dag 4 i Tunisia

Badedrakt fra swimwear


I dag har jeg brukt badedrakt frivillig for første gang siden jeg var 2 år og brukte bleie – jeg har hele tiden ment det ikke passer min kroppsfasong med svære pupper, null hofter, litt stor rumpe (i forhold til resten av kroppen) og at jeg er lav, men nå har jeg funnet ut at jeg elsker det likevel. Det ser jo så mye mer “classy” ut enn bikini! Men, det virker ikke som om badedrakt er så veldig populært blandt oss under 60, eller er det kanskje kun meg og min omgangskrets som er fan av å vise så mye hud som mulig? Hehe, kanskje jeg har noen lesere der ute som liker badedrakt best? 

Vel, nok om badedrakt for denne gang – det har vært litt mye vind idag, det gjorde forsåvidt ikke så alt for mye (om man ser bort fra håret), men vi har holdt oss rundt bassenget hele formiddagen. Jeg har blitt ferdig med boken om gatekatten Bob og har nå startet på en ny. Eller, jeg la den faktisk fra meg etter kun noen sider, ingenting kan måle seg med gatekatten Bob føler jeg! Jeg er nødt til å kjøpe oppfølgeren. Til dere som enda ikke har lest den “en gatekatt ved navn Bob” er den fineste og mest rørende boken jeg har lest i mitt liv. Jeg elsker å lese om sanne historier men det har gått mye i barn som blir misshandlet, krig, elendighet og sykdom. Slike bøker er gripende, men det gir meg jo ikke så mye mer enn vondt i magen. Boken om Bob ga meg inspirasjon og et nytt syn på mine medmennesker – jeg er en av dem som kjøper = oslo, men man kan nok se i blikket mitt at jeg mest har gjort det for min egen selvfølelse og ikke av rett grunn. Man kan lære utrolig mye av å bare stoppe å snakke med mennesker, noe jeg har vært alt for dårlig til. Pjuh, jeg skal ikke komme med en hel moralpreken her, boka er bare så fantastisk fin, og om du kjøper den gjør du virkelig deg selv en tjeneste. Denne romanen jeg nå skal starte på, “ektemannens hemmelighet” kan enn så lenge bare ta seg en bolle, for den har møtt hard konkurranse . . 

Kan dere se at det stormer i vannet? Veldig sterk vind, med andre ord! Men det har vært såpass varmt og deilig at vi har solt oss og alikevel svettet ihjel. . Hadde nok besvimt om det ikke var for vinden! 

Etter nesten litt for mange timer ved bassenget tok vi turen til hotellets spanske resturant. Det var godt å prøve noe annet enn buffeten som jeg har kastet i meg hver eneste kveld, selv om den også er veldig god! Og nei, vi har enda ikke vært utenfor hotellet, hehe. . Men hvem trenger vel det når man bor på en så fantastisk plass? 

Min lunsj for dagen. . 

Når maten hadde sunket litt var det på trening for min del, det er så utrolig motiverende å trene på et så fint sted! Jeg ser rett ut mot havet, det er herlig sjøhavsbris når jeg løper på mølla, og folkene rundt meg er minst like motiverte som meg selv merkes det. Og sist men ikke minst, de viste Justin Bieber sin dokumentarfilm Believe på studioet idag, haha! Da skal jeg love dere timen fløy, og jeg la nesten ikke merke til at jeg hadde jogget og kjørt igjennom alle øvelsene mine. Dagens treningstips – Bieber! 

Treningstøy fra buyhelse.no (sponset)

Når treningen var gjennomført fant jeg ut at vi har surret litt for mye på hotellet og at det kanskje er på tide at vi kommer oss ut. Jeg dro derfor for å sjekke guideboken til Detur, jeg husket de hadde en slik i Side når vi var der, og ville derfor sjekke hvilke utflukter som ble tilbudt. Jeg hadde tenkt at det kom til å være noe veeeeldig charter-kjedelig, men hva fant jeg? Jo, safari, firehjuling i sahara, osv osv., Her snakker vi at jeg slo meg selv i hodet av oppgitthet, dette burde jeg ha sjekket før, for nå er vi for sent ute og jeg får ikke dratt på utflukter som jeg virkelig hadde elsket. Ah, er det MULIG! Eneste utfluktene som gjenstår er museum, og det tror jeg nok vi må diskutere litt fram og tilbake før vi bestemmer oss, hehe. . 

Topp fra nelly HER / Skjørt fra nelly (utsolg) – reklamelenke


Nå venter min kjære på at jeg skal jobbe meg ferdig med både blogg og mail – han har blitt så brun at jeg nesten vil slå opp av sjalusi, mens jeg er så rød at det gikk fra morsomt til tragisk for lenge siden. Ser dere panna mi, eller? Ser ut som om jeg har fått meg en kraftig smell, og jeg som til og med har brukt solfaktor med aller høyeste verdi! Om noen har tips til å få det raskt bort settes det stor pris på, vil helst få med meg alt jeg kan av sol nå som jeg er her uten å være i et smertrehelvete 🙂 

UPDATE: Kvelden fikk en brå endring og Mathias er nå ute i gatene og leter etter en fortapt kattunge han fant i sta som han forhåpentligvis finner slik at vi kan passe på den – såfall skal jeg jobbe hele natten for å få den inn i Norge 

104 kommentarer
    1. Høres ut som at dere har det veldig fint 🙂 Håper han finner kattungen da 😉 Btw. Du er helt utrolig pen, misunner deg noe veldig <3

    2. Du burde virkelig lese boka “Ugly” av Constance Briscoe. Det er livshistorien til forfatteren og handler om hvordan hun ble slått, sultet og forlatt av moren. En virkelig helt forferdelig bok, men også så gripende.

    3. Leste “En gatekatt ved navn Bob” på ferie i fjor, og det var så utrolig trist når jeg var ferdig. Nå har jeg lest oppfølgeren også.. Alltid litt tomt når man er ferdig med boka, hahah! Helt fantastiske bøker, og jeg fikk et HELT nytt syn på mennesker som selger magasiner slik som James!:)

    4. Om du bruker olivenolje der du er solbrent skal det gå veldig fort bort 🙂 selvfølgelig holde deg unna sola når du har det på! Ta det på på kvelden og la det trekke inn 🙂

    5. Elsker katter, og elsker rusmisbrukere! de er noen herlige mennesker og jeg kjøper alltid mat til de jeg SER er langt på kjøret:)
      Ingen uteliggere med iphone som får mat av meg nei hahah

    6. Åh “Ektemannens hemmelighet” er fantastisk! Klarte ikke å legge ifra meg boken. Gleder meg til å høre hva du synes om den når du er ferdig.
      Kos deg videre på ferien, Sophie! 🙂

    7. Håper dere finner kattungen. <3 For å få den inn i Norge må den ha veterinaerattest og muligens vaksiner.

    8. Hei! Så deilig det ser ut!
      Hvilke type trening bruker du for å holde deg så fin og slank? 🙂
      Og ja, kosthold? Skjønner jo slik at du ikke spiser mye av mcdonalds, men liksom ja. Hva spiser du?
      Hilsen Hanna, som håper på å bli like pen og slank som deg en dag før sommeren 😀

    9. Hvis dere ikke får ta den med til Norge, prøv å få tak i noe som ligner på dyrebeskyttelsen der nede!

    10. Boka Marie nevner her, heter “stygg” på norsk, kan VIRKELIG gå god for denne altså.. Dette er ei bok jeg bare gråt og gråt av.. Kan også anbefale deg “tusen strålende soler”, handler om kvinnemisshandling osv i Afghanistan, virkelig gripende bok altså…

    11. Yoghurt naturell, legg det på der du er sobre t en time-kansje 2 også skyller du det av! I morgen er du bare brun 🙂

    12. Når jeg blir solbrent pleier jeg å smøre masse aloe vera på, og være i bassenget å få kjølt meg ned. Det er de tingene som er mest effektive 🙂 Snilt av deg å hjelpe kattungen da!

    13. Hei d hadde vært så hyggelig om du kunne legge ut bilder av noen bilder og lenker av billige og lekre bikiner.
      Og jeg ønsker veldig å kjøpe ting på nett, men hvet ikke om så mange butikker.
      Et helt innlegg om d ville vært toppen!!❤️❤️
      Elsker bloggen din, jeg trodde at du bare var ei bitchy blondine men leste bloggen din og du virker faktisk ikke bitchy😂 hilsen glad leser

    14. Aleo vera! Jeg pleier å smøre det på huden så ofte jeg kan der jeg er solbrent, forsvinner ikke helt, men pleier å være bedre dagen etterpå

    15. Greit at du vil redde en kattunge, men er vel ikke veldig humant å ta en liten kattunge med seg på en lang flyreise? stakkars

    16. Jeg elsker badedrakter! Nå finnes det jo så mange fine og sexy, og ikke bare de man ser pensjonistene bruker på gran canaria! haha:P
      Det hadde vært gøy å sett et skikkelig bilde av badedrakten din:)

    17. Er så herlig å se hvor opptatt du/dere er av dyr og at de skal ha det bra. Godt vite at det ikke er bare meg som er på denne måten. Vil takke på vegne av alt du/dere gjør for dyr, vet det ikke er min jobb å gjøre, men du burde virkerlig være stolt av deg selv 🙂

    18. Oh damn, stakkars du har blitt solbrent! Så ikke godt ut 🙁 går nok over snart, og forhåpentligvis til brunfarge 🙂 håper dere finner pusen! Dere er så nydelige, ønsker dere alt godt

    19. Prøøøv…please, å ikke grafs deg i håret hele tia…baah.. Blir ikke mere “deilig” av det skjønner du 😉
      Klem

    20. Høres ut som om dere har en helt fantastisk ferie. Bare litt misunnelig her jeg sitter hjemme i Norge med regn og 7 grader. Har lenge ønsket å lese en gatekatt ved navn bobb, kanskje på tide snart. Ellers vil jeg virkelig anbefale å lese boken Hestenes klan av Live Bonnevie, fantastisk bok som utrolig mye igjen med etterpå. Ikke la deg dømme for mye av tittelen, ingen typisk heste-jentebok. Du bør i hvertfall vurdere den sterk, jeg elsket den 😊 Håper dere har en fantastisk ferie videre

    21. Jeg bruker helst badedrakt! Føler meg så ukomfortabel i bikini av en eller annen grunn. Men det handler bare om å velge en badedrakt som passer deg og kroppen din, og da blir det jo fint med en gang! 🙂
      Jeg kan bruke badedrakt når jeg soler meg også jeg, da blir jeg jo ikke brun på magen, men den er det bare kjæresten som er uansett, og han bryr seg ikke 🙂

    22. Naturell yoghurt funker som bare pokkern 🙂 du smører på der du er brent, lar den virke i 2 timer ca, og vasker det av og vips så er nesten bra igjen 🙂

    23. Siden du likte “En gatekatt ved navn Bob”, så vil jeg gjerne anbefale “Indias datter” til deg 🙂 Den er litt annerledes enn “Bob”, men den er også en veldig fin bok som jeg tror du kommer til å like 🙂 Jeg klarte ikke legge den fra meg med det første, for å si det sånn!

    24. Kjøp aloe vera og sett den litt i kjøleskapet så får det en kjølende effekt når du smører på huden! Rødfargen blir om til brunhet istedenfor flass! 😀

    25. Aloe vera! Det er så effektivt og deilig!
      Elsker det du gjør med katten! Jeg bor en time unna oslo, og hvis du får den med til Norge betaler jeg utgiftene og tar evt den imot med åpne armer! 🙂 send meg en Mail!

    26. Typen din burde vel strengt tatt søke arbeid før du tar han med på ferie. Hvordan skal han ellers betale deg husleie når han er fattig og arbeidsløs? Men kanskje brun hud er mer enn nok for deg at du holder han med mat og husrom, Haha.

    27. har du fikset på nesen din igjen, eller har du bare sminket den på en annen måte enn før? den har virket så annerledes på enkelte av bildene du har postet den siste tiden

    28. Fint med badedrakt 🙂 Skal kjøpe meg selv snart. Og bruke når jeg svømmer inne på svømmehall er planen. Føle meg litt mer tildekt 😀 Fordi ingenting er verre enn mannfolk som glor inne på en svømmehall.

    29. Jeg syns faktisk badedrakt er skikkelig sexy, eller kommer selvfølgelig an på, men hvis den er fin er det det! Og ikke minst classy som du sier! Syns forsåvidt du kler det, du har også fått veldig fin kropp!!:)

    30. Synes det er morsomt hvordan du ser på det som din oppgave å forhøre deg om hva kjæresten hennes gjør for å betale diverse ting, Frida. Nå vet ikke jeg hvordan turen ble planlagt, men helt ærlig, om du hadde hatt muligheten, ville ikke du ha tatt med kjæresten din på ferie? For jeg vet at om jeg hadde hatt muligheten, så hadde jeg tatt med min kjæreste over alt i hele verden om så det eneste han hadde å gi tilbake var ett smil og selvfølgelig verdens beste kjærlighet.
      Morro hvordan du kan lese ett innlegg og det første som streifer tankene dine er hvordan han betaler.
      Alle oppegående mennesker forstår at dette ikke er et seriøst spørsmål fra din side, kun en idiotisk liten sjanse til å oppføre deg som en møkkaunge.

      14.05.2014 kl.21:56
      Greit at du vil redde en kattunge, men er vel ikke veldig humant å ta en liten kattunge med seg på en lang flyreise? stakkars”
      ville du heller blitt sittende igjen å lide fordi du er redd for en liten flytur. Om du en dag hadde vært døden nær og noen hadde tilbydd deg hjelpen du behøver, ved at du kun hadde behøvd å ta en kort flytur også etter det kunne leve ett godt liv, ville du bare blitt liggende der du eller? Nei. Kutt ut med klønete kommentarer hos mennesker med gode hjerter, bare fordi dere egentlig ønsker å ha ett like godt ett selv, eller fordi dere vet at dere hadde vært for feige til å gjøre det samme som sophie gjør. Det er på tide å innse at sophie gjør føkkings mye bra , og det er på tide at dere gir hun ros for det..
      Hilsen Celin, som hadde spyttet på dere begge to om jeg hadde hatt muligheten

    31. Jeg har nettopp vært i syden, og ble solbrent ofc. MEN når jeg ringte hjem til mine kjære etter tre dager sa de det hjalp å drikke alkohol når man soler seg. (eks. breezer, smirnoff o.l.). Og det hjalp, selv om jeg allerede hadde blitt solbrent! 😀

    32. Badedrakt er veldig fint og trendy, men er ikke såå bra å sole seg med for da får man jo veldig stor skille, sikkert derfor ikke så mange bruker det 🙂 Ha yogurt på pannen!

    33. Igår dro jeg og klassen til politiet i Trondheim for diverse omvisning og forelesning. Når vi kom til forelesningen om rus, kom det opp et lysbilde av deg og barbiedopet. Politiet ga ut om hvor dårlig rollemodell du er og idioti det var å gå på dopet. Hva tenker du om at til og med politiet rakker ned på deg?

    34. Ikke lurt å ta med kattungen til Norge da den dessvere kan være full av sykdommer som kan være skadelig for både dyr og mennesker. Det er EKSTREMT strengt å dra dyr fra et land til et annet..den er nødt å bli vaksinert flere ganger før du kan ta den ut av landet, er ikke sikkert katten tåler vaksinasjonen en gang.

    35. Aaaw lykke til med katten! Så snille dere er, det er sånne mennesker som dere denne verdenen trenger. Jeg skal tvinge alle venner og famile til å begynne å lese enkelte av innleggene dine, så kanskje de lærer litt:)

    36. Hei Sophie!! Ser ut som du koser deg masse i Tunisia, du er så heldig!
      Jeg fant en video om en løshund som fikk sine siste ønsker oppfylt, og tenkte du kom til å like den! Den er så rørende og jeg greide ikke holde tilbake tårene. Virkelig verdt å se den! http://www.viralomania.com/ol-boy/

    37. Uff da solbrent er ikke godt. Kjøp deg aftersun og aloe vera det er det beste man kan senke det røde med<3 Kos deg masse men vær forsiktig å Sole deg om du er veldig brent. Da kan du få solstikk å ende med feber:-( Det skjedde meg i tyrkia

    38. et lite råd; det eneste som funker mot solbrenthet er å la det gå over av seg selv og ikke ligge i sola. er ingen midler som kan fjerne solbrentheten, bare døyve smertene. er utrolig viktig å bruke høy solfaktor når det er sterk sol ute. råder deg til å ta en pause fra solen til solbrentheten har gått bort.

    39. KOKOS OLJE. Og olje, ikke kokosmelk..
      Funker som fultighetskrem og mot solbrenthet.
      Alle de store Hollywood stjernene bruker visst det også, står åå nettet:p

    40. Hei. 🙂 Liker bildene dine veldig godt. Men det jeg lurte på om, har du noen gang tenkt på å foreksempel stille opp for Vi menn? Så vi får se litt mer av deg. 🙂

    41. litt stor rumpe i forhold til resten av kroppen? kjære deg, jeg jobber som personlig trener og du vet ikke hva stor rumpe i forhold te kroppen før du ser det. du har litt trent rumpe men den er liten 🙂 å den har rar fasong

    42. DU BLIR NOK ALDRI FORNØYD MED KROPPEN DIN! SORRY ASS MEN LEI AT DU SYTER OVER DET HELE TIA ;D Hvem bryr seg.

    43. Si ifra hva som skjer med kattungen da <3 Du må bare lese Idas dans av Gunnhild Corwin. Det er en helt fantastisk rørende bok der 18år gamle Ida får vite at hun har kreft... Hvordan familien, venner og kjæresten taklet alt dette er så rørende ;(

    44. Hva er det du spiser? 🙂 Er vegetarianer selv og sliter sykt med å finne utvalg av vegetarmat noen steder i utlandet. er faktisk new york som har vært best på det, haha!

    45. Høy solfaktor er ikke nødvendigvis safere enn lav! Var i Thailand i mars, ble solbrent av faktor 30, men ikke faktor 20. Årsaken til det var for meg at faktor 30 var spray, mens 20 var bare vanlig solkrem. Spray kan gi et tynnere lag med beskyttelse enn hva tykk krem gjør!

    46. Du burde kanskje roe litt ned på å farge øyene dine så blå og det hvite i øyene alt for hvitt.. (bildet på senga) man ser det med en gang… Men det skal også sies at du var 100% verre før, da var det ekstemt fake (!) og nå tar du mye fnere naturligere bilder! 🙂
      *Tips* Man ser du har brukt “smudge tool” i ansiktet av og til på noen av bildene dine 😉
      //Synnøve 29år, jobber med bilderedigering i Sverige 😉

    47. Tunisia er utrolig fint sted, har selv vært der flere ganger. Anbefaler å ta en tur utenfor hotellet, selvom dere trives godt der. Ettersom Tunisia ligger i Afrika har det mye kulturelt å by på, spesielt i Sousse og Monastir. Hvis jeg var dere ville jeg tatt turen til et av de lokale markedene, der alt er veldig annerledes fra hvordan det er i Norge. <3

    48. Du stor rompe? Nei det har du ikke. Du har en liten rompe. Kim Karadshian har stor rompe, Beyonce har stor rompe, J-LO har stor rompe, du har ikke det desverre. Jeg synes den er liten. Slutt å si noe du ikke har Sophie 🙂

    49. værr sikker på at du får den me til norge før du tar den inn.. tenk om du må forlate den så tror den at dere enda bor der og at den enda for mat der. håper du får den til norge, eller at d er en organisasjon som kan ta den imot i nærheten. .eller at dere gir den litt mat før dere drar.. <3 du er godhjerta!

    50. Bruk yoghurt naturell, legg det på der du er solbrent og la det ligge en stund før du skyller det bort! kjempe effektivt!

    51. Elsker skoene du hadde på i innslaget på god kveld Norge, kan du vær så snill si hvor de er fra og kanskje gi meg en link! Ville virkelig satt pris på det<3

    52. Hold deg unna solen i 2 dager, å smør med aloe vera !! blei selv solbrent i tyrkia, å det funka fett! etter det blei det som va solbrent, kjempe brunt

    53. Jeg elsker bloggen din og du inspirerer meg<3 en gatekatt med navn bob er den beste boken i verden og oppfølgeren er også rørende. Jeg gråter nesten i hvert eneste kapittel på bok nr.2 av James. Håper dere får den lille kattungen med dere hjem, sannsynligvis blir det litt vanskelig:/men jeg elsker dyr og ville gjort akkurat det samme visst jeg var voksen selv:DDu inspirerer meg, Tusen takk❤️

    54. Jeg har lest “En gatekatt med navn Bob” tidligere, og fikk oppfølgeren til bursdagen min og har lest den ut også! Og jeg anbefaler den på det sterkeste, selv om du har tenkt å lese den.
      Bøkene gir oss jo et innblikk i James’ daglige liv, og bøkene er jo så gripende!
      Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg kjøpte tidligere =Oslo fordi da følte jeg litt fornøyd med med selv, og litt fordi jeg hadde støttet en som trengte det. Nå tenker jeg ikke på å kjøpe det fordi jeg føler meg fornøyd, men fordi de faktisk kjøper de bladene selv for å tjene inn til livets opphold, og da støtter jeg de gjerne med å kjøpe det bladet + å gi de litt ekstra.
      Nyt ferien din videre !! :))

    55. Hey Sophie! Jeg har 75 DD i bh strls. og sliter helt ekstremt med å finne bikini overdeler…! Jeg har ikke råd til noe som koster mer enn 100 kr … (haha) men ja! Lurte på om du kunne lage et inlegg om billige, fine og store bikini overdeler for oss big tits girls? Du har så mange fine bikinier 🙂
      Klem <3

    56. Vil på det sterkeste anbefale deg å dra innom en bokhandel som heter “Boklageret” når du kommer tilbake til Norge, ligger i Sandvika senteret. De har billigere bøker der enn de fleste andre bokhandlere, og da blant annet oppfølgeren til gatekatten Bob, og mye hyggeligere ansatte og bedre stemning! 🙂

    57. Hehe, nei har litt samme tankegang når det kommer til badedrakt og bikini, men det finnes faktisk mange der ute som er utrolig fine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg