GOD JUL!

God jul fra en frøken som har valgt ut en litt for utfordrende kjole.. haha. Trodde jeg var ganske anstendig helt til jeg så disse bildene! Kjolen er fra Club L. Uansett, nok en gang god jul til dere, og jeg håper alle får en fantastisk dag. Vi skal dra til tante om en liten stund for å spise med store deler av familien, etterpå blir det hjem igjen for å åpne gavene ♥ Jeg og lillesøsteren min spiser indisk idag, ettersom vi begge er vegetarianere. 

Jeg vet jeg ikke kan gi hver og en av dere gaver personlig, men jeg skulle gjerne ha gjort det. Dette er den fjerde julen på rad hvor jeg blogger – 2/4 ganger har jeg hatt kjærlighetssorg på selve dagen, og dere har hjulpet meg så mye igjennom det. Nå er jeg heldigvis lykkelig, men vil gjerne sende en stor tanke til dere som har det kjipt idag, uansett for hvilken grunn. Jeg har venninner som må besøke moren sin på graven idag, venner som sliter med spiseforstyrrelser og i denne tiden må det være ekstra vanskelig.. Når så mange leser denne bloggen, vet jeg at det er noen som ikke har det like lett. Jeg fikk også mail fra en leser som mistet store deler av familien sin under tsunamien i 2004, det var også rett rundt jul og i år er det 10 år siden. Det er mange som sliter, og akkurat idag kan man ikke gjøre så mye annet enn å være ekstra snill, sette pris på alle rundt seg og være takknemlig for det man har – noe man forsåvidt bør gjøre hele året. Ta vare på hverandre, og takk for at dere er her! Stoor klem fra meg (og jeg liker ikke å gi klem, men dere hadde faen meg fått en hver).

117 kommentarer
    1. God Jul søteste Sophie 😀 Har fulgt bloggen din i mange år, fra du satt på pikerommet i Harstad! Føler du sakte med sikkert vokser og blir mer og mer voksen, på like linje med meg, som har fult bloggen din så lenge. GOD JUL FINE DEG <3

    2. Jeg syntes kjolen var kjempefin! Sidepupp var veldig inn en stund og fremdeles er på moten, så å se litt pupp er ikke verdens undergang.
      God Jul, håper du får en kjempefin kveld med familie og venner.

    3. Du kan rett og slett ikke gå sånn foran familien din. Det har litt med dannelse og vanlig omgang å gjøre. Ta hensyn til de rundt deg. Ellers god jul 😉

    4. sann serr hvis jeg hadde hatt pa meg det der med familien (ikke at jeg hadde hatt pa meg noe sa heslig NOEN steder, HARRYHARRYTRASH.com) hadde de trodd at det hadde klikka for meg totalt. jeg er MEGET PINLIG BERORT pa dine vegne… jeg mener.. er du helt sinnsyk?????? jesus.. detta blir en klein kveld for familien din. haper virkelig ikke puppen din detter ut under middagen. jeg er helt sjokkert O_o

    5. Du burde hatt en størrelse større, det er ikke meningen at så mye av puppene skal vises! Dessuten er kjolen too much uansett, synes ikke det hører noen steds til å både ha så høy splitt og en kjole med slik rygg/side..

    6. Haha, takk gud for at det ikke bare er meg som reagerer på kjolen… Mote eller ikke mote, som noen lenger oppe sa; det har med dannelse å gjøre.
      Får håpe du får en god jul likevel til tross for all kritikken. 🙂

    7. Borderline gjorde dagen dritt. Er tom for følelser, vil sove og lurer på hvorfor jeg skal våkne i morgen.
      God jul sophie<3

    8. Herregud Sophie.. Skjems du ikke? Hva i alle dager familien din må tenke når de ser deg slik det lurer jeg på.. klein og pinlig er du

    9. Det er Sophie sitt valg om hun vil gå med den kjolen eller ikke, og det går vel ikke utover dere om hun gjør det? At dere kan skrive noe sånt etter at hun skrev et såfine innlegg?
      Uansett- God jul, fine Sophie!

    10. Folkens, det er julaften.. Har dere virkelig ikke noe bedre å finne på enn å kommentere stygge ting om kjolen hennes? Hva hun velger å gå med er hennes valg. Sophie er en nydelig person både på utsiden og innsiden. Ønsker deg en kjempefin jul, Sophie. Måtte du få alt du ønsker deg. <3 stor klem

    11. Ville aldri valgt en sånn kjole selv, men du kler den så bra!!! Du ser fantastisk ut, kos deg masse masse i dag, du fortjener det beste! God jul <3

    12. Kjempe fin kjole! Julen ble ikke så fin for meg, foreldre som krangler og null julestemning men ønsker alle andre en god jul selvom <3 håper du får det du ønsker deg Sophie, du fortjener det beste <3

    13. Fyttigrisen! Hun skriver at hun har kjærlighetssorg, forteller hvor mye hun setter pris på leserne og at hun NÅ ser hvordan kjolen hennes så ut. Dvs, hun visste ikke hvordan den så ut før bildene. Det er faen meg julaften, hvordan kan så mange orke å sitte hjemme foran skjermen og kommentere dritt på antrekket til en blogger? Hun hadde da vel ikke gått i kjolen om hun følte det var ukomfortabelt foran familien. Noen kan heldigvis snakke om normale ting og bruke klær som er fra dagens dato med familien uten å skjemmes. Takk gud for at jeg ikke tilhører en nonnefamilie fra renessansen, slik som flere av dere ovenfor tydeligvis gjør!
      Og til deg, Sophie, så syns jeg du har en smashing kropp, og store pupper er VAKKERT.

    14. I julen finnes det masse spennende for veggiser! Dette er min første jul som vegetarianer og selv har jeg laget vegisterkaker og “ribbe” med bruk av soyasteaks. Så tar man bare samme tilbehør som alle andre i familien, og viser at det ikke er noe “stakkars oss vegetarianere i juletiden”.

    15. Har du blitt vegeterianer?? Så bra! Mener å huske at du spiste både fisk og gelatin før..? Mye god vegetarmat man kan spise i jula, ihvertfall, trenger ikke ty til indisk..! Vegisterkaker, nøttestek, soyaribbe, seitan roast..! Sjekk ut noen av matbloggene der ute, mye inspirasjon!
      For øvrig syns jeg kjolen var kledelig, og jeg hadde ikke hatt noe problem med å gå slik foran min familie – så er min familie noe litt utenom det vanlige, også, da… 😛
      God jul!

    16. Hihihi. Søte Sophie, du altså;) Luftig kjole. Håper du fant frem en pen jakke å ha over. Ingen vits i å flashe puppene for familien sin, eller? God jul da. Selv om du irriterer meg grønn over valg du tar så blir jeg her og følger deg mot voksenlivet for å se den seriøse siden av deg vokse frem.

    17. God jul, Sophie <3 Håper du kommer deg over Robin, tror du kan ha godt av å være alene litt og utvikle deg litt på egenhånd (ikke at du ikke gjør det ellers altså, men du skjønner nok hva jeg mener). Du er så sterk og flink. 🙂

    18. Gabriela: Åhh.. så trist å høre. Håper virkelig du har det greit uansett, og at du klarer å kose deg på egenhånd. Du fortjener også det beste, virkelig, så god jul til deg <3

    19. Du ser utrolig ut Sophie:-) Ikke ta deg nær av de stygge kommentarene – det lyser janteloven lang vei.
      God jul til deg og dine!

    20. La no frøkna gå i det hu vil da:) e ikke verdens undergang at litt sidepupp vises. Litt sexy kan man jo vær på en sånn dag som det her;) god jul sophie!

    21. Anonym: Tusen takk skal du ha! Jeg dekket meg uansett til under middagen, selv om alle i familien vet godt hvem jeg er og hvordan jeg liker å gå kledd, haha:) God jul<3

    22. Herregud du er så fantastisk flott😍 Både du og kjolen var kjempefin! God jul til deg Sophie❤️ Hilsen fast leser

    23. Hei Sophie, kommenterer aldri men er fast leser og ønsker deg kjempe god jul, det ble slutt med kjæresten min Idag,så er litt trist, men ville bare si at det hjelper utrolig å lese bloggen din, alt dt du har kommet deg gjennom og hvor sterk person Du har blitt, jeg ser opp til deg og den gode personen du virker som å være. Kos deg masse og kjempe søt er du:)

    24. bi kvalm av å les de stygge kommentaran folk kjem med, skjerp dokk! Skaff dokk ei samvittighet og litt sterkar selvtillit, ingen som kjem med sånner kommentara og har det bra med sæsjøll!
      Syns du e nydelig uansett! 🙂 ceep up the good work! Og ha ei førtreffeli jul <3

    25. Det du har på deg er helt innafor! Vakker kjole og du har en vakker kropp så dere passer godt sammen 🙂 Tror de fleste skulle ønske de kunne kle en slik kjole! Kos deg videre og masse god jul til deg kjære <3

    26. God jul, tusen takk for at du er den du er. Hvem bryr seg om hvilken kjole du bruker, du ser smashing ut og ingen skal stoppe deg fra å holde tilbake på hvem du er! 🙂 Ha en fiin ferie i Harstad. <3

    27. Helvette da, det er julaften. Kan dere for once la Sophie være? Ho kler seg akkurat som ho vil. Om ho så gikk naken så er det ho sin sak. Det burde ikke bry noen av dere. Ho sin familie og ikke deres så vær så snill og hold kjæft. Hvor mye negativitet skal ho få?
      God jul vakre du, Sophie! <3

    28. At folk ikke har bedre å gjøre enn å rakke ned på et kjolevalg(seriøst?) som ikke angår andre enn Sophie selv på selveste julaften, nei da kan man begynne å lure. Jeg syns kjolen var kjempefin! Men omså jeg ikke hadde syntes slik, så hadde jeg ikke skrevet stygge og irrelevante kommentarer om det.
      Ha en god jul videre Sophie, det fortjener du!

    29. du ser nydelig ut i den kjolen sophie! kjempefin er du! håper du får en super jul 🙂
      for meg er denne tiden på året veldig vanskelig og jeg gruer meg alltid til juletider når det er kaker og fett og bare mat overalt..men jeg håper ihvertfall at du får en bedre jul enn meg, kos deg så mye du bare kan!

    30. Sa ikke du nylig at du ville slutte å bruke kroppen din for å tiltrekke deg oppmerksomhet? Det at du prøver deg med: “til jeg så disse bildene”, blir bare for dumt.. Da kunne du faktisk latt VÆR og lagt de til i innlegget eller brukt 2 min på å ta nye med “jakke” på. Du fisker jo så gale etter reaksjoner at det begynner å bli kjedelig. Hallo, se på deg da. Det er bare pinlig. God jul ellers. Håper virkelig at du får en åpenbaring i nærmeste fremtid.

    31. Du er så vakker Sophie! 😀 Hadde aldri tort gå sånn foran familien min på julaften da. Men du kler kjolen kjempebra! Håper dere har hatt en kjempe fin dag <3

    32. klänningen var superfin, du säger ju redan att du ser på bilderna att den är lite oanständig så bry dej inte om alla bittra kommentarer om det!
      god jul 🙂

    33. Jeg er glad for at du er lykkelig nå…høres ut som at du har hatt en koselig dag med familie…GOD JUL SOPHIE🎅🎄🎁

    34. Gud så nydelig kjole, åhhh elsker hver eneste del!
      Lov å være litt elegant, og den kjolen var så elegant som mulig, u look fab gurl!

    35. den kjolen var rålekker! Ikke gidd å hør på de overhormonerte småjentene, kjolen var stilig! Sidepupp er like “ille” som å vise en bar rygg eller bare lår. Ærlig talt, den kjolen var STILIG! Utfordrende, men sowhat? Digget den!!

    36. La henne være, hun bruker de klærene hun vil! Dere som bare slenger dritt! Gå å skaff dere et liv.

    37. masse sjalu bitches her ser jeg, og til og med på julaften,hadde håpa folk kunne vært litt hyggelig for en gangs skyld! Du ser fantastisk ut sophie :*

    38. Det er itte rart folk blir voldtatt nå til dags. Folk kan mene og tru ditt og datt, men når man går til slik er det itte rart.

    39. Ehh.. Kjolen din er kjempe fin, men å sitte å vise så mye pupp blant pappa og besteforeldre? Æsj :s

    40. Jeg blir bare helt skremt når noen mennesker faktisk mener at den kjolen var pen. Ærlig talt, den var helt forferdelig, og ser ikke bra ut på noen, og antyder ekstrem mangel på noe mellom øra.

    41. Sats på en annen kjole neste gang Sophie, så ikke viser for mye pupp!
      Trodde du hadde endret litt holdningene dine! Det er greit du er pen å har store pupper, men du trenger ikke overdrive på bildene dine!

    42. jeg hadde aldri turt å blotte meg sånn når jeg skal være med på familie middag:p
      men familien din har sikkert sett alt av pupper og kropp hos deg
      så dem er vel vant at du blotte sånt 😛

    43. Synes det er litt rart, at folk sier at man ikke kan gå i sånt når man er med familien. Det er jo da du har dine nærmeste rundt deg, de som elsker deg uansett hva. Da kan du gå i akkurat det du vil, men selvfølgelig så kommer det jo an på hvilke skikker som er i familien:) alle er forskjellige, og jeg synes du var kjempefin!

    44. Anonym: Som jeg selv skrev i innlegget.. ante ikke at kjolen var så drøy for jeg så bildene (så kun meg selv rett forann fra speilet), OG JEG SKIFTET FØR MIDDAGEN. 

    45. Ååå,fine sophie!! Jeg skjønner ikke hva som er gale med å gå med en slik kjole fremfor familien? De har vel sett det meste fra hun var liten uansett, og kjenner henne! Håper du hadde en superfin jul, verdens beste internett-vennine<33

    46. Blir helt sjokkert over hvor frekke kommentarer folk kommer med på JULAFTEN om eg KLESPLAGG. Syns du er fantastisk fin og har en flott kropp du skal være stolt over. Håper du har kost deg masse med familien og hatt en fin kveld!

    47. Jaja en drøy kjole ooooouuuhhh så farlig, snakker om dette som om familien hennes aldri har sett bryst før. Jenter skal få kle seg som dem vil, og om familien er glad i henne så bryr de seg nok fint lite, og det er jo ikke får sak heller. Personlig preferanse for noe hun ikke har spurt råd om, kan man fint holde for seg selv og heller ta seg en bolle. Alle har sin jul, er ikke nødvendigvis slik som din.

    48. Hvor i all verden har hun skrevet at hun har kjærlighetssorg denne julen? Tror mange av dere misforstod, hun er fremdeles sammen med Robin.:p

    49. Jeg hadde aldri turt og hatt en sånn kjole på meg i nærheten av familien min, eller noen som helst for den del.. Jaja du er modig som tørr. Ha en fin jul

    50. Hei Sopie! Æ synns verkeli at det e lavmål å ufatteli barnslig gjort å sette å skruve så mye stygt! Hællihet det e jul, har dåkker ikke bedre å jøre??
      Æ synns du så fantastisk fin ut, å d e tøfft gjort av dæ å legge ut de bildan 😃👍Du e ei jenta med bein i nesa å står på uansett motgang! D e beundringsverdig ❤Æ håpe du får ei fantastisk god jul, å et gått nyttår!😃❤

    51. Det her er langt ifra min greie, men må bare få sagt wow.. Bare wow. Å se hvordan menneskeheten utvikler seg gjennom et kommentarfeltet på en blogg. Er overraska over at folk i det hele tatt gidder å bry seg. Det er klart , er du elleve år syns du sikkert den kjolen er drøy og du dør vel for å få sagt din mening om den, men sannheten ska sies, og den kjolen der var dødssexy og helt innafor.. Hadde jeg kledd kjoler i det hele tatt, hadde jeg gjerne gått i akkurat det samma.
      Og alle dere som plaprer om at disse kommentarene er uakseptable, nå som det er julaften, bør og tenke dere litt om, under hvilke omstendighetheter er det riktig å skrive ting som “du kan virkelig ikke gå sånn foran familien din” ? Aldri, vil jeg tørre å påstå.
      Som sagt, er detta ikke noe jeg vanligvis driver med, med tanke på at blogg egentlig ikke interesserer meg no særlig. Men Sophie, du er virkelig verdt å bruke tiden sin på. Du skriver megabra!
      Stå på Sophie, jeg heier på deg

    52. Skrattretande hur folk kan kommentera hennes klänning, lovar att ni som skriver något aldrig själva skulle kunna bära upp den så snyggt som Sophie gör. Ni behöver vänner, för det måste kännas hemskt att bara kunna vara anonym och elak på internet. Ni är mobadde offer som inte ens vågar lägga upp en bild av er själv för ni är så pass osäkra! Fuck ofta till alla hatets, ni är pinsamma jävlar…

    53. Oi, beklager. Jeg misforstod visst, trodde du mebte at du hadde kjærlighetssorg nå. ;$ da håper jeg jo for all del at dere fortsetter å ha det bra sammen, og at han behandler deg så bra s du fortjener. Jeg er en av de få som faktisk ikke har et godt bilde av Mathias etter å ha sett bloggerne. Og vi ser bare noen få minutter, så jeg kan ikke tenke meg hvordan det egentlig var. Men det ringte noen bjeller når jeg hørte måten han av og til snakket til deg på i bloggerne. Og du prøvde så godt du kunne å gjøre det beste ut av det, det kom godt fram.

    54. kjolen var kanskje litt drøy, men ikke trashy, herregud.. synes sophie er ei classy og herlig jente med bra attitude!
      du virker kjempesnill og god:-) håper jula er fiiiin ❤️ klemsi

    55. Fin kjole, men jeg ville nok ikke hatt den på meg på julaften som er en hellig tradisjon som man feirer med familie. Syns det blir litt drøyt. Greit nok at man kan være sexy, men splitt langt opp på hofta i tillegg til at halve puppen ramler ut på siden blir litt i det drøyeste laget. Kjolen hadde vært mye finere om den var mer tett på toppen og rundt brystene, og heller bare hatt splitten. Da blir den både sexy men ikke horete.

    56. Vedder på at hvis du ikke hadde hatt store bryst, så hadde hadde det nesten ikke vært noe hets.
      Håper du hadde en flott jul sammen med familien 🙂

    57. Seriøst gått sånn på julaften ? Kunne gått uten likeså da. Jævla hore. Billig. Viste vel deg fram til faren din. Fikk vel se Puppene dine og musa din han;) så sier du: oh my god Jesus cum inside me.

    58. oiii, greit nok på en date for å være sexy ovenfor kjæresten, men familiemiddag? Sykt kleint, faren din ble sikkert tent.

    59. Dere slapp av! Enig i at kjolen er too much, men ikke rage så av det. Hvis dere går på fb siden hennes, står det klart at koken er litt “utfordrende” hvis dere vet hva det betyr. Det er da ikke dere som går med kjolen, eller?
      Syntes kjolen så helt stunning ut på deg, men litt for mye var det.. Spesielt når man er med familie. Ellers ha en fin jul og et godt nyttår, Sophie <3

    60. Jeg skriver aldri på blogger, men dette reagerte jeg veldig på. Sophie skriver masse fine og viktige ord. Sier at hun setter pris på lesere, forteller triste ting og kjærlige ting. Så oppfører leserne seg slik? Dette er en lignende hendelse som skjedde med miley forleden. Ingen pratet eller skrev om hennes donnasjon til veldedighet, men å snakke stygt om klesvalg er mye viktigere. Kan virkelig ikke fatte at folk kan oppføre seg som noen forbanna drittsekker. Sophie er jo forfaen et menneske og er like mye verdt som alle andre. Jeg har vært fast leser i mange år og jeg synes sophie virker som hun er veldig takknemlig for leserne sine og det som går hennes vei. La henne være seg selv og hvis man har noe stygt å si så si det for deg selv, for hun har følelser hun også. Tenk om noen hadde skrevet noe så stygt ting om dere.
      Btw digger at du er deg selv sophie! Stå på ♡

    61. du var veldig fin 🙂 jeg slo opp med typen dagen før julaften, men jeg koste meg og feiret jul her på institusjonen jeg bor på. håper du koste deg du også 🙂 det hjelper meg virkelig å lese bloggen din, stå på <3

    62. Kjolen er fin på deg den, men helt feil for julaften! Ta den frem igjen nyttårsaften, men avhengig av hva dresscode er for seslakpet du skal i.

    63. Hei du burde ikke vise eiendelene dine fordi det så ikke da ut men ellers er du pen og du har en himla bra blogg, og du er lett å bli glad i

    64. Hehe 😀
      Du klarer ikke å la være å legge ut sånne bilder? Det NATURLIGE ville vært å IKKE legge dem ut når du oppdaget at melonene dingler utenfor.

    65. du er fornøyd med hvordan du ser ut å då er det greit med sånn kjole , vist jeg hadde vert på din alder hadde jeg gått sånn som deg. du er mitt forbilde og håper å lage bloggen min fin og sånn men får det barre ikke til , men det er ikke poenget , jeg mener att du er veldig fin men berre vist du syntes det selv

    66. Det er ikke greit å gå sånn. Ikke lytt til de som sier det, de har altså tydeligvis ingen dannelse.

    67. Kjolen var drop dead gorgeous! Var som revet ut av en klassisk film! Det er faktisk mulig å ha på seg en sånn kjole foran familien, man sleng bare noe over skuldran, og vips, problemet er borte. Om det var noen som skulle anse det som et problem. Du er flott frøken!:)

    68. Wow! Kjolen så helt syyykt bra ut på deg! skulle ønske jeg kunne gått med sånt.
      Ville ikke hatt det på i familieselskap da, hehe. Men den så utrolig bra ut på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg