day 3 Tunisia

Dere som har vært så (u)heldige å se sex & the city 2, kan lett sette dere inn i stemningen her på hotellet. Det er iallfall veldig annerledes enn hva jeg hadde forventet! Damene her er som hentet ut fra en annen planet, eventuelt den filmen. Her snakker vi hijab kombinert med lous vuitton og solbriller fra dior – det er så kult! Jeg må bare beklage mine fordommer, men når jeg kommer utenfor norges grenser kan jeg fort innbille meg at kvinnesynet er litt annerledes, spesielt med religionen her nede. Men virker som om damer her har veldig mye girlpower på gang, det var en medisinsk konferanse her, og jeg så nesten bare damer løpe fram og tilbake med stresskoffert. Igjen, jeg digger det! 

 

Som dere sikker forstår utifra bildene startet vi dagen som vanlig ved bassenget, jeg hadde bestemt meg for å ligge minst til klokken 15, og det klarte jeg – 6 timer i solen, og jeg kjøpte for første gang i mitt liv solfaktor selv. Mamma har alltid hatt den rollen før, men nå er jeg vel voksen . . Vi kom også på mens vi lå ved bassenget at vi har månedsdag, og jeg var helt sikker på at vi begge hadde glemt det – men, hva ventet på meg når jeg kom tilbake på rommet? 

Åh, det skal så lite til for at dagen blir super  Jeg kan faktisk lett sette denne dagen på topplisten over fine dager i mitt liv, men ikke kun på grunn av den lille gaven (slikt får jeg heldigvis ganske ofte), men fordi jeg for første gang i mitt liv dro på spa – sånn på ordentlig! Det at jeg tok med meg kjæresten var en spennende opplevelse mildt sagt, tror jeg må ta et eget innlegg på den parten. . Det å se på at kjæresten blir befølt av andre er jo verdt noen avsnitt alene. Hehe, men herregud, det var så deeeilig! 

Vi startet med avslapping ved det innendørse bassenget og en liten tur innom et tyrkisk spa (sinnsyke dusjer der, herregud) før vi drakk te, fikk fotbad, bodyscrub, helkroppsmasasje og avsluttning i boblebad. 

Om ikke dette er såkalt “instagood” så vet ikke jeg! 

Jeg tok bare en kjapp kikk på prislisten ettersom alt betales ved utsjekk (når jeg først bestemmer meg for å gjøre noe så gjør jeg det, uansett pris. .), men slik det så ut, virket det ikke ille overhode. Vi hadde spabehandling på to timer, og tror prisen skulle være på rundt 500 norske kroner for begge to. Den aller dyreste behandlingen var på 2000 kr for 7 timer, så jeg tror ikke de prisene er så alt for stive? Jeg har jo aldri vært på spa før, så noen som vet? Kunne ha tenkt meg å gjøre dette igjen i norge, men nå er det ikke lenger et “must” så da vil jeg nok sjekke prislisten neste gang, hehe. 

Lobbyen på bildet over. Er ikke hotellet fint? Mövenpick er en hotellkjede fra Sveits, og det anbefales å bo på slike internasjonale kjeder om man skal til turstiland. Standaren blir litt annerledes og det er ikke “innafor” å lure turister for penger. Haha, jeg bruker bare skrekkturen til Alanya som eksempel, jeg. Der var det alltid “en bror til en onkel” osv som skulle fikse, og vi endte opp i en pirat-taxi til flyplassen hvor vi i tillegg var i bilulykke og ikke fikk en dritt hjelp fra Ving. Aldri mer! Er andre gang jeg har dårlig erfaring med det reiseselskapet, og for all del det kan sikkert være kjempefint, mendere kan stole på at jeg ikke anbefaler noe som bare er tull. Det har jeg blitt lurt litt for mange ganger til. 

Haha ikke like glad på bildene idag som fra i går. . jeg var glad, men pokker heller. Brukte en time på å rette håret (det er jo ikke bare-bare etter masse bading), og så er det DEN vinden med en gang jeg kommer ut døren og alt ble ødelagt igjen, haha. Vi jenter, vet dere! Mathias bare “jævla kjerring”:

Skjørt fra nelly  / cardigan fra nelly HER  / topp fra chiquelle (den ryker på klessalget). (reklamelenke)


Det har vært 38 grader idag, så jeg er helt utslitt. . Jeg håper faktisk på litt dårligere vær i morgen, så holder jeg ut enda lengre i solen! Ellers har jeg det fantastisk, leser alle kommentarene deres og setter pris på alle fine ord. Klem, og gleder meg til klessalget! 

91 kommentarer
    1. ååh du er så heldig! her i norge (oslo) er det helt svart himmel akkurat nå. kommer nok DEN regnskura om ikke så lenge! nyt tiden, og ta med solen tilbake til Oslo da!! 😀

    2. ååå så koselig av kjæresten din 🙂 hadde blitt så glad selv da! er viktig å vise at man setter pris på hverandre nå og da, selv om vi bare snakker om en liten eske med sjokolade. Og gud så deilig det så ut å være på ordentlig spa! ser ut som du koser deg utrooolig masse

    3. Mathias er sykt kjekk 🙂 De øynene! Måtte bare kommentere det :p Jeg har også vært i Tunisia, vi dro til Hammanet i slutten av juli. Sykt varmt på den tiden, og noen dager var det nesten umulig å ligge ute (måtte være i bassengene stort sett hele dagen) Vi var også i hovedstaden, og det var litt av en tur. Måtte i et smug for å få kjøpt øl :p

    4. Åå så fine og fristende bilder! Og det bildet av Mathias fikk virkelig frem hvor kjekk han egentlig er, dere er virkelig fine sammen 🙂 Kos dere videre!

    5. Ving er best! Jeg er med ving nå, for sikkert 12 gang ellernoe. Har dratt med ving hver gang, og jeg eeelsker det

    6. Jeg elsker tyrkisk bad, men da jeg gjorde det var det litt anderledes.
      Først gikk vi inn i en badstue, og satt der for å “svette ut”, og å rense porene. Bare det i seg selv var en fantastisk opplevelse! Etter det satt vi oss inn i en dampstue, hvor det var damp med Tea-Tree oil i som vi da satt å “steamet” oss i, man føler seg så ren etter å ha sittet der i ca 10 min.
      Etter renseprosessen, så ble vi vist inn til et stort marmor-bord, hvor vi fikk masasje i skumbad, og full kropps skrubb av menn i bar overkropp.
      Deretter fikk vi ansiktsmaske, fruktspyd og champanje, mens vi satt med føttene i sånne fisker som spiser død hud.
      Helt til slutt var det ca 1 og en halv time med oljemassasje som inkluderer varme steiner. H-E-R-L-I-G! Da vi var ferdig med hele opplegget ble vi servert tyrkisk epletè, det er bare best!
      Hele prosessen varte i ca 4 timer 🙂

    7. Du aner ikke hvor herlig du er…… Jeg missuner deg så utrolig mye, du er perfekt… Og ikke minst har du verdens fineste kjæreste, herregud dere er som skapt for hverandre. Så utorlig gøy og se deg så glad og lykkelig. Du er fantastisk, Sophie. Skulle ønske andre mennesker hadde litt av deg. xo en fast jenteleser 😉

    8. Hotellet ser så nydelig ut! Har så lyst på litt sol og varme jeg og nå… Skal heldigvis på ferie om 10 dager (ikke badeferie desverre), og så skal jeg til Thailand i vinter. Så jeg får bar glede meg til det 🙂

    9. Hei Sofie:) ser ut som at dere koser dere veldig:) skulle egentlig bare informere deg om at spa prisene her i Norge er ganske så dyre. Jobber sjøl på spa og den lengste og dyreste behandlingen vi har heter Luksus spa og koster 3900,- for 4 timer. Så 2000 for 7 timer er ganske overkommelig:) Ha en fin kveld videre:)
      Klem fra Bergen

    10. Du er såå nydelig!
      Men bare lurer, bilde nr 4 ovenifra ser det ut som du har tre ganske lyse/hvite flekker, er det bare på bildet?
      Kos dere vanvittig mye videre ♥♥

    11. Hvor er bikinien fra? ser det er noen som har spurt før, så veldig hyggelig med svar! kos deg videre 🙂

    12. Det er dumt av deg og henge ut et annet reiseselskap som drittselskap for så snakke varmt om sin egen sponsor..
      Jeg tipper at om Ving leser dette vil de kontakte Detour for å få en forklaring. Jeg tror heler ikke at det var Detour sin mening. Du går over streken.

    13. Så nydelig du er, helt utrolig! Håper dere storkoser dere!
      Ville egentlig bare nevne noe som egentlig ikke er ferie materiale, men veldig viktig. Jeg lurte på om du har sett The Cove? En dokumentar om delfin slakting. Anbefalles på det sterkeste, tristeste jeg har sett.

    14. Herlighet så vanvittig deilig med slikt spa – og hallo, den prisen er GITT bort i forhold til Norge!!! Verdt å dra på ferie dit bare for å kunne få deilig spa-behandling til så bra pris hver dag:D Og for et nydelig bilde av Mathias pluss så skjønt og rørende med slike små gaver, det betyr så mye♥

    15. Syntes det er sååå koselig at du liker Sousse og Tunisia! Skulle gjort hva som helst for å være i Sousse nå! Kos deg masse med deg selv og kjæresten, i mitt hjemland! <3

    16. Hei,
      Hvorfor må du alltid vise frem de falske puppene dine? Det er nok av mindreårige som leser denne bloggen. Du ser billig ut på de puppebildene. Du er IKKE et forbilde på barn. Ta å kle på deg, å ikke se så billig og dum ut!

    17. Veldig fine bilder, ser idyllisk ut.
      Skjønner godt at det er behagelig og luksuriøst å velge en hotellkjede, men en ting man bør tenke på er at pengene du bruker går ikke inn i den tunisiske økonomien men til rike, sveitsiske hotelleiere. Bare en ting å tenke på. 😉

    18. Ikke for å være frekt egentlig, for jeg har lest bloggen din sykt lenge. Men det virker som kroppsfasongen din ser veldig kraftig ut til å veie så lite ?
      Jeg sier det selvfølgelig kun fordi jeg veier like mye som deg eller mindre og er mye høyere enn det du er. Og er ikke sjalu, men ville bare spørre.

    19. Ditt vakre vesen!
      Både hotellet og spaet så helt hærlig ut! Unner deg det! Og håper jeg selv en gang får råd til en sånn ferie. ^^

    20. Dette er gratis spa i forhold til det du får i Norge!!! Tviler på du får en behandling som det dere fikk for under 2000-3000kr i Norge. Det ser veldig deilig ut :):) Kos dere masse videre og nyt tiden sammen med hverandre<3

    21. Jeg har også dårlige erfaringer med ving! Vaskedamen på hotellet klarte å miste pcen min i guvet så den ble ødelagt. Vi fikk overhode ingen hjelp fra ving, selv om jeg snakket med dem flere ganger.

    22. Fine bilder ! Håper du koser deg 🙂
      Jeg lurer på hva du pakker med deg når du skal til syden? Da tenker jeg på ting du blogger med. Kamera? Pc? Har du hele pakken med deg? Skal snart til syden, men vet ikke om jeg tørr å dra med meg så mye verdier..
      Linda 🙂

    23. Har hørt mye dritt om Detour, da mener jeg MYE! Så jeg håper virkelig du er ærlig når du skal forklare om reisen din, og ikke henger ut et bra selskap bare for penger sin del 😉 Hvis Detour må henge ut andre selskaper, er det ekstremt drøy markedsføring, og det forklarer jo litt om dem også. Nemlig at de er så dårlig at de ikke klarer å “klatre opp” på egen hånd 😉 tenk på den!

    24. såå viktig å vise frem rumpe og pupper, blogg er jo å selge seg selv. akkuratt som horer. alle ser vel likheten;) herregud, drit i og selg kroppen så mye, den er bra…. trenger ikke bekreftelse hele tiden…. vis frem mer av personligheten din, det som betyr noe.

    25. du blogger så syykt bra for tiden! Lange innlegg med masse fine bilder 🙂 du er jo ei fantastisk flott jente også da, stå på <3

    26. Heisann du, jeg sliter veldig med å finne gode bukser som gir fin form i rumpen. Kan du ambefale noen bukser på bloggen din, hvilken du liker best? Jeg har selv prøvd dr. demin men merker fort at de sprekker. Har du noe tips til noen gode skikkelige bukser?

    27. haha ikke ta dette som noe negativt, du har fin rompe og alt det der, men synes du ikke det er litt utilpass å vise så mye?:O nå tenker jeg liksom sånn på hotell hvor det sikkert er en del personer

    28. “Og Mathias bare “jævla kjærring” haha døde, kan du hjelpe meg å finne en som er like snill og samtidig morsom? Heh Du ser foresten veldig fin ut i den bikinien, den kler deg! Jeg er foresten helt ening med deg, damer som kommer med hijab og lv kombinert er kule, haha beklager fordommene mine jeg å.
      Men over il det jeg egentlig skulle si: her på skolen jeg går på hadde vi en oppgave i “english media class ” (vet ikke helt hvilket fag det tilsvarer på norsk beklager” anyways skulle vi holde foredrag om en kjent person som da er kjent over internett, på 30 min! Jeg valgte (seffølgelig) deg såå nå vet trettifem randome elever i NYC pluss tre lærere hvem du er:) jeg valgte å fokusere på hva du mente og hvor bra du skriver, jeg fik A(tilsvarer 6) på det såå de likte det bra! Håper det gikk bra att jeg lånte bilder og tekster fra bloggen din, jeg linket til at sammen.
      Ha det fint på ferien din videre!

    29. Hei din vakre skapning! Ser ut som du koser deg masse på din reise og så hyggelig å se deg sammen med din kjære:-)
      Jeg skulle bare si at jeg er fast leser og digger din kjærlighet for dyr og din mening om ting rundt dette. Veldig inspirerende med noen som brenner så mye for det. Jeg elsker dyr, spesielt hunder, men med allergisk mor har jeg dessverre aldri hatt dyr:-(
      Kos deg videre!
      Klem fra fast leser som stikker innom flere ganger om dagen<3

    30. wooow! hørte lydklippet av sangen din, og den er faktisk mye bedre enn jeg forventet haha! Vet ikke om de endret på stemmen din så mye, men det var utrolig bra! Gleder meg til den kommer ut 😀 go sophie!

    31. So bra at du kosar deg! Håpar absolutt de velgjer å gå utanfor hotell/turist-området og faktisk sjå på folkelivet i Tunisia, det burde dykk gjere når de fyrst er der. 🙂

    32. Ikke misforstå meg, du har en utrolig fin kropp og alt det der – men føles det ikke litt ukomfortabelt ut å vise så mye for andre enn kjæresten? Du går jo bla. så og si i string.
      Som sagt; ikke vondt ment, just curious! Tror ikke kjæresten min hadde godtatt at jeg hadde gjort det, og tror heller ikke at jeg hadde følt meg komfortabel med å gå sånn – men det er nå bare meg 🙂 Kos dere masse og nyt varmen! Spa høres fantastisk ut – ikke lite misunnelig, for å si det sånn!

    33. Bra blogg! Kjempefint at du viser at alle kan legge ut bilder av seg selv uansett utseende og størrelse 🙂 Ikke alle som hadde turt det samme. You go girl!

    34. Hei Sophie! jeg lurte på en kjapp ting, fordi jeg har nettopp kjøpt den kjolen fra nelly som du brukte på gullruten, i lysrosa. Men den kjennes ganske/litt stram ut på ryggen, altså det krysset som er bak på ryggen. Sitter fint ellers, både ved brystpartiet, rundt hoftene og lengden. Var den slik på deg også? Kjøpte den i str. 36, så lurer på om jeg da må ha den str. 38
      Kos deg videre i Tunisia!
      :):):)

    35. Sophie og alle andre kan få vise hva de vil. Det er jo ingen som bryr seg når gutter går rundt i bar overkropp? Men hvis en blogger, som også er jente, viser kløft eller har på seg stringbikini, da er hun billig og burde kle på seg. Og hva tenker kjæresten hennes? Herregud, bestemødre, det er masse annet dere kan bry dere om, som faktisk er verdt å bry seg om også. Og hvis det er noen som er bekymret over at `mindreårige´ ser disse bildene, så tror jeg nok at de tåler det. Det er greit at dere ikke er enige med Sophie om alt, men det er på tide at jenter kan begynne å få lov til å vise så mye hud de vil

    36. religionen i seg selv er ikke undertrykkende mot kvinner, selvom media og visse tilhørere av religionen får det til å virke slik. uvitenhet og feilinformasjon er grunnen til at folk har disse fordommene, men klandrer deg ikke 🙂 kan være lurt å sette seg litt inn i det og lese på egenhånd for å få riktig informasjon, men også passe på at man ikke lærer om religionen(gjelder vel egentlig alle religioner) via media eller via ekstreminister og folk som har egne og drøye tolkninger av religionen

    37. Fra kommentarene virker det som det bare er 14-15 åringer som synes alt er “syyyykt” bra her inne. Bildene dine viser to drittunger på tur hvor det er åpenbart at man ikke justerer antrekket etter hvor man er i verden, ei heller er særlig reisevant. Du er vel klar over at å vise pupper og lår er sett på som respektløst i landet du besøker? Har du tenkt på at du kommer til en annen kultur og religion? Hvorfor velger du kjæreste som ser ut som 13 år?

    38. Unnskyld meg men tror du virkelig at du ser sexy ut med den bikinien? Du ser faen meg ut som en hore som selger seg.. Og pluss at du har ikke rumpe hvis du tror du har det. Jeg hadde vært drit flau over deg hvis jeg hadde vært Mathias. Æsj as du er så stygg sophie og ikke prøv og lek sexy foran kamera, du ser bare ut som en hore

    39. hvor er bikinien din fra.må ha =)
      send meg gjerne svar på mail, er så tungvindt å leseigjennom alle kommentarene =)

    40. Hei jeg lurte på om du kunne ha en video der du viser hva du bruker. Brunkrem, pudder, primer, mascara osv. PS: elsker bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg