en fase og en fortsettelse

Det er ikke akkurat noen hemmelighet at jeg i starten av sommeren gikk igjennom et brudd. Jeg tror det er en ting som er verre i et forhold enn når det blir slutt. Nemlig når det blir slutt, og så har det egentlig vært slutt ganske lenge uten at man har turt å ta det steget. Man vet at det ikke funker, og man er ikke sammen. Man går rundt grøten, rundt hverandre, og unngår å si de ordene som setter strek for alt. Man er ikke sammen fordi man vil, men fordi man er redd. Men plutselig var dagen her, en sommerdag hvor det plutselig var over på ordentlig, altså offisielt – man satt en strek, man skulle komme seg videre. Da gikk jeg igjennom et par faser. 

1.”What the fuck”.
Her var jeg helt i starten. Fasen hvor man egentlig ikke skjønner noen ting, man har hukommelse som en gullfisk og kan egentlig ikke huske at man nettopp har vært i et forhold, og man kan heller ikke fatte og begripe at man er singel nå. Man forteller venninner at man er okei, og så gråter man litt, og så er man tom på innsiden og så er man helt full av følelser – og så lurer man på hvilken av dem man skal klamre seg fast til. Man er i mellomland, veldig sånn “what the fuck”.

2. “Sosial eller død”.
Her var jeg sosial helt til jeg ble så sliten at jeg ville spy. Så sov jeg 15 timer. Og så var jeg sosial igjen. Jeg var ikke alene med mindre jeg var på toalettet. Sa ja til å være med på absolutt alt, om så det var en tur på fjellet, middag hos besteforeldrene til noen bekjente eller en fest ( i harstad, how cool is that). Var vel enda litt som en gullfisk og litt i fornektelse.

3. “Jada, vi kan være venner”.
Møter exen, bestemme seg for å være venner. Men selvfølgelig holder man jo ikke kontakten og henger selv om man sier det. Denne fasen var forresten et sjokk, ettersom jeg hverken ville slå han ihjel, spy på han eller kysse han. Det var bare OK, og man har ikke lengre en krig inne i kroppen sin. En krig man ikke kan vinne, fordi man går mot seg selv. Hjertet mot sunn fornuft. Plutselig vil hodet ditt det samme som hjertet, nemlig at man selv skal ha det bra. Og da går det oppover. 

4. “Nå skal jeg være singel lenge”.
Man har begynt å se framover, og begynner å glede seg over at det skal være mange sene kvelder med “all the single ladies” på dansegulvet, one night stands og pinlige historier til venninner. Spessielt for meg var dette noe jeg så fram til, fordi jeg alltid har vært den personen som sitter inne og holder hender mens andre sloss på fylla. Man skal så klart være singel lenge – og det blir gøy! 

5. Tinder.
“Herregud kan jeg faktisk få meg TINDER!?” var noe av det jeg ble mest glad for, jeg har jo i over et år sett på venninner og skreket “HERREGUD hvorfor trykka du nei? Han var jo søøøt”. Så, etter mye fnising og flauhet fra min side ble det sammen med vennegjengen opprettet tinder, og jeg orket det i nøyaktig en dag. Det ble ingen tinderdater på meg, og det ble heller ikke noe sommerfugler i magen. Faen, det suger å være singel – men jeg har enda “all the single ladies” å høre på, så jeg klarer meg.

6. Angst.

Innser at jeg enda ikke er 20 år og kan dermed ikke dra på byen, one night stands blir vanskelig (og det er jo faen hverken gøy eller bra), og at jeg må legge meg alene hver kveld, helt på ekte. Ett hjerte nå og da på facebook fra en eller annen random gutt varmer ikke like mye som jeg hadde trodd. Gråter litt.

7. Er jeg okei? 

Så var jeg plutselig okei igjen. Greit å ha mye tid for meg selv. Greit å sove alene. Nå trivdes jeg alene, for første gang på . . noen sinne. Glad i meg selv. God selvtilitt. Synger i dusjen til og med, så kanskje litt forelska i meg selv? Her hadde jeg vært singel i en måned, offisielt singel ca to uker. Det er en forskjell på de to. Jeg tror ikke det finnes noen fasit her i verden på hvor lang tid det kreves, eller hvordan man kommer dit. For meg våknet jeg bare opp og var okei – og gikk hele tiden og ventet på at smellet skulle komme, at realiteten skulle hente meg inn igjen og at jeg skulle bli knust. Men det skjedde ikke, og jeg var glad på ekte. 

8. BOOOM. 
Jo, hva skjer så? Jeg har det helt fint med å være alene, og kanskje det er da jeg skal låse meg inne og ikke være sosial, fordi andre mennesker kan jo ødelegge en slik glede. Robin spør meg sikkert 10 ganger om vi skal finne på noe – han hadde snakket til meg, til og fra i noen uker, vi hang jo tidligere i år men jeg syntes han var merkelig og dro den veeeeldig langt ut før jeg sa “okei da”. Men. . så skjer det noe sykt – man klikker, passer sammen. Helt ekstremt. Både meg og han, som er passe rare begge to, og har vanskelig for å komme overens med mennesker, vi kommer overens med hverandre. Og har det så fint. Samtidig hørte jeg en liten stemme (eller leste et par kommentarer) som sa at jeg ikke kunne, ikke nå. Jeg var jo i et forhold nettopp? Men. . hvorfor skal det stoppe meg, da kan man jo gå glipp av noe veldig fint. Man kan ikke planlegge alt. Jeg har vært helt gal på å planlegge livet mitt, og se hvor langt det fikk meg. Hjertet kan uansett bli knust. Man må bare innse at følelser kan ikke planlegges, og de bør iallfall ikke holdes tilbake. Så, dette er vel egentlig ikke en fase. Det er en start. Jeg har ikke kjæreste. Men jeg er veldig lykkelig, og har et smil klistret rundt munnen døgnet rundt. Og det er nok. 

Huff det her ble nesten litt kleint og jeg holder hånda forann det ene øyet mens jeg skriver, prøver å skjule meg litt når jeg samtidig blotlegger meg så mye. Men, ja. . HEHEHEH ♥ 

110 kommentarer
    1. så herlig skrevet! du fortjener det beste, uansett hva det måtte være 🙂 deilig å se deg så lykkelig! kos deg masse resten av helgen:)

    2. Dette innlegget screenshot’es og lagres hos meg, helt fantastisk bra Sophie! Du inspirerer mennesker med ordene dine 🙂 stort smil til deg søte du!

    3. Du er heilt fantastisk. Beundra deg virkelig. Ingen får sagt ting bedre enn det du gjere! Elska alt med deg, både inni og utpå 🙂
      Du ser i frå alle sitt perspektiv, og det er det ikkje mange som gjere!
      STÅ PÅ

    4. Herregud, akkurat slik jeg hadde det da jeg ble singel! Venter enda på den siste fasen da men den for komme når den kommer hehe, kunne ikke vert mer lykkelig for at jeg og eksen gjorde det slutt vertfall!

    5. Åå<3 så lenge du er glad og har det bra så har det ikke noe å si!! Du fortjener lykke og det virker som om robin gir deg det! Ikke vær redd for å bare gå for det 🙂

    6. JA! Endelig noen som sjønner det! En må bare gripe sjansen! Uansett om man akk har vært i et forhold!

    7. Har ikke faren din sagt 100 ganger at du ikke burde blogge om penger og kjærlighet? Hvorfor dele robin nå når det allerede er så nytt?
      Og jo. Utseendemessig er han helt lik M

    8. Haha, lo litt av slutten.. Det er jo det som gjør deg til en toppblogger- du våger! Du skriver i fra hjertet og du hjelper sikkert såå mangen jenter der ute 🙂 Jeg håper du har det bra, og at du fortsetter å være den lykkelige Sophie Elise. Du har komt så langt i livet, men er fortsatt så ung, du har livet forann deg!

    9. Ble virkelig rørt nå! Du fortjener virkelig å være lykkelig. Og til de som mener at han er lik Mathias… Vær så snill å slutt å henge dere opp i alt det negative!! Det kan godt hende at de er litt smålik i utseende, MEN husk at vi kjenner ikke personligheten til noen av dem. Vi som lesere, kan ikke dømme etter det vi leser på bloggen hennes, eller hans – de viser bare det de vil at vi skal vite 🙂

    10. Det finnes ingen fasit når det gjelder kjærlighetslivet. Det er ingenting som heter å gå inn i et forhold for fort, i følge andre. Finnes det liksom et vist antall dager/mnd/år man MÅ være singel før det er “greit” å gå inn i et nytt forhold? Nei. Hvis dere to klaffer så bra sammen og går inn i et forhold fordi det føles riktig ut for dere, er jo det kjempe bra! Selvom du “bare” har vært singel i 1 mnd (?) og et nytt forhold ikke er sosialt akseptabelt så skal man gi faen i det 😀 rett og slett. Jeg har vært singel i over 3 år og vært i gjennom disse fasene du beskriver sikkert opptil 2-3 ganger. Alle takler slike situasjoner forskjellig. Veldig fint og nyttig innlegg, i hvertfall for min del! 🙂 stå på Sophie <3

    11. Jeg er helt i ekstase nå kjenner jeg, Jeg har fulgt bloggen din i, vet ikke, kanskje ett år nå. OG FOR EN FORANDRING, JENTE! du er så flott, og det er kjekt å se at du har det fint! Uten å i det hele tatt kjenne deg, så er jeg utrolig glad på dine vegne! STÅ PÅ

    12. Så fint skrevet!
      Ingenting i livet er forutsigbart, og hvertfall ikke kjærlighet. Håper det går som du ønsker på de fleste fronter framover. Jeg heier på deg Sophie <3

    13. Herlig bilde av dere 🙂
      Blir så oppgitt over dem som må kommentere dritt, alle har sin type gutt de liker. Passer man sammen så passer man sammen ferdig snakka. Herregud.. få dere et jævla liv selv å ikke sitt bak en skjerm anonymt, å skriv ting dere ellers aldri hadde turt å sagt til vedkommende uten å tisse i buksa. Hvor ble det av folkeskikk å respektere andre for den dem er.
      STÅ PÅ SHOPIE! Drit i kommentarene, kos deg å gjør det du måtte ønske 🙂

    14. bloggen din har aldri vært så bra som nå! elsker at du viser fram din rare side, det gir bloggen din så mye mer liv. føler jeg leser en helt ny blogg, det er fresht!

    15. Det er så koselig med positive innlegg !
      Det virker som du har det bra nå!
      Ikke bry deg om stygge komentarer.
      Synes også at du har fått finere stil. Litt mere plane, less is more liksom 🙂
      Jeg liker det veldig godt

    16. ÅÅÅÅÅÅHHH JEG ER SÅ GLAD PÅ DINE VEGNE! sophie du er en herlig en n_n takk for at du er deg selv <3

    17. ååh, for et herlig innlegg, hvis jeg kan si det? Det var bare så ærlig, smålaut og fantastisk! Stå på <3

    18. Ingen er perfekte. Men jeg blir litt trist av alt dette kjærlighetsgreiene… På gullruten sa du at du var sikker på at du og Mathias skulle være sammen for alltid, og at du ikke kunne se for deg å være med noen andre enn han. Du virket så glad og forelsket! Nå begynner jeg liksom å tvile litt, det virket aldri som du fikk noe kjærlighetssorg, og klarer deg helt fint uten han. Og nå er du forelsket på nytt? Jeg har troen på deg, og jeg liker deg, Sophie. Men når til og med du viser at det man sier ikke alltid er sant eller betyr så mye, så vet jeg ikke om jeg kan stole på noen andre som sier sånne ting heller.. Jeg mister litt håpet.

    19. haha. Opplevd det der selv! Jeg gikk i et nytt forhold men det ble slutt. Jeg savna eksen min for mye. Så lykketil!! Er ikke bare å gå i er nytt forhold med engang, du må bestemme om du er over eksen eller ikke. Du vil tape på det hvis du enda liker Matias. Men ja 🙂 ditt valg. Stå på sofie!!

    20. Huff, dette må være grusomt for Mathias å lese… Du burde tenke over at det ikke er enkelt at exen går videre, og spesielt for han som kan lese om alt på bloggen din. Du må huske at du en gang var glad i han. Han fortjener ikke at du understreker forelskelsen din på nettet. Den nye ligner også uroligvekkende mye på Mathias, noe som også virker noe merkelig, hehh

    21. Du skriver utrolig bra, Sophie! Er ikke bare dette innlegget som gjør inntrykk på meg, men alle. De siste månedene har du åpnet deg såå og vist en helt annen side av deg selv. Du virker som ei glad og positiv jente som bare sprer glede. Jeg koser meg når jeg leser bloggen din:) Godt å se deg smile! Du stråler mere og mere for hver dag! Er ingen blogger selv, men jeg skjønner at det kan være ganske tøft. Stå på videre, du skyter bare høyere og høyere nå for tiden! Og det fortjener du etter all den gode jobben;)

    22. Det er ingen fasit på når man kan gå inn i et annet forhold eller være forelsket i noen nei 🙂 jeg gjorde det slutt med kjæresten min som jeg hadde vært sammen med i nesten to år – 3mnd etter ble jeg sammen med en jeg møtte på nettet og som ikke en gang bor eller kommer fra Norge. Man kan som du sier ikke planlegge eller styre følelser og det blir som det blir.
      Og til de som sier at det ikke virket som om SE hadde kjærlighetssorg i det hele tatt; hva vet dere om det? Hun skriver ikke ALT på bloggen. Noe må det da være greit å holde for seg selv!

    23. Dette er min første kommentar på blogger din, etter å ha vært (mer eller mindre) fast leser av den i et års tid.
      Jeg kikket meg først inn på blogger fordi jeg var nysgjerrig på hvem denne “blonde dukken” som man leser så utrolig mye rart om i media egentlig var. For å si det sånn, man skal være utrolig forsiktig med å forhåndsdømme personer man overhodet ikke kjenner. Ikke at jeg egentlig hadde noen særlig fordommer mot deg, men jeg var jo farget litt av hva jeg leste i media og hørte fra andre.
      Kjære Sophie Elise, jeg håper virkelig du leser denne kommentaren. Både du og alle de som til stadighet slenger så utrolig mye dritt i kommentarfeltet her. At du i det hele tatt fungerer med alt det peset, negativiteten, forhåndsdømmingen og ignoransen du hver dag må forholde deg til er for meg helt uforståelig. Det vitner om en styrke og selvinnsikt man YTTERST sjeldent ser hos en 19 år gammel person. Ja, vi gjør alle feil av og til, går på kompromiss med egne moralske standarder, tråkker over noen grenser som andre liksom har satt for en. Jeg gjør det, du gjør det og Kari Nordmann gjør det. Det kalles nemlig en ting; å leve.
      Aldri la noen fortelle deg hva som er rett og galt for deg. Det er det kun deg selv som vet. Stå på, kjære deg. Fortsett å hold hodet hevet. Lev livet ditt slik DU vil.
      Og til dere leserne som ikke klarer å holde seg for god til å komme med ufine kommentarer; husk at en blogg kun viser til enkelte aspekter av bloggerens liv. Mye er skrevet med hensikt å provosere og skape oppmerksomhet, samtidig som det er så utrolig mye som ikke kommer på “trykk”. Sophie, på lik linje som alle andre bloggere, er så mye mer enn bare de nyansene som kommer frem her.
      En god og varm klem fra Sørlandet

    24. Akkurat dette er derfor jeg elsker å lese bloggen din, føler meg hjemme når e leser den og selvom jeg har kritisert deg mange ganger, er jeg ofte så glad på dine vegne; akkura som nå! Klemmmmmssss

    25. Æ like dæ bare enda, enda mere – Sophie Elise, du e fantastisk !!! 😊💟💟💙💙💛💛💜💜💚💚💙💟💟

    26. Han er jo en kopi av Mathias..? Dette lyser rebound på lang vei. Han kommer til å melke selveste sugarmommy for penger et par mnd fremover nå, også går han lei av fjaset ditt. Jeg forstår dine tidligere partnere og venninner hvorfor de har snudd seg og gått, for er du like vimsete i ditt kjærlighetsliv (noe som det tyder på) som på ellers i livet mtp meninger/verdier, da har du en lang vei å gå. Det virker som du tar jævlig mye plass, så sett deg ned i to sekund og tenkt at: du er faktisk ikke alt her i verden. Du er ei helt vanlig jente. For du ER det, men pga alle operasjonene og innsprøytningene har du på et eller annet vis fått for deg at du er så sinnsyk spesiell og unik? Men du er jo ikke det? Du er en wannabe. Vel vel. Håper “den nye” kommer seg bort fra dette før du har ødelagt for mye for han. Let’s be real, kommer du til å få møte familien hans? Don’t think so 🙂

    27. Åh, du skriver så bra! Dette var er kjempe morsomt innlegg å lese, og jeg må si at jeg bare liker deg mer og mer. Jeg og venninna mi har alltid vært på din “side”, hvis noen har snakket stygt om deg på skolen eller andre steder har vi bare: “hold kjeft, du aner ikke hva du snakker om! Hun prøver faktisk å gjøre en endring og hun sier ikke bare at hun er i mot dyr i bur eller å spise kjøtt, men hun gjør faktisk noe med det.” Og da blir de litt paffe og bare: “heh, javel kanskje hun ikke er så ille da..” Haha, men det var egentlig ikke poenget med kommentaren, jeg ville bare si at jeg ble kjempe glad på dine vegene og sendte denne venninna alt som går an av snaps og meldinger og bare: “hallo, Sophie Elise og Robin!! De er sååå søte” vi håpet på at dere skulle bli sammen etter Amsterdam:-)
      Dette ble en veldig lang og kronglete kommentar, men jeg er veldig glad på dine vegene og du fortjener virkelig å være lykkelig <3

    28. Skjønner ikke at folk kommenterer så mye om at han er lik Mathias? Det er jo ikke rart det-du liker den type gutter! De fleste guttene jeg faller for ligner på hverandre også..

    29. Utrolig bra skrevet. Modig at du blottlegger deg sånn. Ønsker deg alt godt i det nye forholdet 🙂

    30. Oi, så mye følelser!! Det kan ikke ha vært lett.. “Alle går gjennom det”, sier man. Men må si meg uenig med dem som sier det:p Når jeg dumpet forrige typen var jeg lei meg i ca to timer(kun pga dårlig samvittighet overfor han) vi hadde vært sammen i flere år, men jeg var aldri forelska i han. fant meg en ny fyr to dager etter, men brukte han bare for sex. dumpet han to mnd etter for jeg ble lei, så fant meg en ny av samme grunn. Og sånn fortsatte det, drev bare med one night stands fordi det var bare sånn jeg var. Ville ikke ha noe forhold:). Så holdt jeg meg unna gutter i Ca 4-5 mnd.. kke før nå har jeg en jeg virkelig liker. Blir enda forelska på nytt hver gang jeg ser på han, og vi har vært sammen i snart tre år. Han er bare helt fantastisk:)
      Bare drit i om folk klager på at det er galt av deg.. Tenk på hva du kunne gått glipp av! Han ser ut som en snill og koselig gutt. Søt er han òg!:)

    31. Misunner deg sånn.. Jeg slo opp med eksen for 3 år siden, og gråter fortsatt over han og savner han mer enn noe annet selvom vi ikke har kontakt og han har hatt flere nye forhold etter meg.
      For hver nye gutt jeg møter, er liksom ikke bra nok. De rekker ikke til forventningene om å få en like sterk forelskelse for den nye som for den gamle.. Jeg klarer ikke
      Elske noen så sterkt igjen, og jeg klarer ikke nøye meg med å ha et forhold hvor jeg vet innerst inne kjærligheten kan være så mye mer enn det jeg har da.
      Det er ikke meningen å sammenligne de nye med eksen min, men det blir på en måte bare sånn fordi det er ting ved han som gjorde meg lykkeligere enn jeg noen gang har vært, som de nye guttene mangler

    32. Fra Robin sin blogg: “..att jobba är det värsta jag vet”
      Helt ærlig? Når man nærmer seg 20 så er ikke den innstillingen kul. Du begynner å bli såpass gammel nå, finn deg en MANN som kan ta vare på deg og gi deg det livet du fortjener.

    33. hopp i det jent! ikke hold tilbake følelsan dine, før det e ingen andre som veit kordan du har det 👌 va sjøl igjennom et ganske så hardt brudd nu, men uten andre gutta hadde æ ikke kommen mæ vidre, nåkka æ enda ikke e. ting tar tid, men det blir bedre etterkvært! always 😊

    34. Hahah! Sitter å gliser her, for DEG Sophie!
      Så glad jeg ble nå! Det å være å happy trenger ingen unskyldning, u go girl!

    35. Du fortener å være lykkelig! Hør på følelsene dine og gjør som du selv ønsker. Du er en herlig jente! <3

    36. Hei, ser masterchef har startet nå for noen uker siden. Kan du skrive litt om når du skal være med?

    37. Følelser er noe en aldri har kontrollover. Kommer vel anpå hvordan type, men kjærlighet, det kan man ikke kontrollere.
      For plutselig finner man ut av at en du har kjent lenge, en god venn er mer enn bare venn <3

    38. Jeg syns det her var veldig bra skrevet! Jeg elsker når du komemr med sånne ting som man kan relatere seg til! Dett er personlig og ekte. Det syns jeg ikke man skal være flau over, fordi jeg er sikker på at alle normale mennesker kjenner seg igjen i! Du er jo bare et menneske! Takk for at du skriver dette 🙂

    39. Opplever akkurat det samme! Tror jeg er midt mellom nr 6 og 7. Gleder meg til jeg også kan smile og være “forelska” i meg selv igjen!

    40. Neeeeei, folkens, nå kutter vi ut å oppføre oss som surmaga drittjævler, hva? 🙂
      Robin er ikke “klin lik” Mathias. Joda, utseendemessig er de ganske like. Men utseendet er jo bare førsteinntrykket. Man blir ikke venner med noen på grunn av utseende – og man blir heller ikke sammen med noen på grunn av utseende. Selvfølgelig, man må være fysisk tiltrukket av det ytre, men det skaper ikke helheten. Hva vet vi om personligheten til Robin – eller Mathias for den sakens skyld?
      Kan vi ikke bare holde kjeft litt og heller være glad på Sophies vegne? Skal det virkelig være såååå vanskelig å glede oss på vegne av et annet menneske? Jizez, vi har problemer. Eller… Dere. Ikke jeg. 🙂

    41. Hei! Så eg er norsk, men har bod helle mit liv i utlandet (så beklager vist min norsk gramatik er absolut dritt haha). Jalefal, eg har lenge lest norsk blogger, slik at eg kan alti ser “wassup” i Norge siden eg bor ikkje der. Men eg må sir, at din blog eg min absolut favorit av alle. Du er den eneste norsk blogger eg har lest som ikkje prøver så hart å bli son “perfekt, syn, pen, role model”. Du er deg, og du i ikkje faen va andre syns, og de gjør deg kjempe interessant å lese! Eg kan ser at du har en sterk personalitet, og derfor du er den blog eg kan mest “relate” til. Seriøst, lar aldri noen snakke ned til deg, du er virkelig en person som har mye å vise, og eg er alti glad nå du skriver nye inlegger! Forset sån!!
      (igjen, eg beklager for min dårlig gramatik haha)

    42. Hei Sophie!
      Denne kommentaren forsvinner sikkert i mengden, men ville bare si at du ikke må bry deg om at folk mener det er tidlig at du holder på med en ny fyr. Selv hadde jeg kjæreste i 9 mnd, før vi gjore det slutt, mindre enn to mnd etterpå holdt jeg på med en annen, og vi ble sammen en måned senere. Nå har vi vert sammen i over ett år, og jeg kan trygt si at han er min beste venn, og jeg elsker han! Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om at du og Robin var venner, men ikke noe mer tidligere, for det var jeg og kjæresten min også. Vi snakket ikke så mye sammen før jeg og eksen gjorde det slutt, og vi er begge veldig sikre på at om vi ikke hadde blitt sammen så tidlig etter bruddet, ville vi kanskje ikke blitt sammen, bare blitt værende i “vennesonen”. Såå..poenget mitt, Sophie, er at dersom hjertet ditt sier ja til Robin, så ikke nøl et sekund med å bli sammen med han! Det er aldri for tidlig 🙂
      Og bare for å presisere er jeg ikke en 14 år gammel kjærestesyk jente som ikke vet hva ordet elsker betyr. Jeg er 19 år, og elsker å snakke om forlovelsesring og barnenavn med kjæresten 😉

    43. Ååå så koselig innlegg <3 Jeg beundrer deg for at du er så ærlig med hva du føler og tenker! Dette innlegget fikk meg virkelig til å smile av glede <3 Bra dere to har hverandre ogforstår hverandre mye bedre enn det andre mennesker gjør, den følelsen og opplevelsen er gullverdt! <3 Blir nesten som en sjelevenn <3

    44. Syntes det er utrolig tøft av deg Sofie, å skrive om alle disse følelsene som kommer etter et forhold er slutt. Jeg kjenner meg igjen i alle følelsene og fasene du skriver om.
      Godt å vite at man ikke er alene!
      Jeg ble sammen med min nåværende kjæreste og samboer etter et halvt år som singel, og trodde aldri jeg kom til å finne noen som elsket meg igjen. Men det gjorde jeg faktisk, og den følelsen er helt fantastisk!!!
      Jeg unner deg å gjøre akkurat som du selv vil, styr din egen vei igjennom livet, og ikke hva folk flest mener du bør.
      Ønsker deg masse lykke til <3

    45. Barbie: Hehe, jeg har jo en “type” gutt jeg liker, altså høy, mørk og slank, så det er jo så klart det som tiltrekker meg i starten. Men de er heeeeeeeeelt ulike i personlighet! Så, jeg tenker ikke på at det er noen likheter mellom dem. Takk for fin kommentar ellers<3

    46. Utrolig fint innlegg, og kunne ikke vært mer enig i de fasene du beskriver 🙂 Utrolig koselig å ha noe på gang, og som du ikke helt vet hvor går. Spennende er det! Så nyt det 😀

    47. Jeg hadde vært sammen med en kar i nesten seks år da det ble slutt. Hadde vært sammen siden jeg var 18, så var veldig klar for å være singel. 1,5 mnd tok det før jeg møtte mannen i mitt liv. Er gift på tredje året nå, vært sammen i 7 og har to skjønne gutter! Hadde og samme tanke som deg, at man kan ikke la noe fint passere! U GO GIRL!

    48. Veldig søtt skrevet. Forstår deg godt fordi jeg også er nyforelsket. Bra også at du skriver at man ikke skal holde tilbake følelser. Man velger ikke når det skjer og med hvem. Lykke til dere to<3

    49. Greit nå er du singel, men husk og kast litt fitte på exen også. Aldri feil med en fast sexual partner, og om det passer med exen så så funker jo det, om det er helt over så er det mange av oss som gjærne tar “trenings økt” med deg. Håper på det siste og at jeg får poke av deg på Tinder. Lykke til med singel livet, en kvinne med din kropp bør kose seg.

    50. Syns du fortjener å ha det bra ^^ og du virker lykkelig med han og det er jo fantastisk. men ser at du har en veldig tydelig ‘type’ gutt du liker, heh c;

    51. lite følelser du har? når jeg var 12 år brukte jeg å skifte kjæreste rett etter den andre.. xP fjortizfakte.com, stakkars mathias. finn deg en skikkeli mann du faktisk kan ha ein stund..

    52. Dette var utrolig morsomt å lese. Lett og komisk måte å beskrive hvordan det er å gå ut fra et forhold og inn i et nytt, skulle nesten tro vi hadde samme opplevelsen (bortsett ifra at jeg er gammel nok til å gå ut på byen, hostkremt).
      Smeller det så smller det, om det er to dager eller fire år etter forrige forhold er ikke noe man kan noe for, så må man bare gjøre partneren oppmerksom på at man faktisk er ute av et forhold ganske nylig, og at de gjerne må ha litt tålmodighet på grunn av det

    53. Vet du Sophie, du tar virkelig ordan ut av munnen på mæ! akkurat gått ut av et forhold sjøl, nu va han riktignok utro, men har vært gjennom hver eneste fase så æ kjenn mæ absolutt igjen. Ikke helt kommet til siste fase men den tid kommer vell også:) Digga dæ og din væremåte Sophie, virkelig! stå på, heia på dæ. dåkk e nydelig sammen du og Robin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg