hei fra masterchef!


sponset jakke og skjerf

Jeg er, som tidligere nevt, i Danmark for å spille inn kjendisversjonen av Masterchef. Bloggingen kommer derfor ikke til å være helt som vanlig disse pågående dagene, men det er jo egentlig bare greit – da blir det jo ekstra spennende når dere får se det på tv! Jeg håper dere der hjemme krysser fingrene for meg, og om ikke, får vi oss alle forhåpentligvis en god latter. Det finnes så mange negative aspekter ved å være en “kjent” person, men slike dager som dette, er verdt absolutt alt sammen. For som jeg koser meg!

Hva synes dere om den nye Barfota-anorakken min, forresten?  Ikke bare har den det norske flagget på seg, som er en detalje som jeg elsker på ytterklær, men den er herlig lyserosa! Den kommer nok til å bli brukt en god del framover, både nå på våren, og mot høsten igjen. Jeg skal snart på en svipptur hjem til Harstad, og der kommer jeg neppe til å ta den av overhode, så kaldt som det er der nå. Jakken er laget av vindtett materiale som vi alle trenger her i nord – selv var jeg nære på å kjøpe en jakke fra Helly Hansen i fjor, men det ble bare med tanken. Denne fra Barfota fikk jeg først sett på Ida Wulff sin blogg, og da klarte jeg ikke å motstå. I need it! Den er perfekt til gummistøvler og vintersko, samt converse. ., Ja, egentlig alt, sett bort fra høye hæler. 

 

Jakken kan kjøpes HER 

Skjerfet er også nytt – jeg er en av de som har styrt unna skjerfene fra acne, både på grunn av høy prisplass, men også det etiske bak skjerfet. Dette skjerfet er riktignok 100% lammeull, og jeg tipper flere av dere vil stille litt sprørsmålstegn ved dette og min ellerse avstand fra slike produkter, men om man gjør litt research på produsenten og hvor det kommer fra, kan kan se at dette er ikke noe å bekymre seg for. Det er “desverre” slik at lam blir spist her i norge, og sauene trenger å klippes enten de spises eller ikke. At det går noen steder er jo da bare fint, synes dere ikke? Og skjerfet er nydelig, det går lett to ganger rundt halsen og det ligner på acne sitt men til 1/3 av prisen. HER kan det kjøpes, om dere skulle være interesserte.

 


 

 

Vel,  nå er det kokkekonkurranse – ønsk meg lykke til, og takk for masse fine tilbameldinger i går på Lionheart! Gleder meg minst like mye som dere, om ikke mer. Det blir spennende å la dere få høre hele 🙂 

 

52 kommentarer
    1. Du har helt rett når du sier at det er en forskjell mellom lammeull og andre dyr! Ullen må uansett av, og de lider ikke når den blir fjernet, faktisk bare en lettelse for de pga floker og varmen. Du er flink og et godt forbilde <3 ilu

    2. Acne sitt Canada skjerft er også 100% lammeull og ullet blir tatt på en human og etisk måte. Få faktaene dine riktig før du uttaler deg.

    3. For en god stund siden leste jeg her på bloggen at du for første gang brukte en stekepanne og skulle lage pannekaker.Og var såå stolt fordi du fikk det til..
      Og så skal du være med i en matkonkurranse???
      Men det er klart,hva gjør man ikke for å vise trynet sitt på tv i 3 minutter.!

    4. Uff, Reklame Reklame Reklame… Det er kjedelig og jeg blir IKKE motivert til å kjøpe noe!!! Det tar jo helt av, du har blitt til en ren reklameblogg… Fy

    5. Det at acneskjerfene er dyre det skal jeg ikke si noen ting på og det at du sier at acne har skjerf laget av angora skal jeg heller ikke si noe på, men når du sier at acneskjerfene er laget av angora så blir det litt feil i mitt hode. Det er faktisk flere modeller og typer acne skjerf. Ja, det er en type som eg laget av angora men det er også en type (om ikke flere typer) som er av 100%lammeull. Du kan ikke ta alt under en kam, hahah. Men jeg digger deg og bloggen💗 no hate

    6. Emma: Hun skrev ikke noe om at det var angora 😉 Men det Sophie sikkert gjør, er at hun boikotter hele acne merket fordi de har produkter med angora pels.

    7. Sauer har like mye rett til å ikke bli utnyttet som andre dyr som f.eks kaniner. Mens villsauer har en ullmengde som er tilpasset omgivelsene, har moderne sauer blitt avlet frem av oss mennesker til å ha mest mulig ull som gjør at de må klippes. Ullklær er direkte knyttet til slakteindustrien. At du kjøper lammeull viser produsenten at dette er et produkt du vil ha og da kommer de jo ikke til å slutte og lage det og det blir bare slaktet flere og flere sauer. Man stemmer med pengene sine hver gang man kjøper noe. Så ikke prøv å si at det er mer etisk og kjøpe et skjerf av lammeull i stedet for angora. Du spiser ikke kjøtt, men du støtter kjøttindustrien når du kjøper skinn og ull.
      http://veg-veg.no/vegan/ull_og_veganisme

    8. Idioter hele gjengen :)) Selv om Acne har flere typer skjerf og at du kun kjøper det som er 100% lammeull, så støtter du jo også produksjonen av angoraskjerfene.

    9. Man slakter ikke en sau for å få ulla dens, Silje. Man klipper sauen for at den skal unngå floker og diverse annet som kan være ubehagelig for den, og lar sauen gå i noen uker uten ull før den vokser ut igjen og prosessen gjentas. Det er ikke noen sammenheng mellom slakting og klipping av sau, sorry. Er ingenting uetisk med ull.

    10. Silje over: Sauen som blir kippet blir jo til slutt sendt til slakt.. Så det er like uetisk som angora. Og siden Sophie Elise ikke spiser kjøtt, så støtter hun kjøttindustrien når hun kjøper lammeull. Mye av ullet i Norge blir også importert fra Australia og Englad blant annet, der dyreveldferden er mer grusom.

    11. hehe drite deg ut på tv igjen nå, så gøy 🙂
      BTW helt jævli sangstemme å sang du vræler av deg, huff ikke bra.. lykke til hahaha 🙂

    12. Men si meg en ting kjære jenter, hvor skal vi få maten i fra om vi skal la være å slakte dyr?….
      Btw, du er kjempe fin Sophie! 🙂

    13. Ellen: vi har tilgang på uendelig mengder mat fra grønsaker, frukt, bønner, ris, korn osv. Flere og flere velger og spise mindre kjøtt i dag. Det burde ikke være fremmed for folk at man kan leve utmerket uten kjøtt. Se dokumentarer som Earthlings, Forks Over Knives, Vegucated, Hungry For Change, Food Matters og mange flere vist du er interessert i å lære mer om temaet. Og ikke spise animalske produkter er ikke bare bra med tanke på dyrs rettigheter, men også miljøet og helsen.
      meatless.no

    14. Anette? Virkelig?
      Føler du at du får veldig mye ut av å si stygge ting? Gir det deg glede? Får det deg til å føle deg bedre?
      Blir så oppgitt….

    15. lykke til, du kommer til å klare dette 🙂
      du er en utrolig fin 🙂
      så på med den brae bloggen din, leser den ofte 🙂

    16. Selvfølgelig blir sauen slaktet til slutt, men det blir den uansett uavhengig av ulla dens. Det er på ingen måte å støtte kjøttindustrien ved å bruke ull da disse to ikke har en sammenheng. Eneste sammenhengen er at kjøtt og ull stammer fra samme sau, men sauen bøter likevel med livet uavhengig av om den blir klippet eller ikke. Saueklipping er kun for å stelle bra med sauene! Jeg passer jo på katten min med å greie pelsen fri for floker, og får den ei jysla stor floke helt inntil skinnet klipper jeg den av for kattens velvære. Slik er det med sau og. For mye ull på en sau gjør at den lettere hekter seg fast i gjerder, kvister osv og i verste fall kan det ende med livet tapt. Ikke minst er flokete ull vond og smertefull for sauen. DERFOR klipper man den, og da kan man like så godt bruke ulla til noe fornuftig i stedet for å kaste den.
      Og ulla i skjerfet til Sophie er 100% norsk om jeg ikke tar feil.

    17. Skjerfet ditt er helt likt som de som acne produserer og blir sikkert laget på samme sted. Forskjellen er bare at acne kan ta 300 kr ekstra for at det står acne i det. Men merkelappen som du har på ditt skjerf (hvor det står at skjerfet er 100% lammeull) er helt lik som den merkelappen i acneskjerfene, og størrelsen er også helt lik… Det eneste som er forskjell er at acne ikke selger de skjerfene i rosa

    18. Det der var jo akkurat som å si :” jeg spiser kjøtt, fordi dyrene blir drept uansett, og verden kan ikke svømme i kjøtt” du hører hvor dumt det er ?

    19. Hei kjære du 🙂 Høres spennende ut! Lykke til!
      Mulig du allerede svarte på det jeg nå skal spørre deg om, men fant i så fall ikke svaret ditt i mellom alle kommentarene.
      Jeg lurte på om du kunne si meg litt om hvordan DU syntes Ving selskapet er og hvordan Tyrkia er. Skal for første gang til Tyrkia (Side) nå i Juni 🙂

    20. Hei! Ja å bruke klær med saueull i er ikke noe å bekymre seg for. Vi har sauer på hytta (villsauer) og ullen bruker vi å selge! Sauene som blir klippet har det kjempe fint. De får ny og frisk ull som vokser ut mens de går fritt på fjellet og spiser!:-)

    21. Jakken var veldig fin, men hvordan får man den på seg?? Må man liksom tre den på seg som en genser? For det virker ikke særlig praktisk… haha 🙂

    22. acneskjerfet er også 100% lammeull, og det skjerfet fra buyhelset koster ikke kun 1/3 av prisen. det o’ så kjente skjerfet fra acne koster 899, mens dette derimot koster 499. 🙂

    23. Acne sitt mest populære skjerf er også lammeull, ikke angora. Og hvis du tenker at du ikke vil støtte de pga av at de har brukt angora, så er det veldig mange klær du ikke kan ha 🙂 de er derimot sluttet med slik angora produksjon. Vil anbefale deg å gjøre god research på slikt!

    24. Elsker deg sophie! Selv om du har mye penger, så bruker du ikke så mye på merkeklær. Du er et fint forbilde, og viser folk at man ikke må ha merkeklær for å være populær. Og så gir du mindre press på oss lesere også. Du er annerledes, og får ufortjent mye pes, men du er best! Har fulgt bloggen din siden du starta den, og kjekt å se utviklingen. Hehe! Vi trenger ikke unødvendige merkeklær som alexander wang, michael kors, ugg, canada goose, og så videre. Virker som om folk liker merkeklær for å vise at de har mye penger osv. But who cares? Love u, sophie! Liker når du var åpen om abort, depresjon osv fordi det angår oss kvinner også. Du er sterk som står fram om det. Bedre å ta abort enn å vise det fram når man ikke er klar. Kristne mener at man burde ikke ha sex, men da er de dumme i hodet. Folk har sex fordi det er godt, og ikke pga reproduksjon. Vi har gode prevensjonsmidler på markedet. Det er mulig å bli gravid om man bruker p-piller, så. Folk er ikke klar for barn, og de må jo først ta utdannelse, leilighet osv. Jeg ville gi barnet beste mulighet, og derfor venter med barn før jobb, leilighet, bil osv er på plass.
      Irriterer meg over at folk klager og klager, norge er virkelig en klagenasjon. Vi må være glade for det vi har. Tak over hodet, mat på bordet, utdannelse og så videre. Vi er virkelige heldige. Noen klager over at de ikke har så mye penger, men hallo. Jobb mer, viss de vil ha mer penger. Noen klager fordi de ikke har merkeklær og så videre. Love u, sophie! Heier på deg 🙂 bra du ikke bruker restylane! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg