alle forandringene

05/10-2011

Jeg laget denne videobloggen, og ikke før nå innser jeg hvor mye jeg har gått ned i vekt, og ikke minst hvor fj0rtiz jeg var da, i forhold til nå. Var i totalt skulkemodus, og gjorde alt jeg kunne for å droppe skolen hver dag. Misstenker at jeg skulket rett etter prøven jeg snakker om i videobloggen også. 

Jeg hadde jævlig stygge extensions og eide ikke skam på bloggfronten. Her tok jeg selvutløser utenfor huset til Lotte mens hun satt inne og ventet på meg.

Blogget om at jeg og Lotte ville flytte ut, å bo i en leilighet slik som dette. . takk gud for at det ikke skjedde sier jeg bare, haha. Takk mamma og pappa for at dere har lært meg om øknomisk ansvar og vært streng!

Om noe, så savner jeg faktisk håret jeg hadde på den tiden. . Blogget om en treig pc og at jeg skulle spille FIFA 12. 


05/10-2012
Denne tiden savner jeg veldig, fordi det var starten på så mye bra. Jeg blogget om at jeg følte meg barbie og fikk mye dritt for det. Jeg personlig var i en veldig provoserende tilstand, det å bli slått ned på byen (som skjedde støtt og stadig) var nesten en bragd og jeg var overbevist om at alle som hatet på meg bare var sjalu.
Pakket, fordi jeg skulle til Bodø. Husker jeg holdt litt på med en gutt som bodde der, noe jeg totalt benektet på bloggen og hadde hele den “vi er bare venner” regla, ettersom jeg misstenkte at det forholdet ikke kom til å vare uansett – noe det forsåvidt ikke gjorde, men sykt nok klarte vi å holde det gående fra januar til oktober (fram og tilbake) uten at jeg skrev noe om det på bloggen. Jeg bare reiste hit og dit og fant opp unnskyldninger, haha. Tror vi møttes både i Bodø, Barbu, Narvik og Tromsø om jeg ikke tar helt feil, så jeg var altså på nordnorge-turne. Det var mye drama ialfall, på den tiden syntes jeg det var veldig gøy å rope i telefonen og tekste fram og tilbake, blokke hverandre på facebook for å så legge hverandre til igjen, og what not. . . Begynte med Mathias ganske kort tid etter dette, noe jeg er veldig glad for, det forholdet har totalt endret meg på en god måte, og ikke minst hvordan jeg behandler andre mennesker og hvordan jeg selv vil være i et forhold. Uten det hadde jeg sikkert vært like drama-rama nå, som jeg var den gang.
Følte meg ellers veldig badgirl og gangster på den tiden av en eller annen merkelig grunn. . 

05/10-2013
Jeg hadde for det første veldig rare øyenbryn. . Og ansiktet mitt var enda hovent etter neseoperasjonen.

 
Jeg hadde nettopp kommet hjem fra en oslotur hvor vi spilte inn promoen til bloggerne sesong 1, jeg hadde fått fikset håret hos Hendrix og følte meg veeeldig fin. Hadde utrolig lang pannelugg da, noe jeg savner. Jeg leste Lene Alexandra sin bok på sengen, og funderte litt på å skrive en bok selv – noe jeg enda gjør, men tror nok jeg må leve litt lengre og få ting på avstand før jeg kan åpne meg opp. Jeg skrev også om at jeg følte meg ensom og slet litt med å tilpasse meg etter videregående. Var kjæreste med Mathias, bodde hjemme hos mamma og pappa. Dette var en OK tid, men også starten på at jeg kom i en kjapp nedoverbakke som varte til tidligere i år. Husker ikke helt hvordan jeg hadde det med meg selv akkurat da, men jeg tror det var mye stress og vanskeligheter for å tilpasse meg alt som var nytt i livet mitt, med at jeg for alvor begynte å bli “kjent” og invitert med på greier hele tiden. Det passet seg iallfall ikke å bo i Harstad, noe jeg er glad jeg kom meg unna. 

05-10/2014

Et lite tips om dere vil slutte med snus eller røyk, som jeg er tragisk avhengig av. . benytt dere av smokk, altså slik babyene bruker. Når jeg sitter med smokken i munnen har jeg ikke behovet for nikotin, så dette er min dirty little secret av hva jeg gjør hjemme alene. Jeg er så latterlig sliten at jeg ikke orker tanken på å reise meg for å knipse bilder til dere, en hard lang natt med mye fest tar på kroppen! Jeg har ikke sminket meg eller fikser håret heller, sånn btw. Begynner vel å bli gammel. 
Nå har Anne-Sofie forlatt meg til fordel for studentlivet i Tromsø, jeg sitter alene i en tom leilighet og krysser fingrene for at hun får byttet over studiet sitt til Oslo i nærmeste fremtid. Dette har vært en lang og litt slitsom helg, jeg lider som vanlig under å være dum-snill og får svi for det gang på gang, helg etter helg. Takk gud for gode venner sier jeg bare ♥ Anywho, Robin er i Sverige og jeg reiser til Harstad denne uken, så får ikke møtt han noe særlig på en stund, skulle ønske han var her heller. Da hadde nok søndagen vært mye bedre. 

Om jeg tenker over disse årene, og endringene jeg selv har gått igjennom, må det være at jeg er mye roligere, mindre selvhøytydelig, SNILLERE, og mer sikker på hvem jeg er. Mye smartere er jeg også, og finner løsninger istedenfor å lage problemer. Er spent på hvordan jeg er om ett år! 
mens jeg går ned memory-lane her. . hvor lenge har DU lest bloggen min, og hva husker du best? 
114 kommentarer
    1. Har lest bloggen din siden du startet, husker jeg leste haawt sin blogg og så deg, etter det har jeg lest den hver eneste dag… Sjeldent kommentert, kanskje jeg skal begynne? Føler jo jeg kjenner deg nå haha 🙂

    2. Helt siden heiasofie(?) bloggen din og til første “velkommen til min blogg” innlegg på denne bloggen 🙂 Hvert eeeneste innlegg, haha.. Digger deg da, du er den beste bloggeren <3

    3. elsket dette innlegget! gjerne ha fler slike 🙂 har vel lest bloggen din siden 2012, har ikke noe spesielt men merker at du forandrer deg mye i d positive hjørnet! du virker som en utrolig herlig jente nå, som jeg må ærlig innrømme jeg ikke tenkte om deg i starten hehe.

    4. Husker ikke helt hvor lenge jeg har lest bloggen din, men det var den tiden når youtube kanalen din fortsatt het “heiasofie” og du hadde platinablondt hår. Jeg har lest hvert eneste innlegg og av alle de bloggene jeg har lest opp gjennom årene er denne den jeg liker best.

    5. Begynte å lese bloggen din når du var sammen med.. marco? markus? husker ikke hva han heter, men ja.. tror jeg fortsatte å lese fordi jeg synes det var så sykt at en 94’er jente var sammen med en 97’er gutt. sykt lame å skrive årstall :):):) men husekr ikke hvor gamle dere var

    6. Jeg husker første gang jeg ble fortalt om bloggen din via en venninne. Det første som møtte meg var et innlegg om at feite mennesker var grunn i sin egen fedme. Husker jeg ble veldig provosert

    7. Har lest bloggen din siden jeg flyttet til andre siden av verden og følte meg veldig ensom. Husker spessiet at jeg leste alle ryktene om puppene dine (hahaha beklager) og fikk en venninne i Norge til å sende meg en “Wonderbra” haha, jeg hadde ikke en gang a cup så det funka dårlig,…. Eller var jeg veldig fascinert over de kostymene dine. Spessiet minnimus-headeren du hadde en periode! Ah så mye minner:(

    8. Jeg har lest bloggen din i vertfall 4-5 år! Så jeg kan vel godt si at jeg har fulgt deg igjennom alt dette, haha! Spennede iallefall:D

    9. har lest den så lenge jeg har visst den eksisterte. Marco osv litt før det vart public :)<3

    10. Har lest bloggen din i ihvertfall 2 – 2,5 år nå, kanskje mer 🙂 Begynte å følge med på den fordi jeg hørte mye dritt om deg, men ble positivt overrasket og synes du virket som verdens søteste og snilleste jente i tillegg til at du virket veldig intelligent 🙂 Så siden det har jeg fulgt med på bloggen din daglig 🙂

    11. 1,5 år. Det jeg husker best må være neseoprasjonen og den videoen som du la ut om hvordan verden har blitt!

    12. Lest bloggen din siden du var sammen med han som var en del år mindre enn deg om jeg husker rett? aner ikke hvor lenge det er siden men.. Husker jeg ikke likte deg, å leste egentlig bare bloggen din for å få meg en god latter. Men jeg kom til et punkt der jeg faktisk begynte å like deg som blogger. Det er riktig nok noen år siden, men jeg er jo fast leser så noe bra har du nok gjort 🙂 stå på!

    13. Lest bloggen din siden 2011 (?) vil jeg tro. kjente hvertfall igjen videobloggen fra 2011 🙂 jeg husker godt deg og Marco, når du skrev om abort og når du tok silikon!

    14. Lest bloggen fra du var sammen med Marco, feighten med TCMN, barbiedopet og alt annet i memory lane. Du har virkelig utviklet deg til å ble en så fantastisk person, jeg har ikke ord! Vær stolt av deg selv Sophie, og alt du har oppnådd:)

    15. Åååhh, digger deg og slike innlegg! Hhahahah, har faktisk lest din blogg siden du og tcmn hadde “blogg-fight”, husker ikke når dette var men husker jeg syns det var såå morsomt!
      Sånn ellers, når jeg for en gangs skyld kommenterer vil jeg bare si takk. Takk for at du gir oss inspirasjon. Takk for at du alltid, alltid står for det du mener og viser likeverdig respekt til alle. Takk for at du skriver på en måte som gjør at jeg føler du er en venninne. Selv om det er noen av tingene du gjør, jeg selv ikke hadde gjort, så gjør det ingenting. Du er bare deg selv, og selv om det høres klisjee ut, så er det jo faktisk ingen so kan spørre deg om noe mer? Bare takk sophie, takk! <3
      Ha en fin søndagskveld videre, hilsen meg

    16. Jeg har lest bloggen din siden du startet, husker jeg leste haawt sin blogg hvor jeg så deg å etter det har jeg lest den hver eneste dag. Husker du blogget på en annen blogg men slettet den å opprettet denne. Utrolig nok, så overfladisk som det var, begynte jeg å følge deg for du hadde så store pupper å spekulerte på om du hadde silikon så ung! Etter det har jeg følgt med for du er en person med egne meninger, du følger ikke strømmen og kommer til å gjøre en forandring i denne værden. Det er jeg sikker på! 😉

    17. Siden våren 2011, det jeg husker først er slagordene “barbie with a twist” og mikrofonvideobloggen med Marco:-)

    18. Hvorfor har du skrevet i “Om meg” at du har vært i FHM 2 ganger? har du ikke bare vært i bladet 1 gang? 😛

    19. “har ikke sminket meg eller fikset håret da liksom, er jeg ikke naturlig pen”
      Så har du også falskt hår som ser bra ut 24/7, og vippeextensions, restylane, OG tatoverte øyebryn.

    20. Husker den gangen du var for dyrsrettigheter! Hvorfor du ble vegiterianer. Hvorfor du gråt over måkene og fiskene i vannet. Husker også når du begynte å reklamere for Chanel etter å ha skrevet innlegg om hvordan de testet sminke på dyr. Husker hvor skuffet jeg var over silikon og Restylane bruket ditt når du vet innerst inne hvor mange dyr som har måttet bytte dyrerase til and slik at mennesker også kan se ut som ender. Husker hvordan du poserte (poserer) med skinnvesker og dunjakker uten å nevne hvilke dyr som har lidd for at du skal reklamere for mote.

    21. har lest den siden du var sammen med marco og var ekstremt fjortis haha! har lest den hver dag, og du er virkelig favorittbloggeren min. har vært gøy å følge med på forandringen din gjennom alle årene. du fortjener virkelig alt du har fått til! du er et forbilde for meg i allefall.

    22. Har lest den veldig lenge, husker ikke helt når! Men har lest om alt det som blir nevnt over i kommentarfeltet 🙂 Har alltid relatert til deg, har vært en fjortiss med platina blondt hår og clips hengende å slenge.. Har vokst det fra meg, takk gud for det. Men kan forsatt relatere til det du skriver om. Vi har vokst i takt! hahah,det hørtes ikke helt bra ut, men u get my point 😀 Stå på!! Cam

    23. tror jeg har lest bloggen din siden 2011/2012, jeg husker du var sammen med Marco og la ut videoer med han!
      Gøy med slike innlegg 🙂

    24. Har lest bloggen din siden den dagen du tok din første tatovering! Elsker bloggen din, og du er virkelig et nydelig menneske på alle mulige måter:-)

    25. Liker ærligheten din og att du er deg selv. Og kan vise att du som mange andre kan ha dårlige dager og bare er ett menneske. Stå på. Du burde være stolt av deg sjøl!

    26. husker jeg følgte den føste bloggen din nesten helt fra begynnelsen av, og har “følgt med” siden da 😀
      husker godt sillikon oppstyret, og når du kommer inn med to plastposer “jeg har tatt ut sillikonen” hahaha, og jeg husker også godt Marco. Husker også kanelvideoen med Stine!

    27. Halla:))) Kan du værsåsnill å lage et innlegg med etter nese operasjonen hvor hoven den var og åssen den ble etter hevelsen var over?:)

    28. Jeg har lest bloggen din av og på siden rundt 2011 kanskje, men har lest den hver dag siden du tok silikon tror jeg, anyway, elsket bloggen da og elsker den enda mer nå 🙂

    29. Jeg har lest den siden sommeren 2011 tror jeg 😀 Begynner å bli en stund siden nå heheh. Jeg husker kanskje nesten aller best da du hadde hatt en krangel med foreldrene dine og du trodde du måtte legge ned bloggen (husker ikke helt historien eheheh. og om det var kødd vet jg heller ikke fordi jeg var 12 og veldig lettlurt da) Jeg lå bare og stirret ut og var sånn “helt ærlig, hva skal jeg gjøre med livet mitt nå?” haha, jeg er glad jeg ikke er så avhengig av bloggen din lenger at jeg faktisk ikke hadde visst hva jeg skulle gjøre om du sluttet 🙂

    30. når jeg tenker over det 3-4 år 😮 haha. Startet med å synes det var gøy å lese om en som var såå anderledes enn meg, skikkelig “rosablogger” liksom. Innså etterhvert som jeg begynte å lese bloggen oftere hvor mye du bryr seg om dyr og begynte å virkelig like den. “Bloggleser” perioden min gikk over, men like vell var det én blogg jeg måtte innom hver dag. Innså at jeg likete den bedre og bedre får hver dag som gikk. Å nå leser jeg den vel på en måte av ren vane, det faktum at vi er så forskejellige og jeg synes det er gøy å se en så anderledes hverdag (om det gir noen mening), og de mer aloverlige, dypere innleggene. Takk for fine år 😉

    31. Har lest den siden du kranglet med Heidi Alexandra, haha! Husker ikke helt når det var da, men tror 2010 kanskje? Du har virkelig forandret deg i hvertfall 🙂 Det har også vært veldig gøy å lese bloggen din siden vi begge er født i 1994 og gjør litt de “samme” tingene på samme tid

    32. hmm… Tror jeg har lest bloggen din siden tidlig sommeren 2011. Vet ikke hva jeg husker best, men du har i alle fall den bloggen jeg liker aller mest å lese. Morsomt innlegg var dette og 🙂

    33. Har lest bloggen din siden den het “sophyy..blogg.no”, husker så godt at du alltid satte inn “-sophyy” på slutten av hvert innlegg. ..siden ble det “-sophieelise” OG FØRSTE GANG DU BLE BRUNETTE! Kjære vene, jeg ble så inspirert at jeg farget håret selv. Ææ. Og når du hadde alle disse kostymene dine, når du blogget om mella, Marco, når du postet bilder fra fergetur i bodø eller bardu? Husker ikke akkurat hvor.
      Og hver gang du sa “anyblog” på videoblogger…. Hahah, jeg sier det enda. Er inne på bloggen din flere ganger om dagen, og føler faktisk at jeg får en slags ro i sjelen hver gang jeg leser den.
      ..husker også hvordan du var så veldig rett på sak før, og også når du blogget om “rapunzelofsweeden” typ en gang i måneden. Og når du snakket om at det spøkte i nabokottet, og når du viste frem den nye “stua” du hadde nede med zebravegg og alt.
      OG DU MÅ LOVE Å BLOGGE OM RIGMOR OG KATTENE NÅR DU ER HJEMMOM!!! Savner den lille katten av en chihuahua (som ikke er det engang..) hun er så fiiin!
      Jeg kan love deg at jeg telte ned dager før bloggerne skulle begynne på bliss, og jeg dro ikke ned til byen for å se JB første gang han var her. Det var for å se deg. Haha ..too bad, det skjedde ikke.
      Var tilogmed en gang jeg vandret opp og ned karl johan fordi jeg visste du skulle være med på ettermiddagen -du kan si jeg stod parat utenfor tv2. Hahaha
      Ellers har jeg invitert deg til Brasserie France fordi vi har dritgod vegetarmat, men jeg har ikke sett deg der ennå. Haha…
      Nok om syk bloggleserstalking.
      Du er fantastisk, jeg elsker måten du skriver på, måten du står opp for deg selv og hvordan du klarer å provosere frem meninger. Herlig!!! Stå på, bloggen blir bare bedre for hver dag. Og du blir sterkere! Ønsker deg masse lykke til, klem fra en trofast leser som føler hun kjenner deg. (Er sikker på at vi kunne blitt bestevenner.) hahhah ..er flere som har buksefobi og er livredd ark.

    34. Tror jeg har lest bloggen din siden jeg gikk på ungdomskolen, husker ikke helt hvor tid det var, kansje niende?:) Nå går jeg 3 klasse:p
      Startet å lese bloggen din etter du og tcmn hadde en slags krangler haha:)

    35. Har lest bloggen din siden “blogg-fighten” du hadde med tcmn! Haha, husker det veldig godt. Har lest bloggen din helt siden det, og hvert innlegg vil jeg tro. Elsker hvertfall bloggen din, syntes du er den beste bloggeren, så førsteplassen på blogg.no er voldsomt fortjent 🙂 Dagen du slutter å blogge vil jeg grave meg ned i jorda… (noe jeg forsåvidt håper ikke skjer, hehe) Avhengiiiig

    36. Har faktisk lest bloggen din veldig lenge, men begynte vel å lese fast en stund før Mathias 🙂 Og jeg må bare si en ting; jeg digger virkelig bloggen din Sophie Elise! Den er bare helt rå, og den er så bra! 🙂 Jeg er like spent hver dag jeg går innpå. Det du skriver om eg bra, og det er ikke bare “meg, meg,meg,”, noe jeg liker! 🙂 Samtidig så må jeg si at noen av bildene dine er veldig dristige, mens samtidig liker jeg det, for du er så ærlig, og ikke redd for å vise at du er stolt over deg selv! Er ikke så rart heller, du ser jo stunning ut! Jeg syns det har vært gøy å se forandringene, dette fordi du er blitt så voksen, og en kjempenydelig jente! Digger tattoveringene dine, de er RÅ! 😀 Stå på videre!
      Klem daglig stolt leser! 🙂

    37. Hei søteste Sophie!
      Jeg har lest bloggen din siden du var sammen med Marco, og når du skrev om abort.. Du er et utrolig stort forbilde, og har hjulpet meg masse gjennom vanskelige perioder<3 Du er et fantastisk menneske, hadde alle vært som deg ville jorden vært et mye bedre sted!
      Klem😊

    38. Har lest siden du startet din tidligere blogg som het sophyelise.blogg.no det er sikkert 4-5 år siden nå! Husker veldig godt den tiden hvor du var sammen med Marco, hadde platina blondt hår og videoblogget ofte. Utrolig gøy å se hvor mye du har forandret deg!

    39. Hei! Vet at dette ikke har noe med inlegget å gjøre, men jeg kom over en artikkel/bildeserie som jeg tror du hadde syntes var interessant! Jeg syntes iallefall at den var det, og jeg satt igjen med samme følelse som jeg får hvergang du poster noe om dyr/planeten vår. Begynner alltid å reflektere å tenke over ting, kun takket være deg! Såå ta en titt! http://www.boredpanda.com/powerful-social-advertisements/
      Det er sjeldent at jeg kommenterer, men er fast leser av bloggen din. Er en smule avhengig av den, haha! Du inspirerer iallefall meg veldig, og jeg gleder meg til å følge deg videre! Stor klem 🙂

    40. Fint innlegg, du har forandret deg på en veldig god måte. Jeg har alltid likt deg og jeg har alltid sett hvor intelligent og unik du er, men jeg synes det skinner mye mer gjennom nå enn for f. eks. tre år siden. Jeg har lest bloggen din i tre år og er innom hver dag. Det er ikke en spesiell hendelse jeg husker best, men det som har gjort størst inntrykk på meg er hvor mye du har forandret deg dette året. Du virker så mye sterkere og du er virkelig en person jeg er stolt av å kunne sammenligne meg selv med. Vi har veldig like meninger om samfunnet generelt og det er fint å kunne lese en så inspirerende blogg! 🙂

    41. Har lest bloggen helt fra begynnelsen, og husker godt at jeg hadde veldig lyst til å bli kjent med deg siden jeg også bodde i Harstad.

    42. Lest bloggen din siden 2011. Husker best når du var sammen med marco, hele 2012 (du var så ufattelig vakker det året), og den perioden du var så engasjert i dyrevern og sånn <3

    43. Har lest bloggen siden du hadde hvitt hår og postet de bildene av deg i hvit og blå stripete skjorte i et skittent speil på rommet ditt. Husker jeg synes de bildene var så fine haha, lol

    44. Har lest bloggen din siden tidlig 2011 iallefall! Jeg er enig med en litt lenger over er, at jeg alltid har likt å følge deg fordi vi nettopp er like gamle (født i 1994!) Har liksom fulgt deg gjennom samme alder, stadie i livet iforhold til skole og sånn!
      Jeg må virkelig si du har forandret deg. På en god måte! Jeg husker du var sammen med Marco, spesielt! Nei, sophie vet du hva! Bloggen din har betydd så mye i hverdagen! Bedre enn mote magasiner 🙂

    45. ANER ikke hvor lenge jeg har lest bloggen din, men vil heller ikke tenke på det fordi da begynner jeg å innse hvor gammel jeg begynner å bli 🙁
      Det jeg husker best er den gangen du skulle farge etterveksten din, så ble det rosa(?) også filmet veninnen din deg. Ler fortsatt av den videobloggen!

    46. Hvis du ønsker å slutte med røyk og snus så burde du begynne med damping! (noen kaller det e-sigaretter, men det har ingenting med sigaretter å gjøre – det er ikke tobakk og ingen fyr, så vi som damper kaller det “personlig fordamper”. Jeg slutta å røyke på dagen da jeg begynte å dampe (ja, uten nikotin – og har aldri hatt en eneste abstinens) etter å ha røyka mye i sykt mange år. Noe problem! Nå synes jeg røyk smakker kjempe-vondt! Anbefales! Mange steder både fysisk og nettbutikker som selger fordampere og væske uten nikotin i Oslo nå. Lykke til !

    47. Og når du er 30 kommer du til å gremmes over hvordan du er nå… Du er ikke så unormal for din aldersgruppe og det er helt normalt å gremmes over tidligere bragder, men problemet er at når du legger ut om deg og ditt liv i offentligheten, så blir alt så mye verre. Så kanskje et lite filter eller to hadde vært å foretrekke? 🙂

    48. Det er nok bare jenter som liker ducklips. Vi gutta synes bare det ser teit ut. Uforståelig at jenter vil ha slike lepper. Straks den kanten på overleppa blir kunstig så tipper det deilige over til det dumme.
      Får dere ikke med dere alle negative kommentarer fra gutter hver gang dette er tema i nyhetene? Tydeligvis ikke.
      Med ducklips alla det du har på et bilde her, blir man bare stygg uansett hvor pen man ellers er.

    49. Liker veldig godt da du var i mot merkeklær av en grunn. De er laget av dyr, og siden den gang var jeg bevisst på å ikke kjøpe merketing som MK, etc. Du fikk meg til å ikke bry meg om merketing. Så takk for det! <3 og liker at du ikke reklamerer mye for det. Merketing er ikke viktig i hele verden altså. Og jaget etter det er helt sykt. Folk glemmer at de har det veldig godt uansett med eller uten. 🙂 jeg husket jeg kjøpte meg en iPhone 5s og var rusa av litt materialistisk lykke, men det varte ikke lenge :p
      Har ingen planer om å kjøpe meg en 6. Du har påvirket meg litt når jeg ser du går rundt med S3''en din. 🙂 nå har eg lært at så lenge iPhone funker, er det det viktigste. Må ikke kjøpe hytt og pine fordi det er en ny modell. Har spurt Apple i butikken, og de sa bare "bedre kamera, bedre etc". Men ikke forskjell altså. Så! Likte deg veldig godt før, du kjøpte ikke unødvendige ting. Du er en fornuftig jente! Mange andre bloggere kjøper hele tiden unødvendige, mens du tenker på framtiden. For disse bloggerne kommer ikke til å blogge i ti år heller. Lurt å spare nå mens leken er god! <3

    50. Det jeg har lagt mest merke til, er at du virker generelt mye snillere nå enn før. Husker at før kunne du være ganske frekk i både videoblogger og vanlig innlegg, som for eksempel da du sa “æ veit at dokker hate når æ filme mæ sjøl i speilet, mennee æ like det, så.. håpe ikkje nån av dokker tar selvmord bare fordi æ filme sånn her i speilet, dokker blir jo lei dokker for ingenting..” Virker som du har vokst mye som person når det kommer til syn på andre og verden rundt deg, og at du setter mer pris på leserne dine nå! 🙂

    51. Jeg har lest bloggen din siden begynnelsen! 🙂 Artig å følge deg. Du er den desidert den beste bloggeren!

    52. Jeg har lest bloggen din lenge, og jeg har alltid sett opp til deg. Det føles ut som vi har vokst opp sammen. Du er en fantastisk jente! Du er så utrolig vakker, og jeg vet du er takknmelig for leserne dine. Men du skal vite at vi er veldig takknemlig for at du blogger også! En ting jeg vet jeg skal gjøre hver dag er å sjekke bloggen din. Jeg gleder meg hver gang. Du har ikke så mange typiske “hva jeg gjorde i dag”, sånn hver eneste dag som mange andre bloggere har. Du har både det og masse annet. Du skriver om så mange spennende ting. Hver gang jeg ser en lang tekst på en blogg så orker jeg ikke å lese. Jeg vet de skriver om ingenting uansett, de skriver ikke om noe spennende. Du er den eneste bloggen jeg leser ALL tekst på, uansett hvor mye eller lite det er. Du har syke argumenter, jeg mener det! Du er kjapp i replikken, og vet akkurat hva du skal si til enhver tid. Du bare kliner til på en fantastisk måte. Du er forbilde mitt:) Fortsett som du gjør <3

    53. Jeg har lest bloggen din siden 2011. Jeg hadde fått med meg at du var født i 94 og var sammen med en 97’er. Jeg er 20 nå selv, og var sammen med en som var tre år yngre på samme tid som deg. Følte det hjalp å vite at du også var det, haha 🙂 Leser bloggen fortsatt regelmessig, og syns du har forandra deg utrolig mye på en positiv måte. Har alltid hatt sansen for deg, men synes du har blitt enda mer inspirerende og god i det siste! 🙂

    54. Åå du var så god før har lest bloggen fra du startet ! Digger deg uansett hva du gjør. Ja til flere blogg video 🙂

    55. Helt siden jeg begynte å lese blogg, har det vært din jeg alltid har sjekka først. Det er så rart, jeg følte ikke du hadde forandra deg noe særlig, men når jeg ser på disse bildene og spesielt videobloggen, ser jeg at wow! Du er jo ei helt anna jente. Husker den mystiske døren bak senga di, og husker spesielt godt da du gikk over fra platina blond til en mørkere farge. Stå på, du er forbildet til så mange inkludert meg.

    56. Eller så var det når jeg kom over en videoblogg med deg og haawt, var sånn der må gjøre video ellernoe. X) det er så lenge siden så er vanskelig å huske!

    57. husker at du skrøyt sånn av engelsken din, det er veldig typisk skandinavisk og tro at man snakker nesten perfekt engelsk også sier man feil som “outfight” til outfit xD
      Uansett så tror jeg blogglesingen min started rundt tiden du var på vg.no og forsvarte barbiedopet, men har lest den daglig i kanskje 1 år

    58. Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske. Tror det var i 2011, og har etter det vært fast leser! Du skriver så utrolig mye mer spennende enn alle andre bloggere, det er ikke bare “idag har jeg sett den og den serien og nå skal jeg snart spise middag” men du er så mye mer åpen og ærlig, skriver morsomme og interessante innlegg og er viser mye forskjellig av deg selv. Håper du fortsetter med bloggen i lang tid 😀

    59. tror jeg begynte å lese bloggen din sommern i 2011, etter at en kompis av meg alltid la ut så mye ting om deg på facebooken sin og “mobba” deg. Husker jeg ofte ble sjokkert over hvor dum og selvsentrert du var (haha sorry), men det var morsomt å få med seg. Jeg husker spesielt den tiden du alltid måtte få med deg “de store puppene dine” på hvert eneste bilde, og at du brukte wonderbra med masse innlegg i så det så ut som du hadde de gigapuppene haha. Og så husker jeg den gangen du var i syden med familien din og la ut bikini-skille-bilde der man kunne se halve fitta di :S og det ligger forresten ute enda

    60. Liker at du er fornuftig, og er ansvarlig for økonomi. Vi vet at blogglivet ikke varer lenge, og etter ti år er leken slutt. Jeg syns det er bra at du sparer, og tenker på framtiden. I motsetning til andre bloggere som kjøper unødvendige ting hele tiden. Du får jo sponset ting, og det er veldig greit å benytte seg av det. Du er mer ansvarlig nå enn før. Og så liker jeg at du er åpen om sykdommen din. Jeg liker at du har gjort ferdig videregående, og slippe å tenke mer på det. Du får muligheten til å starte på studier senere. I motsetning til andre bloggere, feks.
      Du er smart, og vet hvordan du skal spille din rolle i bloggverdenen. Du stikker deg fram ut, og får masse drittslenging. Men du fortsetter å stå på, uansett. Du er et eksemplar på at folk som brenner for noe burde følge deg. Jeg har lest om kvinner som blir hetset i offentlige rom. Selv om du blir hetset, så fortsetter du likevel. Det er bra, og det er viktig. Det er ikke riktig å bli hetset, og når du får truende meldinger, og mail, så er det viktig å anmelde dem, Sophie. Det kan også være andre kvinner som også blir truet av en person. Det må bli konsekvenser for andre som oppfører seg ufint. Det blir helt feil å true personer som vil og tør å stikke seg fram i offentligheten. Folk må jo skjønne at det er stygt og ufint å true andre.
      Ei jente som drev med politikk, ble truet og hun ble faktisk slått ned. Fikk ryggskade, og noen brudd. Hun ble så redd at hun slutta med noe hun elsket. Det er veldig trist og dumt.
      For å fungere i demokrati, må også kvinner ytre seg i offentlige rom. Blæ, nok prat her hehe. Poenget er at uansett hva som skjer må du ikke slutte. Anmeld personer du oppfatter som truende. Uansett hva politiet sier, så give damn. 🙂
      Har fulgt med deg leeenge, og siden du oppretta bloggen. Morsomt å lese rare ting. Du ble sammen med Marco, du gikk med innlegg så alle trodde du hadde store pupper, du var platinablond, og stakk deg fram ut. Selv om du var blondine, så viste du at det gikk an å være blond og smart. Vi må avlive myten om at “blondiner er dumme”, for det er de ikke.
      Nå er du vel 19 år? Tenk å følge deg så lenge, og morsomt å lese din digital dagbok. Det føles som om du snakker til lesere som om de er venninner. Følge deg i tykt og tynt. I gode og onde dager sies det så. Du var i mot pels, skinn og alt. Du bad oss lesere rive i plakater, og i mot sirkuser. Dyreplageri kalles det. Du fant på mye tull i skoletiden, men likevel gjennomførte du. Husker også når du klaga angående iphone, og det var mye tull hehe. Ikke rart du bruker samsung nå, og folk blir sjokkerte. Men jeg så at du kjøpte ipad, og macbook, så er det på tide med en iphone? For da fungerer alt sammen. Og det er veldig greit. Hvis du mister iphone, kan du bare sikkerhetskopiere alt på den nye, så har du alt inni en ny telefon. tror ikke det er samme mulighet med samsung. Og så har du “find me” på iphone. Du kan spore opp dersom iphonen blir stjålet. Det er jo genialt. Iphone 5s er jo billigere nå som iphone 6 har kommet ut. 🙂 Du som er økonomisk fornuftig altså. Takk for kjekke innlegg, og håper du fortsetter så lenge moroa varer. Du er en fornuftig jente, og det må du ikke glemme.
      Og til slutt: Ikke ta flere operasjoner, for du er så fin som du er! De som kommenterer dritt om utseendet ditt, er de som har stygge utseendet selv. De er sjalu fordi de vil heller ha ditt utseendet enn deres. Sikkert stor nese, skjev ansiktet og så videre. Og de er sikkert så feit at de må bare spy ut alt dritten for å føle seg bedre. Operasjoner har også sine pris som man må leve med. Du sier du har arr etter operasjonen, og den må du bare leve med. Du er nydelig, og har fint utseende, så du må ikke operere mer. Og så må du sette mer pris på indre verdier. Er jo de som varer lengst da. Hjelper ikke hvis ei jente er så pen, men har stygge indre verdier. 🙂 Innsiden er såå mye mer viktig enn man egentlig tenker på.
      Positiv, glad, og smilende = man blir så vakker uansett.

    61. Har lest bloggen din siden 2011 og var faktisk pappa som leste noe om deg i lokal avisen i harstad så viste han meg bloggen din etterpå og etter det har jeg lest så og si hvert eneste innlegg.

    62. Har lest bloggen din siden du og tcmn hadde bloggfight, kanskje litt før 🙂 i begynnelsen var det vel bare for underholdningens skyld, men nå føler jeg nesten at jeg kjenner deg og har blitt ganske glad i deg! Blir veldig rart den dagen du bestemmer deg for å slutte å blogge, du har vært en del av veldig mange sin hverdag i flere år 🙂 har vært veldig gøy å følge utviklingen din!

    63. Savner gamle Sophie 🙁 sånn rundt 2011/2012 tiden… :((( husker spesielt godt alle festene du var på, HOVE 2012, kostymene dine som jeg eeeeeelsker, at du før elsket vaniljeis med varm browniesrøre over.. hahaha <3 men som sagt, savner gamle Sophie .. "barbie with a twist"

    64. Jeg begynte nettopp å lese blogger din. Kom over den når jeg kjedet meg. Jeg syntes du er ekstremt heldig. Du tar dine valg og får leve livet. Jeg er selv en jente på 16 som er 16 år. Det eneste de bryr seg om her hjemme er at jeg kommer inn på medisin studie. Men jeg vil ikke. Jeg vil leve som jeg vil. Du er et fint forbilde på hvordan liver får deg til å falle men faktisk gir deg muligheten til å reise deg og starte på nytt. Jeg er en jente som ikke har mulighet til det. Jeg må ha de beste karakteren og er lite sosialt. Nå sitter jeg på do og leser blogger din. Som får meg til å tenke på noe annet og glede meg over at du er heldig og veldig vakker.

    65. har lest bloggen din i 3 år 🙂 elsker den og er så avhengig at jeg sjekker den flere ganger om dagen 😛 husker best når du opererte nesa fordi jeg dreiv å var i den prosessen selv, men husker at jeg ikke synes at du trengte d, men så var jo d sånn at alle sa d til meg også. hehe

    66. Har lest bloggen din så lenge jeg kan huske 🙂 og jeg husker at jeg gråt skikkelig når det ble slutt mellom deg og Marco! Gikk gjennom noe av det samme på den tiden, så det gikk skikkelig inn på meg.. Du gjør dagen bedre, sophie 🙂

    67. Du har så jævlig stygg munn, å nei forreten den er ikke din. Men ikke desto mer latterlig stygt. Hvorfor velger du å se ut som en plastikkdukke, ingen på over 22 år tar deg seriøst når du dytter trynet fullt av sprøyter og tull.

    68. Har fulgt denne bloggen helt siden jeg fikk en (spam)kommentar på min blogg der det sto at du hadde begynt å blogge på en ny bloggadresse. I begynnelsen var jeg ganske irritert på grunn av det, men har lært meg til å bli glad i deg etterhvert som årene har gått ^^ Søtis.

    69. Har lest bloggen din siden du fikk speilrefleksen din og husker krangelen (eller hva man skal kalle det) med TCMN veldig godt og når du skulle selge Rigmor.

    70. har lest bloggen din i sikkert 3 år nå. Bloggen din er faktisk den eneste jeg gidder å sjekke hver eneste dag! synes du er utrolig flink til å skrive, og du er så flink til å oppdatere ofte, og til og med ha interessant innhold i nesten alle innleggene dine, imponert! Jeg klarer å skjønne at det er slitsomt å være blogger på fulltid, selv om det er mange som gjør narr av dette.
      Jeg er veldig dårlig på å kommentere blogger generelt, men du skal vite at jeg er en fast leser og at jeg beundrer deg 🙂
      Det jeg husker best, er kanskje videobloggen med deg og eksen din før Mattias (var det Marko han het?), “krangelen” mellom deg og tcmn, de litt mer seriøse innleggene du har skrevet (om mobbing, brudd, og at vi jenter alltid er ute etter drama i et forhold, osv), og ferier du har vært på 🙂
      Jeg håper virkelig du har det bra, for jeg føler jeg kjenner deg og ønsker deg det beste! Jeg ser, som du selv også sier, at du har utviklet deg veldig over årene, både utseendemessig og intellektuelt eller hva jeg skal si. Stå på, du er FLINK!
      Mvh,
      Alexandra

    71. Begynte å lese bloggen din rundt april 2013.
      Vi hadde hatt om forskjellige typer forbilder for barn på forelsning på lærerutdanninga. Da ble blant annet rosabloggere nevnt og sett på som de verste.
      Hadde i grunn ikke hørt om bloggen din før da, men tok en titt likevel etter noen nvente den.
      Førsteinntrykket mitt var: “hva er dette for noe skvip?” Coverbildet på den tida bare skrek litt “feil” signaler.
      Fortsatte likevel å lese bloggen din jevnlig og inntrykket mitt av deg har endret seg TOTALT! Førsteinntrykket med coverphoto osv er kanskje ikke det beste, men når man leser innleggene dine om dyrevern, barmhjertigheten du har ovenfor andre og åpenhet om problemene dine ser jeg bare positivt!
      Jeg har stor tro på det viktig at det er forbilder som deg som tør å inrømme og fortelle at de har hatt det vanskelig. At andre som sliter med samme ting kan se at de ikke er alene og “what doesn’t kill you makes you stronger”.
      Stå på videre! Du har en stor fan i meg! 🙂

    72. Har lest bloggen din siden du var 13/14 år tror jeg.. husker bl.a tcmn “krig”, depressive tiden din, han “første”, marco elns, Ja en del egentlig 😀
      Føles ut som jeg har kjent deg lenge, hvertfall en del av deg haha må være litt creepy for deg..
      Kommenterer veldig sjeldent, hvis ikke hadde du sikkert kjent igjen “Annetzen” 😀

    73. jeg begynte å lese den daglig juni 2013. Din blogg er den eneste jeg føler jeg lærer noe av, tar ting til meg og setter meg selv i ditt lys.
      jeg vil nok alltid si at du har vært en bra person, men de siste årene har du gjort drastiske forandringer som har gjort deg til en større person. Jeg unner deg for dine valg for du virker ikke så tøff, men alike vel hopper du i alt mulig som er ukjent og jeg unner deg så mye for det. virkelig

    74. husker din forrige blogg og mågjøre-videoen til deg og kusinen din Stine. Hver gang du fikk en ny blogg så linket hun til deg og jeg startet å lese hver gang haha! husker du sa at du var norges yngste med silikon da du var typ 16 år, og at det var fordi det hadde skjedd noe veldig spessiellt i og med at det ikke er lov til å ta silikon før man er 18 i norge og alle trodde på det! Husker også du gikk på melanotan og hadde heelt rosa design med deg i musekostyme som profilbilde. Også husker jeg sangvideoen din hvor du synger “the climb” med miley cyrus.

    75. kor mye restylane treng man førr å få så store leppe som du hadd når d va på d største ? va å fikk i juli, 1 ml, å eg så ikke forskjell! så treng å veta ca kor mange ml man egentli treng , så eg slepp å føl meg lurt….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg