hvordan foreldre reagerer på bloggen

Til dere som lurer på hvordan foreldrene mine generelt sett reagerer på bloggen, så tar de det aller meste med en imponerende ro. Jeg tror de har skjønt at de må velge sine kampsaker, om de skal bli sure for alt jeg skriver her så kommer jeg bare til å bli lei å aldri svare i telefonen, haha. Dere vet jo hvordan det er. Men, etter tatoveringsinnlegget i går fikk min kjære far et lite anfall på tastene og sendte meg tre meldinger på rappen som jeg enda har til gode å svare på. .


 

Jeg synes det er så morsomt hvordan foreldrene mine skriver når de tekster, “d” istedenfor “det” er ikke akkurat særlig tiltrekkende (ikke at jeg i utgangspunktet er tiltrukket av foreldrene mine, men dere skjønner). Så, han var tydeligvis ikke så stor fan av det jeg idag skal gjennomføre. Men, jeg skal gjøre det! Altså, jeg har ikke angret på noen av tatoveringene mine så langt, og jeg tviler sterkt på at jeg vil angre på denne også. Hva er det å angre på? Bare litt blekk på kroppen, jo. 

 

Så, dette er siste gang jeg tar et bilde av meg selv hvor jeg ikke har noe tatovert akkurat her. . Jeg klarte forresten å glemme selvutløserkontrollen min i enten Bergen eller Amsterdam, så jeg har hatt panikk og løpt fra butikk til butikk både idag og igår, men ingen hadde akkurat den kontrollen jeg trenger. Så, nå er en selvutløserkontroll bestilt på expresspost, og fram til da føler jeg bloggen hviler litt – jeg har jo ingen til å ta bilder av meg, jeg som hadde laget et langt innlegg om hvordan jeg sminker meg, og et innlegg om alle innkjøp fra sist uke. Det kommer uansett imorgen, jeg ser faktisk fram til å blogge med ordentlige bilder igjen.

 

Anywho, nå skal jeg komme meg ut av døren og mot tatoveringstimen min! Nå har jeg med meg kamera, og skal få hjelp der til å ta bilder så får dere se resultater ikveld.Tror dere jeg kommer til å angre, eller blir det aaaall good?


166 kommentarer
    1. Nei altså, gjøre noe imot foreldrene dine.. du må nå høre LITT på dem, deres meninger? jeg tror at du kommer til å angre, forstår små tattoveringer men store?… ehm, lykke til isåfall. Du er nydelig

    2. Ja du blir å angre. Hvis du noen gang blir gravid, ja da blir du ihvertfall å angre. Tatoveringen kommer aldri til å bli den samme etter en graviditet

    3. Siden du spør; du vil garantert angre når du blir litt eldre. Er enkelt å tenke “Jeg er voksen, mine valg er infinite” (er 94’er selv så I know), men sannheten er jo at innen man runder 30 vil man ha en helt annen mentalitet og ikke synes det er like kult med Hello Kitty og piercinger over alt (generelt). Jeg har tatovering selv, men valgte det mest “typiske” stedet, overarmen, fordi det er et av de områdene som endrer seg minst når jeg blir eldre. Du kommer til å være griseflau over en så stor tatovering under puppene når du er ute av denne “yolo”-fasen de fleste befinner seg i etter fylte 18. Men så klart, skulle du angre finnes det alltids laser.

    4. plis ikke gjør det 🙁 hør på faren din, alt han sier er sant. sophie tenk (føler meg som en bekymret mamma btw)

    5. Tror ikke du kommer til å angre. Ja den blir nok ikke helt det samme etter en evt graviditet, men det kan man jo isåfall bare prøve å fikse på! Kjør på, vi lever jo bare en gang 🙂 mora mi liker kun en av mine tatoveringer, og det er den med navnet til guttungen. De er en annen generasjon, sånt var jo ikke like normalt når de var yngre 🙂

    6. Om du kommer til å angre eller ikke er din sak; Det er din tattovering og om du føler at dette er noe du vil sitte med på kroppen av resten av livet – så go for it! Det er for pokker din kropp, og du kan gjøre absolutt hva du vil med den 🙂 Gleder meg til å se resultatet!

    7. haha, du sier ikke bare ” det er bare noe blekk” om mange år! Men den blir sikkert råfin på deg nå!

    8. Du kommer ikke til å angre når du blir 80 som mange sier, for hvem går rundt og flasher med puppene når de er 80? Nei, nettopp.. Så ingen kommer til å se den når du er gammel uansett. Jeg synes du skal ta den hvis du vil, og jeg gleder meg til å se hvordan det blir!

    9. Herregud, syns det er ganske spesielt at så og si alle i kommentarfeltet veit at du komme til å angre en dag? Hoff. Jeg tror det blir driitbra jeg! 😀 gleder meg til å se resultatet!! Masse lykke til 🙂

    10. hvis du liker å vise kroppen din, hvorfor dekke den til? den tattisen der tar vekk alt oppmerksomhet fra pupper og mage..

    11. Jeg er enig med faren din! Ikke ta en sånn tatovering der! Jeg synes ikke det var noe fint og det tror jeg ikke vil passe deg helt! Ta heller noe annet der, men ikke den og ikke så stor 🙂

    12. SOPHIE IKKE GJØR DET!!
      Ditt valg, din kropp men det kommer ikke til å se særlig fint ut på deg i å med at du er ganske lys å den blir så tydelig+ du kan ikke stille i all slags photoshooter med en sånn tættis.. Æsj
      Men så er det jo tross alt du som skal like den, ikke jeg (eller faren din)

    13. Når du blir gammel og får sagge-pupper kommer ikke den tattoveringen til å vise. Hvis jeg var deg, ville jeg ikke hatt tattoveringer i det hele tatt. Kanskje baret et veldig lite, rødt hjerte på et sted som ikke viser så mye. Jeg synes tattoveringer er stygt, spesielt når du blir eldre og huden rynker seg/strekker seg. Det er også for sent å angre når tattoveringene er tatt. Det koster enormt å få de bort, både i penger og smerte.
      Hold huden din “ren”. Du er så mye finere uten tegninger på kroppen.

    14. Håper du ikke tar prikk lik til rhianna å velger noe annet. Tattoveringer er personlig kunst, blir irritert når jeg ser folk kopierer det.

    15. Du kommer ikke til å angre! Det er døds sexy, ingen bryr seg om når du blir gammel og får hengepupper, tattovering er som alt annet, smak og behag. De som oftest kommeneterer på det er de som ikke har en eneste tattovering selv, så no stress. Jeg har en, angrer ikke, det ser super bra utmed en veldig low cut og dessuten, når du blir gravid så er ikke toppen av magen det området som strekker seg mest om overhodet noe.

    16. Du må da få lov til å gjøre hva du vil 😀 Når man er gamle og grå er man ikke fine uansett så da er det vel samme hvor mange tattoveringer man har som kanskje ikke er så fine lenger, da er det jo ingenting som er spesielt fint lenger ….
      😀

    17. Hahaha, beste reaksjonen til faren din! Priceless 😀 Uansett, jeg ville nok ikke hatt tatovering der, og synes det ikke er spesiellt pent, men dersom du liker det og synes det er pent er det ingenting som stopper deg – din kropp og bare litt blekk 😉

    18. Hvorfor skal man være med på masterchef når man ikke liker å lage mat, HERREGUD. Når man drar ut å spiser og gjør du det på grunn av PR. Forresten så synes jeg at foreldrene har noe si. og tatovering er stygt etter min mening

    19. Det er faktisk veldig tacky, enig med faren din. Og om du en gang blir gravid, da loover jeg deg at den tattoveringa kommer til å se annerledes ut etterpå. Nei huff. Og du er ikke Rihanna, det er ikke bare sånn at om det skjer, så har du et ekspert-team rundt deg som vet hvordan de skal fikse det..

    20. Dette er selvfølgelig ditt valg, men jeg håper du har tenkt gjennom den..
      Uansett, så skriver jeg blogg om akkurat dette. Fordi jeg som jente fikk tattovert en bart. Det vil bli innlegg om mine grunner og andres reaksjoner.. deriblant foreldre i morgen

    21. Tatoveringer, eller spesielt store tatoveringer, er så lite flatterende og finnes ikke verre eller mer harry når en jente tar det. En ren kropp er så mye vakrere enn en kropp full av “maling” og søl.

    22. Hvis jeg gjorde alt jeg hadde lyst til når jeg var på din alder fordi jeg tenkte at jeg aldri kom til å angre, hadde jeg sett jævlig ut nå. Just sayin’.

    23. Fader for neon sterke meninger folk har om hvordan DIN kropp skal se ut da..
      Dessuten.. både store og små tattoveringer er dritfint og de som ikke synes det får la vær å ta det selv. Værre enn det var det ikke ;D
      Lykke til, gleder meg til å se hva du får deg 😀

    24. Syntes du bør høre på faren din, jeg har selv tatt to spontane tatoveringer som jeg angrer på. Hvorfor har du så dårlig tid?? Tenk godt igjennom det først i det minste! Men det er vel for sent nå..

    25. når man er ung vil man som regel ikke ta imot råd fra foreldrene sine fordi man har sterke meninger selv om hva man synes. helt ok og jeg er enig til en viss grad. samtidig har foreldre levd mye lenger enn oss, og vet hvordan tankegangen endrer seg i løpet av livet, så om slike ting, er det jo kanskje lurt å høre litt mer på dem, og tenke nøye over ting.
      men til syvende og sist så lærer man så lenge man lever, og om du angrer om 10 år, så får du bare angre, verre er det ikke.

    26. Bare kjør på, mora mi har en der du skal ta den og den er kjempe fin. Btw ho er 46. Tull det de andre sier :L

    27. Det er jo selvsagt en stor avgjørelse å ta men om du har tenkt på det lenge så skal det vel mye til å angre. Den er stor, ja, men om det er noe du ønsker så go for it! LYKKE TIL! 🙂

    28. Hvis hun tar en slik tatovering, blir gravid, så vil jo kroppen hennes uansett gå tilbake til normalt igjen etter en tid, og da er tatoveringen også tilbake igjen. Så det trenger hun ikke bekymre seg for. Ellers er den jo grusomt stygg da, så det er jo en ting å tenke på.

    29. Jeg ville ikke tatt en slik tattovering, og ihvertfall ikke der. Men du bestemmer over din egen kropp og du gjør som du vil med den, og det respekterer jeg deg for. Så hvis du er helt sikker, bare kjør på. Går ann å fjerne det senere hvis du angrer deg 🙂

    30. Hvis du tar tattisen rett under puppene så er det ingen problem. Innen du angrer så har puppene sunket så langt ned at ingen ser det uansett:):):):

    31. Jeg tror det blir dritkult, gleder meg til å se! Jeg pleier egentlig aldri å kommentere på blogger, men tenkte på det inlegget du skrev for en stund siden at man kan lyse opp dagen til noen helt sykt med bare et lite komplemang. Så i det siste har jeg kommentert litt på bloggen din. Når jeg leser og ser på bildene tenker jeg jeg jo at du er sykt pen, så hvorfor ikke bare si det 😀

    32. Jeg har hele armen full og angrer som en hund. Synes sleeve virka awesome, og jeg tok på masse rart som virka kult der og da. Nå er jeg 24 og vil knapt vise armen min.. det suger:/ Man tror man ikke blir å angre, den gang ei..

    33. herregud, store tatoveringer kan være lett å angre på, men da er det jo som oftest plasser man ikke kan skjule? er enig i at en sleeve kan være noe man ikke er heelt glad for å ha på kroppen når man har kommet i voksen alder- men hvor ofte blir man å vise det partiet under puppene når man er gammel og grå? ingen kommer jo til å se det uansett unntatt sophie og kanskje hennes utkårede, med andre ord ingen grunn til å tenke på “hva med når jeg blir gammel”

    34. Jeg tror ikke du vil angre! Elsker de tatoveringene du har nå så tror denne også blir drit bra! Gjør som du vil med din kropp ikke hør på noen andre 👊

    35. Vær så snill å ikke ta den! Du har så utrolig fin mage og kropp, du trenger ikke dekke den med et bilde.

    36. Haha den vil se smashing ut etter at du har vært gravid og strekt ut hele driten. den kommer aldri til å bli noe fin med tiden. Men bare kjør på for min del. Du ville jo høre andres meninger og her får du det. Som de andre sier her, når du er ute av den Yolo fasen din så kommer du til å se det.

    37. hvorfor sier folk at når du blir eldre blir ikke tatoveringene bra, du vil angre osv? her om dagen så jeg en godt voksen mann med sleeve på begge armene og damn, det så bra ut

    38. Rihanna ser fiiin ut med den og hun kler den. Men som hjernen din tenker, og livet ditt er basert på ”yolo”.

    39. Har ikke hatt særlig sansen for foreldrene dine, det er ikke et godt tegn at de tar alt det du legger ut med “stor ro”. Men etter SMS’ene å dømme, må jeg si jeg er 100% enig med dem, og glad de reagerte. Sterkt. Og ja, det er KJEMPE T.A.C.K.Y!!! Nå kan det kanskje se ut som om den “store roen” kanskje heller er oppgitthet når du ikke en gang vil svare dem og ta imot gode råd. Du er muligens utseendemessig fysisk tidlig moden, men du er et perfekt eksempel på at hjernen vokser langt inn i 20 årene, og det siste vi får utviklet i den sammenheng er evnen til å se fremover og vurdere konsekvensen av våre handlinger . Det er ikke bare blekk skjønner du. Ta deg sammen, du er en kjempe egoist som gjør hva som helst for oppmerksomhet. Hvordan går det med utdanningen? for du skal vel utdanne deg til noe du også? Om du var litt smart investerte du pengene dine i kunnskap og fremtid, ikke heisa turer til Amsterdam hvor du sover bort oppholdet på hotellrommet i tillegg.

    40. Tror tattoveringen blir kul! 😀
      Og det er jo bedre å angre på noe man har gjort og vite at man en gang ønsket det sik, enn å sitte som gammel å angre på alt man skulle ønske man gjorde men aldri turte? (:

    41. Siden du spør, så syntes jeg faktisk den tattoveringen du har tenkt å ta er forferdelig tacky/harry. Sier det bare fordi du ikke har tatt den enda. Men det er din kropp og om du virkelig har lyst på den kommer du nok ikke til å angre:)

    42. Jeg synes ikke du burde gjøre det! Tenk når du en dag bli gravid.. den vil kanskje endre seg? Synes ikke det er en fin plass å ha tatoveringer på og den blir altfor stor og “wow”.. på en bad måte :/

    43. ta tattoveringa, who the fuck cares
      om du angrer så er det ikke noen andres problem enn ditt
      no hate eller love fra meg, enten så angrer du eller så angrer du ikke
      skjønner ikke at folk gidder å lese de hjernedøde inleggene her men ok, live and let live sier nå jeg

    44. Sinnsykt overbitt på det nederste bildet:-D Men ja, er din kropp og du bestemmer såklart selv hvordan du vil se ut:) dersom du liker tattoveringen så kjør på!

    45. Synes ikke tatoveringen egentlig er så fin. Men det er nå meg. Husk at mange lesere føler seg bedre ved å se andre gjøre ting de aldri ville gjort selv fordi det får dem til å føle seg bedre.

    46. hengebrøst har ho jo allereia å e bare 20 år!! så kjør på, blir du lei så kan du jo gjømme tattisen sånnsett 🙂 DO IT!!! hahahaha

    47. Du er så fantastisk, du er nydelig, du har en bra personlighet, du er så rå at jeg kunne skrevet en hel jævla roman. Synes det er trist at folk skal kommentere dritt, “angremateriale” osv, drit i dem. YOU GO GIRL! Du har en fantastisk kropp, du bør være stolt og utsmykke den slik som du selv vil, støtter deg 100%. (Ikke at jeg tror denne kommentaren uten noen forskjell.)

    48. Du har mange unge lesere her som ikke aner noe om tattovering. Hvorfor spørre di når du alt har bestemt deg.? (Lol). Lykke til, er en vond plass og tatovere seg der.. Hehe ;p

    49. Anywho? Er det er ord??😂 men synes du ikke skal gjøre det. Er surt når den blir ødelagt seinere i livet..

    50. YOLO sier jeg. Hva faen, din kropp din avgjørelse. Om du så angrer, SO WHAT. Det vil garantert ikke være det eneste du angrer på i hele ditt liv 🙂 You live and you learn! Lykke til!

    51. Hvem i faen bryr seg on en tattovering under puppene når de er 80? Hele kroppen kommer til å være rynkete og du kommer nok neppe til å drive å posere i undertøyet når den tid kommer. Du kommer til å se tilbake på den tatoveringen du tok når du var ung og som du syntes var dritkul og den kommer til å bli et fint minne. Gleder meg til å se resultatet <3

    52. Det er uansett din kropp, så du må jo selvsagt gå for det. Det mener jeg oppriktig. Personlig er det total turn off for meg. Heldigvis er folk forskjellige 🙂

    53. Jeg håper håper håper du blir fornøyd og ikke angrer. Du får jo se stensilen på først, så om det blir fælt kan du jo si nei. Det eneste jeg tenker er at det vil få magen til å se kortere ut, og da ikke så lang, slank og elegant, liksom. Men for all del, heller det enn en sånn magetattovering som Therese har.

    54. Blir helt satt ut av kommentarene i dette innlegget. Hva har dette med å ha respekt for foreldre eller ikke? Det er da ikke dems kropp hun blekker opp. Lykke til, tror det kommer til å bli dritkult! Gleder meg til å se resulatetet!! 🙂

    55. ukult å si det, men foreldre har faktisk rett 90% av tiden. ja det er din kropp, men er det virkelig så smart?

    56. Ha, ha, var nok bedre å være ung på 80 tallet 😉
      Da hadde man hockeysveis og grorudpalme. -Og begge deler var lett å bli kvitt. 🙂
      Ikke fullt så lett å kvitte seg med harry tatoveringer når du blir litt eldre.
      Hører de sier at hvis du angrer så er det bare å fjerne det med laser…. Ja, særlig. Det er dyrt, det er vondt, og resultatet er ikke alltid bra. Har sett en del tatoveringer etter fjerning med laser, på anerkjente klinikker. Ser ikke like bra ut alt sammen.
      Men lykke til, du vet sikkert best hva som er bra for deg…..

    57. Det handler om å ta noe du selv vil ha, som du selv syns er kult som ikke alle andre har! Det er problemed med mennesker for tiden. Sånn som tribal f.eks! Folk har tatt det fordi det var “in og kult” en gang i tiden. Da angrer du såklart etter noen år! Jeg er 21 og har selv en ugle med candyskull inni på armen og ei dame med roser på overarmen! Hadde kanskje ikke tatt det den dag i dag, men angrer ikke i det hele tatt alikevell 🙂 vår generasjon vil være inked som gamle og det er bare driit kult 😀 gleder meg til å se resultatet ditt Sophie Elise! Awesome. Skulle ønske jeg hadde råd til mer tattoveringer!

    58. Om det er noe du absolutt vil ha, så går det jo greit. Men det er jo en ganske stor tattoo, å det er jo klart at kroppen forandrer seg gjennom årene… Så den blir jo så klart ikke å se like fin ut resten av livet, om du skjønner? Jaja, ingen som kan stoppe deg. Om du virkelig vil dette, så gjør det 🙂

    59. Å ta en tættis bør du tenke godt gjennom. Mange som sier at du “bare” kan fjerne den med laser. De glemmer at lasersåret vil se helt for j***** ut … Tættis er ikke kult, hvis du tatoverer deg bare for en tattis…

    60. Laserfjerning av tattoos gir varige arr som er styggere enn tattooen. Og som i likhet med en tattoo vil det være der hele livet. Stygt når det snakk om et stort område.

    61. Herregud! Hun er 19 år og er myndig, noe som betyr at hun selv velger å ta den tattoveringen. Hva “deres” meninger er, kommer hun sikkert ikke å høre på, akk som faren! Hun valgte dette selv!
      Elsker deg Sophie! You go girl;**

    62. Trur ikke du kommer til å angre, fordi det er en såpass fin tatovering, og det er ditt valg, og du har sikkert tenkt mye på hvordan den skal se ut, og at den ikke skal se feil ut. Jeg trur du kommer til å elske den jeg

    63. Haha, minner meg om min egen far. :p Veldig søtt ^^, Jeg sier go for it. Blekk på kroppen er ikke en så stor deal som du sier. Jeg har en diger en på overarmen, og jeg er så vant til den at jeg ikke tenker over den en gang. 🙂

    64. Får håpe magen din strammer seg opp den gangen du blir gravid. Ellers blir den helt deformert. Magen min ser helt jævelig ut sett bortifra om magen din endrer seg er det jo som du sier bare blekk:-)

    65. Hvorfor ødelegge en fin kropp med tatovering… det er derfor man har papir og lerret for å kunne se på vakre tegninger, la kroppen din få fred for nåler.
      Er du klar over hvor fin magen din er uten tattis?

    66. Tenk nå.. da jeg var tenåring var tattovering i korsryggen DET kuleste man kunne ha, og såklart ville jeg ha det “når jeg ble stor”.. nå er jeg i 20-årene og den tattoveringen heter trampstamp.. OM jeg er glad for at jeg ikke tok den!

    67. Harry, stygt og helt tåpelig! En tattovering på armen synes nestne hele tiden, den kan vises frem, hvor ofte viser man frem en som er under puppa? når du har bikini på deg kommer det til å se ut som skygge eller at du er skitten over magen. Skulle du lagt på deg ved en graviditet, vil du få en strukket matt og jævlig tattovering… Hør på faren din til en forandring…..

    68. herregud, hvem bryr seg. jeg skjønner seriøst ikke hvorfor folk trenger å kommentere dette i det hele tatt, hva får du egentlig ut av å si “du kommer til å angre, det er ikke fint” osv? det er DIN mening, sophie kommer til å gjøre det HUN vil uansett. det jeg lurer aller mest på er hvorfor slike temaer gjør folk så sinte. jeg har skummet gjennom kommentarfeltet, og det virker som om de som er i mot denne tattoveringen blir utrolig aggressive og rett og slett sinte ved tanken på at sophie skal ta en tattovering som de selv ikke liker. kanskje man burde roe seg ned og ikke legge seg så voldsomt bort i hva andre velger å gjøre med sin egen kropp?

    69. den er utrolig kul, og av og til skulle jeg ønske jeg hadde hatt en slik selv for det ser jo døds babe ut 🙂 men jeg trooor jeg ville angret ette et par år, men det er min meining. Viss du er 100 % sikker så er det jo bare til og gjøre det!

    70. Jeg synes du skal lytte til foreldrene dine (sikkert for en gangs skyld) hehe… Nei, den tatoveringen var ikke vakker, men det er jo du! Nå er det vel sikkert for sent… Ha en fin dag!

    71. Oj, oj, oj.
      “Hva er det å angre på? Bare litt blekk på kroppen, jo.”
      Det sier vel det meste. Lykke til med angeren om noen år!

    72. Jeg må bare beklage, men du er gaaaal 😛 hehe
      jeg har tatovering på ribbeinet og magen å det gjorde sinsykt vont da jeg tok. men jeg angrer ikke nå! Men vil tro du kommer til å angre litt idet du ligger under nåla ;p hehe
      Lykk til, gleder meg til å se <3 Love you

    73. therese: absolutt helt enig med deg 🙂 og omså jeg skulle angre, så finnes det jo laser.. jeg mener man heller bør ha mange tatoveringer, enn noen små her og der – det er finest om det ser ut som en helhet:)

    74. Kanskje du burde høre på foreldrene dine for en gangs skyld. Tenk så mye du har forandret deg utseendemessing og personlighetsmessig i løpet av 5 år. For 5 år siden så ville du vel aldri i verden ha tatt en sånn tattovering. Hva tror du at du kommer til å tenke om den tattoveringen igjen om 5 år? Følelser, meninger, smak, stil, personlighet, alt forandrer seg etterhvert som man blir eldre. Tenk tilbake til da du var 13 år og var diehard fan av noe/noen og var helt sikker på at du aldri i livet kom til å ende mening. Har du fortsatt samme mening om det nå? Mest sannsynlig ikke. Jeg husker da jeg var 14 år og var overbevist om at jeg kom til å være “emo” resten av livet og at hvis jeg fikk den typiske “tjernetattoveringa” på hvert håndledd så kom jeg aldri til å angre. For å si det sånn, takk Gud for at det er 18+ for å ta tattovering i Norge uten foreldres tillatelse, for fy faen som jeg hadde angra om jeg hadde tatt de tattoveringene. Meningene mine som jeg hadde da jeg var 13-14 er helt forandret i forhold til de jeg har nå i en alder av 19 år. Jeg har fortsatt noen band jeg brenner for, og enkelte ting jeg kommer til å elske resten av livet, men mye av det er bare en periode jeg gikk igjennom, akkurat som alle andre ungdommer.
      Du burde tenke deg om kanskje to og tre ganger før du gjennomfører dette. En tattovering er noe som varer livet ut. Kanskje du syns at den tattoveringa er dritkul nå, og du tenker at du ikke kommer til å angre og sier den samme standard setningen som alle sier “Er jo bare litt blekk på kroppen hehe, ingen er pene når de er 80 år uansett daaah.” Om 5-10 år har du garantert endret den meningen, og du kommer nok til å angre. Men siden det er ditt liv og din kropp, og siden du er så voksen og oppegående av deg, så får du jo selvfølgelig lov til å gjøre akkurat som du vil 🙂 Lykke til!

    75. Jeg skjønner ikke hvorfor folk snakker så mye på denne angeren. Det har jo ingenting med de andre å gjøre. Det er ditt eget valg, din kropp, ditt utseende og dine meninger. Har du bestemt deg for å ta den så tar du den. Jeg er sikker på at du ikke bare har bråbestemt at du vil ha denne, men at du har tenkt nøye igjennom det. Det er en stor forskjell på å tenke nøye igjennom en tatovering og virkelig analysere sjansene for å angre og det at man virkelig vil ha den eller ikke. Personlig har jeg en stor ugle på min høyre arm. Den planla jeg til punkt og prikke i 2 år før jeg tok den. Da var jeg 16 og når jeg var 18 hadde jeg fremdeles den samme planen og den samme meningen om at jeg skulle ha den. Så, jeg tok den. Nå er jeg 20 og jeg har fremdeles ikke angret ett sekund. Grunnen til dette er fordi jeg har en mening bak den som er spesiell og personlig for meg, og jeg planla den godt og tenkte nøye igjennom om dette virkelig var noe jeg ønsket meg før jeg tok den. Jeg elsker tatoveringa mi og jeg har planlagt en sleeve i over 1 år nå som jeg kommer til å ta bare jeg har tid og penger. Så, det jeg mener, er at hvis du er sikker selv på at du vil ha den, og om du har tenkt nøye igjennom dette før du bestemte deg (noe jeg er sikker på at du har gjort, for jeg har fått inntrykk av at du er veldig smart og tenker igjennom ting istedet for å kaste deg i det), så tror jeg nok ikke dette er noe problem. Selv om jeg er sikker på at noen bare vil være snille og prøve å forhindre at du angrer selvfølgelig, men har du bestemt deg så har du det. Og hva så om du angrer? Da har man fått en lærepenge, men det er fremdeles ingen andres enn ditt eget problem. Din kropp. Din hud. Ditt utseende. Synes du er tøff som gjennomfører dette og jeg gleder meg skikkelig til å se resultatet! Hurra for deg og det at du står for ditt og dine meninger!

    76. tattoveringer er ikke for alle, men dere som ikke liker tattoveringer burde respektere at andre liker tattoveringer, slik vi respekterer at dere er så inni helsikkes imot litt blekk på kroppen. er sikker på at tattoveringa hennes blir fin. det er noe annet (unnskyld) enn den pistolen til tcmn. den er vel heller tacky. eller “Yolo” som mange liker å si her..
      hva hun velger å gjøre med kroppen sin er hennes valg. en tattovering er bedre enn å være rusmisbruker. sophie tar så mange fornuftige valg ellers, så hva så om hun pynter litt på kroppen med det hun selv liker? Hva så om hun ser opp til rihanna eller kopierer pga rihanna? hva skader det? dere kan velge å IKKE ta det, så kan sophie velge å ta det. man gjør det man selv har lyst til. skadelig er det hvertfall ikke og når man er gammel bryr man seg heller ikke. gamle viser da ikke den delen av kroppen annet enn til sin kjære..
      om hun anger finnes d laser til nød.. i say GO FOR IT og gleder meg til å se 🙂

    77. Damer med tattiser ser billige ut. Det er skikkelig østkant og trashy, på linje med bleket hår, silikon og ducklips… oh wait…

    78. Fått design på bloggen som mammatilmichell nå?? Ser ut som den glamour modell bloggen Haha haha haha

    79. Det er opptil enhver hva de tror de kommer til å trives med; however, en tættis på magen kommer til å strekke seg ut i løpet av livet, jeg sikter da spesielt til en graviditet. Da jeg gikk i 7. klasse, fikk parallellklassen en lærer som hadde en svær tatovering av en engel på magen. Så ble hun gravid, tættisen ble strukket ut – nå ser det ikke ut.

    80. Du burde slanke de låra dine. Ikke pent syn. Alt var fint fra toppen av hodet til magen. Låra var for store for de slags bilder av deg. Æsj
      Men lykke til med tatoveringen. Du vil nok kle den!

    81. Jeg må bare få lov og si at jeg er utrolig skuffet over at du ikke har lagt ut vinneren av lapoint konkurransen enda. Om det er lapoint som er forsinket med og trekke vinneren syntes jeg at du kunne informert om det på bloggen. Jeg har vært innpå bloggen din hver eneste dag etter jeg meldte meg på og blir like skuffet hver gang. Om det er du som ikke har hatt “tid” til og informere om hvem vinneren er så må jeg bare få sagt det at det er ikke alle som har penger til og dra på surfecamp som du har. Jeg har nok liten sjanse for og vinne, men hadde vært fint og få det avkreftet. Håper du kan ta til deg denne kommentaren, for nå har jeg skrevet ett par ganger uten respons!!

    82. Herregud, kva feilar det “michelle” over her? Sophie har IKKJE “store/tjukke” lår, og ho treng i vertfall ikkje slanka dei (eller noko anna, for den saks skyld). Kjenner eg vert so irritert; alle må då skjønna at når ein står i den posituren som Sophie gjer over her, då blir låra slik. Og det ser heilt normalt ut liksom, uansett kor tynn ein er, så ser låra slik ut i ein eller annan grad om ein står i ei slik stilling. Det får då vera måte på dumskap.. Har du sett andre bilete av låra hennar? Ho har faktisk det berømte “lårgapet”.

    83. rart foreldrene dine reagerer så kraftig på en tattoovering når du har lagdt deg i narkose å betalt tusenvis av kroner på å forandre annsikte å puppene dine. Feil prioritering fra dem sin side

    84. Det du kanskje ikke tenker på nå, er at det området (som far sier;)) kan forandre seg en del. Plutselig en dag, må silikonen ut. Kanskje du får lyst til å amme en dag. Kanskje en dag blir du gravid. Derfor tenker jeg at den tatoveringen kan bli strekt litt. Ellers er det et kult sted å ta tatovering 🙂

    85. Ditt liv – dine valg 🙂
      Om du vil tattovere deg så er det ingen som kan nekte deg. Men ville tenkt nøye gjennom valgene du tar i livet, iallefall de som er mer på permanent basis/bindende.
      Forøvrig veldig spent på hvordan resultatet blir, og hva slags motiv du har valgt 🙂 Hold oss oppdatert (Y)

    86. Kan jeg få spørre dere som kommenterer og skriver at Sophie har henge pupper om noe? Dere vet Sophie har silikon? Dere vet at folk med silikon har mer faste bryster enn oss med naturlige? Så teknisk sett så vil det ta mye lenger tid for hennes bryster til å begynne å henge enn de uten. Og hvis det er gutter som skriver disse tingene? Stakkars jenter som må leve opp til deres forventninger av digge pupper..

    87. Må si en ting her, om tatovering.
      det blir ingen angrende følelse i dette, men det blir heller andre tanker om det du har, i eldre dager 🙂

    88. Laser du liksom.. Er ikke bare å ta laser.. tenk å stygg huden vil bli?!?! Voks opp, døde når du sa på god kveld Norge ” Endelig kan jeg tenke litt på meg selv!” ehehehhe, du gjør ikke annet!!
      NEI, du blir å angre, en dag. Stygg tatovering, er snart ut med tattiser…

    89. Tror du ikke bryr deg så mye om tatoveringen når du er 80 år, men når du er 30 år så har du forandret deg mye og kommer nok til å angre

    90. Også er det også slik at det er noen år mellom 20 og 80. Hadde fått hjerteinfarkt om min datter “blekka” seg slik. Det er en grunn til at man har foreldre=rettledning og korreksjon. Sophie du trenger å korrigeres, ikke kroppslig men i forhold til fornuft. Det er ufornuftig å gjøre ALT man har lyst til, ufornuftig å ikke tenke GODT nok gjennom ting man planlegger gjøre. Har du tenkt over HVA du vil oppnå i forhold til ting du gjør? Har du tenkt konsekvenser, om du angrer senere? Mange av de som sier “go” er de samme som ALDRI ville gjort mange av de tingene du gjør. Det er de samme som om en viss tid rister på hodet av ting du gjør. De kalles medgangssupportere. De kjenner ikke deg, du kjenner ikke dem. Tenk deg nøye om. Og ikke glem at du er faktisk et forbilde for mange unge jenter.

    91. Nå har jeg bladd igjennom noen av kommentarene på dette innlegget og jeg må si at jeg blir helt satt ut av enkelte folk! Hvordan er det mulig å slenge så mye dritt? Tenker dere ikke på at det sitter et menneske på andre siden av skjermen og leser alt dette? Hva om noen satt å skrev direkte slemme ting til dere? Hvor er selvtilliten deres? Den må være RIMELIG lav for å kunne synke så lavt og slenge så mye dritt.
      Sophie Elise: Jeg er innom bloggen din flere ganger daglig, men dette er kun typ min tredje kommentar så langt. Jeg pleier aldri å kommentere blogg, men nå rant det litt over for meg. Jeg vil bare si KUDOS til deg som klarer å holde denne bloggen oppe, være deg selv og heve deg over dritten! Respekt!! Stå på videre!!!

    92. Blir provosert av folk som tror de har rett til og bestemme hva Sophie skal gjøre eller ikke gjøre. Hun gjør akkurat det hun vil, så lenge det ikke går utover andte sitt liv, hvorfor bry seg? Og til dere bedrevitere som sier hun vil angre: fuck off.

    93. Sånne tatoveringer passer best for de med litt mindre pupper, det er i hvert fall min mening 🙂 Håper du ble fornøyd om du har tatt den.

    94. michelle: hvilken rett har du til å utale deg om sophie sine lår? De er kjempe tynne, fine og små! Har du anoreksi eller siden du kommer med sånne latterlige utalelser?
      Håper du virkelig ikke tar deg nær av den komentaren der sophie, det er kun MISUNELSE.
      Btw. Tror du kommer til å angre når du er 30, ikke 80 år 🙁

    95. Beklager,men headeren din ser ut som noe fra en sex side.”Hvor mye tar du” liksom,slik ser det ut.Men det er ditt liv og ditt valg.Når du blir voksen ser du det nok selv.:)

    96. Åjøsseland så mye reklame med det nye designet! Over og på begge sider! Tatoveringen blir jo fin, har sett så lenge på Rihanna sin, vil ha noe liknende selv. Om du en dag skulle angre, er det jo bare å bruke badedrakt 🙂

    97. Til “folk er dumme”, så har jeg bare en ting å si; det er at jo større bryster man har – jo fortere begynner dem å henge. Det vil si; jo mer silikon man fyller i, jo fortere henger dem. Damer med silikon får derfor raskere hengebryst enn dem uten. Greia er at dem er rundere enn normale bryst, får mer projeksjon på toppen.
      Hilsen jente med silikon som har fått akkurat denne beskjeden fra legen sin;)

    98. Jeg digger og lese bloggen din og er omtrent inne på den hver eneste dag.
      Det jeg liker med bloggen din er at du viser klestilen din, en ting som jeg digger med deg.
      Men en ting jeg reagerer litt på er at det er litt for mye nakenhet fra min side, selv om det kanskje ikke bryr deg så stort så synes jeg ikke noe om det.
      Men ellers er du en super jente med en super personelighet!

    99. Hærregud, kroppen er jo ikke fin når man er gammel uansett, hva gjør vel noen skrukkete tatoveringer?

    100. Du må ha jævlig liten respekt for foreldrene dine/faren din, når du legger ut meldingene hans på bloggen din. Blir så jævlig flau over deg, men er jo bare sånne jenter som deg som er på topplista. Selvsentrerte idioter som håper på å ha flere hjerneceller enn det de egentlig har. For all del, du er veldig pen og står for mange bra saker, men smart? ikke faen hahahah.

    101. Hvordan gjør du det egentlig i utlandet med å spise osv, siden du et vegetarianer? Og spiser du fisk? Eller dropper du det? Eeelsker bloggen din forresten, du er et så stort forbilde!!

    102. Syntes du skal være uten tattoo der 🙂 Du har så fin mage, og den vil ikke syntes så godt om det kommer en stor tattovering som tiltrekker seg oppmerksomheten mer enn magen din da… Du har så fin mage, så heller vis den frem uten en tattoo der 😀 DU har så mange fine tattoveringer allerede^^

    103. Drit kult!! Vi er alle forskjellige, noen liker blekk på kroppen å noen ikke. MEN!! Man må ikke være en rakettforsker for å skjønne at mest antaglig ikke er like sexy i en alder av 80+… Men hva så??! Når vår genrasjon havner på gamlehjem så er garantert flesteparten der dekket med blekk. Kommer ikke til å være “uvanlig” det. Så hvorfor bable om hvor stygge de blir osv osv når man bli gammel?! Tattoo er kunst. Har man først satt sin kjærlighet til det,så er det gjort… Ja, noen angrer. Men betyr det at hun MÅ angre fordet?…

    104. det er sikkert fett når du er så ung, men når man er 80 og sitter på gamlehjemmet med den stygge tatoveringen rett under hengepuppene, da skal jeg love deg at det er rimelig kjipt. for ja, du kommer ikke til å se ut som en levende barbie om 60 år, med langt blondt hår og silikon og restylane… Jeg begynner å lure litt egentlig. Noen av de valgene og avgjørelsene du tar, du kan du umulig være erdu.

    105. Det er bedre å angre på noe man har gjort enn å angre på at man aldri gjorde det 🙂 Viktigste er å leve i nuet å gjøre det man selv har lyst til og ikke la andre folk “bestemme” hva du vil gjøre eller hvordan du vil leve livet ditt 🙂 Har selv en haug med tattoveringer, hittil ikke angret på noen av de 🙂 Gjør det du selv vil 🙂

    106. er det mulig. voks opp Sophie.. Er helt enig med pappaen din. Du er tacky. Jeg tror han blir flau over deg, og derfor reagerer på den måten. Hvem hadde ikke blitt det? Du er ei jente på 19-20 som oppfører deg som en rebbelersk 14 åring. Du er så langt ifra moden og tar tattoveringer som ei på 14 ønsker seg. Blir fint den dagen du faktisk vokser opp og ser hvor jævlige tattoveringene dine ser ut

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg