VIKTIG INFO


 

Her kommer litt viktig info til dere som har lyst til å kjøpe klær fra meg – jeg har klart å flytte dato for klessalget til den dagen jeg egentlig ville ha, som er torsdag 29. mai. Dette er en rød dag så ingen har skole, og på toppen av det hele er det dagen etter Miley Cyrus sin konsert noe som betyr at mange som ikke vanligvis er i oslo vil være i byen da. Jeg håper det gjør at flere har muligheten til å komme, og at jeg samtidig styrer unna konfirmasjoner, klasseturer og alt mulig annet som hindret folk fra å komme til den først fastsatte datoen. Noen flere som har mulighet til å komme nå? Håper det!

Klessalget finner sted på Hendrix Hair pilestredet, og går fra klokken 12:00 og så lenge vi klarer. For å komme seg til salongen kan dere ta trikk 17 fra oslo s som går mot rikshospitalet. Ellers kommer dere en lang vei med google, jeg er jo ikke så godt kjent i oslo selv. 
Jeg vil selge kjoler i xxs og xs, topper i xs/small/medium, gensere i xs / small / medium eller onesize, jakker i xs/small og onesize, bukser i xs(eller minste størrelsene til merket), shorts i xs, skjørt i xs, sko i 35-36 og det er også mulig jeg tar med litt tilbehør. 
Prisene for min del vil bli fra 100-300 kr, det dyreste vil være jakker. 
Jeg kommer til å selge noe merkeklær, men det meste jeg har er fra utlandet eller bestilt på nett, og håper derfor noen kan få med seg litt unike plagg som ikke alle andre har – det er hva jeg går etter når jeg selv kjøper klær.
Dere må også huske på at vi er tre jenter som selger klær, og det kommer til å være merkeklær der og flere størrelser enn de jeg har. Andrea vet jeg har mye merkeklær, og det tror jeg kusinen min også har.
Det vil bli utdeling av GHD og andre fine premier, vi skal også prøve på goodiebags og cupcakes til de som møter opp. Om noen vil ta bilder osv så er det så klart helt greit for min del også.
HUSK KONTANTER!
Min andel av pengene skal gå til veldedig formål, men jeg vipper enda litt mellom hvilket og hvordan. Dette er noe jeg kommer til å avgjøre før salget – jeg tenker litt i de baner at den som kjøper plagget kan velge hvilken organisasjon pengene skal doneres til, det blir en fin måte å gjøre det på for alle 🙂 

 


 

Ps! Jeg har funnet ut hva jeg skal ha på det skiltet jeg spurte dere om råd for igår! Jeg måtte rett og slett bare finne ut selv, jeg ønsket ikke et typisk quote som de fleste tipset om – det liker jeg virkelig ikke, haha. 

Ps 2: Det blir kjole nummer en i morgen, takk for alle råd!

65 kommentarer
    1. Du er helt nydelig og virker utrolig herlig, Sophie 🙂 Du er virkelig en godhjertet person
      Håper du har tid til å ta en tur innom min blogg og kanskje kommentere. Det hadde betydd utrolig mye for meg <3

    2. Åh, skulle virkelig ønske jeg kunne fått med meg klessalget, men jeg er desverre i utlandet da 🙁 Håper du får solgt alt, og at det blir mye penger til veldedighet 🙂

    3. Kjære Sophie Elise. Vil bare begynne med å si at det er kjempebra at du skal la pengene fra klessalget gå til veledige formål. MEN, jeg har noen andre ting på hjertet. Jeg har lest bloggen din litt sånn nå og da, for jeg kjenner jeg blir provosert over mange av innleggene dine. Og jeg synes egentlig du virker som ei søt og koselig jente. Men, jeg synes veldig mye av det du skriver blir fryktelig overfladisk. Du skrive mye om dyrevelferd og at du vil kjempe for dyrene. Men tenk om du hadde brukt like mye tid og penger på dyra, som du gjør på unødvendige ting (plastisk kirurgi, kosmetikk, klær osv.)? Du drar til salonger bare for å fikse på bryna eller vippene, eller farger håret nå og da. Tenk hvor mye det kunne hjulpet hvis du hadde kuttet ned litt på alt det unødvendige du bruker penger på! Og tenk litt på hva slags signaler du sender ut. Det her har du sikkert hørt 1000 ganger før, men jeg håper du kan ta det litt til ettertanke. Tenk på alle unge jenter som leser bloggen din, og som ser opp til deg. Vil du virkelig at de også skal sitte igjen å tro at de må legge seg under kniven for å bli “pen”?
      Hadde jeg hatt like god råd som deg hadde jeg virkelig ikke kasta det bort på slikt. Synes bare det er så trist at samfunnet har blitt så sinnsykt kropp og utseendefokusert. Det er jo ingen hemmelighet at de fleste jenter sammenligner seg selv med andre, og er misfornøyd med utseendet sitt. Men jeg syns det bør bli mer fokus på at man skal være glad i seg selv for den man er, og at man skal være fornøyd! Som sagt, dette er ikke ment som noe hat mot deg eller noe. Jeg bare har et lite håp om at du kan ta det her til ettertanke, og tenke litt mer over hva slags signaler du sender ut til så mange unge jenter.

    4. Hei Sophie 🙂
      Jeg har failet en del ganger med keratin extentions fra luxushair nå. Men siden du anbefaler håret så sterkt og jeg synes du har så fint hår, så lurte jeg på om du plis kunne komme med noen tips? 🙂
      De to og eneste problemene jeg har med luxus hair er at skillet fra mitt hår vises bak (så jeg kan kun gå med håret på siden) selv om jeg har i hele 200 fester. Kan jeg starte å feste noen fester øverst først når jeg setter på håret, så jeg vet det blir nok? Og det andre jeg lurer på er om ditt hår har blitt veldig brusete hvis du ikke føner og retter håret med en gang du har dusjet det? Mitt blir nemlig veldig stygt av å lufttørke.
      Jeg skjønner at du ikke har tid til å svare på alt, men jeg håper virkelig du kan ha en spm runde snart så jeg kan spørre deg 😀

    5. Hei, Sophie Elise!
      Synes det er flott at du viser et engasjement ovenfor dyrevelferd. Dette er organisasjoner uten statsstøtte og som fort blir litt glemt blant alle de ulike frivillige organisasjonene. Derfor vil jeg oppfordre deg på det sterkeste til å velge Dyrebeskyttelsen Norge, NOAH eller dyrevernalliansen som veldedig formål. Da dette er noe som vil komme utrolig godt med for disse organisasjonene. Da lover i hvert fall jeg å bruke noen kroner!
      Med vennlig hilsen en som en dyreelsker!

    6. Husk at du må betale skatt om du selger klær duh ar fått fra sponsorer. Det er kjipt å få skattesmell..

    7. Kommer det til å være trangt og vanskelig og få tak i noe eller kommer klærne til å ligge organisert ?
      Det skal jo være andre bloggere som selger klær, men vil man kunne skjønne hvor dine klær er og hvis de andre sine er eller er det blandet ?
      Er det noen begrensninger på hvor mye man kan kjøpe ?

    8. Til anonym der oppe som skriver at sophie bruker unødvendig mye Peder på utseendet men lite på dyr osv.
      Har du i det hele tatt lest bloggen hennes ? Sophie har flere ganger sagt at hun endrer på seg selv fordi hun selv ikke er fornøyd, ikke for at andre skal se at hun er fin. Hun gir masse penger til dyrevern, og det at hun skriver mye om det på bloggen gjør at andre blir oppmerksomme på det og prøver å hjelpe til selv, i tilleg til at hun er vegetarianer. Sophie har aldri gitt noen signaler om at man må legge seg under kniven for å bli pen.
      Du sier også at mange av tingene hun skriver er overfladiske, og sophie er helt klar over dette selv, hun har kommentert det i blant også, men når man har en rosablogg er det som oftest slike innlegg man skriver om, selv om sophie har flere personlige og annerledese innlegg enn mange andre.
      Mener ikke å være frekk assa, hvis det ser sånn ut.
      Gleder meg til klessalget sophie ! <3

    9. Til anonym kl 0105
      Jeg kunne ikke blitt mer provosert av slike som deg. Kosmetiske forandringer kan være fantastisk for både kropp og sjel og har ingenting med å være overfladisk. De fleste føler seg 10 ganger bedre ved å ha for eksempel stelte negler. Føler vi oss bedre har vi større sannsynlighet for å spre godt humør. Hvis du selv ikke er interresert i slikt så trenger vel ikke alle andre som sophie å få kritikk for det.
      Til Sophie:
      Masse lykke til med klessalget !
      Fantastisk blogg arbeid som vanlig! Stå på! ❤️

    10. Hei Sophie! Kanskje du kan sjekke ut et veldedig prosjekt som heter “hjemløse katter løken”? du finner dem på facebook. Dette er i hovedsak en dame som ofte fanger inn villkatter og forlatte katter og omplasserer dem.
      Har selv en liten frøken derifra med en trist start på livet og jeg er overlykkelig for at akuratt Kjersti fanget inn min lille Ariel.
      Hun, broren fra et senere kull og moren hennes bodde rett ved en matbutikk(like ved der jeg bor) sammen med en annen kattemor og en gutt fra et tidlig kull. (Må bare legge til at her har mødrene kun 1 overleven kattunge fra hvert kull da det er veldig sjeldent at katter føder kun 1 unge) Min kjære Ariel er mest sannsynlig født i september, heldigvis for henne har det vært en mild vinter i år og noen av de folkene som jobber på butikken har satt ut mat og vann til dem så de har overlevd. De ble fanget inn i slutten av januar i felle av neon flotte damer som frivillig lånte med seg en felle og satt ute i timesvis for disse 5 kattene. 1 uke senere var denne lille kattungen hos meg, livredd for mennesker og alt som befant seg i denne nye verdenen innendørs. det tok nøyaktig 3 uker før hun var så tam at man aldri kunne gjettet at hun hadde vært vill. 3 uker er ingenting, jeg var forberedt på måneder og kanskje til og med år. 3 uker med jobb krevde hun fra meg, siden har hun fyllt hjerte mitt med uendelig kjærlighet hver eneste dag og jeg er så stolt av henne, for at hun turte å slippe meg inn så raskt.
      Det triste med denne historien som endte godt er dette: Hadde Ariel og familien hennes blitt levert inn til DOOA (dyrebeskyttelsen oslo og akershus) ville de alle vært døde nå. Den vakre, tøffe lille livsglade katten min som bringer meg så ufattelig mye glede hver eneste dag, ville blitt avlivd uten en sjanse.
      Missforstå meg rett men du har sikkert fått med deg at avlivingstallet til DOOA er høyt, og jeg forstår grunnen for det. Pågangen er rett og slett for stor så de må fokusere på de kattene som lettest kan omplasseres og få nye hjem så de har plass til neste mann. Jeg kjenner også lederen for avdelingen personlig og vet veldig godt at hun virkelig brenner for dyrene og de gjør en kjempejobb, men hun/de strekker ikke til hun heller. Katteoverfloden i Norge blir for mye å bære enkelt og greit.
      På grunn av dette er det lille prosjektet til Kjersti så viktig, nettopp fordi hun plukker opp disse som ville falt utenom når det kommer til DOOA og mange andre frivillige organisasjoner. Hun gir en sjanse til de som ville blitt avlivd uten å få prøvd seg engang. Villkattene blir ikke merket med døden fordi de blir fanget i felle, de får muligheten til å få vist frem personligheten sin og blir evaluert i forhold til om de er noe de kan jobbe med. Denne dama gjør en fantastisk jobb for kattene, og hun trenger all hjelp hun kan få!
      Hadde satt veldig stor pris på om du hadde tatt en titt, Kjersti og alle pusene fortjener all støtte.

    11. fillern, jeg er bare i oslo dagen selve konserten er… kunne du ikke hatt klessalget den dagen isteden? er jo ikke alle så sover over i oslo ti ldagen etter konserten…

    12. Blir så oppgitt over kommentarene her! Herregud. Ja, såklart er klærne brukte, det er hennes klær hun selger. Og jeg selv synes Sophie er så flink som prøver å organisere slik at det passer for de fleste. Hun kan ikke please alle, Emma, så det er umulig å tilrettelegge for alle. Jeg kan desverre selv ikke møte opp. Men synes det er helt fantastisk at du velger å donere bort pengene, i motsetning til Andrea som sikkert vil beholde pengene selv.
      Og ang. det anonym skreiv, om at man skal være fornøyd med seg selv uansett, det er ikke så lett for alle. Jeg ville selv operert en del med kroppen min om jeg hadde hatt råd, og jeg synes absolutt man skal få lov til å fikse på seg selv om man ikke trives med selvbilde. Det ekstreme kroppspresset som er ute nå gjør at mange føler seg mindre fine, og sånn er det bare, Hadde ikke jeg hatt instagram, hadde jeg nok hatt bedre selvtillit.
      Jeg måtte bare få ut litt steam her :p

    13. Gleder meg! Skal ikke på Miley konserten, men på Metallica konserten søndag den 1. Juni, heheh. Men jeg drar ned onsdagen, så skal få tatt turen innom salget ditt på torsdagen. Har aldri vært i Oslo før, så håper jeg finner frem, Vet ikke en gang om jeg passer noe, men hvis pengene går til noe bra, så skal jeg kjøpe noe prinsipielt fordi jeg syns det du gjør er så utrolig bra.
      Ser at det var en og annen her som spurte på det samme som jeg og lurte på. Er salget sånn noe lunde organisert, er det god plass, vil det være mange folk der? Okei, siste er nok litt vanskelig å forutse, men du skjønner sikkert hva jeg mener!
      Lykke til med salget! Du er utrolig vakker, blir bra det der. <3

    14. FOD- tar med glede i mote penger. De tar i mot hunder og katter å sørger for at de får alt av behandling de trenger! Jeg vet at de ville blit kjempe glade! facebook siden dems er: FOD OSLO / foreningen fro omplassering av dyr.

    15. Du vil finne din kamera med stolencamera Finder søk på dette og jeg vil garantere deg at du kommer til å finne det

    16. Åh så pen du er! Skulle så gjerne ha kommet!
      Håper du har lyst til å sjekke ut bloggen min 🙂 Den har masse deilige oppskrifter på lettvint og sunn vegetarmat og snacks. Jeg prøver å øke bevissthet omkring dyrevern og dyrevennlig kosmetikk. Blir veldig glad hvis du tar deg tid til å sjekke den ut! xx <3

    17. For å komme seg dit fra Jernbanetorget kan man ta trikk 17, 18 og 11 fra holdeplassen foran Fridays også går man av på høyskolesenteret 🙂

    18. Ja til veldedig formål! 🙂 i bergen finnes noe som heter kattens vern som jeg gjerne hadde donert til 🙂 google dem!

    19. Hei,
      Jeg ser det er mange som ønsker at pengene skal gå til katter. Det er ikke det at jeg ikke mener det er viktig, men du burde gi til en forening som hjelper noe større enn hjemløse katter. Hva med kreftforeningen? I løpet av livet kommer nesten hver eneste en av oss til å oppleve kreft, enten ved at vi selv blir syke eller at noen vi står nær blir syke. Kreftforeningen jobber hver eneste dag for at færre skal bli rammet, at de som blir rammet skal bli friske/få livsforlengende medisin og for at de pårørende skal få det bedre.
      Uansett hva du velger så er det fantastisk at du ønsker å gi bort overskuddet 🙂
      Klem fra Maria

    20. Jaaa, så glad for at du byttet!! Tusen takk, jeg skulle på klassetur til Polen, så ble veeldig glad av dette innlegget. dette viser at du er en god blogger som faktisk tar hensyn til bloggleserne og andre mennesker. Både ved at du byttet dato og at du skal selge klær og gi pengene til gode formål. Du er et godt menneske og et godt forbilde, Sophie Elise.

    21. Så fantastisk at din andel går til et godt formål! Jeg anbefaler regnskogsfondet, den trenger så mye støtte som den kan få:)

    22. Jeg er ganske godt kjent i oslo. De som skal dit kan ta 17 trikken som Sophie sier og gå av på Tullinløkka. Stasjonene etter Tinghuset <3

    23. Kreftforeningen har allerede tjent inn over 2 millioner så personlig synes jeg det ville vært viktigere og sende pengene til dyrene som ikke får penger fra andre enn frivillige 😀

    24. Jeg vil virkelig anbefale deg å vurdere å donere penger til Barnekreft foreningen eller foreningen Sykehusbarn. Begge er organisasjoner som hjelper barn til å få en bedre hverdag. Jeg sitter selv oppi en situasjon hvor jeg er mye på sykehus, med tanke på at jeg fikk kreft i fjor sommer. Jeg og veldig mange andre barn hadde satt stor pris på om du iallfall tar forslaget i betraktning.
      Klem

    25. Hei
      Jeg kann ikke komme:( men har såååå lyst på noen av klærne dine, og jeg lurte på om du kunne legge klær ut på bloggen som vi som ikke kan komme, kan kjøpe av deg?
      Ps: elsker klærne dine:)

    26. Blir i oslo til 29 mai etter Miley Cyrus konserten dagen før! Jippi! Er sjeldent i Oslo, og har ikke peiling hvor dette er, men skal gjøre alt jeg kan for å finne frem til klessalget! er ikke sikkert klærne passer, men hadde vært så kjekt å få møte dere! <3 Bor på Averøy kommune (nær kristiansund)i Møre og Romsdal fylke, så er en del timer unna!

    27. Hei Sophie Elise, lurte på om du vet hvordan størrelse på klær og sko de to andre har?
      Er heldigvis i oslo da, så kommer nok innom en tur:)

    28. Hei!
      Har prøvd tidligere men ikke fått svar. Lurte på hvor du hadde kjøpt denne fine genseren/toppen din? Den du har på i dette innlegget altså. Syns den er så utrolig fin!
      Håper du svarer denne gangen.
      Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg