Den aller første gangen..

Det var et par av dere lesere som ønsket et innlegg om “min aller første gang”, så det skal dere så klart få! Her har dere et par, fikk inspirasjon av Andrea Badendyck til de forskjellige stikkordene her ♥


Min første forelske..

Var faktisk Mathias, altså exen min.Min første ordentlige forelskelse, da altså.  Ble stormende forelsket i han etter å ha hoppet på trampolinen sammen som 12åringer, og den småforelsksen der varte altså fram til nå i sommer. Ganske fint å tenke på! Dere vet jo egentlig ganske mye om den historien allerede, men jeg var altså forelsket i samme gutt ( i hemmelighet) i 7 år.  Mathias var forresten en liten drittunge på ungdomsskolen og gud så mye rart jeg har gjort opp igjennom årene for å imponere han. Der har jeg virkelig brukt mye energi, men turte aldri å si ifra eller gjøre noe ordentlig med det, før jeg altså ble 17 år og vi endte opp sammen. Så moralen i den historien er vel at man bare må tørre å satse om man virkelig vil ha noen. Det verste man kan få er jo et nei, og det blir ialflall ikke noe om man ikke prøver! 

Meg med bob forann, Mathias med fingeren bak, Anne-Sofie (som dere sikkert kjenner igjen) har mørkt hår og rosa cardigan. Noen av dere kjenner kanskje også igjen Caroline som sitter til venstre? 


Første gang jeg fikk mensen..

Jeg var faktisk ganske sent ute i forhold til de andre venninnene mine, som fikk mensen allerede på barneskolen. Jeg fikk det ikke før ungdomsskolen og var 13 år gammel. Selv om jeg var litt senere ute med mensen var jeg altså ikke sent ute med festing, noe som er helt sinnsykt å tenke på for jeg var faktisk brisen første gang jeg fikk mensen, det var nok første gang jeg var brisen også om jeg ikke husker helt feil. Litt av en kombinasjon også, haha! Jeg var hos en veninnne på en liten fest da jeg skulle gå på toalettet, og oppdaget da at jeg hadde fått mensen. Jeg fikk panikk (og ble veeeldig stolt, haha) men latet som om dette var en helt normal greie for meg og spurte venninna mi om hun hadde noen bind til overs. Det hadde hun, men jeg hadde jo ikke litt peilig på hvordan man skulle bruke et bind og satt sikkert på toalettet i femten minutter og prøvde å forstå meg på den greia der – et bind som var beregnet for vanlig truse, jeg hadde så klart en liten snoopy-string. Jeg turte ikke å si det til mamma og stjal et par bind fra venninna mi. Husker godt hvordan jeg satt der på toalettet med masse blod, bind her og der OG brisen for første gang. 

 

Holy.. Her var jeg 16 år.


Første gang jeg var full..
Jeg har heldigvis ikke vært ortdentlig full så mange ganger, men første gang var en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme – eller for å være helt ærlig så husker jeg bare brøkdeler av den kvelden, men det lille jeg husker forsvinner nok aldri helt fra hodet mitt. Det var sommeren jeg skulle begynne i tiende klasse, og Charlotte (som var med meg i Marokko) skulle ha en fest hjemme hos henne, noe hun ofte hadde på den tiden. Jeg startet på vors et annet sted, og i kjent nordnorsk stil var det altså heimbrent vi skulle drikke. Jeg ble så full at jeg etterhvert lå og rullet rundt i greset ute, dro på esso og spydde INNE der, spydde i midten av en rundkjøring i sentrum, og så satt jeg plutselig bak på scooteren til en gutt jeg nesten ikke kjenner. Vel framme hos Charlotte kom jeg veltende inn med håret til alle kanter, og det første jeg gjorde var altså å sette meg på fanget til en gutt jeg lenge hadde ment var sååå kjekk, og klinte med han. Jeg ramlet ned trappa og beit meg selv så hardt i fingeren at jeg blødde som en foss, og SÅ kom pappa for å hente meg. Han måtte stoppe flere ganger slik at jeg kunne kaste opp ut av bilen, jeg syntes det hele var fryktelig morsomt og følte meg veeeeeldig voksen og kul. Herregud tenker jeg bare nå… nevnte jeg at jeg var på gang med en annen gutt, altså ikke han jeg klinte med på festen? Jepp. Sånn var altså det.

Meg og lille Charlotte i vår gale periode. 

Mitt første kyss..

Var faktisk en veldig fin opplevelse! Jeg var betatt av en gutt jeg hadde møtt på leirskolen, og etter å ha snakket litt på MSN møttes vi på et ungdomsdiscotek da jeg var 11-12 år gammel. Det var sent på kvelden, litt vinter ute, og jeg, han jeg var betatt av og to andre venner gikk litt rundt omkring ute på lekeplassen. Vi alle satt på toppen av en sklie og så på stjernehimmelen, da det plutselig kom et stjerneskudd. Vi alle nevnte hva vi ønsket oss (jeg sa noe merkelig som ny mobil for å virke tøff), mens han gutten jeg var forelsket i ville ikke si hva han ønsket seg. Jeg maste litt, og til slutt kom det fram at det var et kyss fra meg. Så ble det altså et lite smask under stjernehimmelen! Der var jeg virkelig veldig heldig, et romantisk første kyss.

<>DDette var veldig gøy å skrive om! Håper dere likte innlegget :) Kanskje dere har flere ønsker til denne typen innlegg? 

75 kommentarer
    1. Hahahahaha eeeelsket dette innlegget!!😂😂 digger når du forteller ting. Som flauelser, hemmeligheter, og alt sånt!
      Hva med mitt første ligg?

    2. Slike innlegg får meg til å rødme, og le! Får meg til å tenke på mine egne første opplevelser på ditt og datt, tør nesten ikke tenke enkelte ! Veldig artige minner du har og ditt første kyss virket jo kjempe søtt, sjalu!
      En liten stund siden jeg har tittet innom bloggen din, men ser du danser med et crew? Da har jeg en anbefaling, er selv glad i å danse. Se litt på kpop! Det er så mange danser og mye inspirasjon å hente fra der, selv om noe av musikken er.. Annerledes(?) så er det mange koreografier som skiller seg ut og imponerer noe sinnsykt, noe som er litt must på tv og underholdning. Man får så lyst til å kaste seg utti sammen med artistene. Surfer man på Youtube kan kpop videoer bringe mye inspirasjon latter og forvirring..
      Fire anbefalinger – Taemin – Danger (Michael Jackson inspirert kanskje, men sexy) EXO – Growl ( Man får litt how the fuck feel når man ser videoen men det er da altså 12 mennesker som danser så in sync som det går an og musikkvideoen er vist filmet alt i ett opptak altså ingen klipping..) KARA – Mister, korean version ( En slik dans man danser i full tilstand med jentene, kjempegøy btw). Shinee – Sherlock dance version (Sånn mye how the fuck her også men bra dans, shinee har mange gode danser faktisk).Om du kjeder deg, ta en titt, youtube er til for unike opplevelser 😉

    3. Merker stor forskjell på deg og meg her sånn – du var mye tidligere ute med alt bortsett fra mensen. Mens du var brisen i en alder av 13, drakk jeg min første drink i selskap med familien min på hytta litt før jeg fylte 15. Flink pike sa du? Jeg vil si det ja! Det er et år siden, men det er mye som har forandret seg siden da. Likevel er jeg veldig fersking når det kommer til alkohol og fest, men ikke så fersk at jeg enda sniker meg bak ryggen på foreldrene mine. Nei, nå er det faktisk de som kjøper drikke til meg når jeg spør og jeg drikker med måte (i frykt for å bli full igjen for det var IKKE gøy!).

    4. Jeg bare lurer på en ting, og ikke ta deg nær av det.
      Hvordan føles det å se tilbake på de gamle bildene dine og se at du så helt annerledes ut. Altså du ser jo heeeelt annerledes ut nå, nesten som det ikke er samme person.
      Føles det rart?

    5. Sophie, syns du skrev for en stund siden at du ble voldtatt? KaSophie, syns du skrev for en stund siden at du ble voldtatt? Kan du skrive noe om det? Hvordan opplever du det? Plager det deg fremdeles i dag? Og blir sexlivet påvirket? Hvilket råd har du til oss lesere? Hvordan å komme over det?
      Hvorfor sier folk “det er jenta sin skyld”? Det er helt feil! Er jo ikke jenta sin feil om hun er for “fristende” for gutter som ikke klarer å styre seg. Er jo gutta sin feil!
      Og så syns jeg det er tøft å være jente. Man skal tenke på angrepille, eventuell graviditet etc. Det er så irriterende! Dere mannfolk som leser dette, skjerp dere! Og dere bør endre på holdningen deres! (Ikke alle). Respekter dama og nei er et nei.
      Kan du også skrive om hvordan det er å ta abort? Hva gjorde du for å få abort? Folk burde også skjønne at jenter har valgfrihet og rett til å velge abort. Nemlig når det passer dem. Bedre å ta abort enn å føde et barn og skylde på barnet fordi utdannelse, etc ble spolert. Om årsaken er utdanning, økonomi etc er helt okei.
      Gutter har rett å bli hørt, men ikke de som bestemmer. Er jo jenta som skal bestemme om kroppen skal bære fram et barn eller ei. Jenta går jo med påkjenningen og enorme forandringer i kroppen.
      Og hvorfor skylder folk på jenta som ble gravid så tidlig og kritisert? Hvis jenta vil beholde barnet, og gjør alt for ungen, er det helt okei. Hvorfor kan ikke folk skylde på GUTTEN også? Er jo gutten som er med på å lage unge. Men mannfolk har det enkelt, de slipper unna kritikk og stikker av lett.
      Her er dagens utblåsning. Derfor jeg er feminist. Fordi jeg er opptatt av at begge kjønn får likestilte rettigheter.
      Om en gutt sov, og jenta gir han blowjob, er det sett som et overgrep. Gutten har ikke samtykket til sex, men dette fnyser samfunnet av. Om gutten får bøowjob, er det bare bra liksom. Det er helt på tryne, og viser at samfunn har mye å lære og holdninger må forandres på.
      Er jo mange mannfolk som blir overgrepet, men det er verre og skamfullt enn jentene.
      Hvor mange anmelder voldtekten? Ikke mange, og finnes store mørketall.
      Samfunnet skylder på jentene fordi de ikke burde drikke mye, at de går for lite med klær etc etc.
      At jentene må vise kropp for at det blir oppmerksomhet til dem. Men hvor mange gutter som viser naken kropp? (Helt naken)
      Kjønnsskille vises allerede i spedbarnsalder. Gutt får blå klær, jenta får rosa.
      Når jeg får gutt, skal han kle i både blå og rosa.
      Feminist handler om å være opptatt av likestilling mellom begge kjønn, ikke bare kvinner. Og det er IKKE mannehatere, som mange har inntrykk av.
      Hilsen en stolt feminist!
      Beklager for å spamme din blogg!

    6. Ta litt flere “min første”..
      ferieflørt
      sex
      bh
      blink/nettby navn
      profilbilde på fb
      skulka skolen
      første skoledag
      osv
      Du kan også lage samme innlegg, bare “min siste” (slik som martheborge gjorde) 🙂
      Du kan også lage ett innlegg med bilder som har titteler som:
      Et bilde du var trist
      et bilde av hva du har på deg akkurat nå
      et bilde av din beste feriedag
      et bilde uten sminke
      osv 🙂
      Forresten, syntes ikke det var seint å få mensen i en alder av 13.. Jeg var 16(!) år..

    7. Vil høre om første gang du gjorde det. Høres sikkert litt teit ut, men eg er veldig nervøs…. Mange sir det gjør jævlig vondt😭😭😭. Gruer meg så sykt…

    8. æsj! Kastet opp flere ganger og så klinte med en gutt? Stakkars gutten:( Noe så ekkelt.
      Synes veldig synd på foreldrene dine som måtte se sin datter full i så ung alder. Håper virkelig at du ikke påvirker unge jenter slik at de kommer til å gjøre noe lignende i tro at dette er normalt og kult! for det er det ikke!!!
      kjempetrist at slike jenter som deg blir kjent og sett på som forbilder. Dette er ikke riktig! Du er helt ikke en som jenter skal se opp til!!!
      Alle jenter som leser denne blogg, håper virkelig at dere ikke skal gjøre lignende med alkohol i så ung alder! Shame on you, Sophie:(

    9. Du er tøff, og med bein i nesa! Viktig å vise grenser og se hvor mye du tåler.
      Er jo bra at du takker mye til nei bak kulissene! (Bak bloggen altså!)
      Penger betyr ikke mye, egentlig. Ja, penger gir økonomifrihet, men er det alt?
      En rik person kan ha det vondt likevel, om han eller hun ikke har familie eller venner å dele ting med. Lykke er ikke synonymt med penger. Lykke kommer innenfra. Små ting er viktigere enn penger.
      Jeg har ikke all verdens med penger, men jeg har alt jeg trenger. Mac, iPhone, iPad har jeg. Nok klær, sko, veske etc etc. Hva mer trenger jeg? Det er jo grunnen til at jeg ikke har forbrukslån. Fordi jeg har ikke behov for å vifte dyre ting foran andre. Ny iPhone, ny Mac, ny iPad, ny parajumper, ny Michael kors etc etc.
      Lykke kommer som sagt innenfra. Er man fornøyd med seg selv, og tilfreds, vil man ikke ha behov for å kjøpe dyre ting. Der ligger kjernen.
      Folk må også bruke mindre på ting om de har ikke mye penger.
      Er jo derfor mange har forbrukslån, fordi de “må” ha det nye hele tiden. Ting er egentlig ikke verdi i seg selv. Det beste man kan gjøre er å spare til leilighet, for den er verdiskapende i seg selv.
      Syns det er litt komisk å se folk med dyre ting, og så innbiller jeg at de har god råd. Men det er ikke alltid slik. Kan være de bruker kredittkort for å få råd til det de vil ha.
      Om det er virkelig folk som har gode råd, så er det helt orden om hva de bruker pengene på. Men jeg synes ikke synd på de som havner på luksufellen, er jo deres ansvar å ha styr på økonomi. Har man ikke penger, så dumt for den det gjelder. Ikke kjøp ting til man har faktisk råd til det :). Klem! Viktigst er helsa di. Om den skranter i tidlig alder, så havner du sannsynligvis på NAV senere i livet og det er det siste man vil. Helsa er utrolig viktig og ekstremt viktig å pleie! 🙂
      Du har jo nok med penger, trenger du virkelig mer? Om du klarer å betale på lån, har nok det du trenger av nødvendigheten, er jo det viktigste!
      Jeg reiser ikke så mye, men det bryr jeg meg lite. 🙂
      Mye vil ha mer, vet du. Det er ikke bra nok å tjene mye, for man vil alltid ha mer.
      Som en filosof sa, at det å klamre seg til ting er ikke godt for sjelen og man vil ha problemer med å gå videre.
      Det er viktig å fokusere på det du vil og klarer, og ha tid til venner og familie. Om ei god venninne av deg dør, hva vil du gjøre da? Vil du angre på at du hadde så lite tid og at jobben var så viktig?
      Miljø har også mye å si. Jeg er heldig som har venninner spm ikke går med merkeklær, så da bryr jeg meg ikke så mye om det. Jeg ser hva andre går med, men siden venninnene mine ikke går med slike ting, føler jeg ikke presset. Samme med slanking. Derfor er jeg heldig.
      Litt interessant at Michael kors er “ut” nå, viser jo at det er døgnflue trenden. Altså at moten er fort ute av bildet. Det samme med Canada goose. Ser ikke mange som går med dem lengre. Ser ikke mange som bruker UGGS, men kanskje jeg tar feil her?
      Viktig er at dere er fornøyde med dere, folkens! Jeg bruker jakka fra Cubus, men er jeg flau? Nei. Fordi jeg er smart nok til å ikke bruke mye penger på ting. Jeg klarer ikke gå med dyre ting, for de må jeg passe ekstra godt på. Og det orker jeg ikke. Er nok med Apple produkter :p . Jeg har fått dyre solbriller fra besteforeldrene, men bruker jeg dem? Nei, dessverre ikke. Nettopp fordi jeg ikke liker å gå med dyre ting. Syns det er helt ekkelt. Jeg bruker alternativ til Celine veske. Som du har fra befresh. Jeg kan ikke bruke rayban solbriller, for jeg er redd for å bruke dem. Ja, jeg er sært men men!
      Folkens, vær fornøyde med dere selv! Det fortjener dere!
      Til og med onkelen min som er god for nesten en milliard, bryr seg ikke og gir beng i merkeklær. Han mener det er tullete å bruke mange tusener på en veske som man kan få til 300 kr. Og det er jeg veldig enig i.

    10. Så morsomt å lese! 😀
      Du kan ha et til der du er enda mer åpen? Hihi, første gang du hadde sex osv?

    11. Takk for gøy innnlegg! morsommere å lese om sånt enn hva slags pudder man bør bruke.
      Jeg skrev faktisk et eget dokument i dag med mine egne første ganger.
      (Skrev også om første gang jeg hadde sex – du burde gjøre det, hadde vært spennene å lese om)
      Så takk for god inspo
      Kanskje du kunne skrevet et innlegg om det størse som har skjedd med deg i hele 2014 før 2015. Sånn punktvis hva du likte, hva du kanskje angrer på? du har jo opplevd så mye i løpet av så kort tid

    12. Noen som kommenterte ovenfor, nei, det er ikke vondt å ha sex. Kanskje første gang, men det går fort over 🙂 dere vil glemme smerten, og det er godt å ha sex etter hvert. Husk at mange bruker tamponger, rir på hesten, etc etc som gjør at skjedekransen brister. Klarer du å bruke ob, så går det fint.
      Viktig å være våt, ellers gjør det vondt :-). Ha forspill først, så går det fint. Håper det hjelper!

    13. jaaa slike innlegg er så morsomme! Spesielt når du lager sånne for du er så interessant og morsom 😀

    14. Det kan være vondt om du har sex med en person som ikke bryr seg noe særlig om deg. Det kan både være vondt mentalt og fysisk. Jeg vil anbefale å være sikker på at gutten vil noe mere enn å bare ha sex den første gangen. For da vil han bry seg mere om hvordan det er for deg, under samleiet. Snakker av erfaring.

    15. Hahaha wtf . Da har jeg akkurat lest bøkene til “Lissom”. Duuude, det er en blogg. Slapp av :p
      Stå på Sophie..! U are one strong woman 😀 jeg heier på deg!^^

    16. åhhh…. Håpte å lese om første gang du lot en gutt trenge inn i ditt mest personlige… Kanskje du kan skrive en oppfølger om det 🙂

    17. hvordan var det første gang du hadde sex? Sånn ekte sex? Jeg er 12 og føler at jeg bør ha sex snart med en gutt og ikke bare “med megselv..”
      Du er jo mitt forbilde (hvis det er lov å si… Hihi) – og det hadde vært fint om du kunne gi meg noen tips til hva du syns var bra, og hva jeg burde gjøre og sånt… Alle snakker jo om det nå – og jeg føler meg litt teit når jeg ikke har gjort noe av det… Vil jo ikke være den som er utenfor…

    18. disse innleggene er så morsomme! bra du ga creds til andrea forresten, siden man så fort merker sånt. håper både du og andrea fortsetter med mange sånne! jeg syntes ditt var altfor kort, kunne sikkert lest i evigheter!! haha. i håp om at du lager flere, vil jeg gi litt inspirasjon: første ferie, bestevenn, røyk/snus, kjærlighetssorg, blogg jeg leste, samleie (du trenger selvfølgelig ikke skrive sååå personlig her, skjønner det er flaut, men typ “jeg hadde det på fylla første gang, og syntes? anbefaler ikke dette fordi?.evt anbefaler fordi?…” “sex første gang blir aldri bra, og det var det ikke med meg heller. det er ofte vanskelig å?”. stå på! dette er kjempegøy

    19. du er en utrolig spennende person! heldige dine barn, jeg tror faktisk du vil bli en utrolig god mor. haha random. men stå på sophie!

    20. Kjempe gøy med sånne innlegg. Det er jo DEG personlig det er gøy å lese om. Det er det bloggen din pleide å være om før. Liksom om DEG og dine erfaringer på godt og vondt. De siste 2 årene har det vært bilder av deg og annonser… som har vært sikkelig kjedelig og trist. Så jeg blir ekstra glad når du lager sikkelige perosnlige innlegg som dette. Håper du kommer til å begynne med dette fast! Stor klem fra en leser som har vært der helt siden du hadde de andre bloggen også ^^

    21. kan du ikkeskrive litt om aborten din og hvordan den opplevdes? hvordan er det å tenke at du kunne ha hatt ett 3-5 år gammelt barn?

    22. Haha liker sånne innlegg! 🙂 Men uff, din første gang som full minte meg på min første gang.. det var litt senere enn deg, men gud så flau jeg blir bare av å tenke på det..

    23. Herregud, hva er det som feiler dere som vil at hun skal skrive om første gangen hun hadde sex?
      Alvorlig talt, det får da være grenser for hva Sophie trenger å dele på bloggen! Dere kan ikke forvente at hun forteller om noe så intimt som en sexopplevelse.
      Ja, sex er helt naturlig, og det burde være helt åpent å prate om. Men dere må da forstå at dere ikke kan kreve at Sophie beskriver sexen med den første og deler det med hele internett.

    24. Så denne kommentaren her i dette kommentarfeltet: “…kjempetrist at slike jenter som deg blir kjent og sett på som forbilder. Dette er ikke riktig! Du er helt ikke en som jenter skal se opp til!!!
      Alle jenter som leser denne blogg, håper virkelig at dere ikke skal gjøre lignende med alkohol i så ung alder! Shame on you, Sophie:(”
      Sophie! Du gjør mye godt, og det er så trist å se at folk skal trekke frem det verste i deg! Jeg vet at man har perioder der man er svakere enn andre, men jeg håper du virkelig ikke tar slike kommentarer så veldig innpå deg!
      For meg er du er ikke bare et forbilde – men et godt et! Alle har sine feil, det er bare ikke alle som tør å innrømme det slik som deg! Jeg vil ikke trekke ned på den som skrev kommentaren over (det har jeg lært av deg), men jeg synes det var en unødvendig kommentar. Hvorfor ikke bare la være å skrive det om det er noe negativt!
      Alle har sine forbilder, alle er et forbilde, og alle har sine gode og onde sider! Du er hvertfall mitt forbilde. Du, Sophie, har lært meg å holde hodet hevet, smile og være god med andre uansett hvordan folk behandler meg og hvordan jeg har det.

    25. 07.59 jenta!
      ærlig og oppriktig talt da jente! Selv om hun har en offentlig blogg, og man kan stille spørsmål og kommentere som man vil. Så betyr ikke det at man kan spørre et menneske om hva som helst, hvor er empatien din? Hvordan tror du det vil oppleves for henne å lese den kommentaren?! Eier du ikke sosiale antenner på hva som er akseltabelt og spørre et annet menneske?! Ville du spurt henne om dette hvis du hadde møtt henne på gata?!
      Denne kommentaren er det jeg sikter til:
      “kan du ikke skrive litt om aborten din og hvordan den opplevdes? hvordan er det å tenke at du kunne ha hatt ett 3-5 år gammelt barn?”

    26. Hei Sophie! Om du kan lage et innlegg som handler om at unge jenter ikke må ha sex fordi alle andre har gjort det? Bedre for dem å høre fra deg enn foreldrene feks. At det er bedre å ha sex med den man liker veldig godt og er glad i, og ikke blir utnyttet. Sex blir mye bedre med den personen man liker, enn one night stands. Og så tar jo gutten hensyn til jenta i forholdet, mens i one night stand tenker gutten mer på seg selv for å si det sånn. 🙂
      Klem! Og kan du jo blogge om din sykdom? Hadde vært fint å vite mer, og hvordan du opplever det, og alt 🙂 <3

    27. Du har fått terningkast 5 i siste SE&HØR av Jan Thomas, for et av antrekkene dine 🙂 Vel fortjent, du så fantastisk ut 🙂

    28. Fantastisk underholdende innlegg! Så søt du var! Og så utrolig voksen og reflektert du er.
      Du er så fin og herlig!
      Stor klem

    29. Hei Sophie! Artig innlegg!
      Jeg så over her at noen har foreslått at du skriver et innlegg om unge jenter som tror de må ha sex, og lar dem vite at det trenger de absolutt ikke.
      Tror det kunne vært en veldig god idè, for jeg har sett at mange unge jenter spør om sex i kommentarfeltet. Tror jeg så en kommentar om en 12 år gammel jente som føler hun må ha sex snart.. Skremmende. Håper du lager et slikt innlegg, eller i det minste nevner det.

    30. Gikk du ofte ut å drakk da du var yngre? hvordan tok foreldrene dine det? fikk du lov? visste de det? ble de sinte?
      Du sa at du ikke ble så godt “godtatt” eller mobbet, hva gjorde du på fritiden?

    31. Vilde: Hei! Tenkte jeg kunne svare på denne 🙂

      Jeg ble ikke så godtatt på skolen jeg gikk på men hadde heldigvis venninner på andre skoler, så det gikk greit og jeg klarte meg jo uansett. Det var så klart kjipt å grue seg til skolen, barneskolen var nok verst, mens videregående var mest min egen “feil” ettersom jeg isolerte meg litt fra de andre i klassen og ikke kom inn i noen gjeng pga depresjonen min. jeg ville heller være inne å synes synd i meg selv enn å gå ut å prøve å forbedre situasjonen om du forstår hva jeg mener?

      Jeg festet en del i 10.klasse, foreldrene mine mente overhode ikke at det var OK, det var først på vgs jeg begynte å få lovt til å dra ut med forbehold om at jeg kom hjem til avtalte klokkeslett, og at jeg ikke drakk sprit f.eks (det gjorde jeg uansett). De ble veldig sinte de første gangene, men de var vel i bunn og grunn mest opptatt av at vi skulle være åpne med hverandre og om jeg nå skulle ha drukket for mye ville de heller at jeg skulle ringe dem å bli hentet, istedenfor å ende opp gud-vet-hvor, fordi jeg hadde vært nervøs.

    32. Bare en ting jeg lurer på; hvorfor må du alltid poengtere at du nesten aldri har vært full og at du nesten aldri drikker lenger og skal slutte med det? Syns du drikker støtt og stadig, jeg. Kan nesten virke som du har et slags problem i forhold til alkohol, i og med at du alltid er på benektelsessiden. Vil anbefale deg å få hjelp med det 🙂

    33. Mina: Hei! Takk for “tipset” (?) men jeg drikker faktisk svært sjeldent, og jeg vil heller påpeke ovenfor mine yngre lesere at jeg sjeldent gjør det, og at man ikke trenger å drikke ofte – jeg vil ikke få det til å høres ut som om jeg drikker ofte, når det ikke er tilfellet. Siden hovefestivalen har jeg drukket 4 ganger eller noe, og det var i Juli. Så synes ikke det er så titt og ofte:) Men takk for tips, skal søke hjelp 😉

    34. Så gøy! Tror du at du kunne hatt sånn f.eks. “Jeg skjønner ikke hvorfor/hvordan…..” innlegg? At du skriver f.eks. “Jeg skjønner ikke hvordan folk kan sove med lyse på” Også gir du en grunn til hvorfor du ikke klarer å sove med lyset på osv! Ting du ikke skjønner helt andre gjør som du selv ikke klarer, hadde vært gøy!

    35. Hei, Sophie! Hver gang jeg går inn på blogg.no og ser at du har over 50 000 lesere på bloggen blir jeg glad! Det første jeg tenker er at “Nå har Sophie blogget om noe som virkelig er fasinerende, spennende, morsomt eller noe som er viktig for samfunnet.” Og det har du jo hver gang, nesten hver eneste dag blogger du om noe som fanger lesere. Du fortjener virkelig å være på topplisten!

    36. hahahhahaahha ååå gud kjenner meg så igjen!! Hadde vært så morsomt om du skrev flere sånne innlegg!

    37. Du har et lavt budsjett og trenger å få ting i gang, vi er her for å tilby deg de trengte hjelp med et lånetilbud på et minimum av $ 5000 til maksimalt $ 500 millioner uten sikkerhet eller sikkerhet for å hjelpe deg. Du kan kontakte oss med denne e-post: [email protected] med disse opplysningene for å legge til rette for en rask behandling av din lånesøknad.
      * søkeren navn:
      * adresse:
      * land:
      * alder:
      * telefon:
      * yrke:
      * posisjon på arbeidsplassen:
      * lånebeløp:
      * varigheten av lån:
      * Formålet med lån:
      * månedlig inntekt:
      Med vennlig hilsen,
      Jane Oluda
      Direktør
      Jane Oluda økonomiske huset (JOFH)

    38. Heihei!
      Ville bare si hvor mye jeg digger ærligheten din. Du virker som ei skikkelig god jente som tar livet for det det er og ikke for noe annet som mange andre prøver på:)
      Du virker helt skjønn Sophie!
      Flinkeflinke blogger. Ståpå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg