fun in the sun (bra overskrift)

 Hei fra Marokko! Jeg har tatt dagen fri fra surfing, formen er ikke helt på topp og da er det bare å lytte til kroppen sin først og fremst. I tilfelle dere skulle lure, på Lapoint er det ikke slik at du må surfe hver eneste dag, du får ikke kjeft om du av en eller annen grunn ikke kan – naturligvis! Så, slik ble det altså for meg idag, og jeg har brukt et par timer i senga og en liten stund på verandaen for å få litt sol på kroppen. Her kan man forresten se fra den ene siden av byen. .

 

. . til den andre, bare man vender hodet 360 grader. Med andre ord har vi allerede utforsket det meste som er å se i sentrum.

Jeg kan si såpass at marokko er perfekt for å dra på surfeskole på grunn av værforholdene, stranden og bølgene, men akkurat til denne byen ville jeg nok aldri ha reist på ferie med familien eller venner “bare for at”. Det er en 50/50 fordeling på hvor hyggelige de lokale er, og spessielt damene er nok ikke så alt for begeistret for oss. Men det går fint, man holder seg jo mest til de på campen, og en del av de lokale er også superhyggelige.

 

Akkurat nå sitter jeg på cafeen rett nedenfor leiligheten vår, Charlotte er enda og surfer sammen med resten av gjengen så nå FUNKER faktisk internett! Fantastisk, haha! Og ikke minst, uvant. Jeg bestilte nettopp en pommes frites som tok sin tid, han forsto ikke hva pommes frites er. . Jeg bare ” pommes frites? French fries? Potatoes that are like this?” og så illustrertee jeg med hendene. Gjett hva jeg fikk, da? Banansplit! Haha, er det mulig. Men nå tror jeg pommes frites skal være på vei, og at jeg endelig får maten min.

 Vi snakkes mer iløpet av dagen, jeg må bare bruke internett for alt det er verdt nå å få litt jobb unna. Glad i dere, og takk for alle tilbakemeldingene på bloggerne igår! Gleder meg til å se episoden selv ♥ Rart at noen skal henge seg opp i at jeg hadde uren hud, er ikke det helt normalt? Og er det ikke bare fint at det også kommer på tv? 

47 kommentarer
    1. Hvis det ikke er noe galt i å ha uren hud på tv, hvorfor redigerer du bildene på bloggen til det ugjenkjennelige? Kan du ikke vise uren hud også her inne? 🙂

    2. Du må virkelig roe med på vippeextensionsene, de er alt for lange og ujevne. Ser ut som du har to pappbiter over øynene.

    3. Helt enig med deg, når det gjelder det med uren hud.
      Ja, du hadde du vel det, og so what? Det er kjempebra at det også vises på TV, og at unge jenter ser at det er HELT normalt, og alle har det. Synes også det er veldig bra at du ikke skammer deg over det, eller benekter det, men står frem og sier at “ja, det er helt normalt”. Bra gjort!

    4. Er ikke noe galt i og ha uren hud, men du redigerer bildene dine såpass mye her inne at det blir betraktelig forskjell på deg på bilder og på tv 🙂

    5. Synes det er unødvendig å henge seg opp i uren hud. Hadde grusomt med kviser for noen år tilbake, og følte meg IKKE fin! Heldigvis var jeg omringet av fine folk, som ikke brydde seg et snev av hvordan huden min så ut 🙂
      Du er nydelig uansett, Sophie 🙂

    6. Haha, så morsomt at du fikk bananasplit istedet! Kanskje du kan prøve med “patatas fritas” en annen gang? Er vel en fare for det blir bananasplit da og, men hey, hvem liker ikke bananasplit? :p

    7. Mulig du kanskje heller ikke følte deg så bra og ble hjemme de dagene dere skulle ha geometri på skolen, men når du vender hodet 360 grader, så ender du med å se samme vei, kjære deg.

    8. 360 grader? Jeg tror du mener at du snur deg 180 grader rundt. Om du vender hodet 360 grader, ender du opp med å se samme vei.

    9. jeg blir flau på enkeltes vegne, det hjelper neppe å ta det på spansk i Marokko da det er i nord-afrika hvor de ikke snakker spesielt godt spansk 0_o lol

    10. Hahahaha, banansplitt! Og som en sier så vakkert her oppe; fregnedrysset på nesen din ER virkelig fantastisk♥ Og for en fin og god innstilling til uren hud og så bra du sier tilbake som du gjør – hvilke rasshøl er det som henger seg opp i at man har uren hud og føler for å måtte PÅpeke det/henge en ut for det, for faen?! Som om ikke de aller fleste av oss har slitt med det fra tid til annen. Og so fucking what om du ønsker å redigere den vekk hvis du gjør det – har noen noe med det? NEI.
      Nyt dagene:)

    11. Jeg liker deg veldig godt, Sophie. Bra dame. Skjønner ikke hvorfor noen av bloggleserne dine er så spydige mot deg, det er så unødvendig. Alle vet jo at du er en smart, fornuftig, reflektert og oppegående dame. Håper du har det fint i Marokko. 🙂

    12. Jeg håper ikke du er gjennomsnittet av den kommende generasjonen som skal styre Norge. Ungdom som deg må noen tvinge tilbake på skolebenken.

    13. Kos deg masse i Marokko! Håper du føler deg bedre i morgen <3
      Haha, språkproblemer er alltid utrolig morsomt (så lenge det ordner seg til slutt selvsagt).

    14. heiaa, jeg vet ikke om det har noe med min macbook å gjøre men når jeg går inn på bloggen din så er skriftstørrelsen utroolig liten?? og om jeg zoomer inn så kommer teksten bare under reklamene på siden så det ikke går å lese. Vet du om det er designet som er sånn, eller noe galt med skjermen min?

    15. Åh ser herlig ut 😀
      Men jeg barer lurer dette med surfeskolen; blir det en egen reise pga surfingen ( lignende som språkskole reise) eller hva? Og e dette noe du vil anbefale? <3
      God tur videre, syns du ser fantastisk ut jeg- siden er så mange som skal klage 🙂

    16. Ser utrolig digg ut, Sophie Elise! Hvis du vil ha bedre internett så anbefaler jeg at du prøver på det (eneste) luksushotellet som ligger til høyre (når du ser utover mot havet), da kanskje du får gjort blogginnlegget på 5 istedenfor 50 minutter også? 😉 Kos deg videre!!

    17. Årh, folk skal alltid finne noe å hakke på. Kos deg masse videre i Marokko! Er ikke misunnelig i det hele tatt, neeida.. Kunne gjort SÅ mye for en liten tur til varmere strøk nå! Have funnn

    18. Hun som laget headeren din er helt fantastisk flink, syns den var nydelig og viser hvor vakker du er og at du helt fint kan tone ned uten at det tar noe fra deg 🙂
      god bedring og fortsatt fin tur 🙂

    19. Noen folk henger seg opp i så mye ubetydelig. Hva så om noen har uren hud, tviler på at alle er plettfrie 24/7. Og 360 grader var kanskje en skrivefeil, om ikke, alle kan ta feil. Imperfection is perfection.
      Ha det fint resten av oppholdet, Sophie! 🙂

    20. Hvis man vender hodet 360 grader….. Er ikke det helt rundt da, frøken? Da ser du jo ikke andre enden av byen, men akkurat det samme som du har sett, thihi:)

    21. Du er god hvis du klarer å vri hodet 360 grader, men da får du samme utsikt som på første bildet. 180 grader derimot 😉

    22. Marokko er sykt fint! Mange hyggelige mennesker der jeg var ihvertfall. Men herregud, “prøv på spansk!”? Jeg blir lei meg.

    23. Tip: Agadir er en kort, veldig billig busstur unna Taghazout – anbefales på det sterkeste. Ikke spesielt å shoppe, men er en av de vakreste byene jeg har vært i. er også en av Marokkos største turistbyer 🙂

    24. Blir heller flau på de av dere som blir flau på de som sier prøv på spansk. Marokko er Spanias nærmeste nabo og tidligere spansk og fransk protektorat. Dermed snakker de fleste marokkanere enten spansk eller fransk og er dermed nærliggende å forstå at befolkningen forstår disse språkene fremfor engelsk. Åpne opp en bok folkens 😉
      Hilsen marokkaner.

    25. Sludder. I Marokko snakkes det fransk, i tillegg til arabisk selvfølgelig. Men hvis du sier “pååmmmm friiii” som mange dustete nordmenn gjør, kan man ikke vente å få Pommes Frites.
      Ikke rart at kvinnene rundt deg ser på deg med misbilligende blikk og at mennene er slibrige. Du kler deg ikke etter forholdene, noe som blir sett på som både frekt og billig. Ærlig talt, hva annet kan du vente når alle bildene dine viser store pupper på vei ut av minimalt med klær. Neste gang du reiser bør du lese deg opp på lokale skikker.
      Takt og tone kommer man langt med. Alt du gjør avslører stadig vekk at du ikke besitter særlig kunnskap om noe som helst.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg