bloggerne klokken 20:00 – hjemme hos meg

Nå kommer vi inn i den delen av bloggerne jeg har gruet (og gledet) meg litt til å se, nemlig fordi det er så nært, personlig og starten på en periode som absolutt ikke var så lett. Å gå igjennom et brudd og gå igjennom endringene det medfører er sjeldent lett, uansett hvem man er – og for meg var det helt jævlig. Men det er også fint å se disse klippene, for jeg vet at alt jeg sier i episoden er hva jeg virkelig mente der og da. Mathias betydde veldig mye for meg, og selv om vi ikke er forelsket i hverandre lengre så vet jeg at vi begge unner hverandre godt. Vi har begge lært mye av dette forholdet, og det er en tid av livet mitt jeg kommer til å huske for alltid. Han var i forholdet fordi han elsket meg, hjertet mitt og sjelen min. Ikke for alt jeg har, eller tingene som kommer med at jeg er “kjent”. Men, når det er sagt, så er det ikke alltid like lett å skulle tilpasse seg meg, fordi det må man faktisk gjøre litt – man må kunne ta en del av det, være engasjert og heie på meg. Det at hele prosessen har blitt nøye dokumentert på tv er.. ja, det er spessielt, men jeg takket ja til å være med på dette for en grunn. Slik at jeg kunne gi alt, og at dere kunne kjenne dere igjen og bli bedre kjent med meg. 

Det dere får se ikveld er en blanding mellom både godt og vondt – men alt jeg vet er, at det vi hadde var uansett veldig ekte, og jeg unner han absolutt alt godt. Er glad vi er venner idag og at vi klarer å snakke sammen, det betyr veldig mye. 

Jeg gleder meg til å høre hva dere synes! Jeg er på dansetrening akkurat nå og har vært det hele dagen, men kommer hjem litt før episoden starter og snakker med dere i kommentarfeltet. Det har jeg blitt flinkere på i det siste, og det er jo så gøy! Så, vi snakkes her? ♥

70 kommentarer
    1. Hvordan kan du se så utrolig annerledes ut på ditt eget kamera/ dine egne bilder enn sånn du gjør via tv 2 sine kameraer? 🙂 Du må redigere noe vanvittig.

    2. Stones-Mari jeg har kanskje ikke noe med det men det er veldig dårlig sagt han har sikkert ikkje fått sove så veldig bra eller har di sotte oppe lenge jeg syntes det var veldig dårlig gjort

    3. Av og til får jeg litt dårlig samvittighet av å lese bloggen din. Du skjønner, jeg har blogg selv også, og vet hvor demotiverende og kjedelig det er å skrive lange innlegg, ta gode bilder og rett og slett bruke masse tid på bloggen uten at du føler du får noe igjen for det. Det å se at lesertallet er ganske bra, mens bare en liten brøkdel legger igjen fine kommentarer. DET er kjedelig det.
      Jeg satt å tenkte over detta da jeg leste nå, og så fikk det meg til å tenke over hvor mye du egentlig fortjener å få igjen ettersom at bloggen din faktisk er ganske bra. Det gjør litt vondt å se at du får så mange stygge kommentarer som du absolutt ikke fortjener. Derfor håper jeg denne kommentaren kan hjelpe litt på motivasjonen 🙂
      Du virker som ei kjempe hyggelig jente som er utrolig sterk på fysisk og psykisk, men samtidig har du også bena godt plantet på jorda. Du er også kjempe pen, og jeg ville lett blitt bedre kjent med deg om jeg kunne fått muligheten 🙂 Håper du får en kjempe fin søndagskveld, og at du står på videre med bloggingen – for dette er noe du virkelig får til.
      Ellers har jeg forresten en salgsrunde på bloggen min nå der jeg selger ei hel korg med flotte klær jeg aldri har brukt til en veldig billig penge! sjekk det ut da vel 😀

    4. Linn Therese hvorfor driver du å kommentere akkurat det samme på flere blogger? Så den samme kommentaren på rannveig sin side også. Når du først prøver å samiske for å få folk til å gå inn på den jævla salg bloggen din så er det lurt å bruke hode å ikke skrive det samme på flere blogger . Det blir upersonlig

    5. Mathias virker som en fin fyr som virkelig elsket deg for den du er, i motsetning til Robin som virker til å elske tingene og pengene + the fame. Du sier vi blogglesere er som venninner, men hvorfor hører du ikke? Virker som at flere mener det samme? Unner deg alt godt, og håper du har det bra der du er nå 🙂 Håper Robin behandler deg med respekt fordi han bryr seg om DEG og ikke fordi han “smisker” og gjør snille ting fordi han vil ha noe tilbake..

    6. I’m translating your posts, so that I can understand each word. You seem like a really strong and confident women, which I like a lot. You have gone through so much in your life, and there is so much more to come. I really like the way you handle all these things, and how you see the positive things in all the bad ones. You are truly inspiring! Hugs

    7. wow, helt ærlig så er du en fantastisk jente Sophie og har så mange fine meninger og alt sånt.
      Men jeg merker jegf blir direkte kvalm av måten du snakker til foreldrene dine på. Det anklagende tonefallet og alt jeg nettopp hørte er direkte trist. De prøvde bare å hjelpe og støtte deg så snakker du så nedlatende og frekt til dem. Skammelig.

    8. Enig, burde vise mer respekt til de snille foreldrene dine.. De gjorde masse for å hjelpe deg åsså får de sure kommentarer tilbake

    9. Kan alle dere som sier at hun er frekk mot foreldrene sine bare holde kjeft? Hun snakker jo helt normalt til dem! Dere er så utrolig frekke og negative, skjerp dere!

    10. Til Gabriela: Helt normalt? Det er jo ikke noe høflig tone i det hele tatt! Hadde jeg snakket sånn til min mor og far så hadde de reagert?!

    11. Gabriela: Det er IKKE en normal måte å snakke til foreldre på. Hadde jeg snakket sånn til en av mine foreldre hadde jeg fått bank :p Har du blitt snillere med dem nå, Sophie? Og hvorfor var du så sur? Du hadde jo så mye fint og mange muligheter 🙂

    12. Kan du skrive litt om hva kjæresten din synes om det at mathias er på bloggerne nå? hva synes han om det å se dere sammen?

    13. Dåkke som seie Mathias er så fin, gå og ta han da! Han er jo ledig nå? Hvis han ikke er opptatt 😉
      Jeg har ikke fulgt med på bloggerne pga manglende tekst, så det var ikke interessant for meg. Jeg ville ha fulgt med om det var tekst på sumo

    14. Sophie! Stolt av deg!! Du svarer sykt mye nå❤️ Du har insperisert meg så utrolig mye å hjelpt meg gjennom vonde tider😔i just simply adore you

    15. Jeg var på kino når bloggerne var:o (og så hunger games<333 elsk) men jeg gleder meg sykt til å se på opptak i morgen!

    16. Du har inspirert meg mer enn du aner. Men samtidig så har du lært meg mye, håper du vil kikke innom den anonyme-bloggen min, det hadde betydd mye for meg 🙂
      Du har vokst så mye, jeg tuller ikke, har lest bloggen din i evigheter.. du virket kanskje litt “overfladisk” de føste ‘blogg-årene’ dine, men du har blitt voksen, og det merkes. Det er merkelig, som du har nevnt tidligere, at de voksne er så raske til å angripe oss unge over tastaturet. De er sikkert skremt, fordi de “aldeles ikke var slik når de var yngre”, men tidene forandrer seg – det er på tide at ungdommen lever livet slik de ønsker, og ikke hvordan alle andre ønsker at vi skal gjøre det.
      Vel og merke, første gang jeg kommenterer bloggen din, men det her gjenspeiler bloggen din den siste perioden.

    17. Det ser så mye mer ekte ut det du og Mathias hadde. Vet ingenting om forholdet deres, sier bare hvordan det ser ut for meg. Robin er sikkert en fin gutt, men det ser bare ikke ekte ut det du tror dere har.

    18. savner deg og mathias sammen på en måte, dere var så fine sammen! du virket virkelig ordentlig forelsket hele tiden med han! savner du han av og til?

    19. Hei Sophie. Jeg vil bare si at det ser ut som MAthias er en veldig god gutt og jeg tror han hadde vært veldig bra for deg. Han er ikke overfladisk og han er neppå jorda. Han elsket deg virkelig. Tenkt på det? Kjærlighet kan være vanskelig, men kjenn etter skikkelig. Hva er riktig? Var det egentlig grønnere på den andre siden? Kanskje ikke forholdet var så ille likevel? Det er en utfordring å leve sammen, og det kommer nedturer. Tror kanskje du ga opp for tidlig. Man er ikke konstant forelsket lengere etter lang tid. Et forhold går i faser. Det som er viktig er trygghet, godhet og kjærlighet. Det tror jeg dere hadde..Jeg vil bare få deg til å tenke litt. Tror du ga slipp på en veldig god gutt..Klem

    20. Hei Sophie fin episode du er deg selv og det er det som teller 🙂
      Vi alle er vel litt frekk og utakknemelig mot foreldrene våres, sånn er det bare men innerst inne så vet vel foreldrene våres at vi aldri mente noe med det 🙂
      Gleder meg til å se neste episode Sophie 🙂 Ha en fantastisk mandag

    21. vet at det ikke er lett å komme seg over et brudd, men man blir sterkere av det som sårest mest! jeg og eksen vi klarer bare 2-3 uker venner så krangler vi, hehe! livet. stå på sophie, du er en sterk jente! fortsett bby

    22. Gøy å se at du bodde (bor?) i samme blokk som jeg tilbrakte mine første år i Oslo i. Trivelig område. Bor et stykke unna nå men må stadig vekk innom Li Li China rett nedi gata og kjøper take-away. Oslos beste Kinamat! ☺

    23. whatabout: åååh så utrolig hyggelig å høre, og fint å høre at du ser forskjellen i meg. Jeg har jo blitt eldre siden jeg startet bloggen og på veien har jeg lært mye -slik som alle gjør når de vokser opp. <3

    24. Anonym: Selv om Mathias er en god person var forholdet ødeleggende for oss begge og jeg ble helt nedbrutt psykisk. Det var ekte ja, men det er så absolutt forholdet mellom meg og Robin også. Alle i min nærhet ser hvor glad jeg blir og hvor mye jeg stråler sammen med han, så lenge jeg har det fint, så betyr det aller mest for meg når det kommer til forhold 🙂 Og at han har det bra, så klart. Vet flere oppfatter det på den måten, men det er riktignok mennesker som aldri har møtt oss i person. Men, da kan jeg love deg du hadde sett store kontraster 😀

    25. Miranda Keine: Det er veldig merkelig med slike kommentarer, for de som kommenterer ser ikke baksiden av “medaljen”. Jeg snakket med en venninne her om dagen som sa “vet du, det er så godt å se deg slik du er nå. Tidligere når vi snakket gråt du ca annenhver telefonsamtale, og det var alltid et eller annet”. Og det er utrolig sant. Forholdet var virkelig ikke “ment to be”, og som personligheter passer vi ikke sammen – noe jeg også synes merktes ganske godt på serien? Det var virkelig et psykisk nedbrytende forhold for oss begge, og vi løftet ikke hverandre opp på noen som helst slags måte. Og, det var ikke jeg som ga opp – det var jeg som kom hjem til en tom leilighet, og en kjæreste som nesten uten forvarsel hadde flyttet tilbake til Harstad. Så, sorry mac.

    26. Dear Sophie Elise, the short film You showed is very impressive, I like it very much, it is about Your changes and how far You are today from the moment on the video. I like Your style and everything You represent. How it really goes with Mathias? I don’t know how to look at this all, it’s maybe a little complicated;)

    27. Maria the it girl: <3 than you so much 🙂 haha well that was from when we first moved in together and what im saying in this video is that he is not my "everything" but he means a lot to me, and that i would die if i died, etc etc.. u know, love:p

    28. i alle dager..
      dere hadde vel vært sammen en god stund, og dere bodde sammen. Det at han gjorde det slutt på den måten der, var utrolig slemt..
      Da hadde han ikke mye respekt deg og dine følelser, hvis det stemmer at du kom hjem til en tom leilighet og det var nesten uten forvarsel. Nei off!
      Dette er siktet på kommentaren din Sophie 24.11.2014 kl. 19:48

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg