hva er torsdag?


Jakke fra Glamorous (ad)

Jeg får ofte kommentarer fra triste jenter som vil ha hjelp. Hjelp fra meg. Hjelp fra Sophie Elise på 1.59 som ligger i sofaen og plukker seg i nesa og lurer på hvordan i helvette livet har blitt som det har blitt, og lurer på hvor jeg er om 1 måned, om 1 år eller om 10 år. Meg, som ikke aner hvordan jeg har kommet meg igjennom tingene jeg har kommet meg igjennom, som noen ganger lurer på “hvorfor har jeg vært så lei meg” eler “hvordan kom jeg meg ut av det” selv om jeg ikke har noe svar – fordi jeg skulle ønske jeg hadde en kur. En medisin for hjertet, for sjelen eller noen gode ord som kunne trøste. Men jeg er helt blank – jeg har bare levd meg igjennom dag etter dag, noen ganger har alt vært dritt, andre ganger har alt vært topp, og nå for tiden er alt jevnt over ganske fint og jeg er glad. Og derfor skal jeg liksom ha en oppskrift på hvordan det ble slik. Jeg har ikke peiling, altså.

Om jeg skal kunne fungere som en slags rådgiver eller forbilde, må man nesten ha gått igjennom noe kjipt. Og de kjipe tingene i livet mitt var jeg flinkere til å fokusere på før, da tok all negativiteten veldig mye plass. Jeg kunne jo hatt det kjipt akkurat nå også, om jeg virkelig ville. Jeg kunne ha tenkt på alle gangene jeg har vært en idiot å funnet meg å bli tråkket på, fordi jeg heller vil ha det trygt og bli behandlet urettferdig, enn å skulle stå alene en stund og etterhvert få det bra. Jeg kunne ha tenkt på at jeg fikk kjeft i dag over telefonen fra en samarbeidspartner fordi jeg er syk. Jeg hater å få kjeft, og jeg hater å være syk. Hater å føle at jeg ikke presterer – så det kunne jeg ha tenkt på, istedenfor å fokusere på hvor flink jeg er som faktisk gjør alt jeg gjør, og at det kommer en ny dag i morgen med en ny sjangse. Jeg kunne ha tenkt på hun der venninna som stjal masse fra meg, både penger og energi, men som likevel har det i hjertet sitt å snakke stygt om meg til andre. Jeg kunne ha valgt å fokusere på alle de nettene jeg har våknet opp alene i panikk og tørket tårer før jeg går på trening, eller alle bildene jeg har fått på mail eller at jeg nok en gang i mitt liv ikke tør å si ifra om hva som egentlig er rett og hva jeg egentlig vil. Jeg kunne ha fokusert på at jeg er feig og at jeg heller vil at noen skal lyve meg opp i ansiktet enn å faktisk si ifra – fordi jeg hater å gjøre andre utilpass. Men vet dere hva? Jeg vil ikke fokusere på det, jeg vil heller bare prøve å bli bedre for hver dag og ikke minst gi meg selv litt perspektiv. 

En facebookvenn skrev en status som virkelig inspirerte meg til å skrive noen ord til dere – det handler om hvordan vi mennesker forholder oss til dager. Mandag er som regel ganske dritt. Man har en lang uke i vente, man tenker på alt man skal få gjort, all tiden man ikke har, og at man enda er dårlig etter lørdag. Tirsdag er nesten enda verre. På onsdag får man litt livsgnist igjen, snart helg, man kan klare det, bare hold ut! Torsdag varer i en evighet. Fredag er det endelig helg og man er lykkelig, slapper av, kanskje man fester. Lørdag er en fest. Søndag er rolig, man gruer seg til mandag. 

Men hva er en mandag for et lite barn i Syria som nettopp har mistet foreldrene sine? Hva er en tirsdag for mannen som ikke aner hvordan han skal forsørge familien? Hva er en onsdag for gutten som blir misshandlet hjemme og gruer seg til å gå hjem fra skolen? Hva er en torsdag for hun som planlegger å ta sitt eget liv? Hva er en fredag for tiggeren på Karl Johan, som dag etter dag sitter der og ser beina som streser forbi? Hva er en Lørdag for han som nettopp våknet opp etter en bilulykke og forstår at han alle de andre som var i samme bil, nå er døde? Hva er en søndag for foreldrene som har mistet et barn?

Og hva betyr denne dagen for meg? Om du kan tenke slik som jeg gjør, at dette er “nok en lang torsdag, men heldigvis snart helg” så er du virkelig heldig og bør sette pris på det. Man har det ikke så ille, likevel. 

89 kommentarer
    1. Du er fantastisk ❤ ble rørt!!!! Det er ingen som har noe med dette å gjøre egentlig, men virker nesten som det er over mellom deg og Robin 🙁 ?!
      Masse kjærlighet til deg ❤❤❤

    2. “Hva er en torsdag for hun som planlegger å ta sitt eget liv?” ..Nå satte du ord på følelsen min. Hva er denne dagen når jeg planlegger selvmord? Hva er morgendagen når jeg planlegger enda mer selvmord? Hva er en lørdag når jeg kommer til å gråte og brenne huden min? Hva er 2015 når jeg kommer til å tilbringe den i behandling og på psykiatrisk avdeling?

    3. Sikkert en fin tanke i teorien, men herregud, man kan ikke tenke slik. ALLTID er det noen som har det verre enn deg, så klart, vi lever i NORGE!
      Å si at det er noen som har det verre enn deg, er det samme som å si “ta deg sammen” “kom over det” etc, og vi som lider eller har lidd av depresjon vet hvor jævlig lite det hjelper, og faktisk stort sett alltid gjør ting vondt verre.

    4. Dette inlegget her viser virkelig at du er noe mer enn en “rosablogger” som pressen så fint omtaler deg for. Du har virkelig et talent for skriving, og får meningene og tankene dine så fint igjennom tekser. Ha en fortsatt fin kveld 🙂

    5. Jeg har fulgt opp bloggen din i flere år nå, og har aldri tatt meg tid å kommentere, fordi jeg leser mye typisk blond barbie her, men dette innlegget elsket jeg av hele mitt hjerte! du satte ord i dine meninger, og det fikk hjertet mitt til å hoppe opp og ned og faktisk tenke på hvor glad jeg egentliger her jeg sitter på rommet mitt på kanten av senga, drikker smoothie, har pcen i fanget og hører på “girl on fire” på rolig volum. Du er til å elske, noen ganger
      Sara, 18 🙂

    6. Du skriver så fint og reflektert! Jeg er faktisk stolt av deg; jeg har lest bloggen din i mange år og du blir bare bedre og bedre til å skrive, og et bedre og bedre menneske. Det at du klarer å fokusere på positive ting i hverdagen fremfor det negative som kanskje gir mer inntrykk, det er utrolig vanskelig, men det klarer du! Jeg håper du skriver mange fler slike innlegg, jeg gleder meg til å lese fler. Håper du har en super dag <3
      Klem fra Kristina

    7. Så fint innlegg du skrev, det setter virkelig ting i perspektiv!
      Ikke for å være overfladisk, men jeg lurte på en ting angående å rette hår.. Jeg står mellom å kjøpe ghd rettetang eller gizmo, den nye fra MAST. Lurte på om du har noe erfaring med en av disse og kan anbefale en? Og om du eventuelt har prøvd den fra MAST? Ser at mange bloggere har skrevet om den, men ikke du.. Så fint med tips 🙂 Ha en ellers fin torsdags kveld.

    8. Dette innlegget var skikkelig fint. Fint at du fokuserer på det som er bra. Og slutten av innlegget var litt sånn hakaslepp! Veldig bra sagt.. nesten så jeg har litt lyst til å kopiere og sitere deg 🙂 er det lov? Ha en fin dag?

    9. WORD! Fantastisk og lese noe man selv ikke klarer å sette riktig ord på. Takk, Sophie Elise, for disse innleggene. Jeg tror ikke bare du setter perspektiv på ting, men også alle andre som faktisk leser disse innleggene. Virkelig.

    10. Det er nesten litt rart å lese det du skriver. Ikke fordi det er teit skrevet, men fordi det virker litt “unaturlig” å tenke på at det er du som har skrevet dette. Ok så nå at det kanskje kan virke frekt, men det er faktisk et kompliment! Det er liksom.. jeg greier ikke helt å matche det ytre ved deg sammen med de tingene du skriver. Du skriver så klokt og voksent og reflektert og bra at det er nesten unikt i forhold til hva jeg tenker du greier å skrive når du ser ut som du gjør. ok vent, det virker veldigveldig slemt men det er ikke ment sånn altså, det er bare at.. ja du har jo store pupper og store lepper og blondt hår og ja.. hahah ok håper egentlig du skjønner hva jeg mener og at du ikke blir fornærma, for det er ikke en kritikk til hvordan du ser ut altså!! syntes du helt seriøst er kjempepen og kjempesøt
      Tenkte forresten litt på det samme når jeg så det bilde av deg med bobben når du var 16 år og relativt platinablond, at det faktisk var den samme jenta som sitter her nå og hjelper og inspirerer andre jenter for å få det lettere. Har bare fulgt deg i noen mnd, men har faktisk vært kjempegøy å se hvordan du har forandra deg, og hvor mye du har “vokst”. Ikke at jeg kjenner deg og skal uttale meg om hvordan du var før, eller hvordan du er nå, men hvertfall sånn du virker på bloggen har du forandra deg ganske mye!
      Men hahah, må ærlig innrømme at jeg kanskje har vært en av de som har undervurdert deg litt når det gjelder hva du kan være god for, men har endra mening totalt i løpet av det siste nå! Du setter ord på tanker på en måte som er veldig unik og gjør at det du skriver virker veldig ærlig. Det er liksom du som mener det. Veit det sikkert kommer til å høres stalkerete og smisketete ut osv, men jeg heier faktisk på deg. Vil helt ærlig at ting skal gå bra for deg. Ikke fordi jeg kjenner deg, men fordi jeg syntes du fortjener det.
      Sykt tarda kommentar egentlig, veit ikke helt hva som var poenget med den, men jæjæ.
      Syntes hvertfall du er kjempesøt og moden og veldig veldig klok!! :*

    11. Det er nesten litt rart å lese det du skriver. Ikke fordi det er teit skrevet, men fordi det virker litt “unaturlig” å tenke på at det er du som har skrevet dette. Ok så nå at det kanskje kan virke frekt, men det er faktisk et kompliment! Det er liksom.. jeg greier ikke helt å matche det ytre ved deg sammen med de tingene du skriver. Du skriver så klokt og voksent og reflektert og bra at det er nesten unikt i forhold til hva jeg tenker du greier å skrive når du ser ut som du gjør. ok vent, det virker veldigveldig slemt men det er ikke ment sånn altså, det er bare at.. ja du har jo store pupper og store lepper og blondt hår og ja.. hahah ok håper egentlig du skjønner hva jeg mener og at du ikke blir fornærma, for det er ikke en kritikk til hvordan du ser ut altså!! syntes du helt seriøst er kjempepen og kjempesøt
      Tenkte forresten litt på det samme når jeg så det bilde av deg med bobben når du var 16 år og relativt platinablond, at det faktisk var den samme jenta som sitter her nå og hjelper og inspirerer andre jenter for å få det lettere. Har bare fulgt deg i noen mnd, men har faktisk vært kjempegøy å se hvordan du har forandra deg, og hvor mye du har “vokst”. Ikke at jeg kjenner deg og skal uttale meg om hvordan du var før, eller hvordan du er nå, men hvertfall sånn du virker på bloggen har du forandra deg ganske mye!
      Men hahah, må ærlig innrømme at jeg kanskje har vært en av de som har undervurdert deg litt når det gjelder hva du kan være god for, men har endra mening totalt i løpet av det siste nå! Du setter ord på tanker på en måte som er veldig unik og gjør at det du skriver virker veldig ærlig. Det er liksom du som mener det. Veit det sikkert kommer til å høres sta
      Sykt tarda kommentar egentlig, veit ikke helt hva som var poenget med den, men jæjæ.
      Syntes hvertfall du er kjempesøt og moden og veldig veldig klok!! :*

    12. Herregud, som du skriver. Går det an. Er nesten på gråten når jeg leser dette innlegget. Du er åpenbart en helt fantastisk person og denne teksten hjalp meg sååå mye og jeg skal ta det til meg. Du har helt rett, vi burde sette mer pris på livet og tenke mer på andre. Tusen takk sal du ha! Takk for at gir meg råd og takk for at du finnes! Du er fantastisk, aldri glem det!!!

    13. Får frysninger på armene og tårer i øynene, du beviser hele tiden hvorfor man skal se opp til deg Sophie! TAKK

    14. Takk! Dette trengte jeg å lese!
      Jeg har det ikke så bra for tiden, men som du sier så hjelper der ikke å tenke på det.. Man må tenke positivt, alt ordner seg til slutt.
      I tillegg vil jeg legge til at man må slutte å vente… hele livet venter man på noe. Man venter på å være ferdig med eksamen, venter på å kunne kjøre bil, venter på kjæreste, venter på å få barn, venter på alt egentlig. Hva med å bare stoppe opp å leve livet nå. Plutselig en dag er vi alle gamle, og da venter vi bare på å dø… Det er ikke bra. Stopp opp og lev livet her og nå. Alt du venter på kommer til å skje etterhvert, så ikke fokuser så mye på det!
      Mine visdomsord i dag 😛 Haha!
      Men det var kanskje mer til meg selv, enn deg..

    15. Flotte deg, du inspirerer mye. Liker så godt å følge deg i den fantastiske utviklingene din, vi lesere er heldige som har fått mulighet til det. Jeg syns det er så mye å lære fra deg. Og en ting, mener ikke å sette meg selv i offerposisjon, men takk for at du viser at du tenker på de som kanskje har store utfordringer også og forstår hvor mye enkelte skulle gitt for å “bare ha en dårlig dag”. Selv om følelser er følelser, og man skal ha lov til å ha dem uansett hvordan man har det, de som har større problemer er jo ikke viktigere mennesker enn andre. Likevel føles det fint å se at noen er takknemlig for det de har, skulle ønske jeg også var det før det var for sent. Stå på Sophie, takk for at vi får lese, klem til deg 🙂

    16. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, var generelt sett trist, deppet og sinna fra da jeg var ca 13 år til litt før jeg fylte 18. Men så ganske plutselig var jeg mye gladere og mer positiv, uten at situasjonen min egentlig hadde forandret seg noe spesielt. Fant visst bare plutselig ut at jeg ikke orket å bruke tiden min på så mye negativitet mot meg selv og alt rundt meg, og våknet plutselig opp en dag med en helt ny tankegang. Har selvfølgelig tider hvor jeg er ganske nedfor og slikt, men i det hele så er jeg så mye gladere nå og ser ting mer på den lyse siden, og alt dette uten noen spesiell grunn. Føles herlig!

    17. Det er nettoopp DET. Lev dag for dag, hvis man alltid skal tenke hva det neste steget er, vil man aldri være 100 prosent lykkelig. Man kan sette seg mål ja, men å leve dag for dag, time for time, sekund for sekund er den eneste måte å komme seg ut av deperesjon. F.eks kan du ha som mål å bli sunn og sterk, da nytter det ikke å skrive det på wt ark, da må du faktisk endre deg å gjøre noe som fører deg til det målet.”hva kan jeg gjøre i dette sekund for at jeg skal ha det bedre?” Pleier jeg å tenke. Det funker!!!

    18. fyy f, den traff. Trengte å høre noe sånt, jeg har det faktisk ikke så ille som jeg skal ha det til å være noen ganger. Ganske så priveligert og trygt, må begynne å sette mer pris på det, og bruke det til noe godt 🙂

    19. Veldig bra skrevet Sophie, men for noen av oss så er det ikke så enkelt… Tanken på at andre har det verre kan faktisk trekke oss enda lenger ned, fordi vi får dårlig samvittighet over at vi klager når vi egentlig er så heldige og skal ha det så bra.
      Når jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg ganske store problemer (jeg var torsdag-jenta) men ingen tok meg alvorlig og ba meg tenke på alle de som hadde det verre.
      Jeg forstår VELDIG godt at dette innlegget er rettet til de som er stressa i hverdagen, og det er kjempeviktig å sette ting i perspektiv, men jeg sier bare til de som trenger hjelp, BE OM HJELP. Dra til legen. Tving dem til å ta deg alvorlig.
      Og til alle dere som føler at dere ikke er gode nok; INGEN er perfekte. Du er bra nok.
      (Dette var ikke kritikk til innlegget ditt, bare noe jeg følte for å legge til. Har fått slengt “Skjerp deg, barn sulter i afrika” i trynet LITT for mange ganger så synes det er viktig å si at det er lov å ha det dritt selv om man ikke “burde” ha det dritt.)
      Love u og du ser stunning ut på det bildet btw!

    20. Det var et veldig sterkt og rørende innlegg. Tårene mine renner! Du kan virkelig sette ting i perspektiv, og det er så utrolig viktig! Takk for at du skriver som du gjør, jeg elsker bloggen din og digger DEG!

    21. Jeg er kanskje litt unormal, men jeg gleder meg faktisk til skolen, spesielt til mandager. Tror det har mye å gjøre med at jeg er LYKKELIG!

    22. Pappan din har redda bloggen din! Takk han så mye bedre det er nå når du ikke reklamerer for all mulig piss

    23. Hei.
      Tenkte å kommentere på bloggen din for første gang. Jeg har fulgt deg så lenge at jeg føler jeg kjenner deg. Jeg har alltid likt deg, fordi du er den du er. Du legger ikke skjul på noe. Du er rett frem!
      Alt du skriver føler jeg meg så enig i. Du forteller om ting jeg aldri har tenkt på engang, men som får meg til å tenke “det er akkurat sånn jeg ville sagt det selv”, bare jeg hadde kommet på det, selvfølgelig.
      Ikke at jeg har noen rett til å fortelle deg hvordan ting er for deg, men helt ærlig så tror jeg dansen hjelper deg mye! Nettopp fordi den gjorde det for meg. Dans gjør oss glad, fri, og gir oss en ubeskrivelig god følelse i etterkant. Man blir så fornøyd, og når man kommer hjem og legger seg i sengen for å se på en serie f.eks., får man ikke engang dårlig samvittighet for det! Man vet man har gjort noe godt. Det er kanskje litt klisje, men jeg mener oppriktig at man danser ut følelser. Det gjør kanskje at man blir litt mer sentimental, og får ut dypere ting enn man vanligvis hadde gjort. Som sagt, så vet jeg ikke om det er sånn for deg! Men det er sånn jeg følte det da jeg danset, og sånn jeg oppfatter deg på bloggen.
      Faktisk, så ble jeg ordentlig deprimert da jeg sluttet å danse for et par år siden, og sånn har det vært siden da. Det er lett å tenke “herregud, hvorfor bare begynner du ikek å danse igjen da?”, men når jeg nettopp har flyttet til Oslo uten å kjenne noen, og føler meg for gammel og for dårlig til å begynne på et dansestudio så er det bare sånn det er. Jeg vil bare ha noen å begynne med, som deler den samme lidenskapen som meg.
      Det er kanskje ikke så interessant å lese dette for deg, men i bunn og grunn så mener jeg bare at du er en reflektert jente, og at du aldri må gi deg med å danse!!! Selvom programmet blir over..
      Ønsker deg en god tid fremover, og en riktig god jul!! Husk at du fortjener det beste. Vær selvstendig og sterk, så oppnår du alt du vil! Selv uten en plan eller et mål.

    24. En viktig ting jeg har lært å fokusere på er å godta eller forstå ting.
      Selvfølgelig skal man ikke godta at folk behandler en dårlig osv. Men man skal “innse” at skjedd er skjedd. sitausjonen er slik den er, og vi må derfor jobbe utifra det!
      Viss vi klarer å finne en mening eller godta at “slik har det blitt”, så vil vi lettere finne en løsning på å komme oss videre!

    25. Syns spesielt din Facebookvenn sine ord var best. Spesielt siden jeg kjenner Maria og ser det er direkte kopiert. Greit å gi vedkommende ordentlig creds når du bruker andres ord, andres tanker og andres følelser.

    26. Copy-past på Maria sin status? Å si at ho inspirerte dæ bli vel feil når d du har skrevet e direkte fra ho, bare på norsk..

    27. Fantastisk innlegg (de to siste avsnittan) MARIA. For det e hennes ord. Det e hennes tanka og refleksjona. Det e HO som skal ha Credit. Ho, ikke du.

    28. Idag, torsdag, er enda en dag med depresjon. Enda en dag hvor jeg er hjemme fra skolen og ligger i senga helt til 17. Enda en dag med verdens tyngste, tomme følelse i hodet, hjertet og magen. Enda en dag hvor jeg konstant kjemper imot tankene om å ende alt.

    29. Så viser det seg at den delen av innlegget som vi alle syns er bra skrevet er skrevet av en annen jente.. ja, du nevner at en annen person sin facebook status inspirerte deg til å skrive noe.. å kopiere er ikke å la seg inspirere, det er plagiat med mindre man gir vedkommende credit for det de skrev.
      Syns oftere og oftere for tiden at det kommer frem at innleggene dine er kopiert fra andre

    30. Jeg har familie i midtøsten som opplever krig hver dag, de vet ikke om de kommer til å overleve natten. Bare det å gå ut med søpla skremmer dem. Jeg har en onkel som ble kidnappet og torturert under krigen fordi han var journalist. Han kom seg vekk med livet i behold, men er psykisk syk pga alle traumene og fungerer ikke i samfunnet lengere. Jeg har også familie som har gått igjennom orkaner og uvær på Filippinene som har ført til at de har mistet alt, men når de ringer så spør de alltid hvordan det går med meg. Selv om de har mistet alt de eier setter de pris på at de fortsatt har livet i behold. De sulter, har ikke penger til å betale strømregningen sin, men ringer aldri å spør etter penger, De fokuserer heller på å være sammen (Vi sendre penger ned hver mnd.).
      Som du sier, jeg kan sitte her å syns synd på meg selv om småting, men tenker alltid på familien min som går igjennom mye verre ting enn meg. Jeg gikk igjennom en tung depresjon pga all presset fra samfunnet. Jeg kollapset etter å ha pushet meg selv til å holde 3 jobber, være student på heltid, trene og å være sosial. Ble grådig og ville klare alt. Men jeg er bare et menneske og har nå lært at jeg må leve, ikke bare eksistere. LUKSUSPROBLEMER! Jeg er så takknemlig for at jeg har det trygt og godt. Hver dag skal jeg gjøre noe jeg liker og setter pris på; FOR MIN EGEN SKYLD og ikke fordi det er kult eller “in”, men fordi jeg trives med det. Sett heller pris på hva du har enn å fokusere på det negative. Slik min onkel på Filippinene pleier å si: “Money will keep me alive, but will not bring you happiness”
      Flott skrevet Sophie! Fulgt med deg siden starten, du har en utrolig personlighet og er et flott forbilde! Vær dæ sjæl, du kler det!! 🙂

    31. Om jeg ser deg en dag, på torsdag, fredag eller mandag, skal jeg gi deg en klem, Sophie. Dette her var reallity check for meg. Utrolig bra skrevet. Du er virkelig smartere enn du ser ut som! Love u.

    32. Ser poenget i dette innlegget, MEN man kan da ikke tenke sånn. Det vil alltid være forskjell på folk her i verden. Det er alltid noen som har det bedre eller værre enn deg.

    33. Det her e jo akkurat det Maria har skreve på facebook, bare at det e oversatt til Norsk. Syns du kunne gitt ho litt mer credit, det e jo forsåvidt hennes ord og tanka..

    34. Dette er noe jeg er veldig enig i. Folk synes mer synd på seg selv en de burde. Jeg bruker de “harde” mandagene til å trene med en gruppe og dermed gleder jeg meg til Mandager. Ting er vondt, men man skal videre. Viktig å være positiv og stå på. Du virker som en bra person. Veldig sukker søt, men reflektert. Kos deg idag!

    35. Jeg har lest akkurat de samme ordene før,og ikke på en status som “Maria” har skrevet. Så det er jo ikke akkurat nye ord. Jeg trur sophie ville poste det her for å SPRE budskapet litt, og hun vet det er mange jenter som sliter og som hun starta med i innlegget,sa hun jo at mange spurte hun om hjelp.
      Sophie sa klart i fra at dette var fra ei hun var venn med på facebook, er jo ikke sikkert hun ville poste navnet av hensyn til hun “maria 😉
      Synes innlegget var bra jeg sophie, uansett om folk mener det er copy & past, så får du frem budskapet! OG det er viktig <3

    36. Jeg synes du er så flink til å sette ord på ting, og du har så mange fine egenskaper. Jeg har selv levd før alene, ensom og med dårlig selvtillitt. Nå er jeg lykkelig, har gode venner, er flink på skolen og har masse energi til trening og det jeg vil! Noen dager er selvfølgelig “dritt”, men da trenker man en oppvekker som du gav i dag. Livet er ikke så ille alikevel 🙂

    37. Synes dette innlegget var bra, helt til jeg leste kommentarene, at du sier at denne statusen har inspirert deg blir helt feil. Synes heller du skulle gitt henne creds og si at du hadde kopiert det. Så slipper du at folk får mistillit til deg… særlig siden mange av de dype innleggene viser seg at de har blitt hentet inspirasjon fra andre blogger tidligere på dagen…

    38. Det er slik at nå jobber jeg veldig mye med skolen, og bruker masse tid på det. Jeg er nesten ikke sosial, og jobber masse med lekser… Og det som er så urettferdig er at når jeg får tilbake prøver så er karakteren alltid nest best, det blir ikke så bra som jeg ønsker! Jeg snakker med en skikkelig søt gutt og han liker meg godt. Men jeg kan ikke holde kontakten med han, fordi da får jeg ikke jobbet nok med skolen… Det føles så urettferdig at jeg jobber så hardt med skolen, og dytter alt det andre jeg holder på meg bort, bare for å få en nesten helt bra karakter. Jeg blir så lei meg når det er slik😓😩 vis jeg skal få en helt bra karakter så må jeg jobbe mere en det jeg gjør nå. Noe som fører til at jeg mister alle vennene mine og han gutten jeg liker! Bare for å få noen karakterer som er nesten bra nok! Eneste som gjør at jeg holder ut, er fordi jeg elsker skolen og vil gjerne gjøre det bra….😞😣😢 hmm… Noen råd?

    39. Så bra at du kopieres andres innlegg og later som det er ditt! Du er så bra inspirasjon, og til de som sier at det er over mellom hun og kjæresten. Så er det kanskje ikke så rart når han fikk Louis Vuitton-baggen sin og PR?

    40. Du vokser kjære Sophie! Jeg kjenner meg i igjen alt, jeg hadde denne “åpenbaringen” for ca 10 år siden. I dag er jeg en dyktig, trygg og selvbevisst dame, som har nådd målene karrieremessig og jevnt har det bra.
      At jeg aldri sa i fra, for å slippe det ubehagelige i relasjon med andre mennesker, har skapt mye negativt, selvverdet var på bunn. Utseende var største mestringsarena.
      Det som ble vendtepunktet for meg, var å begynne å jobbe, jeg opplevde da å føle meg verdig, både det faglige og kollegiale fellesskapet ga meg stor vekst. Jeg vokser fortsatt:).
      Jeg fikk fokus på andre ting en utseende og respekt både meg selv og andre, selvverdet økte enorm, ikke minst gjennom mestring på jobb.
      Jeg tror du føler noe av det samme gjennom dansen og det kollegiale mellom dere. Du mestrer søte;)!
      Alle dager er ikke perfekte, men slik er livet for alle, enkelt og greit det å være menneske.
      Jeg har mine faste holdepunkter å glede meg over, som mann og barn, jobb, vennskap, opplevelser. Høres overfladisk ut… Men sant! Liker fortsatt og ta vare på utseende, men det kommer overhodet ikke i førsterekke, presentabel er godt nok. Jeg vet også at når litt tyngre dager dukker opp, er det forbigående og ikke farlig. De blir det færre og færre av forøvrig. Gleder meg mer og mer for hver dag over de mer viktige ting i livet!
      Jeg kunne skrevet og beskrevet i evigheter, men skal gi meg nå;)!
      Lykke til videre! Hold deg godt fast i denne positive tråden du nå har tatt grepet om:)!

    41. Det er mennesker som deg som gjør til at jeg vil bli ett mye bedre menneske selv.
      Du inspirerer meg til å leve som ett lykkelig menneske.
      Selv om du vet at du er smart, tror jeg virkelig du er mye klokere enn du selv tror!

    42. Må bare si at dine innlegg og den måten du skriver på inspirerer meg kjempemye! Du er en av de jeg synes er best til å skrive blogginnlegg som får frem et budskap. Du burde begynne å skrive spalter i blad eller noe lignende! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg