ENDELIG HOVE!

Hei dere! Wow, dette føles ganske sykt å skrive, men nå blogger jeg faktisk fra hovefestivalen igjen. Hvert år går så fort, og ved enden av hver festival sier vi alltid “ja, og snart er vi her igjen”. Og jepp, tiden gikk fort nå også, og jeg sitter her mitt ute i skogen med en laptop på fanget. I min lille hytte, som så vidt rommer to personer, hehe. 

Det har vært mye avslapping idag! Jeg har på meg en basic genser fra nelly, og verdens deiligste kosebokse fra nelly trend (annonselenke)

Herligste Halvor, meg og Dennis! Disse er det aldri en sur mine med, solstråler. 

Vi er som sagt fem venninner her sammen, og så kommer Anna Edwin, eller annais som hun er kjent i bloggverden, for å bo i samme hytte som meg resten av festivalen. Det blir koselig! Festivalen har egentlig ikke startet før imorgen, så idag er bare en eneste stor førfest, men vi tenker å få med oss Kaveh litt utover kvelden. Dere vet han som har den snufs kokaaaaiiin sangen? Hehe, det blir nok gøy! Ellers har alle jentene blitt avhengige av “the test”, et sinnsykt morsomt spill på telefonen. Om dere ikke allerede har det, last det ned! Jeg og Mathias spiller til og med også mot hverandre, så lærer man litt om kjæresten sin også. Og når vi snakker om han. . Vi så the fault in our stars på kino igår, og jeg gråt så mye at hele jakken til Mathias ble våt. Han gråt ikke, men han likte filmen og jeg kan derfor trygt si at den anbefales for alle 🙂 

Nå blir det faktisk noen runder trening på meg her ute, litt knebøy og squats får man presset inn uansett hvor man er. Etter det blir det drikke, venner og så setter vi igang! Om dere har noen spørsmål om Hove eller generelt er det bare å fyre løs i kommentarfeltet, så svarer jeg både der og i eget innlegg etterhvert. Håper alle har det fint! 

 

51 kommentarer
    1. Hvor mye penger anbefaler du å ta med? Hvor likte du best å sove? I telt eller ved stranden? Hvorfor?

    2. Om dere ikke har fått dere med dere,så har sophie sagt at hun ikke skal drikke så mye på hove for å få med seg alle minnene og være i god form. ( har med seg noe ,og det er helt klart lov , ikke ta alt bokstavelig .. i innlegget sa hun ” skal ikke drikke..hvertfall ikke på en stund” og sophie er heller ikke den av bloggerne som drikker oftest)

    3. Du vet at knebøy og squats er det samme? Litt rart at du sier at det blir knebøy OG squats da i så fall. Også lurer jeg på, sa ikke du at du ikke skulle drikke alkohol fremover?

    4. Sist gang lot jeg være å kommentere da du i innlegget skrev “knebøy OG squats”. Men kjære deg, knebøy er jo squat på engelsk…….. 🙂

    5. Spurte om dette i forrige innlegg, men prøver igjen:) Når du bestiller fra Sheinside, kommer det mye ekstrakostnader som toll og moms da? Hadde vært veldig fint å høre om dine erfaringer fra det!

    6. Knebøy og squats er ikke nøyaktig det samme. Knebøy skal bare gå til 90graders vinkel mens squats er helt ned 🙂

    7. Til deg som sier at knebøy og squats ikke er det samme; du tar feil. squats er den engelske betegnelsen for knebøy…:) “Ass to the grass” er sikkert det du tenkte på – som betyr at man skal gå helt ned. Med det er unødvendig. Når man kommer i den vinkelen at man får en “vepse-rumpe” skal man opp igjen, og det skjer ca rett etter 90 grader. Lengre ned er bortkastet, da det heller kan gi deg skader i knærne:)

    8. Lurte på hvor på hove man oppholder seg? Er det mange slike hytter du bor i, kan man ta med campingvogn, osv? Hvor bestiller du slike hytter og hvordan vet man at man kan ta med campingvogn og telt? Det er vel ikke helt sikkert at det er plass? Er ganske forvirret, hehehe. Og får dere vite hvilke artister som opptrer når, og hva gjør dere når dere ikke er på konserter? Tusen takk på forhond for svar, kos deg supermasse og lag mange gode minner!

    9. Er alternativene man har å sove i telt på festivalstedene, eller å sove i hytte, slik som du gjør? og hvor ligger hyttene? Hvis man skal sminke seg og sånne ting, hvor kan man ordne det?

    10. Vil du anbefale å gå i bukse eller shorts på kveldene?
      Hva gjorde du i fjord og hva tenker du å gjøre i år? 🙂

    11. Hvis du bestiller på sheinside kommer det an på hvor mye det du bestiller koster. Tror det er 250 kr grensen går på. Bare sjekk regler om toll, er ikke nettstedet som bestemmer dette men tollregler.

    12. Jeg skal ha dagspass for tirsdag og torsdag, men siden jeg er nødt til og dra helt alene lurte jeg på om det er vanskelig og finne frem?
      Hvordan ser de forskjellige båndene man får når man bytter inn billetten sin it?

    13. Å så kult 😀 du er så heldig som er på hove! får bare sitte hjemme og lese alle blogger om de som er der! hadde lyst til å dra selv, men får bare blogge og slappe av hjemme da 🙂 pen du er sophie <3

    14. Ahhh, jeg har aldri vært på hovefestivalen før, men neste år tenkte jeg at eg skulle dit. Det ser ut som en fantastisk opplevelse og jeg lurer på hvor mye det koster for å leie en liten “hytte” i hele festivalen for to personer?😊

    15. Hei Sophie jeg lurer på om Mathias er blitt veggis eller om han har kjøtt i kjøleskapet deres? Jeg respekterer det fullt ut altså, så du må ikke være redd for å svare. Jeg bare lurer på om du har lyst å overtale han til å bli veggis, eller om du bare lar han spise kjøtt 🙂

    16. haha, squats er akkurat det samme som knebøy:-) Bare squat er det engelske ordet.. plis folkens, gjør litt research før dere skriver -.-

    17. Det tar dere 5 sekunder å finne ut overnattingsalternativene og priser om dere bare gidder. Alt står på hovefestivalen.no

    18. Til anonym:
      “Til deg som sier at knebøy og squats ikke er det samme; du tar feil. squats er den engelske betegnelsen for knebøy…:) “Ass to the grass” er sikkert det du tenkte på – som betyr at man skal gå helt ned. Med det er unødvendig. Når man kommer i den vinkelen at man får en “vepse-rumpe” skal man opp igjen, og det skjer ca rett etter 90 grader. Lengre ned er bortkastet, da det heller kan gi deg skader i knærne:)”
      Knebøy og squat er det samme, “ass to the grass” er også knebøy. Knebøy er knebøy, men du har tre forskjellige typer knebøy: Styrkeløfterbøy (“ass to the grass”), vektløfterbøy og kroppsbyggerbøy. Når du går helt ned skånes knærne for store krefter, men belastningen på nedre del av korsryggen er svært stor. Når du går lengre ned aktiverer du flere muskler, altså det er bare vinn-vinn å kjøre “ass to the grass” så lenge teknikken sitter som den skal. Dersom en sliter med teknikken bør en begynne med lettere vekter.
      Hilsen utdannet PT 🙂

    19. Til alle dere som er uenige i den knebøy squats diskusjonen, samme det vell. Det var ikke det innlegget handlet om…

    20. “Til anonym:
      “Til deg som sier at knebøy og squats ikke er det samme; du tar feil. squats er den engelske betegnelsen for knebøy…:) “Ass to the grass” er sikkert det du tenkte på – som betyr at man skal gå helt ned. Med det er unødvendig. Når man kommer i den vinkelen at man får en “vepse-rumpe” skal man opp igjen, og det skjer ca rett etter 90 grader. Lengre ned er bortkastet, da det heller kan gi deg skader i knærne:)”
      Knebøy og squat er det samme, “ass to the grass” er også knebøy. Knebøy er knebøy, men du har tre forskjellige typer knebøy: Styrkeløfterbøy (“ass to the grass”), vektløfterbøy og kroppsbyggerbøy. Når du går helt ned skånes knærne for store krefter, men belastningen på nedre del av korsryggen er svært stor. Når du går lengre ned aktiverer du flere muskler, altså det er bare vinn-vinn å kjøre “ass to the grass” så lenge teknikken sitter som den skal. Dersom en sliter med teknikken bør en begynne med lettere vekter.
      Hilsen utdannet PT 🙂 ”
      ^ what he said!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg