dag 1 i Tunisia

reklamelenker NELLY

Hei fra Sousse, Tunisia! Vi ankom hotellet vårt i går, og har det virkelig helt peeeerfekt. Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne engang. . For det første er jeg utrolig glad for at jeg dro på ferie til Alanya i fjor, for det dritthotellet der har gjort at jeg nå er superforsiktig med hvor jeg booker meg ferie. Om man skal til en stor by er ikke hotellet så nøye, men om det er sol og bad sammen med enten venninner, familie eller kjæreste så bruker man såpass med tid på hotellet at det nesten har alt og si. Og jammen har jeg ikke truffet blink denne gangen også! 

Utsikten fra rommet vårt. Fint, ikke sant? 

Vi bor på Mövenpick resort & marine spa, og jeg har aldri vært på et finere hotell. Jeg hater egentlig å skryte uhemmet av noe på denne måten for det høres fort så falsk ut, men jeg mener det! Vi ble tatt imot med velkomstdrink, det er roomservice med mat og hva man måtte ønske 24/7, vi har dødsfin utsikt, det er et svært og sinnsykt moderne spa, masse bassenger, gratis mat, (til og med egen sushi-resturant!) internett på rommet, butikker, man får egen solseng og mye, mye mer. Vi har jo ikke vært over alt enda, så det er sikkert mye av hotellet jeg ikke har sett – får en litt skummel følelse av at vi sikkert bare kommer til å væte her hele ferien, men det er greit. For en gangs skyld klarte jeg å legge fra meg det meste av jobb hjemme og er innstilt på en god uke med avslapping. 

Verdens deiligste bukse fra nelly 199 kr HER. Perfekt til å reise i! 

Badekar! Halleluja, sier jeg bare. 

Middag og frokost er innkludert, maten er god men desserten er enda bedre. De har en slags kindermaxi-kake som jeg spiste igår, trodde jeg skulle begynne å gråte av glede/fortvilelse for at vi ikke har den i norge. . Det er verdt å dra hit bare for den, liksom. 

Her inne er treningsstudioet. Startet faktsik dagen i dag med trening der, og det ble nøye dokumentert, hehe. Bilder kommer senere idag! 

Cardigan fra nelly 399 kr HER / veske fra befresh.no / jumpsuit under fra chiquelle

Vi ligger enda en time bak dere her, og jeg holder på å dø av varme når jeg sitter inne på rommet. . Men, jeg vil gjerne komme med litt info først, slik dere pleier å spørre meg om når jeg drar på ferie 🙂 Det vanlige er hvor mye det koster, og for en uke her med fly fra oslo var det rundt 6000 kr per person om jeg ikke husker heeelt feil. Jeg synes det er en grei pris, på en ferie som dette bruker man jo ingenting fordi mat og internett er innkludert, i tillegg er det så mye å gjøre på hotellet.  Jeg sjekket nå nettopp faktisk, og om man reiser om en uke koster det litt over 5000 kr med alt, så man må bare følge med for å få tilbud ( HER fant jeg det). Vi har nesten ikke brukt penger her så jeg er usikker på prisene rundt om kring, men jeg sjekket opp litt hva spa koster, og det er billigere enn i Tyrkia for å komme med en sammenligning. Jeg kan gi bedre info på det senere, når jeg har fått prøvd ut litt.

Det er ikke sånn supervarmt her, heller helt perfekt – jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, om dere har mulighet til å reise utenfor høysesong – GJØR det! Det er som regel litt billigere, det er alltid bedre temperatur, og mye mindre folk. I går var det 26 grader her, skyfri himmel og en deilig bris, idag ser det ut til å være ca det samme. 


Hvordan er alt hjemme i Norge, eller hvor dere nå er? Håper alle har det like fint som vi! Og angående boktipsene fra dere igår, tusen takk! Jeg endte opp med en gatenavn ved navn Bob (har den fra før av men glemte den hjemme) og ektemannens hemmelighet. Krysser fingerne nå! 

38 kommentarer
    1. Såklart er det “billig” å reise nå. Det er mai. Hadde du skulle booket samme ferie om 2 mnder hadde prisen vært dobbelt.

    2. En gatenavn med navn Bob… haha! En gatekatt med navn Bob er en så søt og fin bok, anbefalte den til deg i det forrige innlegget så bra du valgte den!! 🙂

    3. Hvis Mathias liker Star Wars kan dere dra og sjekke ut et sted ute i ørkenen hvor deler av Star Wars ble filmet. Dere har også mulighet til å oppleve Sahara! Syns det er synd å se at du drar på ferie til et så spennende land som Tunisia, nærmest med hensikten om å bli på hotellet.

    4. Var der når jeg gikk på ungdomsskolen, og skal aldri tilbake. Vanvittig ekle menn i byen som har null respekt for kvinner. Særlig fikk jeg som naturlig blond masse oppmerksomhet, det til tross for at jeg ikke var mer enn 14-15 år. I Medinaen i byen ble jeg til og med befølt.
      Ikke anbefalt for jenteturer

    5. Litt under 3 kr for en colaboks der nede, så er billig ja, for en sammenligning til 10 kr i Norge..:)
      Var der i sommer, over 40 grader, trodde jeg skulle dø..

    6. Har vært i Sousse selv! Da jeg var der var temperaturen på over 40 grader, så det var mildt sagt litt for varmt. Hotellet var perfekt med stranden kun noen meter unna, men plassen i seg selv var ikke mye å skryte av. Har dere minibanker i nærheten? Vi måtte nemlig gå leenge for å finne en. Og det var veldig få utesteder. Om du drar til en sånn marked: YOU’RE WARNED! De drar deg inni butikkene sine, haha. Men savner ofte å være der, stranden er jo heeeeltt fantastisk. Åh 🙁

    7. Jeg sjekket akkurat hvor langt hotellet jeg var på er unna ditt, og det er kun 400 meter! 5 minutter å gå! Haha 😀 Så rart å tenke at jeg har vært på samme plass 🙂

    8. Fysørn! Va på tv2 sine nyheter å fant dæ synge. Den va heilt fantastisk. Utrolig fint! Du har virkelig en nydelig sangstemme. Stå på videre nydelige dæ!

    9. åh. så deilig. har vært i tunsia over 6 ganger på 2 år. Elsker stedet, men spesielt havnebyen i port el kantoui. Super fint der. Også et tivoli der, åh restauranten farmer som er litt lengre bort for hotellet dere er på. Er helt fantastisk mat og service. Virkelig noe å anbefale. Markedet i sousse, er også noe å få med seg. Kjempe stort og masse å se på, ligger i en sykt stor borg.
      OG hvis dere er ute etter sykt stor opplevelse, anbefaler jeg på det sterkeste å dra på afrikansk aften. (Må bestilles) Helt nydelig show, en del dyr. Mat og drikke inkludert og et super fint laser show om tunisias historie.
      Her har dere noen tips ivertfall, kos dere masse 🙂

    10. Du var utrolig fin på håret nå! Og ansiktet ditt også ser så naturlig og flott ut! Fint og hyggelig å se de hvite tennene dine når du smiler 🙂 Fortsett sånn og kos dere!

    11. Må bare nevne noe du sa da du var på gullruten. Fikk inntrykk av at du mente det var så mye dop overalt blant ungdommene i Oslo. Da henger du med feil folk dessverre. Har alltid bodd i Oslo, er snart 23 år og har aldri hatt noe problem med akkurat det. Ja, jeg vet om flere, men det er absolutt ingenting som preger mitt liv her i Oslo, heldigvis 🙂 grunnen til at jeg skriver det, er fordi jeg synes det er synd at du har det inntrykket. kos deg masse på ferie og nyt det!

    12. Det er greit at du er en toppblogger, men det gir deg ingen rett til å sammenligne der du er nå med andre land. Du valgte selv å reise ned til Alanya, greit at du ikke synes noe om det, men det å bruke det nå blir for dumt.;)

    13. Hei Sophie.
      Jeg var i Sousse i fjor vår og har et par tips til dere.
      Gå og spis biff på en restaurant som ligger mer eller mindre rett over veien fra hotellet deres, jeg klarer ikke å huske hva stedet heter, men de har verdens beste mat!
      En annen ting er at det går menn rundt og vil selge dere sigaretter e.l., hold dere laaangt unna! De vil stoppe dere for å veksle penger o.l for så å rundstjele dere. Vær forsiktig.
      Ellers kos dere masse!

    14. Burde ikke typen din heller søke på jobb enn at du drasser med han på tur hele tiden? Du kan faktisk ødelegge mulighetene hans på jobbmarkedet.

    15. Har vært i Tunisia to ganger, og var i Sousse den ene gangen. Anbefaler souk og hovedstaden Tunis på det varmeste! 😀 Virkelig flott der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg