årets kjendisblogg

Nå blogger jeg endelig fra en klinisk ren leiligeht(det tok altså to dager) og holy macarony det er så deilig! Det feirer jeg med. . å slenge på meg morgenkåpen og sende stygge snapchatter av meg selv til venner. Livet som blogger, det er så glamorøst at dere aner ikke! Neida. Jeg har en kosemorgen for meg selv med sjokomelk, pepperkaker og flaxloddkalender. Og, noe jeg har glemt å fortelle dere. Jeg fikset vippene mine igår på beths beauty, det var virkelig på høy tid så nå har jeg vippextensions i 7D igjen. Jeg har vært uten i nesten to måneder, riktignok ufrivillig men det er sinnsykt mange som vil ha timer på beths, så når jeg ikke rakk den som var avtalt ble jeg pent nødt til å vente. Vil ikke gå noe annet sted, for da blir det ikke like bra, så da er ventingen verdt det! Det er på samme sted jeg har tatovert bryna mine, så til dere som spør om jeg kan vise hvordan jeg fikser dem – jeg fikser ingenting på dem nå for tiden, de bare er sånn, og det er iallfall deilig! 

>Ellers, jeg er så glad! Jeg har blitt nominert til en bloggpris for første gang i Norge! Jeg konkurrer om prisen “årets kjendisblogg” på vixen blogawards, og selv om jeg er i veeeeldig godt selskap blandt mine konkurrenter, så håper jeg likevel dere vil stemme på meg OM dere mener jeg fortjener prisen ♥ Jeg skal ikke sitte å arrgumentere i hytt og pine om hvorfor jeg “fortjener” å vinne for det er opp til hver enkelt å bedømme, men jeg håper dere vet at enten jeg stikker av med seieren eller ikke, så elsker jeg det jeg driver med og kunne ikke byttet bort dette eller dere for noe som helst – og jeg skal ikke lyve, jeg hadde blitt jævlig stolt om jeg vant, haha. Dere kan stemme på meg her her her her! 

 

45 kommentarer
    1. Vi alle kommer til å dø før eller siden, men er døden virkelig siste stopp? Hva vil skje med oss etter døden?
      En dag tar det slutt
      Døden er for de fleste ikke et hyggelig tema, eller noe man snakker om. Det er dystert og tungt; en virkelig gledesdreper, et tema som kun passer på et begravelsesbyrå. Folk flest er opptatt av seg selv, på kontinuerlig søken etter det behagelige, på stadig jakt etter det som begeistrer og tilfredsstiller sansene. De nekter å stoppe opp og tenke seriøst over at en dag vil disse nytelsene og tilfredsstillelsene ende.
      Hvis ikke kloke råd får oss til å innse at døden også vil banke på vår dør, er det bare sjokket over å plutselig miste noen av våre nærmeste som kan vekke oss fra vår overdrevne jakt etter tilfredsstillelse, og få oss til å innse livets harde fakta. Først da vil våre øyne åpnes, og først da vil vi begynne å spørre oss selv hvorfor det finnes et slikt fenomen som døden. Hvorfor er døden uunngåelig? Hvorfor finnes disse smertefulle avskjedene som stjeler livets gleder?
      Har du tenkt på din egen død?
      De fleste av oss har på et eller annet tidspunkt hatt dype tanker og spørsmål om hva døden er og ens egen ende. Hva er livet verdt, hvis kroppen som en gang var i stand til å utføre store handlinger nå ligger flat og kald, sanseløs og livløs? Hva er livet verdt, hvis øyne som en gang strålte av glede og kjærlighet, nå er stengt for alltid, fratatt bevegelse, fratatt liv? Slike tanker bør ikke ignoreres. Hvis slike søkende tanker blir fulgt opp på en klok måte, kan det åpne det menneskelige sinn og vi kan forstå de store sannheter.
      Er døden virkelig enden?
      Døden bør ikke være et tema man skal sky og unngå, man bør reflektere over døden og tenke over hva som faktisk vil skje etter at vi er begravd i jorden. Er døden virkelig enden på det hele? Noen tenker at livet er kort, så man må bare leve og nyte livet så lenge det varer. Riktig nok er livet kort, det er så kort at hvis man setter seg ned og tenker over hvor gammel man er, og hvor fort tiden har gått, blir man overrasket. Man kan forestille seg selv i de forskjellige fasene av livet og minnes om hvordan ting var. Dessverre er det ikke like riktig at man bør tenke at fordi livet er kort, må man nyte det så lenge det varer. Det er for det første en tanke som fører til en egoistisk virkelighetsoppfatning, hvor man vil ha det så godt som mulig og ikke tenker på hvordan andre har det. For det andre er det en veldig farlig tanke om det skulle vise seg at livet faktisk hadde en dypere mening og vi var plassert på denne kloden med en hensikt. Gud forteller oss i Koranen (oversettelse av betydningen):
      «Enhver sjel skal smake døden. Og kun på Oppstandelsens dag skal dere få deres fulle oppgjør. Den som da blir tatt vekk fra Ilden og ført inn i Paradiset, han er visselig suksessrik. Det verdslige livet er ikke annet enn en bedragersk glede.»1
      Nesten alle religioner hevder at hvordan vi lever livet på jorden, vil ha konsekvenser etter døden. Hvis det skulle vise seg at en av disse religionene var riktig og vi ender opp med evig tortur i helvete for å ikke ha oppfylt meningen med vår eksistens, ville det vært forferdelig. Du tenker kanskje at alle religioner bare er eventyr og at ingenting vil skje etter døden, men vet du faktisk det med sikkerhet? Det vet du ikke! Hvis det skulle vise seg at alle religioner var feil, så har man allikevel ikke tapt noe ved å følge en religion som generelt sett oppfordrer deg til å være et godt menneske. Kanskje det er en noen restriksjoner i religionen, men tross alt, restriksjoner er vi jo bundet av uansett; om det er landets lover, eller det som er ansett som rett og galt i samfunnet vi lever i. Skulle det vise seg at det finnes en skaper av dette universet og denne skaperen har skapt oss med en hensikt og vi ikke oppfyller vår hensikt, er det logisk at det vil ha konsekvenser. Det kan sammenlignes med at du ansetter en person for å male huset ditt blått, men denne personen maler det rosa. Vil du være tilfreds med denne personen og det vedkommende har gjort med huset ditt? Neppe! Om det var i din makt ville du krevd kompensasjon for tapet av maling og tid denne personen har påført deg. Hvis det finnes en skaper av universet, og denne skaperen har skapt oss med en hensikt, og vi ikke oppfyller den hensikten, er det logisk at det for oss vil kunne vente negative konsekvenser.

    2. Hva om du fikk vite når du dør?
      Anta at du nå fikk vite at du hadde kreft og ville dø innen et par dager. Tenk over det faktumet at den store majoriteten av verdens befolkning følger en eller annen religion. De alle hevder å ha sannheten og de fleste av dem hevder at alle andre enn de som følger deres vei, vil ende i Helvetes ild. De religionene som ikke hevder det sistnevnte er ikke verdt å vurdere, for om de skulle vise seg å være rett og du har fulgt en annen religion, har du ikke tapt noe. De forskjellige religionene sier ting om Gud som er helt motsatt av hverandres syn. Det nødvendiggjør at hvis en er riktig, er de andre feil.
      Tilbake til deg, du har noen få dager igjen å leve og det er flere religioner som hevder at hvis du ikke følger deres religion, venter det harde konsekvenser etter døden. Ville du ikke tatt deg bryet til å reflektere over om det finnes en Gud? Ville du ikke forsøkt å forstå meningen med livet? Ville du ikke prøvd å finne ut om en av de forskjellige religionene er sann? Enhver fornuftig person ville ha gjort det, for de potensielle konsekvensene er så forferdelige og triste. Selv om du kanskje ikke har kreft og ikke vet når døden plutselig inntreffer deg, vit at livet er kortere enn du tror. Ta deg tid til å undersøke mer om disse essensielle spørsmålene. Begynn med å finne ut om det virkelig finnes en Gud?
      Konklusjon
      Før eller siden vil enhver person møte døden. Det er mange religioner som hevder å være den eneste veien til Paradiset og for å unnslippe Helvete. Om en av dem er sann, har du et problem om du ikke følger den religionen. Dette er en veldig god grunn til at man i det minste skal lese om de forskjellige religioner og vurdere om en av dem kan ha rett. Det første steget er å finne ut om Gud virkelig finnes?

    3. Haha, jeg spiste pepperkaker mens jeg leste dette å tenkte: omg sophie elise spiste og pepperkaker idag! Vi er offisielt sjele venner xD <3

    4. Stemte på deg! Håper virkelig du vinner 😀 syntes du fortjener en plass under de andre kategoriene også, men sånn er det..

    5. Herregud, hva er det som feiler “sannheten->Sophie->reflekter”?
      La henne nå være i fred, hun har jo ikke spurt om din mening i dette innlegget? Dersom Sophie en gang spør “hva er sannheten om livet?”, så kan du jo svare da. Men ikke prakk på henne filosofiteorier hun ikke har bedt om

    6. Hei skal stemme på deg du fortjener å vinne siden du har oppnådd så mye fra den tid du startet å blogge til nå . Du har et tv program med de andre jentene bloggerne , et nytt tv program som kommer snart , bloggen og mye annet bra 👍👍 håper du virkelig vinner 🎉🎉🎉

    7. du sa jo i en kommentar at du ikke hadde fått nye vipper pga. vippene dine hadde blitt så ødelagte av vippeextensions..?

    8. gidder ikke å stemme på deg , alle andre fortjene det mer enn deg , men var ikke akkurat så mange å velge i , så da er neppe blogging særlig populært i kjendis verden

    9. Jeg nekter å tro at en profesjonell har tatovert brynene dine. De sitter så tett sammen at de er nesten monobryn. At du ikke ser det selv eller at noen ikke sier fra til deg er vanvittig :p

    10. Har stemt på deg og håper du vinner 🙂 du er inspirerende, ærlig, veldig flink og en god person, du fortjener den prisen 🙂 ha en hyggelig kveld!

    11. Hvis DE brynene ikke er perfekt tatovert, så vet ikke jeg. Jeg jobber selv med bryn, og de er helt riktige. Om du ikke vet hvordan målsmodellen for øyenbryn ser ut, så burde du Google den umiddelbart. Om hennes bryn er så nærme at de nesten er mono, så lurer jeg på hvordan dine ser ut? Det er så dumt når folk skal kritisere sånne ting. Sånn om du ønsket en profesjonells syn på det. Beth’s Beauty er Norges beste salong. Tror de kan jobben sin. Takk:):):):):)

    12. Jeg synes leserne dine fortjener å få et svar, Sophie. Leserne følger deg igjennom tykt og tynt UANSETT. Fra å skrive kjærlighetserklæringer en dag, til å holde Robin 100% utenfor bloggen neste dag, er såklart forvirrende. Er det virkelig så vanskelig å svare på om det er slutt eller ikke? Det eneste du sier er at du vil holde han utenfor bloggen. Og alt leserne spør om er et simpelt svar på om dere er sammen eller ikke. Det er helt naturlig at folk vil ha et svar når du tidligere har delt så mye om han! 🙂

    13. Elsker vippene dine! Jeg har bare “vanlige” vippeextensions, og har SÅ lyst til å prøve 7D, men desverre er det ingen som gjør det her i Bergen, og i hvertfall ikke noen som er flinke.
      Håper Olga på Blush Beauty (som jeg går til fast) begynner med det 🙂

    14. Linnéa: ikke litt ekstremt kanskje? supert med så mye entusiasme, men den burde vært brukt på noe annet.. oppfordre til å kjøpe og levere julegaver hos Røde Kors til barn med foreldre som ikke har råd til jul.. oppfordring til å legge penger i grytene som står rundt på sentrene for tiden.. eller eventuelt stemme hver 12 time på en blogger så hun får enda mer ære og oppmerksomhet..

    15. Silje: Jeg klarer faktisk begge deler jeg =) Du kjenner jo ikke meg, så det der var litt teit å ta opp i denne sammenheng vel . Jeg er ikke en person som leser blogger egentlig, men synes Sophie Elise er utrolig ekte og ærlig… derfor leser jeg denne bloggen av og til. Jeg ser at du ikke ønsker at SE skal få mer ære og oppmerksomhet, hvorfor i alle dager er du her inne å leser bloggen hennes da?? Mens du sikkert sitter med din familie på julaften å spiser julemat og åpner dyre presanger, så er jeg i “Vår Frues Kirke ” i Trondheim å jobber som frivillig med å gi mange av byens “løse fugler” en verdig og fin julefeiring .. God jul !!!

    16. Du MÅ fortsette med røde/mørkerosa lepper! Det gjorde hele deg til wowfaktor! Kommenterer sjelden men er så redd for at du ikke skal forstå det og ikke bruke det oftere. Du har virkelig perfekte lepper til rød leppestift:):)!
      Misunnelig på deg som kan bruke det!:p

    17. Linnéa: så du syns å skrive masse om plastisk kirurgi og å redigere og retusjere bildene sine veldig mye er å være ekte? men ærlig det er hun, det skal hun ha.
      Jeg leser bloggen hennes fordi den er interessant, men jeg syns i grunn ikke hun burde få en pris for den nettopp fordi hun fronter en del ting jeg ikke syns hører hjemme i lesestoffet til ungdom (plastiske operasjoner, hasj, egoisme etc.)
      Det er stor forskjell på å lese en blogg og på å støtte og forfremme en blogg.
      Kjempefint at du tilbringer julaften din på den måten, og jeg syns nettopp DET er et budskap du burde forfremme og oppfordre rundt, for det er en veldig fin ting.

    18. Silje: Jeg synes ikke negativ kritikk hører hjemme, heller. Og, hva egoisme snakker du om?`Jeg skjønner at Sophie har gjort ting som mange ikke ser opp til, men på den annen side så er det jo ikke det hun står for som et menneske. Mennesker som deg ser bare på det negative, og derfor kan jeg ikke ta deg alvorlig.
      Ha en fin jul, da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg