Sophies verden

I helgens utgave av magasinet åpner jeg opp om alt fra oppveksten min, alle overskriftene som har dominert, trygghet og familie. Mamma og pappa ble også intervjuet og gjorde som vanlig en strålende jobb. Glad jeg har foreldrene jeg har! Det er fem sider med tekst og bilder som jeg selv ble veldig fornøyd med.

Jeg sitter og leser alle fine kommentarer fra dere etter gårdagens intervju. Glade, oppmuntrende, triste.. jeg skulle ønske jeg kunne svare dere alle, og jeg prøver så godt jeg kan. Men dere må vite at jeg leser og setter pris på alt ♥ Og en liten rettelse, som kanskje ikke kom helt fram igår. Jeg vet absolutt forskjellen på ovegrep, og å ha sex med noen for å så angre i ettertid. Det er to vidt forskjellige ting, og sistenevte skal man så klart ikke anmelde eller den andre parten for. 

Og med det ute av veien sier jeg HAPPY SATURDAY!!!! For meg blir det nok å være sosial med venninner ikveld, ikke noe fest altså. Jeg har vannblemmer under beina fra all dansingen så jeg skal ikke flytte beina fra sofaen 🙂 

56 kommentarer
    1. da burde du ikke kalt det overgrep , for det høres ikke ut som det ved å bare si at du ikke var klar likevel

    2. Du snakker om overgrep, er det noe som har skjedd deg? Kunne du tenkt å skrevet om det eller er det et vondt tema? Fulgt bloggen din i mange mange år og du har snakket noe om det, men ikke veldig.. Du er ett forbilde!

    3. Sophie: hva slags magasinet er det snakk om? 🙂 vil gjerne skaffa meg den! ❤️☺️
      Og kult at du har fremdeles gamle Samsung telefon!! Viser jo at du ikke er såå opptatt av teknologi og alt det “nyeste” ☺️❤️

    4. jeg så en dame leste den på tbanen i stad, hadde lyst til å spørre om å få lese når hun var ferdig! Haha, neida, jeg får kjøpe meg Dagbladet! 🙂

    5. Du burde være så stolt av deg selv! Du er så ærlig og åpen. Det du er i dag, er hva andre mennesker har formet deg til å bli. Selv om du får masse hat for all fiksingen på kropp og utsende, står du fortsatt på.
      Ingen fortjener å oppleve det som du har opplevd

    6. sophie, du er så herlig! takk for at du er du, du er så fantastisk! du er god du, ha en kjempe fin kveld!

    7. Hei
      Trur Ikkje dette er første gangen eg er inne på bloggen din, men det blir hvertfall Ikkje siste gang.
      Eg var nettopp inne på VGtv og såg intervjuet “i sofaen med Morten”.
      Respekt, stå på 😊 💙

    8. Hei, Sophie. Jeg har lenge lest bloggen din, uten å legge igjen kommentar. Du og jeg lever to helt forskjellige liv, men likevel facinerer du meg på mange måter. Da jeg var like gammel som deg var jeg gravid med min førstefødte, som nå er 9 og et halvt år. Det var et planlagt svangerskap, men jeg var nok likevel ikke like gjennomtenkt som du er. (men hadde stasjonsvogn, hus og fast jobb, så jeg og min daværende mann satset alt og så oss ikke tilbake.) Nå er jeg 30 år om en uke, har to barn, vært igjennom et bryllup, en skilsnisse, og er nå gift på nytt. Jeg ville ikke vært noe av det foruten, men det har jo ikke bare vært en dans på roser.
      Du skriver “de dype” inneleggene på en veldig gjennomtenkt og reflektert måte, og du fremstår som veldig moden og voksen for alderen. Så nettopp intervjuet med deg med Morten. Der skinner det igjennom nok en gang, at du er mye mer enn bare et vakkert ytre. Synes du har vokst mye igjennom bloggen din, og gjør en god figur i media. Tilsynelatende takler du alt det negative som oppstår i kommentarfelter og i media-diskusjoner på en veldig god måte. Stå på, jeg heier på deg!! 🙂

    9. Synes du er blitt så vakker i det siste jeg Sophie, du stråler! Håper det er sånn på innsiden også 🙂 .
      Jeg synes det er dårlig av de som skriver du ikke ble voldtatt fordi du ikke sa nei eller ga motstand, håper du ikke tar til deg dette. Men synes det hadde vært interresant og lese om hvordan det hele opplevdes for deg, og hva som egentlig skjedde, selvom det kanskje kan være for vanskelig og skrive om. Men håper du gjør det likevell.
      Ellers vil jeg bare si at jeg håper alt går bra med deg, og at du har det fint, du fortjener det beste, jeg er så glad for at det virker som om ting går litt bedre for deg om dagen 🙂 . Håper du får en fantastisk fin jul også 🙂

    10. Hei Sofie. Jeg ber til Gud om at du leser denne kommentaren og ber til Gud om at du lager er innlegg som kan gi meg svar. Jeg har vært sammen med kjæresten min i et år nå. Jeg har alltid vært en sjalu person etter at den første kjæresten min var utro. Etter denne hendelsen har jeg passet på og vært obs på alt som kan såre meg: jeg har nektet han å følge andre jenter på feks instagram, nektet han å ha jenter på snapchat og fjernet flere jenter fra Facebooken hans. Når han skal ut på byen blir jeg super redd og kvalm Lenge i forveien og klarer ikke en gang spise. Jeg blir sint og sjalu hvis noen kompiser feks legger ut et bilde av han så andre jenter kan se det og jeg nekter han å legge ut bilder av seg selv på feks instagram… Hver gang han ikke er ved telefonen sin sjekker jeg alt som Facebook instagram, hvem han har snakket med og om hva osv. Jeg får vondt i magen om jeg går inn på instagrammen hans og ser at tallet på følgere eller hvem han følger har økt. Jeg sjekker også snapchat topplisten hans daglig. Dette + masse mer .. Og jeg tror at jeg forstår at dette ikke er normalt .. Jeg har gått til legen og ble henvist til psykolog som jeg har stått på venteliste hos i flere måneder nå… Skal jeg ha psykolog raskt så må jeg betale og Det har jeg ikke råd til… Dette er et stort problem for meg som jeg virkelig har prøvd men ikke klarer å legge fra meg… Mye av dette kommer av dårlig selvtillit og at keg føler at han er for kjekk for meg og dette plager meg spesielt når jeg ser alle bildene jenter legger ut av seg selv… Jeg føler jeg har konkurranse og må passe på konstant… Dette tærer på meg og har flere ganger vurdert å ta selvmord når vi har kranglet pga dette fordi det er en konstant fight oppi hodet mitt… Håper og ber til deg om å skrive et innlegg som kan hjelpe meg og kanskje flere andre jenter med dårlig selvtillit som er sjalue… Kommenterer aldri og leser aldri innlegg på noen blogger bortsett fra din for du er så jordnær og bra, og tar opp ting man kjenner seg igjen i og skriver følelsesfylte innlegg som treffer… Ber om at du skriver et innlegg som kan hjelpe meg for jeg tror du kan. Klem

    11. Fine bilder! Litt dumt de tok med det bilde når du hadde den gule kvisa hha kunne hvertfall redigert den!
      Elsker virkelig intervjuet du hadde med vgtv:) lærte mer om deg som person!

    12. Hei Sophie, tusen takk for det fine vg intervjuet og den retningen du har bestemt deg for videre. Takler egentlig ikke rosablogger men tror faktisk jeg vil svippe innom denne i ny og ne. Det er helt riktig det du sier om utseende og hvor mye viktigere det er å være en god og bra jente.
      hvis jeg får lov å sitere fra en svært gammal bok (bibelen): “en vakker kvinne uten forstand er som en gullring i ett grisetryne”
      Dette gjelder tydeligvis ikke deg 😉
      Kjenner så mange jenter som er ødelegger seg selv med utsende fokuset sitt, og jeg håper virkelig du kan være med å innspirere dem til å refokusere. Ekte skjønnhet kommer innenfra, men i dagens mekaniske sex fokuserte samfunn er dette gått tapt. Og ingen av mine kompiser har noen gang snakket om at de traff en “bra” jente….
      Jeg håper at du kan være med å snu litt på trenden.
      Og fortsatt ha famora di som forbildet, kloke eldre folk er de beste forbildene som eksisterer selv om de er litt rynkete. (Men som sagt, ekte skjønnhet kommer innenfra 🙂
      Hilsen fyr (21)

    13. Den “nye” deg er så utrolig flott! Det virker som om du har det mye bedre med deg selv nå enn tidligere, du ser rett og slett lykkeligere ut!

    14. God søndag til deg!!
      Det med bladet hørtes jo kjempe spennede ut, tror jammen jeg skal kjøpe det bare for å lese om deg 😀
      Ellers vil jeg tipse deg om dagens luke i adventskalenderen på bloggen min som er en giveaway på en helt ny kjole fra nelly og en bluse fra bikbok! 😀

    15. Jeg er utrolig stolt over deg nå Sophie! Vi som har fulgt deg ganske lenge nå ser hvilken “forandring” du har vert gjennom❤ Heier på deg!

    16. Du er er veldig sterk jente Sophie. Du har vært gjennom mye og det er trist at så mange folk bare skal dømme deg for hvor store pupper du har. Du er en flott person med et stort hjerte og jeg håper alt det beste for deg<3

    17. Hei, digger bloggen din<3
      Har sett at du er vegetarianer, er det jeg også. Men lurer på hva du spiser og hvor mye, For jeg går bare ned i vekt. Jeg er en jente på 15 år og veier 54 kg. Er ikke akkuratt overvektig, så hadde trengt å ikke gå ned.. Kan du gi meg noen råd?

    18. Jeg blir så sur over kommentarer menn skriver i kommentarfelt om at jenter juger om voldtekt osv. Tror det er viktig at man er åpen om sånne ting, enten det er voldtekt eller overgrep eller hva.. man har lov til å si hva man selv føler og hvordan sitvasjonen var. Om menn skal bli sure for det så får de bare bli det, men vit at det nok vil hjelpe en god del jenter i samme sitvasjon 🙂 Stå på videre!

    19. Fint at du skal slutte å spille på sex. Viser at du har blitt litt mer voksen. Godt valg. Men vet ikke helt om jeg tror på det. Du søker hele tiden bekreftelse er mitt intrykk, så litt kløft og rumpe kommer du ikke til å legge helt fra deg. Min mening.
      Lykke til

    20. Det er bra du dro!!! Men hvis det er så ille som det står på den bloggen, hvorfor skrev du ikke noe mere om det? Er jo sikkert mange som fikk lyst til å reise etter du var der!! :O

    21. Jeg har selv vært på Ingwe nå i sommer før deg, å ble skuffet når du klarte å skrive at du skulle hjem og reklamere for GoXplore i samme innlegg… Bare tenk på hvor mange som kommer til å dra til Ingwe og lignende steder nå! Synes du bør skrive ett innlegg å advare folk – som den dyreelskseren du er…….

    22. Hei! Ville bare si at jeg syns du har kommet såå langt. Jeg har fulgt deg lenge, og det er faktisk utrolig å se utviklingen din. Det å kunne stå for det man har gjort, innrømme sine feil, og holde hodet høyt i ettertid er for meg noe som burde respekteres. Du har en selvinnsikt som andre bare kan drømme om. Stå på videre.
      Hilsen Marie, 20

    23. Du vet forskjellen på hva overgrep og å angre på sex i ettertid er, men er usikker på hvordan du skal beskrive din egen vonde opplevelse. Utrolig merkelig egentlig, hvor lett vi mennesker tenker det er å skille mellom overgrep og utnyttelse, uønskete bemerkninger og trakassering, helt til man opplever det selv. Merket du slet litt med å formulere deg, og skjønner det godt, selv om jeg ikke har vært i samme situasjon. Tøft og modent gjort, slike ting må snakkes om, ikke legges lokk på!

    24. Sjukt bra intervju! Liker å se deg så åpen og avslappet. Føler at det gjør at jeg ser på deg mer som et “vanlig menneske” og skjønner tankene dine litt bedre, håper flere føler det sånn. Tommel opp!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg