Ting som irriterer meg

– Wannabe-rik. Da jeg gikk på videregående, var det ekstremt mange på den skolen som virkelig hadde en trang til å vise de få pengene de hadde, eller eventuelt ikke hadde. Det var en skjorte fra Ralph Lauren her, et skjerf fra Acne der (selvfølgelig med merkelappen hengende utover) og en Canada Goose over alt som ble dratt fram når det enda var plussgrader ute. Så må man ikke glemme at man spiser reker og drikker champis i helgene, med verdens beste jenter og legger det ut på instagram

– Og når vi snakker om instagram. .Folk som ikke lever i øyeblikket, men som lever igjennom instagrammen sin. La oss ta jentekveld som et eksempel. Du er på rimi med noen venninner og skal handle inn til en koselig kveld dere skal ha hjemme. Allerede her starter det. Vi må kjøpe noe som ser bra ut på instagram, som regel er det hver sin pose smågodt og hver sin brus og kanskje litt smoothie og ja vi må ikke glemme at alle må ha koseklær på seg! Så må vi hjem og tenne telys. Og stille opp alle godteriposene, sette oss på rekke og rad, knipse masse bilder, se på alle bidlene, velge filter, diskutere hva vi skal skrive, og kommentere bildene til hverandre slik at folk kan se at man har et liv. Det er så latterlig, og jeg melder meg ut hver gang. Hva med å leve litt istedenfor? Ingen får noe ut av å se bilder fra jentekvelden din, hva tror du egentlig at vi er. .

– Når noen sier “jeg var på en fest i går, mange snakket dritt om deg men jeg forsvarte deg altså, bare sånn at du vet det!”. Jeg vet ikke helt om folk forventer at jeg skal bli glad av å høre dette? Jeg føler det på en måte blir indirekte drittslenging, for hvorfor skal jeg bli glad for å høre at noen snakket dritt om meg, men at du forsvarte meg? Jeg synes rett og slett bare det er veldig rart, og en merkelig ting å påpeke. Om noen snakker stygt om mine venner sier jeg ifra, men jeg nevner det heller ikke for vennene mine etterpå – i vennskap er det en selvfølge at man skal forsvare hverandre, uten å føle at man må gå til vennene sine å få skryt etterpå.

– Når jeg får merkelige sanger på hjernen. Akkurat nå er det “hvilkeeeen. . dag er det i dag, hvilken dag er det idag, er det mandag?” som sitter stuck i hodet mitt, det veksler mellom den og “se hvordan butikken koker, kundene de sparer på alt, fem prosent rabatt på joker”, de to sangene – døgnet rundt, i flere dager i strekk. Nå vedder jeg på at den festet seg i hodene deres også. Værsågod.  

Gjerrige folk. Jeg trenger vel ikke si så mye mer, men om man er venner skal man få igjen for det, uten å måtte spørre eller forvente. Man gir til vennene sine, fordi man er glad i dem og liker å gi. Man kjører vennene sine på besøk, uten å kreve bensinpenger, for om man er venner får man det igjen på en eller annen måte. Man spanderer en brus, kjøper alkohol om venninna de ikke rekker polet, man unner hverandre godt, ikke sant? Ikke det? Vel, da kan jeg spandere en tur til helvette. Trenger ikke få noe igjen, altså. 

– Når man vil slippe en fjert men er på “date” eller med kjæresten sin, så man må ligge helt stille og holde det inne i seg helt til man får ekstrem krampe i hele kroppen og nesten ikke får puste og man prøver å “play it cool”. Men man vet at om han sier noe morsomt nå, eller om man beveger seg litt, så kommer den brakfisen ut og dette er noe man bare må lide seg igjennom.

– Lurer på hvordan jeg skal forklare den her. . La oss si at du og en venn snakker om noen, vi kan kalle henne Trine. Du snakker om en Trine, venninna di snakker om en annen Trine, du snakker stygt om Trine og venninna di snakker stygt om Trine, og midt inne i det innser dere at dere snakker om forskjellige personer og så bare “åja, ja. . men da så”. Det er noe ekstremt og merkelig kleint over slike situasjoner. En gang snakket jeg og en venninne om to forskjellige gutter uten å innse det, la oss kalle han Per, og jeg hadde da tilfeldigvis hatt sex med en Per, men ikke Per som venninna mi snakket om. Og jeg bare “ja, han har jo DEN rare fetishen viste du det”? og hun trodde vi snakket om samme person, og trodde det leeeeeeeeeeeeeeeeenge etterpå. 

– Når jeg skriver ” elsker deg!” og får “love you too” tilbake. Vel, nå blr det minst tre laaaaaaaaaaaaaange dager før du får et smil fra meg igjen, og neste gang du skriver “elsker deg” til meg så får du “:)” tilbake.

 

Noen som kjenner seg igjen i noe, eller har noe å tilføye? Tell me! 

 

 

91 kommentarer
    1. hahaha, likte dette innlegget! Er enig i mye av det samme.
      Så hater jeg folk som alltid sitter på mobilen når vi er sammen, og ikke engang innser at det er kjedelig og frekt, selv etter at jeg sier fra.

    2. Så enig! Spesielt med det at folk er gjerrige, er så mange som er sånn. Flere av vennene mine gidder aldri gjøre en dritt for meg når jeg spør de om noe, selv om jeg veldig ofte gjør ting for dem. Folk som lever på mobilen også, blir så irritert.
      Liker forresten at du skriver om litt annerledes enn akkurat det du har gjort den dagen innimellom 🙂 Stå på!

    3. haha, ler av de sangene.. Og nå fikk jeg joker sangen på hjernen. Ohno..
      Og å tro at man snakker om samme person også gjør man ikke det. Det er så kleint!

    4. Enig med den koselig stund – blir til bildekveld. Har vært på en del sånne kvelder hvor husverten, eller jenta som arrangerer festen, sleepover eller filmkvelden bruker flere minutter på å stille opp gjengen og godteriet og drikken for å ta drøssevis av bilder. Det værste av alt er at på bildene ser det kjempekoselig og gøy ut, men i virkeligheten er det en driiiit kjedelig kveld.

    5. det med instagram gjelder vel også forsåvidt blogg også, handler inn frukt, kake, godteri og brus for så å ta frem et stort kamera fordi man mååå blogge om det liksom.. de som er opptatt av å få det til å se fint ut på insagram har vel bare ikke blogg.

    6. Jeg vil ha flere innlegg som disse? Ikke bare kjedelig snakk om extensions og outfiten din. Sånn 10 ting du ikke visste om meg ting!

    7. hahahah! lo meg halvt ihjel av “spandere på deg en tur til helvete” HAHAHA
      Liker deg så godt, det skinner så godt igjennom hvem du er og hva du står for!
      Flink er du!

    8. Enig i det med gjerrige folk! Jeg bor med to andre i et studenthus, hun ene jeg bor med er blitt oppdratt så gjerrig at det aldri slutter å irritere meg. Jeg er den som ordner med å betale regninger og sender meldinger til dem med hva de skylder meg, og hver gang er det sånn “Jeg trekker bort de 20 kronene du skylder meg for det godteriet på kinoen” eller “jeg trekker bort 15.70 kr fordi jeg kjøpte doruller”…. Henne og han andre roomien min hadde en hetet diskusjon med hvor mye de skylte hverandre, og til slutt måtte han bare le fordi det var snakk om 10 kroner.
      I tillegg drar hun ut alle stikk-kontakter etter bruk (mikroen, TVen, vannkokeren..) fordi det bruker et milliwatt strøm når det er plugget inn og handlet mat som går ut på dato samme dag fordi det var på salg, og det blir liggende og mugle i skapet.
      ÆÆÆÆ

    9. Jeg hater når folk skal drive å legge ut nesten-nakenbilder av seg selv, med rumpa stikkende ut og puppene nesten ute. Nei vent, det er jo du som gjør sånt. Fysj, klage så mye på andre når du burde ta en titt på deg selv først.

    10. det verste jeg vet nå er at folk som bare driter i deg fullt ut, og ikke viser en dritt at de savner deg. Du føler deg at du ikke betyr noe, at de klarer seg uten deg. fuck…. men ha en fin sommerferie sophie! =D jeg kommenterer sjeldent, men jeg leser hvert innlegg du legger ut. <3 stå på videre med bloggingen

    11. Kan du skrive et innlegg om hvorfor du ikke spiser egg og drikker melk lengre? Og hvorfor Q-melk istedenfor Tine?
      Jeg har alltid trodd at her i Norge går det helt fint og spise/drikke melkeprodukter og egg? Men finner ikke noe informasjon om det.

    12. Haha, jeg har også gått og sunget på den jokersangen i alle evighet, den er bare å irriterende fengende :p

    13. Nå fikk jeg også “hvilken dag er det i dag?” på hjernen, hahaha.
      Kan du svare på e-poster fra fans? jeg har sent deg en men jeg får ikke svar, og det er ganske viktig.
      ps. jeg elsker lionheart! jeg har den også på hjernen <3

    14. hater også den ååh se på meg jeg er så rik-attituden. min største “pet peeve” er folk som drikker seg for full på fest, og så blir sur når man ikke vil drikke med dem i ettertid. ajj :/

    15. Haha ja! Jeg jobber på Kiwi. Hver kveld når jeg rydder butikken får jeg joker sangen på hjernen. Dette har pågått i et år..

    16. Morsomme du! Du har plutselig blitt den eneste spennende bloggen jeg leser, for du skriver skikkelig bra! Keep it goin’! 😀

    17. Helt enig med mye av det du skriver haha hvertfall den skryte av at man er rik og instagram greia! 😛
      Men kusina mi var på VGlista og møtte deg. Hun skulle ta video av at du sa gratulerer med dagen til meg men så døde mobilen hennes, men hun fortalte at du hadde hilset og sagt at det går bra at hun ikke fikk tatt video, TUSEN TAKK, du aner ikke hvor mye det betyr for meg <3
      Hvis du husker det innlegget der vennene dine skulle hoppe i vannet men så fikk du ikke tar bilde - så da skjedde det liksom ikke. Sånn er det litt for meg nå, selv om kusina mi fortalte at det skjedde haha. Men tusen takk hilsenen, og for at du er du og at du inspirerer meg så mye i hverdagen ❤

    18. Jeg vil gjerne kommentere den gjerrig greia… Det er ikke alle som har så god råd til å spandere godteri, mat eller lengre bilturer på folk, selvom det er venner. Og det fins mange som aldri får som de selv gir når det gjelder sånne ting.
      Men så vet vell ikke du hva det virkelig er å ha 300kr på konto og ikke har mat i kjøleskapet eller penger til bensin, men fremdeles har venner som “ikke” har penger fordi de nylig kjøpte seg ei drit dyr jakke/veske/ ett eller annet.
      Og selv når jeg har en aldri så liten slump med penger på konto, så spanderer jeg ikke på vennene mine en gratis middag eller noe sånt ( med mindre det er hjemmelaget da). Og ikke forventer vennene mine at jeg gjør det heller, fordi DE er ikke noen gjerrige folk som bruker meg for mat og gratis klær.

    19. enig i di fleste, men skjønte ikke helt hva som er galt med å si love you too? :p   

    20. Haha, har unormalt mange punkter når det kommer til irritasjonsmoment tror jeg.
      For å nevne noen:
      – Gutter som er for sjenerte til å vise at de liker deg – med mindre de er dritings.
      – Her jeg bor – roter man med noen er det en snakkis minst 6 mnd frem i tid.
      – Folk som skal krysse f.eks. fortauet og går rett foran deg istedet for å vente 2 sek til det er “klar bane”.
      – Tendensen foreldre har til å spør ca 502 spørsmål når du drar/kommer hjem.
      – At folk ALLTID skal ha “jeg har aldri” på vors, og vil man ikke vere med er man kjip. Jentene vet allerede alt om hverandre, hvaa er poenget?

    21. Hva synes du om at “mammatilmichelle” tar med ungen sin til marineland?
      Rart spørsmål? Vel..nei, jeg synes ikke det. :)smiiiil*

    22. Kjenner meg utrolig godt igjen! Jeg liker at du skriver om så mye forskjellig hver dag, elsker å lese meningene dine og samtidig være veldig enig.
      Hadde kanskje vært fint om du hadde fått litt større tekst på bloggen din? Det er utrolig “slitsomt” å lese med den lille teksten som i tillegg er lys-grå 🙂

    23. Hei!
      Var å trente på Elexia Carl Berner idag, og Lionheart ble spilt på senteret! Dritkult syntes jeg 😀

    24. Du fortjener alt den “opmærksomhed” og alle de “goder” du får. Dine indlæg er altid personlige og jeg husker ikke én gang hvor der har været stille på bloggen i mere end.. 22 timer måske? Og vi snakker altså gennem flere (4) år, hvor jeg har fulgt din blog… Udover det, er det så sejt at du tror så meget på dig selv!!! Selvom du fx. lige har fået rigtig slemme, negative kommentarer til et forrige blogindlæg, publicerer du bare et nyt, lige så personligt indlæg. Man kommer ind i din verden, man FØLER man lærer dig at kende (selvom jeg godt ved man ikke helt gør. . .), og du opdaterer ofte – det er ifølge mig nogle af de vigtigste krav for at kategoriseres som “en god blogger, der er det hele værd”, noget som jeg ikke kan sige om NOGEN andre bloggere på din alder. Jeg kan kun forestille mig, hvor meget tid du bruger på blogarbejde, tage billeder, skrive indlæg, redigere, og så samtidig alle de projekter du har gang i. Det kræver noget af dig, intet af dette ville være muligt hvis du bare sad derhjemme og gloede. Så kan det godt være at du er “heldig” at du er din egen chef i dit arbejde, men igen, du kan kun takke dig selv. Elsker din blog 🙂 lidt analytisk dyb positiv feedback herfra… 😀

    25. Jeg har en. Hvis du alltid må spørre en venninne om dere skal finne på noe, og hun blir med, men at hun aldri spør deg om dere skal finne på noe. Og du hører aldri fra henne med mindre du sender melding først eller ringer. Har noen sånne og jeg holder på å bli gal så nå har jeg gitt opp.

    26. Hvem har du tatt dette innlegget fra da?:) siden de siste slike innlegg er tatt fra andre nettsider..
      Så alle som kjøper slike klær er enten wannabe-rik eller er rike? Hvis dem har råd til å kjøpe det, så la dem gjøre det da:) det skal jo ikke du bry deg med. Og hvertfall ikke snakke stygt om dem på bloggen din..
      Og en ting jeg lurer på! Kunne du kjøpt Canada goose jakke? Hvis den hadde vært brukt før deg? Siden du kan gjøre det med andre gjenstander:)

    27. Punkt 1 oser jo bare litt missunnelse. Var du sjalu på jentene fra velstående familier under ungdomstiden din? For du virker bare bitter 🙂 skal ikke snakke for alle, men for meg selv kan jeg si at jeg eier det du ramset opp, gjør det meg til en wannabe-rik? Om jeg kommer fra en familie med penger, hvorfor kan man ikke få kjøpe slike klær? RL er tidløst og klassisk på lik linje med Jean Paul, og er av en helt annen kvalitet enn de lurvete bikbok- og Nellyklærne alle ungdommer kommer med. Ser så mye vulgært og tacky hver eneste dag på jenter i 18++ års alderen, og alt er bare et desperat rop om oppmerksomhet. Kropp meg her og kropp meg der, alt handler bare om pupper og rumpe for jenter som deg. Ei litt klasse 🙂

    28. Fin tirsdagsformiddag til deg, skjønne du ❤
      Det er ikke ofte jeg legger igjen kommentarer hos folk, men jeg synes du fortjener en aldri så liten tilbakemelding! Jeg er tross alt fast leser av bloggen din, og da tenkte jeg det kunne være fint for deg å vite hvem jeg er, hehe 🙂
      Like fint hadde det derimot ikke hver om du hadde sett hvem jeg var NÅ, for jeg sitter i skrivende stund med en helt ufattelig gangsperr i hele kroppen. Er akkurat som en gammel mann her jeg vagger meg bortover gulvet, haha! Jeg la nettopp ut en film i mitt siste innlegg der du kan se hva som gjorde en slik enorm forskjell. Det er dette som virkelig er god trening! Du må gjerne sjekke det ut, fine du!
      ❤Ellers ønsker jeg deg en herlig dag videre!

    29. Var du kanskje litt sjalu på de pene, “populære” jentene på videregående…? Virker som det! Nå er jo punkt 1 i lista definisjonen på deg selv 😉 Forsåvidt punkt 2 også haha. Hvorfor har du et så stort behov for å hakke ned på andre?

    30. likte veldig godt innlegget om sjalusi, kan du kanskje skrive ned noen punkter som er lov og ikke lov i forhold? f.eks jeg sliter med å la dem jeg er sammen med være venn med exene sine, er jeg unormal?

    31. Jeg eier flere dyre vesker og plagg, og har betalt dette med penger jeg tjener selv på en helt vanlig jobb. Jeg greier ikke å se hva som er galt med det, med mindre det er denne “rich girl-attituden” du sikter til. Isåfall deler jeg hatet 🙂 Man må jo kunne ha fine ting uten å tro at man hører hjemme i en villa på vestkanten i Oslo?
      Fint innlegg, Sophie, lag gjerne flere slike!

    32. Det er litt morsomt at du skriver om punkt 1 og 2, når du gjør det samme selv.. Er kanskje ikke en blogg å overeksponere seg selv? Fortelle alle andre hva du gjør? Ikke leve ditt eget liv? Ikke kaste stein i glasshus, lille venn…

    33. ””See you tomorrow?
      No.””
      -Bildet.
      Det er vel ikke tilfeldigvis fra en fransk film med Louis Garrel som skuespiller?
      Oh shit jeg søkte det opp sånn her ‘See you tomorrow? no. french movie louis garrel’ og da kom faktisk bildet opp og det er fra filmen La Belle Personne og han spiller i den.. damn jeg er flink! kunne se at det var en fransk film og at det var louis garrel på ett bilde..
      Er det bare meg som syns det er gøy å gjette riktig på sånne ting som man hadde hengte seg litt opp i?

    34. Her er en veldig genial ting for bloggere, en trådløs utløser til smarttelefoner som ikke er altfor gamle. Jeg vil gjerne at du skal teste denne, har den selv å det blir utrolig bra bilder å er veldig enkel å bruke å ta med seg, så slipper du å alltid ta med kamera ut for å ta biler til bloggen om du er alene, ta bilder med venner å familie så slepper en å stå å ta bilde. Jeg håper mange tester ut denne, dere kommer ikkje til å angre. finnes i mange forskjellige farger, til bare 249 kr. http://www.multicom.no/Tradlos-utloser-til-smarttelefon-Bluetooth-4e0e-Pink-ShutterBall/cat-
      p/c101258/p10629096

    35. Ting som irriterer meg:
      – Toppbloggere som utgir seg for å være dyreverner og vegetarian, og kjøper seg 2 designervesker av ekte skinn på knappe 2 uker

    36. du er flink og ordleggedeg, og jeg er sååå enig i det innlegget med instagram. vi er en venninnegjeng på 10 stykker som ofte bruker å ha jentekvelder hjemme hos hverandre, mangeee ganger har jeg kommet med forslag om at vi kunne ha en moblfri kveld. det ender till slutt med at vi blir enige om å ha det og jeg er blid og fornøyd. da vi skal ha jentekveld har selfølgelig allesammen med seg telefonene. de begyyner å ta bilder og tilslutt ender det opp ni nye bilde på insagram. jeg er ALLTID!! den som melder meg ut av dette, og det ender opp med at jeg blir sittende å se på MTV mens de hoier rundt og lager et Stort drama for hvordan de skal redigere bildene sine
      kunne du ha hatt flere innlegg som dette der hvor du skriver om et tema hvor du kommer med personlige meninger!! <<<33<3<3 stå på Sophie du ere ett fantastisk menneske.. Stooor fan!!!!

    37. Jeg har en, ligner veldig på din ene; jeg har en tendens til å stille opp for alle, jeg bryr meg om alle rundt meg, og veldig mye om vennene mine. Jeg stiller ALLTID opp for dem, men får aldri noe igjen, bare klager, og gjerne ting som har skjedd som blir vridd om til min feil når jeg ikke vet noe om saken engang. Jeg har hatt flere tilfeller der jeg for eks. har likt en gutt, dette har da skjedd tre fuckings ganger, der to av mine aller beste venninner går bak ryggen og blir sammen med dem. Hun ene lå i en seng på hotellromet vi var ilag på med han ene gutten og “pjusket”. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg lenger om det fortsetter sånn. Jeg trodde jeg var et godt menneske, og en god venn, jeg har heller aldri løyet, men allikevel får jeg tilbake at folk baksnakker meg, og bare plutselig slutter å være med meg uten å gi en grun, da er jeg på nære nippen på å klikke fullstendig, haha! Dette virker nok litt latterlig men that’s life, right?
      Skal heldig vis flytte nærmere Bergen og gå på Norsk Frisør og hudpleie skole, så satser på bedre mennesker der. 🙂
      – Forresten, elsker sangen din og stor fan av bloggen, innom flere ganger daglig. Stå på, du er et bra menneske! :-))

    38. Føler nesten jeg leser mine egne tanker… Det sjalusi-innlegget ditt også. Ble litt letta over at ei så fin jente som deg tenkte de samme tankene som meg. Til tider er det godt å vite man ikke er alene om ting! Man føler seg jo nesten litt gæern 😛

    39. Anonym: Det betyr ikke at jeg er “wannabe-rik”. Jeg går da ikke rundt og slenger veska på hvert eneste bilde og skriver side opp og side ned om den.

    40. Så man deler med vennene sine bare fordi man forventer å få noe igjen da mener du? Deler jeg er det fordi jeg vil gjøre dem glad. Ikke fordi jeg forventer at de skal spandere maten neste gang!

    41. Sophie vil likevel aldri bli wannabe-rik, ho e jo rik! 😉 haha
      Digga innlegget, forresten. Enig i mye av det du sier, og spesielt da om de som lever livet på instagram og e wannabe-rik, fordi det e så tragikomisk og man ser mye sånt i Finnmark :p

    42. Det med 2 personer som heter det samme er faktisk verre den andre veien: Når hele uni tror at du har ligget med en gutt (som for the record ingen vil ha på seg å ha ligget med), bare fordi ei med det samme navnet som deg har ligget med han. Hurra

    43. Jeg er uenig med gjerrig-punktet. Jeg skulle gjerne kjørt og spandert på venner ofte, men jeg er eneste av oss som bor for meg selv og ikke har jobb, så jeg har rett og slett ikke råd med mindre de gir meg bensinpenger ++. Det er lett for deg å si som driter penger.

    44. Elsket innlegget! Har en ting.. Når du har vært på butikken å handlet MASSE, også kommer du til kassa der kasse dama spør “skal du ha pose?” Altså.. Nei, jeg bare tar alt som ligger i denne stappfulle vogna under armen. Hva tror du?! Selvfølgelig skal jeg ha pose!!! Haha.

    45. Anine over her:
      Er jo ikke selvsagt at du skal ha pose..? Folk bærer ofte på bager og vesker med mye plass, og noen har egne gjenbruksposer osv. Dessuten spør de av ren vane, ikke fordi de er dumme

    46. Og når vi snakker om blogg. Folk som ikke lever i øyeblikket, men som lever igjennom bloggen sin. La oss ta jentekveld som et eksempel. Du er på rimi med noen venninner og skal handle inn til en koselig kveld dere skal ha hjemme. Allerede her starter det. Vi må kjøpe noe som ser bra ut på bloggen, som regel er det hver sin pose smågodt og hver sin brus og kanskje litt smoothie og ja vi må ikke glemme at alle må ha koseklær på seg! Så må vi hjem og tenne telys. Og stille opp alle godteriposene, sette oss på rekke og rad, knipse masse bilder, se på alle bidlene, velge filter, diskutere hva vi skal skrive, og kommentere bildene til hverandre slik at folk kan se at man har et liv. Det er så latterlig, og jeg melder meg ut hver gang. Hva med å leve litt istedenfor? Ingen får noe ut av å se bilder fra jentekvelden din, hva tror du egentlig at vi er.
      Høres det kjent ut? Du lever jo av å gjøre nettopp dette, både på blogg og instagram.

    47. Kine: Det er jo JOBBEN min? og jeg stiller aldri opp noe på bloggen, for å få det til å se finere eller bedre ut enn hva det i virkeligheten er. Og om du har sjekket instagrammen min, finner du ikke et eneste slikt bilde 🙂

    48. Åhhh, når man sitter og har en dyp samtale med en person, og så får den personen en SMS, og så plutselig bare melder personen du snakker med seg ut av samtalen fordi hun blir så opptatt av hva som står i den SMS’en eller hva hun skal svare. Og så sitter jeg der og prater og prater, og så følger hun ikke med i det heletatt. Og så ender det med at jeg må gjenta aaaalt jeg sa. DET er irriterende det.

    49. Når du plutselig har det så fint med kjæresten men så kommer du alene og plutselig så begynner du og tenke på alt det andre og kanskje ser drømmeforholdet i en film eller Facebook å du sitter der alene og forvirra og ikke tør og snakke med noen om det for du er redd det skal komme ut. Og du veit du vil føle noe annet snart, så det vil si at jeg hater når man er i et forhold og ting føles fint og dårlig opp og ned og du føler det er noe galdt med deg selv

    50. Karoline: nei, men jeg mener ikke at jeg blir irritert om de spør om jeg skal ha pose på noen små ting mens jeg har med meg veske? Men er hele handlevogna full får jeg uansett ikke plass til alt oppi en veske/et handlenett? Da skal jeg selvfølgelig ha pose. Man pleier også å se om en person har med seg noe. Går man bare i shorts og singlet uten noen lommer eller noe, ser man at de ikke har med veske/handlenett. Ergo, man skal ha pose. det var dette jeg mente

    51. ikke alle leker “wannabe rik”. Du skjønner det sophie at noen av oss har faktisk utdanning og en ordentlig jobb som tillater oss å kjøpe både goose jakker og prada vesker uten at vi trenger å fremstå som wannabe rike…og ingenting galt i det syns jeg, vil heller gå i en RL skjorte enn en billig skjorte fra cubus som blir ødelagt etter 2 vask

    52. Den med å si ifra om baksnakking tolker jeg som å fortelle at noen (hvem) snakker stygt om deg. Jeg setter i hvert fall pris på å bli fortalt at noen har sagt usaklig dritt bak ryggen min 🙂

    53. Helt enig med deg, ja har noe å komme med!
      Unge mødre som glemmer å leve på Facebook bruker bilde av ungene sine som profilbilde på face, legger ut 1000 innlegg, deler innlegg om hvor glad de er i dem osv og hva som skjer. Syns heller at de kan ta med seg ungene ut og leke med de enn å sitte på Facebook og poste 1000 bilder og 1000 statuser daglig, er så jævelig irriterende.
      Og så har vi de som spiller dum, men får gode karrakterer!
      Jenter som spiller blond og helt tilbakestående dum for ar de tror de tiltrekkende for gutter, men egentlig så høres jo de helt blåst oppi hovvet sitt ut. Så får de 5’ere og 6’ere kanskje en 4’er av og til!
      Er så patetisk!

    54. Haha, kjenner meg sykt igjen på de to nederste! 🙂
      I det siste har jeg fått øynene opp for hvor smart du egentlig er 🙂 Sykt å tenke på! Har i over lengre tid trodd du var en slik barbie-neddopa-bitch (sorry språket) som egentlig ikke hang deg opp i slike ting eller tenkte fornuftig i det hele tatt. Må bare få si; Wow Sophie, du har fått frem flere bra sider av deg selv i det siste. Fantastisk, endelig er dette bloggmateriale for meg også!

    55. Jeg kan ikke si annet enn AMEN! Har ikke for vane å kommentere på folks blogginnlegg, men dette innlegget var fantastisk! At en blogger selv velger hva han/hun vil skrive om er fult forståelig, men jeg blir fantastisk glad hver gang jeg finner et blogginnlegg med en dypere mening i. Dette har bloggen din blitt full av Sophie, og jeg er blitt en fan. Stå på!

    56. Hvordan kan man finne ut hvem som er “wannabe-rike” og “ekte rike”? Hvorfor har “ekte rike” lov til å gå med kvalitetsplagg, men “wannabe-rike” ikke?

    57. Må bare si at jeg digger når du skriver innlegg som dette! Du skriver akkurat det du mener og det gjør det så mye mer ærlig og ikke minst mye mer underholdene å lese. Det er også veldig gøy å se på bildene som du tar med, de passer utrolig bra sammen med det du skriver. Håper du fortsetter med ærlige innlegg sånn som dette 🙂
      God sommer videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg