bedre dager kommer

 

1. Topp fra NLY design / 2. topp fra NLY design / 3. hatt fra NLY accesories / 4. sko fra nLY design / 5. Jakke fra NLY design / 6 skjørt fra NLY design / 7. Kjole fra somedays lovin / 8. sko fra NLY shoes / 9 jakke fra NLY design

Sånn, nå føler jeg meg litt bedre i topplokket og er klar for en ny dag som startet ganske fantastisk. Jeg og guttene dro på et svært kostymelager hvor jeg fikk være både gammel røver, og hest. Kom hjem, jobbet litt og sov litt til i armkroken, spise svær lunsj og straks blir det trening igjen. For å muntre meg selv opp enda et par hakk kjøpte jeg alt dere ser på bildet over til meg selv. Var egentlig på jakt etter noe til blogawards men innså at det er alt for sent å bestille nå, prisutdelingen er jo tross alt i overmorgen! 

Sitter for øyeblikket sammen med Yasin på trening, han la ut en video på mystory ista hvor han køddet med at han knivstakk Bulle i crewet med en kniv-emoji, og så kuttet han seg selv med den. Da rant det inn snaps fra mennesker som tydeligvis tok dette veldig personlig, og for å være en person som selv er pskykisk syk og har slitt med selvskading i flere år må jeg bare si – vær så snill, slapp av! Jeg sliter selv, men finner på ingen måte slike ting støtende, og vet det heller ikke er ment slik. Man kan jo knapt nyse i et rom uten at noen bare “ehh, det der er så jævlig frekt, tenk om noen her har astma og tar seg nær!!!” (dere skjønner hva jeg mener). Ikke alle er ute etter å ta hverandre, og en spøk er en spøk. 

Nå blir det trenings et par små timer, ligger heldigvis litt bedre an så langt denne uken ♥ Hva gjør dere i dag? 

33 kommentarer
    1. Hei!😬 Jeg e skikkelig ikke i form, og føler sykeheten smyge seg innpå. Haha. Så utrolig fine klær! Kos deg resten av dagen! ❤️

    2. Hei. Angående den snapen fra han du danser med der jeg svarte.
      Du sa du selv er selvskader men du ikke tok deg nær av det.
      Mangen selvskadere gjør det! Jeg jobber daglig med unge mennesker som sliter med dette å det er lurt å tenke seg om hva man legger ut.
      Alle som skader seg selv gjør det får en grunn.
      Selv om det bare er oppmerksomhet så trenger desse menneskene hjelp.
      Selcskading er ingenting og “kødde” med.
      Sett dere inn i situasjonen til de menneskene som har det vondt å sliter med dette hver dag. Jeg syns den videoen var unødvendig å mange tok det nok til seg.
      Det kan ende med at folk ikke tør og oppsøke hjelp når folk hele tiden tuller med det.
      Mvh fortvilet psykriatisk sykepleier!

    3. Har selv slitet med selvskading i flere år, men jeg syns ikke snappen han la ut var støtene overhode. Man må kunne spøke litt.
      Til “fortvilet psykriatisk sykepleier”, jeg syns det er helt latterlig at du uttaler deg for å være en psykiatrisk sykepleier når du ikke engang greier å skrive yrket ditt riktig. Tåpelig.
      Du er fantastisk, Sophie!

    4. Klager å klager på Kissie hermer så gjør dyder samme selv….
      Missliker hva mitt dance crew har gjort med deg når du bare klager å klager å får alt til å bli materialistisk enten klager du på å ikke få fikset hår/negler eller så er alt fint fordi du får handler litt… nei huff.

    5. Så fordi du ikke tok deg nær av det, har heller ingen andre lov å reagere på det? Folk er forskjellige.

    6. Det der var en utrolig talentløs sammenligning.
      Det finnes ting man kan spøke med, og ting man ikke spøker med. Å se den grensen kommer kanskje ikke naturlig for alle.
      Noe så personlig som selvskading er en av disse tingene man spøker med, det er heller ikke noe du ber folk om å “slappe av” om.

    7. Man er ikke materialistisk av den grunn du her over. Små ting kan glede ett tungt hjerte. Feks å handle litt klær. Stelle seg litt ekstra osv.
      Du psykriatiske sykepleier er du sikker på at det ikke skrives: psrykriatriks psrykrepleierer?

    8. Ja man må kunne spøke litt, men det finnes grenser om hva man spøker med og selvskading er ikke en av de tingene. Skal ikke du liksom være et bra forbilde?
      I denne situasjonen så er du ikke det å jeg mista nett all respekt jeg hadde får deg!

    9. Han har fjernet det nå og beklaget seg. Han virker som en snill fyr, lite sannsynlig at han gjorde det med vilje. Alle gjør feil, men dere som dømmer så hardt gjør en større feil enn han.

    10. vil bare kommentere den siste dansen, det er så kort, har så lyst å se mer av deg.. 😀
      jeg har lyst til å gråte, du er sååå søt der du danser, blir jo helt rørt haha.

    11. Amalia: Sophie Elise må da få lov til å få inspirasjon fra andre hun også? Hun har jo gjort det til sin egen ved å legge til andre plagg og trekke fra noen. Faen la hu være.
      Selvskadingsgreia kunne jeg ikke brydd meg mindre om, du eller folk rundt deg kan jo ikke gjøre no uten at folk skal pirke. Som kollasjen også.
      Og til dansinga. WOW, Sophie. Du ER en showgirl. NO DOUBT. Samme som “The hungarian girl”, så blir jeg igrunn skikkelig rørt når du danser. Du er sabla søt og det lyser godjenta av deg. GLEDER meg til både torsdag og fredag for å se deg på skjermen!!! TJOHEI. Lykke til!!!

    12. Leser bloggen din hver dag og liker det meste, men må si meg uenig her, man spøker ikke om selvskading. Uansett om man mener det vondt eller ikke, må man ta i betraktning at det er et sårt tema for mange som sliter, selvom ikke alle tar seg nær av det.

    13. Så, når du reagerer på noe/blir lei deg for noe, så har ikke det noe og si for ingen andre føler det slik?

    14. Bloggen din har tapt seg i det siste,, eneste grunnen til at jeg fortsatt går innpå er for å se om det skulle være noe intresangt, men nope 😉

    15. Akuratt selvskading synes jeg man skal være ganske forsiktig å kødde med, og ihvertfall ikke prøve å gjøre narr av/tulle med. Det fører til at dem som sliter med det blir tatt mindre på alvor. Selv om ikke du nødvendigvis blir trigget/truffet av det, kan det være andre som synes det. Synes du heller kunne heller beklaget og deretter lagt saken død -.-

    16. Er vist bare leserne som skal “slappe av og ikke ta seg nær av ting” på denne bloggen. Først det med overvektige jenter, og nå selvskading…

    17. Altså hallo alle kan vell skrive feil, har dere hørt om dysleksi?
      Selv leger kan ha det. Slutt å ver så fordomsfulle!

    18. Ja det kan være denne personen har dysleksi, men ikke utdannelse som psykiatrisk sykepleier.
      Hvordan vi avslører det?
      Se litt hvordan hun/han konfronterer i sin kommentar. Du ser fort at denne personen har dårlig erfaring med mennesker og psykiatri. Ingen psykologisk tankegang i talemåten. Litt angripende, sippete og furtete. Prøver med nebb og klør å få Sophie til å få skyldfølelse. Sånn tilnærmelse til andre mennesker har ikke en som er utdannet i psykiatri.

    19. Man kan ikke alltid ta hensyn til alle andre. Alle sliter med sitt, alt og ingenting. Hvis man ikke engang kan legge ut en snap, med en jævla emoji på uten at noen skal “lei seg” eller hva faen problemet er, så kan man jo snart ikke gjøre noen verdens ting. Folk må tåle mer enn som så. Jeg syntes det blir for dumt at folk skal henge seg opp i sånne småting som en snap. Da får man heller holde seg unna sosiale medier, for ting dukker opp overalt. Sliter du med noe, skaff deg hjelp, konsentrer deg om deg selv og ikke legg til folk på snap som egentlig ikke har noe med deg og gjøre! Jeg liker deg Sophie Elise du tar tak i alt av kritikk på en voksen måte. Du lar deg aldri knekke. Det står det respekt av! Stå på!
      Og du som blir kvalm av henne, slutt å sjekk bloggen. Du går inn her frivillig. Seriøst. Det blir for dumt.

    20. hei sophie elise!
      Alle skjønner at du har mye og gjøre i det siste, og du gjør så godt du kan! og det er langt mer enn godt nok!! Tro på deg selv, du er fantastisk!
      (-lite spørsmål på sidelinjen: kan du legge ut bilde av kåpen når du får den – slik at vi får se passform og lignende. Har tenkt til å bestille den, men er fortsatt litt usikker)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg