min sommersminke

i samarbeid med makestyle
Etter at jeg manisk begynte å se sminkevideoer på youtube har det nesten blitt en litt for stor utfordring i hverdagen å ikke bruke alt for mye tid på sminke. Nå som det er sommer, og spesielt når jeg er på ferie, vil jeg jo se like fresh ut men uten all innsatsen jeg vanligvis legger i det! Og hvilken farge er min favoitt? Jo, nemlig rosa! Og dette går for første gang i sminken min også. Jeg elsker brunt når jeg sminker meg, faktsik både på lepper og i kinn, gjerne også i eyeliner, men det skader aldri å prøve noe nytt. I sommer vil jeg ha en mer “romantisk” stil på sminken! 

Min sommersminke fra makestyle.no ♥
På bildene i dette innlegget har jeg faktisk kun brukt sminken over – jeg trengte ingen foundation eller dill og dall, for dette funket helt fint! I innlegget her skal jeg fortelle dere mer om disse produktene, sett bort fra Betty-Lou Manizer og Too faced better than false lashes mascara. Disse vil jeg heller fortelle dere mer om senere i en sminkevideo, har noen kule tanker om hvordan det kan bli nemlig. Men, de er favoritter de også, som absolutt anbefales å sjekke ut! Betty-Lou er brukt på huden i dette innlegget, og mascaren på vippene naturligvis. 

Rosa sminke. . 

Nå som jeg er på kjæresteferie, og egentlig ellers generelt i hverdagen, er det viktig for både meg og han at jeg ikke bruker en lipgloss som er så utrolig sticky. Pink lip slip  fra Sara Happ gjør nettopp dette – den er ikke sticky, kjennes utrolig deilig på leppene, og har en kjempefin rosafarge som jeg elsker. Denne pleier leppene og gir en fin glans med shimmer, den har heller ikke den unaturlige glansen man ofte får av billige lipglosser – selv om denne ikke koster mye. Den koster 199 kr og kan kjøpes HER. 
The balm har i utrolig lenge vært en favoritt innen sminke hos meg – alt de har av produkter er i superkult retro design, i tillegg til dyrevennlige produkter, gode lukter og kjempekvalitet på sminken til billige priser. Jeg har lenge brunt pudder fra samme merke, men dette fra Hot Mama ble jeg først introdusert for hos en venninne i Bergen. Det er en veldig fresh rosatone som jeg på bildene over har brukt i kinnene, men den funker like bra over øynene. Den jevner også ut huden, så den funker dekkende samtidig som den fresher opp. 
Så, øyenskyggene fra Nilens Jord. Jeg aner ikke hvor mange øyenskyggepaletter jeg har hjemme, men nå begynner det å bli en del, for det er viktig å ha variasjon om man vil skape fine sminkelooks. Denne over her, som jeg har brukt mye i det siste, heter Eye shadow Symphony og inneholder egentlig det meste man trenger for å lage varierte looks. Fargene man får med funker både for dag og kveld, jeg elsker at fargene ser så “dus” ut, og det er lett å blande inn i hverandre. Man fikk også med en liten kost.
Så – er det en fordom jeg møter ofte, så er det at bloggere reklamerer for alt mulig, og at man ikke kan stole på det man leser. Jeg kan bare si med en gang – det er ikke sant overhode. Man kan stole mye mer på en blogg enn en annonse i et blad eller på tv, for dette er noe som går personlig ut over oss og vår troverdighet om vi lyver. Jeg kan jo ikke sitte her å skryte over et produkt så ender kanskje en venninne opp med å kjøpe det, så er det elendig. Det blir jeg faktisk kvalm av å tenke på, slik fungerer det ikke! Og dere må også vite at man får testet produktet over lang tid, og så velge om man ønsker å skrive om det eller ikke (slik er det ialllfall for meg). Det finnes jo produkter som aldri ser dagens lys på bloggen, så de som faktisk gjør det, er noe jeg selv bruker ofte. Anyways, da vet dere 🙂 

Folkene i Makestyle.no vil gjerne gi dere 10% rabatt på alle produktene nevnt i innlegget om dere bruker koden Sophie20 som varer ut mai. Jeg håper dere fant noe dere likte – og at dere stoler på meg så godt som det lar seg gjøre. Jeg tjener ikke penger på at noen av dere går og kjøper produktene, så er det sagt. Det er bare en greie med å være ææærlig. Og ja – jeg så nå at det er 20% på min favorittneglelakk  HER også  – happy shopping! 

39 kommentarer
    1. Elsker skoene du hadde på i innslaget på god kveld Norge, kan du vær så snill si hvor de er fra og kanskje gi meg en link! Ville virkelig satt pris på det<3

    2. Hvorfor merker du ikke innlegget som reklame/sponsorinnlegg? Liker at du sitter og forteller om hvor ærlig du er om alle produktene du tester, når du ikke engang merker innleggene på korrekt måte. Sett det mange ganger før på bloggen din, og du vet det er i mot bl.a. markedsføringsloven..

    3. jeg digger deg og bloggen din så utrolig mye! For noen måneder siden gikk jeg over til å være vegetarianer etter å ha blitt inspirert her:D
      Men det er bare en ting jeg alltid har lurt på, liksom helt siden jeg begynnte å lese bloggen din for noen år siden og det er at jeg opplever det som at du hele tiden endrer mening om du vil gå opp eller ned i vekt..I noen innlegg skriver du at du hater å gå ned i vekt og at det gjør deg kjempe trist og nervøs, mens i andre så snakker du om at du er missfornøyd fordi du har lagt på deg.
      I noen innlegg skriver du at du føler deg usikker fordi du må overspise for å ikke se ut som du har anoreksi, mens i andre skriver du at du MÅ begynne med å spise sunt snart ogsånn…
      Hva er greia? Haha, vet at du aldri svarer når folk spør om det, men tenkte at nå har jeg virkelig blitt så nyskjerig at jeg greier ikke la være

    4. Men altså, du må fortsatt følge loven og merke som reklame. Du har fulgt rimelig lite med hvis du ikke vet det. Og hvis det bare er det at du velger å ignorere det kommer du snart til å bli rapportert av undertegnede.

    5. Hvorfor merker du aldri slike innlegg? Og jeg kunne godt ønske meg at når du først skriver om sminke, at vi kunne få se for eksempel noen av produktene på øynene dine på nærthold:) Hadde vært bedre:)

    6. skjønner ikke helt hvorfor du sier “er denne looken jeg har brukt på bildene over”, når vi ikke kan se noe av sminken du har på deg? synes at du av og til ikke helt får til dette med sammenhenger, eller hva jeg skal si. ting virker ikke så nøye planlagt alltid. sånn som nå ville det passet å ta SKIKKELIGE bilder, og ikke bilder i full fart, og heller vist bildene i rekkefølge etter hva som er logisk å ta på først (av sminke), og det er vell strengt tatt ikke lipgloss? savner litt flyt, oversikt og system i innleggene dine. og de strekene du alltid skal ta med for å dele opp er egentlig bare irriterende. hopp heller over et par linjer. men ellers utenom det synes jeg at du er flink, reflektert og har mange gode meninger om ting og tang 🙂 stå på, og lykke til som artist! gleder meg til å høre sangen 🙂

    7. Hørte klippet av sangen din og jeg digger den. Gleder meg til den kommer ut og jeg kan legge den til i spotify:) så et program på tv her om dagen om vegitarianere. Det er vitenskapelig bevist at vegitarianere som regel har høyere IQ enn gjennomsnittet, så vet du det. Du kan leve på den en stund;) du er kjempesøt på bildene. Ikveld skal jeg ta rumpeøvelser!!!

    8. Dette er tull. Sist du reklamerte for sminke som “bare var fantastisk”, så fantastisk at du kun brukte disse produktene nå, skrev du rett og slett bare bullshit.
      Bare Escentuals var det du kalte det- mens det du hadde bilde av var Bare Minerals. Her hadde du rett og slett brukt “klipp og lim”-metoden fra en elendig nettside (blivakker.no), der de selv gjorde den store tabben og kalle dette produktet Bare Escentuals og Bare Minerals om hverandre.
      Elendig jobb av deg, man ser tydelig at innlegget har gått i full fart.
      Og forresten, disse innleggene skal markeres- begynn med det asap!

    9. Blir du ikke flau og klein av å ha på så mye autotune på sangen din? se for deg når du skal synge den live liksom. 😮

    10. Viktig å huske at all sminke ikke passer like godt til alle også! Med tanke på når man leser dine omtaler. Om man kjøper den og den ikke er så bra for seg som for deg betyr det ikke at du lyver. Bare at din hud/vipper/lepper/hudtone osv ikke passer like bra til slik sminke!

    11. Hei Sophie!
      Kan du svare meg om du bruker tape extensions fra Hendrix, eller clip on / tape fra Luxus hair? Hvor mange gram og lengde og farge? Setter veldig pris på svar på dette, da jeg har spurt deg MANGE ganger i kommentarfeltet og enda ikke har fått bestilt fordi jeg ikke vet hvilken type du bruker…
      Klem

    12. Viser til Markedsføringsloven, kapittel 1:
      § 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring
      Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.
      Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg