body language

Vet ikke om dere har hørt utrykket “samboerfeit” før. Eller, om det i det hele tatt er et utrykk? Jeg slenger det hele tiden rundt, fordi det skjer med så utrolig mange. Man flytter inn med noen, og koser seg akkurat litt for mye og trener litt for lite, og blir dermed noen størrelser større. Det er ikke til å stikke under en stol at de aller fleste synes det fineste er å være slank, og at man er sin egen verste kritiker. Jeg er så heldig å ha et greit utgangspunkt, og det er noe jeg vet kommer til å være vanskeligere og vanskeligere og vedlikeholde når årene går. Jeg vil også være fotballfrue-fin etter fødsel og vil jogge opp bakker med barnevogna når den tid kommer.

Da må man starte nå. Helst igår, eller sist uke – noe jeg gjorde. Det er alltid en sjangse til å “starte på nytt” og det evige “vi tar det imorgen” har kanskje funket hele livet mitt, men ikke lengre nå. Jeg er klar.

40 kommentarer
    1. ja du e jo smellfeit… bi irritert over at du skriv sånn. E mannge som e mye større enn d, og du syt?!? WTF..
      Sku ønsk at du va et beire forbilde når da kjæm tell kropp.. Likt at du skreiv at vi menneska e vårres egen verste kritiker, men da va faen mæ da einaste som va bra i innlegge dett. syt og bæs førr at du e feit?! lokk opp auan jenta..

    2. Hun sier jo på ingen måte at hun er feit? Hun sier at hvis hun ikke endrer på livsstilen sin, så kan hun bli feit etterhvert. Les innlegget igjen du.

    3. woho, gotta work bitch! er litt som deg, har et ganske ok utgangspunkt, MEN den har jeg levd en stund på nå, så jeg merker at jeg faktisk begynner å legge på meg litt og det er ikke så gøy… må også finne motivasjonen til å begynne! burde virkelig starte så fort som mulig 🙂 gøy å høre at du er kommet i gang!

    4. Jeg har alltid også vært tynn. Kunne spise hva jeg ville og la aldri på meg.
      Så ble jeg 24 år, samboer og fikk meg jobb på kontor. O’hei, jeg la på meg ja. Det la seg sakte men sikkert, og nå er jeg nødt til å trene og tenke på kosthold for å få av disse samboerkiloene.
      Så mitt råd til deg : Start med trening før du MÅ , og tenk litt på hva slags mat du putter i deg 🙂

    5. herregud, til dere som kommer til å klage på dette innlegget: ja, sophie er naturlig slank, ser ikke at hun har nevnt noen plass i dette innlegget at hun er det motsatte? hun skrev nok dette innlegget for å inspirere andre til å få en bedre livsstil og utrykker nok bare sitt ønske etter en sunn livsstil. det kan aldri skade! dessuten er uttrykket “samboerfeit” bare fakta hun ønsket å dele sin vinkling på 🙂 ser ikke en eneste plass i dette innlegget at hun syter over kroppen sin, så hold kjeft pls

    6. Hun skriver ikke at hun er feit. Hun skriver på en indirekte måte at hun vet hun er naturlig slank. Men om du har fulgt henne en stund så vet du at hun lenge har gitt faen i hva hun putter i seg osv. Når man bikker en viss alder da så vil en legge på seg om en ikke endrer livsstil og kosthold.
      Det hun vil frem til her er at hun IKKE vil være en av de som blir “samboerfeit” og at hun vil begynne å trene å jobbe for å forhindre dette – og kanskje forbedre noen deler av kroppen som som hun ikke er fornøyd med (og alle har ting på kroppen de gjerne vil stramme opp/slanke bort etc).
      Så før du kommer med sånne spydige kommentarer her oppe mister “smilefjes” så syns jeg du burde skjønne det egentlige budskapet med innlegget. Og hvorfor er det ikke lurt å begynne å trene? Trening fører til forbedret livskvalitet og kan faktisk forebygge psykiske lidelser som depresjon. Kanskje hun også tenker på de psykiske fordelene? Sånne folk som deg irriterer med kraftig. Kanskje det er du som burde åpne øynene. Ikke la det gå utover Sophie at du kanskje følte deg truffet av noe her….
      Stå på Sophie<3 Du er rå!

    7. skjønner ikke hva folk mener når de sier at du syt over at du er feit..? jeg skjønner hva du mener ved at om du vil beholde den kroppen som du har eller at den du vil få så må man begynne en gang. Jaja, jeg syntes du er super Sophie, ikke la noen fortelle deg annet! stå på fine duu!<3

    8. Før jeg fikk meg samboer var jeg helt “vanlig” i størrelse og passe slank. Etter 3 år sammen merket jeg at kroppen ikke var som før etter alt for mye kos og sukker.. Men jeg tok et skikkelig tak og har nå gått ned 12kg ! Målet mitt var å gå ned 15 så gjenstår 3 nå, men det skal nok gå fint! Så jeg skjønner godt hva du mener.. Er bare så glad for at jeg tok tak i problemet, for tro meg, det va faktisk ikke så lett å innse at man har gått opp nesten 20kg på tre år..

    9. Sophie klaget da ikke om at hun var feit? Blir igrunn ganske så småsur når anonyme personer kommer med kommentarer som “ikke syt og klag over at du er feit” hun gjorde da virkelig ikke det? Hun sa at hun også hadde lyst å ha en veltrent kropp etter fødsel og dra på joggetur med barnevogn. Det blir så utrolig dumt å vrenge ordene hennes om til det.. Sophie har en utrolig pen kropp, men som hun nevnte, man er selv sin værste kritiker. Og hun som alle andre tynne og formulle personer har selfølgelig noe de vil endre på.

    10. du er smashing!
      men jeg lurte på om du kan komme med noen middagstips som vegeterianer? jeg sliter med å komme på noe uten kjøtt….

    11. Veldig bra innlegg 🙂 Er litt “samboerfeit” nå som jeg er gravid, men det er viktig å huske på å trene og spise sunt selv om man bor sammen med noen. Lar du deg forfalle helt så kan du jo ikke regne med å ha en samboer så særlig mye lenger 😉 Du er flott Sophie, ha en fin kveld ♥

    12. Har kjøpt 2 nye pakka med påskeegg som står i kjøleskapet å vente på deg. I know u want iiiit 😘

    13. Signe: fotballfrue-tynn er jeg nok ikke i utgangspunktet, men jooda det blir nok adopsjon selv om jeg har kjent litt på det graviditetssuget i det siste, hehe

    14. Kropps fikseringa di e ikke sunn. Du kjem til å angre en dag på alle de lettkledde bildan du legg ut. Du e ute etter så mye bekreftelse av din egen kropp at man blir jo nesten bekymra ovet helsa di.

    15. Ser frem til å lese bloggen din den dagen du blir mamma! Lykke til:-( Det er ikke normalt å se ut som fotballfrue to dager etter at man har født, det er heller ikke pent.

    16. Hvis man har en kjæreste som er lat, så er det fort gjort å bli det selv også.. Dessverre for dem:) Jeg og kjæresten min er samboere, men vi trener i lag hver eneste dag, og det er utrolig gøy. Dere burde prøve det. Sunt for dere begge to! Jeg har alltid hatt en veldig pen kropp (om jeg får lov å skryte på meg det… Hoho) Men plutselig en dag fikk jeg helt panikk og var redd for å bli feit(jeg levde slik som deg. Dreit i alt og levde på godteri), og siden den dagen har jeg trent styrke(3 år snart). Hahahah utrolig teit, men sant. Huff. Jeg hadde en venninne før som levde slik, og hun fikk blodpropp og hjerneslag som 19åring av det. (Hun overlevde, men vi er ikke venner lenger fra min side) Så vær litt obs på hva du spiser og peis på med treningen!:)
      Alle har godt av trening. Minst en halvtime hver dag. Omså bare gå en tur. Det er godt for hodet også, og det tar knekken på depresjoner og alt det der man nå kan få..:)
      Ha en fin kveld videre:)

    17. Så en kommentar om at du er babysyk. Kan ikke du lage et innlegg om akkurat det?:) hva du tenker om å bli mor, når du føler du kan bli det osv. Fordi du er jo voksen sånn sett. Du hadde jo ikke vært en unge mødre kandidat liksom:) det er jo normalt å få barn i den alderen nå:p
      Tror du ikke det hadde vært koselig å starte en familie?:) jeg er selv babysyk, men er helt sikker på at jeg ikke skal ha barn før om 3-5 år:) da er jeg mellom 25 og 27 år. Og jeg er utrolig usikker på om jeg vil føde, og ikke bare adoptere. Men jeg vil også føle at ungen virkelig er min. Så det er vanskelig! Hahah:)

    18. det året jeg var i sammen med eksen min(ble sammen i mars i fjor å ble nylig slutt) så la jeg på meg 16kg. jeg er egentlig en veldig aktiv jente da jeg går mye lange turer med min hund. så da å bare gå småturer å være lat så la jeg på meg. fra jannuar til nå så har jeg klart å tatt av hele 46 cm tilsammen og begynner endelig å nærme seg min vanlige kropp. så samboer/kjærestefeit vet jeg alt om 😛

    19. Ja, altså… for du er jo feit ja Sophie……
      Den dagen du får bilringer – DA kan du si det.
      Beklager Sophie, men jeg tror ikke du er klar over hvor mye du faktisk sårer de som sitter med 15 kg for mye på kroppen, når du sier at DU er feit.
      Vil ikke si “samboerfeit” – for “feit” er et grusomt ord. Men tror vi alle som har vært samboer/langtidsforhold med mye kjærestekos vet hva du mener

    20. Jeg drømte også å se ut som fotballfruen etter mitt svangerskap, dog noe jeg IKKE gjorde! Jeg var natulig slank før, trente ikke så veldig mye det skal sies.. Men svangerskapet har forandret kroppen min totalt. Nå sitter jeg med en to mnd gammel nydelig gutt, jeg veier enda 15kg mer enn det jeg gjorde før jeg ble gravid og gir katta i hvordan jeg ser ut for øyeblikket:) For min del kom “samboerkiloene” nå. Null bikinikropp 2014 på meg, men sitter jo her med en favn av nye opplevelser og drømmer:)
      Men berømmelse skal du ha for at du vet hvordan å ta vare på din kropp 🙂 Kroppen din er fin akkurat slik den er nå, og jeg er sikker på at den er like fin om du skulle få noen ekstra kilo på kroppen! Du trenger ikke bekymre deg uansett. Det viktigste er jo at du selv er fornøyd med kroppen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg