dilemma

Hvem hadde trodd at å bytte trekk på en sofa krever høy IQ? Eller, kanskje man ikke trenger høyre IQ enn normalen, og jeg vil ikke framstille meg selv som dummere enn nødvenig, men det finnes dager hvor jeg har problemer med å åpne dører. Altså, dere vet den følelsen. Du er på besøk, dere står i gangen, dere skal si hadet, og så får du faen ikke opp døren. Den er låst, den er tung, du må dra den inn litt først, gudene må vite. Men der står dere, og du humrer fram “hehe, er tydeligvis hjerneskadet jeg” eller noe i den duren, besøket ler høflig med, og åpner døren for deg. Eller når du skal dusje hos andre. Det finnes lite i verden som da virker mer komplisert enn en fremmed dusj., Hvordan får man rett temperatur og vanntrykk? Komplisert! Uansett, slik er det å bytte trekk på en sofa. Man trenger ikke å være dum for å ikke få det til, det er bare ikke så lett som det ser ut.

Så, etter 3 (!!!!) misslykka forsøk har vi nå en mørk sofa – eller, faktisk bare en halv. Vi fikk ikke til å bytte undersiden, for da må vi ha et spesielt verktøy som jeg trodde jeg hadde kjøpt, men det var tydeligvis feil. Han på Clas Ohlson sa “kanskje kjæresten din har en verktøykasse du kan se i?”. Da lo jeg hele veien hjem og spurte om han hadde verktøyet som krevdes. Det hadde han ikke, men han er i det minste brun! (Når gutter har brunfarge. . det gjør liksom opp for alt i min verden).

Den berømte sofaen – mørk over, lys under. Hele grunnen til at jeg har denne, er fordi den sto her fra før av – men, jeg har bestilt ny, som forhåpentligvis kommer straks. 

Nå venter et møte, og så MILEY I KVELD!!! SEES DER? 

20 kommentarer
    1. Hahah, sophie! du er så herlig 😀 Det å bytte trekk på sofaen er ikke noe lett nei, jeg har ikke gjort det selv men jeg har noen venner som gjorde det for litt siden. De gav til slutt opp og endte med å heller kjøpe en ny 😛
      Selv bor jeg enda hjemme, men kanskje jeg også kommer til å stresse med det her en dag, hvem vet 🙂

    2. Jeg jobbet i møbelbutikk og der hadde de jo slike sofaer man kan bytte trekk på- noe jeg ga tydelig uttrykk for når jeg solgte den type sofa “enkelt å bytte trekk på slik at du kan bytte til sesong, eller hva man måtte ønske”… når dagen kom for bytting av trekket på utstillingsmodellen var det jo jeg som måtte bytte trekk på detta beistet! Jeg ler bare av tanken den dag i dag.. hørte lang vei på sømmene at dette egentlig ikke passet til sofaen.. fikk jo på trekket til slutt.. etter sykt mye om og menn! :O
      Forstår valget om å kjøpe ny sofa godt 🙂 hehe

    3. Haha, er faktisk overraskende utfordrende med dusj og dører. Det er liksom de to tingene i ett hjem som ofte har “litt spesielle teknikker” for at ting skal funke. Kos deg på Miley i kveld!

    4. Ååååå så heldig du er som skal på Miley konserten! Du er et stoooort forbilde for meg! Skulle egentlig på klessalget det, men så måtte jeg være med på en teater greie, akukurat 1.juni klokka 12:( Skal du ha flere klessalg eller noe annet der man kan møte deg?

    5. Åååååh, er så glad på dine vegne, sophie!!! Lionheart ligger på 4. Plass på topplista for øyeblikket! Håper den blir der lenge for jeg digger den😀😀😀

    6. Haha, åh så genial beskrivelse av et altfor velkjent problem. Altså de mannevonde dørene hos andre venner! Begynte å le av teksten mens jeg er helt alene, så da skriv du faen meg godt! 😀

    7. Må bare si det: Du er suuuper flink til å synge og hører på Lionheart på repeat! Gleder meg masse til du kommer ut med mer musikk :D:D:D

    8. Har nettopp sett ferdig sesongen av “Bloggerne”, og fy flate! Fikk sånn respekt for deg! Fikk så vondt av deg da ting ikke var så lett. Jeg har det litt sånn nå, føler meg helt alene og er usikker på framtida. Håper du har det bedre nå, men uansett; du framstod så ekte, ærlig og “normal”- man tror jo gjerne at bloggere er en egen rase, haha. I tillegg var det klart mest interessant å følge med på ditt liv! Uansett, du er flott!

    9. Hadde så lyst til å dra til Oslo for å se Miley og for å dra på klessalget ditt!! 🙁 WÆÆ… Hvis det er noen rester (hah) kunne det ikke vært mulig å selge det over nettet? <3 Hahahah

    10. Heihei! lurte på om du kunne ha laget et hove innlegg “tips til hove” eller “hva som er lurt å ta med/ikke” og skrevet litt generelt om det? Annais laget akkurat et sånt innlegg, men hadde vært så mye mer til hjelp hvis du hadde skrevet noe lignende, siden du er så flink til å utdype deg, og ikke minst så skriver du så interessant!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg