viktig å tenke på

Jeg har akkurat vært en siste tur i solarium før jeg starter på tabelettene i morgen! Jeg tar ikke sol så ofte lengre, men når jeg gjør det passer jeg uansett på å bruke solfaktor i ansiktet, det er viktig! Slik tenkte jeg overhode ikke før, da ville jeg bare være brunest mulig og rynker, til og med eventuell hudkreft tenkte jeg ikke så mye over. Men brunfarge forsvinner jo etterhvert, det samme kan man ikke si om rynker eller sykdom.. Pass på dere selv, jenter og gutter! Vet jeg selv bare hadde ristet på hodet over slik informasjon for en tid siden, så det hjelper nok fint lite at jeg skriver det nå også. Men ha det i bakhodet!


 

Nå som vi er igang med å snakke om utseendet kan jeg gi dere en liten update på ting dere har spurt om. Først, håret mitt – Silje Walberg som jobber på hendrix og alltid har fikset meg har nå så fulle lister at jeg måtte finne meg en ny frisør, derfor gikk jeg nå sist gang til Mia Solheim på loud hair. Hun er utrolig søt og fikser både meg og Robin, for å ikke snakke om hvor dyktig hun er! Hun har stylet meg tidligere for eventer, men dette var første gang hun farget håret mitt. Jeg skal nok gå til henne en stund framover nå som jeg ikke har tape i håret lengre, for øyeblikket er jeg tilbake til clips og bruker fra luxushair.no, den nest mørkeste fargen og 50 cm 180 gram. Det er litt slitsomt å være tilbake på “start” med å ta inn og ut clips hver kveld, men jeg må bare holde ut en periode slik at håret mitt får bygget seg opp igjen. Det er ikke sant at tape ikke sliter på håret, for det gjør det absolutt, men det sliter mindre enn andre permanente extensions som f.eks keratin. Jeg har mistet masse hår, dette kan være en kombinasjon både av hvor mye jeg farger håret, extensionene og alt stresset jeg har gått igjennom, men jeg har flere partier i hodet som er helt skinned, og slik vil jeg ikke fortsette nå. Så, da blir det clips fram til sommeren så får jeg se på håret mitt fram til da.

 

Ellers er det en del av dere som har spurt om jeg har tatt noe i kinnbeinene mine igjen, og ja det har jeg! Akkurat nå har jeg piiiittelitt stylage i kinnbeinene, det synes nesten ikke, men akkurat nok til at jeg er utrolig fornøyd med resultatet og at det har en del å si for ansiktsformen min. Jeg kunne gjerne ha holdt kjeft om dette for jeg vet hvordan noe slikt blir møtt av lesere, men jeg vil heller være ærlig istedenfor å overse / slette kommentarene jeg får på det. Jeg har alltid tatt restylane / botox i Harstad, men nå har jeg turt å ta det i oslo også. Min venninne Joanna jobber som konsulent for Stylage Norge, det nyeste på markedet når det kommer til fillers som gir et naturlig resultat. Joanna pleier å fikse eventer hvor man kan teste det ut, hun gjør dette kontinuerlig og tar inn en autorisert lege og spesialist som utfører konsultasjoner og behandlinger. Dere kan ta kontakt med Joanna HER. for videre informasjon, om noen skulle være interesserte!

Haha, fin sveis akkurat her..

Nå skal jeg slippe inn vaskehjelpen her hjemme og guide henne litt rundt, hun har sin første dag neste uke. Det blir en spennende tid for meg framover, i morgen kommer megleren min hit og skal gjøre en verdivurdering av leiligheten, og så skal jeg begynne å lete etter en ny leilighet å kjøpe. Tror aldri jeg har vært med på et verre stress enn under en budrunde! Jeg har egentlig en sånn dag hvor jeg ikke orker å gjøre noe som helst og aller helst bare vil ligge på sofaen med min nye avhengighet prison break, men det aller beste man gjør da er bare å ta seg sammen og gjøre det man skal gjøre – gjerne litt ekstra også. Jeg har vært på butikken og kjøpt påskeegg i lilla kartong og litt is, så blir jobben litt lettere tenker jeg :)

 

57 kommentarer
    1. Så fin du er med litt mørkerer hår! 🙂 Jeg leter selv etter leilighet nå, det er et evig stress inntil man faktisk har flyttet ordentlig inn. Påskeegg i lilla kartong er heller ikke feil 😉

    2. Hei, syns det er veldig rart at du får dette produktet så lett. Det er det sterkeste produket. har du prøvd, f.eks. antibiotika kurer?
      det å sove med sminke er en ting som gir fort kviser, vist man ikke drikker mye vann, vist man ikke renser huden, bytting ofte av putetrekk hjelper, vet ikke om du bruker produkt med olje i hår eller hud? det kan gjøre det værre. alkohol er også noe som gjør at kviser popper frem. vil bare si at jeg skriver dette fordi det er så dumt vist du kan løse problemer på en mye enklere måte! håper du blir kvitt de, sliter med kviser jeg også. vet virkelig hvordan du har det! Lykke til videre!

    3. aww, ser ut som du har små rosiner til pupper her :p Vet du ikke har det, men var litt morsomt å se når man er vandt med å se meloner :p

    4. Vet ikke om du har satt deg inn i hvordan høsting av palmeolje påvirker regnskogen og dens tobeinte og firbeinte beboere? Du bør iallefall gjøre det. Freia påskeegg inneholder 20% palmeolje, noe som blir relativt mye om vi legger sammen hver bidige pakke med påskeegg som blir solgt i Norge. Mange andre matvarer inneholder også palmeolje, så hvis du bryr deg om å bevare regnskogen bør du være obs når du kjøper mat 🙂
      Ellers er jeg stor fan av både deg og bloggen din, og jeg syns du virker som en utrolig grei og reflektert person, som er verdt å se opp til <3

    5. Setter så utrolig stor pris på at du er ærlig om slik, selvom du vet det ikke alltid blir tatt godt i mot! Det står det respekt av!

    6. hæ hvorfor skal du flytte? og hvorfor får du inn hushjelp først nå om du skal flytte O.o? kan du ta oss med på prossessen :D?

    7. synes puppe størrelsen din varierer ekstreeeeemt, bruker du fortsatt mye innlegg i bhn? er du ikke fornøyd med størrelsen du tok? blir helt forvirra av all den forskjelen det er

    8. anonym: Det kan ta både ukesvis og månedsvis å både få solgt sin gamle leilighet, og å finne en ny/flytte inn. Så det kan godt være at Sophie blir boende i enda flere måneder der hun er nå, kommer helt ann på hvor lang tid det tar henne å få solg og finne ny.

    9. Det er også viktig å smøre inn tatoveringer når man soler seg. Da slipper man unna med falming og utydelig blekk 🙂

    10. Jeg tar selv tabeletter for uren hud med resept fra legen, -veldig fornøyd! Men pass på at du leser hele bruksanvisningen, for i forhold til mange tabeletter er de farlige i kombinasjon med sterk sol -spesielt solarium. Riktignok tar ikke jeg samme som deg, men ville bare gjøre de obs 🙂

    11. Synes du var VELDIG fin når puppene dine ikke tok alt fokuset! Det blir av og til veldig vulgært og trashy når det eneste man ser er pupper, pupper, og pupper. Nå fikk vi se DEG! 🙂
      Forresten, er ikke de eggene fulle av palmeolje?

    12. Shit! Du er helt utrolig nydelig! kan ikke få sagt det nok haha, og beundrer ærligheten din! blåser egentlig i om du har tatt noe i ansiktet eller ikke, det er så sykt fint uansett 😉 jævelig fint bilde også, du stråler så mye om dagen, og det gjør deg om mulig bare enda vakrere!

    13. Du må da kunne la håret hvile uten noen form for extensions en stund?:) Tenk hvor godt det er for håret! Du er jo minst like nydelig med din naturlige lengde.

    14. Husker da jeg brukte clips i håret, fikk jeg “skindhead” på et stooort område i håret mitt! Så jeg sluttet med de, og da vokste håret mitt veeldig raskt og det området med “skinhead” vokste ut igjen!

    15. Hvorfor tror dere hun skal flytte da?? Haha
      hun jobber jo ikke engang + er en av norges minst betalte proff blogger. Åja og det tv-programmet hadde jo minst seere på fredagshow i kanalens historie.

    16. Jeg syns det er flott og ikke minst tøft gjort sv deg å være åpen om utseendet ditt, ikke mange som har bein nok i nesa til å være ærlige om at de ikser litt på kroppen. Respekt 🙂 du er utrolig fin med det mørke håret, likte det veldig godt.

    17. hadde kanskje hjulpet om du hadde skrevet litt info om sol/solarium da? Hjelper hvertfall fint lite når du skriver det på den måten.
      tape extension fra hair talk sliter ikke på håret, krever godt stell såklart. vi har det i salongen jeg jobber i og har aldri sett slitasje etter bruk av hair talk sitt hår. Hadde selv i 6 mnd mens jeg sparte ut eget. du har vel brukt hendrix sitt?

    18. vaskehjelp? Har dere ikke tid eller ork til å vaske har dere ikke tid til en hund før å si det sånn hahaa 😀 men hvorfor skal dere kjøpe ny leilighet? Så fin du er forresten sophie!

    19. Du burde droppe solariumet helt! Jeg er 30 nå og har fått solskadet hud pga at jeg tok solarium i din alder og jeg tok hverken ofte eller så mye at jeg ble brent. Det er IKKE verdt det, solarium er mye mye mer skadelig enn vanlig solskinn, så sol deg på sommeren og bruk selvbruning resten av året om du vil vaere brun. Ellers er det faktisk fint å vaere blek på vinteren, jeg har innsett at det i grunn bare ser teit ut å vaere kjempebrun på vintern.:)
      Har hatt samme erfaring som deg med tape extensions. Mine var fra Locks and Bonds, veldig bra kvalitet med andre ord. Jeg mistet SÅ mye hår, gråt da de ble tatt ut! Dessuten satt det masse tape igjen i håret og noe av det måtte klippes vekk, dusjet omtrent i remover men gikk faen ikke bort! Så fikk jeg kraftig utslett av removeren, det er jo et lösemiddel faktisk. Sier seg i igrunn selv at det må slite sinnsykt på håret. Når jeg hadde tapen i så kjente jeg også at det dro og lugget i håret når jeg skulle sove.
      Blir bare klips på meg også nå, tviler på at jeg våger tape igjen etter å ha mistet halve håret. 🙁
      Dere som påstår at det ikke sliter har antagelig veldigt grovt hår som tåler kjemikaliene.

    20. Hvis du skal selge leiligheten så bør du vente til du har bodd der et år, hvis du har bodd i leiligheten i 1 år så slipper du å skatte av en evt gevinst, og du kan få skattefradrag hvis du selger ned tap. Så kan være mye penger i spart skatt på å vente til du har bodd der et år:) bare er tips hvis du ikke var klar over det! 🙂 Mia er forresten kjempeflink! Hadde helt klart gått til henne hvis jeg også bodde i Oslo

    21. Heii! Kjempe fin på håret 🙂 har du peiling på hva fargen til stripene i håret heter? Jeg har hatt lyst på en sånn farge i det siste. Lei av ombre!

    22. Hei! Jeg og har akkurat blitt avhengig av prison break!skikkelI spennende! Er på episode 13 i sesong 1 etter en ukes tid 😀 hihi

    23. Du må kjøpe ‘paul mitchell forever blonde dramatic repair’! Den reddet håret mitt etter mange år med tape extension. Såg utrolig forskjell etter bare 6mnd.
      Håret mitt var totalt ødelagt etter extension bruk,kjempe tynt og det sluttet å vokse. Nå har jeg brukt Paul Mitchell produktet i snart 1 år,og håret mitt er blitt langt og tykt igjen! Anbefales 😀 😀

    24. Hei! Håper du leser dette, du skriver i innlegget at du har områder på hode som er helt uten hår og vil bare si at jeg vil anbefale deg å dra til lege med dette
      .hårtap er et veldig dårlig tegn, og jeg sier dette pga erfaring
      erfarin…

    25. På oljebarna sa du at du hadde fylt opp kinnbeina 🙂 Du kler det forresten! Det er noe med høye kinnbein, ser utrolig bra ut!

    26. hvis du har fått bare flekker i hodebunnen av extension er det satt på feil, det skal ikke skje uansett. Har selv hatt extension tape i lang tid og håret mitt er ikke noe slitt bare mye bedre og lengre. Håper du blir mer fornøyd neste gang du prøver. Er frisør og jobber med extension så har jo endel erfaring. 🙂

    27. Anonym: Ja, jeg hadde gjort det da for leeenge siden! men nå har jeg altså gjort det igjen 🙂 Tror joanna, som jeg snakker om i innlegget, også var med i den episoden med oljebarna faktisk 😀

    28. Hvorfor skal du flytte?
      Kan du fortelle mer om Stylage, hvordan det gjøres, hvor mye det koster..osv
      har du en nettside og ikke en facebook side?

    29. Jeg har brukt tape-extensions i snart 3 år og det har ikke slitt på mitt hår i det hele tatt. Nå har jeg bare i èn pakke da, det kan jo ha noe å si. Synes å huske du har tre hele pakker? Da blir det jo mye mer av håret som sitter i tape-extensionene enn om du hadde hatt mindre, ergo mer slitasje. Men klart at mye farging kombinert med extensions og mye stress kan påvirke hårvekst.

    30. Så bra du er ærlig om tape extensions og slitasje! Endelig en blogger som sier sannheten. Er så mange som skriver at det ikke sliter på håret, så masse creds til deg for ærlighet 🙂 Syns du ser helt fantastisk ut nå, og elsker den personlige utviklingen du har hatt det siste året. Virkelig fått sansen for deg. Klem jente på 28 🙂

    31. Utrolig hva folk får seg til å kommentere om alt du skriver om, ikke visste jeg at det fantes så mange eksperter blant bloggleserne.. Jeg håper du greier og ikke ta stygge kommentarer personlig! En av de beste tingene med bloggen din er at du faktisk deler av deg selv (i motsetning til andre bloggere som bare legger ut glansbildene), men jeg skjønner jo at det må tære på innimellom. Jeg syns du virker som et fantastisk fint og ikke minst morsomt menneske (du er også veldig vakker, men jeg syns ikke du skal måtte bli målt i det). Ha en nydelig dag, Sophie Elise!

    32. Ville bare si at du er en utrolig pen jente!! Men en ting jeg har tape exstation( ble sikkert skrevet feil) i 2 år og det har langt ifra slitt på mitt hår.. Etter jeg fikk dem sluttet jeg og farge håret mitt hele veien. Nå tar jeg av og på exstationet annenhver mnd og da klipper jeg litt av det vanlige håret og tar etterveksten :)) så det er nok fargingen/bleking som har gjort at håret ditt et slitt. Ville bare side hilsen en nesten ferdig utdannet frisør:)

    33. Hei Sophie 🙂
      Prøvde å ta kontakt med Johanna på face men har ikke fått noe svar. Vet du hvordan jeg kan kontakte hun anngående priser osv? Har de en facebookside eventuelt? 🙂
      Forresten, så digger jeg deg, stor fan og vil si du er en av de penere i verden!

    34. Henriette: Hun er som regel veldig tilgjengelig! Men nå er hun i Thailand på ferie, så hun svarer nok så fort hun kan. Videresendte uansett kommentaren din til henne<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg