en videohilsen og en forklaring

 

Hei! Tenkte å komme med en liten hilsen på video før jeg starter min spennende kveld med rydding av leiligheten, haha 🙂 Det var forresten utrolig lærerikt å lese kommentarene deres på sist innlegg. Jeg er ikke religiøs og har vanskelig for å tro at gud har prøvd å få kontakt med meg (eller iallfall ikke gud slik som han er beskrevet i bibelen) men jeg tror definitivt at det finnes mer enn hva vi mennesker kan se – og jeg tror nok alle har en slags veileder som man ikke klarer å se før man er åpen for det. Eller, hva tror dere? Hva er deres religiøse syn, egentlig? Spennende å vite! Selv er jeg nok åpen for det meste, men jeg er ikke medlem av kirken lengre og konfimerte meg humanetisk. 

Cardigan i videoen finner dere HER. Har den både i hvit og sort, sykt deilig å ha på seg! (adlink)

Klem!

163 kommentarer
    1. Elsker videobloggene dine, de er såå koselige! Fint at du forklarte det med danseopplegget, og synn du ikke møtt 1D.. men men, til sommeren!
      Har fullt av tentamener neste uke så sitter selv på en lørdagskveld(!!) og øver prøver.. ha en fin helg videre, og husk og slapp av så mye som du danser! klem

    2. Skjønner deg godt! Føler det samme bare med skole hahaha.. Og da er jo til og med det man bruker tiden på kjedelig 🙁 gleder meg masse til å se programmet hvertfall!
      Lurer forresten på hvor Robin er i dette? Lenge siden du har skrivd noe om han på bloggen! Håper alt går fint hvertfall! Du er flink Sophie, stå på!

    3. Flink du er, Sophie 🙂 Etter at du begynte å danse så stråler du, virker som dette er kjempesunt for deg :* Stå på!

    4. Feel you Sophie! Har matte tentamen på mandag, så sitter selv og bruker masse tid på matte, og har ikke tid til verken trening eller sosial liv. Holde ut en halv uke til nå, så er det frihet helt til neste år!

    5. Det finnes kun 1 sannhet, og kun en mening med livet.
      Hvis du virkelig vil forstå hvorfor du er skapt og hva som er meningen med livet så håper jeg inderlig at du bruker et par timer til lese nettsiden
      http://Www.finnveien.No
      For du fortjener å vite sannheten. Livet er mye mer enn dette jordelivet.

    6. Mitt religiøse syn er. Jeg er kristen.
      Hvorfor komformerte du deg humanetisk? Konfirmasjon er jo at man velger å følge veien til Gud! At man velger å følge Jesus og Gud. Som en forlengelse av dåpen.

    7. Jeg har lurt på hvor Robin har blitt av? Du sa jo for litt siden at han bare ble boende hos deg. Og du har han aldri med på bloggen, og du sier hele tiden at du skal slappe av alene. Jeg blir utrolig forvirret jeg xD
      Men uansett, du kledde den leppestiften utrolig bra Sophie!! Go girl!

    8. elsker videobloggene dine! Føler at det blir så mye mer personlig. Sykt fin leppestift btw!
      Du virker så utrolig lykkelig for tiden, noe som varmer meg som leser selvfølgelig. Tror dette danseprogrammet er utrolig sunt for deg, det virker i alle fall som om du trives veldig godt nå :))

    9. So utruleg fin du er for tida, Sophie! Du kler å veksa i frå Barbie-stilen 🙂
      Eg vil ikkje kalle meg religiøs heller, i alle fall ikkje på den tradisjonelle måten. Eg trur at Jorda er ei kraft, og har ein felles energi som fins i alt som lever og gror. I staden for å be Fader Vår kvar kveld og syngje for maten, så trur eg på det å ta vare på kvarandre og Jorda. Eg er vegetarianar og opptatt av miljø, slik som deg. I tillegg så trur eg at det fins åndar/energiar rundt oss som me ikkje ser, og trur på medium (slike som kan “snakke” med åndar/dei daude). Og eg trur at alle desse små energiane/åndane er ein del av den store energien, Jordas kraft. Men kva som skjer når me dør er eg ikkje heilt sikker på. Eg trur at eg trur at me berre fortsett å vera åndar, som kan kontakta dei levande dersom me ynskjer eller dei kallar på oss. Og eg trur at dei der englane Märtha Louise snakkar om, er det samme som slike åndar. 🙂

    10. liker veldig godt når du lager videoblogger 😀 gleder meg masse til mitt dansecrew, det er tv2 det skal gå på eller?

    11. koselig videoblogg! selv kom jeg nettopp hjem fra jobb, sliten og lei, så det blir nok en like rolig kveld for meg som for deg 🙂 håper på enda et innlegg utover kvelden. ellers ønsker jeg deg en fin lørdagskveld fina!
      må forresten legge til at du kler den fargen på leppene veldig godt 🙂

    12. Du og Robin er ilag enda sant? Står på fb, men har ikke sett noe om han på lenge! Håper du får en fin lørdagskveld å koser deg med ryddigen 🙂 gleder meg til å se deg på skjermen igjen!

    13. Wow! Første videoblogg jeg har sett deg av hvor du virker så naturlig og ekte! 🙂 Du er helt nydelig! Og enig med resten av folka her, den fargen på leppestiften kler du virkelig godt! Og fargen du har på håret nå 🙂

    14. Synes dette var en av de beste videobloggene du har laget. Du fremstår som selvsikker og ikke noe nervøs. Syntes videoen ble litt ødelagt på slutten da du skulle avslutte. Det enkle er ofte det beste så hvis du hadde stoppet der med at du lovde å blogge ikveld så hadde videobloggen blitt kjempe bra 😀 da du begynte å lage duckface og liksom bare: Ja her e mæ så fremsto du som litt usikker.
      Ikke noe hets, for jeg digger deg!

    15. Du kler den leppestiften sååå godt! hehe ser mange andre har sagt det også, men den var virkelig fin på deg.
      Kjenner meg så godt igjen i null sosialliv. Eksamen gjør meg så stresset om dagen at jeg ikke tør tenke på andre enn meg selv om dagen. Tvi tvi!

    16. Godt å se din første videoblogg hvor du ser komfortabel ut og slipper å ordne på håret eller endre vinkel på ansiktet. Fortsatt noen kommentarer fra deg hvor du sier du ser ufresh ut, men det legger du kanskje fra deg senere når du skjønner at du faktisk ser smashing ut der du sitter:)

    17. Herlighet på denne videoen var du helt utrulig vakker, sliten eller ei. Som alle andre før meg, ELSKER leppestiften. Den kledde du!

    18. Det finnes en Gud i andre religioner enn kristendommen da. Men synes den drømmen din var interessant, har opplevd lignende og da følte jeg meg… rar? Haha, ihvertfall i ukene etterpå. Drømmen forfulgte meg på en måte, og jeg tenkte over alt jeg sa og gjorde.
      Selv er jeg tilhenger av buddhismen, synes det er en fin og fredelig religion med gode verdier.

    19. Du må ikke konturere helt ned til munnviken, det gjør at du ser skitten ut. Ellers var det sykt godt med video det du ikke fikøer febrilsk med håret og lager fuck me face til kameraet 😉

    20. Tror absolutt at universet lar deg vite om du er på rett spor eller ikke. Og Gud er bare et ord 😛 veldig kjipt at mange assosierer det med en mannsskikkelse eller noe annet objekt.. Kan ikke få anbefalt The Power of Now av Eckhart Tolle nok, det er en helt fantastisk, og ikke så lang, bok om spiritualitet og et mer nøkternt syn på religion. Den åpnet en hel verden for meg som jeg ikke ante fantes, en verden bak tankene og alt styret på overflaten. Tror du hadde likt den. PS. Les den på engelsk, den norske versjonen er dårlig oversatt!

    21. Hvorfor bruker du mørk leppestift og ikke lenger den “Barbie lipgloss” som du brukte før? Er ikke så opptatt av å være Rosa Barbie lengere? Har sett Sandra bruke samme leppestift som du har, var det hun som inspirerte deg?

    22. Digger videoblogger! Føler det blir mye mer personlig da! Og du kler sikkleig godt mørke lepper, det er sååå fit på deg!! 🙂

    23. Her var du helt nydelig, Sophie! Og den leppestiften kler deg så utrolig godt 😀 håper du har en fin lørdagskveld <3

    24. Hei!
      Jeg løper 2 mil om dagen, og trener i tillegg magemuskler oppå dette.
      Et lite tips på energiboost er proteinvafler!
      Jeg sliter mye med at jeg er masse sliten, pga reising og all treningen.
      Derfor lager jeg alltid proteinvafler kvelden før. Det er bare 3 ingredienser;
      1 boks kesam (Jeg bruker mager vanilje)
      7 egg
      10 dl hvetemel
      Dette skal mikses sammen, og da får du mange pannekaker, og i deg masse proteiner pga eggene.
      I tillegg er banan med kanel på en rask løsning også:-)

    25. Jeg konfirmerte meg humanetisk, og tror overhodet ikke på gud!
      Men er mye vi mennesker ikke vet, og det er mange spørsmål om universet jeg lurer på.. men gud? N-E-I 🙂

    26. Hvilken leppestift bruker du? Utrolig kul! Og bare virkelig elsker videobloggene dine, du er så skjønn!

    27. Du ser så utrolig flott ut for tiden! Elsker leppestiften og utstrålinga du har 🙂 veldig koselig med videoblogg, det burde du gjøre mer av 🙂

    28. Hei Sophie ! Kul videoblogg 🙂 gleder meg utrolig mye til å se mitt dansecrew når det kommer på tv!
      Men- hvor har det blitt av Robin? gikk fra å blogge om han hver eneste dag, til ingenting? slutt?…

    29. Hei Sophie! Slenger meg på de aller fleste her. Du ser utrolig fresh og smashing ut for tiden! Digger at du fremstår mye sikrere! Jeg begynner å fikle med hår, smykker, og div når jeg er usikker. Skal ikke si at du er slik, men det er ganske vanlige signaler. I tillegg til at man nøler litt.
      Jeg digger den “nye Sophie”! Gleder meg til å se showet når det endelig går på lufta.
      Eksamensperiode ja, ikke snakk. Siste året på høyskolen, noe som betyr nest siste eksamensperiode! Gleder meg stort til å være ferdig. Er 4. året mitt, så blir godt å bli ferdig til våren! Pynting til jul, og sosiale sammenkomster får vente til etter siste eksamen nå på onsdag 😊👍

    30. hei 🙂 Eg ska ha ein fest neste helg. så ville eg ha noen drikkeleker, så da lurte eg på om du kunne lage eit inlegg der du skrev korleis drikkeleker dere og dine venner gjør og om du har nokn spesielle leker 🙂
      håper du vil gjøre det så blir eg glad :* ps: kunne du og skreve litt om hva du balnder også eller drikker på fest

    31. Så utrolig pen du var på den filmen! Du virker så jordnær og som en utrolig bra person! Heier på deg!! 🙂

    32. elsker videobloggene dine, er så koselig å høre på når du snakker 🙂 ønsker definitivt mer av det 🙂
      syns forresten også at du ser superbra ut, du er så nydelig! gleder meg til å se deg danse 🙂

    33. Hei Sofie. Først vil eg bare si at eg syns du er ei åpen, ærlig pen og interresang jente. Eg synes det er bra at du deler dine tanker rundt Gud. Veldig mange har slike tanker, mange er redde for å dele tanker rundt religion fordi det er knyttet mye følelser, mosetninger og ikke minst fordommer til slike spørsmål.
      Eg har lest fleire bøker om Islam og nesten lest heile Bibelen. Eg har også lest en del om jødedommen, hinduismen, budismen og katolisismen. For øyeblikket studerer eg historie.
      Min konklusjon er at dersom det finnes ein Gud er bibelen den einaste staden som kan gi oss kunnskap om paradokset. Fra et historisk synspunk er deler av nytestamentet dei mest truverdige kilden vi har fra antikken.
      Det står et sted i bibelen at Gud har åpenbart seg i veden på tre måter:
      1. Gjennom naturen
      2. Gjennom bibelen
      3. Evigheten er lagt ned i menneskehjertet:
      Det siste synes eg er mest interresangt. Hvorfor er så stor prosentanndel av verdens befolkning religiøse. Bibelens svar: Mennesker har en underbevist følelse av at døden ikke er “End og story”.
      Mange oppfatter kristne som dømmende. En kristen har ingen rett til å dømme noen. Det blir det samme som at to lovbrytere sitter i rettslokale og beskylder hverandre for å være lovbrytere. Bibelen sier at alle har syndet og står uten ære for Gud.
      Synd er også noe folk ofte blir oppgitt over at kristne snakker om. Hvorfor ikke fokusere på det gode i mennesker? Selfølgelig burde man ikke forsøke å finne feil hos andre mennesker. Men lovbryteren i rettslokalet får sjelden en mildere dom dersom han prøver å fortelle dommeren at han innerst inne egentlig er snil.
      Dersom det finnes en Gud er det to alternativ.
      1. Gud ønsker ikke å ha noe med oss å gjøre, han har heller ikke gitt oss muligheten til å ha noe med han å gjøre
      2. Gud ønsker å ha noe med oss å gjøre og han har gitt oss muligheten
      Dersom nr. 1 stemmer kan vi bare gi opp. Dersom nr. 2 stemmer er det bare å begynne å lete etter sannheten.
      Hovedmålet med dei aller fleste religionar er å få bilett til et bedre liv etter døden:
      Islam, Jødedommen, Budismen, Katolisimen: Du må følge lover og bud, da får du kanskje biletten
      Kristendommen: Jesus har kjøpt biletten, ta imot den
      Sorry viss det virker som eg holder en lang kjedelig preken for å gjøre alle kristne. Eg er bare rett og slett overbevist om at det er sant. Eg kunne gått rundt i min egen lille boble og i god tro tenkt at eg sikkert kom til himmelen, livet mitt er jo ikke så ille. Eg vill heller søke etter sannheten mens eg lever enn hardt og brutalt oppdage den når eg dør.
      Mvh. jente 21

    34. TELL ME ABOUT IT! Sitter med nesa i bøkene 24/7, helt seriøst. Har glemt hva man egt bruker tiden på om man ikke trenger å lese. Får ikke trent eller vært sosial, blir gaaaaal. JULEFERIE WHERE U AT:(:(

    35. Er det virkelig ingen som tør å kommentere at øyenbrynene er altfor tett sammen, nesten unibrow, jo.
      Det ser heller ikke pent ut med leppestift utenfor leppene. Prøver du å ligne Livingdoll?

    36. Jeg er religiøs og praktiserende muslim. Anbefaler deg å lese litt om Islam for å danne deg et ordentlig bilde av religionen, annet enn det man bare får høre om i media. Der blir ikke akkurat islam satt i et godt lys! Muslimer er ikke perfekte men islam er.

    37. Flott med videoblogger, og bra du forklarte opplegget. Jeg hadde heller ikke skjønt det helt, hehe.
      Ooog en annen ting: du er så fantastisk nydelig når du smiler med tennene, Sophie! Jeg blir glad av å se det:) Det burde du gjøre oftere<3

    38. Først klager dere over at hun skriver ALT for mye om Robin, og nå klager dere fordi hun ikke skriver om han i hvert innlegg. Haha.. La nå jenta få skrive det hun vil, det trenger ikke å være slutt pga hun ikke nevner han i hvert innlegg 🙂

    39. Hvis dere leser innleggene hennes og ikke bare ser på bilder, så har hun skrevet for bare noen dager sida at leppestiften er kjøpt på “Hos Marna” og at det er merket Nilens Jord.
      Følg med folkens.

    40. Er 100 % ateist. Der finnes ingen gud, allah, buddah, eller whatever. Jeg kunne skrevet sider opp og ned i mente om hvorfor, men det hjelper ingen. Religiøse personer vil alltid være ignorante, og egoistiske, slik er det bare, og slik har jeg lært å leve med mine medmennesker. Jeg tror på at landegrenser ikke skal skille mennesker fra hverandre, mitt “land” er verden. Vi er her sammen og skal ingen steder etterpå, hvorfor gjør vi så lite for hverandre? .. Som sagt, kunne skrevet i dagesvis.

    41. Åååååh du er så fiiin!
      Kjempekoselig med videoblogg!
      Selv blir det godteri og Keeping Up With the Kardashians denne Lørdagen! Kos deg og slapp av, det fortjener du fordi du er helt fantastisk rå!! <3

    42. min religiøse tro … Jeg er nå midt oppi en konfirmasjonsundervisning for å konirmere meg kristent, selv om jeg ikke er spesielt kristen selv. Dette gjør jeg fordi det er en tradisjon i min familie og det var aldri et valg for meg å konfirmere meg borgelig/humanistisk.

    43. Elsker bloggen din! Du trenger ikke stresse med å blogge flere ganger om dagen! Du er den bloggere jeg føler opptatere bloggen mest og du blogger mer en nok! Dessuten er innleggene du poster superbra og innteresange, så du trenger ikke å stresse <3 <3! Håper du for en fin dag videre! Digger deg!

    44. må bare si at jeg syns du har vokst mye, du virker mye mer voksen nå og moden 🙂 jeg har nettopp fått juleferie etter to hektiske uker med eksamenskjør, så nå prøver jeg å få igjen litt søvn og krefter! Ha en fin kveld:-)

    45. god blanding av Apateist og Agnostiker.
      med andre ord, jeg tror det kan være noe, men jeg bryr meg ikke hvorvidt det eksisterer.

    46. Helt klart den beste videobloggen jeg har sett av deg. Du er bare så herlig og naturlig! Ikke tenk på at du ser ufresh ut, du har en utstråling som gjør deg penere enn all sminke 🙂

    47. Jeg et kristen og Gud taler til meg ofte. Når jeg kan være deppa og lei meg kjenner at Gud viser positive til andre har sakt til meg. Han er bare så God, jeg har aldri angret på at jeg valgte Jesus som konge. Og han et bare best! Jeg hadde vært en helt annen person uten han. Det kan hende Gud har talt til deg i en drøm, men det vet ikke jeg bare Gud. Eller så kan det bare ha vært en drøm. 🙂 jeg vil anbefale deg Sophie og gå på et kristen møte en gang. Selv om du kanskje ikke er kristen så er det verdt et forsøk.:) det er mange bra kristne møter i Oslo. Prøv et på en fri kirke Meninghet. Eller en kristen ungdoms klubb ville vært kjempe kjekt, anbefaler. 😉

    48. Elsket denne videon føltes ut som du klarte å være deg selv uten å stresse noe særlig om det!
      Stå på sophie du e flink, vær stolt sv deg sjøl D fortjene du virkeli!

    49. så flink du har blitt når du videoblogger! Ingen “åå så sjævlig støgg æ e”, ingen usikker konstant tafsing med håret.. veldig bra!

    50. Du ser bedre ut enn på lenge! Du har en fantastisk utstråling, og jeg elsker også leppestiften du har på deg, den ble som prikken over i’en <3

    51. Du ser såå bra ut! Er utrolig gøy når du videoblogger! skulle gjerne sett enda mere videoblogg!

    52. Så utrolig fin videoblogg! Jeg følte jeg kunne merke at du har “vokst” siden sist video, du har alltid vært en flott person men virker som du har funnet deg selv litt mer og det unner jeg deg virkelig. Håper du har en fin kveld tross at du er alene:)

    53. Du er herlig! 🙂
      Liker deg veldig godt. Du er så jordnnær og omtenksom. Bra du også tenker på deg selv nå, det er absolutt like viktig!
      Du kan jo kalle deg spirituell? Jeg er selv ikke religiøs, jeg følger ingen religion men jeg er absolutt spirituell. Det vil si jeg vet det er mer mellom himmel og jord.
      Ta vare på deg selv. Stå på! You great 🙂

    54. Jeg tror ikke det finnes noen som helst gud, skjebne, “energier”, veiledere og videre. Jeg har etter to år med realfag på videregående fått et veldig realistisk syn på verden, og etter å forstå mer og mer om hvordan alt fungerer og henger sammen greier jeg ikke å se hvordan noen religion passer inn i sammenhengen. Energi er bare noe som får ting til å skje, ikke noe som strømmer gjennom kroppen og universet. Når vi dør, stopper blodstrømmen og oksygentilførselen til hjernen, og alle nervesignalene, sansene og tankene blir borte. Det eksisterer ikke noe “jeg” lenger, bare en kropp med døde organer. Vi har ingen “sjel”, det er de ulike koblingene i sentralnervesystemet som gjør st vi tenker og handler som vi gjør. Jeg skjønner hvordan himmelen er en trøst for de som har mistet noen, men det er ikke sant.
      Samtidig respekter jeg alle for hvem de er, og man kan tro på hva man vil. Så lenge man ikke tror at jorda ble skapt på 6 dager, og at evolusjonen er en konspirasjonsteori…

    55. jesus sier: jeg er veien, sannheten og livet.
      Jeg tror at gud er en god og rettferdig gud som elsker alle på jorden. Det er bare ikke alle som har tatt imot han som herre og frelser i livet sitt.
      Veldig fint at du tørr tenke i disse retningene.

    56. Jeg er kristen men jeg tror ikke andre religioner bare er tull fordeom! Jeg tror Gud viser seg i forskjellige former og roller for alle, så de skal ha noe å tro på som passer for dem og deres levemåte. Jeg tror derfor at min kristne Gud også er Buddah, Allah, Odin, veiviseren din osv.

    57. Ah, så herlig at du er så glad!! Jeg ble i skikkelig godt humør av denne videoen, hahah. Du stråler!!

    58. Henger meg på de andre kommentarene over her! Du ser smashing ut, og den leppestiften kler deg veldig! Har kommentert det flere ganger den siste tiden – men gud så deilig det er at du har lagt de barbie-faktorene litt til sides, slik at den ekte hærlige sophie kommer frem! Jeg ser at du ikke har så mye tid til å svare på kommentarer osv, så kanskje et innlegg med ukens spørsmål kunne vært en løsning? Slik at du fortsatt opprettholder litt av kontakten med leserne 🙂 så slipper du å stresse over at du ikke får svart her i komentarfeltet! Videoer er også veldig gøy( når du er ekte, slik som på denne) så kanskje du kan gjøre det noen ganger istede for innlegg, så sparer du litt tid der også! Ser også at det ca bare er positive kommentarer her, noe som er litt uvanlig på din blogg, da det alltid er noen som skal kommentere noe på utsendee eller noe du skriver – og det bør du virkelig ta til deg! Du er helt fantastisk for tiden<3 håpe du har det like bra på innsiden, for du strååler!! Klem:-)

    59. Hei,
      Har du noen tips til å komme over at kjæresten ser på porno nesten hver gang du ikke er med han? Vi bor sammen og deler pc, og hver eneste gang jeg kommer hjem fra jobb eller våkner om morningen finner jeg nye pornofilmer i loggen. Altså, jeg kan selvfølgelig ikke bli sur for han fordi han gjør det, det er tross alt mye bedre at han ser på porno enn å ha seg med en annen jente i virkeligheten. Men jeg blir bare så lei meg hver gang jeg ser han søker på jenter som er strake motsetninger av meg. Både når det gjelder hårfarge, etnesitet og personlighet. Føler meg så dum som i det hele tatt reagerer på det, men jeg blir faktisk lei meg..

    60. Robin Robin Robin! Selvsakt er det slutt! Hadde dere ventet at de skulle gifte seg? Gutten suger jo mere pikk enn det hun gjør!

    61. Kjære Sophie,
      Jeg ville bare si jeg syns du er virkelig pen når du smiler og tenna syntes, det ser så ekte ut – ja, det smitter rett og slett! Bloggen din har fått et skikkelig voksent preg, noe som har fått meg til å titte innom bloggen din oftere. Du skriver om hverdagen din, og ikke bare såkalte reklame innlegg. For ikke å snakke om de nydelige smilene som møter meg, det er så mye penere enn et corny duckface!
      Vel, det var det. Smil mer Sophie, for du er jo så utrolig vakker!

    62. Jeg sitter her, første året på vgs, ble heldigvis ferdig med siste tentamen på fredag, men det endrer ingen ting:( plutselig fant ALLE lærerne ut at de hadde litt lite vurderingsgrunnlag, så nå blir det prøve mandag, torsdag og fredag denne uken som kommer.. I tilleg blir det 1 presentasjon til mandag neste uke, pluss hele 3 innleveringer/prosjekter:( alt skal være ferdig før jul. I tilleg til vanlig lekse også. Jaja, har ingen venner uansett, så noe sosialt liv kan jeg vell ikke si at jeg savner..:)
      Foresten, jeg tror ikke på Gud. Ingen former for religion. Men jeg tror det finnes noe mere mellom himmel og jord. Ikke noe Gud eller noe, men jeg tror det finnes NOE mellom himmel og jord. Jeg tror på et liv etter døden, ikke gjenfødelse, men i form av gjenferd, spøkelser oss. DET tror jeg på, skulle ønske jeg ikke gjorde det, for faen jeg synes det er skummelt.. Og ja, også tror jeg på horoskop/”det som står i stjernene”.. Vet ikke hvorfor, bare tror på det:)
      Når alt dette er sakt, så har jeg en enorm respekt for de som er religiøse, tror på Gud, eller Jesus eller Buddha. Jeg synes det er utrolig fint for dem. Men det jeg blir sinnsykt forbannet over, er de religiøse menneskene som ikke klarer å respektere at noen faktisk ikke er religiøse. Det verste jeg hører er “du har ikke funnet Gud ennå” eller, “la Gud komme til deg”,eller noe i den duren. Da får jeg lyst å spy de i trynet.
      God natt, lykke til med dansetreningen:)
      Og forresten så var leppesticten veldig fin, hvordan farge og merke er det?:)

    63. Kan du lage en kjole guide for de med store pupper, syns det er så vanskelig å finne kjoler på nettet som passer 🙁

    64. Jeg er imponert over progresjonen din Sophie! Du er en veldig søt og flink jente, og man ser veldig godt at prioriteringen din er anderledes. Stå på videre, liker deg og den du er blitt!

    65. Jeg er ikke kristen i den forstand at jeg tror og ber og alt det der :p jeg er vel mer sånn kulturell kristen, døpt og konfirmert og forhåpentligvis gift i ei kirke! Men jeg tror jo det finnes noe mellom himmel og jord, jeg vet bare ikke hva, og tror heller ikke det er en bestemt gud vi skal tro på 🙂 har jo skjedd mirakler selv om guden ble kaldt Allah eller Gud liksom :p så noe finnes det trur jeg da

    66. Du er så koselig, får bare lyst til å gi deg en klem. Etter alle disse årene jeg har fulgt deg føles det ut som du er en veldig god venninne, haha! Har faktisk fulgt deg siden du bodde i Harstad og gikk på Heggen til nå (går foressten 3. året på Heggen nå selv).Det hjalp meg veldig at du skrev om at du hadde hatt en vanskelig periode med venner og sånn den første tiden, når jeg en stund hadde slet med det samme. Hadde ingen, var deprimert og spist luchen på do. Det føltes så utrolig godt å vite at jeg ikke var den eneste som hadde gått gjennom noe slikt, selv om det føltes sånn ut. Husker at i den perioden var mitt største ønske å møte på noen andre som også spiste lunchen sin på do, helt ensom, og så kunne vi begge flire av det og bli bestevenner ( tragiskt). Men det skjedde ikke. Nå har jeg en stor og trygg vennekrets, og føler nå at jeg ser alle rundt meg bedre og dømmer ingen . En periode vurderte jeg og droppe ut, og det var da jeg leste innlegget ditt. Så tenkte jeg” vist hun klarte det, så skal jeg også” og etter det gikk
      Alt for det meste oppover. Vet ikke helt hvorfor jeg skrev alt det hær men var veldig godt å få ut. Du har betydd mye for meg! Du er en fantastisk person og ja, min rollemodell. Må forresten si at det er så fint å se hvordan du har utviklet deg personlig gjennom årene, og elsker de sterke meningene dine (og videoblogger).

    67. Hei! Fortsatt sykt fin lebestift! Kjempe fin på dej ihverfall! Jeg liker veldi godt dine videoblogger, føler jeg “ser dej bedre” du som person og din ærlighet kommer mer tydelig frem:-) jeg syns det virker som du har det bra nå, håpe det stemmer, virker som at dans og lite sosialt liv ellers, gjør deg godt! (Er Robin borte btw? Ikke at jeg egentli bryr meg, vil bare at DU skal ha det bra !! 😀

    68. Du har ikke skrevet om Robin siden den 24 november, da dere var å tok bilder. Er det bare for å ikke ha han i søkelyset? Vil han ikkje komme så mye på bloggen din lengre? For den er jo en del av dej, bloggen altså. Så det må han tåle tenker jeg 🙂 eller har dere det ikke bra? Helsing bekymret leser som aldri kommenterer, men alltid leser 🙂

    69. Ja, jeg ble kristen for to år siden. Har aldri tenkt noe over kristendommen før jeg begynte på en kristen skole. Det var helt fantastisk! Jeg har aldri følt meg mer selvsikker og trygg på meg selv som etter jeg fant Jesus. Han hjelper meg gjennom alt i livet, og jeg har en trygghet hos han. Det er en følelse jeg ønsker at alle skal få, eller i hvert fall få muligheten til å høre om det. Tenk å ha en kjærlig og god Gud som elsker oss UANSETT hva vi gjør!? Det er utrolig spesielt og en unik gave vi har fått. Jeg hååper at du gir kristendommen en sjanse etter du har fått noen tanker etter drømmen du hadde. Prøv ut et ungdomsmøte i Oslo, de er utrolig bra! For eksempel misjonssalen eller frikirken! Jeg lover deg at du sitter igjen med noe etter en time der. Håpe du prøver det ut, og ser hva det er.

    70. Hvis dere følger med på bloggen og leser det Sophie skriver, så hadde dere visst hvorfor Robin ikke er på bloggen.
      Hun skrev for en stund siden at hun ikke ville skrive så mye om han på bloggen, og holde forholdet mer privat pga det har vært så mye negativ snakk om han etter det blogginnlegget.. Skjønner Sophie kjempe godt!
      Så hvis litt respekt og ikke skriv 100 ganger ; Hvor er Robin? Er det slutt?
      Det trenger ikke være slutt bare fordi han ikke er på bloggen! Før klagde jo leserene over at han var for mye med på bloggen…. Hvis hun ikke vil blotte kjærlighets livet sitt, så er jo det helt greit. 🙂 Les heller enn å spørre det spørsmålet som har blitt stilt 1000 ganger før deg 🙂

    71. Jeg er vel delvis religiøs. Jeg er på darwin teorien angående menneskets evolusjon, the big bang og lignende – men jeg tror også at “høyere makter” finnes, som passer på mennesker. At man gjenfødes om man har noe uferdig i livet, det finnes ånder som ikke går over til den andre siden, demoner og engler eksisterer og at eksorsisme virkelig fungerer. Jeg tror virkelig på en himmel, skjærkilden og et helvete. Men himmelen er en evighet av alle dine beste minner, skjærkilden er en “midlertidig” straff med din verste frykt før du går til himmelen og at helvete er en evighet med din verste frykt som du må gjenoppleve igjen og igjen om du har gjennomført en eller flere av de mest inhumane ting du kan gjøre mot en annen sjel på denne planeten (voldta/drepe/torturere et menneske/dyr og slike ting). Det hadde vært helt ufattelig for meg om mennesker som ødelegger en annen sjel får gå fri i dette livet og helt ustraffet i all evighet.

    72. Må si det var helt fantastisk å se deg uten at du var så selv-bevisst og opptatt av håret og sminken osv. I hver eneste video tidligere så synes jeg at du har vært hakket for mye forfengelig eller fiklete (men det er jo helt forståelig, hadde nok vært sånn jeg og, om jeg skulle poste en video for tusenvis av lesere) Er så glad for at du har blitt så sikker på deg selv som person til å bare “være”. Får bare enda mer lyst til å møte deg nå!

    73. Veldig spennende at du tar opp et slikt tema på bloggen! I forhold til religion så vil jeg kalle meg selv en “agnostisk ateist” – det vil si at jeg ikke tror på noen Gud, men at jeg heller ikke nekter at det muligens kan finnes en Gud. Jeg tror det er veldig viktig at man er åpen for at andre mennesker har ulike livssyn enn oss selv, og ikke alltid tro at det man selv tenker nødvendigvis er det som er rett eller det som er best for alle. Ser at noen skriver at religiøse personer er både dumme og egoistiske, og da tenker jeg at man kanske bør åpne horisonten litt, oppleve andre kulturer og slutte å være så utrolig trangsynt. For hvem vet egentlig? Hvem vet hva som skjer etter døden eller hva som er menigen med livet? Det vet ingen. Og ingen svar er feil før det motsatte er bevist.

    74. jeg synes du er fin med de nye store leppene dine,men denne gangen så det “outlina” to hell?…?…heheh:)
      btw, j er agnosisker. jeg vet vi er stardust, og alt er energi, jeg tror mer i den retningen 🙂

    75. Må bare først og fremst si at jeg elsker leppestiften din! Dette kledde du EKSTREMT godt! Du så mer voksen og classy ut med den 🙂
      Jeg elsker at du videoblogger, håper det skjer oftere enn før!
      Mitt syn på religion er at det fører med seg mer vondt enn godt. Jeg forstår at for noen så er det en trygghet i religion, men jeg for min del synes det blir for dumt å f.eks drive å piske seg selv eller ofre liv til en eller annen gud. Jeg var ikke konfirmert i det hele tatt fordi jeg følte det blir feil å lyve i kirken og sier at jeg tror på noe jeg ikke har bevis for eksisterer.
      Jeg tror ikke at det var en gud som skapte jorda, jeg tror på the big bang, og at evolusjonen har skapt både dyr og mennesker, og at vi har utviklet oss i løpet at mange hundre tusen år. Men jeg tror også det at når vi dør så er det ikke direkte en gud, heller mer en “sjef/leder” over alle sjelene i himmelen. Jeg tror at man lever flere liv, og at for hvert liv man lever så lærer man noe nytt, og når man endelig er allvitende så slipper man å noensinne komme tilbake til jorda, da får man bare leve i evigheten i himmelriket med alle andre som er blitt allvitende.

    76. Erektionsproblem är inget män gärna skyltar med.
      Snoppen kan strejka även hos en ung kille med god fysik och normala testosteronhalter.
      För vissa är det snabbt övergående och hänger ihop med vissa situationer.
      För andra är det ett mer varaktigt problem.
      Läs min blogg om impotens och hur man ska göra för att få ett bättre sexliv!
      http://www.erektionsproblem.blogspot.se

    77. Det har ikke blitt skrevet om robin siden han møtte foreldrene dine. Gikk ikke møtet så bra?:(
      Og du. Fint hvis du iķke sier sånn “blogges senere i kveld” når du ikke gjør der. Så slipper vi å vente og bli skuffet. Haha :’)

    78. Ååå, Sophie!
      Elsket denne videobloggen. Du ser bedre ut enn på lenge og du ser så mye mer konfortabel og selvsikker ut. Heia deg!! 🙂

    79. herlig video! du er så utrolig pen, kler virkelig den type leppestift. Lenge til du kan ha livesending?

    80. Jeg er muslim alhamdolillah!
      Anbefaler deg å studere religion istedet av å se ut fra d som blir skrevet i media.
      Muslimer er ikke perfekte men Islam er!

    81. Får du møte de bare fordi du er kjendis? Tenk hvor mange andre som er veldig stor fan av de, som ikke får den sjansen. Verden er urettferdig ass

    82. synes du virker mye mer selvsikker! men som noen andre sa lenger opp, så ødela slutten litt, der var det tilbake til gamle, usikre deg.. du sa jo at du skulle slutte å spille på utseendet ditt? men det var akkurat det du gjorde på slutten der.
      men du kledde leppestiften! prøv å ikke legg så mye solpudder ved siden av munnen, ser litt skittent ut bare

    83. Nydeligste Sophie♥
      Jeg håper du kan hjelpe meg med noe, så hvis du svarer på denne kommentaren blir jeg evig glad!Ok, det her er kanskje ikke et kjent problem for mange, men jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Hver gang jeg tror jeg har funnet en sminkerutine som funker for meg, går det noen dager også ser det stygt ut. Altså, si at jeg har kjøpt nye koster til nesekonturen min, og når jeg først prøver de så ser det råbra ut, også gjør jeg akkurat det samme hver dag, men plutselig en dag så får jeg ikke nesekonturen min til å se bra ut lenger, og det er ikke en sånn tilfeldig “i dag ser jeg dårlig ut”- dag, da får jeg det ikke til å se bra ut lenger. Også kjøper jeg nye koster og produkter til nesekonturen min igjen og det ser bra ut i noen dager, så skjer akkurat det samme, jeg klarer plutselig ikke å sminke det pent. Jeg har prøvd alt, vasket kostene, byttet produkter, you name it..Dette er et veldig slitsomt problem for meg, kan du hjelpe?♥

    84. Jeg er kristen og stolt av det! Jeg skal ikke komme med masse argument for hvorfor jeg syntes det er best, men jeg er klar over at det finnes mange kristne som sier mange ulike ting, noen virker dømmende og kristne har ikke akkurat et positivt omdømme lenger, selvom det er våres kulturarv. Det er viktig å ikke sette alle kristne under samme kam. De fleste kristne er helt normale folk, med normale problemer og normale klær. Syntes det er dumt at folk ikke innser det..

    85. hvis det er slutt mellom deg og Robin håper jeg virkelig du krever LV-vesken tilbake.. for da er det jo lett å se at han ville ha julegaven SÅ tidlig for kun en grunn, at han ikke trodde dere kom til å være sammen til jul

    86. er ikke religiøs selv heller, men tror på at det finnes noe mer enn vi mennesker vet om. Å at det meste handler om en indre kraft i underbevisstheten vår ift ting i livet vårt osv =)

    87. Ahh så koselig med videoblogg, jeg synes det blir så personlig og mer “venninnesamtale” liksom. Btw leppestiften din er utrolig fin, du kler virkelig mørkere lepper! Jeg har eksamen på torsdag og har sittet inne flere helger nå, men denne helgen var nok verst. Hadde såvidt tid til å dusje og lage mat, haha. Det er et lite lyspunkt å stikke innom bloggen din i pausene, du motiverer meg og gjør meg glad. Jeg gikk nettopp gjennom et breakup også (stakkars meg, right? haha) så da er det ekstra fint å ha noe som distraherer meg. Takk for at du er så sterk, du inspirerer skikkelig!

    88. Therese: Tusen takk skal du ha! Jeg blir veldig, veldig glad for å høre det<3 Synd å høre at du har gått igjennom et brudd, slikt er aldri noe gøy og blir desverre ikke lettere virker det som.. Men håper det går bra med deg, og at du kommer deg igjennom eksamen med glans!

    89. Silje: Hei! Det var nok ikke slik at han sa “få julegaven min nå”; jeg kjøpte den tidlig og så ga jeg den til han tidlig også fordi jeg ikke klarte å holde det hemmelig selv. . Men for å si det på en annen måte, så JA jeg har vesken selv, haha.

    90. Anonym: Vet ikke hvordan jeg spilte på utseendet mitt på slutten der, så vidt jeg vet dro jeg ikke ned toppen eller viste meg fram, haha. Å avslutte en videoblogg synes jeg alltid er litt rart 🙂 en uansett, tusen takk!

    91. ina: Jeg har faktisk ikke peiling fordi jeg har samme problemet selv, men det eneste jeg kan tenke meg er jo at man endrer seg jo hele tiden, til og med veldig lite og det kan ha noe å si. Enkelte dager (f.eks når man har mensen) er man kanskje mer hoven, kommer også an på temperaturer (er det varmt får jeg større nese, no joke) osv. Aner ikke, skulle gjerne ha hjulpet!

    92. Anonym: ah jeg vet! hater å si sånt og så skjer det ikke.. ryddet bokstavelig talt leiligheten hele kvelden og var så sliten da jeg var ferdig at jeg sloknet helt. Suger, men nå er den klinisk ren og jeg er lkar!!

      Og jo, jeg blogget om det,møtet gikk veldig bra:) <3

    93. Anonym: Hei!

      Det er fordi forholdet vårt ble veldig offentlig plutselig følte vel mennesker det var OK å mene ditt og datt, prøve å døeelgge og gud vet hva.. Så, akkurat den delen ble mer slitsom og jeg har det mye bedre nå som jeg har den delen av livet mitt for meg selv. I det minste for en periode:-)

    94. Så fin du er for tiden Sophie!!
      Må jo bare få sagt at alle i guttene i one direction har sagt noe av det som er mest turn-off er jenter som opererer seg og bruker mye sminke – men ja Good luck haha

    95. Du er så herlig og levende! Liker best sånne type videoblogger i motsetning til sånne “dagens sminkelook” osv. Synes danseprosjektet virker sykt spennende og lærerikt. Kos deg masse!!

    96. Hahaha, først klager alle på at du skriver så mye om typen din, og nå klager de på at du ikke skriver nok om han!!!! Var det ikke alle som hatet han da? Men nå savner de han plutselig???
      Og forresten, jeg tror ikke på noe egentlig. Ikke karma eller noe. It is what it is. Jeg tror ikke på gjenferd heller. Tror det er kun det vi kan se som er her. Bare masse mennesker som går rundt å lever hver sine liv. Derfor tror jeg heller ikke at to personer er “meant to be”.
      Litt trist, egentlig!

    97. Wow! Dette var en annerledes sophie elise enn den vi er vant til å se.. Du virker så selvsikker og ja som andre sier du gløder 🙂
      Fortsett slik 🙂 Liker denne forandringen 🙂
      Har fulgt bloggen din lenge men aldri kommentert. Liker godt at du e på god vei utav den rosa boblen å blir mer voksen og reflektert 🙂 Keep up the good work 🙂

    98. svar til svaret ditt: Bra, godt å høre! 😉 Nå vet ikke jeg om dere fremdeles er sammen, eller ikke, det syns jeg i grunn heller ikke vi har noe med.. vil bare si at slik han fremstiller seg, så fortjener du bedre!

    99. Du e så fin!! Du passer godt farger på leppene. Bare lurer på om du har et bra kosthold? Kunne du laget et innlegg om hva som er en typisk matdag for deg? 🙂

    100. Synes du virker helt annerledes i forhold til sånn du var noen uker siden! Og jeg liker det kjempegodt 🙂

    101. Du ser mye mer voksen ut nå! Liker at “fjortisSophie” begynner å bli en mer moden dame 😀 stå på, du er toppers!

    102. Haha, for min del er det nesten sykere å tro at universet bare… ja, hva? oppstod av ingenting og for no reason og at alt bare skjer og at jorda bare ble til uten videre. Jeg mener – se deg rundt, se hvor vakker naturen er f.eks!!
      Dessuten – Vitenskap + Gud = sant! det finnes faktisk mange kristne vitenskapsmenn. Einstein var en av de som sa at vitenskap og religion ikke fungerer slik at man må velge en av dem.
      Vitenskapen finner ut hva og hvordan ting skjer, men fokuserer ikke på hvorfor 😉 🙂

    103. Konverte til ISlam nylig. Tror grunnen er fordi Islam aksepterer alle som de er, og fordi koranen har så mange vitenskapelige svar. Hvordan visste en mann som hverken kunne skrive eller lese om de tingene hele 1300 år siden? Og koranen er den eneste boka som ikke har endret seg, som gjør at jeg valgte å bli muslim. Er vel en mening med livet er det ikke? Ønsker deg en fin dag 🙂

    104. Jeg er medlem av Den norske kirke, men det faller meg ganske naturlig siden jeg har sunget i et kirkekor i snart 13 år, gått i kristen barnehage og er nå konfirmantleder i kirken. Det er ikke det at jeg nødvendig hvis tror på Gud og Jesus og alt det der, men det at jeg føler tilhørighet der. Jeg forbinder ikke disse tingene jeg gjør der med noe religiøst. Har nok et sånt syn som deg, at jeg er åpen for det meste. 🙂

    105. du har blitt så søt og pen 🙂 ikke minst myeee mer naturlig på videobloggene dine hvis man sammenligner med tidligere videoblogger, du ser i kamera og ikke bare i speilet ved siden av og fikser på utseendet og snakker om hvordan håret ikke sitter som det skal hahah

    106. Virkelig elsker når du har videoblogger, det blir liksom så mye mer personlig, og jeg digger å se hvordan du oppfører deg og snakker (åsså dialekta di da, åh <3)
      jeg lurer på om du kunne forklart hva som skjer med deg og Robin nå? Han har ikke vært å se på bloggen på så sykt lenge... bare hvis du er komfortabel med å snakke om det altså!
      ha en finfin kveld <3

    107. Wow, du var helt vilt fin med den leppestiften!
      Og du virker så utrolig jordnær og kul (kul, hva er det slags kompliment) i videobloggene (og liveshowene) dine i det siste <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg