hårfjerning uten ubehag

annonse 

(kjole fra romwe.com

Det jeg får aller flest negative kommentarer om på bloggen, er øyenbrynene mine. Jeg har selv stilt litt spørsmålstegn ved dette og til og med bedt dere påpeke hva jeg gjør galt, til tross for det har jeg aldri kommet til noen konklusjon – før nå. Jeg fikse brynene mine hos en proff ca en gang i måneden, og hver gang jeg kommer hjem derfra føler jeg meg superfin og fresh. Men, så går det en ukes tid, og pyse som jeg er tør jeg altså ikke nappe brynene mine selv. For, det er jo så jævlig vondt! Tårene renner, jeg har lyst til å slå noen og det klør i hele ansiktet hver gang jeg prøver å nappe brynene selv. . . Huff, jeg er en av de som ikke holder ut, og tårekanalene skrur seg på høygir så snart jeg hører ordet hårfjerning. Og jeg håper jeg ikke er den eneste? Så, da går altså brynene mine urørt i flere uker, hvor de gror fritt og jeg prøver mitt beste på å tegne dem uansett. Da sier det seg selv at resultatet blir deretter! 

Det er et faktum at de fleste hårfjerningsmetoder enten er smertefulle, eller så lukter det stygt, er tidskrevende eller veldig dyre. Men, nå har jeg funnet noe som passer for meg, endelig! Et produkt jeg skulle teste i samarbeid med buyhelse, som jeg 100% ærlig ble utrolig positivt overassket over, nemlig Wonderspring by Victoria

Dette er en ekstremt smart måte å fjerne hår på for oss pyser! Jeg vet ikke om noen av dere har testet threading? Blandt annet Fred Hamelten, som er en av de beste på bryn i Norge, bruker denne metoden. Det går ut på å fjerne hår med en tråd, og wonderspring by Victoria tar utgangspunkt i denne metoden. Denne fjæren gjør at du får nappet ut flere hår samtidig, uten at det gjør noe som helst vondt. 

Det eneste du må gjøre er å bøye wonderspringen i en u-form slik at fjæren åpner seg, og legg den så på huden hvor du ønsker å fjerne hår. For eksempel under brynene slik som dette:

Så retter du ut fjæren, samtidig som du ruller den mellom fingrene. .

Og så er jobben gjort! Hårene er borte, det tar kun få sekunder og gjør ikke det minste vondt. Wonderspring er liten, praktisk og skal lett være med i sminkeveska mi fra nå av. Man kan bruke wonderspring i minst ett år før den bør fornyes, og det koster 199 kr. Wonderspring kan kjøpes HER ♥ 

Er det noen andre der ute som absolutt ikke klarer å nappe brynene sine selv? Haha, tenk at en så liten ting kan være så jævlig ubehagelig! 

70 kommentarer
    1. Hei hei:) elsker deg og dine produkter har sett mye om dette om hår har hjelpt meg mye..
      Stå på med bloggen 🙂

      1. Apparat for permanent hårfjerning – https://tonzes.com/epilno.htm Det stikker litt, nesten som å bli “snappet”med et gummistrikk. Absolutt utholdelig. Jeg blir litt rød etter at jeg har brukt den og de neste dagene ser det ikke ut som noe har skjedd men etter 10-14 dager er det tydelige områder uten hår.

    2. Hei!
      Anbefaler å nappe bryn etter du har kommet ut av en varm dusj (dvs etter hårvask, når ansiktet har fått vært en stund under varmt vann). Da åpner hårsekkene seg slik at det er betydelig mindre vondt å nappe. Også lurt å ha en god pinsett, som er spiss (gjerne skråspiss) og kniper godt igjen, så blir jobben så mye lettere 🙂

    3. Elsker brynene dine jeg! Er selv hudpleier og du har virkelig nesten helt perfekte bryn, både mtp farge og fasong! Så ikke ta til deg de negative kommentarene du får på dem, de er bare misunnelige 🙂

    4. Haha, du er ikke den eneste som synes det er vondt! Jeg må bare barbere brynene fordi jeg synes det er så sykt vondt å nappe! Resultatet blir ikke bra med en stor barberhøvel under brynene! Denne skal virkelig prøves ut her. Tusen takk for tipset 😀

    5. jeg sliter veldig med å nappe bryna minne det gjør sykt vondt å gjøre det med napper, så jeg bruker øyenbrunskniv, men det er ikke det beste jeg får det aldri likt når jeg bruker den, men den er bedre en pinsett. det produkte du bruker det høres veldig bra ut, men får man kjøpt det i butikken eller bare på nette?

    6. Liten?! Den er jo gigantisk, haha! Nei, threader heller øyenbrynene enn å bruke 200 kr på en ting som i utgangspunktet kun koster 20 kr 🙂

    7. Jeg napper heller ikke, men jeg bruker øyebrynskjærer (omtrent som et barberblad). Så jeg skjærer bare vekk de hårene jeg vil ha bort, ikke gjør det vondt og resultatet blir alltid fint 🙂 Den funker fett til å fjerne nesehår om man er plaget med det også :p haha

    8. Har denne selv, den er helt genial! Syntes den fra makestyle er unødvendig dyr da men den er absolutt super!!

    9. Dette har jeg virkelig ikke troen på. Ikke for brynene ihvertfall. Alle youtube filmer som viser denne hårfjerningsmetoden er jo bare for hår i ansiktet, ikke bryn. Ser liksom for meg brynhårene blir for korte og stubbete til at fjæren skal ta tak?

    10. Slet selv med å nappe bryn, og kjenner meg veldig igjen i det du skrev. Så vant jeg en konkurranse på blush helt uventet og i pakken lå det blant annet en prinsett, jeg prøvde den ut og kjente faktisk ikke at håret ble mappet ut en gang. Hvis du søker på pinsett på blush.no så får du opp noen med led lys. Det er de jeg snakker om. 🙂
      Er virkelig til å anbefale, øyenbrynene har gått fra å være det verste med meg selv til det beste. Pinsetten er såååå enkel å bruke og prosessen går smertefritt!

    11. Jeg tror ikke helt på det.. Må jo gjøre vondt å nappe hår uansett, de blir jo nappet ut. Hvordan er denne mer skånsom?:)

    12. Den fugerer superbra! Får ikke vondt, men det er utrolig vanskelig og nappe rett! Holder meg til pinsett på sidene og den der i midten

    13. Sender kjærlighet til hundene i kina som må oppleve helvete på jord pga mennesker.. Tenk å ha hundefestival som går på å at hundene skal lide.. Eg e så kvalm, eg begripe ikke dette! Takk sophie for at det finnes engler som dg på denne jorden..

    14. Med pinsett tar du jo bort ett og ett hår og har full kontroll. Den greia der er jo diger! Hvordan i all hverden unngår man at det ikke følger med hår som man helst vil ha igjen? Kanskje bedre å bruke den på bena eller no …

    15. 1. Denne er gratis på ebay i forhold til prisen på norske nettsider
      2. Det er da ikke mindre vondt, man river fortsatt ut hårene som med pinsett

    16. hvorfor skjærer du bare ikke brynene med en sånn kniv som skal brukes til hårfjerning. super enkelt og tar max fem sekunder. det blir nesten som å barbere deg :))

    17. Det kan være vondt ja, men som sagt i tidligere kommentarer, hvis du er nydusjet så er det mindre vondt!
      Det jeg finner som hjelper, er å bruke en varm, våt klut og holde den over bryn og massere så lenge jeg gidder, det er både deilig og etterpå ikke så ubehagelig å fjerne hårene 🙂

    18. Latterlig at denne “Victoria” påstår at hun har designet dette helt selv. Dette har vært på markedet lenge og kan kjøpes for 10-30 kr hvor som helst, så vær så snill alle sammen; ikke betal 200 for dette.

    19. hvorfor redigerer du nesen mindre? det er ganske obvious + har sett deg i virkeligheten og nesen din ser ikke sånn ut at all..

    20. Kjøpte en sånn på ebay for 10 kroner noen år siden. Totalt rip-off å kjøpe det andre steder, men det er ett veldig bra produkt! 🙂

    21. syns det er gøy at du syns å nappe brynene er vondt – men silikon har du tatt, neseoprasjon, botox og restylan tar du gjevnlig OG du har tattoveringer! ironien er sterk ja :ppp

    22. eller man kan kjøpe den på ebay til typ 20 kroner 🙂 og tror den er ment til å fjerne hårene i ansiktet fremfor øyenbrynene 🙂

    23. Hei! Jeg må bare si det… men du er så sinnssykt pen, nesten uvirkelig at det går ann å se så vakker ut. Jeg skulle gjort mye for å sett ut som deg! Er blitt en fast følger av blogger din, og må si det at du skriver utrolig bra:-) ønsker deg en fantastisk uke!:-)
      Anne

    24. Fikk tatt øyebrynene mine med tråd i Tyrkia, og DET var vondt det!! Så jeg napper de heller 😉
      Men den der kunne vært kjekk til å ta den fæle barten som støtt og stadig dukker opp 😀

    25. Det er vondt å nappe brynene i begynnelsen, men dersom du napper de jevnlig blir det mindre og mindre vondt. Til slutt ikke vondt i det hele tatt. Men jeg merker selv at etter å ha latt brynene være i fred en periode, slik at de ska få vokst seg litt mer ut, er det vondt å begynne å nappe. Men etter en stund går det over lm man blir vant til det, og det gjør ikke like vondt.

    26. Jeg er en sånn som ikke klarer tanken på napping selv. Så jeg går til søskenbarnet mitt en gang i uken så får hun gjøre det! Men er det med den pinnen ganske lik sånn sjerer som du får kjøpt i butikk?
      Pilz svar!!

    27. Jeg ser at INGEN her har tenkt på noe så lurt og simpelt som bedøvelseskrem på området som skal nappes! Man kan feks bruke bedøvelseskrem som er beregnet for analsex, det får man kjøpt på kondomeriet 🙂

    28. Dette syntes jeg var dårlig gjort sophie! å lyve så mye om en produkt bare for å anonsere. Jeg er en som sliter med unormalt hårvekt, har prøvdt alle medtoder for hårfjeringog akuratt den spiralen som du anonsrer for har absulutt vært den VERSTE og VONDESTE HÅRFJERNINGSMETODEN jeg har prøvd..Den funker akuratt som en pinsett, mener flerepinsett samtidid. Jeg syntes pinsett er mye bedere fordi den napper ut hår. Denne spiral greiea drar hårene ut istedenfor å nappee og dermed gjør det kjempe vondt. enkel sagt smerten er som å fjerne en tatovering. AUSJ ja

    29. Skal til Oslo denne uken å skal være dær i to uker, så lurte jeg på om at du kunne skrive hvor og når du skal noen plass sånn at jeg kanskje møter deg, det hadde vært veldig kult! 🙂 elsker bloggen din, stå på! <3

    30. Hei! Jeg ville bare rose deg for all arbeidet og fokuset du har på gode hjertesaker! Jeg elsker å lese bloggen din i likhet med flere tusen. Du er ganske rett fram, inspirerende, skriver om saker som mange jenter er opptatt av og er ekte. Jeg husker å ha oversett bloggen din tidligere fordi jeg tok deg for å være uinteressant, blond og dum. Huff, skammer meg når jeg tenker tilbake, men det har kommet noe godt ut av det, og er blitt bevisst på at man ikke skal dømme.
      Jeg kom over dette “Mange hundretusener av dyr blir brukt til dyreforsøk hvert år, bare i Norge. Forsøksdyr blir smittet med sykdommer, skadet, forgiftet, og drept etterpå.
      Bruken av dyreforsøk bygger på et paradoks. Dyrene ligner mennesket så mye at vi bruker dem som modeller for oss selv, men de påføres samtidig smerter som vi ville kalt tortur overfor et menneske.”
      Det var noe jeg ikke visste før, jeg linker til siden, i tilfelle du ikke har vært borti denne siden før 🙂 jeg har lært mye nytt.
      http://www.dyrevern.no

    31. Wow, det så litt skummelt ut, hadde vært redd for å bare ta vekk hele brynet. Hahha, den var jo så stor. Men så bra du fant noe som funker for deg da! Jeg liker aller best napping med pinsett, synes ikke det gjør vondt i det hele tatt og jeg får bort alle hårstrå jeg vil! Synes forresten at brynene dine har vært fine den siste tiden, har ihvertfall ikke sett noe stygt ved dem. Synes de ser så naturlige og fine ut!

    32. Den må jeg skaffe meg!!
      Til alle dere, og selfølgelig Sofie. Jeg vil anbefale dere en sykt bra mote side!
      Trykk på denne linken så kommer dere til blogg innlegget mitt, og deretter trykk på (sheinside.com)!
      LOVELOVELOVE!

    33. Hahah, jeg klarer ikke nappe brynene mine selv! Funker hvis jeg går til frisør eller noe og fikser dem, men når jeg gjør det selv klarer jeg alltid bare å komme meg gjennom et bryn, så må jeg gi opp. Så til nå har jeg for det meste bare brukt øyenbrynskniv, men hvis den funker så burde jeg jo prøve den!

    34. Lissie: VCet, det er så utrolig vondt! Jeg har også brukt kniv da jeg var yngre, men føler man får så stygge “nupper” når håret begynner å vokse ut igjen, noe jeg ikke synes er like fint.

    35. Sarah.M: Hehe nei, man legger veldig godt merke til hvilke hår som blir festet, den tar et mindre område enn det ser ut som! Jeg synes napping med pinsett er vondt, men det kommer vel ann på teknikk, om jeg gjør det hos noen som er proff kjenner jeg det jo neste ikke. Og tusen takk skal du ha 😀

    36. Anonym: Da kommer det tydeligvis helt an på person til person – jeg syntes ikke denne var vondt, og den fungerte fint for meg. Jeg ville ikke ha reklamert for noe jeg ikke liker, som regel får jeg teste 4-5 forskjellige og velge hvilken jeg skriver om, om jeg i det hele tatt velger å skrive. Og nå ble det denne, da:-) Håper du finner noe du blir fornøyd med da!

    37. åh jeg har den ! Men jeg syns det er litt vanskelig å bruke den under brynet, sikkert for at jeg er litt pingle også.. Men jeg har ganske lange vipper og noen ganger så føler jeg at vippene setter seg så lett fast i den tingen så er redd for å nappe de ut også, har du noen opplevelser med det?

    38. Hei Sophie! Digger bloggen din 😀 Ser du har så fine lepper, kan du skrive noe om hva slags type filler du bruker og eventuelt hvor mye, behandlingsprosessen etc? Det hadde gjort en fast leser veldig glad 😀 Stå på som du gjør, du er ei flott jente! La aldri noen fortelle deg noe annet :))

    39. tror jeg må teste den 🙂 Syns du har fine bryn jeg, de ser ikke så falske og rare ut som enkelte andre bloggere…
      Jeg hater å nappe bryn og får det aldri til. Jeg prøver å tegne de så de blir mer markante, av og til permanent farge, ellers har jeg så lyse bryn at jeg føler jeg blir så “blek” liksom, må ha litt farge…
      Men ang. napping… Jeg hater det. Så jeg tar høvelen jeg, en vanlig høvel, og barberer forsiktig under bryna… (tar jeg for mye er det bare å tegne på det som mangler LOL 🙂

    40. Selvfølgelig gjør det vondt, alle synes nok det, men kanskje i forskjellig smerte grad. Men du må bare gjøre det noen ganger så blir det bedre og bedre..

    41. Synes du har fine bryn jeg så skjønner ikke hva folk klager på…
      Men denne virker genial! Er heller ikke så glad i å nappe brynene mine selv, så denne skulle jeg hatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg