hvordan få stor rumpe

For litt siden skrev jeg om at den eneste måten det er sosialt akseptabelt for jenter å legge ut bilder i lite klær, er om de trener. Du kan legge ut bilde av rumpa de i stringtruse bakfra, så lenge du hashtagger #fitspo eller “akkurat ferdig med dagens benøkt!”. Samme være om du bare har spist pommes frites hele dagen, jeg synes det er forfriskende og jeg elsker å se på bilder av jenter i lite klær så for all del, ingen klaging fra min side. Og siden jeg likevel skulle oppdatere dere på hvordan det går med meg på treningsfronten, og stille et par spørsmål til dere, kunne like gjerne noen lettkledde og ikke så nødvendige bilder komme med i samme slengen.

 

Jeg trener så og si kun styrke, og trener kun hjemme med små vekter og egen kroppsvekt. For å finne øvelser jeg liker googler jeg som regel bare, for eksempel “how to get a big butt” og så følger jeg de trinnene så godt det lar seg gjøre. For tiden holder jeg på med utfall, squats, en øvelse som heter “skøyteløper” (som ser like rart ut som det høres) og froskehopp. Jeg løper også opp og ned trappene en del. Jeg bytter øvelser hver uke slik at jeg ikke blir lei, men det jeg alltid fokuserer på er rumpe og lår. Jeg er så heldig å ha en flat mage som ikke trenger trening enn så lenge, og jeg er ikke så veldig interessert i muskler i armene, så da holder jeg meg til rumpe og lår.

Men, nå har det seg slik at jeg etter lang tid har insett at jeg mest sansynlig har gjort noe veeeldig galt. Altså, rumpa mi blir jo ikke større, men DET blir lårene! Når jeg strammer lårmusklene, noe jeg ikke gjør på bildene over, ser det ut som om jeg spiller fotball tre ganger i uka. Og det er jo fint det også, men det er synd å enda ha en minimal rumpe mens låra begynner å bulke utover. Jeg har hørt at man skal legge trykket på hælen, og ikke nærmere tærne når man tar f.eks squats, men jeg føler uansett at det er mest i lårene det brenner. . Er det normalt, eller gjør jeg noe veldig feil her? Også med froskehopp. Jeg kjenner det ikke litt i rumpa engang, så enten har jeg en veldig sterk rumpe eller så gjør jeg noe helt feil. .

(annonselenke) Toppen jeg har på meg i innlegget finner dere her på nelly – 79 kr koster den! 


Trening har faktisk vært en utrolig stor glede for meg de siste ukene, selv om jeg kun gjør øvelser her hjemme eller ute i hagen. Edorfiner er langt ifra oppskrytt, så de dagene jeg har hatt aller mest lyst til å bare ligge inn å gråte har jeg heller røyst meg opp og tatt litt squats eller hva som nå måtte falle meg naturlig der og da. Så der har dere et tips som faktisk funker. Og det kommer fra meg, som både er lat, har dårlig kondis, og er deprimert, haha. Man trenger ikke å gjøre så mye, nok til å få pulsen opp og at man tenker på noe annet så har treningen gjort sitt for min del. 

 

174 kommentarer
    1. Du må stramme rompeballene når du gjør øvelsene, som om du holder på å drite på deg og skal holde igjen en bæsj.

    2. hiptrust hjelper veldig på rompa!
      man merker squatsene i lårene også, er du usikker så søk på youtube, og se en video der dem viser grundig øvelsen, og så forand et speil så ser du om gjør der riktig! det er ihverfall riktig å legge presset på hælene og ikke tærene, brystet skal frem og rett rygg!

    3. Du må stramme rumpa så du kjenner det når du tar knebøy! Du må også bruke magemusklene for å holde deg stabil:)

    4. Jeg er ingen treningsekspert, men det er viktig å være i “kontakt” med musklene. Prøv å fokusere på å bruke rumpemusklene når du f.eks. tar squats 🙂

    5. Pass på hvilken stilling du har føttene 🙂 tærne skal stå rett under knærne, ikke utover. da trener du med riktig vinkel og du vil du merke det mer i rumpa, det gjør hvertfall jeg!

    6. Hvis du jobber med knebøy enten det er i form av utfall eller squats er fokuset på teknikk svært viktig i forhold til om du skal trene lår eller gluteus. Mitt beste tips er å få stumpen nærmest mulig bakken når du bøyer knærne og stram musklene i rumpeballene i løftet på vei opp. (Uansett hvor dumt det kan se ut..) Skjekk ut glutebridge eller hiptrust. Former rumpa braa og det merkes med en gang du tar i det lille ekstra. Lykke til 🙂

    7. Du har mest sannsynlig feil teknikk. Det er veldig lett at lårene tar over når man skal trene rumpa, så jeg anbefaler egentlig at du tar kontakt med en god PT/Fitness Coach som kan gå gjennom alt sammen med deg på et treningsstudio. Vær klar med treneren om hvilke mål du har. Hvis du ikke vil ha mer muskler i armene f.eks så kan han ikke sette opp biceps-curl på programmet ditt. Trenerne er nødt til å ta hensyn til dine ønsker, så ikke vær redd for å få muskler du ikke vil ha. Hvis du får en skikkelig gjennomgang av en dyktig trener så vil du se resultater mye raskere. Lykke til <3

    8. når du trener ulike styrkeøvelser på rumpa, så trener du i de fleste tilfeller lårene også. i øvelser som froskehopp vil jeg tro du trener lårene spesielt. men øvelser som donkey kick og hip thrust, litt mer rumpe. Du kan jo også prøve å stikke rumpa litt mer ut når du gjør øvelsene, mens du presser og fokuserer på å bruke rumpa godt. Jeg er ingen treningsekspert i det hele tatt, men det er dette jeg har gjort meg oppmerksom om gjennom åra! haha<3

    9. Når du skal trene rompe, tenk rompe! Stram til når du gjør øvelsen!! Et tips til er å ikke bytte øvelser for ofte, men kjøre samme program i noen uker før du bytter! Kan nemlig være du har funnet mange øvelser som tar godt på samme sted på lår, mens på rompa tar de litt forskjellig.. Da vil du ikke merke samme effekt.. (Dårlig forklart, men håper du skjønte litt) 🙂

    10. Stram magen når du gjør alle øvelsene. Du kan prøve øvelsen som heter “kickback”, søk det opp, det går en del på rompe men går på en liten rompemuskel. Men det er bra å være nøye og trene alle rompemusklene, derfor vil jeg anbefale deg å ta mange rompeøvelser som feks. Squats også ta kickbacks til slutt!! Så du kan prøve deg på Denne øvelsen også kjenner du den helt sikkert i rompa :-))

    11. Tomten blir mindre først, så blir den større etter hvert! Bare vær tolmodig!😊 du er vakker!❤️

    12. Mange skriver stram rumpa osv MEN rumpa blir ikke større dersom du ikke bruker tunge vekter til trening. Slik du trener nå øker du bare musklenes utholdenhet. DU må ta i med store vekter for at små fibre i musklene skal rives opp og så leges = bygges opp. Enten kjøp tunge vekter eller så er nok treningstudio tingen. Trener du tungt 2-3 ganger i uka på rumpe og lår er det nok. Du vil merke forbedring! Resten av uka er restitusjon som er like viktig som selve treningen for å bygge stor rumpe 😉 Snakker av erfaring her, vil ha akkurat det samme 😉

    13. Hei😄😍😄
      Det er sykt fint at du går å trener, er stolt av deg, men hvis du skal ta squats, må du gjøre akkurat det samme som om du skulle tatt knebøy, du må stramme musklene i rompa og magen og bryste, bryste skal strekkes ut, og du må huske at tærne skal være under knærne, og du må huske at du må ha riktig ben stilling😄😄😄
      Og en ting til som er bra å gjøre for å få større rompe er å ta beinløft og en beinsknebøy😊😊😊
      OPS, GLØMTE EN ØVELSE, DU BURDE TA HIP-THRUST, DEN ØVELSEN GJØR SÅNN DU FÅR STOR ROMPE😉😉😉
      PS: DU ER RÅ, STÅ PÅ😄😍😄

    14. Ikke alle øvelser fungerer like bra for alle. Derfor bør du fokusere på de øvelsene du føler tar mest i rumpa. Prøv ulike varianter av “squats”(brede, smale, frontbøy osv). Lange steg i utfallene funker bra for meg, samt hipthrust som jeg så noen andre nevnte:) lykke til!

    15. Jeg tar squats av og kjenner det aldri i rumpa, bare i lårene! Men jeg får bra resultater både med rumpe og lår. Men når du ta squats så legger du “vekten” i lårene og “strekker” rumpa.
      En annen øvelse du kan gjøre for å få finere rumpe er å holde i en stole mens du strekker beinet bakover (så langt du kommer) også fram med kneet. Det er også viktig å ha knær over tær når du gjør øvelser! Ellers kan du få kne skader

    16. Nå er jeg heldig å ha ganske så sprettrumpe, men jeg trener den alikevell og opplever veldig ofte at det kun brenne forran på lårene uansett hvordan øvelser jeg tar.. Noe som ofte hjelper for meg hvertfall er å varme opp og tøye før jeg gjør styrke for å få bedre kontakt med musklene, og gjerne legge på litt ekstra tunge vekter 🙂

    17. hvis du søker på “blogilates” på youtube kommer det opp en fantastisk kanal der det er flere spillelister med gode øvelser. Jeg anbefaler det virkelig! !!

    18. Du burde kjøpe treningsstrikker og bruke det, øvelsen glutebridge tar mer på rumpe enn knebøy:) ta strikk rundt knærne når du utfører glutebridge, press knærne utover alt du kan og skviiiis så mye du kan når du er på toppen og press knærne utover når du går sakte ned igjen. Hold gjerne i 5 sekunder på toppen 🙂 du kan også bruke strikk på øvelser som knebøy osv også 🙂 lover deg at du kjenner glutebridge i rumpa, jeg får kramper i rumpa til og med, haha

    19. Du må få kontakt med rompa! Press rumpa når du går opp og ned fra knebøy! Du vil merke forskjell med en gang!

    20. Grunner til at du ikke ser noen forskjell på kroppen kan være:
      1. du har feil teknikk
      2. du har ingen progresjon (du sier jo selv at du bare bruker små vekter). Det er heller ikke noe poeng i å ta 100 repetisjoner om du bruker samme vekt hver gang.
      3. du spiser for lite mat og/eller protein.

    21. Sjekk ut lineani på instagram så ser du ett lettkledd bilde av mage etter svangerskap, som ikke er så vakkert, da jeg trosset media og la ut et #fitspo bilde uten bra kropp 😉

    22. En feil mange gjør når de tar squats og andre øvelser for rumpe og lår, er at de aktiverer rumpen for liten. Når du f.eks. tar squats, så press press hoften frem på vei opp. Eventuelt bare stram rumpemusklene skikkelig mens du går opp. Du skal kjenne at musklene i rumpen strammes skikkelig. Husk å alltid gå helt ned mot bakken du kommer. Det er helt nede det er tyngst, og viktigest at du virkelig bruker rumpemuskelene for å komme deg opp. Når du har komt helt opp så fortsett å skyv hoften litt frem og hold i et par sekunder etter hver repetisjon 🙂
      Kanskje litt vansklig forklaring, håper du forstår! 🙂

    23. Hipthrust og bulgarske utfall. Også hjelper det ikke å gjøre øvelsene hvis du ikke bruker musklene du vil trene. Tenk rumpe rumpe rumpe og virkelig stram rumpa alt du klarer under øvelsene. Å stå i bro i f.eks ett min av gangen hvor du strammer rumpa / presser den opp alt du klarer under hele øvelsen er en killer. DEN kjenner du i rumpa.

    24. Hei:) om du er usikker på om øvelsene du gjør tar på “riktig” sted, Unn deg en time med Pt med teknikk time;) det er ikke bare bare å få kontakt med rumpa, men når man først får det til så skal du se at rumpa vokser:) husk at det er viktig å knipe godt i rumpa og når du kommer opp i rett posisjon igjen..:) Silje mariela har blandt annet slike booty camp, eller teknikk kurs som har fått strålende kritikk.. Lykke til videre med treningen, du er flink:)
      NB: knall øvelser for rumpa er hipthrust, glutebridge (både begge ben og ettbens), utfall fra benk/step, stepups (både frem og sidelengs), og så klart knebøy (kan kjøre goblet squat også) og markløft (kan kjøres hjemme med hantler) masse spennende varianter:)

    25. Man kan ikke trene seg til en større/sprettrumpe enn det man er født til å ha. Den vil bli fastere men ikke mye større dessverre

    26. Varm opp, gjør aktiveringsøvelser, film deg selv for å se om du gjør ting riktig, løft tungt og spis masse. Jeg kjøpte en booty dvd av Siljemariela.com med bra programmer for rumpa:)
      Det hjalp meg

    27. For rumpe er det Hip Thrust som gjelder. Svir som bare juling bare en har trykket i helene. Gjør du det riktig og med nok vekt på garanterer jeg stølhet i lange tider etter økten!

    28. Ser det er flere son tenker det samme som jeg. Når du tar squats og kommer opp så må man stramme rompeballene så hardt du klarer 😉

    29. Det er mange som gjør feil når det kommer til spesielt squats! du gjør mest sannsynlig øvelsen riktig, ved å legge trykket på hælene isteden for tærne, men det er alfa omega å stramme rumpa når man “går opp.” Man kjenner det også mye mer når man har vekt på skuldrene 🙂

    30. DEN BESTE ROMPEØVELSN E GLUTE BRIDGE ELLER HIP THRUST, SVERG TEL DISSA! bruk å gjør det i forbindelse me friidrettn, vi skal jo bare ha lår biceps og rompa

    31. Stram rumpa, alltid! Stram rumpa på “toppen” av froskehopp og på “toppen” av squats. En annen god øvelse som belaster rumpa mer enn låra er glute bridge! Sjekk det på youtube eller noe 🙂

    32. For det første gjør du en veldig vanlig feil: Punkttrening.
      Siden du sier at du kun trener rumpe og lår, det fungerer ikke slik. Hele kroppen må trenes for optimalt og et samlet fint resultat.
      Jeg trener f.eks 6 dager i uka hvor dag 1 er rumpe/lår, dag 2: armer (triceps/biceps) dag 3: rygg/skuldrer/bryst.
      Så rulerer jeg igjen. Mage kan trenes alle dager så mye man vil.

    33. Anbefaler deg absolutt en time med PT/styrkecoach! Rumpa er jo den største muskelen så å trene hundrevis av repetisjoner uten/liten motstand vil ikke bygge muskelen noe større. Riktig teknikk er også alfaomega, som flere har påpekt over her, må det til for å få kontakt med de musklene du vil trene. Men får du til dette kan jeg nesten garantere seg resultater ganske kjapt! Lykke til!;)

    34. Hvis du vil at rompen skal vokse, må du bruke litt tunge vekter. Jeg bruker selv bare ti til femten kilo når jeg tar knebøy, og det fungerer mye bedre på rompa enn om du bare bruker egen kroppsvekt. Lårene blir selvfølgelig en del større når du utfører knebøy siden dette er en øvelse for både lår og rompe. Stå på videre og lykke til <3

    35. Noe veldig mange gjør feil når de skal trene rumpe/lår er å ikke “aktivere” rumpen. Å aktivere rumpen kan gjøres ved å stramme den mens du gjør øvelsene. Knip rumpen igjen på vei opp fra knebøy og utfall, helt opp til startposisjon, med et ekstra knip når du er heeelt i startposisjon. Det ser helt forferdelig ut, men det er det som gjør at rumpen blir større. Om du vil ha stor rumpe, så vil jeg i tillegg anbefale noe som heter “sumo squat” (du kan youtube det), men det går ut på at du står som en sumobryter når du squatter.

    36. Hei hei!
      Får å få større/fastere rumpe er det ikke kun øvelser på rumpe og lår som hjelper. En trent rygg får også rumpa til å se større ut. Heldigvis finnes det øvelser som fungerer både på rumpe og rygg. Nå husker jeg ikke navnet på denne, men du begynner i posisjon på alle fire. Deretter strekker du et ben med 90 graders vinkel opp i luften helt til du kjenner det strammer i rumpe og rygg. Hold posisjonen i noen få sekunder. Dette gjør du på hvert ben i ca 1 minutt x3.
      En annen øvelse jeg elsker er bulgarsk utfall. Til dette bruker jeg 15 kg vekter, men for all del, du kjenner det i rumpa uten vekter og. 10×3 på hvert ben
      Disse øvelsene er jeg helt frelst av, og jeg har fått synlige resultater på rumpa 😀

    37. Seriøst, du har jo ikke en eneste valke en gang! Det er når jeg ser slike bilder som dette jeg får dårlig samvittighet for at jeg for øyeblikket spiser et rundstykke med et litt for tykt lag nugatti på, og at treningspausen i sommer har vart noen uker for lenge. Jaja, ikke alle kan være like perfekt – jeg overlater den jobben til deg, vakre Sophie.

    38. Ser for meg at du tok 300 bilder for så å velge ut disse to. Trist å tenke på at den personen man ser ikke er deg, det er ikke din skjønnhet. Du har betalt for din skjønnhet. Alt med deg er fake..

    39. Foreldrene dine må være eldig stolte over deg, nesten-nakenbilder av deg overalt. Kan tro de har fått høre mye over hvor dårlige foreldre de er…

    40. Hei Sophie
      Jeg er veldig opptatt av trening selv, og trener vanlig 5-6 ganger i uken. På treningssenteret får jeg ofte hjelp av PT min, men det som kan hjelpe for deg er å lese litt på fitnessbloggen.
      Se på det innlegget her http://fitnessbloggen.no/tren-rumpa-uten-at-larene-blir-storre/
      Her er det gode forklaringer og videoer av hvilke øvelser du bør benytte deg av for å oppnå ønsket resultat.
      Lykke til videre med treningen, håper du oppnår den rumpa du vil ha 🙂
      -Tina

    41. Trener nesten ikke, men gjør noen sett med hip trust daglig og DET har gitt resultater! Aldri vært så fornøyd med rumpa før. Det brenner skikkelig da, men det er slik det skal være

    42. Hva skjedde med Babe Adventure egentlig? Hørte du var for kravstor, sur og prippen til å være med der lenger 🙁 At du ikke kunne gå utendørs om et hårstrå lå feil osv..

    43. Anne over meg. jeg tror det var fordi sjefen for babeadventure krevde at hun måtte trene hardere for å være med. De gidder ikke filme slappe kropper, det er ikke sexy.

    44. Man må läre seg å “aktivere” rompemusklene 🙂 Tenk på neste gang du gjör squat at du skal reise deg ved å nesten bare kjenne etter på rumpa og ikke tenke så mye på beina, funker for meg ihvertfall 🙂 Tyngden i hälene og löft med rumpa 😉 vanskelig å forklare .. 😮 klem

    45. Jättefina bilder, jag tränar nästan varje dag (i alla fall 5 dagar i veckan) men vill se mer resultat så om du har några tips så tar jag gärna det.

    46. Liker sånne små-filosofiske innlegg Sofie! Takk for at du gjorde dagen min bedre, og takk for gode tips og råd. Du rocker!<3

    47. Hipthrust e tingen 👌 vanligvis bruke man jo en Olympiabar med vekt, men man kan jo gjøre den på maange forskjellige måta! Gjør du den rett så love eg deg at rumpa blir å brenne 😀 (og muskuløse lår e aldri en negativ ting, det e sykt sexy)
      Men pass på så du ikke blir den “motsatte skip legday” hahaha, det aller fineste e jo en trent kropp i helhet, ikke bare lår eller rumpe, eller i guttan sitt tilfelle overkropp 🙂

    48. Hei 🙂
      Når du trener knebøy er det viktig som mange over sier at du må kjenne at du har kontakt med rumpemusklene. Men det viktigste er god teknikk, og det er et pluss hvis du er myk i hofteleddet.
      Du skal stå strakt med brystet fram, og nøytral i ryggen, ikke for mye svai. Stå med beina i hoftebredde, gjerne litt bredere og med tærene pekt skrått utover. Når du går ned skal du holde overkroppen i samme stilling, og stramme magen. Knærene skal presses utover på veien ned, og skal peke i samme retning som tærene når du sitter nede. Ikke gå lengre ned enn til du klarer å holde en god stilling.
      En god øvelse på å kjenne at det jobber godt, er å bruke en strikk som du fester rett under knærene, og som du strekker når du setter deg ned, og presser knærene utover 🙂
      Siden du bruker lette vekter, kan du prøve deg på etbens hipthrust, som brenner ganske godt i rompa 🙂 Reverse hyper er også en veldig fin øvelse 🙂

    49. Kroppen din er så utrolig fin 🙂 Jeg er så utrolig dårlig på å trene styrke. Det jeg lurer litt på er, hvor mange ganger i uka trener du styrke, og hvor lange er øktene dine? 😉

    50. Viktig med riktig info til små jenter som ser opp til deg om trening. Men her vil du jo bare vise hvor deilig du er., lol ;’D.

    51. Søk på kontaktøvelser for rumpe! Fitnessnora har et par innlegg om det 🙂 Som flere har skrevet er det nok kontakten du mangler.

    52. Tærne skal presses oppover, og hælene nedover. Dette for å lære seg teknikken med en knebøy øvelse.
      Også veldig viktig, at du skal se føttene dine når du gjør det, altså ikke knærne over føttene om du skjønner.
      Stram alltid rompemusklene, for å få bedre kontakt med musklene.
      Men mitt aller beste råd, du bor i Oslo, Det er mange gode PT( personlig trenere) som kan hjelpe deg å vise deg de riktige teknikkene for at du skal kunne trene hjemme. Ta kontakt med SiljeMariela, ho har et treningsenter. og er kjent for å være dyktig innom området, ellers går det jo an å spr andre trenere også 🙂

    53. Åh, jeg er så interessert i trening og har så lyst til å hjelpe. Haha, jeg har liksom masse tips og sånt, men vet ikke helt hvordan jeg skal skrive det i et kommentarfelt liksom. Her er i alle fall en video jeg tror funker veldig bra: http://www.youtube.com/watch?v=bUfqydzUIu0
      Den øvelsen hun gjør når hun ligger på ryggen og løfter opp hoftene (bridging) har jeg erfart (og hørt) er sykt bra. Hvis du presser skikkelig bra på den skal jeg si deg det brenner!! ;P haha, jaja, det er ialle fall et lite tips<3 masse lykke til. Og dette med at lårene har blitt større hjelper veldig mye det og, pluss at det er dritfint!

    54. På andre bildet lignet du på Kristian Valen…. nå har du druknet deg i sminke Sophie. Du er SERIØST pen naturlig, dette var ikke fint. Jeg blir lei meg…du er vakker, du trenger ikke all denne sminken!!

    55. Hei😍😄😍
      Lykke til, bare fortsett å trene, bare ha litt tolmodighet, så får du gode resultater☺️☺️☺️
      PS: DU ER RÅ, BARE STÅ PÅ😍😄😍

    56. Hei
      Hvis du liker å trene hjemme og vil ha litt mer effekt av knebøyen din ville jeg tatt en sekk og fylt den med vannlasker. Høres veldig teit ut, men da får du litt vekt og kanskje bedre resultater. Da trener man både rumpe/setemusklatur og kjernemuskulaturen. Hip thrust og bulgarsk utfall er jævlige øvelser, enkelt og greit, med de funker veldig bra. Godt jeg ikke er den eneste som er opptatt av fin rumpe
      Lykke til med øvelsene:)

    57. Det du gjør er at du hovedsaklig trener fremside av lår. Hvis du søker opp ”hip-thrust” på youtube finner du den ultimate rumpeøvelsen! Fitnessbloggen.no er treningsbibelen i mine øyne, der finner du veldig mye bra. For å få en større rumpe må man trene selve rumpemuskelen, tror den heter gluteus eller noe. Men for å få større muskler kreves det litt tyngre vekter, da. Stå på 🙂

    58. Kjente det alltid i lårene selv, helt til jeg lærte å ta squats på crossfit! Søk det opp på youtube, og jeg lover deg – rumpa får svi!

    59. nór du gjör squats mó rompa löftes oppover först og stramme dem mens de löftes, og nor du kommer helt opp só stram enda mere 🙂 !!!!!!!!!!

    60. Knebøy trener i hovedsak quads mer enn det trener glutes. Så ja, er helt normalt å kjenne det mest i lårene, og du får (desverre) lettere større lår en rumpe. Noen øvelser jeg anbefaler som går mest på rompen er Glute Bridge (og hip thrust som er nevnt en del) og donkey kicks og kickbacks. Og du burde selvfølgelig få kontakt mæ rumpen før du begynner, får best effekt!

    61. Som alle andre over her skriver er det veldig viktig å stramme rumpa, og få kontakt med musklene. Det er så enkelt som å begynne med noen knebøy der du strammer rumpa skikkelig samtidig som du passer på å få knær over tær. Kneet skal rett over storetåa. Gjør enkle øvelser uten vekter før du begynner. Du kan også prøve knebøy med et hopp på slutten. Du ser fantastisk ut Sophie. Good luck!

    62. Må først og fremst bare si at jeg elsker bloggen din, har følgt den HVER dag siden 2011. Du er sinnsykt smart, pen og awesome! Kommenterer ikke så ofte da. MEN, når det gjelder treningen din, så tror jeg ikke du gjør noen feil, legg vekta på hælene, og VELDIG viktig at du strammer magen din når du går ned i f.eks knebøy og slike øvelser, da unngår du svai i ryggen, og øvelsen blir dermed utført riktig. En annen ting du må huske på at selv om du ikke kjenner noe i rumpa så betyr det ikke at den ikke blir trent 🙂 et lite tips fra meg er å starte med noen øvelser som gå spesielt eller bare på rumpa slik at du får aktivert den før di “store” øvelsene slik som knebøy. Jeg driver selv med fitness, og får mye hjelp fra en venn av meg som har tatt kurs som PT. Lykke til, og stå på! You go girl 🙂

    63. Det er jo ikke rart at du strever med selvbildet når det du ser i speilet ikke er deg men noe du har kjøpt. Har du ikke noen i familien eller omgangskretsen din som kan hjelpe deg til å forstå hva du holder på med?

    64. Herregud, dette er jo helt på trynet. Dere er med på å gjøre dama enda mer skrudd ved å fortelle henne at “hun er pen”. Det er jo ikke henne dere ser, men operert og fikset og sminket jente. Uten all stæsjen er hun helt gjennomsnittlig, uten restylane, løshår, botox, operasjon og sminke ville dere ikke sett på bildene i ett sekund. Bortsett fra pornoposituren som gjør at man lurer litt på hva som er hensikten, er dette faktisk virkelig helt på trynet.
      Sorry, Sofie, men du bør komme deg ut av den bobla så fort som fy. Men BILDENE er bra, med bluring og redigering og det hele.

    65. Har du husket å stramme rumpa når du gjør øvelsene dine? 🙂 Jeg gjorde aldri det, ikke før jeg startet å trene med PT. Stram rumpemusklene alt du har, så skal du kjenne det ganske fort. Anbefaler deg slyngetrening forresten.
      Ellers så håper jeg det går bra med deg, Sophie Elise. <3

    66. Du har knallflott figur, ganske sjalu her:D Og må bare si at på siste bildet der man bare ser litt av håret, er det en så utrolig fin farge som du hadde kledd rågodt å ha i hele håret – just my two cents:)

    67. En greie med knebøy er at det finnes forskjellige måter å utføre det på for å trene ulike muskelgrupper. Sånn som jeg for eksempel kjører knebøy for å trene lår og magen for å bli bedre i idretten min. Da har jeg beina ca i skulderavstand og knær over tær. Jeg går ca. ned i en 90 graders vinkel. Men for deg som heller vil ha større rompe, vil jeg anbefale å stå med beina laaaangt fra hverandre, og å kjøre så dype knebøy som mulig. Tunge vekter + få reps gir “svære muskler” (sterkere på en måte), mens lettere vekter og mange reps gir mer smale muskler. Det passer bedre for deg som bare vil ha mer definert kropp. Skal ikke kalle meg treningsekspert, men dette er hvertfall det jeg har lært, så håper det er riktig :):):)

    68. Hei Sophie Elise!
      Ville bare tipse deg om en app som heter Nike Training Club (gratis). Den er spesielt utviklet for kvinner, har masse styrkeprogram i enten 15, 30 eller 45 minutter. Du kan også velge om du er nybegynner, litt trent, eller avansert, og sist men ikke minst kan du velge om du vil “get toned”, “get lean” eller “get strong”. De har også “get focused” hvor alle programmene er 15 min lange og de fokuserer på én kroppsdel, f.eks. armer, lår, rumpe, mage, etc. Alle øvelsene er “hjemme i stua”-øvelser, noen har manualer/dumbbells men det går ann å ikke bruke vektene hvis du ikke har tilgang til de. Personlig elsker jeg NTC og synes den er bra fordi den gir forandring og lærer nye øvelser jeg ikke var klar over før, den har også relativ høy intensitet på programmene som gjør at du faktisk føler at du får brukt musklene selv på 15 min programmene. Kanskje du kan prøve deg på den for å finne noen øvelser som virkelig treffer glutene! Derimot vil jeg si at det er innmari vanskelig å trene glutene uten å trene lår.
      Jeg synes du ser utrolig flott ut – kropp, ansikt, hår: hele pakka er digg! Håper du fortsetter med den positive holdningen mtp situasjonen din, du er en fighter og du kommer deg ut av dette uten problemer 🙂

    69. PS: Hvis du ikke ender opp med å laste ned Nike Training Club, anbefaler jeg sumo squats (med eller uten vekt( – den river bra i rumpemusklene 😉 prøv f.eks. 1 min sumo squat, 1 min knebøy, 1 min utfall, 1 min hip lift og 1 min diagonal lift mens du står på alle fire, og gjør det 3 ganger.

    70. grunnen til at du ikke kjenner det i rumpen er fordi du er mye sterkere i lårene og da vil naturligvis lårene ta over det harde arbeidet. Ville prøvd øvelsen “hip trust” og gående utfall med stang/løsvekter.
      Lykke til 🙂

    71. Jeg liker å bruke utfall når jeg skal trene rumpe/gluteus. Det som er viktig å tenke på for at du skal bruke rumpemusklene er at du tar lengre skritt fremover. Hvis du kun tar “korte” utfall trener du mer framside lår. Dette er veldig vanskelig å vite hvis man ikke har blitt fortalt det. Jeg er utdannet innen dette, og har lært mye om hvordan en øvelse kan belaste ulike typer muskler bare ved å endre litt på enten utgangsstilling, teknikk osv. En annen øvelse du kan ta er beinpress i maskin (hvis du har mulighet til å dra på treningssenter). Dette er en øvelse som er veldig lik knebøy. Hvis du da skal treffe rumpemusklene er det viktig at du har bena litt mer mot toppen av den platen som bena skal være på. Hvis du har bena vanlig på platen eller litt under midten trener du igjen forside lår. Som sagt, veldig lite som skal endres før man treffer den riktige muskelen. Bare å spørre hvis det er noe du lurer på:)

    72. De beste øvelsene for rumpen er hip thrust og glutenbridge. Deretter varianter av markløft, dype knebøy, utfall-varianter, bakspark, good-morning, rygghev… Forresten tviler jeg på at lårene dine er så mye større. Det skal MYE til før lårene ser større ut etter styrketrening. Det er fett kjære deg, som får lårene til å se større ut. Noe du ikke har forresten. Du har IKKE store lår. Heller små.
      Ps, jeg vil anbefale deg å lese litt på bloggen til Silje Mariela, booty-dronningen her til lands;)

    73. Hip Thrust!!!!! Enda vanskeligere og mer effektivt hvis du først holder ute det ene benet og så det andre, om du forstår hva jeg mener. Du finner det på youtube ellernoe;)

    74. Jo bredere du står med beina, desto mer tar det på rumpa. I tillegg bør man aktivere rumpe med å stramme ho på vei opp. Det kan jo godt hende at du allerede gjør dette 🙂

    75. “Denne tatoveringen skal få meg til å huske på alt det fine jeg faktisk har nå. Den familien som ikke vendte meg ryggen, og den familien jeg nå har skapt meg selv.”
      Husk på det fine du har Sophie. Alt ordner seg for sånne snille jenter som deg!
      Klem

    76. HAHA, PRØVER DU Å VINNE EKSEN TILBAKE MED DISSE BILDENE ELLER?
      man…et skam, for et kvinnebildet du har!!!!
      DET FINNES NOE SOM HETER INDRE VERDIER OGSÅ, VET DU…KANSKJE DU BURDE HELLER TRENE DE DA…Da funker det også med typen mon tro…

    77. Vet ikke om det er noe poeng å skrive så langt ned, men jeg prøver 🙂 Knebøy trener i hovedsak lårene, men er viktig for å stramme opp rundt lårene. Men vil du ha større rumpe, må du fokusere på runpemusklene. Hip thrust sies å være den beste øvelsen for rumpa, For meg er denne super og gitt gode resultater. Jeg kjører på med tung vektstang også for å få ekstra gode resultater. Sjekk ut fitnessbloggen! Der står det en fin guide med fine øvelser for rumpa 🙂
      Lykke til!

    78. Prøv beinløfteøvelser. Stå på alle fire og løft beinet strakt bakover, bøyd til siden, strakt til siden, ja, bare varier og finn det som svir i rumpa. Man kan også stå oppreist, ligge på siden, bruke motstandsstrikk etc. Jeg kjenner ikke en skit i rumpa om jeg tar aldri så mange knebøy, men når jeg derimot løfter beina har jeg gangsperr i skinka i dagesvis etterpå. :p

    79. Tips om utførelse av effektiv og riktig knebøy og utfall:
      1. Hold trykket på hælen, tuppen av knærne skal ikke stikke frem over tærne i bøyen.
      2. Skvis med rumpeballene på vei opp, helt til du har skjøvet hoften litt frem i øvre posisjon.
      3. Lat litt som om du skal sette deg i en stol, og ikke stikk rumpa for mye ut/ for mye bøy av korsryggen.
      Gjør du dette riktig, og likevel ikke får gode nok resultater anbefaler jeg å løfte tyngre vekter da dette kan hjelpe til å få bedre kontakt med setemusklene 🙂
      Anbefaler absolutt glute bridge, hip thrust og goblet squat i tillegg, da det er nettopp DISSE øvelsene som gir best kontakt med setemusklene!!!!

    80. Eller så kan du være like heldig som meg og være født med det. Før ble jeg mobbet for den store rumpa mi av jenter, jeg skjønner jo nå at det var ren sjalusi haha. Jeg trener en del og nå har den bare blitt større, fastere og enda diggere 😀

    81. Hei:) Dette er jo om noe helt annet, men ser du har bestilt litt fra Sheinside. Fikk litt halvpanikk når jeg ser at flere av klærne henger på hengere fra Bernard Lafond Furs. Vet jo at hvis det meste blir sendt fra Kina vil ikke jeg støtte opp med noe penger til pelsindustrien de driver der nede.
      Aner du noe om dette?
      Og du? Nice ass:D

    82. Jeg ”lider” av det samme problemet at lårene vokser, men ikke rumpa i samme tempo. ”Problemet” skal ligge i at øvelsene som vi begge sikkert gjør da går mer på lår enn de tar på rumpe. Det vi må gjøre er å sortere ut øvelser som nesten kun tar på rumpa, for ellers vil lårene vokse ytterligere i raskere tempo. Det er kjempekjedelig at man ikke kjenner noe i rumpa nesten, og det kan f. eks. komme av dårlig kontakt med rumpa under trening. Dette sliter jeg litt med, så derfor prøver jeg å aktivere rumpa ordentlig før jeg setter i gang med hovedøvelsene. Jeg trener ca. 3-4 ganger i uka. Om det skulle fungere for deg, så vil jeg anbefale deg å se litt på denne artikkelen http://fitnessbloggen.no/tren-rumpa-uten-at-larene-blir-storre/
      OG : du har veldig fin rumpe, Sophie :)) klem fra meg!

    83. Synes du er flink=)
      Men husk at for å trene rumpa, må du aktivere rumpa. Strekk ut rumpemuskulaturen under oppvarming. For å bygge muskler må du bruke de riktige. Om du kun aktiverer lårmuskulaturen, blir det nettopp det du trener. Kjenn at du starter og avslutter hver øvelse med å knipe skikkelig med rumpa. Kan anbefale trapper, stramm for hvert steg. utfall til sidene, utfall bak og utfall fram. samt knebøy og bekkenhev. Bekkenhev er viktig at du aktiverer muskulaturen i nedre delen av korsryggen, ryggen skal alltid være bein og du skal løfte deg opp ved å bruke bekken og rumpe. Håper det var til noe hjelp =)

    84. Hei! 🙂 Jeg skal ta restylane nå, og lurte på om det er veldig hovent dagen etter? jeg jobber nemlig hele tiden, på en butikk på et kjøpesenter, så er veldig lite gøy å stå der om jeg er helt hoven. :-p På forhånd, takk for svar! 🙂

    85. Du må kniiipe rumpa i øvelsene 🙂 anbefaler 8 minute buns på YouTube, knip i rumpa på de 3 siste øvelsene og sa kjenner du det godt. Anbefaler også sterkt at du ser Silje Marie sine treningsvideoer på YouTube, hun er Queen of boots building 😉 og har også et boots building treningsprogram spesielt for jenter som deg som ønsker stor fast runde, verdt å ta en titt på hvis du vil bli litt mer seriøs

    86. Hei❤️ bare lurte på når du får kattungene hjem til Norge. De var så utrolig søte og jeg bare må se flere bilder av de!!🐱

    87. En øvelse der du kjenner det i rumpa og ikke så mye i lårene, er at du legger deg på magen på en krakk/stol og holder deg fast rundt denne krakken/stolen. Så løfter du beina opp og ned uten at de er nedi golvet. 🙂 (du skal ikke ha strake bein, heller en knekk i knea og trekk beina til deg.)

    88. For litt siden skrev du at du ønsket tips når det gjaldt mobilspill, gjerne med såkalte oppdrag! Da anbefaler jeg kardashian spillet!:-D

    89. De fleste sliter med dette problemet. Og det eneste du kan gjøre med det er å få kontakt med gluteus(rompa). Du må bevisst stramme denne muskelen under øvelsen, så lover jeg deg at resultatene vil komme:) Google Bengalsk utfall også er jo hiptrust effektiv 🙂 ha en fin dag <3

    90. Heeei!
      Jeg skal til Harstad om en ukes tid ca. Veldig spent! Skal du være hjemme da og? Har en liten drøm om å møte deg, hehe 🙂

    91. Ta bulgaske utfall !!!! Det hjelper noe sykt, og du kan gjøre det hjemme, vis du finner noe å ha bakfoten på.(en benk, stol osv..)
      Ta 10-12 stk hver gang og gjør det 3 ganger. Du kan gjøre det 1 gang i uka, kanskje 2 om du ikke er for stiv!
      Jeg kan garantere at du kommer til å kjenne det i rompa! Husk å ha den fremste foten langt nok frem så kneet aldri går over tærne.
      Lykke til!

    92. Hei:) jeg leste gjennom noen av dine siste innlegg og følte jeg bare måtte dele med deg, at jeg i det minste vet hvordan kveldene kan være. Jeg har mine beste og eneste venner som nå skal dra på utveksling, og ikke lett å bare skulle skaffe seg venner midt i videregående…så dagene men mest kveldene har gått til mye tenking, og det at jeg ikke har noen jeg kan snakke når jeg vil, og face-to-face. Resten av sommerferien blir jeg tilbringer alene også så ikke det beste året . Men det jeg ville frem til var at selv om jeg ikke gråter av samme grunn på kveldene som deg, så er ingen av våre tårer for glede, og det hjelper å vite at man ikke er alene. Man kommer vel gjennom det til slutt.
      Klem meg<3

    93. Hvordan burde man gå frem når man vil fortelle sine nærmeste at man går gjennom en tøff periode?
      Jeg har et bra forhold til foreldrene mine, men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg for å få frem noe som er så viktig for meg. Det er i tillegg et tabu å ikke være sterk, det er ikke lov å vise svakhet, noe som gjør det litt verre.
      Mvh Ine 🙂

    94. Ikke rart du ikke får resultater når du sikkert har et dagsinntak på 20g proteiner som den fanate vegetarianern du er.

    95. Ser du har fått en del kommentarer som er riktige. Men tenkte jeg bare skulle få sagt at både knebøy og utfall går veldig mye mer på lår enn rumpa. Svært få får god kontakt med rumpa her og dette er noe jeg som personlig trener har jobbet mye med både med kunder og på meg selv. Dessuten kommer du ingen vei uten progresjon med tyngre vekter. Og skal man bygge rumpe må man spise nok mat!
      Jeg sluttet med knebøy i et halvt år og rumpa har aldri vært større. Fokuset har vært å bli sterkere i litt mer spesifikke rumpeøvelser. Lykke til 🙂

    96. Hei! Jeg kommenterer vel ikke bloggen din så offte, men leser den det gjør jeg! synes du kommer med veldig gode innlegg!!
      Vil gi deg noen tips på rompe lår øvelser..trener 5-7 dager i uka, og for det meste styrke og/eller bodybuilding, men det er jo ikke helt din stil.. MEN når du tar squats er det helt riktig at du skal legge vekten på hælene, men om du samler føttene vil du også trene mer på framside lår, derfor vil jeg anbefale deg å gjøre SUMOSQUATS som går med på bakside lår og vil dermed gi deg mer på rompa! du står rett og slett bare mye videre med føttene, og husk (uansett hvilken type squats) at du peker foten utover som en V.
      Deadlift eller markløft går mye på rompe og korsrygg. Men her er det viktig å ha rett teknikk så du ikke ødlegger ryggen din!!
      Bandwalks er en god øvelse, og den kan lett gjøres hjemme. Glutebridge og/eller hipthrust er muligens de 2 ultimate øvelsene får rompe,mye større aktivering en ved knebøy! Kickback/donkeykicks er en fin øvelse som du kjenner godt i rumpa,men du kan ikke løfte så tungt på de som ved glutebridge/hiptrusth.
      Alle disse øvelsene er gode om du vil ha ei større rompe, men det går jo også litt på lårene uansett, men du må passe på og ikke skade deg selv, gjør øvelsene riktig, og om du er usikker på om du gjør det rett, spør noen om hjelp! 🙂
      NP :))

    97. Kan du legge ut et bilde av hvordan du så ut for 3-4 år siden? Hadde vært gøy å sett hvordan du så ut før alt stæsjet?…

    98. det som er om og gjøre er å klare å aktivere rumpemusklene, klarer du det kan nesten all styrketrening påvirke rumpa!

    99. Anonym: vet hvordan det er, det kan være utrolig ubehagelig å skulle fortelle noen nærme hvordan man har det. . Jeg har vært veldig redd for at foreldrene mine skulle bli lei seg, skamfull eller takle det på feil måte. enten ta det “for seriøst”, behandle meg annerledes eller ikke ta det seriøst overhode. For meg var det vel lettest å “jobbe meg oppover”, altså å fortelle det til noen utenfor familien jeg stolte på først, og så ta det litt etterhvert. Kanskje en tante, bestemor eller kusine kunne ha vært en start 🙂 Man må nesten føle på det, og se litt an åssen type foreldre man har. mine er veldig laid-back og greie, men det er uansett foreldre, så det kan være vanskelig. Innser nå at det her ikke ble så mye til råd, men håper det kan hjelpe litt uansett!

    100. Prøv bekkenløft, da går det baaare på rompa å øverste bakside av lår, der det er lettest å få ciluetter 🙂 så bekkenløft er en suuuper rompe øvelse 🙂 viss ikkje du vet hvordan enne gjøres så bare google den 🙂 bekkenløft trener rompa å hjelper mot ciluetter 🙂

    101. Jeg ser du har skrevet at rumpa ikke blir større, men det du gjør er å legge din egen kroppsvekt feil, altså sannsynligvis som jeg leste så legger du trykket i tærne, det er feil. Du skal legge trykket bak på hælene for å kjenne det i setemusklene (rumpen) og når du går ned skal ikke knærne nå over tærne, det er da det er lett for å legge trykket på tærne, så pass på å ikke få knærne over tærne!
      For å kjenne det virkelig i rumpa kan du gjøre dette:
      Først starter du med å ha ryggen helt strak, og når du skal ned skal du være på glippet til å tilte bakover ( altså du skal ha alt trykket på hælene) og når du går opp skviser du setet, og så gjentar du 10 ganger, i 3 repitisjoner! gjerne med vekter på, opptil 30 kg til å begynne med er passeligt 🙂
      Håper dette var litt til hjelp!

    102. Ingenting sier “suksess” mer enn en halv million mennesker som legger igjen masse dritt uten å tørre å stå frem med identitet. Haha! 🙂
      Synes du er flott, jeg, Sophie! Du har en kropp som er langt over gjennomsnittet flott, og trenger overhodet ikke endre noe på den! Personlig har jeg aldri syntes store rumper er pent, men det får jo være opp til hver enkelt person å mene. Så lenge du ikke ødelegger dine myke feminine former med å skaffe deg sixpack, så skal jeg ikke klage :p
      Uansett, det jeg egentlig lurte på: hvorfor har du begynt å redigere øynene blåere?

    103. Barbie: Tusen takk!! Veldig koselig å høre.

      jeg har ikke begynt å redigere øynene blåere, faktisk! Det kan man vel også se på videobloggen jeg la ut 🙂

    104. du kan prøve deg på 30 days squat challenge ( det gjør jeg haha) bare søk det opp på google. så kan du ta før etter bilder! håper d hjelper!

    105. Hei, vil anbefale deg å prøve å få bedre kontakt med rompa gjennom å varierer hvordan du står med beina, gjerne stå sånn at tærne peker litt på skrå utover i squat øvelsen. Prøv deg frem med beinstillinger og finn hva som er komfortabelt for deg og til du merker det mer i rumpa. Vil anbefale deg også å bruke vekt på squats med få repetisjoner og mange serier dersom målet er som du skriver å få stor rumpe! Masse lykke til 🙂

    106. Heisann. Jeg har en bra rumpe øvelse til deg. Den er så effektiv at jeg fikk krampe i rumpa de første gangene. Den merker du iallefall. Du står på alle 4, så løfter du det ene beinet rett ut, akkuratt som en hund som tisser. Ta først 16 på hver side, så tar du 8, så tar du 4 og til slutt 2. Gjør det med litt og litt mer hastighet. Lykke til 😉

    107. Squats skal ta mest på lår, det er ikke en rumpeøvelse 🙂 Noe som derimot tar skikkelig på rumpa er hipthrust! Slår alt 🙂

    108. Jeg hadde også det problemet, med squats. Jeg drev skikkelig med squats en periode, tok med tunge vekter, og fikk DE lårene. Fy faen. De var som stål. Rumpa ble ikke så mye større. Jeg tror at for å få en stor rumpe må man trene mye mer variert enn å bare fokusere på bena. Man må også trene ryggen, magen og løping. Det henger sammen. Det er ikke en enkel formel for å få større rumpe, det henger sammen med alt annet. Også tar det tid. Men så lenge du trener og holder det fokusert på rumpa, men gjør mange forskjellige øvelser vil den bli større 🙂

    109. nr 2 bilde ser du ikke særlig akkrativ ut i fjeset.. du er en pen jente, men ikke når du tar rompe selfies

    110. For å trene rumpa er det viktig at du kommer i kontakt med musklene der. Dynamisk oppvarming og å gjøre øvelsene korrekt er nøkkelen til suksess.
      Øvelser:
      Knebøy
      Benløft
      Lårcurl
      Reverse donkeykicks
      Bulgarsk utfall
      Telemarkshopp
      Spensthopp
      Glute bridge/hip thrust

    111. Musklelfibrene i rumpa går mer i en horisontal retning enn i for eksempel musklene i lårene som går mer loddrett. Dvs at muskelkontraksjonen skjer i samme retnig som fibrene. Derfor vil det for mange være vanskelig å få kontakt med disse musklene ved å trene squats/knebøy som krever at musklene trekker seg sammen i loddrett stilling. Anbefaler å ha en nokså stram strikk rundt beina rett under knærne når du utfører klassiske rumpeøvelser som knebøy f.eks, ved å presse utover mot strikken sin motstand vil dette kreve at musklene i rumpa trekker seg sammen og du vil kjenne en større belastning og bedre kontakt med rumpemusklene 🙂 for å øke tverrsnittet i musklene (og dermed få større rumpe) krever det for mange å belaste musklene med større belastning enn de vanligvis blir utsatt for – altså med litt tyngre vekter 🙂 håper dett var forståelig – ofte kan det hjelpe å vite litt mer om musklene sine egenskaper for å oppnå ønskede resultater 🙂 søk på anatomiske bilder av gluteus så vil du forstå hva jeg har prøvd å forklare. lykke til!

    112. Du bør ta utfall, det føler jeg tar mer på rumpa enn det knebøy gjør. Når jeg gjør knebøy kjenner jeg det bare i lårene, men utfall føler jeg at tar mye mer på rumpa:)

    113. squats er jævlig overvurdert, det ta mye mer på framside lår enn selve rumpa.
      Vil anbefale deg hip thrust fordi de går mer på bakside lår og selve rumpeballene, er 100 ganger verre enn squats! Ihvertfall når man bruker vektstang og skiver på!!:)
      Ogsp quadreps eller hva det heter:p bare å google så finner du det:)

    114. Du må trene mage og rygg også… Det skal være en balanse du kan ikke bare trene rumpe og lår… Du må trene bekkenet for å få større rumpe!

    115. Hej fina du 🙂 jag är en svensk läsare och gillar verkligen din blogg! Härmar kissie (kissie.se bloggaren) dig fortfarande? Jag såg att du la ut det här inlägget om din rumpa 28:e juli och kissie (Alexandra) la ut om hennes rumpa att hon ska fixa den (i ett inlägg) den 31:a juli haha 🙂

    116. Hei søte du <3 jeg jobber på treningssenter, og før hadde jeg samme problem som deg når det gjelder lår og rumpe. To øvelser jeg vil anbefal til deg er bulgarske utfall og hip thrust! 🙂 bare søk de opp på youtube for å få demo
      I Oslo er det masse fine treningssentre også, kan være gøy å bytte ut hvor man trener? Jeg liker å være både hjemme, ute i skogen og inne på senteret 😀

    117. Mest sannsynlig går du ikke dypt nok ned i for eksempel squatsene. Du trener ikke rompa ordenlig før du går i minst 90 grader med bena, helst mer.
      Det kan også være du spiser for lite og sover for lite. Søvn er viktig for progresjon.

    118. Hei 🙂
      Du er kjempefin <3, men du burde være forsiktig med å ligge ut såå lettkledde bilder!!
      Folk kan misbruke de 😮 Prøver å trene jeg å, men det er vanskelig å begynne. Jeg klarer kanskje bare å løpe en halv km. elns? 1 tips: sov mye, spis mye mat som fisk, korn, og frukt og grønt. Også bra med MYE frisk luft!! 😉 🙂

    119. Du må aktivisere rumpemuskelen, er som regel det som er problemet:-) Google det så finner du nok noen øvelser:-)

    120. PT Felipe på Elixia Colosseum er veldig flink! Også er han fra Brasil, og der er de opptatt av rumper 😉

    121. Wow, du er nydelig!! Du må stramme rumpe-stumpen når du tar squats/knebøy 😉
      Elsker bloggen din!! Er du fotballfrue??
      Stå på <3

    122. Du må legge ut nakenbilder på bloggen din. Da blir du kåt, du begynner å cumme, og rompa vokser på 123. Seerne dine vil også få stiv tiss.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg