første dag som voksen


 

Her kommer et par bilder fra min første dag som voksen, 20 år gammel! Fikset vippene mine på beths beatuy (avdeling gabels gate) og ble strålende fornøyd, spiste ute med danseguttene mine og fikk en liten gave fra tv2! Var ikke den sykt kul? En julekule med bilde av meg selv på, haha! Den skal jeg ta vare på til jeg dør. Jeg tror forresten jeg har en greie med å bli smålig deprimert hver eneste bursdag, det må jeg ha arvet fra mamma for hun er akkurat på samme måte. Jeg blir flau når jeg tenker på det, for hvorfor skal man gå rundt å deppe? Jeg er jo dritheldig som fikk fikset vippene mine, har verdens beste dansegutter OG fikk en gave fra tv2! Det er det jo absolutt ikke alle som får. Jeg har hatt et utrolig bra 2014, når jeg fylte 19 satt jeg på rommet hjemme i Harstad og visste hverken bak eller fram fordi jeg hadde det generelt sett helt jævlig. Nå har jeg det dødsbra, og dagen fikk en veldig fin avsluttning tross alt, så glem det jeg sa om at kjærligheten svikter for det tok seg krafitg opp utover kvelden. Så, jeg er fornøyd med en strålende dag ♥ 

Tenårene har passert, og som pappa påpekte gang på gang i telefonen “nå kommer de aldri tilbake, nå er tenårene kun historie” og jeg svarte med “jada, jada” men det er jo sant. En del av livet mitt er avsluttet nå, og jeg kan heldigvis se tilbake på noen veldig fine år som jeg har lært masse av. Så klart skulle jeg ønske jeg hadde turt mer, satser mer og trodd mer på meg selv. Men, det er ikke forsent. Det kan jeg ta de neste ti årene. Haha, hver eneste bursdag er jeg faktisk lettet over å ha overlevd enda ett år. Det er kanskje lett å glemme, men det er absolutt ingen selvfølge at man skal få oppleve sin neste bursdag, jeg har fått opplevd enda en og har ikke mistet noen nære på veien heller. Det er det viktigste.

Ellers må jeg takke så utrolig mye for alle gratulasjoner fra dere. Dere er de beste i verden, og jeg møtte så mange av dere idag under min lille byrunde – det setter jeg så enormt stor pris på! Haha, jeg er i unormalt godt humør akkurat nå skjønner dere.. Og, jeg har en overasskelse! Jeg har tatt piercing idag.. gjett hvor? :) Jeg har fra tidligere i navelen, og har hatt i tungen to ganger.


39 kommentarer
    1. Jeg tror også det er i brystvorta, haha
      Er det vegetarburger eller vanlig?
      Uansett, digger deg 🙂

    2. Hvis du skal vise oss det senere, så regner jeg ikke med at det er nippelen, hehe!
      Kanskje øverst i øret eller noe?

    3. Hvor lenge hadde du piercing i tunga? Å har du den enda i såfall? 🙂 har tenkt å ta nå rett etter nyttår, men gruer meg skikkelig..! I tillegg har jeg lyst å ta tattoo på ribbeina, men var det veldig smertefullt? Hva anbefaler du å ta først av de? Klarer ikke bestemme meg 🙂 å gratulerer så mye med 20års dagen din! Håper du får en like vakker dag som du er, det fortjener si Sophie Elise:))

    4. Tror du har tatt piercing i øret! Tror det heter tragus eller noe! Eller så har du tatt på beinene på halsen (haha ja det er mulig)!

    5. Gudrun Marie: Hadde piering i tunga i rundt et år tror jeg, på det måste iallfall 🙂 er ikke noe vondt. Er liksom verdt det og man må ikke tenke på smerten. Ville nok ha tatt tunga først av de to , synes personlig det er vondet! Og tusen takk <3

    6. Eg syns det va veldig kjekt å lese om deg å Robin! dokk to passe så bra sammen, og det virke som du har det veldig fint sammen med han!

    7. Ikke at vi har noe med ditt kjærlighetsliv å gjøre, for det er jo tross alt privat og du bestemmer selv hva du deler..men greit å nevne han innemellom slik som alt annet? 🙂 Før så var det “Robin Robin Robin” i hvert eneste innlegg..er så hyggelig å lese hvis dere har opplevd noe gøy sammen eller noe positivt har skjedd 🙂

    8. Caroline: Takk for den tilbakemeldingen, men det var aldri “robin robin robin” og jeg syntes det var vanskelig å innkludere han bare litt fordi vi var jo tross alt sammen døgnet rundt.. så om han først ble nevnt noen ganger måtte det nesten skje veldig ofte. men skal ha det i bakhodet 🙂

    9. Gratulerer så utrolig mye med 20-årsdagen som var i går. Lykke til med årene fremover, ønsker deg virkelig det aller beste. Klarer ikke få sagt hvor stor inspirasjon du er for meg, Sophie Elise.
      Ville bare si at jeg syns det var gøy å høre mye om Robin, og jeg syns det er like gøy å høre om annet som dansingen og danseguttene nå. Det som er spennende, er å høre om tankene og meningene dine, hverdagen din og de som er med i den. Og det skjer jo ofte litt endringer med hvem man er med, men innleggene dine er så utrolig gode uansett.
      Syns forresten det er veldig koselig å se at du svarer på så mange kommentarer her. De fleste andre bloggere overser jo alle kommentarer. Det viser at du faktisk ser og gir litt ekstra tilbake til leserne. Dette gjorde at jeg fikk lyst til gi en liten kommentar.
      Ønsker deg en fin fredagskveld. Du er såå stor inpirasjon på alle mulige måter. Setter veldig stor pris på deg og bloggen. Stor klem<3

    10. Du er virkelig heldig med det livet du har fått. Er absolutt ikke alle som har det slik og jeg er så glad for at du kom deg ut av deprisjonshelvette i ung alder og har det *døds*bra nå, det er så godt å lese! 😀
      Jeg blir 20 år neste år og har enda ikke klart en jævla dritt pga på angst, depresjon og frykt. Har startet å gå til psykolog med er usikker på om det hjelper.. Har du tips om hvordan man skal klare det? For jeg aner egentlig ikke hvordan jeg har klart å overlevd så lenge.

    11. Hei Sophie ☺️
      Bare kos og høre om Robin og Robin og deg!
      Ikke bry deg om de kommentarene du har fått!!
      Flink er du <3

    12. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet for at jeg ikke gratulerte deg på bursdagen din, men gratulerer så mye på etterskudd iallefall!!!
      Kjenner godt til den bursdagsdeppe-greia, jeg trodde jeg var den eneste haha.
      Jeg håper du hadde en super bursdag, skulle ønske jeg fikk gitt deg en bdayklem! Du fortjener det beste, husk det. Takk for at du er deg.

    13. Hei, Sophie, og gratulerer så mye med overstått. Håper dagen var fin 🙂
      Beklager at jeg spør på et totalt urelatert sted, men jeg har nett tatt en neseoperasjon, og det ene øyet mitt ser ut som det blør. Type sprengt blodkar. Jeg lurte på om du hadde opplevd noe sånt under din operasjon, eller hørt om det er vanlig? Jeg fant vertfall ingenting på nett. . .
      Ellers, gratulerer igjen med både overstått – og piercing! : )
      – AK

    14. Gratulerer med dagen som var princess! 🙂 Håper du storkoste deg og hadde masse mennesker rundt deg som viste deg kjærlighet og varme og at du fiikk gavene du ønsket deg!♥

    15. gratulerer me 20 årss dagen sophie!
      er nokk sikker på de er mange som leser bloggen din som er ganske missunnelig på det live du har.
      Du kan gå til frisøren når du vil, gjøre hva du vil me utseende,og har en haug me fine klær.
      du er me i dance krew og har en haug av muliheter kansje ikke vi andre har. jeg sier bare , dra nytte ut av de best du kan 😀 ikke ta ting forgitt..:) du har i tileg en bra kjæreste som støtter deg:) ble selv deppa på bursdagen min da jeg ble 20:S lykketil videre me alt:)

    16. Hei Sophie, jeg ville bare si at jeg er veldig takknemlig for at du sender broren min Bulle på tur ned til Østerrike. Du virker som en veldig fin jente. Så igjen, tusen takk. Ha en fin jul. Klem fra Tommy ; )

    17. Gratulerer så mye på etterskudd, Sophie! Syns du er så utrolig tøff som har kommet deg gjennom vanskeligheter, og står igjen med en stor selvtillitt 🙂 du er en stor inspirasjon for meg og mange flere, elsker å lese om tankene dine og alt du har å meddele! Ønsker deg alt godt fremover, og håper alt går din vei<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg