ikke kjøp disse!

Jeg handler på nelly minst fire ganger i måneden og har gjort det i et par år nå. Jeg får ikke sponset noe som helst derfra, jeg velger selv å kjøpe plaggene fordi jeg i 99,99999% av tilfellene har vært fornøyd med både kvalitet, størrelser, utvalg og pris. Jeg vet at mange jenter handler kjolene sine mot julesesongen på nelly, dette innkluderer også meg. Da søker jeg på blogger etter inspirasjon, og for litt siden ble jeg anbefalt en kjole i paljetter fra merket “oneness”, et merke jeg selv har et par kjoler fra og disse er jeg veldig fornøyd med. Så, jeg stolte på tipset jeg fikk, og kjøpte like gjerne kjolen i tre forskjellige farger slik at jeg skulle ha litt å velge mellom. 

Den ene kjolen i svart tok jeg med meg til Marokko før jeg i det hele tatt prøvde den på, men kvelden jeg skulle ut der og faktisk ville teste hvordan den satt på, så røyk hele festet i utringningen av kjolen – ikke på grunn av puppene mine, men når jeg dro på meg kjolen røyk hele greia på vei over rumpa og hoftene. Merkelig, tenkte jeg. Jeg er jo ikke akkurat nicki minaj, og kjolen var faktisk litt for brei både i skuldre og ved lårene, men kanskje jeg bare hadde vært uheldig. Så, jeg lot den kjolen bli liggende i Marokko, og i dag bestemte jeg meg for å prøve de andre to modellene i gull og sølv. Tror dere ikke NØYAKTIG samme greie skjer med begge disse kjolene også? :( 

Disse kjolene er nå ubrukelige for min del, puppene står ut alle veier, de er for store ved lårene, armene er slappe og de sitter ikke fint på meg i det hele tatt. De er i tillegg veldig ubehagelige å ha på seg, man kjenner paljettene skrape mot huden på innsiden av kjolen, noe som er utrolig irriterende over en hel kveld. Jeg har brukt flere slike kjoler i lignende modeller før og det har aldri vært noe problem med kroppsfasongen min, og omså, så skal ikke en kjole ryke bare man prøver å ta den på seg. Jeg vil gjerne kunne anbefale dere å kjøpe klær, men da må de også faktisk være verdt å anbefale. Jeg må definitivt fortsette letingen etter årets julekjole, for det ble ikke noen av disse. Dere finner kjolen i grå her (den i gull er utsolgt), så kan dere ha litt i bakhodet hva dere ikke bør bruke pengene deres på. Jeg bestilte et par nye igår, så skal jeg si ifra om de sitter bedre heller! 

Har noen av dere gjort noen bomkjøp på internett før? Fortell, så kan vi dele erfaringer! 

59 kommentarer
    1. Jeg har den selv. Trodde og jeg ødela kjolen. Men det er en knapp der som du må kneppe opp. Og det ene festet er veldig vanskelig å finne. Siden det er i det sølvpartiet. Men før du kaster de. Se om du finner knappene 🙂

    2. Trodde virkelig det var normalt å ta kjolen på seg over hode og ikke over ræven! e jo ikke rart de blir ødelagt om du drar de over ræven. Man e som oftest breiere over hofte og rumpe enn rundt puppene og midjen.

    3. Har den svarte selv, og det er sååå trist for den er så fin, men så spretter det opp med puppene hele tiden, så den er så godt som ubrukelig for meg og.

    4. åh, så kjedelig! har kjøpt noe som har vert for lite, men har bare gitt de til lillesøsteren min 🙂 men har ikke opplevd det der før.. kjipt!

    5. Åh, de som var så fine! Det må være utrolig plagsomt når noe slikt skjer, og særlig med ALLE tre plaggene <3

    6. Så syyykt kjedelig… håper du legger ut noen tips du er fornøyd med! driver å leter på Nelly i dette øyeblikk, men klarer ikke helt bestemme meg… du har så god smak, så finner alltid inspirasjon i deg! 🙂

    7. Det er en knapp på innsiden av kjolen, se om du finner den før du bosser kjolen 🙂 jeg har den samme i gull.

    8. Så utrolig bra at du tipser om dette! Viser at du virkelig ikke bare er styrt av penger som mange andre bloggere:) Credz til deg.

    9. Jeg kjøpte denne kjolen i svart, fekk den i posten sist uke. Jeg har ganske store pupper, så når jeg tok den på, viste hele bhen..

    10. Så kjipt! Har du sendt klagemld eller får du nye?
      Får ikke brukt inntilsittende kjoler pga str min, dsv… 😪

    11. De er heeelt jævlige. Både jeg og veninna mi måtte sende de tilbake igjen og vi er begge veldig små… fikk ikke puste når jeg skulle ta den av meg fordi den satte seg fast når jeg skulle dra den over hodet. Haha

    12. Synd de ikke holdt, var veldig fine. Tror nesten heg må lage meg en slik, bare med ordentlig feste og tykkere fór. 😊 lykke til videre på leiting etter julekjolen!

    13. Fint at du deler slike “tips”! Takk 🙂 Er størrelsene stort sett normale? Eller varierer det fra merke til merke? Hadde satt stor pris på om du kunne svare på det!
      Klem 🙂

    14. Kjøpte den i gull og den var fæl. Utringingen var alt for stor så puppene stakk jo ut og passformen var heilt forferdelig..

    15. Har opplevd noen dårlige kjøp derfra ja. Kjøpte nylig en rosa paljettkjole med åpen rygg. Nydeli da jeg prøvde den på, men går man en meter eller løfter hånda opp sklir den til langt over rumpa pga stoffet. Veldig synd for elska den kjolen

    16. jeg gikk også på det bomkjøp i dag, jeg fikk pakken min som jeg hadde bestilt fra nelly for noen dager siden, og når jeg skulle glide glidelåsen som var på siden så røyk hele kjolen… hele strikket i kjolen sprakk liksom, hehe:-)! bedre lykke neste gang!

    17. Hastekjøpte en maxikjole i XS til vitnemålsutelingen i juni, men ble tilsendt M. Endte opp med å måtte bruke jefferey campbels, være rundt 12 hoder høyere enn alle andre, og se ut som en fin søppelsekk. 🙁
      Hastekjøpte en kjole for et par uker siden også. Dritfin, bare kjipt at den ble tilsendt med et hull som utvider seg med timene som går.
      Men ellers er jeg veldig glad i Nelly, er så enkelt og praktisk, samtidig som de har mye fint og rimelig!

    18. Aw, sånt er jævli kjipt D: men liker at du skriver om det på bloggen 🙂
      hadde fått et gavekort fra en venninne, så kjøpte en jakke på nelly, den så fint ut egentlig, men når jeg fikk den i posten så var den liksom så stiv og rar, og ikke like fin som jeg håper. Men tenkte at den var helt ok, at jeg kom til å bruke den i fremtiden, men den står fortsatt ubrukt i skapet… uff

    19. Anonym: regner med at hun linker til kjolen så lederene skal skjønne akkurat hvilken kjole det er snakk om?

    20. Hei sophie Elise 🙂 Jeg har nettopp begynt å følge deg på instagram. Men det går ikke an å like eller kommentere bildene dine. Hva er grunnen til det? Prøvde å trykke unfollow for så å følge igjen, men det fungerte fortsatt ikke. Mvh Maren.

    21. Har den kjolen i sølv selv, trodde også den raknet over brystpartiet. Tok en nærmere titt på den. Det er en kjenommsiktig knapp som er vanskelig å oppdage. Nå når jeg fant ut av knappen er dette en av favorittkjolene mine 😀

    22. Jeg fikk akkurat en pakke fra sheinside i dag og det var bomkjøp. Alt for små størrelser, og alt for dårlig kvalitet. + alt for lang leveringstid. Tommel ned

    23. Fikk denne i posten i dag, og var så skuffa. Hadde gledet meg så mye til en ny kjole til 18 års dagen min, men det kunne jeg bare glemme. Den dekket jo såvidt halve magen, og gikk jo ikke over puppene uansett hva jeg gjorde. De må ha gjort et eller annet med kjolen på modellen, for den er langt i fra slik i virkeligheten. RETUR på meg for å si det slik..

    24. Hei og takk for ærlig svar om kjolen, den er seff på vei til meg i posten as we speak, da jeg bestilte den i går :s
      Jeg ville bare spørre deg om 2 ting;
      Jeg har bestilt konsultasjon for neseoprasjon. Du har jo gjort det, synes du det var verdt det? Ville du gjort det igjen? Vet du ikke vil dele før og etter-bilder,men jeg spørr likevel, kunne du ikke lagt ut før/etter?
      Takk for at du er så ærlig og ikke har en kjedelig glansbildeblogg som resten av bloggNorge, smask 🙂

    25. Oi så kjipt. Har hatt lyst på lignende kjoler lenge, men nå vet jeg at jeg ikke skal ha en av de kjolene i hvertfall. Har alltid vært fornøyd med kjolene mine fra nelly, rart at du ikke var så heldig med de der 🙁

    26. Jeg er en stum leser. Jeg har lest bloggen din i flere år, og aldri kommentert. Men idag føler jeg at jeg må.
      Jeg vil så gjerne fortelle deg at du er en rollemodell man kan se opp til. Du får ganske mye dritt slengt etter deg når det kommer til dette rollemodell-greiene, men de påpeker bare utseendet ditt på en negativ måte. Men det som virkelig betyr noe er grunnverdiene dine, tankene dine og dine meninger om ting. Og med grunnverdier, tanker og meninger som dine, kan man faktisk gjøre verden til et bedre sted. Takk for at du deler det med alle disse unge menneskene! Jeg er sikker på at du når inn til dem. Utseendet er ikke alt, og det viser du hver dag, samme hva andre sier. Takk!

    27. Har slik kjole selv, og det skjedde det samme over brystene…anbefaler sterkt å kjøpe paljett kjole i et annet merke! 🙂

    28. Hei ! Jeg har en lignende kjole i sort, og jeg syntes også paljettene skraper mot huden, men ikke nok med det! Den drysser?! Selv etter jeg har vasket den drysser den små sorte prikker hele kvelden, og det tok seg ikke ut syntes jeg. Utrolig kjipt fordi det er en sånn kul kjole. Merkelig at det skal være slik en svakhet blandt paljettkjoler.

    29. Kjøpte en kjole fra Rebecca Stella på nelly for noen uker siden, tok kjolen i xs og de hevdet at modellen på bildet var 175 høy og hadde samme str. regnet jeg med at den ikke skulle være for kort for meg som er 160 høy, men Joda, den lignet mer på en topp enn en kjole! Og da jeg la igjen en kommentar på kjolen, og den var ikke ufin jeg bare skrev at den var veldig kort og at jeg syntes det virket rart om modellen virkelig var 175 høy og hadde str xs, så slettet de søren meg kommentaren min. Skikkelig skuffet over nelly, har handlet der i mange år, men jeg synes det er dårlig at de sensurerer bort negative tilbakemeldinger.

    30. kjøpte selv en paljett kjole på nelly i fjord vinter.
      Denne var fra oneness. Den gav meg utslett ved utringninger siden paljettene skrapet inntil huden min en hel lang natt og den revnet over skulderen straks jeg tok den på. Kostet tre hundre kroner og ble bare brukt en gang, nå helt ubrukelig. I tilleg var den utrolig kort! Jeg er ikke veldig stor i rumpa og bare 1,68 høy, og gikk opp en str i forhold til modellen på bildet, og det å få den over rumpa og å få den til å holde seg der var et styr hele natten.

    31. Dersom du har benyttet kjolen på vanlig måte, så må du selvsagt reklamere. Kjolene har en mangel, og etter forbrukerkjøpsloven kan du i det vesentlige velge mellom at selger skal fikse kjolene eller om du skal få nye. Dette skal være helt gratis for deg, nelly må betale all frakt.
      Forresten, når jeg tenker meg om, kan det tenkes at du som blogger har kjøpt kjolene til bruk hovedsakelig i “din jobb”? Du har i så fall like rett på tre nye kjoler, men selger kan velge om han vil reparere de du har eller sende deg nye. Husk å reklamere så fort som mulig, slik at du ikke taper retten til å gjøre mangelen gjeldende. En epost hvor du sier at det er noe galt med kjolen er tilstrekkelig reklamasjon, men legg helst til om du vil ha nye kjoler eller om du vil at selger skal reparere dem 🙂 hilsen jusstudent.

    32. Ah, det suger. Jeg husker jeg bestilte meg en lyseblå bukse fra Nelly en gang for jeg hadde så lyst på en som lignet på den du pleide å bruke før, haha. Da jeg tok på meg buksa så var den dritstygg, og i tillegg alt for stor. Har aldri brukt den, den gikk rett til Fretex for å si det sånn

    33. Du har rett på angrefrist om du hadde bestilt på nettet. Gjelder to uker. Du kan angre på kjøpet eller reklamere for den. Kjolene har vesentlige mangler, så! 🙂 lykke til, du skal få nye kjoler. Snakk med Nelly og reklamer for de. Enten reparasjon, eller ny kjole eller heve kjøpet. 🙂 du skulle tatt juss på videregående, den hjelper meg veldig i dagliglivet mitt. 🙂

    34. Verste stedet å handle fra hvis man får en ødelagt vare er faktisk Zalando. Siden de ikke er et norskt-registrert selskap, så gidder de ikke å følge forbrukerrådet her. Jeg kjøpte en topp som farget meg blå som en smurf, og Zalando sa de ikke mente det var reklamasjon, og dermed satt jeg der med en topp jeg ble helt blå av for 799,- da!

    35. Så utrolig bra at du skriver slike innlegg. troverdigheten din som blogger stiger! Har ikke sett et slikt blogginnlegg fra de på topplisten før, OG vertfall ikke fra NELLY! rå bra. respekt!

    36. mest sannsynlig fordi du innbiller deg selv at du er like liten som en 12 åring, og kjøper størrelsene derretter?

    37. Har gjort noen bomkjøp på nettet jeg også, blant annet da jeg bestilte en dyr lommebok på ebay for 3 måneder siden og den har ikke kommet 🙁

    38. Hei! Jeg har ikke lest gjennom alle kommentarene, så det kan være du har fått tipsene før, men neste gang: tre kjolen over hodet! Ikke over rumpen, fordi bysten vil typisk være smalere enn hoftene. Fasongen på kjolen vil også holde seg finere. Dette lærte jeg da jeg prøvde kjoler i en brudekjolebutikk 😉
      Lykke til med kjøpet av julekjole!

    39. Haha, i fjor sommer skulle jeg bestille ny bikini på Victorias secret sin hjemmeside, og da den kom i posten var BH’en som skulle være tilsvarende en 80C nærmere E-cup. Greit nok det, men da jeg skulle returnere den kosta det over 200 kroner i toll og moms IGJEN, og måtte i tillegg betale det samme da jeg mottok den nye i riktig størrelse. 3 ganger med moms/toll/frakt med andre ord. Flaks for meg fikk jeg beholde den gamle og mottok en ny så jeg slapp å betale 600 kroner for ingenting 🙂

    40. så bra du sier ifra, setter virkelig pris på at du er ærlig og sier når det er noe du ikke liker. det gjør at vi stoler på deg når du forteller meningene dine 🙂

    41. Jeg har ikke så god erfaring med nelly men jeg har kjøpt et par kjoler der… Første gangen var den for liten, også andre gangen og tredje gangen passet den… Har også fått levert en halvsydd kjole der der var en nål som var gjemt inni med en løs tråd hengende fra den:'(

    42. Trist å høre, håper du får noe form for garanti for dem! Har faktisk sett på flere av paljettkjolene fra Oneness, så det var nyttig å høre, bless uuuu <3 Vil utolig gjerne lese mer om klær og merker du er fornøyd eller ufornøyd med, har noia for å bestille ting på nett uten å ha prøvd dem.

    43. Exakt samma hände för mig oxå med den klänningen fast i champangefärgad!!! så irriterande, jag skickade tillbaka den och hoppas jag får pengarna tillbaka! bra att du delar, älskar din blogg!

    44. Har desverre hatt noen bomkjøp på Nelly jeg også. Først bestillte jeg meg Jeffrey Campbell sko som de sendte i feil størrelse til meg og nektet å bytte. Etter flere ukers “kamp” fikk jeg omsider byttet (det var jo tross alt 100% deres feil at de sendte feil), og da fikk jeg feil modell i retur. Jeg prøvde å klage, men jeg fikk aldri skikkelig hjelp uansett hvor mye jeg mailet dem, så jeg endte opp med å selge de videre på finn.
      Ellers så har jeg kjøpt en kjole som virket kjempefin på nettsiden, men IRL funket den ikke i det heletatt. Den “vrengte seg” forran slik at en fikk toppen av foringen ut i toppen. Utrolig merkelig problem. Fikk heller ikke byttet denne fordi den skulle visst være sånn. Det tror jeg ikke helt på, haha 😛
      Så når jeg bestiller ting fra Nelly har jeg alltid i bakhodet at det kan gå galt og at jeg må være forberedt på å miste pengene nå. Veldig synd ettersom de har så utrolig mye fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg