mye du betyr for meg, til tross for at vi ikke kjenner hverandre. Jeg sliter selv med lav selvfølelse. Det har i mange år gått utover motivasjonen til å leve livet, se frem til noe, glede meg over livet og se for meg en framtid.
      Men med bloggen din, blir jeg så rørt, for du er så ekte. Til dem som mener du er falsk eller et dårlig forbilde, noe du har sagt du har fått høre, vil jeg si at bloggen din er så mye dypere og mer betydningsfull enn som så, mer enn du nok selv er klar over. Du er et godt forbilde. Ikke at du MÅ være det fordi du er topp-blogger, men du er det fordi du er en god person.Du er mer enn bra nok. Og det er jeg også, selv om det er vanskelig å tro det selv.

    81. Jeg er helt målløs. Verdens peneste jente, blir LEI seg av å se seg selv i speilet? Ista for bare noen få timer siden, sendte jeg bilde av deg i en gruppechat jeg er med i å skreiv under ”HVOR NYDELIG KAN MAN BLI?” Fordi når jeg ser på deg, så får jeg lyst å legge meg ned å gråte, fordi du er så urettferdig fin, ikke bare fin på utsiden, men også utrolig fin på innsiden, og om noen forteller deg noe annet, ring meg, så skal jeg personlig slå dem i hodet med en bok.
      Ja, du har helt rett, jeg kjenner meg virkelig igjen i dette. Helt sykt at DU føler det akkuratt som lille meg. jeg som ikke har noen mulighet til å oppfylle drømmene mine, jeg som aldri kommer til å bli noe som helst really, har samme tanker som en helt sykt suksessfull jente? wow. det er sykt. jeg vil ikke at du skal gå rundt å tenke sånn, værsåsnill Sophie, du er et utrolig forbilde, og hvergang jeg ser deg poppe opp på tvskjermen, er det INGEN som får prøve seg å bytte kanal. Du er så sterk, å så pen og så helt utrolig omtenksom! Skulle ønske jeg kunne møte deg så jeg kunne gi deg en stor klem! Du er helt fantastisk ikke tro noe annet! Du er et kjempe godt forbilde som sagt, okay? Husk på det <3 <3

    82. Å foresten, ikke hør på de idiotene som ikke vet hva de snakker om. De er bare sjalue drittsekker, som er papp tversgjennom. Å har det så dårlig med seg selv at de må rakke ned på deg, du er perfekt, og jeg forstår alt du gjør og hvorfor du gjør det. Gjør det du vil, ALDRI la noen fortelle deg hva du skal gjøre! elsker deg Sophie, jeg synes du er herlig <3

    83. Du er nydelig Shopie <3 Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske. Jeg blir aldri lei av det du skriver eller bildene dine ! Jeg synst du er kjempe flink i alt du gjør på bloggen. Ikke bry deg i hva andre sier om deg! Du er kjempe nydelig <3 Stå på fine deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg