endrer prioriteringer

Meg og pappa.

I formiddag hadde jeg en laaang telefonsamtale med pappa, som for øvrig er et av de smarteste menneskene jeg kjenner. Pappa jobber i en vanlig jobb som økonomiansvarlig, men spiller i tillegg i band og trener hver eneste dag (han driver med triathlon). Han har i tillegg til å sjonglere alt dette vært der som en klippe for meg igjennom absolutt alt, og bruker den tiden har har på å hjelpe meg med hva jeg enn måtte trenge og gjør min hverdag hundre ganger lettere – jeg aner helt seriøst ikke hva jeg skulle ha gjort uten. Men uansett, jeg ringte pappa fordi jeg har hatt problemer med å helt forstå hvordan jeg skal klare å sjonglere hverdagen min nå med dans flere timer per dag, filming til bloggerne, diverse annen presse, min normale blogging og sosialt liv på siden av det. Vi hadde en lang snakk om prioriteringer, og jeg kom fram til at det jeg aller helst vil er å blogge som vanlig om hverdagen min og prioritere dans i tillegg, så vi kom sammen fram til at i et par måneder skal jeg ikke ha bloggen som “jobb”. Det vil si, ikke noe annonseinnlegg (selv om jeg liker å gjøre det også), ikke noe “kjøp denne selvbruneren fordi ditt og datt”. Jeg skriver aldri noe jeg ikke mener, men jobbinnlegg er likevel noe som henger over meg som noe jeg “må” få gjort – det innlegget skal være ute den datoen og på det klokkeslettet, må passe på at linkene er rett.. det er ikke det jeg vil tenke på når jeg kommer hjem etter en lang dag. Jeg vil blogge slik som før – og gud så godt det skal være å gjøre nettopp det for en ubestemt periode! Det kommer til å bli helt fantastisk herlig å kun skrive om helt hverdagslige ting, slik som jeg gjorde før. Det å komme fram til den avgjørelsen sammen (selv om jeg ikke kommer til å tjene noe særlig penger) var noe av det beste jeg har gjort. Det er mye viktigere å ha ha det bra med seg selv enn å ha mye penger, mener jeg. Og nå ser jeg virkelig fram til innlegg om. . ja, ikke så mye egentlig? Akkurat det jeg selv ønsker. 


Drikkeflaske fra Casall (ad) 

Bukse fra VILA (ad)

Som dere ser over her, har jeg nettopp plukket opp litt nytt treningsutstyr, jeg kunne ikke fortsette dansingen i treningstights – til hip hop kreves det nesten en litt slappere bukse, da ser bevegelsene mye bedre ut også (synes iallfall jeg). Nå nærmer premieren av “mitt dansecrew” seg og jeg blir mer og mer nervøs for hver dag som går haha:) Men heldigvis er vi straks ferdig med koregrafien, og jeg føler meg så trygg på guttene nå, noe som gjør meg litt roligere. Ser fram til vi får satt sammen antrekket vårt for første sending også, mye lys og kule effekter, det liker jeg! Heldigvis ikke lettkledd, jeg hadde nok ikke følt meg komfortabel med å danse slik forann hele norge.. Noen som kan gjette hvilken sang vi skal danse til første uke, forresten? Vi fikk utdelt en artist, og måtte velge sang der etter. . Det var jeg som fikk velge artist, hun er veldig kjent og litt bad-ass.

Ellers har jeg også fått de vitaminene for hest som jeg nevnte, som skal gjøre at håret vokser raskere.. er spent på resultatet av disse. Det smakte overaskende godt, så skal ikke være noe problem å få dette ned hver dag, selv om jeg er litt usikker på doseringen – det står jo naturligvis bare beskrevet for hest på baksiden, haha. Jeg får ta veldig lite, så blir det ikke for mye (eller kan man få for mye vitamin b?).

Vi snakkes litt senere idag!

 

102 kommentarer
    1. For mye vitaminer er selvsagt ikke bra, men vitamin B er ikke det du trenger om å bekymre deg mest for om det blir litt mye. Det er nemlig et vassløyselig vitamin, noe som vil si at det går ut at kroppen sammen med avføringen. Vitamin A, D, E og K derimot er fettløyselige, noe som vil si at ekstra av desse blir lagret som fettvev. Tror alikevell at du burde ta små dokser av vitaminet inntil du får snakket med noen som har kompetanse innen ernæring. Alt for mye vitamin, vassløyselig eller ei, er nok ikke bra.

    2. kanskje du får hestehår da :p hihi, neida men arti om det funker på mennesker åsså, da vil æ å prøve det! 🙂

    3. Viktigste er at du har det bra med deg selv sophie:) gleder meg masse til å se deg på tv!! Oog gleder meg til å høre om hestevitaminene funker, i så fall vil jeg å prøvee

    4. Høhø du vet at sånne linker også går under reklame? Sååå da regner jeg med du blir å kutte ut det også:)
      Men du nevnte ikke at du skal ha tid til Robin, er det slutt?:(

    5. Gleder meg til mere hverdagsinnlegg slik du gjorde før 🙂
      Jeg tipper det er Rihanna?
      Høres egentlig litt skummelt ut å ta noe som helst som er ment for hester, men du får være veldig forsiktig med doseringen så får du si ifra om det funker 🙂

    6. Iggy eller Nicki Minaj 😀
      B.vitamin er vannløselig, eneste som skjer om du tar for mye er at du får løs mage.

    7. Skulle bare informerer deg om at et av Norges største kvinneblad ELLE henger deg ut i en artikkel de kaller “hvor ble alle heltinnene av” eller noe sånt. Tenkte det var interresant for deg å vite.
      Bra innlegg 🙂 ha en fin dag!

    8. Enten er det Miley Cyrus siden det er ditt største idol! Eller så er det Rihanna siden hun har den bad-ass stilen 🙂

    9. Det finnes flere typer B-vitamin så toksisiteten avhenger litt av typen. Som noen allerede har nevnt er B-vitaminer vannløselige og derfor ikke like farlige i store doser som fettløselige vitaminer. B-vitamin for hårvekst er da fordelsvis vitamin B2. For mye B2 gir ingen skadevirkninger. Noen av de andre typene B-vitamin kan gi blodtrykksfall, kløe og rødme i hud, diaré og nerveproblemer.

    10. Jeg tar B-vitamin (dobbel dose) kombinert med sink. Anbefaler merket Solaray fra helsekost 🙂 Mitt hår er hvertfall veldig tykt og langt!

    11. for mye av vitaminer og mineraler kan være like skadelig som om du skulle hatt for lite av dem 🙂 et godt råd er og aldri ta tilskudd uten å være i dialog med fastlegen din, da det er lurt å få sjekket vitaminlagrene dine. Som det blir nevnt ovenfor her er vitamin b vannløselig, men du kan fortsatt få “overdose” av det også. Anbefalt dose for kvinner over 12år er 1-1,3 mg (b2) hver dag 🙂

    12. Kan det være Rihanna? Du har nevnt tidligere at du liker hennes chill personighet osv, så er hun jo litt bad ass også da;) Klarer ikke vente til å se dere danse, blir nokk råkult! ha en fin dag Sophie!

    13. Skulle du ikke komme med et innlegg angående innlegget om hemmelighetene- de vi kommenterte til deg? Var selv en av de som sa en hemmelighet på innlegget, og setter pris på om du svarer/ skriver et innlegg om det innlegget/ hemmelighetene:)

    14. Heii,
      Jentene i klassen hadde en diskusjon i dg, om toppbloggere kan leve av bloggen. Jeg mener selv at bloggere kan det, hallo?? Hva med Andrea Badedyck, Kenza, jeh mente at du også gjorde det ++ maange flere
      Så mitt spm er;
      Kan du leve (godt) av bloggen?

    15. Kan du fortelle om du merker noe forskjell på håret etter en stund? Hadde vært spennende å vite, har egentlig ikke noe problem med håret mitt men er greit å få høre fra en person man “kjenner” haha:)

    16. B-vitamin er, akkurat som vitamin C, et vannløselig vitamin, så tror ikke du kan ta for mye av det 🙂 det er i hvertfall ikke noen krise om du gjør det, siden det blir fort skyldt ut igjen. Vitamin A, D, E og K er derimot fettløselige, så de må tas mer med varmsomhet.

    17. Kan du lage en ny sminkevideo? Siden du forandrer sminkemåte ofte, er det morsomt å følge med på hva du gjør:)
      Eller så kan du lage et innlegg med de sminkevideoene/personene som har sminkevideoer som du følger med på:)
      hadde også vært morsomt om du kunne hatt livestream idag! 😀

    18. Ikke glem nå at dosene beskrevet for hest gjerne er beregnet på 600-1000 kg!! Du må regne ut dette til din egen kroppsvekt slik at du ikke får i deg for mye:) Lykke til med dansingen!!

    19. Ville heller tatt ekstra mye b-vitamin beregnet for mennesker, enn lite av b-vitamin beregnet for hest. Du sparer kanskje penger ved å kjøpe de for hest, men helt ærlig, det blir litt som å gi seg selv kraftfor og høy. Altså – hester og mennesker fungerer veldig forskjellig, og siden de er beregnet for hest kan det umulig være bra. Du er også veldig liten i høyden, og veier veldig lite. Det er derfor ekstremt viktig at du er forsiktig med de vitaminene. Selv jeg som er godt større i høyden og vekten enn deg ville aldri funnet på å gjøre det.

    20. Har selv hatt hest, og kan med hånden på hjertet si at produktene vi gir til hestene våres er så nøye testet og regulert at det ikke burde være farlig for oss å bruke. Men husk å dosere riktig i forhold til kg 🙂 Husker selv at jeg endte opp med å bruke både insektspray og betennelsespray som jeg egentlig kjøpte til hesten!

    21. Hva med å heller spise mat som er rike på B2 slik som grønne blad grønnsaker, meieriprodukter og kornprodukter

    22. Hvis det hestegreiene ikke funker, kan du gjerne sende det til meg, hehe. har to heser jeg gjerne skulle prøvd det på. Hvor kjøpte du det?

    23. Ina: Hei! Sparte ikke penger på å kjøpe disse, faktsik var det myyye dyrere enn å skulle ha kjøpt vitamin b for mennesker, disse kjøpte jeg riktignok etter anbefalning fra blogglesere, så jeg får nesten bare se 🙂

    24. Anonym: Jeg snakket da om annonseinnlegg, om jeg velger å skrive hvor en bukse er kjøpt så er ikke det akkurat noe som koster meg særlig mye ekstra hodebry:p

    25. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har utrolig vondt i magen og føler jeg må være som alle andre forventer av meg. Jeg hadde nettopp en diger krangel med foreldrene mine. De blir sinte fordi jeg leser bloggen din og prater om deg. De ramser alltid opp de dumme tingene du gjør og at alt du bryr deg om er sex og penger. Jeg kommer med alle de gode tingene du gjør men de kan tydeligvis motsi meg på alt. Jeg vil ikke at de skal være skuffet over meg fordi jeg ser opp til deg. Jeg har ikke lyst til å miste deg. Du er en så stor hjelp for meg og hva skal jeg gjøre uten deg. Jeg gråter i tvil og aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er redd, hva skal jeg gjøre???

    26. Husk å dosere rett mengde HVIS du har intensjoner om å bruke det. Dette produktet er beregnet for dyr på 600-1000kg, og ikke et menneske på 40-50kg. Jobber for Felleskjøpet og selger dette produktet. ShyFeeder brukes som tilskudd i fôret til hesten, for å øke appetitten og for at den skal få bedre kvalitet og bli blankere i pelsen, så godt mulig du blir mer sulten av å bruke det også. Du er nok den første jeg har vært borti som har spist hestefôrtilskudd ass :p lykke til! Fortell gjerne hvordan du har opplevd dette om et par uker, er litt spent

    27. Anonym: Dette syntes jeg for å være helt ærlig egentlig bare høres veldig rart ut, for noen rare foreldre du må ha (beklager). Alt jeg bryr meg om er sex og penger..? Når har jeg noen sinne gitt utrykk for noe sånt? Merkelig, altså.

    28. Tror ikke det blir Nicki fordi om jeg ikke husker feil så er ike du hennes aller største fan haha
      Tror Rihanna, men håper det er Miley ! ❤️

    29. Jeg så på bloggen styleconnection (hun som er med i den nye sesongen av bloggerne) og hun skrev noe om at hun ville ha en fest/treff med leserne sine en gang.
      Jeg syns det hørtes sykt kult ut, om du holdt en fest med alle oss blogglesere eller hadde er lesertreff eller lignende, er det noe du kunne ha tenkt deg ?

    30. Det er alltid viktig å ta vare på seg selv, og med en slik prioritering blir nok det lettere for deg;) Synes du kom fram til et godt valg:)

    31. Oi! Du burde definitivt ikke ta det stoffet uten å snakke med en lege. Det er beregnet til HESTER … :-/
      Ikke gjør det før du har forsikret deg om at det er rent, det vil si at det ikke inneholder tilsetningsstoffer som kan være skadelig for mennesker.

    32. Anonym: Blogger ikke om han lengre fordi jeg har bestemt meg for at det egentlig er ganske privat – eller, det har jo bare blitt oppstyr når jeg har blogget om han og både jeg og han var vel ganske lei av hvordan ting ble.

    33. B-vitamin er faktisk ikke bra å ta for mye av. En forskningsrunde viste at om du tar b vitaminer uten å trenge det, er sjansene for å få kreft veldig stor.

    34. Hei Sophie! 🙂 har lite erfaring med dette vitamintilskuddet siden det er beregnet for hest (!), men vil bare si at du må være litt oppmerksom på hva dette vil gjøre med huden din. B vitaminer kan ofte gi mye kviselignende hud (mye små nupper i hele ansiktet). Så hvis du plutselig får mye uren hud, vet du antagelig hva årsaken er. Klem!

    35. Rihanna var hun første jeg tenkte på haha:) det blir nok koslig å lese innleggene fremover, gleder meg<3

    36. Hei, hester “tar opp” vitaminer mye mer enn mennesker så doseringer er ikke så mye annerledes. Jeg og hesten min går begge på aloe vera daglig og bruker akkuratt samme mengde siden hestene trenger mindre enn oss 🙂

    37. Rihanna..
      Og, du hadde ikke følt deg komfortabel med å danse halvnaken foran hele Norge…? HAHA ler meg i hjel, hva var det du gjorde på bloggerne på søndag liksom..

    38. Dette får mine hester å får veldig glans i pelsen å glatt! Du må legge ut resultat etter noen mnd, kanskje det er samme virkning på ditt hår 🙂

    39. Så bra at du har funnet ut av det. Jobb-blogging er ikke gøy, greit med litt, men når det blir så mye som det gjør for deg skjønner jeg at du vil ha pause. Penger er ikke alt, og følgerene mister du aldri 🙂
      Stå på, du er ei flott jente.

    40. Ah, dette gjorde meg glad. Er faktisk mye mer underholdende med hverdagslige innlegg enn slike jobb-innlegg!

    41. haha du vil ikke danse lettkledd ? du er alltid lettkledd , du hadde sikkert danset naken med en glede sikkert

    42. dette høres ut som en god ide, gleder meg til å se deg danse! :)<3
      liker også at du reklamerer i dette innlegget! (Y)

    43. Forstår det med blogginga om Robin, men jeg personlig syns det var koselig å se bilder og lese om dere. Håper iallefall alt er bra med dere. Du blomstrer iallefall 🙂

    44. TIL ALLE SOM LURER PÅ HVOR DET ER KJØPT:
      De selger dette tilskuddet hos hööks 🙂 Nettbutikken deres er http://www.hooks.no , er litt usikker på om de selger den i nettbutikken, men de har det ihvertfall i vanlig butikk 🙂

    45. Samme b-vitamin som æ bruke te hesten min her i Tromsø for øyeblikket da han sliter med å skifte fra sommerpels til vinter.
      Du må virkelig oppdatere hvordan denne type b-vitamin funke på dæ!:-)

    46. Er så mye forskjellige fonter på bloggen din. Er det en grunn til det? Noen ganger er teksten veldig liten, og andre ganger normal og grei og lese.

    47. Hadde faktisk om dette på Jordbruksskulen på hest og – hovslagerfaget. Man skal ALDRI ta å bruke kraftfôr beregnet til hest på seg selv. Er greit nok at de er nøye testet osv, men fortsatt kan det gjøre mer skade enn godt.
      Syntes du bør tenke deg passelig godt om før du gjør det og reklamerer om det mtp på mange småjenter som leser bloggen din og blir lett påvirket. Dette er ikke ment som hat men vær litt obs på hva du publiserer..
      Hestefôr er absolutt ikke beregnet til mennesker men hest!

    48. Jeg bruker selv dette til hesten min. Det gjør ikke at håret vokser raskere, men hjelper til å få en fin og glansfull pels ( på hesten ihvertfall 🙂 )
      Hvis du har tenkt til å ta det, burde du ta veldig lite, da det er beregnet til 500 kg hest, så du kan jo tenke selv hvor lite du burde ta 🙂 evt ta de sjelden 🙂

    49. Det finnes nettsider der du kan regne ut hvor mye du kan ta daglig av tilskudd. Men først bør du gå til fastlegen, ta en blodprøve og skjelle alle lagrene dine, også d-vitamin, vitamin k, sink, folat, de forskjellige b vit( b-12 mangel gjør deg f.eks slapp, svimmel, dårlig, D-vit kan gi deg depresjonssymptomer)
      I Norge har de ikke endret anbefalingene for daglig inntak av kosttilskudd på et halvt år hundre( det er faktisk ikke tull), og den dosen som blir anbefalt, er det en gjennomsnittlig frisk vanlig person bruker fra daglig. Så bare fyller h*n på da, med å ta en multivitamin!!
      Jeg er alvorlig syk. Opptaket mitt er lik null, jeg ligger så langt under grenserefersnseområdet st legen syns det er utrolig jeg klarer å stå og gå! Men jeg tar veldig store doser, av alt og vet om flere som gjør det samme. Mamma tar trippel dose og føler seg bedre enn noen gang!

    50. Haha! Jeg deler de vitaminene med hesten min! 🙂 De smaker kjempegodt og jeg merker hvertfall at det hjelper bra på henne.. 😉

    51. Hvis man får i seg mer Vitamin B enn hva kroppen trenger så skyldes det ut av seg selv ved urinering 🙂

    52. hadde ikke følt deg komfortabel med å danse lettkledd forran hele Norge!? Hvis det er en blogger som har lang fartstid og mye erfaring med å være lettkledd forran hele Norge så er det nok deg. Men du mener vel på livesending kanskje?

    53. selvom B vit er vannløselig kan overdosering i flere av bvit faktisk gå utover nervesystemet og du kan utvikle nevropati.
      De fleste b vit er bra for deg, spesielt for deg med litt lite variert kosthold og null kjøtt .da kjøtt inneholder vit b,men det betyr ikkje at dem for hest er det beste alternativet.
      Sjekk med legen din om du trenger vit b og event hvor store doser 🙂

    54. Det å bruke ett produkt som er tilpasset en hest er ikke bra for deg!! Hesten fordøyelse og hårsystem er HELT anderledes enn menneske sitt. og det trodde jeg hvem som helst skjønte.
      Ville aldri hatt i meg noe slikt, selv har jeg hest og dette får ikke håret til og “vokse” det gjør at pelsen til hesten blir mer glansfull, dessuten dekker det hestens behov ved røyting og for å få vinterpels… det finnes HUNDREVIS av produkter og vitamin tilskudd for mennesker..
      MEN good luck. nå gikk mitt inntrykk av deg i BÅNN !
      skal ikke begynne å spise hundemat også??! herremin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg