har vært i paradis

Dagene her på Lapoint går i ett, og vi bruker store deler av dagen på å surfe eller å være nært strandområdet sammen med resten av gruppa. Jeg og Charlotte er forresten enda på nivå 1, det er jo tross alt et halvt år siden noen av oss sto på et surfebrett og derfor ble det definitivt best på denne måten. Det er helt andre surfeforhold her i Marokko enn i portugal, jeg synes sistenevnte er best for nybegynnere uten tvil. Her er det mer strømmer i vannet, og ikke minst er vannet mye mer salt. I Portugal var vi i et utblandet saltvann, noe som gjorde hele opplevelsen med å dukke under mindre ubehagelig enn nå. Det har likevel vært en fin uke så langt, og vi begynner å bli godt kjent med flere av de andre, som vi har det veldig morsomt med. Liker denne gjengen, jeg!

I dag hadde vi vår første fridag på grunn av en svær fyllekule igår som jeg tror nesten alle elevene her ble hardt rammet av (enkelte mer enn andre, haha) så da ble det en times biltur opp mot paradise valley hvor man kan stupe fra klippene og ned i dype bukter. Det ble ikke noe stuping på meg, heller skrekkblandet fryd og obervasjoner. Vi kunne ha vært heldigere med været, desverre var det overskyet så vi fikk fint lite sol på kroppen, men det var likevel en hyggelig tur med fine omgivelser rundt oss. Jeg har aldri sett noe lignende iallfall, og må nok være ganske romantisk å være her med en kjæreste for eksempel. 

– Og så, litt av rommet til meg og Charlotte –

Jeg og Charlotte flyttet for et par dager siden over til en egen leilighet rett ved stranden vi surfer på, så nå er det bare å gå rett ned før leksjonene våre. Vi bor altså ikke på campen lengre, faktisk på grunn av dårlig internett der og jeg mååå jo ha internett, haha.. Så, det var ikke noe galt i campen! Men, om noen av dere vurderer å dra hit på surfeskole, så kan sikkert lapoint hjelpe dere med en slik leilighet som vi har, det vet jeg de har gjort med flere av de andre elevene som også bor her. Vi mister litt av samholdet på denne måten, noe som er synd, men vi reiser inn til campen før de fleste måltidene og blir med på gruppemåltidene, i tillegg til leksjonene så da er det ikke et stort problem. Det er herlig å bo på denne måten, vi har svær plass kun for oss selv! Nå skal vi snart løpe opp mot hotellet og ta oss en matbit, det frister med en svær salat for min del. 

Speaking of, nå trenger jeg hjelp fra dere! Jeg har mistet utrolig mye hår på hodet den siste tiden, og begynner å bli utrolig lei og ikke minst redd med tanke på hvor dette kanskje er på vei. Jeg er klar over at vitamin D, B og jern skal hjelpe, i tillegg til biotin (som jeg egentlig ikke vet hva er), og at jeg må stresse mindre – noe jeg desverre ikke kan kontrollere. Men om dere vet om noe shampo, balsam, hårkur, tabeletter, UANSETT – gi meg beskjed! Jeg trenger virkelig all hjelp! 

Nå må vi spise noe kjapt her, i morgen venter nok en lang dag med surfing og marked etterpå, noe jeg tror blir veldig gøy. Snakkes!

167 kommentarer
    1. Det å ha en pause fra extentions hjelper mye, når jeg brukte clips hver dag så mistet jeg sykt mye hår og håret ble mye tynnere, men når jeg tok en god pause fra det så hjalp det masse. Jeg har på følelsen at det gjelder for det samme med keratin og tape. Selv om det sies at det ikke tar på håret så tror jeg ikke det er helt sant.

    2. Kan være håret ditt trenger en liten pause fra exstensionsene dine, la det puste litt og ikke være under konstant stress 🙂 kelpasan får håret og negler til å vokse fortere og bli friskere 🙂 bruker det selv. Vitamin tablett

    3. Det med håret skjedde med venninna mi siden hun stresset alt formye også manglet hun et type vitamin, men husker ikke hva det heter 😉

    4. Hvis du mister mye hår, så anbefaler jeg deg en serie som heter invati av merket Aveda. Jeg bruker det selv og mister så og si ingenting hår lengre! Det er et økologisk merke, og du kan jo høre på en Dugg salong om de selger det der. Hvis ikke har vi det i Kristiansand og kan eventuelt sende til deg 🙂

    5. Samme skjedde med meg. Nå har jeg nesten ikke hår ved overnfor ørene lenger. Og jeg brukte clips som liksom ikke skal skade håret.

    6. Sikkert b12 mangel, ganske vanlig at vegetarianere går det… Ta deg en tur til legen å ta blodprøver, kan hende du må ha b12 injeksjoner.

    7. Sliter med det samme selv og har gjort det i 2 år. Mister myye hår hver dag, men har heldigvis ikke blitt skallet noen steder. Bare utrolig tynn i håret i forhold til hvordan det var. I mitt tilfelle tror jeg det kan være p-piller som forårsaker det. Har prøvd en Shampo fra merket Nisim, kjøpte den på Hendrix i Stavanger. Den skal hjelpe mot hårtap, har også prøvd en 10 dagers kur fra Kerastase, heter Aminexil Force R, den kunne du kanskje prøvd? Håper du finne ut av det! Hårtap er IKKE kult:(

    8. No-poo metoden har fungert veldig bra for meg. Det vil si å kutte ut sjampo og heller bare bruke en lett balsam uten silikon for å vaske håret eller vaske håret med natron blandet med vann og bruke blandet med vann som balsam. Har aldri hatt sunnere hår:) Ellers kan jeg anbefale å bruke en sjampo uten SLS, det som får sjampoen til å skumme. Husker du nevnte før at du vasker håret ganske sjelden, som er veldig bra:)

    9. Sliter og med det samme! Men særlig på høsten og våren. Tror jeg mister pga forskjell i klimaene fører til flass også mister jeg mye hår pga det. Maange av mine venninner mister og ekstremt mye hår for tiden, så tipper litt det er pga årstiden 🙂

    10. Jeg ble utrooolig tynn i håret etter en lengre periode med clip on extension. Jeg som hadde tykt hår tidligere satt igjen med hårdotter over hele gulvet (hahaha). Det blir jo en ond sirkel – man klarer ikke å slutte med extension da man føler seg naken uten så jaa

    11. 1) Bedre kosthold; en ting er at man mister mye næringsstoffer og vitaminer når man velger å ikke spise kjøtt – og da er det viktig å få i seg de samme stoffene ved hjelp av annen mat. Ut i fra hva du beskriver på bloggen, så er ikke proukter av hvitt mel og godteri det beste? Viktig å finne gode erstattere til kjøtt, som ikke er i pille-form! 2) Extensions-pause er ingen dum idé.

    12. Jobber på salong, der vi har merket Kerastase! Her har vi et kurprogram på 10 dager for hårtap, og her har vi masse fornøyde kunder! Kurprogrammet heter Amnexil, anbefaler også å kjøpe shampo med i tilegg! Søk opp salong i oslo som har merket Kerastase Loreal:)

    13. Vitamin B er heelt supert!! Går på det selv og har fått masse nye hår samt veldig mye tykkere! Virkelig å anbefale!! 😀

    14. Hei! For noen år siden hadde jeg samme problemet, jeg mistet maasse hår. Etter anbefaling fra frisør prøvde jeg en hårpleieserie fra Redken som heter Intra Force. Den inneholder 3 ulike produkter – shampoo, toner og treatment. Den finnes for normalt og fargebehandlet hår (http://redken.no/produkter/hjemmebehandlinger/haircare-produkter/intra-force). Fås kjøpt hos blivakker.no, blant annet 🙂
      Den funket kjempebra for meg, etter 30 dager (som den lovet) hadde jeg sluttet å miste hår (mistet ikke mer enn det som nok er vanlig). Kjæresten min har nettopp hatt samme problemet, han kjøpte den samme serien og nå mister ikke han hår heller! Anbefales virkelig!

    15. Jeg har i grunnen alltid mistet ganske mye hår, men denne sommeren begynte det å bli et problem, og jeg ante ikke hvorfor. Håret mitt var tørt og tynt, og det første jeg merket bedring av var hårolje fra Alexander Sprekenhus – etter at jeg begynte med denne ble håret mitt mye finere, men jeg mistet fortsatt en del hår, og det var litt livløst. Da jeg var hos frisøren for et par måneder siden spurte hun om jeg hadde lagt merke til at jeg mistet mye, og så spurte hun om jeg var veldig stresset for ca et halvt år siden, for det er visstnok da det synes på håret. Med tanke på din situasjon kan det stemme ganske bra! Jeg kjøpte en shampoo og balsam fra Nioxin, og jeg har faktisk aldri vært mer fornøyd med håret mitt enn jeg er nå, helt ærlig. Det er ikke spesielt dyrt, absolutt verdt å kjøpe!

    16. Jeg mistet 1/3 av håret mitt for ikke så lenge siden. I tillegg til å miste mye hår, så rettet jeg håret hver dag, noe som gjorde at jeg mistet ENDA mer hår en jeg hadde trengt visst jeg bare hadde latt håret vært i fred. Så det er et tips og bare la håret være naturlig, noe som selvfølgelig er veldig kipt. Et tips er jo og ha det i strikk for eksempel. For det kommer en dag, der du slutter og miste håret, det gjelder bare og være tålmodig 🙂
      Jeg prøvde selv shampoer og balsamer som skulle gjøre at håret vokste fortere, noe som ikke hjalp i det hele tatt. Jeg tok B vitamin hver eneste dag, og etter en lang periode sluttet håret og falle av 🙂 Håper det ordner seg!

    17. et enkelt hår fortsetter å vokse i to til syv år, og deretter faller det av og etter en liten stund vokser det ut et nytt hår fra den samme poren! Håret går altså i sykluser, sånn at ca, hvert syvende år kan du miste en del hår, som er helt normalt, for at det skal kunne vokse nytt hår. Hvor mye hår man mister varierer fra person til person, noen mister lite, mens andre igjen kan miste halve håret, men det vokser ut igjen! Du kan Google dette eller spørre legen/frisøren din om dette!

    18. Hårveksten går i en syklus med hvilefase og vekstfase. Vi har rundt tyve slike sykluser i løpet av et liv i gjennomsnitt.
      Vektsfasen kalles den anagene fasen på fagspråket. Mørk forteller at denne fasen varer irundt tusen dager, altså omtrent tre år, før håret tar seg en velfortjent hvil. – Tre til syv år er det vi kaller normal lengde på vekstfasen.
      Håret vokser rundt en centimeter i måneden, altså rundt tolv centimeter hvert år.
      Etter vekst kommer nemlig hvile, og tiden da håret hviler kalles den telogene fasen. Den varer bare et par måneder.
      De hvilende hårene er egentlig på sakte vei til å forlate kroppen. De begynner ikke å vokse igjen, men faller i stedet ut etter hvileperioden og blir erstattet av nye hår fra hårsekken.

    19. Bare å spørre frisøren din, som du er så god venn med? Extension er nummer 1, også er det nok stress for din del, siden dette har skjedd plutselig og du går på de samme vitaminer som “alltid” osv. Du sier jo selv at stress ikke kan gjøres noe med, men extension kan 🙂 Eller så kan du være gravid, noen reagerer med hårtap både under og etter graviditet.

    20. FLAKS FOR DEG AT DU ER I MAROKKO Er halvt marokkansk og bruker en olje derifra. Innbyggerne bruker det ofte på de som har ordentlig afrikansk hår for at det skal bli både lengre OG tykkere. Jeg har brukt den i 2 måneder og kan ikke si hvor for nøyd jeg er med den! Best at du spørr en inbygger om og kjøpe for deg ellers kan du bli lurt. Det er ren argan olje. De kan ofte lure turistene, men skaff deg det!!

    21. Jeg har begynt på noe som heter mM kollagen. Det er et pulver som du blander i varm drikke hver dag, feks te, kaffe, kakao… Jeg er frisør så hørte om dette gjennom en leverandør på jobben. Det skal gi tykkere hår og få håret til å vokse fortere, gi bedre hud og negler. Man merker forskjell etter 3mnd. Google det, så finner du mange som har gode erfaringer med det! 🙂

    22. Hei 🙂 Hårtap kan komme av hormonendringer i kroppen, f.eks oppstart/asluttning med p piller. Det er også normalt å oppleve hårtap 1-3 måneder etter operasjoner. Det kan komme i ekstra stressende perioder, ved vitaminmangel i kroppen, etter amming, eller om du har fått satt på extentions feil. Om du har extentions anbefales det ikke å settes på før etter 3 måneder etter operasjon pga det kan forekomme hårtap og da kan det bli igjen for lite hår i festene og man vil miste mer.
      Mvh Frisør

    23. Hei, jeg har gått frisørlinjen, og i klassen gikk vi grundig igjennom denne problemstillingen, (hair-geek) og det er dessverre ikke så mye man kan gjøre med dette, men du kan dra til fastlegen din og sjekke om du har alt på det normale, og har du noen mangler kan du faktisk få en sprøyte med en hestekur med vitaminer som kan hjelpe 🙂
      Grunner for dette kan være så magt og mye, men skal jeg gjette, så tror jeg det ikke er alvorlig, men grunnet du var syk og ble operert for en stund tilbake, vanligvis pleier man å være plaget med hår avvfall 2-3-4 mnd etter sykdom.

    24. Hårtap kommer stort sett alltid av årsaker på innsiden av kroppen. Selv om gode produkter og mindre bruk av extension kan gjøre det bedre, er det nok en underliggende årsak, som feks stress som du selv sier, som fører til hårtapet.
      Mista selv sykt mye hår i sommer, fordi jeg hadde det skikkelig dritt, men med en gang ting begynte å ordne seg, ble håret bedre også. Så tenk gjennom hva som virkelig stresser/uroer deg, og gjør noe med det 🙂

    25. Jeg har hatt problemer med hår som faller ut ganske lenge, hadde kjempefint tykt hår før som alle var misunnelig på, nå har jeg bare tynt og tørt hår som er kjempestygt 🙁 Jeg var nylig til legen og han tok blodprøver på meg og det kom fram til at jeg mangler vitamin D, så jeg har fått tabletter på det nå og håper det hjelper at håret mitt vokser tilbake igjen. Kanskje du mangler noe av vitaminer og?

    26. kast den uekte håret og la den naturlige deg komme frem! så mye penere og SÅÅÅ mye sunnere for håret ditt. Jeg har erfart det!

    27. Kan være stoffskifte og i verstefall kanskje du er gravid (mange som mister hår av dette) Ellers kanskje hodebunden trenger utskiftning av hårprodukter 🙂 Håper det fikser seg!

    28. Håret ditt har jo gjennomgått masse farging og Extensions det sliter mye på håret ditt. Du burde pleie ditt eget hår før det blir verre. Du er jo så ung,

    29. Du miste ikkje hår før etter du har fått barn. Du miste nesten ingenting under graviditet, kroppen går i sparemodus å sparer på alt. Ta B vitaminer og ølgjær, hvis du søker det opp på kjærringråd osv. Så er det noe av det som funker godt mot hårtap. Å det å la håret være i fred ei stund er også smart. Lykke til

    30. Slet mye med hårtap før helt til jeg kom over nisim hårshampoo, du får kjøpt den på nett eller hos Adam og Eva (: lykke til!

    31. Biotion er en type B-vitamin. Du bør ta vitamin B + magnesium, for kroppen mister mye av det når den stresser. Også burde du stikke innom en helsekost og høre hva annet de anbefaler.

    32. Hei! Sliter med å miste hår selv, og har hørt at hodemassasje og ølgjær (tabletter som ja – høre heslige ut, men skal funke!) skal fungere bra for hårvekst 🙂

    33. Ta B-vitaminer hver dag hele året. Masse. Uansett hva som er årsaken til håravfallet, så vil tilskuddet bidra til mindre håravfall / raskere vekst av nye hårstrå. man kan også gi seg selv hodebunnsmassasje 5 minutter hver dag, viktig å bøye seg forover sånn at blodet lettere kommer til hodebunnen. Alt dette vet jeg av erfaring, jeg har hatt perioder med håravfall siden jeg var tenåring. Så fort jeg glemmer b-vitaminene, så raser håret av. Lykke til 🙂

    34. Altså, man mister mer hår på høsten så det er ganske vanlig😉 men prøv å vær forsiktig med hårstrikk(ikke fest det så hardt), ikke bruk sjampo hver gang du dusjer og bruk hårolje 😉 ja, også en ting til, ikke børst håret ditt så ofte

    35. Begynn med å ta vekk extension. Det vet du kanskje. Dra til legen og få tatt blodprøver og spør om resept på B 12. (Trio be ) viktigste er nok førstnevnte

    36. Var ett program på tv’n for en stund siden av ei dame som hadde brukt extensions konstant i noen år. Og det gjorde at hun mistet håret og måtte sy inn nye hårstrå. Så kan være lurt med noen uker opphold mellom gangene du bytter 🙂

    37. Ikke flat eller krøll håret hele tiden. Før flatet jeg det sikkert 2-3 ganger til dagen. Nå flater jeg det nesten ikke en gang i uka en gang, og har mye mer, bedre og fyldigere hår. Spør frisøren din neste gang du er der hvilken produkter som hjelper.

    38. Jeg begynte med maroccon oil hårprudktene (shampoo, balsam, kur og olje) dette gjorde håret mitt myyye sunnere!!!:) Tror noen i kardashion familien også bruker det, haha bare sånn liten sidenote, de har jo veldig fint hår

    39. hårtap kan være så mangt, jeg sliter selv med en sykdom som heter alopecia areata! Det betyr at jeg mister Flekker med hår og får små glatte flekker i hodebunnen! Håret vokser heldigvis ut igjen, men det er kjipt, og lite pent! Har fått en i panna nå som synes veldig godt hvis jeg har hestehale!
      Hvis det er dette du sliter med, så ville jeg godt til frisøren din å hørt hva du kunne gjort for å dekke til flekker på best mulig måte! Selv er jeg nødt til å endre skillen min pga en ny flekk, sø da er det bare å komme seg til frisøren!
      Det er ikke så mye man kan gjøre med dette, og det kommer gjerne av stress! Mamma fant min første flekk på 18 års dagen min etter en lang periode med depresjon, men i etterkant har flekker kommet i mindre bolker enn da! De kommer gjerne om høsten/vinteren og når jeg stresser fryktelig!
      Jeg hater dette, og i starten var jeg fryktelig fortvilet. Tenk hvis jeg mister alt håret! Men det har ikke skjedd enda, jeg mister kun en flekk her og der, og vi klarer alltid å skjule de! Oppsøk frisøren din uansett, han kan hjelpe!

    40. Castor oil ! Det funker kjempebra, du kan google det og se hva andre har skrevet om sin erfaring med det + før/etter bilder. Du hadde vært kjempefin med kort hår, prøv uten extensions en periode. Det hjelper nok mye på det ekte håret ditt sin sunnhet.

    41. Så fin leilighet! Skjønne godt at du velger å bo der enn på en camp 😉
      Ang hår: Jeg mistet utrolig mye hår en periode og jeg ble skikkelig redd. Det viste seg å være en blanding mellom et hormonellt problem og stressrelatert. Så jeg fikk resept på noen greier, jeg prøvde å slappe av mer og jeg tok vitaminer som skulle være bra for hår og negler, så ble det bedre på bare noen få uker 🙂 Håper det ordner seg, det er utrolig skremmende å plutselig miste håret <3

    42. Slutt med extensions. Samme skjedde med meg, men etter jeg sluttet begynte det raskt å bli bedre. Klipp deg og. Bruk kur.

    43. ikke bruk varmebehandle ting på hårdet, stopp å farge håret, og dropp alt av extensions og hårprodukter med mye kjemikalier. Bruk heller mer organiske hår produkter 🙂
      Du kan også miste mye hår hvis du spiser for lite.

    44. Kjøp vitamin D som er beregnet på hester og ta et eggeglass av væsken i uka! Funker som bare det! Jeg mister håret fordi jeg slanker meg og ikke får i meg nok proteiner! Men dette er suverene saker, denne hestekuren;)

    45. Du har aldri pause fra exstention det går hardt ut over ditt eget hår. Og prøv å få i deg mer protein. Det er kroppens egen byggestein. Å får du for lite kan du miste hår.

    46. kjenner ei som har vært hos frisøren å kjøpt shampoo og balsam som faktisk skal hjelpe på å styrke håret og få det håret som du har mistes til å vokse ut igjen! hun sa de var veldig gode produkter! husker ikke hva de heter da, men du finner de ganske sikkert på hvordan som helst frisørsalong!:)

    47. Hvis du ønsker sunnere og sterkere hår anbefaler jeg å ta vitaminer som er begregnet på gravide. Den typen som skal brukes før man er gravid og i de tre første måneden. Bruker dette selv for å få sunnere hår (er ikke gravid) og det funker som bare det 🙂

    48. Håret ditt skiftes ut hvert 6 år, så kan ganske enkelt være at håret ditt er inne i en helt naturlig utskiftnings fase 😉

    49. Mister håret etter at jeg farget det 4 ganger på 15 dager. Har vært hos legen som anbefalte priorin kosttilskudd, som jeg startet på for noen dager siden. Ellers tar jeg haribrust (usikker på om det fungerer med det er vel ikke skadlig heller, og håret som er igjen har vokst en del) og omega 3. Har hørt at ølgjær skal være bra også, så vil begynne med det i tillegg. Ellers tenker jeg å bytte ut hairburst når den er tom med hair skin nails, for å se om det vokser enda fortere med det. Tar også mivitotal plus som er multivitamin, men jeg vet ikke om det hjelper på håret, selv om jeg tror at alle vitaminer og alt som hjelper innvendig kan hjelpe med å bygge opp håret. Uansett, har lest at mane har god erfaring med priorin og det sa legen også, selv om det er litt dyrt da. Men hvis det virker er det verdt det fordi håret er viktig syns jeg. Lykke til 🙂 Håper det roer seg 🙂 Klem

    50. Håret kan være i en fase? 🙂 Jeg minster mye hår når det nærmer seg vinter og sommer.. aner ikke hvorfor.
      En annen ting som er vanlig, hos meg, er hårtap før mensen 🙂
      Vet ikke om det kan være tilfelle, men dette er iallefall ting som jeg har lagt merke til påvirker håret mitt 🙂
      Du må også huske å ta pause fra extensions.. tror du vett like godt så meg hvor mye det sliter på håret!

    51. Sink!! I tillegg er det som andre sier over at håret har syklus på rundt 7 år, så en vil i noen perioder kunne oppleve mye håravfall 🙂

    52. Her er ett tips til ALLE dere som sliter med samme problemet som Sophie her: google; Horsetail biofin 10000 mg, sjekk også ut youtube på dette;)
      Ikke bare hjelper det på håret men også for dere som sliter med tynne/sarte/korte vipper💗 lykke til 💋

    53. Jeg bruker “kollagen B+” tabletter og en oppbyggende hårmaske. Slet lenge med at håret mitt bare falt av. Disse produktene var min redning 🙂

    54. Det er kanskje lurt å ta en liten pause fra extensionene dine, og ikke bruke krølltanger og rettetanger om du ofte gjør det, for sliter jo på håret og det kan gjøre håret ditt en del svakere… Elsker bloggen din forresten, du inspirerer meg daglig<3
      Forresten, når trekker du one direction vinnerne? Er så utrolig spent på det!!!

    55. Du er nødt å slutte med tape exstention. Jeg mistet mye hår da jeg brukte det. Blir aldri å bruke tape mer.

    56. Det med hårtap kan faktisk bare være en periode. De aller fleste jenter går gjennom det noen ganger i livet selv uten mangler eller diverse hårmidler. Det går over av seg selv, selv om det kan virke dramatisk der og da (trust me, har vært der). Så lenge du passer på å få i deg nok vitaminer så er det ingenting å bekymre seg for, håret kommer tilbake kjempefort 🙂
      Ellers må du kose deg masse videre 🙂

    57. Har du vært inne i en depresjon, så kan du miste hår, og det skjer gjerne 3-6 mnd etter.
      Stress kan å påvirke at du mister hår.

    58. Det som skjer med håret ditt nå, skulle altså ha skjedd for 3 mnd. siden. Altså f.eks hvis jeg gjør noe med håret nå, så kommer “symptonene” 3 mnd etter.

    59. Jeg har svar til deg, men du vil absolutt ikke like det. Det er på grunn av extansion. Det er mange som få hårtap etter dette, og flere av dem får det dessverre aldri ut igjen. Ville tatt dem ut så fort som mulig hvis jeg var deg. Liker bloggen og ærligheten din her veldig godt, så beklager dersom jeg virker frekk! Det er så absolutt ikke meningen.

    60. Nioxin! Man får kjøpt startspakke med shampoo, balsam og leave-in treatment. Bruker det selv og er veldig fornøyd 🙂 stikk innom nærmeste Nikita salong å spørr om hvilken du behøver 😉 Digger bloggen din btw 🙂

    61. Du burde ta en blodprøve og se hva du mangler av vitaminer i kroppen. Er lettest å få bukt på problemet når du vet hva som skaper det. IKKE vask håret uten sjampo, eller bruke andre ting i det. Det ødelegger på sikt. Dra til frisøren din og få en serie passet til hodebunnen og håret ditt. Og det er helt normalt å miste mer enn de vanlige 100-150 hårstråene om dagen, i perioder. Alle hårstråene har egen “levetid”, så om du merker du har mange små hårstrå så betyr det bare at håret vokser tilbake. Men om du får flekker med mye hårtap bør du sjekke det ut.
      Bare noen tips fra en som faktisk er frisør, og ikke sånn “hobbyfrisør” som det ser ut som mange over her er. De fleste har jo ikke peiling…

    62. Det kan høyres som b12 mangel, jernmangel, lav blodprosent, eller d vit mangel. Dette er enkelt å få når man er vegetarianer. Har sjølve hatt det. Har fått både jernsprøyter og b12 sprøyter som hjelper masse! Ville anbefalt deg ein legesjekk, ta blodprøver. Er du mykje trøtt? Om du blir fort stressa og deprimert, kan dette også vera ein orsak faktisk. Veldig vanleg å bli sliten og deprimert om man har jernmangel eller d vitamin mangel. Få deg ein time hos legen. Elles vil eg tru og at helsekost har mange gode produkter. Men det viktigste er å sjekke blodprøve før du byrjar å ta kosttilskudd. Lukke til. Likar bloggen din nå btw 😀

    63. Hei!
      Mistet selv MASSE hår for to år siden, det pågikk i en periode på 6-12 mnd. Tilfeldigvis hadde jeg en time hos legen i samme periode pga. leddgikt, der tok jeg masse blodprøver. Legen ringte neste dag med resultatene, de viste at jeg hadde EKSTREMT lavt blodnivå i kroppen og et umålbart jernivå i kroppen, altså så nerme null som man får det. Legen anbefalte meg jerntabletter som jeg kjøpte reseptfritt på apoteket og en litt roligere livsstil, altså ikke feste så mye, sove mye og ikke trene for hardt. Nå har jeg fått mye tykkere hår, og tar bare jerntlskudd den uken jeg menstuerer (ikke så ofte siden jeg går på p-piller), siden det er i den perioden av måneden at kroppen tar opp mest jern! 🙂 håper dette kan hjelpe deg også! Det tok litt tid, men jeg har nå fått opp blodprosenten i kroppen og jernnivåene nermer seg normale tilstander.
      Legen sa også at selv om mange anbefaler vitamintilskudd, er det like så greit om man bare spiser grønnsaker og frukt, som du sikkert gjør siden du ikke spiser kjøtt! 🙂 Dette er fordi man får i seg mer vitaminer på den måten enn om man tar de i tablettform.

    64. Ser mange anbefaler NiSimserien, og vil bare si at denne er god! Jobber på apotek og vi har hørt masse positivt om den. B-vitaminer hjelper også for hår og negler, anbefaler da Nycoplus B-kompleks (den inneholder også Biotin (B8) som er et b-vitamin). Begge disse får du på Vitus Apotek i hvertfall.
      Btw, NiSimserien er forresten ikke testet på dyr – akkurat som resten av kremene og produktene som selges på Vitus (snakker ikke om legemidlene). 🙂

    65. Jeg mister også utrolig mye hår om høsten og vinteren. Første gang det skjedde var for et par år siden og jeg mistet så mye at jeg veldig bekymret. Men så snakket jeg med den snille frisøren min og hun sa det var helt normalt på den tiden av året. Ta en liten prat med frisøren din, det er sikkert ikke noe farlig ^^

    66. Sorry for å påpeke det, og det er en aldeles unødvendig ting å si, men det heter “dessverre” 🙂 to r’er og to s’er 🙂

    67. Det er vanlig å miste litt hår i ettertid av sykdom, mye stress, vanskelige perioder både psykisk og fysisk 🙂

    68. Det er ikkje så rart siden du har komt i 20-åra.. Men et par håravfall sprøyter skader ikke , da får du hårveksten tilbake

    69. La håret puste. Samme om håret (ditt normale hår) er kort. Du bruker alt for mye dill og extension. Kam også håret kun morgen og kveld. Gå med flette mye. Når du kommer tilbake kan du jo bare bruke lue til sommeren om det er så ille med kort hår….

    70. Ølgjær!! Smaker GRUSOMT men det funker. Ikke velg engelsk Ølgjær fra matbutikken, spør på helsekost om rent Ølgjær pulver/tabletter:)

    71. Det kan være mangel på noe vitaminer, stress eller om du av og til røyker weed som gjør det 🙂 gå innom et sted hvor du kan få hjelp til å finne en bra hårkur mot dette og bruk bare den!

    72. Du må spise mere mat og mer næringsrikt. Kan ikke se for meg at du ligger på mange kaloriene om dagen i forhold til det du viser på bloggen.. Forsøk å legge inn det du spiser i løpet av en dag på kostplanlegger.no (forutsetter at du veier maten din i en dag), kan hende du blir overrasket over hva du får i deg. Der får du også sjekket hvor du ligger mtp protein ettersom du er vegeterianer. Du som ikke trener bør få i deg minimum 0,8g protein pr kg kroppsvekt. Klem

    73. Prøv “Plumping wash” og “Plumping rinse” fra merket Kevin Murphy. Den ska gjør håret tjukkere og stimuler hårveksten. Merket e silikonfritt(som e perfekt å bruk når man bruka extensions) og det e ikke dyretesta 🙂

    74. Jeg hadde samme problemet med hårtap ganske lenge, i tillegg vokste ikke håret mitt i det hele tatt. Det stod liksom bare fast på sammme lengde!
      Det som VIRKELIG har hjulpet for min del er jojoba-shampoo og -balsam. Det stimulerer hodebunnen og pleier håret veldig. I tillegg bruker jeg et kosttilskudd som heter Argi+. Det fikk viiiirkelig fart på hårveksten. Røyter betydelig mindre og har fått lengre hår for første gang på sikkert to år 🙂

    75. Ikke ølgjær… (inneholder ikke så mye B-vitamin som man skulle tro) mye bedre å ta B-kompleks på apoteket som er den som inneholder mest av de ulike b-vitaminene. Biotin er B8 vitamin og inngår også i denne tabletten sammen med mange andre, også B12 som er veldig viktig. Har man stor b-12 mangel er en liten sprøyte med dette svært effektivt.
      Unngå mye stress

    76. Hei:) Jeg sluttet å bruke skjønnhetsprodukter med “vanlig innhold” for flere år siden. Da mener jeg alt fra shampo og balsam, til deodorant osv. Det er utrolig mye kjemikalier og rare stoffer i slike produkter de fleste i dag bruker. Hele kroppen blir overbelastet og må jobbe kjempe hardt for å prøve å skylle ut alle stoffene og forurensningen vi i dag får i oss. Samme med mat, kosthold har mye å si. Jeg har for eksempel brukt supermat i kosten min i over ett år nå, og for meg er det virkelig redningen! Helsen min har blitt så mye bedre, har mer energi, og jeg merker det på huden og håret. Håret mitt vokser fortere og holder seg mye sunnere enn før.
      Men med alt det sagt så må kroppen gjennom en avgiftningsperiode, så om man begynner å legge om kosthold og endre på andre ting i livet så må du huske at det kan ta tid før man ser bedring. Noen ser en klar forskjell med en gang, men for de fleste tar det litt tid for kroppen å omstille seg og skylle ut all “gift”.
      Vil også bare si at det finnes utrolig mange gode produkter i dag, slik at det ikke er super-vanskelig å bruke disse isteden for “vanlige produkter”. Husk også at selv om noen produkter utgir seg for å være “naturlige”, så betyr det ikke at alle ingrediensene er det.
      Også sliter farging av hår selfølgelig på hårveksten, dessverre:/
      Jeg tror også søvn er veldig viktig, om du vil styrke håret:) Det er så mye som “repareres” mens vi sover, så viktig å gi kroppen den hviletiden og reperasjonstiden til å samle ny energi og nullstilles før neste dag.
      Men tror det er alt som gjør at det blir for mye for kroppen (hvis vi for eksempel kun hadde ett dårlig kosthold, men trening/bevegelse var på plass, frisk luft, søvn, vi kun brukte naturlige produkter og var lykkelige så ville det kanskje ikke hatt like stort utslag, men alt til sammen gjør noe med oss. Kan jo også være stress, som du sier. Er vanskelig å vite nøyaktig hva det kommer av, men jeg håper du finner ut av det 🙂
      Håper du skjønner at dette ikke er kritikk eller at jeg prøver å omvende deg, jeg ville bare ta noen minutter og dele hva som har hjulpet for meg:) Så kanskje det kan hjelpe deg eller andre!
      Klem:)

    77. Grunner til hårtap,
      – exstension, hårfarging (noe du gjør ofte), varme (retting, føning). Jeg antar mye av grunnen for ditt tilfelle er pga denne kategorien. Løsning: duuh, slutt med dette.
      – vitaminmangler/mineraler/protein. Ta en blodprøve hos legen.
      – hormonbalanse. Kan hende hormonbalansen din er litt off spin. For mye testostoron kan føre til hårtap. Løsning: ta blodprøve. (Tror ikke dette er grunnen til ditt hårtap)
      – Stress, vekttap, andre sykdommer, angst, drpresjoner. Alt dette fører også til hårtap. Løsning: find it and fix it.
      Vil også nevne at det er høst og da mister man mer hår en vanlig. Akkurat som hunder og katter har sesonger hvor de mister mer hår. Likevel er nok ditt hårtap et resultat av år med konstant exstension, tape, varme og bleking.
      Lykke til !

    78. Oh glemte å nevne denne kategorien,
      – medisiner og piller.p-piller og andre medikamenter du tar kan føre til hårtap.

    79. Nå vet jeg jo ikke hvor mye hår du mister, men det kan være sesongavhengig også? Frisøren min sa at det var vanlig å miste ekstra hår om høst og vår på grunn av temperaturskifte og at det ikke er så uvanlig 🙂 Du får vente og se litt hvordan det går. Stress er jo en årsak som du nevner, da mister man gjerne tuster, og får “viker”, sammenlignet med jevnt hårtap. Håper det hjelper!

    80. Kan anbefale en serie som heter Nisim. Klinisk dokumentert og fåes kjøpt på apotek og frisørsalonger. Stopper/forebygger håravfall og styrker håret!

    81. Jeg mister så sykt mye hår fortiden også! Det er egentlig ikke så farlig, siden jeg har ganske tykt hår.. men probleme er bare at det ligger MASSE hår over aaaalt!

    82. Sink 😀
      Men du er blitt så tynn i det siste, det kan godt være noe helt enkelt som næringsmangel? Tviler på du får i deg alt du trenger:p eller ta en tablett eller 2 ekstra av de tablettene du tar! Dosene i norge er så små, så bare gi litt faen i det som står bak på:) (når det gjelder vitaminer veffal hah)
      Men ellers kanskje sink ville ha vært noe og? Bra for immunforsvaret, håret og neglene vekser som faen, og veldig bra mot kviser:) men også håravfall.

    83. B 12 og B 5 kan hjelp mot hårtap. Stoffskifte kan gjør at du  mista en del. Hårkontroll-tab finn du på alle Nikita salonger. Der har di også Nioxin som også redusere hårtap. Består av shp, con og hårvann/skum. Mer veiledning får du når du handler. Kan vær flere grunna til hårtap, prøv dæ fram 😉 lykketil

    84. Vitamin D, jern og l-lysine er mine tips. Har lenket til en artikkel om jern og l-lysine i behandlingen av hårtap som kan være interessant for deg (trykk på navnet mitt for å lese den). 🙂 Kos dere masse videre!
      – Sara

    85. Sikkert garantert Vitamin B mangel.. Eg hadde det samme og fikk 4 sprøyter på 4 uker. Merket stor forskjell på håret etter det! Og drikk masse melk!

    86. Jeg mistet mye hår da jeg “slanket” meg. Spiste rett og slett for lite noe som førte til tynt hår, jævlig irriterende for jeg hadde tykt og fint hår.

    87. Jeg har mistet ca 70% av haret mitt. jeg provde alt, hadde mangel pa jern og d vitamin, fikk det opp, mistet fortsatt har. da sluttet jeg med p piller, og mistet MYE mindre har. Sa sluttet jeg med sovemedisiner som jeg tar, og na tar jeg ingen medisiner og ser at haret har blitt bedre. Deretter sluttet jeg med gluten og melkeprodukter, og spiser for det meste organisk frukt og gront med tilskudd av vitaminer man finner i kjott. en sjelden gang spiser jeg rodt kjott eller kylling for a passe pa haret mitt. Les om microbioitic diet for hair loss, det hjelper. Du mister nok har siden du lever pa godteri og pasta, du er en junk food vegeterian. Har nok mye med at du nettopp har flyttet ut og har glemt a ta vare pa kroppen din, sann var jeg da jeg forst flyttet ut ogsa, det var da helvete med haret startet. ta tak i det na, fordi a bygge opp vitaminer og mineraler i kroppen for a motarbeide hartap er en lang prosess. lykke til, det er helt forferdelig a ga gjennom noe sant. det onsker jeg ikke engang min verste fiende. Virkelig ikke!

    88. men det FORSTE du ma gjore er jo a dra til legen og ta blodprove for a se hva du har mangel pa av vitaminer!!!!

    89. Mistet ca 1/3 av håret etter jeg hadde hairex microringer aom var feil festet+farging og bleiking. Sliter enda et til to år senere med tynt og slitt hår. Men hørt b12 hjelper med problemet og stress er selvsagt en dårlig påvirkning

    90. Å HERREGUD..å bruke sjampo mot hårtap er reinspikka bullshit og reklame. Det eneste son hjelper er vitaminer, mineraler, variert kosthold, lite sukker og nok søvn. Det med hårtap i sykluser stemmer i en viss grad- spesielt etter en periode m stress og sykdom. Ta vare på deg selv- ta en blodprøve hos fastlegen og ikke bruk masse penger på TULL! 🙂 hilsen master i biokjemi

    91. Sier jo seg litt selv at du mister hår. Mye kjemisk behandling, retting/krølling, extensions. I tillegg til at du er vegetarianer og sikkert mangler b12. Du sier også at du spiser usunt og ikke vil gjøre noe med det, et dårlig kosthold vil absolutt gjøre noe med håret og huden i lengden.

    92. Jeg mistet mye hår for noen år siden og legen fant ut at jeg manglet sink! Gikk på noen tabletter i noen dager så løste det seg 🙂

    93. Heisann sveisann!
      Nå må du ikke bli redd av det folk skriver her med at hårsekkene dine blir ødlagte av extensions og aldri vil vokse ut igjen. Det er bare tull.
      Det er veldig normalt å miste litt ekstra hår på denne tiden av året. Flere av mine familie medlemer ringer meg og er livredde for at de skal bli skalla. Men det er ingenting å beskymre seg over, for det skjer nok ikke.
      Jeg er utdannet frisør, og vil si det at ja, extensions kan gjøre at du mister mer hår. To jenter i salongen jeg jobber har alltid keratin extensions, men de tar alltid 1-2 mnd pause fra disse i året. Clips hver dag er nesten verre siden du flytter på spennene hver dag.
      En annen ting som kan gjøre at du mister hår er hvis du tar for mye vitaminer, eller hvis du har gått på noe medisiner de siste månedene kan det også være årsaken til at du mister hår nå.
      Det er veldig vanlig hvis du har hatt en periode hvor du har vært ekstremt stressa, deprimert, syk (gått på medisiner) o.l at du mister hår 2-3 måneder etter dette.
      Jeg hadde en periode hvor jeg mistet mye hår og brukte håravfalls shampoo. Du mister ikke noe mindre hår til å begynne med, men håret som vokser ut igjen blir sterkere, fordi shampooen inneholder vitaminer og mineraler til hårsekken. Den er også lite parfymerert noe som også er bra for hodebunnen 🙂 Jeg har brukt både redken og kerastase sin håravfallshampoo og avfallskurer. Håret vokser ikke noe fortere, som flere tror og mener.
      Ha tålmodighet så ordner det seg. HA en fin dag videre 😀

    94. Nisim shampoo og balsam fra apoteket er helt opp mot håravfall! Kan fås både for tørr hodebunn (kjempefornøyd med den selv) og for fet!! Løp og kjøp!! Vitusapotek jenrbanetorget, beste apoteket i oslo!! 😉

    95. Jeg hadde samme problem før, klippet 6-7 cm av håret og byttet til økologisk shampoo, mister nesten ikke noe hår lenger 🙂

    96. Ser at det heldigvis er flere som ikke sitter på sin høye og hysteriske hest og roper om vitaminer :p Årstiden, det er skylden. Jeg var litt småhysterisk selv for 2 år siden og suste avgårde til legen og fikk tatt alt mulig av blodprøver, men når alt kom tilbake normalt fikk jeg beskjed om at det var helt normalt å røyter på høst/vinvinter. Noen oftere enn andre men fortsatt helt normalt 🙂

    97. “meg og Charlotte” er det ikke noe på norsk som heter, men derimot Charlotte og jeg.
      Ikke rart håret ditt faller av slik du behandler det. Extentions MÅ ut! Det finnes ikke en shampo på markedet som stanser håravfall. Har prøvd alt! De behandler bare hodebunnen slik at vekstvilkårene blir bedre. Akkurat som med endring på hud og negler er det nødt til å komme innenfra, altså kosthold. Det hjelper ikke å være vegetarianer og pøse på med ekstra vitaminer.
      Har selv mistet store mengder hår pga sykdom og dermed stress rundt det, og det eneste som hjalp var kostholdstilskuddet B Stress fra Bio Life (fåes i helsekost butikk). Et annet produkt som ga meg synlige resultater på ca. 30 dager er kostholdstilskudd fra Phyto “Phytophanere”. Kan bestilles over diverse utenlandske nettbutikker.

    98. Jeg hadde samme problem, har alltid hatt tykt hår, men plutselig etter år med extensions, ble det tynnt og jævlig.. For meg var det eneste som funket å slutte med extensions, uansett hvor lite jeg ønsket dette. Men nå har jeg tykkt, OG langt NATURLIG hår, er helt fantastisk 😀

    99. Noe som fungerer både på meg og noen venninner er kosttilskuddet silicea, som du får kjøpt på sunkost:)

    100. Du redigerer bildene dine veldig godt nå for tiden! Fortsett med den stilen på bildene, det er såå mye finere enn det du har gjort tidligere det siste året spesielt:-)

    101. Åh, heldig som er i varmere strøk!
      Mister utrolig mye hår selv for tiden, kan være tempraturforandringene? Om så ikke er det viktig å få i seg B- vitaminer, da helst B12, stresse mindre og spise godt, samt massere hodebunnen for å øke blodsirkulasjonen! 🙂

    102. Kjenner en annen som dette har også skjedd med og hun gikk til legen å fikk skjekke dette å fant ut at det var noe med immunforsvaret, og det er ikke vits å prøve hårkurer osv fordi det ikke virket.. Det var hvertfall det legen sa til henne.

    103. Sier det igjen: aloe vera !! Bare gi det en sjanse. Godt for så utrolig mye. Hud, hår og negler. Jeg har aldri hatt så fin hud, så sterke negler og SÅ sterkt og glansfullt hår som jeg har nå. Du har mailen min Sophie Elise. Kontakt meg så sender jeg deg en pakke ! 🙂

    104. Jeg har alltid hatt tykt hår nå har eg drit tynt hår har stor mangel på D vitamin og mangel på jern har fått resept på D vitamin. Har clip on extensions som eg brukte vær dag men nå bruker eg det bare når eg skal noe spesielt ble bedre etter eg slutta med extensionset så om du ikke bruker det vær dag så håper eg det hjelper deg og få i deg de vitaminene du trenger. Eg mister ikke så mye hår lenge 🙂

    105. Kjære Sophie, du er ikke alene. Jeg har hatt den samme problemet i tre år, og trodde jeg skulle bli håpløs en periode. Men jeg har en kur m/ tabletter som du kan få greie på. Kontakt meg på [email protected] eller Ida Tiana Bøhn på Facebook, så skal du få både se og høre hva som er tingen.
      Ha det fint videre på ferie.

    106. Heij 🙂
      på frisørsalongen der æ jobba før vet æ at vi solgte mye nisim shampo. Den e vældig god å skal vist hjelpe på det meste. Trur åsså det e de som har fast shampoen og balsamen som gjør at håret voks ennu fortere☺

    107. Digger bloggen din ass! Du er så sykt flink og pen, Sophie Elise. GID #Duerbestingenprotest #You´llNeverWalkAlone!

    108. En venninne av meg mistet mye hår og hadde tilslutt kladder som datt av pga. prevensjon. Du må bytte p piller eller dra til lege å ta tester. Eller så går jeg selv på biotin som hjelper veldig på negler og hår. Men jeg anbefaler å sjekke om det er hormonbalansen din 🙂

    109. Hårtap kan komme av mange faktorer, enten alene eller kombinert.
      Det er ikke uvanlig i et kosthold uten animalsk protein og vitaminer. Enkelte aminosyrer finnes ikke i vegetabilske matvarer, og selv om vi kan lage noen av disse selv, blir de ikke prioritert til håret når inntaket er lavt og omsettingen dårlig (vegetabilsk protein utnyttes mye mindre enn animalsk). Egg og melk veier noe opp for dette, men jeg vet ikke om du spiser dette.
      En del vitaminer er vanskelig å få nok av fra det vegetabilske, selv om det finnes der. Man må spise så mye. For eksempel gjelder dette B-vitaminer, noe som i stor grad går utover håret. Til en viss grad også vitamin A, og noen mineraler (magnesium for eksempel), men mineraler er som oftest ikke så vanskelig å få i seg fra et vegetabilsk kosthold. Når det gjelder disse B-vitaminene, er de fleste av disse vannløselige og som vi har et lite lager av. (Unntaket er B12 som forresten ikke eksisterer i et vegansk kosthold). Det betyr at vi må tilføre disse kontinuerlig. Hud og hår som fornyer seg svært ofte vil være noe av det første som merker dårlige effekter av dette. Dette får du i deg hovedsakelig fra kjøtt, egg, melk og noe i grove kornprodukt….
      Omega 3 trenger vi fra fisk. Vegetarianere får ikke i seg tilstrekkelig DHA og EPA fra vegetabilske kilder ,da vi også er dårlig til å omdanne ALA (vegetabilsk omega 3) til de aktive kompoentene DHA og EPA. Dette går ut over hud , hår og en rekke andre ting i kroppen, slik som for hjerne, nervesystem osv.
      Stres og lite søvn utløser en rekke hormonelle faktorer som kan føre til hårtap. Stress kan selvfølgelig kontrolleres. Stress handler ikke om å ha mye å gjøre ,det handler om å “ha kontroll”. Man kan ha mye å gjøre og likevel ikke være stresset, på samme måte som man kan ha svært lite å gjøre, men likevel være stresset. Stressmestring kan man jobbe med!
      Hårfarge, sterke shampoer og andre hårprodukter sliter på håret, også inn til roten. Det kan være lurt å gå over til milde shampoer, og bruke minst mulig “hårstæsj” (sprayer, extentions, varmebehandling etc) en periode. Samt beskytte det litt fra solen, ved å bruke en hatt for eksempel.
      Dersom hårtapet vedvarer til tross for at ingen av disse nevnte faktorene er overholdt, bør du kontakte lege. Da KAN det være en sykdom som ligger til grunn, og det er lurt å få bekreftet om det er eller ei 😉 Det er forresten lurt å få sjekket vitaminstatus også.
      Lykke til!

    110. Jeg vet at frisøren kan ha tabletter med blant annet b-vitamin, som visstnok funker kjempebra både på hår og negler. Moren min er frisør, og hun har solgt slike. Flere av kundene har kommet tilbake og skryttt kjempemasse av de.

    111. Om du farger håret ofte (spesielt om du bleker det), vil det også kunne bidra til at du mister mer hår. Anbefaler å spørre en frisør! 🙂

    112. B12 mangel kan være grunnen.. Men prøv med sink tabletter, ølgjær 😊 masse av disse dyre såkalte tablett kurene for tykkere hår er bare fjas😜 lykke til😊

    113. Caster oil er the shit! Hvis du søker det opp på youtube finner du tusenvis av versjoner på forskjellige masker du kan bruke. Virker fort også! Hår, øyebryn, vipper hva du måtte trenge det til 🙂

    114. Anbefaler KEVIN.MURPHYs PLUMPING.WASH og PLUMPING.RINSE (shampoo og balsam)produktene hjelper håret med å bli tykkere, mykere og mer glansfullt. De inneholder vekststimulerende og nærende ingredienser som aktiviserer og stimulerer blodsirkulasjonen i hodebunnen, noe som fører til at produktene forhindrer hårtap og forlenger vekstfasen i håret slik at det vokser raskere. De er også sulfat og paraben frie, og ikke testet på dyr.

    115. drikker du? du burde slutte og bruke faskt hår.
      hvor var det du var jeg så at sola skinnte.
      bruker du falske vipper? det ser sånn ut…..

    116. MAGNESIUM! Og evt ro ned på tykkelsen på extensionet så ikke det blir så tungt for et hår som er litt svekket om dagen.
      Hilsen frisør

    117. Jeg tror kosthold har veldig mye å si for både hår, negler og helse forøvrig. Det beste er om du kutter ut sukker, hvetemel og slikt raskt – og spiser proteinrik og bra mat med næring som gir et godt grunnlag for flott hår :-))

    118. Hei!
      Jeg vet at vitamin B fremmer vekst av hår og negler, tar det selv. 🙂 Biotin er et B vitamin! Ta en blodprøve hos legen hvor du ber om å se på nivåer av folat, b12 og jern ++ Kanskje du trenger å gå på en kur ” TrioB” tror jeg den heter. Stress er også en vanlig årsak til hårtap så ikke gå å bekymre deg for at noe er galt, det gjør det nesten værre.. hehe 🙂 For mange harde behandlinger på håret kan jo også være veldig avgjørende på hårkvaliteten. MEN vet om tilfeller hvor man har reist fra kula til varmere strøk – at man mister litt mer hår enn vanlig! (ikke store floker selvfølgelig men)

    119. Hei!
      Jeg har slitt i snart et år med massivt håravfall og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har prøvd ALT… vitaminer->urter->serum….. alt
      Men en ting som hjelper (ihvertfall i perioder) er shampo uten SLS.. altså uten sulfat. Det er sånn at nesten all shampo inneholder sls (dette som gjør at det skummer) og jeg har vært på nettet og i nesten alle frisørsalonger og spurt om hjelp og en shampo uten sls. Jeg har heldigvis funnet en på apoteket, en blå en, mener det er Vichy og den har hjulpet litt.. men ikke mye!
      Jeg stresser mye jeg og så vet det kommer av det og.. men det skal ikke bli så mye. Jeg vet også at jeg får det da jeg har mange infeksjoner i kroppen. Evt kan det være noe sånt?
      I så fall lykke til :-)!!!
      (ble litt mye.. haha.. sorry)

    120. http://www.hooks.no/product.aspx?productid=800078
      Får mye mere hår, sterke hår og lengre hår. Ble anbefalt denne av en venninne som drev på med hest som hadde drukket dette selv og fått sinnsykt langt hår.
      Har selv drukket 2 stk av denne og skal bestille meg en ny nå.
      Skikkelig billig, FUNKER og er ikke farlig. Smaker også søtt siden det er sirup. Kjempe god og super bra ;D ANBEFALES.
      hilsen jente 20år.

    121. Når du feks sitter å ser på en serie/blogger/slapper av/venter på at maten skal bli ferdig osv.. Så kan du massere hodebunnen din 🙂
      Da får du blodsirkulasjon ned til hårsekken som gjør at håret vokser sterkere og fortere 🙂 Dyrt er det heller ikke!

    122. På apotek selger di en liten hvit tube som ser ut som en deodorant, men det er en tynflytende shampoo som skal i håret, det er rosarød farge på shampooen. Jeg sluttet å miste så mye hår bare etter 1-2 uker 🙂

    123. Castor olje can hjelpe for hårtapp. Lykke til . Men kan du våre snill hjelpe meg med en god kosttilskud hva funger for huden finner ikke ut kjøpt i fjor for 20000 produkter collagen betakaroten og alt gjører dei rød flekkener verrer. Kan ikke nyter sommeren kan noen hjelpe. Takk. [email protected]

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg