frøken sensitiv oldemor

annonselenke

I dag fikk jeg endelig testet ut de nye danseskoene mine! Fra adidas, kan kjøpes her. Jeg har gledet meg til å trene i dem, og ikke minst til å komme ordentlig i gang med koreografi, men nå som vi først har startet vil jeg ikke mye annet enn å gå tilbake til trygge oppvarmingsøvelser og litt tulledansing, haha. For nå er det på ekte, og nå er vi igang! Det er nesten morsomt hvor støl jeg blir etter hver trening, forresten. Ser ut som en liten oldemor når jeg går bøyd og stiv som en stokk rundt omkring i Oslo, så OM dere ser noen som ligner på meg men tenker “nei, det der kan ikke være Sophie, for hun der må jo ha rundet 90” så er det nok meg, ja. Vender man seg til det, eller kommer jeg alltid til å bli så støl? Og, vender man seg til å danse rundt kjekke gutter hele tiden eller kommer jeg alltid til å ha konsentrasjonsvansker? Jeg har allerede prestert å si ting som “skal vi gifte oss ” og “hva gjorde jeg før jeg fant dere” på trening….. frøken sensetiv. 

Treningen idag sånn ellers gikk bra. Vi trente både på dagen og på kvelden, og akkurat nå vil jeg bare kjøre på, jeg har jo egentlig ikke noe annet valg heller – det eneste som er positivt med å være så dårlig på å danse fra før av, må være at jeg iallfall ikke kan bli verre og at det kun kan gå oppover, haha. Men jeg kjemper på og gjør mitt aller beste! 

Dagen er ikke over her i huset, jeg skal rydde (hørte jeg et halleluja, for det er jo så innmari gøy..), og så skal jeg planlegge resten av uken fordi nå har det blitt bestemt, jeg skal til Harstad fra lørdag til søndag og SOM jeg gleder meg! Mamma, pappa, lillesøster, natur, snø, gode gamle venninner OG alle dyrene mine, kan det bli bedre? Tror ikke det, jeg ♥

45 kommentarer
    1. Åååhåiii jeg virkelig digger deg Sophie;-) haha, var litt sånn Sjur du la jo akkurat dette ut??!!! 😉

    2. hehe, ikke så mye snø å glede dæ til, her i Narvik er det bare vått og kaldt, og tviler ikke på at det er likedan i harstad 🙂

    3. ååh, de skoene såg virkelig herlige ut å trene i! Det ser virkelig ut som du har det kjempe morsomt i hverdagen din, sånn håper jeg at jeg og får til en dag! 😀 Ha en flott kveld videre og kos deg med ryddingen 😉 <3

    4. VENDE er det samme som å snu. Det heter å VENNE seg til å trene/danse. Du vil vel ikke snu deg til å danse? 😜

    5. du har jo tidligere sagt at du ikke trener, så det er nok derfor du blir så stiv og får vondt. kroppen din er ikke vant til denne typen fysisk anstrengelse, så den har nok fått sjokk 😛

    6. Hva synes Robin om at du spør de gutta om dere kan gifte dere, og hva synes han om at du snakker så åpent om at du synes de er kjekke og har konsentrasjonsvansker?

    7. Ok… det var kanskje gøy ÈN gang å lese om dansetrenigen din, men det er dødskjedelig å lese det samme om igjen og omigjen. Typ: “Jeg var på trening i dag, løftet høyre ben.” Dagen 2: “Var å trente i dag, løftet venstre ben.” …. Get the picture. Hør på leserene dine please 🙂
      Hugs

    8. Jeg har (som du kanskje allerede vet ut fra min flittige kommentering) lest bloggen din i flere år. Har alltid likt bloggen din veldig godt og har vært innom daglig, men jeg må bare si at du virkelig har forbedret deg i det siste! Du skriver veldig engasjerende og morsomt, samtidig som det er mye informasjon og fine bilder. Digger det! Du har alltid skrevet bra, ellers hadde jeg ikke lest bloggen din daglig, men det er virkelig noe som har skjedd de siste månedene. Du blir bare bedre og bedre <3

    9. Hei! Elsker bloggen din. I det siste er det noe som irriterer meg, noe av teksten er så mye mindre enn det andre, det varierer liksom. Det har vert i en del innlegg. Vet ikke om du gjør det med mening eller om det bare er noe gale, men forstyrrende og irriterende når man skal lese! =)

    10. Hvorfor svarer du bare på kommentarer som “hvor har du kjøpt den kjolen?” Eller “å, så nydelig du var”, men svarer ikke de som skriver lange, fine tilbakemeldinger til deg? Sykt merkelig. Eller så leser du dem ikke, ikke vet jeg. Men det er utrolig spesielt at du overser folk som har tatt seg tid til å skrive en lang og rosende melding til deg. Dette er ikke noe jeg har gjort selv, men har lagt merke til det flere ganger når jeg leser kommentarfeltet. Noe å tenke på.

    11. Antrekket ditt på lanseringsfesten var utrolig stilig! Bortsett fra at buksa var altfor lang for deg så var den dritkul 🙂

    12. Silje: Alle skjønner jo at Sophie Elise tuller litt med det hun sier. Hva folk tillater i et forhold eller ikke er veldig forskjellig. For noen er det greit å tulle og flørte litt selv om man er i et forhold, så lenge en ikke trår over en nærmere bestemt “grense”. Tror er forhold der en ikke kan “beundre” andre (uten at det er noe mer mening i det), ville blitt ganske kjedelig.

    13. Visst du har tyngre og tyngre dansetimer for hver gang kommer du nok til å fortsette å være støl etter nesten hver trening, men visst du har like tunge dansetimer hver gang så er du bare støl noen dager til 🙂

    14. “Mange bloggere oppgir ikke til leserne at de tjener penger på produktomtale og lenking. Slik skjult markedsføring er ulovlig.”
      NØKKELORD: ulovlig. Da sikter jeg til den sko-linken som hun tjener penger på, ved at folk klikker på den. Men det vet du godt selv

    15. Driver en instagram bruker kalt @Styledbliss. Både her og der poster jeg inspirasjon av forskjellig type, men spessielt mote. Følg meg gjerne for inspirasjon.

    16. Du blir vant til å bevege deg med dans etterhvert, så du kommer ikke te å verr støl heletiden. Syns det er så utrolig gøy at du har blitt med på dette, jeg er kjempe gla i dans og hvertfall hiphop, så gleder meg til å se deg 😀 !

    17. Kan trøste med at stølheten blir bedre etterhvert! Oppstartsfasen er alltid tyngst, men så bør det bli en del bedre 🙂

    18. Nina: Håper det! Veldig tungt akkurat nå iallfall, men så lenge jeg gjør mitt beste og er flink til å tøye ut, så lønser nok alt etterhvert! 🙂

    19. Hvis du bare er flink og tøyer musklene etter trening kommer det til å bli myye bedre! Da blir du jo mjuk i tilleg 🙂

    20. Å danse er jo en av de beste treningstypene, så litt støl må du regne med å bli i starten. Men etterhvert blir musklene dine vandt til bevegelsene du gjør, og du blir mindre og mindre støl. Noen ganger savner jeg å være støl, for da kjenner man virkelig at man har brukt kroppen 😀
      Du er såååå heldig som får være med på det der, elsker å danse 😀 Håper du koser deg masse, det fortjener du <3

    21. Ser at folk over her klager på at bloggen din har blitt kjedelig.. Folk synes visst at det å lese bloggen til en tenåring som er på vei mot et voksent spennende liv er kjedelig. Skjønner ikke hvorfor folk synes bloggen din er kjedelig kun fordi du har sluttet å provosere så mye som du gjorde tidligere! Har selv fulgt bloggen din i flere årig må bare få sagt at jeg synes den blir bedre og bedre for hver dag som går. Jeg får mer respekt for deg for hvert innlegg søm blir skrevet og ser at den personen du er er noe mye mer enn kun et blondt hår og en digg kropp:):) det at du har det bedre med deg selv nå enn noen gang tidligere skinner i gjennom!!
      Har selv danset i 10 år nå og hvert eneste år det nye semesteret begynner er jeg stiv som en pinne. Man beveger så mye på muskler man ikke bruker i det daglige liv:) For min del pleier det å komme seg etter en uke som oftest. Men vil tro at det kanskje vil ta litt lengre tid for deg i og med at du har gått fra å ikke danse noe særlig til å danse ganske så mye! Masse lykke til Sophie

    22. Hei Sophie! Om du tøyer ut etter hver dansetrening (eller trening generelt) kommer du ikke til å bli så veldig stiv som du blir nå. Du blir i tillegg mykere – og det er jo alltid positivt! Selvsagt kommer du til å kjenne på kroppen at den har gjort bevegelser som den ikke bruker å gjøre, men mitt råd er å tøyetøyetøye! Er “amatør-danser” selv, så jeg vet hvor mye forskjell det kan utgjøre.
      Kos deg masse med dansingen! Ingenting i verden er bedre enn akkurat det 🙂 Gleder meg til å se deg opptre! Klem 🙂

    23. Kan du skrive et innlegg om hvorfor du plutselig har begynt å danse? Skjønner at det har noe med tv å gjøre, men hva slags program? konkurranse? hvorfor er det forskjellige team? hadde vært litt morsommere å lese om det om jeg skjønte hvorfor

    24. Anonym: Opplegget er at TV2 har kommet med et nytt program som kalles “mitt dansecrew” som er det samme som “skal vi danse”, bare at istedenfor en dansepartner og stiler som vals, cha cha cha osv, så får man et dansecrew og skal danse hip hop til forskjellige utfordringer hver uke – f.eks tema som kjærlighet, film, jorden rundt.. Så er det dommere, og publikum som bestemmer hvem som går videre, så folk må altså stemme, likt som i skal vi danse. Mitt crew er “unique crew”, og de skal lære meg en koreografi og få meg til å bli et “verdig” medlem av crewet. vinneren får 500 000 kr (altså ikke kjendisen, men crewet). Håper du fikk svar på spm. ditt 🙂

    25. e bare regn i harstad beklageligvis:// men blir sikkert kos fordeom, kommer til å heie på dæ i konkurransen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg