hverdagsluksus

Cardigan fra Rebecca Stella (adlink) 

Hjemmekos! Seee hvor store Bjørn og Siv har blitt, herregud! De vokser enda, har noen av dere persere, og hvor svære blir de? 

Ord kan nesten ikke beskrive hvor godt det var å våkne opp hjemme i harstad og bli servert en god frokost som jeg spiste rolig framfor tven.. Det trengte jeg virkelig! Slike små luksuser setter man ikke pris på mens man bor hjemme, men når man har flyttet ut kan jeg love dere at det føles som himmelen. Jeg sluknet allerede klokken 21 igår, og sov som en stein til imorges. Det ble en ganske rolig helg for meg (okei, partypingla er død for lenge siden så alle helger er jo rolige), og intervjuet jeg gjorde med dagbladet i går tror jeg blir veldig fint. Vi har enda litt igjen av det, så når jeg er ferdig med innlegget her skal jeg kjøre bort til hotellet hvor journalisten og fotografen bor for å gjøre oss ferdige for dagen – så reiser jeg rett tilbake til oslo, skifter til treningsklær og danser resten av kvelden. Gleder meg!

Kommer til å savne familien og ikke minst Lotte når jeg reiser hjem (til dere som spurte, ja det er samme Lotte som jeg har hengt med i alle de år). Men, snart sees vi igjen, jeg skal jo tross alt være hjemme en hel uke i juleferien ♥

 

57 kommentarer
    1. så koselig, skjønner godt hva du mener med at det å komme hjem slik bare føles som himmelen 🙂 Kos deg videre i dag Sophie

    2. Wow ja kattene har blitt så store ! Kjenner de deg igjen når du møter de eller vil de ikke kose så mye og sånn ?
      Også har jeg et forslag til hva du kan skrive et inleg om på bloggen, nemlig “kleint” altså, hva du syns om det ordet eller den tingen. Jeg for eksempel syns det er skikkelig teit at alt skal være så kleint, at man må passe på å oppføre seg skikkelig sånn at ikke det blir kleint osv. Du pleier jo å si at folk kommer til deg og later som om de ikke kjenner deg igjen osv fordi det er visst kleint å vise at man leser bloggen din. Eller at man ikke kommer bort til deg, men bare stirrer fra avstand.
      Noe som fikk meg til innse at jeg hater at alt må være kleint var når jeg snakket med en på skolen. Jeg skulle vise henne det inlegget der du la ut bildet av brevet jeg ga til deg på Selena Gomez, fordi hun ville se det også sa hun: “omg ga du henne brev og sånn?? Hvorfor gjorde du det, var det ikke sååå kleint lissom, tror du noen så det?? ”
      Og jeg tenker liksom, hallo, hva er så kleint med det, å vise at man er glad i noen, og setter pris på personen, når ble det kleint ..?
      Vet ikke om det bare er jeg som tenker sånn, men føler at “kleint” gjør at folk ikke lever livet fullt ut, alle må passe på alt de gjør for å ikke gjøre det kleint og ja vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener da 🙂
      Kanskje du kan skrive et inlegg om hva du syns om det eller bare svare i kommentarfeltet her <3

    3. Dere anonyme som påpeker hva SE spiste til frokost.
      Vegetarianere spiser egg og meieriprodukter, det er veganere som unngår det. Derimot så spiser ikke vegetarianere fisk, dermed er SE pescetarianer.

    4. Katt: Den har vært hos dyrelege og det er HELT vanlig for rasen. Øynene får den renset ofte. Det er ganske vanlig at de har rennende øyne opp til 1årsalderen 🙂

    5. Asli: Haha jeg er selv en veldig “klein” person så det kan være vanskelig å skrive om, blir veldig fort klein (f.eks av nærkontakt). Vet ikke om de kjenner meg igjen for de har alltid vært veldig sosiale mot alle, så de er enda snille mot meg, og kommer bort til meg. Men som sagt, så er det også bare slik de er, så aaaaner ikke. Hundene kjenner meg iallfall igjen 😀

    6. Anonym: Jeg spiser fisk, er ikke vegetarianer men pescetarianer – derimot vet ikke de aller fleste hva dette er, så når noen spør sier jeg som regel bare “vegetarianer men jeg spiser fisk”. Er altså ikke veganer, så jeg drikker melk og andre meieriprodukter. Også egg.

    7. Kine: Ikke enda, de er i en tilvendingsprosess med hundene og kan derfor ikke gå opp og ned i huset hele tiden, og utgangsdøren er jo ute. Men de får være på verandaen oppe, og da løper de også litt på taket (altså et lite tak ved siden av veranden, ikke det svææære høye taket på toppen av huset, om dt ga noe mening)

    8. Har to persere selv, og i forhold til vanlige huskatter blir de ganske store. Pelsen gjør jo også at de ser litt ekstra store ut. Fettet på persere legger seg også mest på magen, som gjør at de får en hengemage. Ser at noen hadde kommentert øynene til den hvite pusen, og det er helt normalt for persere å ha rennende øyne. Min ene sluttet å ha rennende øyne når den ble eldre, mens den andre fortsatt har rennende øyne. Det er helt normalt for rasen. Perser er en fantastisk rase, de er så fine! Ha en fin søndag videre! 🙂

    9. dæven kor nån av dåkker syte om den vegetargreia, du kan jo spise fisk selv om du e vegetar! dem e blitt svær di der kattan dine 🙂

    10. Herregud.. ikke kall deg vegetarianer i det hele tatt du! har ikke spist animalske tilsetninger eller kjøtt foruten fisk (om jeg på forhånd VET hvor kommer fra, altså ikke fra oppdrett) MEN jeg kaller meg ikke vegetarianer som bare spiser fisk for det. Regner med du vet hvor dyret du spiser kommer fra da? det tipper jeg så vel ikke!

    11. Jeg er vokst opp med persere hele mitt liv, har alltid hatt minst 2 stk. De blir ikke særlig “store”. Vet ikke helt hva du mener med det? For de er vanlig “kattestørrelse”. De er ikke større enn vanlige katter så og si. Du føler kanskje det for de har mye pels. Men er altså ikke kjent for å være noe særlig store. Om du ikke blander med Maine Coone katter?

    12. De aller fleste vet hva pescetarianer er, jo. Du bare syns det høres kulere ut å være veggis :p trenger jo ikke si at du er “vegetarianer, men spiser fisk” høres helt retard ut. Du kan jo bare si “spiser ikke kjøtt, men spiser fisk”

    13. Jeg skjønner virkelig ikke mennesker som går inn her å faktisk leter i innlegget ditt etter ting de kan skrive noe drit om i kommentarfeltet! Ingen har noe med hva du spiser eller gjør utenom deg selv:) Stå på Sophie!
      Du var dessuten superfin idag!<3 lykketil med dansingen 🙂

    14. Hei, jeg vet dette kommer litt ut av det blå, men skolen vår har snart juleball, og jeg lurte på om du vet noen nettsteder annet enn nelly som har fine juleballkjoler. Kan godt være korte kjoler. 🙂 PS: Leser bloggen din hver dag. Elsker den! :)))

    15. Malin: Jeg kan heller svare deg her! Ønsker meg gardiner, nytt bord i stua (et såkalt glam-table), en lampeskjerm, fisheye-linse til kameraet og et skjerf fra Louis Vuitton! 🙂

    16. Anonym: Ja, jeg pleier også å si ” spiser ikke kjøtt men spiser fisk” – er bare at når jeg forteller folk IRL at jeg er pescetarianer blir de veldig sånn “høh?”. Så jaja, PESCETARIANER, da.

    17. Er ikke så lenge siden jeg synes jeg så ett innlegg der du fortalte at du hadde blitt veganer(?), men skjønner det er vanskelig og er selv pescetarianer 🙂

    18. Jeg synes du er kjempeflink som ikke spiser kjøtt, jeg har det på akkurat samme måte. jeg spiser veldig lite fisk og meieriprodukter/egg, men av og til, spesielt hjemme hos familien fordi det er kos når de lager mat til meg og jeg synes jeg er “vanskelig” nok som det er i matveien. ^^ Bare tenk på hvor mye du sparer miljøet, og hvor mange dyr du redder. Teit når folk skal pirke så inni helvete. :’)

    19. Åå, artig å se at vi har like kalendere :)) Har alltid tenkt at det bare er jeg som har den siden det er mamma som har brodert den, haha ;))

    20. Jeg har selv perser og er helt normalt at øynene renner, han er nå 8 år og må fortsatt rense de i ny og ne! De blir nok ikke så mye større enn sånn de er nå, de vokser fort men plutslig sier det stopp og de blir sånn resten av livet, de er så skjønne! 😀

    21. Det e helt vanlig ja:) har fire perserne, de er så sjønner katter. Er dine renraset? Eller en slags blanding? For persere pleier ikke å kunne å gå ut for de har ikke de vanlige “sansene” som vanlig katter:)

    22. åhh som du kler farge på leppene, håper du sover med leppestiften også.. haha! 😀 GORGEOUSSSSSS!!!!!!!!!

    23. Jeg har en persa katt på 8, og hun er ganske stor, omtrent som dine, så de er nok ferdig med å vokse snart 🙂
      Min persa er hvit og har fortsatt rennende øyne, og jeg tror det er helst med dem hvite/lyse at det varer livet ut for dem, desverre. Men det er bare å vaske godt. Min pus er veldig flink til å vaske øynene selv, men hun blir veldig mørk i pelsen på innsiden av potene pga. det, så anbefaler at du gjør det selv 🙂
      Persere er sååå fantastiske, og har veldig spesiell og fin personlighet!

    24. Alle sender deg hele tiden facebook statuser hvor folk skriver dritt om deg.
      Tenkte å heller vise deg at noen folk ser den du er også. Her har noen delt innlegget ditt om selvtillit som du la ut tidligere og viser her noen av kommentarene:
      “Jeg har sagt det før: Sophie Elise er ikke egentlig så dum og blond som folk skal ha det til.”
      “Utrolig ka aldern gjør med folk… ;)”
      “Hvis jeg hadde møtt Sophie Elise ville jeg ikke sagt at jeg syns hun var dum, for det er hun nok ikke! Men jeg kunne nok sagt at hun har fremstilt seg selv, i flere år, som om alt hun har å komme med er store lepper og store pupper. Og at jeg er glad, både for hennes egen del og alle jenter som lar seg påvirke av signalene hun sender, at hun nå ser ut til å ha skjønt at det finnes viktigere ting i livet.”
      Nevner også at kommentarene har maaange likes og det har også selve innlegget. Ble litt glad når jeg så det, nå begynner folk å se den jenten jeg bestandig har sett. Tenkte det var litt gøy for deg å se også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg