rette håret – slit eller ikke?

i samarbeid med makestyle.no – rettetangen er sponset 

Jeg er vel ikke den eneste som har hatt dette dilemmaet : håret er slitt som bare pokker og man ser ut som en hest om man ikke grer igjennom det minst ti ganger i timen (spesielt når man har extensions), og det eneste som er ut til å gjøre håret finere, er når man retter det ut. Hver gang jeg retter håret ser det mindre slitt ut i noen få timer, men jeg vet at dette er en vond sirkeli som i bunn og grunn bare betyr at jeg skader håret mer. Derfor har det passet meg midt i blinken å legge min gamle rettetang på hylla for en stund, mens jeg testet ut corioliss k3 i samarbeid med makestyle over en periode. Forsjellen på denne og min gamle GHD er at denne blir varmere, OG at den behandler håret mens man styler det. 

Før og etter – her har jeg brukt 6 minutter på å rette håret (ja, jeg tok tiden). 


Jeg har veldig slitt hår. Både mitt eget på grunn av gjentatte behandlinger, men også extensions som er kjent for å bli fortere tørt og slitt enn naturlig hår. For dere som har fint hår fra før av er det kansje ikek en nødvendighet å bruke denne (selv om det absolutt ikke kan skade), og heller ta produkter ved siden av. Men for slike som meg med slitt her, er denne en “lifesaver”, eller rettere sagt “hairsaver”.

 Denne rettetangen har altså en kapsel som inneholder behandlingen du trenger for å få et sunnere og friskere hår, mens du retter det. Det er to forskjellige alternativer – keratin elixr som styrker håret og gir det protein, noe som betyr at håret blir sterkere og sunnere, eller argan shine som tilfører fuktighet, lukker skjellaget og pleier håret. Jeg har aldri hørt om en rettetang som dette før, har dere? Jeg vil tippe det er ganske unikt, og da slipper man å tilføre masse produkter ved siden av rettingen.

 Min favoritt er keratin elixr. Håret mitt har blitt utsatt for ekstremt mye behandling de siste årene, jeg har jo variert mellom å være blond og brunette flere ganger i året. Keratin Elixr passer for de som har vært utsatt for nettopp behandliger slik som meg, og det gjenopptar sunnheten i håret ditt.

 Argan shine fungerer også veldig bra for oss med extensions, den hjelper om du har tørt og krusete hår – den tilfører nemlig masse fuktighet, noe jeg helt klart kunne føle mens jeg testet den ut. Håret ble så glatt! 

Det følger med 12 behandlinger av keratin elixr i stylingjernet – du har altså 12 behandlinger med på kjøpet, men refill kan også kjøpes HER. Man kan selvfølgelig bruke jernet uten å sette inn en kapsel og behandle håret, da vil jeg si den funker som en vanlig GHD, bare enda bedre – jeg har faktisk ikke brukt min GHD etter at jeg fikk denne! Og JA, man kan lage krøller med den også. Om dere allerede vet hvordan dere gjør det med GHD, så er det samme konseptet, men jeg personlig synes det er lettere med denne siden den holder høyere temperatur. Jeg kan sikkert vise dere i et innlegg senere hvordan den prosessen er, men om dere er utålmodige finnes det masse fine videoer på youtube som viser det bedre enn jeg klarer å forklare. 


Dette er et produkt jeg varmt kan anbefale videre til dere, spesielt oss med extensions – det kan jeg ikke få understreket nok! Jeg er sikker på at håret mitt vil holde mye lengre nå, enn med vanlig rettetang. Dere kan bruke koden sophie21 og få hele 20% avslag om dere ønsker å kjøpe den, og tilbudet varer ut mai  HER finner dere corioliss k3! 

Jeg er usikker på om det er mulig å kjøpe denne i butikk, men jeg har iallfall ikke sett den noe steder, så jeg vil tippe at den kun er tilgjengelig på makestyle enn så lenge av norske leverandører. 

48 kommentarer
    1. Tvila på at den rettetanga utgjør særli stor forskjell – slite på håre gjør den uansett.. Og når den i tillegg e varmere så..

    2. Har en slettetang fra dette merke selv, som jeg har brukt i 3 år nå. Utrolig fornøyd med den, og bruker den omtrent hver dag. Har ikke opplevd noe slitasje i håret av den, så dette merket er et kupp 😉 Anbefaler å prøve ut corioliss sin sealant serum som gjør håret skinnende og mykt, veldig fornøyd med produktet 😉

    3. Hvorfor kan du ikke merke innlegget som annonse, i stedenfor “i samarbeid med maketyle”? virker som om du prøver å pakke inn sannheten om at det er reklame på bloggen din? virker som om du er redd for at vi skal tro at du er veldig opptatt av å tjene penger på bloggen din, og det er ikke noe i veien med det, for det er d-i-n blogg(/jobben din). I likhet med alle andre blogger så er det reklame her også. Og i siden du flyttet til Oslo føler jeg det har blitt mer , du trenger vel kanskje mer penger nå, siden du tross alt bor for deg selv pg det er forståelig, men du trenger ikke å vri fokuset bort fra at det er reklame, for det er det…

    4. Det er en egen knapp på tanga for å skru av tilførsel av væske fra kapsel under rettinga. Trenger ikke ta ut kapselen for å rette uten væsken. 🙂

    5. er du helt fornøyd med nesa di nå?
      har du noen arr inni eller på nesa?
      den er utrolig fin og jeg har skikkelig lyst til å ta operasjon jeg også!! hvor lenge måtte du ha på bandasje/plaster osv?

    6. Har du hørt om Steampod? Vil anefal den på dæ stærkaste. Den slit 80 % mindre på håre! Den dampa håre før varmeelementan går over dæ, og håre blir suuuuperglatt heilt tel neste gong man vaksa dæ! Når eg retta håre med den og legg meg tel å søv, så treng eg faktisk ikkje børst håre når eg står opp en gång, før håre e så mjukt og glatt at dæ ikkje blir nåen floka, dæ ser ut akkurat som dæ jor dagen før. Eg elska den så sinnsykt høgt <3 Og med tanke på at den slit så utrulig lite på håre, så passa den PERFEKT før meg og deg å alle andre som har slitt hår, og ønska å plei dæ å kom ut av den onde sirkeln, men FORTSAT ønska å rett håre!
      Veit at Steampoden ikkje e så kjent i Norge, prøvd å sku kjøp den i Bergen då eg va på besøk hos kjeresten, men dær va dæ ingen som hadde hørt om den! Leita meg ihel på frisørsalongan rundt om kreng.. Her i Lofoten derimot, så har vi hatt den i nærmare 1 år, og her e den og tel salgs på enkelte salonga. Vil bære prøv å spre budskape om den, då den e så ukjent! Revolusjoneranes produkt deher 🙂

    7. Men… Når olje blir mikset med varmen, blir ikke håret da litt “fritert”?
      Jeg vet ikke, men så bare litt upraktisk ut…

    8. Hei! Har en link/video jeg vil dele med deg! Den handler om 9 hunder som har blitt brukt som test-dyr på et laboratorie hele livet. De har med andre ord levd hele livet sitt i bur, uten å ha sett dagslyset eller vært ute. I video’en får vi se at hundene er reddet, og at de for første gang i sitt liv slippes ut i en hage, sammen. Reaksjonen til de vakre skapningene er priceless. Håper virkelig du tar deg tid til å se denne video’en 🙂
      http://www.tv2.no/2014/05/18/nyheter/innenriks/5606095

    9. er det virkelig bedre for håret også..? jeg sliter med det samme problemet men jeg vil ikke prøve det uten å være 100% sikker på at det er bedre og ikke gjør det værre..? <3

    10. Håret ditt ble kjempefint!!! Jeg tror jeg må invistere i en slik en selv om ikke lenge, hater å tenke på at jeg sliter håret mitt hver gang jeg krøller eller stritter det!! 😛

    11. Rettetangen selges også i frisørsalonger som Studio Alf. De som sier at olje og rettetang sammen gjør mer skade enn nytte vet ikke hva de snakker om. Rettetangen damper ut oljen naturlig, det renner ikke ut av den! Men husk alltid å bruke varmebeskyttende spray før bruk for optimal beskyttelse. En helt fantastisk rettetang! Hilsen frisør som selger Corioliss

    12. Sophieeee!
      Du har kanskje ikke fått det med deg ettersom du ikke bor her lengre, men nå er det sirkustid igjen her nord, og jeg hadde håpet du kunne oppfordre leserne dine til å rive ned plakatene, slik du pleier!

    13. Har hatt tapeextensions et par ganger nå, og du bør definitivt prøve ut Hairtalk, som er produkter man kan bruke på både tape og eget hår, fikk med conditioner, detangler, olje og diverse da jeg kjøpte tape første gangen, og har aldri brukt noe annet siden! Conditioneren sprayer man på flere ganger om dagen gjerne, og det gjør at extensionet holder seg friskt og at det ikke blir tørt:)

    14. Det er en grunn til at GHD sine tenger ikke blir varmere enn 180 grader, og det er fordi ved varme over 180 blir håret langt fortere skadet.
      Og, du har ALT for mye hår i hver “passasje”, ved mindre lokker ved hver retting vil håret ditt bli ordentlig rett, uten de stygge hakkene du nå har i bakhodet.

    15. Jeg sliter med håret mitt men kjøpte hårkuren til kan Thomas før helgen og testet den i forgårs. Aldri hatt så rett og fint hår før som jeg fikk med den kuren. Hjalp veldig på mitt hår 🙂

    16. Det er vel og bra at du driver med reklame, forstår at du må det for å få penger til å leve. Men sørg hvertfall for at det du reklamerer for har en viss troverdighet. Mer varme på håret = mer skade. Invester heller i en god varmebeskyttende spray, og prøv å kutte ned på hvor mye du varmebehandler håret, så blir det så mye bedre.

    17. Remington har en rettetang ned keratin, den har vært ute leeeenge:) kjempe god å styrker håret! Rs9580 eller noe:) bare ett tips, mener på den er mye rimeligere også. Bruker ghd nå, men remington i alt annet. Finnes ikke bedre stylingjern etter min mening 🙂

    18. Har brukt en rettetang fra det merket der i et par år nå! superfornøyd, å går mye fortere å rette håret! den river heller ikke i håret når du bruker den noe som er et stort pluss for meg. kjøpte også en ganske fancy en med sebrastriper inni, superherlig. den er alltid med meg, og jeg elsker den!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg