smell like sophie

Hvor mange ganger har ikke jeg vært ute og reist, og spurt dere lesere etter tips på parfymer jeg kan kjøpe på taxfree? Jeg får alltid masse råd, men har endt opp med å lukte som Justin Bieber sin gilfriend uansett. Det er altså parfymen jeg har brukt i nesten to år, og  følte virkelig det var på tide med noen forandringer for min del. Som dere kanskje har merket nå, er jeg en stooooor fan av å følge alt mulig av inspirasjon på instagram, og da kommer man jo ikke unna duftene fra victoria secret. Jeg har prøvd en tidligere, men nå har jeg altså et lite utvalg hjemme. 

Ettersom jeg har Robin på besøk i noen dager testet vi de forskjellige sammen, så fikk jeg litt gutteperspektiv på det hele (eller i følge dere, homo-perspektiv?). Jeg har nylig fått en fra escada også, nemlig born in paradise som ble den store favoritten for oss begge. Den lukter litt godteri, søtt og samtidig ganske tropisk. Så, om du vil lukte som meg er det altså denne du bør kjøpe! Favoritt nummer to ble en body lotion fra victoria secret, nemlig pure seduction med lukten av søte blomster. Altså, jeg elsker alle luktene fra det merket, så det er sinnsykt vanskelig å bestemme seg. Hver eneste gutt jeg møter sier at han blir typ tent av å lukte på den, haha. I kid you not! Så, om man føler seg ikke så veldig heit en dag, kan man komme sinnsykt langt med en god lukt.

Min favoritt ♥ ♥ ♥ 

Alle produktene er fra bangerhead.no, en norsk nettbutikk med det aller meste av merker innen skjønnhet. Det er iallfall den norske nettbutikken med best utvalg av Victoria Secret som jeg har sett, men de har også mine gamle favoritter som Justin, Britney Spears med flere, og dyrere merker. Verdt å sjekke ut, det skal være billigere enn i butikk også. Fikk varene etter 2 dager! Så også at de har 20% på all hårpleie nå, det kan jo være noe å sjekke ut. Lurer litt på hva deres favorittparfyme er? Så kan jeg bestille hjem noe annet neste gang også!

i samarbeid med Bangerhead


Jeg kom akkurat inn døren her hjemme og holder på med blogginnlegg nummer 2 for dagen, alt må gå litt fort når man plutselig bare har kvelden på seg. Tenkte å svare på noen spm. i det innlegget, så om dere har noen er det bare å fyre løs under her! 

70 kommentarer
    1. Hvis du liker Escada, vil jeg anbefale Taj Summer (tror det er det den heter) og cherry inn tre air av Escada! Bright Chrystal av Versace er også utrolig god, og L’imperatrice av Dolce Gabbana er kjempegod! 🙂

    2. Hvor kjøper du navlepiercinger? Jeg sliter skikkelig med å finne butikker som har navlepiercinger som er nå lignende som du har, hadde hjulpet meg veldig mye om du hadde svart:)

    3. Jeg elsker å lese bloggen din!! Jeg har et spørsmål siden jeg reiser til Øst-Europa på torsdag for å jobbe som frivillig, og jeg har sett på bloggen din at du har reist endel. Jeg lurer på om du har noen tips til hvordan å bli kjent med andre og hvilke erfaringer du har med å reise alene til et fremmed land ? 🙂

    4. Hei Sophie!:D
      Synes du at du selv er ett godt forbilde? Iogmed at du har silikon, Restylane, tatoveringer osv?
      Hva synes du om all den negative pressen?
      Har du hatt lyst til å kutte deg igjen i det siste?
      Hvordan var du etter at du å Mathias slo opp? Lå du å skreik i dager? Spiste du masse junk food osv? Hvordan kom du deg over det isåfall?

    5. Har du lest kronikken i dagbladet? Du sier litt om hva foreldrene dine synes om tattovering men hva synes de om hvordan du blir fremstilt i media?
      Hvorfor ignorerer du alle kommentarer om at du bruker vesker som er lagd ved slakting av dyr?

    6. Jeg har også den rosa Victoria Secret bodylotionen, men jeg føler at de sprayene mister lukten ganske fort etter at man har tatt de på seg (?)
      Ellers kan jeg anbefale Miss Dior (en firkantet, rosa flaske). Den lukter ganske sterkt. Hvis du ikke liker sterke dufter, så passer ikke denne, men jeg synes at den er sååå godt 🙂

    7. Hvorfor bruker du Escada når den er testet på dyr?
      Hvor ofte renser du huden din?
      Legger du mye penger i egen pleie?
      Hvordan forhold har du til Robin?
      Hva får deg til å ikke svare tilbake når noen sender deg en melding på Facebook? Føler du deg mer verdt?
      Hva er grunnen til at du skaffet deg kattene når du selv vet at du reiser mye? Du kommer til å være en del borte fra dem.

    8. jeg elsker VS duftene!!
      Jeg lurer på et par ting:
      Føler du deg 100 prosent fornøyd med kroppen din, eller har du noe mer du vil fikse på/operere?
      Er du og Mathias på pratefot?
      Hvor ofte møter du familien din nå som du ikke bor hjemme i lille Harstad?
      Hva er det beste og værste med Oslo og hva er det beste og værste med Harstad?
      Har du planer om å ta noen flere tatoveringer?
      Hva er det mest bissare ryktet du noen gang har fått høre om deg selv?

    9. Heihei, jeg lurte på hva favorittretten din er?
      I tillegg så sto det i det intervjuet du lenket til på bloggen din i går/forigårs at kattene dine het Siv og Jensen?

    10. Jeg må fortelle deg noe som hendte i går! Jeg har alltid vært den upopulære jenta folk har sakt æsj til og sperret ute. På ungdomsskolen var jeg ikke noe kul heller. Jeg har alltid hatt lyst til å være i elevrådet, men ingen har villet at jeg skulle være det. Men jeg har flytta, langt vekk, og startet på en ny skole. Her er jeg til og med i elevrådsstyret! Hvor stort er ikke det!!:O er så glad.
      Men er litt til din fortjeneste. Du har hjulpet meg til å ikke slutte å drømme. Om du vil noe nok, kan man få det til!:) så tusen takk Sophie!❤️

    11. Hei, jeg bare har et spørsmål helt utti det blå, altså jeg skal kjøpe meg en tørshampo lurte på om du kanskje hadde noen gode råd til hvem jeg burde kjøpe ? 🙂

    12. Jeg eeeelskeer Dolce & Gabbana – 3 L’impératrice! Får såå mange komplimenter på den når jeg har den på! Lukten er ikke lik noen andre jeg vet om, så det gjør den litt spesiell på en måte. Virkelig verdt å sjekke ut!

    13. Escada lukter i type 10 minutter så må man ha på på nytt. Det er også testet på dyr. Men så jålete du er så kan du vell ikke leve uten parfyme 😉 (du ville tatt dyretestet produkter om det sto på livet ditt)

    14. Hvilke falske vipper bruker du?♥
      Og mente du at bodylotionen het such a flirt, og ikke pure seduction? for på flaska står det such a flirt! er det den gutta blir “tent” av? haha du er bra
      Mine eneste spørsmål :)))))))

    15. Min favoritt er Marc Jacobs – daisy dream, blå med hvite blomster på korken
      Elsker også escada – born in paradise
      Oog alle vs duftene ofc:))
      Meen, Marc Jacobs – daisy dream var absolutt verdt 500 på tax freen på gardemoen:)

    16. Bruker den rosa “OH LOLA!” fra marc jacobs, og “born in paradise fra escada”! Førstnevnte har eg vert avhengig av siden den kom ut ca, den lukter så sykt godt og blir aldri lei <3 Har også brukt en fra juicy couture og cherry in the air fra escada, liker dem veldig godt!

    17. har samme escada og body lotion! sykt gode:)
      men viss du har Vita exclusive butikk i nærheten (rekner med de har det i oslo) så selger de maange dufter fra victorias secret, og samme body lotion til 169 per 🙂

    18. Heia Sophie!! Jeg elsker bloggen din, og deg for den del, men begynner å bli litt usikker på hva du egentlig står for.. Elsker jobben du gjør for dyrevern og måten du skriver på. Du får virkelig frem det skriver om, og du når virkelig frem til mange. Men noe jeg kanskje syns er litt dobbeltmoralsk, som jeg gjerne skulle ønsket du hadde skrevet et innlegg om er hvorfor du kjøper ekte skinn og dyretestet sminke? Håper du svarer, er ikke på noen som helst måte et personlig anngrep 🙂

    19. Hvorfor bruker du Escada når de tester på dyr? Ikke ment negativt, men trodde ikke du brukte dyretestede produkter 🙂

    20. Hei Sophie !
      Første gang jeg kommenterer en blogg tror jeg , men du må absolutt prøve EAU SO Sexy fra Victoria’s secret !
      Fantastisk parfyme , jeg har blitt helt hekta 🙂
      Ha en fin kveld !

    21. Jeg sendte bilder til en gutt. Så fant bestekompisen hans (og min) det ut. Eller jeg sa det fordi vi snakket om det. Så sa han at alle visste det. Jeg er ferdig, angrer så jævlig. Hva skal jeg gjøre?

    22. Clean sin Shower Fresh lukter himmelsk. Litt mer voksen duft enn typ Britney Spears sine parfymer og Escada. Det lukter faktisk som om du nettopp kom ut av dusjen og er bare en helt superfresh duft. Clean sin White Woods er mer krydret og lukter også himmelsk.

    23. En ting jeg elsket med bloggen din var at alle produkter du bruker og annbefaler ikke tester på dyr. Jeg har blitt så inspirert av deg til å ikke bruke dyretestet sminke. Har selv hatt lyst å kjøpe Escada selv, men de tester på dyr, derfor har jeg ungått det. Hvorfor kjøper du denne når de tester på dyr? Har de sluttet, eller visste du det kanskje ikke?
      Ellers all respekt til deg<3 Elsker bloggen din! Ha en fin kveld 🙂

    24. Hei! Har lenge tenkt å kommentere på noen av innleggene dine, for du skriver så fantastisk bra! Men har liksom aldri visst helt hvordan jeg skal formulere meg, så har alltid latt være.. Følte det var litt enklere å ikke tabbe seg ut med et dypt og langt innlegg som jeg antar jeg selv er den eneste som ville forstått poenget med her, så da kommenterer jeg heller et veeeldig godt parfymetips til deg! Vet ikke om du har hørt om den, men Flowerbomb av Victor and Rolf lukter virkelig himmelsk! Den er kanskje litt dyr, men lover deg at den er verdt pengene!
      Lykke til med alt videre, du fortjener alt godt 🙂

    25. Min favoritt parfyme er Versace sin Bright Crystal, og den har jeg brukt i noen år nå. Den er i tillegg rosa, men det betyr jo egentlig ikke så mye 🙂
      Norahvem.blogg.no

    26. Coco chanel madmoiselle(?) beste parfymen jeg har hatt! Lukter søtt, men samtidig ikke sånn sukkersøtt og kvalmt. Veldig elegant lukt❤️

    27. Min absolutte favoritt er Si fra Giorgio Armani <3 bruker den hver dag og får masse komplimenter om at jeg lukter godt, haha anbefaler den på det sterkeste!

    28. Den Grønne Chanel Chance er tidenes favoritt for meg! lukter litt voksent men samtidig sexy og pirrende, og ganske friskt. Har faktisk blitt stoppet på gaten av noen som spurte hvilken parfyme jeg brukte når jeg gikk med den. Beste parfymen jeg vet om.

    29. One Direction sine, haha, ikke bare ford jeg er fan av de, men de lukter sykt godt! Jeg får komplimenter for de hele tiden! Både jenter og gutter har faktisk sagt at parfymen lukter sykt godt 🙂

    30. Det er så synd at Escada tester på dyr, de har så gode dufter. Sjekker med Dyretestet-appen laget av Dyrevernalliansen når jeg er ute og handler nå.
      Dior og Chanel har også vært en favorittparfyme gjennom tenårene som jeg har måttet sluttet å kjøpe da jeg innså hvor galt det er.
      Jeg skal ut og reise på søndag, skal da se etter parfymer fra Body Shop eller Barry M, men er desverre ikke mange som tar helt avstand fra dyretesting.
      Kjekt å høre om deg og Robin, forresten. Jeg håper du holder kortene tett til brystet og ikke lar blogglesere og rykter ødelegge mellom dere. Godt å se du har det godt. Jeg er selv nede i et hull om dagen, ferdig student som ikke får seg jobb, har søkt på jobb i snart ett år og sittet hjemme arbeidsløs i nesten en måned nå. det er vanskelig å ikke bli deprimert. Gråter hver dag uten grunn og mister all selvtillit når jeg aldri får svar fra noen, som igjen gjør det vanskeligere å skrive gode jobbsøknader. Du kjenner kanskje igjen følelsen, den er ikke god. Så det er deilig å se at du står på og har det bra igjen, det gir meg litt håp. 🙂

    31. Escada parfymer er virkelig blandt de beste! Jeg sverger selv til en jeg fikk i gave for nesten 2 år siden, som heter Taj Sunset. Den er frisk, eksotisk, og er bare helt fantastisk! <3

    32. Alle parfymer på bangerhead er mye dyrere enn i norske parfymerier. Både originalpris og tilbudspris!

    33. selena gomez parfymen! den lukter godteri og litt blomster! husker ikke hva den heter, men jeg kjøpte den på cubus

    34. Mine favorittparfymee er helt klart Ralph Lauren number 2 og number 4, Michael Kors Dot og Escada cherry in the air (vet ikke om de selger den lenger 😀

    35. Alt jeg har luktet av Victoria’s Secret lukter himmelsk! Lurte på om hvordan du synes de holder utover dagen? Er ikke de litt mer kroppspray enn ordentlig parfyme?
      Escada har jo flere gode dufter også, men er ikke de litt uheldige å bruke siden Escada tester på dyr?

    36. Min favoritt parfyme er Roberto Cavalli sin brune parfyme. Den er en veldig høstlig lukt, og passer ikke til hvem som helst, men jeg har forelsket meg helt i den. Er også blitt kjempeglad i body-misten Pure seduction fra Victorias secret!

    37. Hei, Sophie!:)) Favoritt parfymen min må belle vera Marc Jacobs. Har lagt ut eit bilde av den for ei stund sidan. Det er berre til å ta seg ein titt innom den! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg