heldige meg!

“Vinter i Oslo”….


Etter at jeg fikk den lille spisestuen på plass skøyt motivasjonen for å lage mat i taket. Nå har jeg jo faktisk et sted å spise, så slipper jeg å henge over kjøkkenbenken eller sitte i sofaen. Da frister ikke så mye annet enn en rask brødskive, noe det har blitt alt for mye av de siste månedene.. Så, ikveld spiste jeg taco (for andre gang denne uken). Jeg måtte jo feire at jeg nettopp hadde fått vite hvilket dansecrew som blir mitt, og jeg kunne ikke ha vært mer fornøyd! Det ble akkurat hva jeg håpet på, og hele morgendagen skal vi bruke på photoshoot med resten av gjengen. Som jeg gleder meg til å vise dere, og jeg tipper flere av dere kjenner de igjen fra før av. Det gjorde iallfall jeg, og å har jeg sett flere videoer på youtube for å friske opp minnet. Herregud, så gøy dette skal bli :)


annonse

Til kveldsmaten svelger jeg også dagens dose av Superfrukt, nå har jeg brukt dette kosttilskuddet over en periode og kunne ikke ha vært mer fornøyd. Selv om jeg har fått spisestue er kostholdet mitt lite variert, så dette er noe jeg trenger for å holde energinivået oppe, gi meg mer av det gode og litt mindre bekymringer i matveien. Jeg ble faktisk anbefalt disse med tanke på hårtapet mitt den siste tiden, og økte opp mot dobbel dose igjen så jeg satser på at det funker litt på det også. Det beste man kan ta er multivitaminpiller, så slipper man å stå med hundre forskjellige bokser på kjøkkenet (noe jeg gjorde i starten, men nå er det kun superfrukt igjen). Du kan finne et godt tilbud på tabelettene her ♥  Det anbefales veldig varmt fra meg! 

Nå skal jeg se litt mer dansevideoer på youtube, og så skal jeg prøve å få meg litt søvn. Vanskelig når jeg kjenner det rister i dansefoten allerede, jeg vil bare komme meg igang! 

49 kommentarer
    1. Hei! Bare lurer på en ting med temaet gjenferd og sånt som du har opplevd så mye av!! Opplever mye av det samme i det siste i en ny leilighet vi har flyttet inn i!
      Og jeg er jo fra før av veldig husredd, og tør ikke sove på rommet mitt, der det skjer mest ting.
      Så jeg bare lurer på hvordan du turte det?! Haha😅 og er det noe som
      “Hjelper” eller gjør deg tryggere. Bare noe og gjøre når det skjer noe virkelig ekkelt!?

    2. Jeg elsker stolene du har i din spisestue, men de er nok litt for dyre for min prisklasse, men jeg har funnet et spisestue sett som jeg elsker, så snart skal jeg få det på plass også! Har bodd i leiligheten min i snart 3 måneder nå, og jeg og typen sitter i hver vår sofa og ser på tv mens vi spiser. Lurer på om vi kommer til å bruke spisetuen når det bare er oss! 🙂

    3. Lill Falch: Gled deg! Det er så heeeerlig å ha sin egen spisestue på plass, ble med en gang mye mer hjemmekoselig 🙂 Det kommer dere nok til å gjøre, vi bruker vår, enn så lenge iallfall!

    4. Julia:
      Hei! For meg har ikke det vært et “problem” siden jeg var ganske mye yngre, og for å være ærlig så er jeg mer redd for det kriminelle miljøet i oslo enn jeg er for eventuelle gjenferd. Så, om jeg bekymrer meg for noe så er det heller unbruddstyver, haha huff! Men når noe ekkelt skjer, så kan det hjelpe å sette på en serie eller en film med headset og i det minste prøve å koble ut. ha på så mye lyd som mulig i leiligheten 🙂

    5. Hei! For en fin jakke. Har lenge lett etter en fin parkas uten ekte pels. Hva heter denne modellen og hvor er den kjøpt? 🙂

    6. Er du fornøyd med nesen din nå? Er det to operasjoner du har hatt?
      Jeg lurer på å fikse nesen, men er så redd for å ikke bli fornøyd…
      Skal du operere igjen? Hadde vært supert om du ville skrive en oppdatering på neseoperasjon og om du er fornøyd osv! Takk!
      Klem!

    7. Dine venner må være grusomme
      Det burde ikke være åpenhet rundt utroskap, for de som gjør det, BØR skamme seg!!! Føler at det eneste du har oppnåd med denne “Åpenheten” rundt sex, er at du får utroskap til å høres normalt og okei ut! og det er det ikke!
      blir faktisk lei meg når jeg leser kommentarene, at det faktisk er jenter som holder på med noe så jævli…..
      sier som ho andre sa ; det er nesten krenkende at du påstår at dette er “normal” oppførsel. Skjerp deg, ikke alle er så forferdelige som deg og dine.Oppegående mennesker går ikke rundt og flørter/er utro hvis de har litt respekt for seg selv eller den de er i et forhold med.

    8. Du har kjøpt yoghurt med jordbær fra bygda mi, Valldal ser eg;) vi har fått jordbæra våre i iskrem allerede, men no har vi fått det i yoghurten vår også;)

    9. Hva er det med folk som gjør at de mener de har en rett til å kommentere livet ditt! Det er dine valg å det verste er sikkert at personen(e) er verre selv. Jeg respekterer deg og elsker det du står for innen dyr . Stå på du virker som ei fantastisk jente 🙂
      (Har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, men førstegang jeg kommenterer, du får slengt alt for mye dritt opp i ansiktet av folk som mener de kjenner deg gjennom bloggen )

    10. Du eså sykt fin. Elske bloggen din, å du e så sykt fin! ikke la noen andre komme å si nokka anna, syns du eså nydelig. og omtenksom mot andre. stå på! og kor e jakka di fra? 🙂 ps. les bloggen din kvar dag❤️

    11. Det med vegetarianer blir jeg aldri klok på for det og spise ting med melk i er vel lov ? Dyret dør jo ikke av at man tar litt av melka dems, men er det at si står i bur og blir pumpa melk av maskiner ? Det samme er det med egg trur jeg, det er jo ikke kyllinger det er derfor vi kan spise det ?

    12. Anonym: melkeindustrien er en del av kjøttindustrien, samme med egg. Vegetarianere spiser egg og melk, veganere gjør ikke det. Men det er like mye lidelse bak et glass melk som et stykke med biff. Her er litt info for de som er interessert:
      “Den norske gjennomsnittskua produserer 6000-7000 liter melk årlig. (NRF 1992) En slik massiv overproduksjon av melk resulterer i mange produksjonssykdommer. Tradisjonelt inneholder en kus jur ca. to liter melk til enhver tid. Den moderne kua bærer derimot på 10 liter. De enorme jurene er bare noen av årsakene til de store forekomster av sykdom i b.l.a. jur og i ben hos dagens kuer. Deres liv er ikke annet enn kontinuerlig hardt arbeid under miserable levekår. Under gode forhold kan en ku leve i 20 år. Tidlig utslitt av fysisk og mentalt stress, slaktes imidlertid de fleste rundt fire-fem-årsalderen. For å holde jurene i gang, må hun føde en kalv i året som hver gang taes fra henne straks etter fødselen.”
      http://www.dyrsrettigheter.no/kjottindustri/landbruk/melk-?-kyrne-og-kalvenes-tarer/
      Her er en artikkel om egg:
      http://www.dyrsrettigheter.no/meatless/dyrene/hona-og-kyllingen/
      “Over 4,3 millioner høner er i eggproduksjon i Norge.3) Hvert år blir millioner av hanekyllinger gasset eller kvernet levende når de er én dag gamle, fordi de er verdiløse.4, 5) Hønene gasses ihjel når de er ca. 72 uker.1, 6)”

    13. herregud er dere blinde? synes brynene dine er fantastisk flotte, og er ikke alltid man har en bra øyenbrynsdag selvom man ikke har gjort noe mer eller mindre eller i det hele tatt noe feil! Og skjønner ikke hva dere pirker på egentlig heller.

    14. Dere må være forsiktige med og putte i dere for mye kosttilskudd. Alle er ikke like bra for kroppen.

    15. hei, bare lurer på hvorfor du slettet min forrige kommentar? Det kosttilskuddet der er testet på mus.. er ikke det “ikke-dyrevennlig”? eller ønsker du ikke at folk skal lese det?

    16. Veldig fin og inspirerende blogg du har! Og ikke bare det, du er nr 1, det er kjempe bra! Ikke bry deg om teite mennesker som kommer med negative kommentarer, drikksekker finnes det overalt, de er nok bare sjalu! Stå på! Ta gjerne en titt på min blogg også:) ♥

    17. Haha helsekost testes jo ikke på dyr! ;P Dyretesting er forferdelig, men tror du har misforstått litt med medisinske preparater

    18. Ang vegetarianere: de spiser ikke kjøtt. Veganerer derimot kutter ut melk egg og alt som kommer fra dyr. Så viss Elise er bare veggs kan hu drikke sjokomelk;) men det finnes sjokomelk uten ku som er sinnsyk god:D

    19. Pluss at det er D vitamin i dem, og kanskje b.. Husker ikke 😝 uansett mye bedre enn sjokomelk med ku 😉

    20. uff, trodde du prøvde å ungå melkeproduker, og her er det nesten bare melkeprodukter 🙁
      Et lite tips er å prøve en uke+ 100% vegan, så kan du gåtilbake til vegetrianer, da har du mye bedre rutiner for å spise plantebasert i hverdagen, og trenger ikke virke så sær når du spiser ute som hvis man er veganer på fulltid. Jeg personlig hadde en månede vegan, og når jeg har gått tilbake blir jeg skikkelig kvalm av alt som er basert på melk.
      Regner med at du vet om de etiske problemene rundt egg og melk, så skal ikke si noe på det. Men det er veldig mye helsefordeler ved å droppe melk, hvis du får i deg nok kalsium osv da. Melk innholder itilleg et protein(casin) som bryter ned beina, og melk virker derfor mot sin hensikt. Jeg har fått mye bedre hud etter jeg sluttet med melk(må regne med litt detox hud i begynnelsen).
      Denne ble mye lengre enn jeg hadde tenkt, men vet du har lyst til å leve etisk og med god samvittighet og at du bryr deg om utseende og generelt føle deg bra. Virker kanskje som reklame, men når jeg ser noen slite med noe, som jeg har en løsning på må jeg nesten bare si noe.
      Så hvis du trenger noen tips til et kosthold som får deg til å føle deg bedre og se bedre ut så er tipset å basere kostholdet på så mye frukt og grønt som mulig. Og hvis du er beskymret for næringen i melk så få i deg mye grønne grønnsaker, spinat er min favoritt, har det i ALT, spiser vell ca to poser i uka. Bruker også en del hempfrø og chiafrø, feks på brødskive med syltetøy eller frokostblanding(med mandelmelk). Det å måtte benytte seg av kostilskudd og koffein mener jeg er en liten varsellampe om at man burde endre noe i kostholdet. Håper ikke du tar dette som kritikk, men en hjelpend hånd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg