treningsøvelser – rumpe

Sponset tights og topp

Som jeg nevnte litt kort for dere tidligere, har hotellet vårt et treningsstudio jeg gjerne ville teste ut. Til vanlig gjør jeg øvelsene mine hjemme på gulvet i stuen, men hvem takker vel nei til å trene med havutsikt? Ikke jeg, og motivasjonen fløy i taket av tanken på at bikinien skulle på om bare noen få minutter. Jeg har aldri før dokumentert øvelsene mine for dere, men denne gangen følte jeg det var på tide 🙂 

Mine nye treningsklær – endelig rosa løpetights! 

Først og fremst vil jeg gjerne vise dere mitt nye treningstøy, som jeg bruker for første gang i dag. Over kan dere se den fine nye tightsen min fra buyhelse.no , og den er bare så fin! Den heter pinkwatermelon Shape Lydia.  En lyserosa farge, i tillegg til løft på både rumpe og hold-in i magen. Man skal trene for å få resultater, men det er viktig at alt blir holdt på plass mens man er i gang. Som jeg nevner har den ekstra høy midje, som du har komplekser der, kan den hjelpe på selvfølelsen mens du for eksempel løper og alt disser litt ( i know the feeling). Jeg har en rabattkode til dere, benytt koden sofielydia og få 100 kr avslag på tightsen. 

Jeg har også på meg en ny topp idag, som ikke er rosa, men med noen små rosa detaljer som matcher tightsen fint. Den har også en gjennomsiktig del over utringningen, så om man vil vise seg litt fram passer den nok fint (slik som meg, hehe). Den er i microfiberstoff, noe som betyr at jeg knapt kjenner at jeg har den på meg. HER kan den kjøpes 

buyhelse.no har utrolig mye fint treningstøy, det er vel ikke så alt for lenge siden jeg sist skrev om min nye jakker derfra. Det er flere som har sagt at man trenger ikke å bry seg om hvordan man ser ut når man trener, og selv om jeg egentlig er litt enig der, så finnes det jo ikke noe galt i å ha fint treningstøy på seg! Man må nesten se seg i speilet på treningsstudioet, og jeg personlig føler motivasjonen daler når jeg har på meg klær eller sko som ikke passer anledningen, meg, humøret eller formen. Det er en grunn til at mange sier treningsklær gir motivasjon, for det gjør virkelig det!

Så ja, nok om det – sannhetens øyeblikk, jeg skal vise dere noen små øvelser!

 



workout on Make A Gif

Denne øvelsen regner jeg med de aller fleste av dere kjenner til? Jeg har iallfall gjort den i flere år, siden jeg først ble introdusert for den på pilates. De aller fleste gjør planken, men om du tar planken og i tillegg løfter bena slik som vist over, trener du rumpa på en sinnsykt effektiv måte. Om jeg har noen som helst slags “hemmelighet” bak rumpa mi, så må det være denne øvelsen. Jeg gjør 10×4 repitisjoner på hvert ben, hver morgen og kveld – og øker antallet hver eneste måned. Jeg trodde først at treningsøvelsene mine ikke ga noen effekt, men så utfordret jeg en venninne som trener fast til å gjøre dette med meg. Jeg holdt ut mye lengre, og da jeg begynte var jeg jo faktsik på samme nivå som henne. Jeg startet faktisk med å bare gjøre 5 slike på hvert ben morgen og kveld, og nå er jeg oppe i 40. Så, det går framover! 

 

wooork on Make A Gif

Noe jeg har begynt med først i det siste, er å løfte overkroppen mens jeg holder et ben oppe. På bildet over vises det litt dårlig, men jeg stabler altså først opp den ene armen, så den andre, og så løfter jeg benet, så ned med ene armen, så andre, ned med benet – og opp igjen. Jeg kjenner det faktisk aller mest i mage, men naturligvis også rygg, litt i armer, og rumpa. Jeg elsker når man trener flere muskelgrupper samtidig, og når det kan gjøres enkelt og greit hjemme. 

Nå skal jeg fortsette en fin dag i solen. Håper dere likte at det kom et litt annerledes innlegg fra meg, kanskje det er noe jeg fortsetter med? ♥

49 kommentarer

Siste innlegg