FUCK MY LIFE

Meg og min beste Anette Marie som jeg sover hos inatt. Jentekveld ♥ Takk for at du hjelper meg igjennom alle kriser! Jakken min finner dere HER

 


I dag har jeg hatt den verste på lang tid. . Den startet utrolig bra, jeg hadde god tid, dro for å fikse brynene på Beths beauty og alt var på stell. Men helvette måtte jo komme. . Som dere vet mistet jeg speilrefleksen i badekaret i går, så da var det bare å innse at min kjære følgesvenn gjennom fire måneder var borte for godt. Jeg måtte opp tidlig idag, dro for å kjøpe nytt kamera og nytt minnekort, dro på lunsj i byen, dro til Lørenskog, og tror dere faen ikke jeg oppdager når jeg har kommet til Lørenskog, en bit unna Oslo, at det nye kameraet mitt er borte?

Jeg fikk panikk og ringer stedet hvor jeg var på lunsj, og mannen der har problemer med å forstå hva jeg mener i starten så samtalen fortsetter på engelsk. Han ber meg da beskrive kameraet og jeg sier at det er et stort kamera med en ekstra blitz, og at det har høy verdi – han pauser, og forteller meg at kameraet er der. Dolce Vita (som stedet heter) holder åpent til klokken 20, og jeg takker og forteller at jeg kommer innom. En time senere er jeg på plass ved Dolce Vita, de ansatte har nå byttet vakter og mannen jeg snakket med i telefonen er ikke lengre på jobb. Den som nå jobber i kassen forteller meg at de ikke har noe kamera, og jeg ber dem ringne til han som var på jobb da jeg ringte. I telefonen sier han ikke aaaner hva jeg snakker om, at vi ikke har pratet i telefonen, og han har ihvertfall ikke sett noe kamera. Noe som er helt absurd! Jeg kjente igjen stemmen og sto der full av fortivelelse, og ble ikke møtt av annet enn stygge blikk fra de ansatte. Ikke noe hjelp, ingenting. 

Sjefen på Dolce Vita trekker på skuldrene og sier “sorry, no camera here” og jeg tenker naturlig nok at den ansatte jeg snakker med tidligere har tatt det nye kameraet mitt selv, når han forsto at det var av verdi. Jeg har jo samtaleloggen på telefonen, så at han i det hele tatt nekter for å ha snakket med meg er helt utrolig! Jeg fikk heller ikke navn eller nummer på han jeg først snakket med på tlf, og måtte rett å kjøpe meg enda ett kamera. Så, det er altså tre speilreflekskameraer på to dager. .Dette er det eneste stedet jeg var med kameraet, så jeg har ikke mistet det, og jeg beskrev det på telefonen for han og han sa til meg “okay it’s here”. Og så har vi plutselig ikke snakket og kameraet er ikke der, og han har dratt fra jobb og jeg får ikke noe navn. .

Hva bør jeg gjøre? Er det ikke ganske åpenbart hva som har skjedd her, eller kan jeg ta feil? Har dere opplevd noe lignende før? Trenger råd! Og btw folkene på Dolce Vita var sykt urespektfulle og nedlatende, himlet med øynene og ja. . ÅÅHHH!! Det er så unødvendig. 

Men, man skal ikke se mørkt på alt. Anette er så fin, og jeg kjøpte nye fine solbriller for noen dager siden som kom i posten idag (øverste brille fra HER, nederste brille fra HER)  Jeg har en hel solbrilleutstilling hjemme som jeg må vise dere en dag. Men men. . Nå blir det mer bilder på oss, og så gleder jeg meg til fridag i morgen.  (reklamelenker)

111 kommentarer
    1. Herregud for noen folk! Det er åpenbart at det er snakk om tyveri her, og sikkert han duden som har stukket av med kameraet ditt! Jeg ville politianmeldt det så fort som mulig, du har bevis med telefonloggen! Lykke til!

    2. Huff, stakkars 🙁 Skjønner at du blir veldig frustrert! Jeg ville ha anmeldt det! For speilrefleks er ikke akkurat så veldig billig. Du har ihvertfall ingenting å tape på det om du anmelder saken 🙂

    3. Svaret er lett. Du politianmelder hendelsen. Har du forsikring vil du få pengene tilbake, man kan også si at dette er en form for reiseforsikring, hvis du har det? Loggen kan du få av telefonselskapet ditt, men tror det koster 200 kr. Personlig ville jeg betalt de 200 kr og gått til politiet med den loggen/samtalen, og fortalt hvor fyren jobber. De har jo sikkert overvåkingskamera der? Du bør nok politianmelde uansett, og ikke gå tilbake for å spise der igjen, snakk om uprofesjonelt!

    4. Å herregud, for en tulling…. Kjenner jeg blir skikkelig frustrert selv faktisk! At det er mulig! Jeg ville ha anmeldt det og du har jo bevis i telefonloggen som politiet kan finne.
      Hold øynene oppe på finn.no og sjekk om han prøver å selge det. Nå snakket han jo ikke norsk, men likevel…. Huff… Håper det ordner seg!

    5. du kan anmelde! bare vis politiet samtaleloggen og der har du allerede ett lite bevis og de kan få ransakelsesordre og lete etter kameraet.

    6. Anmeld! Hater uærlige mennesker…
      Håper alt ordner seg og at du enten får igjen kameraet, eller pengene for det.! 🙂

    7. Første du gjør når politistasjon åpent imårra e å fær rætt dit å anmeld, før det e for seint!!
      Eller faen, det e jo første mai imorra, kanskje det ikke e åpent i resepsjon da? Isåfall står du opp gryyytidlig på fredag for å fær med ein gang dæm åpent! Eg låv deg, du bør gjør det så fort som mulig sia det e såppas dyrt!!
      Det her går fint Sophie, e bare kjipt at du allerede har kjøpt nytt da du mest sansynlig ikke får penga, men kameraet tilbake:/ Jaja, håp du får pengan!!
      Eg hei på deg:)

    8. Hadde jeg vært i din situasjon der og da tror jeg at jeg ville sagt at jeg driver Norges mest leste blogg, og det er åpenbart hva som har skjedd her og at hvis de ikke gjør mer for å hjelpe så kan du garantere at alle leserne dine får høre om den dårlige servicen de har og hva som har skjedd, så kanskje det hadde skremt dem litt. Men nå i ettertid så må du nok bare gå til politiet med saken, vise dem telefonloggen din og ta kontakt med telefonselskapet ditt for å høre hvordan de kan hjelpe deg med bevisene. Håper det ordner seg og du får penger eller kameraet tilbake 🙂 utrolig at noen kan finne på å gjøre noe sånnt..

    9. jeg synes du har all rett til å anmelde det! Hadde jeg gjort med en gang, før det er for sent som en over her sier

    10. Dette er rene beviset på hvor uærlige folk kan bli! Politianmeld med en gang, Sophie! Ikke gi deg, og som du sier: du har jo faktisk bevis for at han snakket med deg på telefonen! Stå på videre, du er super, husk det!

    11. Hadde blitt minst like frustrert om dette hadde skjedd meg. Hadde på en måte gjort alt for at de som jobbet i restauranten skulle fått dårlig samvittighet for det har gjort mot deres kunder. Sikkert studenter som ikke er erfaren og ikke kan jobben skikkelig nok for dem som jobber på den restauranten…
      Hvis jeg var deg ville jeg politianmeldt saken umiddelbart slik at kameraet kommer til den rette eier og at det ikke er i en løyn aktig ikke norsk snakkende menneske sine hender.
      Forresten.. de solbrillene som var øverst på bildet.. ELSKER DEM<3

    12. Som alle sier; anmeld det!
      Syntes så utrolig synd på deg! Har aldri hatt speilrefleks kamera fordi jeg ikke har rå, kan ikke tenke meg hvordan det må være å miste den du har….!! Han har garanter stjelt det!!
      Håper du får bra hjelp av politiet!
      <3

    13. Ikke kjøp nytt kamera! Vis de ansatte at du har snakket med han, og jobb for å få tilbake kameraet! Jeg hadde ikke respektert slik oppførsel!

    14. Besides filing a police report, you should check any pawn shops in the area. Other than that, just try to think of it as a lousy camera. There are more precious things in life.

    15. Så dritdårlig gjort!!
      Hvordan folk kan være altså… Hadde anmeldt det, men politiet bryr seg ikke mye om slike saker…
      Hva gjorde du i Lørenskog forresten? 🙂 bor der jeg

    16. Dette må du anmelde.. Det er ikke greit i det heletatt, og det sier seg selv hva som har skjedd.
      Gjør de det med deg kan di gjøre det med andre, kanskje fattige mennesker som kun roer en tlf, eller lignende.

    17. Anmeld det med en gang! Det er åpenlagt at det er stjålet… Hvis ikke politiet gidder å løfte en finger, då bruker du forsikringen!

    18. Sånn i tilfelle en lignende situasjon skulle oppstå en annen gang, anbefaler jeg deg å laste ned en app som heter Automatic call recorder. Den spiller automatisk inn alle samtaler, men husk og lagre dem. Jeg ville anmeldt denne situasjonen om jeg var deg. For om jeg ikke tar feil har de vel overvåkningskamera på restauranter. Ønsker deg en fortsatt fin kveld 🙂

    19. Anmeld det! Ta vare på samtaleloggen, har du noen vitner til at du snakket i tlf med han så kan det støtte saken din, men uansett høres det ut som du har en bra sak. Det var veldig synd å høre, pleier ofte å dra å Dolce Vita men skal boikotte de fra nå av, blir ingen sommer iser der i år!

    20. håper han forstår at han har stjelt fra feil jente og at fordi du har så mange lesere som du har og deler dette med oss så fører det til at restauranten mister kunder. tilpass for dem for den type service og oppførsel.

    21. Reiseforsikring dekker som regel alt utenfor hjemmet. Har du innbo, så kan det hende at det dekker det første kameraet også. Så som alle sier – anmeld det, men ikke forvent at de kommer til å gjøre noe med saken, men sørg for du får rapporten, ring forsikringen så fort så mulig. Du trenger nok politiattest, kvittering og utfylt skjema… Sånn funka det for meg og mobilen.
      Lykke til!

    22. Kan jo hende det faktisk ikke var noe kamera der og at du selv har mistet det på veien til det neste stedet du skulle

    23. Ta kontakt med politiet. Sørg for at mannen blir straffet. At du mistet pengene er en ting, men du må også forhindre at han gjør det igjen. Så ta kontakt med politiet!

    24. Ganske alvorilg å komme med denne type beskyldninger i en blog med så mange lesere. Du navngir arbeidsgiveren til vedkommende som skal ha stjålet kameraet ditt mens vedkommende var på jobb.
      I tilegg: Det heter ikke “urespektfulle”, men respektløse.

    25. Anmeld det 🙂
      Kan du ha spørsmålsrunde med svar på video? eller det går greit om du skriver svarene da

    26. Anmeld den jævelen! han har helt tydelig tatt det, og du bør få det tilbake så fort som mulig 🙂

    27. Hei! Telenor(eller din telefonabononnemnt) oppbevarer telefonsamtaler i ca 14 dager, så ring de og fortell at det er snakk om tyveri så kan du få samtalen av de og så anmelde det til politiet:-)

    28. Åherrejemini! Så grusomt, kan ikke forestille meg at folk kan være så lumske og slemme! Politianmeld det straks, dette er virkelig uakseptabelt.. Skjønner ikke at folk kan oppføre seg sånn! Lykke til, Sophie <3

    29. Uff ring politiet å forhør deg med de. Det er det beste du kan gjøre. Men må se velkommen til oslo lett å bli robba der gitt. Å skaff deg en goood forsikring på ditt nye som dekker både om du ødelegger det, mister der osv:-) jeg hadde noe som het idiot forsikring for mange år siden å det dekka alt av skader utenfor hjemmet å Til å med om jeg hev mobilen i gulvet fikk jeg det dekket

    30. Dra til politiet med en gang. 🙂 Dette er viktig å gjøre siden de oppførte seg så dårlig. 🙂

    31. Gå til media! Fortell hva som skjedde og folk vil nok boikotte resturangen. Og anmeld det selvfølgelig, telefonloggen din er nok bevis.

    32. Gå til politiet med en gang! Sa han at kameraet skulle være der, så burde det være der! Tydelig at det er noe muffins når han senere sier han aldri har snakket med deg eller ikke aner hva du snakker om. Et speilrefleks er for dyrt til å bare la være å gjøre noe med..

    33. Annmeld.. Skader ikke å prøve å andmelde isåfall.. om de ikke finner ut noe av det så veit du isåfall at du pøvde 😉
      Sleip mann.. virker som om det er han du snakkett med i telefonen som har tatt med seg kameraet hjem..

    34. Hei kan du legge flere bilder sv jakka?? Tenkte å bestille men ser ikke hvordan det sitter på det på disse bildene

    35. Ville gått rett til politiet lagt frem tlf logg å forklart situajson. Haf du reiseforsikring dekker denne mest sannsynlig nytt kamera. Da er egwnandel ca 500 kr

    36. Om det er snakk om tyveri, burde du politianmelde det! Så kan du kontakte reiseforsikringen din, og de burde dekke speilrefleksen. Det er jo helt nytt kamera, så du burde få tilbake bortimot full pris. Send inn kvittering og beskrivelse av hva som skjedde. Lykke til! 🙂

    37. Anmeld dem. Dette er tyveri. Du har jo samtaleloggen, så du lån bevise at dere pratet sammen på telefonen. Anmeld med engang.

    38. Dolce Vita? Den isbaren ved Steen og Strøm? Boikotter så jævlig fra NÅ! Det håper jeg flere gjør også!! Anmeldt og få jævelen straffet!!

    39. Andmeld saken til politiet med en gang, slik at han ikke rekker å kvitte seg med det. Du burde gjort det allerede da du sto og pratet med betjeningen, og sagt til både svindleren og de andre at “nei men da ringer jeg politiet.” Håper du får det tilbake

    40. Dette hørtes veldig kjipt ut Sophie, men dette her må du ta til deg, det finnes desverre uærlige mennesker overalt, som stjeler og lyger, så mitt råd til deg er heretter at du passer bedre på tingene dine. Ikke la verdisaker ligge å slenge. Ha alt i en og samme veske eller i en kameraveske som du henger på kroppen din, og ha det som en regel at du dobbeltskjekker at du har med deg alt av handleposer når du går! Ikke ha speilreflekskamera i nærheten av vann. Kjøp deg heller et bra kamera ved siden av som tåler vann. Uhell kan skje, men tre kamera på så kort tid er sløs med penger. Du kjenner sikkert på det selv også kan jeg tenke meg. Penger og verdier burde man forvalte med stor respekt og fornuftighet uansett hvor mye man har og tjener, for det er ikke sikkert den store pengestrømmen varer evig. Lykke til videre og så får vi håpe dette ikke skjer igjen.

    41. synes ærlig talt det blir litt dumt av deg å komme med sånne spekulasjoner ut av det blå til så mange mennesker. det er godt mulig at kameraet ditt ble stjålet, men du har faktisk ingen ordentlige bevis. det kan godt være at du mistet det på veien, eller at om du la det fra deg på resturanten at noen andre tok det. det kan godt være han er forvirret og faktisk ikke skjønte så mye. jeg tviler på at alle de ansatte og SJEFEN ville nektet for det om det var sant. skaff deg noen ordentlige bevis før du kommer med sånne anklager. kjipt det som skjedde med kameraet ditt, men sånt skjer. men en ting må jeg si, jeg forstår meg virkelig ikke på pengebruken din.

    42. Jeg synes det er utrolig frekt å stjele et kamera når dere har snakket via telefonen …. Det er utrolig umodent.

    43. Jeg elsker disse bildene! Likte også veldig godt morgenbildene på Anettes blogg, er det noe du kunne tenkt deg å gjøre? Lage flere “morgen”- innlegg? 🙂

    44. Ring politie og fortell alt som har skjedd og hvem du tror har kamerat. da får du det nok tilbake 🙂 det har skjedd med meg før og alt ordnet seg!

    45. Men, ikke for å være stygg, hvorfor kan du ikke lære deg å passe på tingene dine?:) Ikke ha kamera i nærheten av badekaret om du er slepphendt, sjekk rundt deg på restaurant at du har med deg alt før du går:) Kan være lurt.

    46. Høres utrolig merkelig ut. Jeg jobber med elektriske dubbeditter selv, og der er vi pliktet til å skrive opp navn, adresse osv. på dyre produkter pga. garanti og reklamasjon, slik at det er lettere og hjelpe kunden dersom det er noe galt med produktet. Så det jeg lurer på du fikk vel med deg en kjøpskvittering du kunne vist til de som jobbet der? Og jeg som er litt rask til å dømme, tenker jo fort at de som jobbet der virket ganske slue og sleipe. Forferdelig kundeservice også! håper det ordner seg for deg 🙂

    47. Kjempebra at du gir de dårlig kritikk på bloggen! Dårlig rykte sprer seg som ild i tørt gress, så de kan bare angre seg 😉 Dessuten ville jeg dratt dit hver dag å sett hvem som var på jobb, evt hørt etter om du hørte han du snakket med og tatt han “på fersken”. Kan iallefall anmelde når du har et fjes og da et navn og gå etter. 🙂

    48. Jeg hadde nok også anmeldt saken og enda sjefen var veldig frekk, hadde jeg sendt inn en klage og sakt at man ikke kan ha ansatte som det på jobb dersom man ønsker å få kundene tilbake. Da kan du også si at du politianmelder det:) Er også bra av deg at du skriver om det her, for da får jo også andre vite at det stedet ikke er det første man går og spiser lunsj!
      Vi hadde en lignende hendelse på La Baguette som var på Oslo City før, hvor venninnen min glemte igjen en pose med mye verdifulle saker hun skulle gi i julegaver. Vi kunne tydelig se at posen lå bak disken ettersom det var en veldig lett pose å kjenne igjen. Når vi spurte om å bare få se oppi posen nektet de, og når vi hentet vektene så hadde de gjemt posen og sa de aldri hadde sett den. Utrolig sleipt!

    49. Syykt kjipt!
      Stå på ditt, ikke gi deg! Ikke tenk på at du er ufin, hvordan de oppfører seg er uakseptabelt. Jeg reagerer litt på telefonsamtalen; hvorfor sa han at han hadde kameraet, når han allikevel skulle stjele det? Hvorfor ikke bare si han ikke hadde det? Så det kan fremdeles være et LITE håp om at det order seg, og at det bare var i overkant mange misforståelser involvert. Jeg håper uansett det ordner seg! Gå til politiet, media – alt du kan!

    50. Kjipt,men du har sikkert råd til å kjøpe undre slike kamera så mye penger du tjener på bloggen din.

    51. Hei,
      Jeg er eier av Dolcevita gjennom 14 år og har aldri opplevd noe lignende. Jeg er lei for det som skjedde deg, men ber om at du forteller hele historien slik den skjedde, når du først går ut og forteller om dette.
      Det var meg du møtte på Dolcevita da du kom og sa du hadde ringt tidligere på dagen og snakket med en av mine ansatte. I følge deg hadde han sagt at kameraet ditt var funnet.
      Da jeg ringte min ansatt, bekreftet han ikke din historie. Han sa tvert imot at han ikke hadde mottatt noen slik telefon, og det hadde heller ikke vært noe gjenglemt kamera i lokalet. Jeg stoler 100 % på mine ansatte siden de jobber hver dag med kassa og mine penger. Da sa jeg at vi har et problem, siden jeg stoler på mine ansatte oppfordret jeg deg til å gå til politiet og anmelde saken med en gang. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av å være respektløs, og beklager hvis du opplevde det slik.
      Ingen av mine ansatte har snakket med deg på telefon, slik du påstår. Jeg ber deg presentere telefonlogg som viser at du har hatt denne påståtte samtalen, enten til meg eller til politiet. Jeg finner meg ikke i urettmessige beskyldinger om tyveri begått av en av mine ansatte.

    52. Herregud, nå er det vell snart på tide å vokse opp litt å stikke et hull på boblen hvor kun du lever? Måten du starter innlegget på får det jo til og hørest ut som om det faktisk har skjedd noe, å ja, det har jo det, å det er noe som er verdt og skrive om, men kom igjen… Er det virkelig nødvendig å legge så hardt trykk på det å få det til å hørest ut som noe skikkelig tragisk har hendt? Det er kjip, å jeg skjønner det, men du virker jo ganske sikkert på at kameraet er blitt tatt av den ansatte du snakket med, å måten du beskriver det hele på kan ikke få noen andre til og tvile heller…. Hvis du bare hadde giddet og løfte en finger, ville du hatt kameraet ditt igjen i løpet av de neste dagene, men det er vell ikke så lett å ordne opp for seg selv når pappa ikke er i nærheten? Det er et kamera?! HVOR avhengig er du VIRKELIG av det? Sånn at verden går under bare fordi du kansje må poste et par mobilbilder istedenfor i et par dager?
      Jeg mistet leilighet, bil og jobb i høst jeg, kjære deg… Men jeg trenger ikke en tur til afrika for å forstå at livet mitt går videre det også, å at det finnes folk som har det laaang verre enn meg selv! Det er ingen andres skyld at du la igjen kameraet ditt, å det er opp til deg om du vil ha det tilbake eller ikke 🙂 Hadde du bare greid og bruke deg selv på en rett måte, hadde du ikke trengt å bruke penger på et nytt.. Men det er vell ikke et problem for deg, så.. 🙂 Jeg mener ikke at det er noe som ikke er kjipt, for det er det jo… Men måten du fremstiller det på? Det trengs ikke overdramatiseres så inni granskogen.

    53. Anmeld det! Du har en veldig sterk sak med tanke på du har anropsloggen på mobilen, så politiet kan spore samtalen og høre det selv 🙂

    54. Jeg kommenterte ovenfor om alvoret av å navngi en arbeidsgiver når du kommer med denne type beskyldninger mot en ansatt. Du svarte feilaktig at du ikke hadde navngitt noen. Nå har eier av Dolcevita besvart dine beskyldninger fremsatt i bloggen, og tatt avstand fra disse, så han var tydeligvis navngitt. Flere tusen mennesker har sikkert nå fått med seg at en ansatt hos Dolcevita stjeler og at betjeningen er respektløs, uten at vi vet om det stemmer. Jeg håper du får tilbake kameraet ditt, og at vedkommende som eventuelt har stjålet kameraet, blir tatt, men denne saken hører ikke hjemme i en blog som dette. Du har flere tusen lesere, og Dolcevita lever av kundene sine. Jeg støtter eier av Dolcevita når han ber deg gå til politiet, og jeg forstår hans frustrasjon. Du bør derfor beklage dette bloginnlegget.

    55. Thomas: Nei, jeg beklager ikke dette innlegget, ettersom det er en blogg om mitt liv, og dette er en stor del av meg og mitt liv. Jeg skal så klart ta saken til politiet

    56. Har du sjekket opp i om forsikringen din dekker dette? Innboforsikringen din kan dekke at du mistet kameraet i badekaret (om du har topp-innboforsikring) og reiseforsikringen din dekker at kameraet ble stjålet/mistet (dersom du har topp-reiseforsikring). Anbefaler deg å skaffe deg disse forsikringene om du ikke har de. Veldig rimelig og dekker både deg og Mathias siden dere er samboere 🙂 Om du er under 20 år går du mest sannsynelig fremdeles under foreldrene dine og deres forsirkinger. Altså, får du det dekket dersom dine foreldre har disse forsikringene 🙂

    57. Tror du kan be om opptak fra samtalen fra telefonselskapet ditt (tror slike er lagret i en viss periode), og selvfølgelig anmelde. Hvis du har forsikring tror jeg det skal løse seg uansett, men skjønner hvor utrolig kjipt det er! Ser hvor mange som synes det er urettferdig av deg å dele dette på bloggen, men ærlig talt du skal få lov til å si din sak (det har jo dolce vita også retten til selvfølgelig på sine medier), så dette har du all rett til å skrive uten dårlig samvittighet. Håper det ordner seg!!

    58. vet dette er noen dager siden, håper du har anmeldt, og det er greit å vite for andre hvilket korrupt sted dette er. No dolce vita på meg!

    59. Oh-hoh-hoh, morsomt at de ikke forstår konsekvensene av dette. Bare tenk hvor mange du kan påvirke ved å skrive om denne hendelsen og med så mange lesere, og når negativ omtale sprer seg 10 ganger fortere enn positiv, så kan de risikere å miste mange kunder. Jeg liker det 😉 Elsker det når folk ødelegger for seg selv. Selv skal jeg aldri til Dolce Vita — nettopp pga denne hendelsen 🙂
      Også må du anmelde, men det regner jeg med du har gjort allerede 😀

    60. Hei,
      Jeg er eier av Dolcevita gjennom 14 år og har aldri opplevd noe lignende. Jeg er lei for det som skjedde deg, men ber om at du forteller hele historien slik den skjedde, når du først går ut og forteller om dette.
      Det var meg du møtte på Dolcevita da du kom og sa du hadde ringt tidligere på dagen og snakket med en av mine ansatte. I følge deg hadde han sagt at kameraet ditt var funnet.
      Da jeg ringte min ansatt, bekreftet han ikke din historie. Han sa tvert imot at han ikke hadde mottatt noen slik telefon, og det hadde heller ikke vært noe gjenglemt kamera i lokalet. Jeg stoler 100 % på mine ansatte siden de jobber hver dag med kassa og mine penger. Da sa jeg at vi har et problem, siden jeg stoler på mine ansatte oppfordret jeg deg til å gå til politiet og anmelde saken med en gang. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av å være respektløs, og beklager hvis du opplevde det slik.
      Ingen av mine ansatte har snakket med deg på telefon, slik du påstår. Jeg ber deg presentere telefonlogg som viser at du har hatt denne påståtte samtalen, enten til meg eller til politiet. Jeg finner meg ikke i urettmessige beskyldinger om tyveri begått av en av mine ansatte.

    61. Hei! Ville bare si at grunnen til at de sikkert himlet med øynene og var nedlatende var kanskje fordi de var veldig opptatt i jobben. Dolce Vita er et veldig overfylt lokale med mange kunder. De var kanskje litt stressa. 🙂 Når folk er stressa har folk en tendens til å vise sine negative sider. Ikke ta det personlig. 😉

    62. Håper sophie elise, at vi får høre hvordan dette går. Er interessert å høre om det funket å ringe politiet, i tilfelle jeg skulle oppleve lignende hendelser 🙂 Håper dette ordner seg for deg.

    63. Kjiipt av deg å henge ut dolcevita. . Innrøm at du rotet bort kameraet. Ikke skyld på andre. Jeg har ikke noe med dolcevita å gjøre men om de går til politiet og du har anklaget dem på urettferdigvis så blir det ikke hyggelig for deg. Taper de renomme på grunn av denne bloggposten så er du ansvarlig for eventuelle økonomiske tap.

    64. Du burde anmelde han for dette er latterlig og det er ganske tydelig at det er han som har tatt kameraet når han sier først at det er der for så å nekte for å snakke med deg og at kameraet ikke er det.

    65. DOLCEVITA: Jeg har loggen på tlf, hvor det står tydelig at vi snakket sammen. Vi snakket sammen i godt over ett minutt – og, jeg har vært hos politiet, som fikk logg. De vil ta det videre.

      Hvorfor skulle jeg komme innn på dolcevita, få snakke med din ansatte, og lyve om at jeg har snakket med han tidligere? Hvordan kunne jeg beskrive for deg at jeg hadde snakket med en engelsktalende mann, som fortalte meg at det var åpent til 20, om jeg aldri hadde ringt? Hvorfor skulle jeg komme innn å si “hei jeg kommer for å hente kameraet jeg ringte om?”, om jeg aldri hadde hatt en samtale?

      Det er så bak mål.

      Og med urespektfull mener jeg den unge herren som sto bak disken, når jeg kom inn for å hente kameraet. Han ga meg DET blikket, og fortsatte å snakke med han som åpenbart var en bekjent av han om ferien osv osv, istedenfor å snakke til meg.

      Så – fint at du skriver kommentar. Ta gjerne kontakt med meg på mail [email protected] så kan jeg presentere logg for deg også.

    66. Bra du har anmeldt. Du kommer nok til å få et brev om noen måneder der det står at saken er henlagt. Tror dessverre slike saker har lav prioritet i politiet. Sjekk som andre peker på opp om du har forsikring som dekker dette. Når det kommer til den negative omtalen av Dolce Vita, så bør du tenke over slike ting. Det kahn av og til være lurt å snakke med eier først om at du vurderer å skrive om det på bloggen, så kanskje dere kunne ordnet opp i minnelige former?

    67. Hi! I’m Carlos, the guy working at Dolcevita the day your “alleged conversation” took place. I refer to such conversation as “alleged” because it never happened and you know it. What I don’t understand is why you’re making up this little story. I suppose is to make your lil blog more interesting… well congrats
      First of all, I can proudly say that I have never stolen anything from anyone in my entire life… let alone your silly camera. And if I did… why would I say to you over the phone yessss come and get it and then disappear??? why wouldn’t I just say… no, there is nothing in here. Sencondly, plenty of people ring everyday enquiring about opening/closing times. If someone had said anything about a camera I would definitely remember which is not the case. Luckily for me, I was not working alone that day and a new girl who has just started can corraborate every word I am saying. Anyhow… you have gone too far involving a prestigious establishment like Dolcevita and my persona in one of what appears to be a “crazy little game of yours” Therefore, to get to bottom of it I will also report it to the police and see if once and for all we can get the truth and find out what really happened to your adventurous camera.
      Best regards Carlos

    68. Haha! De kunne fått mye gratis reklame om du hadde fått lagt ut bildene du tok der. Men nei, de fikk det vilt motsatte.
      Setter ALDRI mine føtter på Dolce vita igjen.

    69. Herr Carlos over her viser jo hvilke respektløse holdninger de har til kunder og nøyaktig hvor seriøst de tar denne saken.. SÅ mye sarkasme og en utrolig nedlatende tone.
      “Your lil blog more interesting.. well congrats”
      “Your silly camera” , “crazy little game of yours”.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg