å gråte på tv

Nå har vi altså kommet til slutten av enda en sesong, og jeg vil takke dere som har fulgt med hele veien. Det har virkelig gått fort, men – det starter jo igjen rett over nyttår, med lengre episoder (iallfall første gangen, og jeg krysser fingrene for at det gjelder de neste også!), nye jenter og nytt drama. Det er ikke sesongfinale uten litt tårer fra min side, og selv om det var utrolig fælt der og da er jeg glad jeg dokumenterte det hele for ettertid, slik at noen kan kjenne seg igjen. Det er ekte følelser og på mitt ultimate lavpunkt i livet, bare få dager før jeg pakket tingene mine, dro til harstad og isolerte meg for et par uker. Det var da jeg sykemeldte meg, som igjen resulterte i mye hat på bloggen og ellers i media.

Det mange ikke fikk med seg, var at et brudd som jeg ikke ville snakke om offentlig plutselig ble en allmen sak da det havnet på forsiden av alle de største nettavisene, til og med min egen lokalavis. Det er sykt hvordan pressen kan operere noen ganger, det som var mitt tilfelle var at noen ringte og latet som om de var fra strømleverandøren vår, for å finne ut om mathias enda bodde hos meg. Og så ringte noen som jobber for en viss avis, som jeg trodde var min venn og snakket til meg SOM en venn, men egentlig ville de bare ha et sitat når jeg trodde vi hadde en vanlig samtale. I en slik bransje får man utrolige tillitsproblemer, og hele greia ga meg en stor knekk. 

Håper dere vil se siste episode med meg, klokken 20:00 på tv2 bliss, og så HÅPER jeg min åpenhet kan gi noen en slags trøst om dere befinner dere i lignende situasjoner. Klem! 

53 kommentarer
    1. For noen mennesker! De burde virkelig skamme seg og respektere at du ikke vil dele ALT med alle. Det er bra du har det bedre nå da Sophie 🙂 gleder meg til siste episode, samtidig som jeg gruer meg fordi det er over for nå 🙁 ha en fin kveld Sophie 🙂

    2. Helt enig! Folk burde skamme seg, og vise litt mer respekt for enkelte! Stå på! heier på deg Sophie <3 Du er så nydelig både innvendig og utvendig!!:)

    3. Gleder meg til en ny sesong med en lykkeligere deg, har fulgt med på bloggen i mange år og kjenner meg igjen i det du opplevde, har selv sluttet på skolen og kuttet all kontakt med folk på et punkt fordi jeg taklet ikke hverdagen. Det går såå mye bedre med meg nå og jeg er veldig glad for at det går bedre med deg!

    4. Er i lignende situasjon selv nå, og kjenner det skal bli godt å se at jeg ikke er alene (misforstå meg rett, unner ingen den følelsen, men du skjønner). Når man er oppi det så virker det som om det aldri skal bli bedre.. Men godt å se med deg at du er lykkelig igjen, gleder meg til den dagen jeg kan bli det selv 🙂

    5. Du er så sterk Sophie! Du er virkelig en jeg ser opp til. Du gir aldri opp og står på ditt 🙂 Har alltid fulgt deg, og gleder meg til flere år ´med deg.´

    6. Du er helt rå Sophie Elise. Idag er første gang jeg ser bloggerne, og det første jeg tenker når jeg ser deg er at du er et utrolig sterkt og unikt menneske.
      Jeg heier på deg.
      You rock!

    7. ÅÅ Sophie, det gjorde vondt å se deg ha det så vondt.. Gråt noen tårer med deg, for vi vet nok alle hvordan det er, og det er aldri noe lett. At du tør å vise så mye av deg selv, noe så personlig, beundrer jeg deg virkelig for! Beundrer deg for mye, men det var et sårbart øyeblikk – og du har kanskje stilt deg halvnaken for FHM, men nå var du faen uten noen klær. Glad alt er bra den dagen i dag, og du ser på det som en lærdom og gode opplevelser i stedet for noe som bare var fælt 🙂 you go, girlfriend!

    8. Hei sophie!
      Ikke la noen stoppe deg!
      Du har en fantastisk sjel!
      Selv om du har noen oppturer og nedturer må du ikke la det ødelegge for deg!!
      Du er et av mine største forbilder!
      Jeg blir rett og slett lei meg når jeg ser stygge kommentarer og hører masse stygg kretikk som handler om deg! Fordi du er også et menneske og du har også følelser akkurat som alle andre!

    9. Kjære Sophie Elise! Eg har berre sporadisk fulgt med denne sesongen, men fikk med meg kveldens sesongavslutning. Og for å sei det slik: situasjonen din fikk meg til å sitte med både tårer i augene og frysningar over heile kroppen. Du er supersterk og tøff som har delt dette med offentlegheita (sjølv om det siste du hadde lyst til der og då var nettopp det). Du framstår (som eg har kommentert før) veldig reflektert og voksen sjølv i ein sånn situasjon. Stå på vidare, frøken!! 🙂

    10. du er mye sterkere enn folk tror Sophie, skjønner ikke helt hvordan du klarer å stå imot all drittsleningen av folk som tror de kjenner deg. Opplever det selv, men å bli dømt av hele Norge, kan ikke forestille meg hvordan det kan være. Stå på, du er fantastisk.

    11. herregud fikk helt vondt av deg i denne episoden. Grein med deg eg. Du er en sterk jente og utrolig pen 🙂

    12. Du må ha hatt det helt forferdelig! Det er ikke så gøy å føle seg alene uten å ha noen til å trøste deg. Jeg støtter deg for det du gjorde, at du isolerte deg osv, og jeg ville garantert gjort det samme som deg. Hele verden faller liksom sammen! <3 Håper du har det helt SUPERT nå! 🙂

    13. Hvor kjøpte du linsene du brukte når du var på låven/hytta med den rutete røde skjorten i episoden? 🙂 de var helt nydelige

    14. Trodde aldri jeg skulle felle tårer av å se på bloggerne, men jammen fikk du meg til å gjøre det. Skjønne jenta!

    15. Kjempe morsomt å følge med på deg Sophie. Håper du holder på til du dauer, og når du da ligger på dødsleie på sykehuset at alle leserene dine(som er like gamle som deg, haha) samler seg utenfor sykehusvinduet ditt og holder lys, slik som på greys anatomy. Var dette rart?
      Du er god! KLEM

    16. Jeg har aldri kommentert noe før, men måtte bare. Sykt at folk kan oppføre seg slik. Desse over her også som kommenterer stygt og usaklig som at feks clipsa dine viser? Who cares og so what? Når folk har det så vondt som du hadde det her, er det utrolig respektløst av folk å trykke deg enda lenger ned enn det du er fra før.. Glad for det ordna seg for deg! Stor respekt til deg. Håper du har det bra nå! Gleder meg til neste sesong 😀

    17. Dette er grunnen til jeg aldri vil bli kjendis. Jeg hadde ikke taklet det, all dritt slengingen, samlivsbrudd som kommer på trykk i media osv.
      Jeg prøver ikke å være ekkel Sophie, men se hvordan Hollywood kjendisene har det. Nei, det er ingen som sier at dette er noe du må tåle eller har valgt selv, men dessverre er det bare sånn i den bransjen du har valgt.

    18. Om du ikke var så utrolig naiv, blond og dum, så hadde du ikke blitt lurt av disse simple triksene som ALLE kan.

    19. Minner meg ekstremt om fotballfrue også. At en leser stod og ringte på døra fordi hun ville se datteren til forballfrue. Og det var i starten da fotballfrue ville skjerme datteren fra offentligheten. Så begynner folk å spekulere. Folk er så frekke! Og det er helt sykt! Som om de mangler sosiale koder. Det gjør de visst.
      Pressen kan være frekke de og. Bransjen er jo nådeløs.

    20. Jeg syns oppriktig synd på deg, det er ikke lett å være en offentlig person, samtidig er dette et valg du har tatt selv og som også er ditt levebrød.
      Det er ikke lett å stå frem offentlig med alle sine feil og problemer men det har helt klart en underholdningsverdi, du har mange følgere og mange kritikere, hvorfor er det så viktig for deg å fremstå som perfekt? Beklager, men du er ikke perfekt, du gjør alt som er mulig for å fremstå slik, fra tvilsomme valg av partner til retusjering av bilder, blir alt gjort med en grunnleggende tanke om publisitet?
      Jeg tror egentlig ikke at en ung pike som du jo er, har sterk nok psyke til å motstå all kritikken som kommer din vei, spør deg selv, er det da virkelig verdt det?
      Nei vet du hva, hopp av galskapen, få deg en utdannelse og lev et normalt liv, du vil få det mye bedre med deg selv hvis du ikke har dette jaget etter å etterleve forventningene til alle disse dessillusjonerte følgerene dine, trekk deg tilbake mens du ennå har muligheten.

    21. Du er vakker, Sophie! Men jeg skjønner ikke hvorfor du bare ikke slutter med extensions og lar ditt eget hår vokse? Ditt eget hår har jo hatt samme lengden i 4 år nå, men hadde du sluttet med extensions ville det jo blitt kjempefint etterhvert!

    22. ikke bry deg om folk som ikke vil deg noe godt! Stå på og vær deg selv! Jeg syns du virker som en bra og ærlig person! Ønsker deg alt godt. 🙂 gleder meg til neste sesong!

    23. Du er utrolig sterk Sophie! Håper virkelig du vet det, alle fortjener å ha noen å snakke med når de er i ferden med å knekke sammen. Du er så nydelig og utrolig søt, du fortjener bedre. hold hodet hevet. <3

    24. Hei! 🙂
      Jeg har aldri kommentert på bloggen din før, men leser alle innlegg og følger med på Bloggerne. Da jeg så den siste episoden fikk jeg tårer i øynene to ganger. Først da du satt og gråt etter selve bruddet, og så da Marna fødet. Følte bare jeg måtte legge igjen en kommentar å si takk. Takk for at du er deg selv, viser både dine beste og dine verste dager, og ikke legger skjul på noe. Kjenner meg veldig igjen i følelsene du hadde etter bruddet, og det var “godt” å se at det er flere som har hatt det like forferdelig som jeg følte jeg hadde det. Men det virker som du har det mye bedre nå, og jeg ønsker deg virkelig alt godt i 2015! Stå på, og husk at du er et godt forbilde for mange unge og eldre jenter! 🙂
      Stor klem!

    25. Noe så sykt! å utgi seg for å være noen bare for å få informasjon. De burde virkelig skamme seg!

    26. Bloggerne hørtes ut som om det var noe jeg kunne likt å se, men fordi jeg er døv får jeg ikke med meg det som blir sagt i episodene og det fører dermed til at jeg ikke følger med på bloggerne.
      Jeg fikk et lite håp da du skrev om undertekster her på bloggen en gang, men det ser ikke ut til at noe har blitt ordnet (korriger gjerne på meg hvis jeg tar feil)?
      Hva har produsentene og TV2 sagt om undertekster? Hvorfor har de ikke undertekster?

    27. Hei.
      Jeg vil bare først og fremst si at alle mennesker er like mye verdt. Uansett utseende eller hva de gjør. De skal ikke bli dømt for det. Jeg syns det er så trist å høre på at du får såå mye dritt om hvordan du viser deg selv. Altså de tror lissom at du oppfordrer andre til å gjør det samme som deg. Men det gjør du jo så absolutt ikke. Du bade viser hvordan du er, og hva du liker eller føler deg bedre med, og det er ikke feil. Du skal ikke få noen skyld eller Anklagelser bare for å vise hvordan du liker å være og se ut. Alle er forskjellige og det må vi respektere.
      Jeg syns du er en nydelig og fantastisk jente, som står for hvordan du vil være og se ut. Stå på Sophie, skriv og vis det du vil. Hvis det er det du vil, så er vi fornøyde:)
      Lykke til vidre!
      Du er fantastisk og unik på alle måter.
      Masse store klemmer fra Marie (14, sarpsborg)

    28. Det er bra bloggerne har byttet ut castet litt, Eirin er kjempesøt, men hun lever et så ordinært liv at det blir nesten kjedelig.. men hun er forfriskende lite kontroversiell.
      Bloggerne burde bare vært deg og Marna, dere 2 er interessante jenter og veldig ulike!

    29. Unnskyld meg, men jeg syns ærlig talt TV2 viser dårlig dømmekraft når de legger ut sånt som siste episode i Bloggerne der du blottlegger både deg selv og Mathias. (Godt for ham at han stakk fra alt dramaet.)

    30. Jeg hadde skikkelig vondt i hjertet da jeg så deg så sliten og lei deg, det gjorde fysisk vondt da du gråt slik, skjønne du. Det er så godt å tenke på at du har det bra nå:D

    31. Hvordan kan du legge ut de grufulle bildene av deg selv?
      Har ikke kirurgene fortalt deg hvor farlig det er å skjære i en kropp?
      Vet du egentlig hva infeksjoner kan gjøre med deg etter en operasjon?
      For meg ser du/og oppfører deg som en person uten noe viten.
      Håper ingen andre ungjenter følger i dine fotspor.
      Du bør aldri vises i media mere.—–Avskyelig!!!

    32. Folk kan være utrulig frekke, så nettopp episoden på sumo og skjønner godt at du ikke vil dele alt. Har selv gått igjennom kjærlighetssorg og da vil man ikke dele alle private ting. Elsker bloggerne og føler jeg blir kjent med deg og alle de andre på en annen måte enn bare igjennom bloggen, så gleder meg til sesong 3! 🙂 stå på og vær deg selv 🙂 <3

    33. Det er sterkt og vise følelser på den måten som du gjør. Og kanskje spesielt rett etter et brudd. Du har min fulle respekt. Syns du er utrolig flink! Godt nyttår! Ta vare på deg selv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg