den følelsen

I skrivende øyeblikk sitter jeg å blogger med tre små løveunger rundt meg. Den følelsen ♥ I dag har vi hatt en veldig avslappende dag og mest hengt rundt i huset, dagene går sin gang og jeg føler vi har vært her i to uker allerede. Vi kjørte en tur ut fra huset og dro til en liten innsjø hvor man kunne velge å enten sole seg, padle i kajakk eller begge deler. Jeg og Andrea bestemte oss for å være på land, men hadde det veldig koselig likevel 🙂 På veien tilbake til huset så vi flere sjiraffer, for noen merkelige dyr de er! Ser nesten ut som en dinosaur, de er svære i virkeligheten. Men, fint å se dem i et naturlig element er det. De er faktisk rett ved her vi bor hele tiden, ganske kult!

Angående kommentarer om hvordan vi kler oss her nede, så er det naturlig at vi har lite klær når temperaturene er så varme på dagene. Jeg ville så klart aldri kledd meg på en slik måte som er urespektfull for noen, og store deler av dagen – for eksempel akkurat nå – har jeg hverken fikset håret eller sminken. Det kommer bare ikke med på bilder naturligvis, men det kan jeg også bevise om noen har vanskelig for å tro på det. Ellers er jeg enda vegetarianer siden noen stilte spm. ved det, og jeg står enda på mine meninger slik som jeg har gjort alltid. Om noen tok seg nær av det jeg skrev om “barneprostituert” så beklager jeg så veldig, det var ekstremt teit å spøke om, og jeg mente det heller som en spøk mot meg selv, og ikke rettet frekt mot noen. Jeg vil helst ikke fokusere på det negative, for det er så utrolig mange av dere som er fantastiske og gir meg så mye glede hver dag, men jeg må bare svare på kritikk slik at det ikke blir så masse missforståelser. Uansett, dere er best, tusen millioner takk for alle fine ord når det er mye negativitet i kommentarfeltet! 


Nå skal jeg kose litt med løveungene før jeg legger meg, imorgen skal vi enten få se flere spennende dyr, eller dra til en skole å gi ut litt leker til barn som ikke har så mye fra før av. Jeg håper litt på sistenevnte, det hadde virkelig vært spessielt. Vi snakkes imorgen, da skal jeg også vise dere bilder av stedet vi bor på siden flere ønsket det! 

70 kommentarer
    1. folk må virkelig kritisere dæ på alt mulig…. klare dæm ikke slappe av? En selvfølge at man ikke går med masse klær når det er varmt klima. Og (no offense) hadde folk blidt sjokkert om du gikk med lite klær vis det var kaldt? Det er jo tross alt Sophie Elise vi snakker om ^^ Du e virkelig ei godjenta. Du har masse brae meninge som æ e så enig i, samtidig som du e dæ sjøl. Du e ikke en stereotype dom-utseende-freak, det har i allefall æ skjønt. E så sjeldent æ kommentere så når æ gjør det kommer æ med mine meninge på litt forskjellig, hope you dont mind. Både du og Andrea må fortsette å kose dokker der nede, gi løveungene litt kos fra mæ <3

    2. Ååh, høres helt herlig ut!! Dette har jeg super lyst til å gjøre selv, men er så usikker på å reise alene…

    3. Folk må jo kritisere alt alle gjør. Uansett hva godt eller vondt du gjør, så må noen mennesker bare hakke ned på andre. Og jeg kan enda ikke skjønne helt hvorfor. Uansett, håper du koser deg masse nedi der! Misunner deg endeeel siden du får se så mange ville dyr og oppleve noe så stort! 🙂 kos deg masse!

    4. Misunner deg skikkelig altså 🙂 jeg vil også være frivillig på et sånt sted! <3 men ja jeg er litt enig i at du kler deg litt vel lite. Du treeeenger ikke vise mage og kløft med antrekkene dine. Andrea kler seg luftig men likevel anstendig. Og ja, hva skjer med at du har redigert hakk i deg selv på bildet? :/

    5. Til “Synne”
      Det “hakket” som du kaller det, er sollyset, noe som faktisk er veldig lett å se. Hørt om lys og skygger før?

    6. Syns ikke du bør beklage for noen ting jeg. Folk må kunne lese det du skriver uten å ta det så jævla seriøst, og de fleste folk ville vel skjønt at det du hadde skrevet var litt satt på spissen? Skjønner ikke helt hva som er greia til folk jeg ass, men de må visst kritisere på alt du gjør. Syns du er tøff jeg, stå på 🙂

    7. Skjønner ikke hvorfor du ikke vil si hva slags opplegg dette er? Hvordan du “meldte deg på” eller hvordan man gjør det?
      Skjønner heller ikke hvorfor du ikke kan svare på hva slags rase kattene dine er.. Uansett om svaret er at du ikke vet, noe som i så fall er helt i orden.
      Jeg vet du leser kommentarer, og du har tydeligvis tatt et valg om å ikke svare på disse to spørsmålene, noe jeg har veldig vanskelig for å forstå!

    8. Men kjære vakre vene, man KAN bare ikke kle seg som du gjør i Afrika. Hvor er respekten for lokal kultur? Har selv bodd mange år i Afrika og kan love at jeg hadde mistet all respekt om jeg kledde meg som dette. Og det at det er varmt er ingen unnskyldning. Man kan kle ute varmen med en vid, lys topp og en vid bukse/langt skjørt. Det er helt sant! Prøv å kle på deg og opplev:
      1. At du kler ute varmen og får litt mer lufting
      2. At du får respekt fra de lokale
      3. At du er mindre utsatt for insektsbitt med mer
      Et velment råd!

    9. Det er jo hverken et “hakk” eller sollyset. Det er en pinne eller noe som kommer forran ved armhulen hennes, men spiller det seriøst noen rolle? Om hun hadde redigert bildene sine og gjort en feil? Vel, nei. Drit og dra, finn på noe annet.
      Misunnelse er morsomt. Bloggen hennes er vel mer populær enn alle vi som har kommentert her til sammen sine blogger noen gang kommer te å bli.
      Kos deg masse, Sophie! Må si jeg misunner løvunge biten 😀

    10. Hahaha må le av alle disse folkene som studerer bildene, og skal kommentere om det er noe feil. Er dere så mye bedre selv, ser dere så vakkre ut kanskje? Nei! Misunnelige jenter, fiks heller deres egne feil 🙂

    11. SYKT flaut med tidenes redigerings feil!!! Til “Marie” – Det er ikke skygge eller et gjerde, men en avkuttet fot fra personen bak i bilde, HAHA! Hva er det du har redigert bort? Du har jo et hakk i siden, nei og nei du…. Når det kommer til antrekk, så er det å vise respekt å kle seg etter hvordan kulturen er, og afrikanske kvinner går ikke med åpen shorts og flagrer. Selvom det er varmt kan en vise respekt for seg selv og folket i landet du besøker.

    12. Urespektfull??? Morsomt når du finner opp nye ord som ikke finnes 🙂 Respektløst skulle det vel ha stått. Kos derevvidere!

    13. Sist hu var i Afrika var det for å ta bikini bilder.. Selv om hun har fin kropp må hun vel ikke dekke seg til,hadde du sakt det samme om hu var feit(?)Hun er vel med voksne folk som passer på (?) OMG så mye pirk dere klager over . Ikke rart det er krig her i verden sier jeg bare.

    14. Redigering i iphoto kan lage krøll, det har jo skjedd før. Det ser ganske rart/vondt ut med det amputerte beinet og det sammentrykte ansiktet, kan du ikke legge inn originalbildet i stedet?

    15. Høres veldig bra ut det dere gjør! 🙂 Men når du sier at du aldri ville kledd deg respektløst* så er du litt hyklerisk, da man ikke går med kort shorts med åpent buksesmekk og bar mage. Om det er afrikanere dere er. Så om dere skal på skolen imorgen, dekk deg litt mer til! 🙂 (Snakker av erfaring, jeg studere interkulturell forståelse selv, og har vært en del i Afrika)

    16. Seriøst lei av klær kommentarene… Akkurat dette stedet i Afrika gir de en god faen i hva man har på seg så lenge de “svarte” arbeiderne ikke er tilstede. Dette har ingenting med rasisme å gjøre, men er pga arbeiderne rett og slett er litt lette å distrahere 🙂
      Så dere som tror dere har peiling. Klapp igjen! Dere aner ingenting ! 🙂

    17. Haha herregud, på det bildet av deg der du tar deg i hestehalen ser man tydelig hakk og bulker rundt armen der du har redigert deg selv.

    18. Bilde nr 3 ser IKKE bra ut sophie… Du er såpass nydelig at du ikke trenger redigere noen bilder… Vertfall ikke på denne måten 🙂
      Håper dere koser dere max !

    19. Kos deg en masse og nyt den fantastiske opplevelsen det må være. Og du- vi er flere her ute som skjønner at døgnet er 24 timer, og skjønner at to,tre bilder av deg ikke definerer hele din dag el hvordan du for den saks skyld går kledd kl 07,12,18 el 21 om kvelden.

    20. Kjære søte deg.. Det er maks 22grader, minst 9, og rekorden er på 30.. Jeg tviler på at det er såpass varmt som du tror.. Men kos deg videre!

    21. Skjønner ikke at du tør å reise til Afrika nå som Ebola-smitten er så og si ute av kontroll. Ser ut som en herlig tur, men hadde aldri turt å dra til samme kontinent når det foregår en sånn smittespredning der nede..

    22. dette minner meg nesten om det der tv-programmet hvor bortskjemte drittunger sendes ut i verden for å innse hvor bra de har det og skaffe seg litt disiplin.. hvordan er å kose med løver av og til, gå rundt i en leilighet og ta bilde av seg selv å “passe på løver” .. etter Livingdoll hadde vært på lignende tur ville jeg gjerne oppleve det selv, nå ser jeg hvor patetisk det må virke for lokale folk

    23. Det går faktisk an å kle seg lett uten at man viser 90% av brystene og halve rumpeballen. De av dere som mener man burde kle seg som man vil der nede er enten 16 år og ikke har lært seg noe om respekt enda, eller trenger rett og slett en time med samfunnsfag og kulturlære. Hvorfor skal det være så jævla vanskelig å ikke vise hele kløfta når det er varmt?

    24. Åh jeg gremmes over at du er med på å representere nordmenn i Afrika. Får lyst til å bare rope ut til dem at: Hallo! Ikke alle nordmenn er som hun der altså!
      Jeg blir så flau.. Og hvorfor har du forresten kuttet av benet til den dama som soler seg bak deg? Hoho hele deg er en ren flause. Og hva er greia med åpen shorts? Skjønner ikke heeelt hva det har med at det er “varmt” ute å gjøre, tviler på at det blir noe mer varmt med smekken igjen kjære deg. Men vi vet jo alle at du er kjent som en med smekken litt for ofre åpen. Men kjære Sophie, Afrika er ikke plassen for å la underlivet flagre, smekken går fint igjen, tror ikke du trenger å bekymre deg for å smelte bort med lukket smekk.
      PS. Vis litt respekt for folket og landet du er i, dette blir rett og slett pinlig tragisk.

    25. Hei der!
      Nå er det mye dritt om hva Sophie har på seg under sitt opphold på Ingwe.
      Jeg har selv vært der og vet med sikkerhet at stedet er VELDIG varmt på dagtid.. For en halv mnd siden klarte jeg ikke å sitte i solen pga varmen, så kan tenke meg at det er litt varmere nå. Selv om Yr.no sier at det er 22 grader i Johannesburg så er det minst 10 grader varmere på Ingwe når det viser 22 grader grademåleren. Do your research folkens! Hun er ikke engang i Johannesburg!
      Angående klærne, ja hun går litt lettkledd, og kløfta vises godt, men for å være ærlig, hadde dere kjent de som jobber der hadde dere visst at kløfta eller en halv rumpeball er ikke ulovlig …
      La henne gå med det hun vil og la heller Yadie eller de andre ansatte si fra hvis hun går for lettkledd 👌
      Amen, takk for meg!
      Ha det fint. Og Silje. Jeg er ikke 16 år, bare lei av sånne kommentarer som du kommer med 🌱

    26. Åhhh! Blir så irritert av kommentarene over! Jeg har selv jobbet som frivillig i Hartbeespoort utenfor Johannesburg og slik bekledning var relativt vanlig.. Sør afrika er et moderne land ( alt er relativt) og det er ikke som å dra til Sudan eller Zimbawe liksom…

    27. Kjære søte Silje..bare for at yr forteller dej at det e 22 grader i Johannesburg betyr ikkje det at temperaturen e lik der ho Sophie e eller at yr tar aldri feil 😉 Og alle andre..slutt å ver so sjukt misunnelige for at ho tør å klæ sej slik!! Vi leve tross alt i 2014 so litt kløft må dokke tåle! Peace out

    28. ååååå!!! jeg blir så irritert når folk heeeletiden skal finne noe å trykke deg ned med.
      Folk har virkeligt lite å gjør på.
      Jeg liker deg, og liker måten du drar inn ting som er “forbudt” når du skal forklare noe:D
      STÅ PÅ!
      btw, er kjempefint i afrika!! jeg var i tanzania i sommer! vil ned igjen!!

    29. Du er en narr. Du snakker om hva slags holdninger du har til ting, men praktiserer det på en helt annen måte. Og du er forresten så tynn at du ser syk ut.

    30. Hva feiler dere som skriver på dialekt? Er det for å skjule at dere ikke kan skrive norsk? Å skrive på dialekt får dere til å virke tilbakestående.

    31. HAHA! du har prøvd å redigere bildet av deg tynnere, man ser at hele bildet er dradd loddrett og du ser ut som en hest i trynet

    32. Når dere skriver at SE er så pen, betyr det at dere syns hun var stygg før? At dere er glade for at hun har operert seg?

    33. Utrolig teit å tro at kattene til Sophie tar skade av at hun reiser på ferie,når det er en der og passer de… Herregud. Det er heller ikke vanskelig å se at kattene er perserkatt,eller perser blanding.

    34. huff, den redigeringen er ikke bra.. det er tydelig at bildet er dratt lengere vannrett, og at du har forsøkt å redigere armen og midjen tynnere.. Livingdoll-tur og Livingdoll-redigering.. bare ikke like bra redigering

    35. Herregud da hun må vel til å vise det hun vill vel hun har en fin kropp kansje hun liker å gå med smekken og knappen på shortsen oppen og hun er gammel nok til vise fram kløfta og magen du er en pen jente elise

    36. Jeg er ikke den som vanligvis kommenterer måten andre mennesker kler seg på, men akkurat her kjente jeg at jeg måtte si meg enig i av du er en smule upassende kledd.
      Jeg har selvsagt full forståelse for at det er varmt der nede og at det å kle seg slik man gjør her hjemme i Norge rett og slett ikke går på grunn av de store forskjellene i temperatur her hjemme kontra der nede, men se på Andrea. Det er like varmt for henne der nede som det er for deg, men hun klarer å dekke seg til likevel.
      Om jeg legger godviljen til så KAN jeg muligens forsvare det at du vandrer rundt i treningbh der nede. Som sagt, det er varmt, og så videre, og så videre…
      Men åpen shorts? Med synlig trusekant attpåtil? DET er vel kanskje ikke nødvendig?
      Å vandre rundt med åpen shorts i Norge blir sett på som slutty (nei, jeg kaller deg ikke et ludder, jeg bare forteller hvordan den generelle oppfatningen er), men her er vi på en måte vant til det.
      Men nede i Afrika, Sophie!? I afrika har de en helt annen kultur enn oss, og tar dette med å være anstendig kledd mye mer seriøst enn vi i YOLO-Norge gjør. Bare fordi de kanskje er for høflige til å si rett ut at du burde kle på deg, betyr det ikke at de synes det er greit å gå kledd slik. Mange blir støtt av det, og mange blir også flaue av det fordi førsteinntrykket blir at du er… Vel, noe helt annet enn det du faktisk er. Du forstår nok hva jeg hinter til, uten at jeg fysisk trenger å slenge ut H-ordet.
      Dette er ingen hatkommentar fra min side. Jeg synes du virker som ei jente med både intelligens og hjerte på riktig sted, men litt saklig kritikk må man kunne få lov å komme med. Ikke skrevet for å kjefte eller bitche, kun for å få deg til å tenke litt over valget ditt av klær.
      Jeg forstår at du hadde åpen shorts hovedsaklig for blogglesernes del (skjult provokasjon), men likevel..

    37. Sykt at folk har så lite å gjøre, at de henger seg opp i den minste ting, alt fra hva Sophie har på seg og hvordan hun redigerer bildene sine til å rakke ned på skrivefeil og hverandres dialekter! Hvem tror dere at dere er? Verdensherker, eller gud? Eller? Tror dere at dere er feilfrie selv? Det er jo tydelig at dere ikke er det, når dere oppfører dere sånn som det her på en så feig måte som å skrive en anonym kommentar. Den dagen du mener du selv er 100% perfekt, så kan du få lov til å si det du mener ansikt til ansikt til Sophie, men før den dagen kan dere bare holde kjeft.
      Sophie er helt klart en mye bedre person enn alle dere som synker så lavt ved å rakke ned på andre. Det er tydelig hvem som har et problem her, så…
      Du er mitt forbilde, Sophie. Jeg digger deg, tankene og meningene dine! Heia deg!

    38. Hvis det hjelper, reiste jeg hjem av samme grunn. var i sør afrika på predator adventure farm. Jeg også reiste hjem en uke før tiden. Synes goxplore var dårlig med info om hvordan parken og dyrene egentlig hadde det.

    39. Ingen drittslenging, ment som konstruktiv kritikk
      – jeg syns det er veldig pinlig hvordan du skal fronte et seriøst prosjekt iført en kort puppe-topp. Kle deg etter annledningen, så vil du sette prosjektet i et mye bedre lys og bli tatt på alvor av et bredere publikum. Kjør på med puppebilder, vær deg selv, for all del – men det kan skade en viktig sak og det er synd.
      ellers, jeg liker deg jeg 🙂

    40. Hei!
      Jeg er normalt ei som ikke kommenterer blogger, men når jeg skumleste disse kommentarene, ble jeg så provosert – at jeg klarer ikke la være.
      Istedenfor å synke like lavt som de mest provoserende her, og svare hver og enkelt, vil jeg heller fokusere kommentaren min til deg.
      Jeg håper du virkelig ikke tar deg nær av disse kommentarene. Du er ei omsorgsfull, ydmyk og god jente, og du er bedre enn som så. Du er deg selv, akkurat som alle andre bør være, og det er individuelt hvordan en selv vil framstå. Det gir ingen grunn til å rakke ned deg, men ta det heller som et kompliment, når de er langt ifra det nivået som du er!
      U go girl 🙂

    41. Hei! Jeg synes det er så flott at du står frem som et godt eksempel i forhold til det å ha et plantebasert kosthold. Men når det er sagt, synes jeg det er dumt at du kaller deg selv for vegetarianer når du, om ikke jeg tar feil, fremdeles spiser fisk. Vegetarianere spiser ingenting som har vært levende, inkludert fisk. Derfor synes jeg du kan spesifisere deg som pesctarianer for å unngå misforståelser. Dette hindrer fremtidige misforståelser når f.eks en vegetarianer nevner at de vil ha vegetarmat, men ender opp med en rett som inneholder fisk, nettopp fordi mange tror at vegetarianere spiser dette. Dette er ikke ment som kritikk overhodet! Stå på videre! (Og hvis du forresten ikke spiser fisk lenger, bare glem denne kommenatren)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg