Sør-Afrika dag 2

I dag fikk vi sovet ut, noe som på camp Ingwe betyr at vi må ha spist frokost og være klare klokken 09:00, haha. Men, det kommer nok til å virke som en luksus etterhvert, de kommende dagene er det nemlig 07:00 som gjelder. Uansett, idag fikk vi være med på materunden til alle dyrene, det vil si at vi satt bak en traktor som kjørte rundt i to timer og ga høy til blandt annet sjiraffer og zebraer, pluss slike søte små pumbaer som man ser i løvenes konge og masse annet jeg ikke kan navnet på, haha. Det var gøy! 

Ettersom det er søndag og vi nettopp har kommet hit har vi en del fri, så vi har slappet av og kost oss masse med løvene. På bildet over kan dere se noen av de som er litt større, de har faktisk valgt ut meg som “offeret”. Det er tydeligvis fordi jeg er den minste, og jeg gjorde den fatale feilen å løpe fra løvene når de begynte å skulle tøffe seg mot meg. Det skal man aldri gjøre, så nå er jeg utsett som et lett og svakt bytte og blir plaget hver gang jeg nærmer meg, så jeg får leke litt tøff senere og bli litt sjef i flokken. . Vi ryddet også litt rundt til dyrene, ga dem mat og så ble jeg plaget litt mer. 

Så var det lunsj! Vi har tre faste måltider per dag, men vi kan lage oss mat selv når vi vil. De har tilpasset at jeg har vegetarianer, den første dagen fikk jeg soyaburger, noe som var veldig godt! I dag spiste vi toast, chips og litt salat. Maten er godkjent iallfall, og godteriet vi kjøpte på butikken igår var enten sinnsykt godt, eller sinnsykt stygt. Så, man finner vel noe for enhver smak :) De voksene som jobber og bor her er forresten de herligste, spessielt Yadie. Hun passer godt på, og tilrettelegger for oss alle. 

 

Og så klart har vi kost masse med de små babyene her  De er så utrolig søte, og elsker å leke sammen med oss. Vil gjerne ta med en liten løve hjem, og så gi den en magisk medisin slik at den aldri vokser opp. 

Planene for kvelden er at vi jentene som er frivillige skal drikke litt og sitte rundt bålet for å bli kjent, selv er jeg gaaanske usikker på om jeg deltar ettersom meg + alkohol + opp klokken 07:00 dagen etter ikke akkurat høres så fristende ut, haha. .Vi får se hvordan det blir, både jeg og Andrea er sykt slitne, bortskjemte bloggere om er vandt med å sove til klokken 14:00. . . Jeg er med på dagsfylla da, om noen av de andre frivillige skulle være keen. 


Jeg vil gjerne svare på spørsmål løpende under dagene jeg er her, så om dere har spurt om noe i kommentarfeltet så gjelder det å følge med i innlegg for å få svar – nettet er så tregt, at jeg desverre ikke har mulighet til å svare direkte selv om jeg leser alt.

– Vi har ikke vært på KFC, og omså ville jeg ikke ha spist der. Jeg nevnte at det fantes i nærheten for å understreke et poeng om at det er mer globalisert her, enn da jeg var i Senegal i vår. Afrika er en stor verdensdel, og skillene er store, det var poenget mitt. Jeg reklamerer ikke for KFC overhode, jeg har aldri spist noe der, og det kommer jeg heller aldri til å gjøre. 
– Løveungene vi er mest med, har dårlige foreldre som ikke vil passe på dem. Derfor er de her, og ikke med løveforeldre som passer på. Jeg er på et wildlife center, ikke en breeding farm. Det er heller ikke åpent for turisme her, og de eneste som får kommet inn mellom portene er de som jobber her, eller de frivillige. Det er også derfor programmet jeg er på har en minimumsgrense på 14 dager, løvene må bli kjent med menneskene her og ikke bli utsatt for unødvendig stress.
– Løvene er i buret sitt på natten, og da sover de. Ellers er de ute med oss og gjør stort sett hva de vil. Men, de er mer som husdyr enn ville løver åpenbart.
– Jeg går så “vulgært kledd” (altså en singlett?) fordi det skifter mellom å være veldig varmt og kaldt. Jeg har en singlett med en cardigan/genser over, så skifter jeg mellom å ta det av å på. Hvordan jeg går kledd når jeg skal passe på dyr er totalt urelevant, og har niks og nada å si om min evne til å kunne gjøre en god jobb her. Man kan ha gode verdier selv om man ser ut som en barneprostituert 🙂
– Kattene mine i oslo blir passet på av Robin, de kjenner han like godt som de kjenner meg og merker sikkert ingen forskjell på at jeg er borte akkurat nå. De er hjemme i min leilighet. 
– Jeg vet ikke helt hva jeg hadde sett for meg før jeg kom hit, det er ganske annerledes. Jeg vet at løvene her har det bra og Yadie (som eier gården) elsker dyrene sine over alt på jord og passer godt på dem. Men det blir jo kjæledyr, og slik har jeg egentlig aldri sett på løver – det har vel kanskje med kultur å gjøre, jeg vet ikke helt egentlig? Men, jeg lærer vel mer om det etterhvert, jeg er enig i mange av kommentarene deres, og uenig i mange. Jeg får bare se hva jeg kommer hjem med av inntrykk. 

 

86 kommentarer
    1. På bildet av deg og Andrea på forrige innlegg, hva skjer med puppene dine? Du har jo ikke kløft? Det er så stort åpenrom mellom de at du kunne fått plass til en pupp til der. Uffda. Og dette har du BETALT for. Du og du 🙂

    2. Hei! så koselig at dere fikk være med på dette høres gøy ut. Du virker som en super jente ikke bry deg om hva andre sier…..jeg lurte på om du kunne lage et innlegg om nesen din altså hvor lenge siden er det siden du oppererte ? før bilde, og etter operasjonen og nå altså ser du forandrinen selv ? jeg har opperert nesa selv og det er snart 3 måneder siden noen dager liker jeg nesa andre dager ikke var det sånn med deg også? hadde vært fint med en nese innlegg jeg ser hvrtfall at din har forandret seg til det bedre :))

    3. Charlotte: LOL sitter puppene dine klint inn mot hverandre til enhver tid? da er det heller du som har rare pupper enn sophie.

    4. Enig med Charlotte. De ser forferdelige ut uten bh. som det forøvrig virker som om du har stopped å bruke.

    5. Åååh! Du er så utrolig heldig som kan dra ut på slike spennende eventyr, og som får jobbe så tett innpå så fantastiske skapninger. Jeg har også veldig lyst til å dra dit, og kanskje jobbe med dyr eller med noe annet.
      Kos deg masse videre på turen!
      http://norahvem.blogg.no

    6. Fantastisk innlegg og utruleg bra svart, Sophie! Eg òg har lurt litt på desse tinga, så kjempebra at du tar deg tid til å forklara til lesarane dine. At du er på et wildlife center og at det ikkje er turisme der, gjorde meg veldig glad 🙂 Håpar du kosar deg og sug til deg alle inntrykka!

    7. Vil gjerne høre mer om organisasjonen dere er der med. Lurer fælt på hva som skjer med disse når de blir voksne? Voksne løver kan ikke være kjæledyr, på et eller annet tidspunkt blir det for farlig. Hva skjer med dem da? De kan vel uansett ikke slippes ut i naturen igjen når de har blitt vant til mennesker på den måten? Og det er jo løvebabyene som trekker folk, som deg, så de vil alltid bli flere og flere. Frykter at veldig mange av disse tilsynelatende “ideelle” farmerne i Afrika leverer de voksne løvene til dyrehager eller “canned hunting”. Noe som IKKE er noe å skryte av å være med på å støtte 🙁

    8. Hvorfor er du så utseendefiksert ang alt? Uansett hvor du er og hva du gjør må du enten unnskylde for hva du har på deg eller rettferdiggjøre ditt og datt.. Kan du ikke bare lære litt av Andrea å la være og skrive noe om åssen du ser ut eller ter deg, omså bare for et innlegg ? :p Voksene er btw feil, det skrives voksne :p

    9. Tror nok ikke folk er Sjalu når dem sier noe stygt om puppene hennes…;s men heller burde dem la vær å si stygge ting, og heller være fornøyd med at dem ikke ser slik ut da!:)
      Og problemet med deg, sophie, er at du ikke har gode verdier. Du tror du er en bra person. Du sier det så ofte om deg selv at du selv tror på det, men seriøst, tenk over hva du egentlig driver med. Du er helt på bærtur..

    10. Så flott at du tar deg tid til slike ting! Har også veldig lyst til å reise til Afrika og jobbe frivillig med dyr der så jeg har noen spørsmål 🙂
      Hvilket “reiseselskap/organisasjon” jobber du som frivillig for?
      Hvor mye koster det å være frivillig der du er?
      Hva er aldersgrense for å være frivillig?

    11. Du må si til Yadie: “whatever blows your hair back!” Hun sa det til oss når jeg var på safari med henne i sommer. Kjempekoselig, men bestemt dame. Hun husker sikkert ikke meg, men hils henne fra meg uansett 😀 det va jeg som oversatte en dansk facebook-post til henne i baren på panzi bushcamp, hvis hun husker det, haha. Kos dere masse, dette er en helt fantastisk opplevelse! Vil så gjerne tilbake!

    12. Bra du forklarer litt, for skjønner jo at folk kanskje tror sånne steder bare er for å tjene penger og at dyra ikke har det bra, men folk må skjønne at noen faktisk gjør ting for å være hyggelig også. Folk vil bare finne en grunn til å slenge så mye dritt de bare klarer. Stusselig.

    13. Åh, så kodelig! 😀
      Du ser helt nydelig ut, å jeg kan se at du koser deg!
      Stå på, jeg heier på deg! <3
      mange klemmer :*

    14. Hei! 🙂
      Jeg ville bare si ifra til deg siden du er så glad i dyr at jeg selger sminke, parfyme, kosttilskudd, aloe vera drikke og masse andre gode produkter som er basert på økologisk dyrket aloe vera og som ikke er testet på dyr! 🙂

    15. Skulle ønske det var meg! Jeg er er ett skikkelig katte menneske! Uansett om det er en huskatt eller en løve! Fantastisk flotte bilder! Håper jeg kan ta en sånn tur en gang! Du er skikkelig heldig! Fantastisk dyr! Ha en fortsatt fin tur 🙂

    16. Du er deg selv lik. De skoene på en gård?!!! Og det går an å kle seg som Andrea, med en vanlig trøye, men du må tydeligvis vise så mye pupp du kan så ofte du kan.
      Får du mye oppmerksomhet?
      Forresten: Voksene og urelevant er ikke ord i det norske språket.

    17. haha stilletthæler på farmen, smartingen(næt) huff det er stygt me silikonhengepupper å … kan du ikke operere de på nytt ??

    18. Akkurat denne setningen: “Man kan ha gode verdier selv om man ser ut som en barneprostituert :-)”, gjør meg så forbanna, provosert og jeg får lyst til å skrike til deg at du er et elendig forbildet og at du ikke skjønnner noe som helst om denne verden. En barneprostituert som du kaller det, er et barn som selger sin egen kropp, til syke mennesker som velger å utnytte dem, på så forferdelige måter at vi ikke engang ønsker å tenke på det, ofte er det menneskehandel inne i bildet og disse barna går definitivt ikke i vulgære klær, men gjerne vanlige klær, om du ikke blir tvunget til noe annet.
      Du er en idiot som velger å forsvare din vulgære klesstil mot et barn som prostituerer seg, og det er faen ikke noe du kan sammenligne engang. Hvordan du i det hele tatt tenkte på å skrive en slik setning forstår jeg ikke. Men jeg skjønner at du faktisk ikke har så mye oppe i hodet ditt når du velger å gjøre det, du virker bare dum og umoden, og jeg håper, håper, håper at du en dag vil skjønne hvor dum du engang har vært og faktisk lærer noe av det. Akkurat nå finner jeg ikke flere ord for deg, annet enn at du er bortskjemt, vet lite om verden, tror du kan redde dyrene på det afrikanske kontinent ved å reise dit, lyver om at du er dyrevenn, for det er du faen ikke, du bruker skinn, pels, propper kroppen med ting som er testet på dyr osv. og du er i tillegg ekstremt falsk, du er rett og slett et produkt av plastikk.

    19. Herlighet for noen jævla idioter som kommenterer til tider! Har man bare dritt å komme med, holder man da vel for helvete heller bare KJEFT! Patetiske tapere, lær dere folkeskikk.
      De nærbildene med løvungen var helt ufattelig nydelig og rørende♥ Setter også pris på at du svarer på spsm folk har (selvom noen av dem stiller dem på de frekkeste måter).

    20. Gud så frekke kommentarer enkelte kommer med! FOR noen fine bilder, spesielt de to siste var virkelig helt magiske!! Misunner dere altså, kos dere masse videre♥♥♥

    21. Tja. Jeg ser du prøver å få til noen bra bilder, men å herme etter Livingdoll er bare teit. Hun har et svært høyt nivå, som det skal mye til for å matche. Finn heller din egen stil.

    22. Så utrolig heldig du er som får oppleve dette. Jeg var selv i Namibia i fjor på en gård og jobbet som frivillig, og det var de beste og mest meningsfulle ukene av mitt liv sålangt.
      Til de som lurer på det; løvene er der fordi de mest sannsynligvis ikke har forldre som kan fostre dem, og desverre nei, de vil mest sannsynligvis heller aldri kunne leve resten av livet sitt ute i det fri som løver egentlig skal. De er for forvent av mennesker og dette vil bare utsette dem for mer fare ift det å bli skutt av gårdseiere. MEN det finnes utrtolig mange gode muligheter for dem uansett. For å se på det slik; Hadde det ikke vært for de gruppene/gårdene som jobber med dem, hadde de faktisk vært dødsdømt. Det ligger så utrolig mye med penger bak dette, og mye av pengene de trenger får de gjennom donasjoner og spesielt de som melder seg som frivillig. Betalte en del på min tur, og det var verdt hver en krone når jeg faktisk så hvor mye de trengte de pengene for å kunne fortsette å drifte og holde liv i dyrene.

    23. Du er alltid utrolig negativ om kattene dine. Kattene mine merker alltid når jeg er vekke. Om dine ikke bryr seg, har det nok med deg å gjøre. Høres ut som følelsesøse monster hver gang du skriver om dem, så jeg skjønner ikke hvorfor DU har katter.

    24. ..Og, løveungene skal ikke bli utsett for unødvendig stress og slikt, men kattene dine bryr du deg mindre om? Dobbeltmoral.

    25. Fint at du koser deg, gleder meg på dine vegne og skulle ønske jeg var der selv 🙂
      Håper vireklig du er smart nok til å ikke drikke når du er nede i det hele tatt. Når jeg leste at dere skulle “Drikke litt” så tenkte jeg egentlig bare “himmel og hav, en gjeng borskjemte drittunger som tar en fantastisk mulighet for gitt ved å sitte å drikke bort nettene, istede for å reflektere over det som faktsik skjer”. Dere er faktisk på et sted med masse eksotiske dyr som frivillige, blir pinlig hvis noen kommer hangover dagen etter vett. Det tar seg VIRKELIG ikke ut…merker jeg blir flau på dems vegne i såfall…… Så jeg håper virkelig ikke du er så dum at du blir med noen av dagene, og heller nyter vann og sted 🙂
      Kos deg masse videre, sett deg ned litt innimellom og tenk over hvor utrolig heldig du er som får oppleve det du gjør, tipper du gjør det fra før og da, men ja!
      Klem

    26. Hei! Ser ut som om dere har en super tur!
      Lurte på om du kunne ha hjulpet meg med ett spørsmå? Du skjønner, jeg drar selv til Sør Afrika på tirsdag, men er så usikker på hva jeg skal pakke med meg! Jeg skal på backpacking i 3,5 måned, hovedsakelig i asia hvor det er varmt døgnet rundt. Vet at det blir kaldt om natten i Sør Afrika, men er usikker på hvor kaldt det faktisk blir? Jeg skal pakke med meg minst mulig klær, men er nødt å passe på at jeg har klær som er varme nok! Vet du hvor varmt det blir ca kveld/natt/morgen?:)

    27. Dekk deg til for å respektere andre beboere, ikke for oss lesere. Vi driter langveis i hvordan du ser ut, men i motsetning til deg, tenker vi på de andre beboerene. Man skal helst dekke til både skuldre/rygg og knær når man er på jobb! Og det er jo noe du burde respektere. Det er faktisk noe du trenger å lære deg. Respektere andre mennesker. For det gjør du så aldeles ikke. Du setter alltid deg selv og dine behov fremfor alle andre mennesker OG dyr!
      Når jeg leser kommentarene her, merker jeg at flere og flere begynner å synes det samme om deg som det jeg gjør.. Du er virkelig umoden for alderen..:/

    28. Hvorfor er du ikke vegetarianer lengre? Og veganer? Og hvorfor bruker du sminke/dufter og andre produkter som er testen på dyr? Hvorfor bruker du skinn/pels? Hvorfor driter du langveis i kattene dine? Hvorfor ville du selge hunden din bare fordi du syntes den var stygg? Hvorfor doper du deg? Hvorfor svarer du aldri når vi spør deg om dette? Fordi du ikke tror folk gjennomskuer deg? Tror du at det eneste folk ser er de misformede implantatene dine?.. Hvorfor er du en så forferdelig person, sophie?:( du har fått så sinnsykt mange til å se opp til deg i det siste, pga ting du står for. Men du tror du er bedre enn andre, penere, snillere… La meg fortelle deg noe. Du har sunket så sinnsykt lavt i flere sine øyne i det siste. Du er en slem person. Du tror du er best.. Du er bare heslig. Stygg på innsiden og utsiden:( du burde sitte ned og tenke over hvordan du fremstiller deg. Du er ikke smart nok til å forstå når du burde ta til deg kritikk, og når du faktisk burde bli fornærmet av noe(les;knulledukke..) du tror det er fint sagt. En knulledukke er et utpult hull, og ingenting mer. Det er den stygge personen ingen ønsker å være sammen med, men bare bruker for å tømme seg. Men det skjønner ikke du. Du tror det er komplimenter som flyger til deg. Du tror folk er sjalu hvis dem er kritisk til deg. Du skjønner virkelig ingenting. Dem mobbet deg, og du skjønner ikke det engang.
      Hva har fått deg til å endre deg så drastisk? Eller har du bare vært falsk for alle leserne dine hele tiden? Du omtaler deg selv som en snill person.. Ingen som virkelig er snill trenger å overbevise andre om at dem er snill.. Hvertfall ikke gjennom media..

    29. Folk har seriøst problemer, dere burde skamme dere! Dere vet at hun er forfengelig fra før av så hvorfor gidde å kommentere at hu fortsatt er jålete selv om hu er i et fattig land? Å hvorfor gidde å kommentere stygge ting, har dere så dårlig selvbilde at dere må hakke på andre? Selv om dere ville ha sett ut som en dass på en sånn tur betyr det ikke at alle andre er som dere!
      Også syns jeg folk burde gå å lese litt om dette stedet før dere angriper sophie, dere fremstilles ganske dumme og det er lurt å lese litt før man uttaler seg 😉
      Og selv om hun reiser fra dyrene hjemme er hun ikke dobbelt moralsk eller “dyreplager” som dere skal ha det til, man kan faktisk dra på ferie uten dyrene sine, alle andre gjør det så hvorfor ikke sophie?
      Og vist man ikke er fornøyd med de naturlige puppene sine så syns jeg det er ufint å henge over sophie å drive med trakassering bare fordi hun har råd til noe dere selv kunne tenke dere 🙂

    30. Hvordan er det i forhold til å fikse seg hver morgen med extentions, sminke og slikt der du er nå? Jeg kan jo tenke meg at det er mer strevsomt enn hjemme!

    31. Blir løveungne trent opp til å komme ut i det fri igjen eller til et naturreservat? Bra at de tar hensyn til at du er vegetarianer 🙂 Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk bruker energi på å kommentere så masse negativt, det er bare klær og Sophie prøver faktisk å gjøre en forskjell her i verden i motsetning til mange andre som bare rakker ned på andre.

    32. Tenk at folk bryr seg om andre bruker bh eller ikke…. Gad.
      Men et lite spørsmål; er det noen norske reiseledere der, eller hva jeg skal kalle det? Eller har dere snakket engelsk siden dere kom av flyet?

    33. Jeg synes det er synd at du ikke er enda mer kritisk til hva du faktisk blir med på og presenterer på bloggen. Det er selvsagt forståelig at du vil oppleve og deretter gjøre deg opp en mening om dette prosjektet. Som du sier, får du se hva du sitter igjen med av inntrykk når du er tilbake i Norge, og jeg ser frem til et reflektert og kritisk innlegg som setter fokus på denne typen frivillig arbeid som mange gjerne vil delta i, men som ikke alltid bare fører positive ting med seg for lokalsamfunn og dyrene på en del av disse farmene.

    34. Når jeg leser gjennom kommentarfeltet her så slår det meg at folk syns tydeligvis det er greit at folk har ulike gårder og husdyr, så lenge dyrerne i fangeskap er “naturlig i fangenskap” i Norge, for handler det om mer eksotiske dyr (for oss) er det ikke greit. Trangsynte og dobbeltmoralske mennesker! Og disse løvene har som Spohie skriver foreldre som ikke tok seg av dem, men det hadde vel vært bedre for dere at de hadde fått levd fritt i naturen likevel og heller blitt spist av større rovdyr.

    35. Du må sette en middel mot de ekle kommentarer mot deg, jeg tror du mister følgere på grunn av dette, er det veldig skuffende å lese frekke kommentarer og kontinuerlig på visse problemer som du allerede har gitt forklaringer. Jeg vil anbefale å sette en sensur mot visse personer og for å eliminere enkelte kommentarer. Du trenger ikke å lese hele tiden om de samme angrep, når det er åpenbart at de gjør for å irritere deg og dine etterfølgere.
      Ha en lykkelig dag og en god natt.

    36. Morsomt at du kommenterer at andre ikke har råd til noe, bare fordi dem mener at operasjonen til sophie Elise var mislykket, anonym;p du aner ikke hva andre har råd til og ikke:) jeg har selv implantat, men synes at min operasjon ble mye mer vellykket enn denne frøkna sin ble… Og det er jo bare smak og behag. Og det har alt å si hvordan brystene er før operasjonen også. Stygg før = stygg etter.

    37. tror nok sandalene hun har på seg er flate.. ser forsåvidt hvordan man kan tro de er høye, da Sophie har et lignende par som er høye, men de er nok flate..håper jeg

    38. Ser ut til at du har det kjempefint er ikke sjalu i det heeele tatt! Men, se på bloggen til kissie ;);)

    39. Til anonym som skal til Sør-Afrika:
      Det er nå slutten av vinteren/starten på våren i Sør-Afrika, så det går mot varmere (og mer regnfulle)tider. Det er et stort land så temperaturen varierer ganske mye.
      I området rundt og nord for Johannesburg kan du fint bruke singlet om dagen, men om natten kan det være nede i 2-3 grader. I Cape Town-området er det mer regn og småsurt, men på en god dag er det singletvær om dagen og tynn genser om kvelden, ellers kan det være ganske likt som en norsk tidlig vår/høst.

    40. Ut på reise er alltid gøy og hvis du skal ut å reise igjen ta gjerne en titt på min blogg og gå via der hvis du finner et hotell etter din smak.

    41. Jeg synes det er utrolig synd at hvem som helst kan betale for å jobbe med disse fantastiske skapningene i noen få uker. Det må være forferdelig for løvene å måtte knytte nye bånd annenhver uke med nye mennesker hele tiden.

    42. Litt skummelt at enkelte folk snakker om utseende ditt til en hver tid, for så å si at det er du som er opptatt av hvordan du ser ut hele tiden (dobbeltmoral bitches).

    43. Herregud for noe dritt du må tåle på kommentarfeltet ditt! Jeg var på Ingwe i sommer, så jeg måtte inn å se på bildene 🙂 De minste var akkurat kommet da jeg dro, så morsomt å se at de vokser og trives! Kos deg masse! Ønsker meg masse bilder av Nikita, som var “babyen” vår 🙂

    44. åå har så lyst t å fære dit, det ser så utruli gøy ut!! + at æ elske dyr så det her så jo perfekt ut t mæ! håpe du kose dæ masse der før d førtjene du<3

    45. Gi dere, jeg blir kvalm…
      Så dere drar dit, koser dere, klapper på løvene og klemmer barna, smiler, tar bilder, spiser god mat og thats it? Come on, dere er en av de mest leste bloggere i dette rike Norge og pluss dere tjener vanvittig mye, så hvis dere har tenkt å donere en viss sum eller noe, da blir jeg virkelig takknemlig for deres vegne, men hvis dere drar dit for å chille og nyte livet, da har jeg rett om alle de beskrivelsene om sånne som dere. Blogg er som en livsstil for dere og det skjønner jeg, men dere tjener så jævli lettjente penger at det ikke går an. Hvis jeg hadde hatt utseende og motivasjon til å skrive blogg og legge inn bilder hver dag for å tjene penger, da hadde jeg gått all inn fordi da hadde det betydd at jeg kunne tjene penger for å se fin og være populær. Jeg hatet blogg helt siden første gang jeg fant ut om det i 2008 og synes at jenter og gutter i ung alder burde ikke legge ut ting man gjør i hverdagen og ta masse bilder av seg selv også dermed sammenligne andres hverdag med deres, alt er et skuespill, og tro meg ingenting er ekte. Ett innlegg på en blogg har sikkert hunrde følelser bak seg, men det vi ser er bare simpel følelse. Greit, jeg vet at dere åpner dere for leserne deres(og nå angriper jeg ikke enkeltpersoner, men hele blogg samfunn) altså hvis du ikke har en populær blogg så betyr ikke dine følser eller dine tanker noen ting. Blogg.no bryr seg ikke om deg, det blogg bryr seg om er penger, akkurat som alle andre bedrifter. Dette var litt av hvert, men det jeg vil si at er at jeghåper at noen tar tak i blogg.no og sier at personer under ikke 18 år burde ha lov til å ha blogg på grunn av sårbarheten man har på den tiden og det selvbildet man prøver å bygge opp og som raskt kan brytes ned.
      Takk for meg!

    46. Er det andrea som er på det bildet av personen vist bakfra? ikke sånn hun ser ut på sine egne bilder akkurat :p

    47. “Løveungene vi er mest med, har dårlige foreldre som ikke vil passe på dem. Derfor er de her, og ikke med løveforeldre som passer på. Jeg er på et wildlife center, ikke en breeding farm. ”
      Dette stemmer ikke. jeg har selv vært frivillig der, og de avler på de samme løvene. De har hunn og hannløver i samme innhegning såklart kommer de til å bli løvecubs da. Yadie sier at de må ta fra løvebarna fordi de har dårlige foreldre, dette stemmer ikke. Om om det skulle vært sant så må de sterilisere løvene i innhegningen. Alle ville dyr har instinkter om å reprodusere seg, og slevsagt parrer de seg igjne og igjen. De kan få opp til 3 kull i året. OG du så sikkert selv hvor mange løvebarn de hadde nå, og da jeg var der hadde de tre kull bare da. De løvene er borte nå. Håper du lærte mye emns du var der og ikke vil reklamere mere for dette stedet. Dyrene blir veldig stresset av å bli tatt fra moren sin, og ikke minst av å bli fratatt barna sine hver eneste gang de føder. Jeg så ene løvinna som barna akkuratt var blitt tatt fra, jeg så så godt hvor vondt jun hadde det. jeg kommer aldri til å glemme det. Det var det som åpnet opp øynene mine, og jeg begynte tenke over alle de teite tingene de sier for å kunne ha rett til å stjele barna fra mødrene.. Alt er bare tull. Masse lykke til og håper du selv ser det.Ellets vil jeg ønske deg en fin fag:)

    48. Fy og faen så kvalm jeg blir av alle disse anonyme kommentarene. Har kopiert alle nå og jeg sier bare wow… Ikke rart du “må” beklage deg selv for hvordan du ser ut, Sophie Elise. Synes virkelig synd på deg som får disse kommentarene. Her er de jeg synes var verst:
      “Og problemet med deg, sophie, er at du ikke har gode verdier. Du tror du er en bra person. Du sier det så ofte om deg selv at du selv tror på det, men seriøst, tenk over hva du egentlig driver med. Du er helt på bærtur..”
      “Eee det er lørdag ikke søndag :-p”
      “Du er deg selv lik. De skoene på en gård?!!! Og det går an å kle seg som Andrea, med en vanlig trøye, men du må tydeligvis vise så mye pupp du kan så ofte du kan.
      Får du mye oppmerksomhet?
      Forresten: Voksene og urelevant er ikke ord i det norske språket.”
      “haha stilletthæler på farmen, smartingen(næt) huff det er stygt me silikonhengepupper å … kan du ikke operere de på nytt ??”
      “Jo, da søte bilder. Men JOBB ? Not so much. Du er på ferie i en høyst tvilsom “dyrehage” !”
      “Dekk deg til for å respektere andre beboere, ikke for oss lesere. Vi driter langveis i hvordan du ser ut, men i motsetning til deg, tenker vi på de andre beboerene. Man skal helst dekke til både skuldre/rygg og knær når man er på jobb! Og det er jo noe du burde respektere. Det er faktisk noe du trenger å lære deg. Respektere andre mennesker. For det gjør du så aldeles ikke. Du setter alltid deg selv og dine behov fremfor alle andre mennesker OG dyr!
      Når jeg leser kommentarene her, merker jeg at flere og flere begynner å synes det samme om deg som det jeg gjør.. Du er virkelig umoden for alderen..:/”
      HERRE-GUD! Disse anonyme folka må ha dårlig selvbilde og selvtillit og jævlig lite liv?! Hvis dere irriterer dere så sinnsykt over Sophie Elise, hvorfor i helvette følger dere bloggen hennes da? Fordi dere kjeder dere og bare MÅ lese hennes “teite” innlegg? Bullshit, dere er bare misunnelig, alle sammen. Vedder på at dere enten har masse kviser, mye fett på kroppen, for lite fett på kroppen, flat rumpe, små pupper, hengepupper eller hengeræv. Skaff dere et liv, det kan være målet deres for 2015. Og for å understreke en siste ting; Dere er seriøst like dårlige mennesker som Hitler og Breivik.

    49. “Vil gjerne ta med en liten løve hjem, og så gi den en magisk medisin slik at den aldri vokser opp”
      Er du klar over at dette er klin kokos dyreplageri? Ett dyr skal selv på en naturlig måte vokse opp. Tenk om noen skulle ha tatt medisiner slik at kattene dine aldri vokser opp!!
      Herregud, hvor sykt menneske er ikke du.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg