hjemme etter to døgn på sykehus

Man kan absolutt ikke planlegge hvordan ting blir, det er sikkert! Sist gang jeg oppdartere dere var jeg på vei ut døren for å dra på et event, et event jeg virkelig prøvde å komme meg unna fordi jeg hadde så vondt i magen. Men, jeg er en type person som gjerne tror jeg har kreft bare jeg har litt ekstra snørr i nesa, så jeg blr aldri tatt seriøst når jeg føler meg dårlig uansett. En liten huskelappe til meg selv – aldri klag på formen med mindre det er virkelig alvorlig. Så, jeg kjempet på og kom meg på et event, holdt faktisk ut en god stund med både champagne og sushi før jeg til slutt dro på legevakten. Haha, det er litt morsomt å tenke på nå, før jeg dro sa jeg “jeg drar på legevakten en snartur så kommer jeg tilbake og så FESTER VI!!!”. Og så ender jeg opp med operasjon og innlagt i to døgn.

En ekstremt lang historie kort fortalt : jeg hadde så vondt i magen at man kunne ikke røre nært meg uten at jeg vred meg i smerter, jeg var utrolig oppblåst, hadde høy feber, kaldsvettet og kastet opp, i tillegg til at jeg på enkelte tidspnukt spydde blod. Jeg hadde en betennelse i bekkenet, samt noen innfeksjoner her og der (husker ikke alle faglige navn) og de misstenkte også sprukket blindtarm, noe det ikke var. De gikk altså inn tre forskjellige steder i magen min, jeg kan huske fint lite fra det første døgnet på sykehuset ettersom jeg fikk så mye medisiner, og resten av tiden har jeg mest sovet. Det ble jo et ganske spontant sykehusbesøk, det eneste jeg hadde med meg var kjolen og de høye hælene jeg kom i. . og mobil. men ikke noe lader så jeg sparte virkelig på batteriprosentene. Jeg var også på et fellesrom, så besøk ble det heller ikke, jeg har altså ikke snakket med et kjent menneske på to døgn. 

Jeg er nå hjemme alene og har ganske vondt i magen, prøver å unngå at kattene skal hoppe opp på meg og tenker å ta kvelden snart. Satser på bedre form i morgen, jeg oppdaterer dere mer da ♥

 

95 kommentarer
    1. Huff da :/ Det hørtes ikke noe særlig godt ut. Håper du føler deg bedre og blir bedre så fort som mulig 🙂
      God bedring til deg , søte Sophie 🙂

    2. God bedring, Sophie. Jeg synes det høres ut som du kan ha fått noen infeksjoner fra ferie i utlandet, tenker da fra f.eks turen i Afrika og Sør-Afrika. Jeg håper bare at du har flinke leger som kan noe om det her. Sørg for at du får hjelp til du blir frisk av dette! Håper du får noen antibiotika og antiparasittmedisiner.

    3. Ååh, uff så grusomt 🙁 Håper virkelig du føler deg bedre imorgen. Masse god bedring, Sophie 🙂 🙂

    4. Hærremin Sophie! Du må jo ikke være så beskjeden og få noen til å hjelpe og ta vare på deg når du er syk 😮 Du må da vel ha venner eller familie som kan hjelpe…

    5. Wttffff, shit?? Håper virkelig du blir bedre snart, hørtes virkelig ikke bra ut! Masse god bedring til fine deg, håper du blir bedre veldig snart<3

    6. hvorfor kunne du ikke få besøk? pappaen min ligger på fellesrom nå og jeg besøkte han i går, men er kanskje forskjell fra sykehusene? masse god bedring hvertfall <3

    7. bekkeninfeksjon er som regel siste stoppested for en seksuelt overførbar sykdom. 🙂 husk å screene deg oftere.

    8. Huff, hørtes forferdelig ut. Masse god bedring. Håper det kommer noen og tar litt ekstra vare på deg og at legene finner ut av hva det kom av. Stor klem

    9. “Bekkeninfeksjon skyldes en infeksjon i de indre kjønnsorganene hos kvinner. Bakterien som oftest gir bekkeninfeksjon er klamydia. Gonoré og andre infeksjoner kan også være årsaken.”
      God bedring, sophieelise!
      Husk kondom, alle sammen!:)

    10. Huff, det høres ikke bra ut. Det er viktig å lyttetil kroppen din når den forteller deg at den ikke har det bra. Ønsker deg god bedring og håper noen kommer innom og steller litt med deg!

    11. Hun hadde ikke nyrebekkenbetennelse, det er fra uvi. Hun hadde bekkeninfeksjon, og det kommer oftest av kjønnssykdommer. Betennelse i nyrebekken trenger man bare en urinprøve for å finne ut av. Hatt nyrebekkenbetennelse, så dette vet jeg:)

    12. herrregud så frekke noen mennesker er. spiller vel for faen ingen rolle hvordan eller hvorfor hun ble syk, det kan skje den beste. idioter.

    13. Åååh, håper du kommer deg raskt igjen! Masse god bedring, og en stor god klem fra meg<3 Føler virkelig med deg, herregud..ønsker deg alt godt!

    14. Bekkeninfeksjon skyldes en infeksjon i de indre kjønnsorganene hos kvinner. En infeksjon skyldes en mikroorganisme, i dette tilfellet bakterier. Infeksjonen medfører en betennelse som gir smerter, hevelse og fører til dannelse av arrvev. Organene som kan rammes er livmoren, egglederne og eggstokkene. Bakterien som gir bekkeninfeksjon overføres nesten alltid ved sex. Infeksjonen starter i skjeden og sprer seg oppover i kjønnsorganene som står i forbindelse med hverandre. Egglederne – også kalt “tubene” – er passasjen eggene bruker når de beveger seg fra eggstokkene til livmoren. Arrvev i egglederne kan blokkere eggets vandring, og dermed blir det vanskelig å bli gravid. Siden det er trangt i egglederne kan eggene også sitte fast her. Hvis det da skjer en befruktning av egget, begynner fosteret å vokse i eggelederen. Dette kalles svangerskap utenfor livmoren eller en ektopisk graviditet, en såkalt XU.
      Bakterien som oftest gir bekkeninfeksjon er klamydia. Gonoré og andre infeksjoner kan også være årsaken.
      Alle seksuelt aktive kvinner kan få bekkeninfeksjon. Sannsynligheten er størst når de er under 25 år. Følgende forhold øker risikoen for bekkeninfeksjon:
      Tidligere seksuelt overførbar sykdom
      Flere enn én seksualpartner
      Innsetting av spiral
      Kan skje den beste, ville bare gi deg litt info, er ikke alltid man skjønner sykehusspråk.
      Er ikke alltid man merker at man har fått bakterier hvis man ikke har så mange symptomer i forveien. Men vær litt forsiktig, å sjekk deg hos legen ofte, det kan være farlig å gå med slike bakterier lenge. God bedring 🙂

    15. Så husk å sjekk deg med kjæresten din også, gutter kjenner ikke alltid at de har kjønnssykdommer :/
      Er ikke din feil hvis du har blitt smittet 🙁

    16. Hei, akkurat det samme skjedde med meg for ett år siden men jeg gikk å hadde feber i nesten en måned. Jeg tok samme operasjon som deg og de trodde det var blindtarmen noe det ikke var. Viste seg at jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Arrene er fortsatt ikke helet 100%, fortsatt ganske rødlig. Jeg fikk flere infeksjoner i ett år etter og gikk på mange antibiotika kurer men jeg tror endelig jeg er frisk. Jeg byttet til glutenfri diett og siden har jeg ikke vært sjuk 🙂 Bare et tips. Legene kan vær ganske ubrukelig, jeg gjore meg selv frisk.

    17. Uff da Sophie, dette hørtes ikke særlig morsomt ut. Trenger du hjelp til noe så rop ut da. Jeg har bil og mulighet om du skulle trenge noe, og jeg er til og med voksen:)))

    18. Ååå!! Jeg gikk gjennom det samme på mandag!! Jeg ble undersøkt grundig så var jeg så heldig at blindtarm betedelsen gikk over !! Jeg skulle også lage tre hull i kroppen et i navelen og to på hver sin side av navelen… God bedring!!💗

    19. No må dere gi dere! les litt mer før dere roper ut at DU MÅ ha kjønnsykdom for å å få dette.
      “Bakterien som oftest gir bekkeninfeksjon er klamydia. Gonoré og andre infeksjoner kan også være årsaken.
      ALLE seksuelt aktive kvinner kan få bekkeninfeksjon. Sannsynligheten er størst når de er under 25 år. Følgende forhold ØKER risikoen for bekkeninfeksjon:
      Tidligere seksuelt overførbar sykdom
      Flere enn én seksualpartner
      Innsetting av spiral

    20. Så grusomme folk er! Jenta ligger på sykehuset etter en operasjon og dere driver moralpreken og leker leger.. hva får folk til å bli så spydige bedrevitere

    21. Sophie har sikkert fått den informasjonen hun trenger fra sykehuset så det trenger vi ikke grave noe mere i, men mere bekymringsfullt er at hun er alene. Du har vel noen veninder som kan flytte inn hos deg for en stund eller noen som kan se til deg hver dag. Hvor er Robin når du virkelig trenger han? God bedring, ikke nøl med å ta kontakt med sykehuset hvis du ikke føler deg bedre.

    22. Har selv vert syk lenge nå, ventet aalt for lenge med å gå til legen var dårlig. Spudde å hadde vond mage gjikk ned 10 kilo(noe jeg ikke trengte) Da jikk jeg til legen, er frisk nå men må gå opp i vekt ordentlig å det tar sin tid . Så er svimmel mye pga det da. Go bedring unner ingen å være syk få han Robin til å komme å lage mat å passe på deg å skifte kattesand for deg osv.

    23. Håper forresten noen kommer å tar vare på deg.. hadde du vært mitt barn hadde jeg med en gang reist ned for å ta vare på deg til du ble bedre

    24. God bedring, ja, noen må jo hjelpe deg å være der for deg, du blir vel sikkert sengeliggende en stund kanskje. Ikke gøy å ligge på sykehuset alene, da hadde jeg blitt ganske redd og følt meg ganske ensom 🙁
      Håper du blir bedre etter operasjonen, det blir du sikkert. Å dette kan skje med hvem som helst, betyr vel ikke noe annet enn at man er litt uheldig.
      Det er lett å få bakterier for oss jenter enn gutter, sånn er det bare.
      Så alle som sier noe annet, overse!!
      🙂

    25. Ser de har operert deg likt som da de fjerner blindtarmen, tok selv kikkehulloperasjon for en drøy mnd siden. Heldigvis kjente jeg flere som hadde tatt denne operasjonen, så jeg fikk tips fra dem, fordi jeg fikk veldig lite informasjon på sykehuset. Husk å gå MASSE! Du blir fylt med gass under operasjonen, noe som gir helt sinnsyke luftsmerter (særlig i skuldrene)! Den eneste måten du blir kvitt det – er ved å gå! Da “siles” nemlig gassen ut gjennom huden. Det gjør vondt de første dagene, men tro meg – det er verdt det! Husk også at hvis du vil at sårene skal gro fint, så må du unngå løfting. Man blir omtrent like handicaped som ved brystoperasjon.. God bedring! 🙂

    26. Hvor er foreldrene dine?? De burde satt seg på første fly/tog/buss evt. bil for å besøke datteren sin. Jeg føler med deg, god bedrings klem fra meg 😉

    27. Hadde jeg vært foreldrene til enkelte av dere så hadde jeg gjort dere arveløse! At det finnes mennesker som ikke har bedre ting å gjøre enn å spy ut eder og galle mot en stakkars jente som har vært gjennom noe traumatisk. Skulle likt å sett hvor store i kjeften dere hadde vært etter et inngrep, da hadde mange av dere sutret etter mamma. SKAM dere!
      God bedring Sophie Elise, håper du blir bedre med dagene. Og vær så snill ikke unn disse små drittungene noen energi, de er ikke verdt det.

    28. Holy shit så frekke folk er! Blir helt satt ut av alt jeg leser… Håper hvert fall at du er på bedringens vei og at du snart blir frisk igjen 🙂 Good bedring!!

    29. Ingen som tvinger noen til å lese dette eller bloggen generelt. Så at noen mener at dette er ekkelt å at Sophie ikke ska blogge om alt så mener jeg at dere kan klikke inn en annen plass. Har hatt kikkhuls operasjon selv for mange år siden å det er ikke spesielt godt. Masse god bedring 💗 ta til deg det positive å la negative mennesker være negstiv. De Kommer seg bra langt hær i livet med det.

    30. Fy faen kan ikke folk forstå at det siste ho trenger bå er spydige kommentarer fra folk som tror dem vet hva dem snakker om! Sama faen hvorfor ho ble syk , drt viktigste er at ho blir fort frisk igjen og slipper å gå igjennom det igjen! Tenk lm det var søstra /mora eller venninen deres som va syk og fikk sååå mye dritt ?! Og fra folk som ikke kjenner ho skikkelig engang..patetisk at dere slenger så mye dritt uten å tenke litt først.
      PEASE OUT OG GOD BEDRING SOPHIE ELISE♥

    31. Anonym over her som har hatt blindtarmbetennelse: så heldig du var som ble kvitt det uten operasjon!:) som oftest må man jo fjerne den.. Huff! Skumle saker det der..

    32. “Bekkeninfeksjon skyldes en infeksjon i de indre kjønnsorganene hos kvinner. Bakterien som oftest gir bekkeninfeksjon er klamydia. Gonoré og andre infeksjoner kan også være årsaken.”
      God bedring, sophieelise!
      Husk kondom, alle sammen!:)

    33. Dette var utrolig vondt å høre Sophie Elise, unner deg abdolutt ikke å oppleve slike tragiske ting, nå må du ta det med ro og rett og slett bli flinkere til å ta vare på deg selv og din egen helse!!!! Ikke prøv å gjør alle andre fornøyde hele tiden da ender det med at kroppen sier takk for seg og man blir alvorlig syk! Bruk tiden din å komme deg på benene igjen, jeg vet du klarer det vakre prinsesse <3 Sender deg en God varm "det ordner seg" klem <3

    34. Dette hadde jeg i samme alder som du er nå. Enormt smertefullt. håper du får god og proff hjelp. God bedring.

    35. Her er mye forhåndsdømming ute og går! Hadde akkurat det samme for noen år siden, og både meg og kjæresten følte oss uglesett fordi dette ofte kommer av seksuelt overførbare bakterier. Det var så godt da en av legene endelig forklarte at slike infeksjoner kan man få uten at en finner grunnen, akkurat som at man kan få infeksjoner andre steder i kroppen! Jeg hadde selvfølgelig negativ klamydiatest, og infekjsonen hadde oppstått uten seksuelt overførbare grunner. Bakterier kan finne sin vei uten at det er via en penis!
      God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg