dag 5 i Tunisia

I dag var nest-siste dag med sol, for på lørdag, selveste 17. mai, går flyet herfra allerede 06:00 om morningen – DET er tidlig, det! Huff, jeg blir nesten småkvalm av tanken, men det er jo verdt det for en herlig uke i varmen. Jeg begynner å komme skikkelig inn i det moduset at jeg gruer meg til å komme hjem. Jeg savner leiligheten, og det skal bli godt å komme inn der å lukte duftelys, legge seg i sengen, se på tv, spise norvegia og alt annet som hører hverdagen til, men det er jo egentlig mye bedre å være i varmen og sole seg hver eneste dag. . Jeg elsker å reise, og får alltid litt panikk når jeg ikke har mange reiser planlagt framover, så nå ser jeg allerede på biletter til nye reiser for meg og min! Vi skal iallfall til Paris i August (jeg prøver desperat å gjøre det om til en tradisjon, haha) men det er jo så dyrt å være der. . Derfor må jeg kapre de billigste flybilettene som finnes, vet norwegian kjører salgt noen ganger, så jeg får rett og slett bare følge med der. Men, nå skravler jeg ivei, her kommer bilder fra nok en fin dag! 

Det er ikke alt for lange tiden igjen som sagt, og jeg presser på for harde livet – men kjæresten er enda mørkebrun og jeg er litt sånn rød / flassete / orange. Det har faktisk vært overskyet idag så jeg klarte å lese over 100 sider i den nye boken uten solbriller, og det er jo herlig, men brunfargen var ikke til å se noen endringer på. . 

Etterhvert innså jeg nederlag, og vi spiste lunsj oppe på rommet. Vi hadde lastet ned toy story 2 kvelden før, ettersom vi så nummer 1 rett før vi dro ned hit, og spiste pizza mens vi koste oss. Herlig formiddag, elsker å slappe av med min beeste ♥ Altså, herregud kan jeg ikke slutte å være forelsket snart? Begynner å bli dårlig av å ha sommerfugler i magen. 

Nå ute på kvelden dro jeg og kjæresten på stranda for å ta bilder, det er obligatorisk når man er på ferie i syden. Lyset er så fint når solen begynner å gå ned, og alle bildene ser helt proffe ut! Til og med kjæresten min som alltid får kjeft hos meg når han tar bilder slipper billig unna, for alt ser jo fint ut. Og ikke minst ser jeg brun ut, haha! Jada jeg vet, jeg skal slutte å være så obsessed med det. . 

Kjolen min er fra nelly HER – reklamelenke

 

Min fine! 

Nå på kvelden har vi spist Sushi på en av resturantene på hotellet, og det var sååå godt! Jeg har savnet sushi, haha. Etter det dro vi på en bar for å røye vannpipe, og nå står kjæresten og tripper på gulvet og venter på at jeg skal på ferdig med det evige styret mitt på pcen. Ah, jeg har aldri fri. . Tenk, nå har jeg jobbet med mail og blogg siden klokken 19, og midnatt er her. Det er ikke så lett som mange skulle tro, det med å aldri ha ferie. 

Vet dette ble en smule stresset og lang tekst, og jeg har så dårlig samvittighet for å blogge dårlig når jeg er på ferie. . Håper det er OK, og at dere vet at jeg prøver 🙂 Vel, jeg må nesten komme meg av pcen, ble fanget en stund når jeg så etter billige reiser hit og dit. Har noen av dere erfaringer med å reise uspesifisert? Jeg er jo veldig opptatt av hotell, så har mine tvil. . Men jeg fant et tilbud HER om en uke på Kreta til 3000 kr med hotell og fly, det kan da ikke være så ille? Har aldri vært der, men hører det er sykt fint.

 

48 kommentarer
    1. Du bør absolutt ikke ha dårlig samvittighet! Du er en av få bloggere som faktisk tar denne jobben veldig seriøst, og som blogger uansett hvor i verden du er! Du må huske på det at alle har forståelse for at du også vil ha litt ferie i blandt, å det tror jeg du har godt av også 🙂 Det vil alltid være noen inkompetente drittunger som klager, men de klager om du blogger 4 ganger til dagen også, hehe! Kos deg masse sammen med din kjære, dere er hærlige sammen!
      Må også si at jeg er utrolig glad for at du fortsatt skiller deg ut – men på den gode måten! Synes det er rart at du ofte blir omtalt som den som er mest rosablogger. Du er faktisk den som fortsatt kunne kjøpt en kjole på h&m, og som ikke bare går rundt med merke klær, og vesker som er dyrere enn bilen min, hehe! Stå på, og fortsett å vær deg selv. Du er en stor inspirasjon for alle, og uansett hva folk sier – så ER du et godt forbilde!!
      klem 🙂

    2. Herreguuud så sinnsykt pen du var på det bildet der du dkriver hvor man får kjøpt kjolen! Omg, sexy babe!!

    3. Jeg syntes du er flink jeg 🙂 Jeg har reist uspesifisert og havnet på et utrolig kjedelig sted 1 gang . Men jeg mener da at du skal klare å finne like billig tur med spesifisert hotell , for de 2 siste gangene jeg har reist nå så har jeg betalt under 3000,- per pers , begge ganger , spesifisert og 4 stjerners hotel , det ene med all inclusive , så du må nok bare fortsette å lete 😀

    4. Jeg har vært en del i ulike land og steder når det kommer til syden, men favoritter er og forblir Kreta! Jeg elsker å være der, og har vært der flere ganger nå. Det er noe med folkene, og atmosfæren med det å være der. Har også reist uspesifisert før, og det har alltid endt bra! Det er også litt spennende å sitte i en buss og ikke aner hvor du ender opp henn! Moren min har også vært heldig når det kommer til å reise uspesifisert, sist gang fikk hun sin egen bungalow på stranden!
      Klem <3

    5. Regner med du har sett på desperate housewives? Mathias likner veeeeelig på Mike Delfino på bildet i dette inlegget, hahha! (:

    6. Jeg har reist uspesifisert flere ganger til hellas, å det bruker å gå veldig bra. Jeg dro på en uspesifisert tur til kypros, og havnet i agia napa! Vi kom på et lite hotell, men en dag i uken var det reiseledere fra startour der. Hotellet serverte frokost, hadde et enkelt bassemg og rene rom. Vi ble meget godt behandlet, da hotellene er avhengig av reiseselskaper for å ha gjester der.
      Mitt råd om å reie uspesifisert er å prate med noen som har reist med det selskapet før, til det landet på den tiden av året! Da vet man sånn ca hva man kan forvente seg. Jo billigere- jo bedre! Om man ikke er fornøyd med hotellet når man kommer fram kan man alltids sjekke inn på et annet hotell:-)
      På de fleste reisene står det også om det garanteres eget bad eller ikke og mange andre fasiliteter, så vær obs på å sjekke det!

    7. Så koslig dere har det, kjenner det frister såå mye å dra dit hvor du er nå!
      Bare et lite tips; om du åpner en ny fane i “incognito” vil muligens flybilettene være billigere på enkelte nettsider! Dette er fordi om du kjøper biletter på samme nettsiden hver gang ligger det i loggen din på pcen, dette gjør at prisene stiger for nettstedet har kontroll over hvor mye du reiser og hvor mye du er villig til å betale for en reise. Jeg kan ikke garantere at de blir mye billigere, men de skal vertfall synke litt om du har kjøpt med samme flyselskapet osv. 🙂

    8. Nå som dere bor i Oslo burde dere fly fra Rygge med Ryanair. Syyyykt billig! Koster ikke mer å komme seg fra Oslo til Rygge som fra Oslo til Gardermoen.

    9. Hei! Jeg ser du leter etter billige ferier, og tenkte bare å komme med et lite tips 🙂 Hver tirsdag er det supertirsdag hos Star Tour, hvor du får superbillige reiser blant annet i juni! Jeg og kjæresten min bestilte en tur sist tirsdag, og vi betalte kun 2000 kr hver for en uke i Alcudia (som visstnok skal være kjempefint), for både flybilletter og et av de finere strandhotellene 🙂 Du finner turer til blant annet Mallorca, Tyrkia, Kreta, osv.

    10. du har drømmeutseende sophie!! og det var utrolig fin sminke du hadde på bildene dine, ser såå mye finere ut med fregner og sånn:) kan du være så snill å lage et innlegg om hvor ofte du trener, hva du trener og hva slags øvelser du gjør? 😀 hadde satt utrolig stor pris på det

    11. Wow du var sykt nydelig på de bildene på stranden med leopard kjolen ! <3 og mathias var også veldig kjekk! utrolig dumt at han får hate på bloggen din... :/
      men syns du det er greit når man kommenterer at mathias er kjekk ? haha husker før var du litt redd for at mange flørtet med kjæresten din (en annen) og prøvde å ta han vekk fra deg osv, så bare si fra om du ikke liker det 🙂

    12. Jeg har vært i hellas, akkurat det stedet du skrev om og det er det beste stedet jeg har vært! utrolig koselige folk, og kjempe deilig og fine hotell/ leiligheter 🙂

    13. NB:
      Dette er ikke ment som kritikk (bare informasjon i og med at du savner Norvegia)!!
      Norvegia er ikke egnet for vegetarianere da den inneholder animalsk løpe (kommer fra magen til slaktede dyr). Tine bruker animalsk løpe i ostene sine (ikke Norbo). Synnøve Finden og Vita Hjertego bl.a. bruker mikrobiell løpe (kunstig fremstilt) i sine oste-produkter, så de er egnet for vegetarianere.
      Men siden du ikke er vegetarianer per definisjon, selv om du stort sett spiser vegetarisk, er dette kanskje noe du ikke bryr deg om. For å kunne definere seg som vegetarianer skal man ikke ha noe i kostholdet sitt som stammer fra dyr som må bli drept for å lage det, deriblant gelatin, fisk og løpe.
      Men det er selvfølgelig bra at du stort sett spiser vegetarisk, men det er ganske irriterende at du kaller deg vegetarianer, da mange av dine lesere da vil tro at fisk, gelatin osv. kan spises av vegetarianere.
      Ha en god dag!

    14. Kos deg på ferie, jeg veit ikke om noen bloggeresom tar jobben sin så seriøst som deg! Du lager kjempefine innlegg selv om du er på ferie, det er ingenting å klage på for min del! Ta en pust i bakken og vær superfornøyd med den innsatsen du gjør og har gjort!
      gleder meg til salget du skal ha snart på Hendrix!

    15. Prøv ryanair! Hvis målet bare er å komme seg ned dit billigst mulig og du ikke bryr deg spesielt om flyet (eller servicen på flyet eh), så anbefaler jeg ryanair. Dro til Paris i fjor med dem for 100 kroner den ene veien, og 200 den andre veien. Nærmeste flyplass som ryanair flyr fra for deg er Rygge, og det går buss fra Oslo ned dit. Og du, ikke slutt å være forelska. Det er det beste i verden, og man burde sette pris på det 🙂

    16. Creta er helt fantastisk! Vil anbefale deg startour.no ! Masse restplasser ig tilbud hele tiden. Hvis du booker innen 19.mai får du flybilletter fra 298! Slå til sophie!
      Vil råde deg til å bestille denne turen, 👇 utrolig vakker utsikt fra restauranten der du spiser middag(all inklusive ) og prisen var 5900 og nå er den 1900! Elsker virkelig startour! Også fikk hotellet 8,6 av 10 så, anbefales virkelig på det sterkeste!
      http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/agia-marina/atlantica-caldera-village/?season=sommer-2014

    17. KREEETA!!!! <<3 det er såå sykt fint der og alle er så kjeme hygelige der nede. de har kjempegod mat, perfekt temperatur og masse og se på. jeg har vært der to ganger og jeg anbefaler veldig å dra dit du er kjempe søt med fregner, og du er jo blitt kjempe brun

    18. Slutt å klage på brunfargen din i hvert innlegg. Du av alle, som fremstiller deg selv som om du ikke egentlig bryr deg om skjønnhet, burde vite at brunfargen ikke er alt.

    19. Har reist uspesifisert(?) to ganger før til Kroatia og Tyrkia. Begge gangene var jeg suuuuper fornøyd! Men pass på, har snakket med flere personer som har fått verre opphold.

    20. First of all er bloggingen bra, og for det andre setter jeg stor pris på at du I det hele tatt blogger og tar det så seriøst!
      Btw, vet jeg er sent ute, men jeg blir like overrasket hver gang jeg hører klippet av den kommende sangen din. Du var mye flinkere å synge enn jeg trodde, men jeg vet ikke helt hva jeg hadde forventet 😛 Det er ikke lenge igjen nå! :3

    21. hei det er mange fine bilder, du er veldig pen. jeg har nettopp fått meg blogg og jeg lurer på om du kan lese den eller bare lese den, da hadde jeg blitt veldig glad. elsker bloggen din

    22. Jeg har reist uspesifisert en gang, og havnet på 5-stjerners luksushotell. Så lenge du reiser med skandinaviske reiseselskaper skal det ikke være noe problem, de har nemlig ikke avtaler med helt crappy hoteller. I verste tilfelle havner du feks. litt langt unna sentrum eller strand, men hotellet har ofte rimelige reisemuligheter. Skulle det være for ille, skal det visstnok ikke være spesielt dyrt å oppgradere til noe bedre. (Snakk om under en 1000-lapp etter det jeg har hørt.) Uansett, man skal jo ikke tilbringe all verdens tid på hotellrommet, så 5-stjernes er ikke alltid nødvendig. 🙂
      Jeg anbefaler å prøve, den følelsen å ikke ha peiling på hvor du havner er ubeskrivelig spennende. Og tenk om du opplever det som jeg gjorde, nemlig å havne på et 5-stjernes spahotell som kostet over 2000 norske kroner per natt. Bare hotelloppholdet ville ha kostet nesten 30 000 kroner, og vi slapp unna med nærmeste ingenting!

    23. Var i kreta før 1 år sia ! Elske å ver der nede. e nydelig og folkan som e der e bare helt nydelig. e ikke mye uteliggera. å alle e snill å go. vi bodde på et familje hotell ikke det fineste men var helt ok…
      familien som hadde hotelle var fantastisk. tok oss gått inn i varmen. ( vi fikk tillome en tur lenger ut på øya som svert få turista får lå til å dra) åsså e det masse hjemløsse katte der, men alle kattn der laga ” reier” på hellig jor som dem klate det. der er det ikke låv til og jøre så mye.. føreksemepl e det ikke låv å røyke der :S 😛

    24. Er helt nydelig der! Perfekt for kjæresteferie hvertfall! Har vært der selv opptil flere ganger å skulle gjerne ha tatt meg en tur i år også. Anbefales virkelig! 🙂

    25. Du må ikke ha dårlig samvittighet Sophie! Du blogger en gang om dagen med MASSE fine bilder når du er _på ferie_. Det er mer enn man kan si om mange andre toppbloggere. Utrolig godt for oss lesere at du tar jobben din så seriøst. Gi deg selv litt cred. 🙂 Du holder svensk-blogg-nivå ;p

    26. Jeg vil sterkt anbefale deg å reise til Platanias på Kreta. Bo på plaza di porto, et kjempefint hotell rett på stranden og rett ved sentrum. Dårlig shopping, men bra strand og veldig bra uteliv. Hotellet er superfint, verdt hver stjerne. Dra inn til Chania for å shoppe, lei bil og kjør rundt. Det er så utrolig mye fint å se der, og veldig uproblematisk å kjøre også 🙂

    27. Koselig!
      Ja vi vet at du gjør det du kan, du har tross alt lovt til å ta deg litt ekstra fri på ferie!
      Klem

    28. Så perfekt bilde du har til pc-bakgrunn! wow! Er det deg og kjæresten? 😀 Skikkelig nydelig, hvem tok det?

    29. fin du er sophie! du er den eneste toppbloggeren jeg har fulgt med på lenge, og du er alltid like flink til å oppdatere! kos deg videre!

    30. Åh så fin du er sophie! <3
      Angående Kreta, det er et utrolig fint sted og jeg har vært der tre ganger nå! Hvis du drar dit så anbefaler jeg en resturant som heter Mythos, bare spør taxisjåføren om stedet så finner han fram. Det er utrolig god mat der for veldig lav pris og de betjente der er utrolig hyggelig! Man får til og med se på mens kokken lager pizza der fordi det er sånn åpent pizzakjøkken els. Håper du bruker tipsene mine 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg