“vulgær”

 reklamelenker 

Kjole fra nelly HER 


Jeg skal i konfirmasjon i helgen, faktisk i Bergen hvor jeg ikke har vært på flere år – det gleder jeg meg til! Men, bunaden min er enda igjen hjemme i Harstad, så derfor må jeg finne ett annet antrekk for anledningen. Og med MIN kjolegarderobe var det mildt sagt ikke lett! Jeg bestilte denne fra nelly, men er nå litt usikker på om den er passende. Er det for dyp utringning? Det siste jeg vil er å framstå som vulgær i en familieforsamling, det vet jeg ikke blir særlig godt mottat haha.

Nye sko ble det også! Fra nelly HER

Kjørte på med dobbelt leopard idag, ser dere det svake mønsteret i buksa? Dødskult! Fra carpediiem.no. 

 


 

Jeg og Martine har akkurat vært og kjøpt oss litt junkfood, så nå blir det mat og så skal jeg spekulere mer på kjolen! Ser fram til å høre hva dere mener. 

 

178 kommentarer
    1. åå så fin kjole! kjempefin farge til deg Sophie 🙂 Du er så utrolig fin, og harregud for en kropp på deg!

    2. ikke helt passende, jeg tror jeg selv hadde følt en trang for å holde over utrigningen :-/ Men den var veldig fin!!

    3. Kjempefin kjole, og du ser fantastisk ut i den, men ville nok vært en smule upassende i en konfirmasjon / familieselskap etter min mening. x)

    4. Dødsfin kjole, men vet ikke om jeg hadde brukt den i en fanilieforsamling.. Du er helt nydelig, og herregud for en kropp!!

    5. Den kjolen var veeldig fin, og så fint den satt på!!
      Men jeg hadde kanskje syntes den var litt mye for en konfirmasjon! Og det siste du vil er vel hvertall å gå rundt å tenke på om folk oppfatter deg upassende i sånne sammenhenger? Hadde jeg gjort hvertfall! 🙂

    6. hvordan gjorde du det med bunaden når du fikk silikon? liksom den var jo tilpasset deg slik du var før du fikk silikon, har du bare utvida den nå ?:)

    7. Kjempe fin kjole! Men ville nok aldri gått i den i familieforsamling, haha 🙂 Som du sier, litt for dyp utringning..

    8. Kjolen var FANTASTISK, men jeg vet ikke om jeg ville brukt den i en konfirmasjon. Da ville jeg i så fall ha brukt den med et sjal eller en jakke over 🙂

    9. Ser ingen grunn til at den ikke er passende? Er ikke noe unormalt dyp utringning etter min mening! Syns kjolen var utrolig vakker, og hadde ikke tvilt et sekund!

    10. Du kommer til å ta all oppmerksomheten fra konfirmanten, og det er det siste man ønsker. Tenker både på farge å titties. Gå heller for en svart,grå eller hvit kjole 🙂 men kjolen var absolutt stunning på deg!

    11. jeg synes den var aldeles fin, tenk deg at du hadde hatt mindre pupper, da ville det nok ikke blitt sett på som så “vulgært” så hadde jeg hatt din kropp og sett så bra ut som deg hadde jeg definetivt brukt den!

    12. Sinnsyk fin kjole! Den kledde du, og en nyydelig farge på deg! Jeg tror ikke den egner seg for konfirmasjon, helt ærlig..

    13. Absolutt ikke for vulgært selv om det er utringning, det er fordi kjolen og fargen er classy. Hadde den vært kort og annet stoff ville den blitt det.
      Kjempe fin!

    14. Åå, drit fin kjole! Synes den passer helt perfekt til konfirmasjon jeg. Nydelig farge, og utrigningen synes jeg ikke er noe problem. Synes denne type utrigning ikke er “horete”, hvis du skjønner. Den er mer vakker! Go for it sophie! ❤️

    15. Du kunne jo tatt den med til en syerske eller evt sy utringningen litt opp om det er nok stoff til det 🙂 Tror kjolen vil være like fin om du syr den litt opp

    16. Fin kjole, men kjære vene. konfirmasjonen skal handle om KONFIRMANTEN og ikke om deg og puppene dine som hele tiden skal “poppe” ut og vises hele tiden. Bruk noe annet til konfirmasjonen og spar den til en annen anledning, så blir ikke konfirmanten sur på deg fordi du stjal oppmerksomheten 😉

    17. Veldig fin kjole Sophie, du kledde den 🙂
      Men tror ikke helt det passer til en konfirmasjon 🙂
      Er sikker på du finner noe annet fint å ha på!

    18. Kjolen var sommerlig og fin, men til en konfirmasjon er utrigningen for dyp! Fargen kler deg, men finn en kjole som ikke er så vulgær! Du er en vakker jente! Stå på, fast leser av bloggen din! Kos deg masse i konfirmasjon 🙂
      TIPS: Sy noen sting slik at utrigningen blir mindre – så er kjolen perfekt!

    19. den var så fin, herreminhatt<3 men jeg skal konfirmere meg snart og hvis en i familien hadde dukket opp i en kjole med sånn utdypning hadde jeg nok egentlig blitt litt sjokkert. dessverre var det en helt nydelig farge

    20. Fin kjole, men nei, ikke til en konfirmasjon.. Nå som du bor i Oslo har du jo stort utvalg av butikker å velge mellom, så du finner sikkert noe der. Med din høyde ville jeg nokk gått for en helt lang kjole eller en som når deg midt på leggen, eller rett under knærne, i en eller annen lys blå, eller turkia. Hadde sett smashing ut på deg;?

    21. Denne kledde du virkelig! Et tips kan være å bare sy den såvidt, eller evt feste den med sikretsnåler for å dempe utrigningen! Du er vakker 🙂

    22. fin kjole, du kler den!!
      men siden du kanskje er litt mer barmfager enn noen av oss, så blir utrigningen litt dyp? :s
      jeg ville gått med noe litt mer dekkende over brystet:)

    23. Utrolig fin kjole! Men den passer ikke i konfirmasjon, den er litt “drøy” + at den vil ta oppmerksomheten bort fra konfirmanten og det er jo konformanten sin store dag! 🙂
      Finnes kjolebutikker i Oslo, søk det opp på nettet eller spør leserne 😉 husker ikke desverre noen navn akkurat nå :/

    24. Kjolen var nydelig! Jeg synes denne kjolen kanskje var litt upassende til en konfirmasjon! Kanskje du skal gå for en tubekjole eller noe slik, iallfall en kjole som dekker over brystet, kanskje lace-kjole. Det er veldig passende til en konfirmasjon. Denne blir mer bryllupsaktig i tillegg 🙂 du er vakker

    25. Kjolen er veldig fin med en fantastisk fin og sommerlig farge. Men å bruke en kjole med så dyp utringning passer seg nok ikke helt i en familieforsamling.
      Det finnes andre muligheter der du kan stråle i denne kjolen 🙂

    26. Rålekker kjole, kaaaan vell kanskje ha den i en konfirmasjon, men jeg vet i allefall at JEG hadde nok kastet noen ekstra blikk og sagt ett eller annet om upassende kjole om du dukket opp i samme konfirmasjon som meg.. Jeg tenker at du kjapper deg å finne en ny kjole på nelly, slik at du får den før helgen 🙂

    27. Utrolig fin kjole, men føler den er mer en sommerskole og kanskje er litt for uttenkt for en konfirmasjon. Jeg tror jeg i alle fall ville gått for en som viste litt mindre i en sånn sammenheng:)

    28. Hei! Idag skulle jeg sykle hjem fra trening også syklet jeg forbi 7eleven. I en bil utenfor 7eleven så var det en gutt der og en jente. Den jenta lignet helt syt på deg, det var liksom helt prikt lik deg. Så jeg ble nesten skremt fordi jeg så deg, ikke fordi du er stygg ellernoe. Tvert imot! Det var bare det at jeg tenkte at det ikke var deg men at en person kan ligne så mye. Ehm, jeg lurte på om du kanskje var i trondheim, men jeg sjekket bloggen din mens jeg va der. Og det sto ingenting om at du var i trondheim.

    29. Kjolen var nyyydeliig!!
      Bare pass på at puppene ikke popper for mye fram og kanskje bruk en jakke over, så skal det gå helt fint:-)

    30. Dritfin kjole, det skal du ha, den sitt sykt bra på kroppen din. Dog kanskje nåkka drøy i en konfirmasjon med masse familie. Tror heller du skal finne nåkka som ikke har så mye kløft. Selvom kløft e tøft!

    31. Ser folk snakker om å fjerne oppmerksomheten til konfirmanten.
      Det kommer ikke til å skje, det er konfirmanten sine gjester, gjestene har laget sanger, taler og mat til konfirmanten og vil rette sin oppmerksomhet dit.
      Så drøy er ikke den kjolen, den er fin og ja? Man får kanskje et ekstra blikk første gang man går inn i rommet, men hva gjør egentlig det? Det er ikke sånn at oppmerksomheten er rettet mot sophie ut kvelden selv om. Det finnes så mye verre kjoler folk har gått med i selskaper og familiesammenkomster

    32. kjolen var utrolig fin på deg, men vist noen hadde kommet sånn i min konfirmasjon hadde jeg nokk blitt litt flau

    33. Kjolen var utrolig fin, og en veldig fin farge 😀
      Hva med noen litt lange smykker så dekker det jo litt? Eventuelt brukte ei vennende av meg en liten blonde bit fra et plagg hun ikke brukte lengre. Det ble veldig bra, bare fest med små sikkerhetsnåler på innsiden så er det jo ikke verre enn å ta bort blonde biten når du ikke ønsker den der 😉 Følte det hørtes styggere ut enn hva det var, er jo bare å prøve seg frem 🙂

    34. nydelig kjole, men litt for mye utringning foran, så du kan jo feks sy sammen så den ikke så mye syntes, . da kan du fint bruke den.
      Men det passer seg ikke å komme inn i en konfirmasjon å vise så mye brystene. Men bruk den på bursdags kvelder eller sommerkvelder for da passer den utrolig bra. 🙂

    35. hei, kan du ikke lage en video der du viser frem alle kjolene dine sånn at vi kan se hvilken vi synes passer best til en konfirmasjon?

    36. Veldig vakker kjole! Den satt veldig pent på.
      Og nei, nei, nei, nei. For guds skyld ikke ta den på deg til noen konfirmasjon. Jeg LOVER deg det ikke vil bli godt mottatt.
      Men VELDIG fin kjole! Du var vakker i den!
      Og igjen: NEI til konfirmasjon :p Det vil på ingen måte gå bra :p
      Jeg er stor fan! Masse love!

    37. Jeg synes kjolen din ser kjempefin ut på deg! Den må du bruke masse 🙂 Men i et familiebesøk er den kanskje ikke så passende, vil anbefale å dekke over utringningen om det lar seg gjøre. Men om det er denne kjolen du vil gå med så kjør på 🙂 Den ser nydelig ut!

    38. Kjolen er fin den, men synes ikke den passer i konfirmasjon. (Kanskje hvis du har sjal over.) Husk på at det er konfirmanten som er hovedperson; ikke lurt å “stjele” oppmerksomheta fra vedkommende.

    39. Eier du ikke grenser? Du må da se at du viser for mye pupp og utringing? Den kommer til å bli sett kraftig ned på i en konfirmasjon. Og nei, ikke fordi folk er sjalu. Dette er ikke en passende kjole til en slik anledning:) Ta litt hensyn til konfirmanten og hans/hennes foreldre og familie.

    40. Siden du spør så synes jeg personlig at den blir litt for utfordrende i en konfirmasjon, med tanke på den dype utrigningen, men til syvende og sist så er jo det viktigste at du føler deg komfortabel og bekvem i den, og rundt din familie og slekt. Kjolen hadde en veldig fin og sommerlig farge, og likte også veldig godt detaljene på ryggen. Du kunne jo gjort noe med utrigningen da, satt inn sikkerhetsnåler, eller sydd inn noen usynlige hemper, slik at utrigningen ender litt lenger der oppe. :0)

    41. Kjempefin kjole! Men til konfirmasjon synes jeg faktisk kjolen i forrige innlegg passer ypperlig 🙂 Tror det ville vært topp sammen med krøllet hår og noen høye sandaler!

    42. kjolen var veldig fin, men som de fleste sier ikke noe man vanligvis ville brukt i en familieforsamnling. Men skal du bruke den, er det ett par triks du kan ta i bruk:
      Bruk en topp/singlet under for å skjule utringningen
      ha en cardigan/fin skjorte eller noe annet over for å duse ned uttrykket (og skjule toppen på baksiden)
      Og jeg ville valgt noen andre, litt mindre skinnende sko. Kanskje ett par hvite pumps? uansett, noe uten for mye glitter og stas, siden det ikke er fest men en tradisjons forsamling.

    43. Kejmpe fin kjole!! Men ikke passende til konfirmasjon, ville nok heller hatt en med litt mindre utrigning. Men kjempe fin farge på deg, og ville funnet en sommerlig, fin kjole istedet. Den hvite du hadde på i forrgie innlegg for eksempel, men høye sko og smykker hadde vært nydelig!

    44. Fin kjole…men skjønner ikke hvor i all verden du har tenkt å bruke den, Kan ikke gå rundt i oslo slik jaffal.
      Strandkjole kankje?
      Finn en mørkere/mer diskret kjole til konfirmasjonen. Sånn som noen nevnte før meg, du skal ikke ta oppmerksomheten fra konfirmanten.

    45. Kjempe fin kjole ,herlig farge!
      Om jeg var deg vill jeg hatt en cardigan jakke utapå for å dempe den veldige utringningen.
      Eller ser kjolen utrolig fin ut! Vær stolt over kroppen din.

    46. Kjolen var døds fin og jeg synes ikke utringen var for lav, men er ikke helt sikker på om den passer til en konfirmasjon.

    47. Hei!
      Du kan absolutt bruke den i komfirmasjon! Den va kjempefin og elegant, absolutt ikke vulgær! 🙂
      Håper du ser frem til å besøke Bergen også! Jeg flyttet dit selv i høst og det er en kjempe fin by!

    48. Kjolen kledde deg utrolig godt! Rett og slettt nydelig på 🙂 men personlig ville ikke jeg gått med den i konfirmasjon… Tror det kan bli litt for mye

    49. Syns du egentlig kan bruke den, men så tenker jeg også at du kanskje tiltrekker deg litt mer oppmerksomhet enn konfirmanten, og det kan jo sikkert bli litt kjipt for konfirmanten 🙂

    50. Personlig hadde jeg ikke valgt den til en familie-sammenheng, det blir jo familiebilder osv som skal tas vare på i mange år. Men så har jeg jo ikke puppene til det heller da!
      Kanskje finn en topp å ha under? Eller, du har vel noen slags “skater-dress”er? Sånne som dekker opp til halsen men har korte flagrende skjørt og komplimenterer figuren. De er veldig sommerlige og passer fint til konfirmasjon med fine sko og en clutch. Da kan du se smashing ut uten å måtte vise cleavage eller ha en kjole som er tettsittende over rumpa.

    51. Eller, som jeg ser andre skriver: Sy opp utringningen, eller sett sikkerhetsnåler på innsiden. Utringninger er litt lav for familiefest når den slutter UNDER puppene liksom, bare ta den opp til normalen, ca midt på.. Så er den jo kjempefin 🙂

    52. Bare ta en liten sikkerhetsnål på innsiden nede der med puppene så utrigningen blir litt mindre 🙂 Kjolen var like nydelig som deg og passer fint til konfirmasjon med liiitt mindre utrigning! (med tanke på besteforeldre osv)/ Bergen er nydelig nå som det er sol og varmt. Du burde komme oftere! <3

    53. Kjempe fin kjole, men hadde personlig aldri gått med den rundt familien. Hadde vært utrolig ukomfortabelt 🙂

    54. Den er helt nydelig på deg! , men jeg er enig med de andre her. Det ville ikke sett bra ut i en konfirmasjon. Folk vil stirre og snakke. Er alltid en person i en konfirmasjon som kler seg upassende har jeg erfart og folk hvisker om det. Kjipt å være den personen når du kan bare velge en annen kjole. Den trenger ikke vise så mye hud kjære deg 🙂 men for all del den var helt stunning på deg 🙂

    55. Ser enkelte mener hun kan ta en topp under, NEI. Det er bare verre.. Sånn holdtr man på på barneskolen kjære dere..
      Ser også at noen mener hun bør gå for en mørk kjole, men det er da VÅR dere?! Man har ikke på seg mørke farger om våren.. Gå for en lys pastellfarge du:)

    56. Super fin kjole ! Syns absolutt du kan bruke den! Hva med å sette en fin “sikkerhetsnål” med pynt på i utrignigen for å få utrigningen litt høyere opp?:) en dressjakke , pen cardigan e
      E.l over , og du er “ready to go!” 😀

    57. Enig med de fleste over! Utrolig fin kjole, men kanskje litt upassende i en såpass formell situasjon. Og det siste jeg ville ønsket er å føle med utilpass og gå rundt hele dagen å bekymre meg for at kjolen er upassende :)) Dødsfin, men spar den til en annen anledning 😉

    58. Ha et smykke til den oransje kjolen, dermed tar du fokus vekk fra utringningen;))
      Du er suuuper fin, som vanlig

    59. Synes kjolen var dødsfin! Skulle gjerne hatt den selv.. Men kanskje ikke i en konfirmasjon 🙂
      Også lurer jeg på, siden du er vegetarianer – når du spiser junkfood, hva spiser du da? Jeg prøver å la vær å spise så usunt om dagen, jeg har vært litt for glad i junk som burgere, kebab osv.. Så må jo høre med deg – du ser forresten SMASHING ut 🙂

    60. kjolen var bare smashing! Men passer ikke til konfirmasjon dessverre…..
      Lena: vist hun syr igjen utringningen, så ødelegger hun jo kjolen!! Hun kan heller ta på seg noe som passer til og gå med i en konfirmasjon 🙂

    61. Ikke passende for konfirmasjon med tanke på utrigningen OG den åpne ryggen. Men fargen var utrolig fin på deg! Ville nok prøvd å finne en veldig enkel kjole med et klassisk snitt, i akkurat den der fargen 😀

    62. Ikke akkurat passende i en konfirmasjon, når folk snakker med deg så er det vanskelig å ikke se ned på utrigningen, for den er liksom veldig stor og synlig… Den var litt for lang, og man kan jo liksom se hele puppen… :/
      Burde gå for noe som dekker ganske mye, konfirmasjonen skal handle om konfirmanten, ikke om kløfta di 😛
      haha :3
      Håper du finner noe som passer bedre! 🙂

    63. veldig fin kjole, men upassende for konfirmasjon/familiefeiring. vet jeg hadde fått høre det i en del år om jeg møtte opp med så dyp utrigning

    64. Du er definisjon på vulgær! Og du viser nok en gang at du er like blond og dum som du ser ut. Du burde da virkelig forstå at man ikke går med de der vulgære puppene på utstilling i en komf. kjære deg. Det får da være grenser på hvor liten sosial intelligens det er mulig å ha.

    65. definitivt ikke en kjole du stikker i konf med!! 😮 den er veldig fin t fest og slikt, men i en famforsamling er ikke dette kjolen. om den hadde vært mer dekkende øverst kunne du lett brukt den, men den blir for vulgær i konf/bryllup/17mai osv..tror du hadde følt deg ganske ukomfortabel når andre har bunad og klær som tilsvarer bunad “ordentligheten”.
      den er veldig fin, for all del! fargen er flott! men ikke til slike spesielle familie anledninger! 🙂

    66. Jeg hadde aldri i livet trått inn i en kirke (hvis det er i kirka), slik. Personlig synes jeg det er upassende. Konfirmanten skal jo være høydepunktet på denne dagen, ikke silikontattiene dine :p

    67. For en nydelig kjole! Den satt virkelig utrolig pent på deg, og fargen var veldig pen til den tæne huden din!:) blir nok litt upassende til en konfirmasjon, men du får vel mange andre anledninger til å bruke den. Om du har problemer med å finne en passende kjole, så har jo alle billigbutikkene som Gina Tricot og BikBok mye fint:-)

    68. veldig veldig fin kjole, men jeg synes nok ikke den passer til konfirmasjon dessverre=/ De har noen supre kjolebutikker på strekningen wessel plass til nathional osv… =)

    69. Du kledde kjolen veldig godt 🙂 Men i konfirmasjon er denne nok litt drøy! Om denne hadde dekt litt mer av brystpartiet, hadde den vært ypperlig til konfirmasjon 🙂 Vero Moda hadde en lignende, som du hadde passet i 😀 klem

    70. Denne kjolen kan dessverre ikke brukes i en konfirmasjon. Spesielt ikke hvis det ikke er en borgerlig konfirmasjon.. Det er ganske respektløst og dukke opp i kirken med puppene på utstilling.

    71. Synes du skal bruke den 🙂 synes den var ganske vårlig og sommerlig, jeg! Du kan jo bare ha en fin jakke over om du er litt usikker selv? 🙂

    72. Jeg ville aldri gått med den på konfirmasjon. Men det har jo mye med om man er vandt med det også. Men om du vil være sikker på at ingen snakker om kjolen din etter arrangementet synes jeg du bør ha en annen kjole. 😉

    73. Utrolig fin kjole! Den orange fargen passer perfekt til din brune kropp! 🙂 synes den er helt fin å bruke i en konfirmasjon 😉 alt etter smak og behag

    74. Det ser ut som en knæsj strandkjole man har på seg i syden. Med andre ord; Langt fra passende.
      Men hva med den hvite kjolen du hadde på deg i forrige innlegg?? Med en sort blazer til, eller noe? Det hadde vært mer passende, og rene elegante farger i en konfirmasjon!

    75. den var sikkelig fin og satt som et skudd! Jeg hadde nok selv valgt en kjole med litt mindre utrigning da jeg ikke hadde turt å dukke opp i familieselvskap med dyp kløft:) men du er vakker uansett

    76. Skal du i kirken MÅ du ha jakke eller sjal. Noe som dekker skuldrene.
      Og på “festen” er det jo ikke så nøye.

    77. klare du aldri å ta noen kjoler som dekker puppene mer ?
      greit nok at du er stolt over titsa , men du trenge ikke å vise dei frem på en konfirmasjon , det kan du heller gjøre på fylla når du skal skaffe deg et ligg

    78. Finn en kjole som ikke har utringning i det hele tatt, for det passer seg ikke:-) Ellers var kjolen utrolig fin på deg altså.

    79. Dødtsfin kjole! Selv hadde jeg syntes den hadde vært fin til konfirmasjon, men jeg vet hvordan folk kan være, så hadde nok vært bedre med en med mindre utrigning. Hva men den rosa maxikjolen du kjøpte for litt siden fra nelly?
      Skulle ikke du uansett bruke den kjolen til gullruten? Der kommer den til å passe fint inn 🙂

    80. Kjempe fin kjole!
      Men i et familieselskap er det vel mange voksne folk som ville syns den var helt upassende, selvom kanskje unge jenter syns den er passende.
      Er selv fra Bergen og jeg kan love deg at om du går i en sann kjole med så store pupper i komf blir du ikke snakket særlig bra om i ettertid og det flaueste er vel om det kommer en tante bort og sier du må skifte. Konfrimanten er bare 14-15(?) år og om det er en jente vil hun føle du tar oppmerksomheten tror jeg! Både med fargen og utringingen forran.
      Men nyyydelig kjole for syden eller grillparty med venner 🙂

    81. Ufattelig fin kjole, sitter perfekt på deg, men den er kanskje litt for utringet til en konfirmasjon :/ Visst du ikke har noen andre kjoler kan du jo kanskje ta på deg et skjerf/ en bolero, eller du kan bruke et fint skjørt og en fin topp visst du har 😀

    82. Jeg skal også i konfirmasjon i Bergen i helgen! Hvilken kirke er det dere skal til? Hadde vert utrolig morsomt å møtt deg! <3

    83. Jeg synes utrigningen på kjolen blir litt for mye dessverre. Bra at den er lang i det minste, pga utrigningen. Men ville nok valget noe annet. Den er kjempelekker til annet bruk da hvertfall 🙂
      Jeg skal i konfirmasjon selv snart. Jeg har jo bare lårkorte kjoler. Tenker å ha på meg en med litt lengde bak. Ikke dyp utrigning. Og dressjakke over.
      Buksa var dritkul 😀

    84. Siden kjolen er lang, vile g ikkje si at utrigningen gjorde så mye 😉 tror hvertfall ikkje min familie hadde reagert på det 🙂 kjolen satt utrolig fint på deg 🙂

    85. Absolutt perfekt til deg💕 må jo pynte sel litt ekstra💜 du er utrolig utrolig fin,herlige sophie💌

    86. Kjolen er veldig nydelig! Du kunne kanske sy/sætte et stykke hvidt stof under foran så den ikke er så “vulgær” 🙂

    87. Nei, den er absolutt ikke for konfirmasjon. Var litt for åpen foran ja, passer bedre når du skal ut en kveld om sommeren 🙂 på ferie ogsånt.

    88. Kjolen var nydelig! Men kanskje litt for dyp utrigning for en konfirmasjon..Men den var virkelig nydelig, og du passet veldig godt til fargen:)

    89. Åå så fin kjole!! Med tanke på at familie og eldre skal i konfirmasjon ville jeg ha byttet til noe annet, greit du kanskje ikke bryr deg hva andre mener men blir kanskje for dyp utrigning. Jeg føler hele familien stirrer rart på meg bare jeg kommer i en kjole ned til knærna

    90. Ikke gå i noe svart eller hvit!! Det er ingen begravelse eller bryllup.. herregud! Syns fargen er nydelig, utringingen er kanskje litt for mye, men du ser smashing ut :*

    91. Veldig fin kjole etter min smak, men jeg ville ikke brukt den på en konfirmasjon eller familiesamflinger, for det er kanskje litt mye utrigning til det:) Jeg ville brukt noe enkelt, men elegant
      <3

    92. Nydelig kjole, perfekt til f.eks hageparty om sommeren, men synes ikke den var særlig passende for konfirmasjon. Kunne kanskje hatt en fin cardigan eller noe liknende over?Det blir jo fort slik at de kjolene som får deg til å føle deg som en gudinne på fest plutselig får deg til å se ut som en prostituert i mormors julemiddag x) Har hatt samme problemet selv, og jeg har ikke bunad en gang…. Må virkelig ha en kjole for hver anledning føler jeg.

    93. Kjolen i seg selv var veldig fin, men personlig mener jeg dette ble litt for dyp utringning for en konfirmasjon. Du kan prøve å style det opp på en festlig måte, men jeg ville gått for en annen kjole. Du kan heller spare denne til sommerfester med venner eller andre anledninger som ikke er fullt så familiefokuserte som en konfirmasjon 🙂

    94. Nydelig fin kjole! Og du kledde den veldig bra! Men etter min mening ble utringningen alt for dyp.. Dessverre! For den var egentlig helt nydelig!

    95. Haha, du MÅ vise puppene dine hele tiden du, du hadde aldri valgt en kjole som hadde dekket de, for du skal prøve å være så deilig som mulig, har du ikke tenkt på hva kjæresten din mener om at du skal vise kroppen din til hele verden?
      Og kjolen er alt for vulgær til en konfirmasjon

    96. Tror nok den er litt for vulgær for en konf. med muligens småbarn? (om der er noen) og ja for gamle, de er ikke så glad i slik, men var en veldig fin kjole !

    97. Kjempefin kjole, den ser helt nydelig ut på deg! 🙂 Men det kommer veldig an på hvordan familien din er, tror ikke jeg hadde valgt den kjolen i en konfirmasjon 😉

    98. Fin kjole, men har som du selv sier for dyp utringning for en konfirmasjon. Jeg hadde brukt kjolen som sommerkjole, mer hverdagslig. Når jeg skal i familieselskap så ville jeg heller brukt en som så litt dyrere ut i stoffet. Jeg syns du bør begynne å spise igjen, selv om du sier du ikke har matlyst.hele rumpa di har jo forsvunnet helt:( hverken hofter eller rumpe og det hadde du mer av før? Du har en flott kropp men ser så mye bedre ut med litt former.

    99. Utrolig fin kjole 🙂 Fargen passer perfekt til hud tonen din 🙂 Jeg ville nok kanskje tatt en litt enklere kjole, kan fort bli litt for mye med både åpen rygg og utringning når man skal i konfirmasjon 🙂

    100. Kjolen var nydelig på deg, men jeg ville ikke ha brukt den i en konfirmasjon med tanke på utringningen.

    101. ÆÆÆ håper jeg ser deg da! 😀 som bergenser selv xD kjolen var kjempefin, men tror nok ikke den er helt passende til konfirmasjonen hehe ♥

    102. Du ser fantastisk ut i den, men litt for vulgær til en konfirmasjon etter min mening. Ville heller brukt den du har på i innlegget under! Med riktig sko, tilbehør og hårstyling ville den passet utmerket!

    103. Kjolen var NYDELIG på deg! Men som du sier er kanskje utringningen litt for stor, desverre. Det skal jo være konfirmanten sin dag og da er det konfirmanten burde få all oppmerksomhet. Syns dette er viktig etter at jeg selv følte meg oversett i min egen konfirmasjon, (ikke pga et klessplagg altså). Men dette lille problemet kan jo lett fikses med noen sikkerhetsnåler 😉
      Elsker bloggen din, den gir meg inspirasjon og glede i hverdagen!

    104. Jeg ville ikke gått med den kjolen i en konfirmasjon. Jeg ville spurt din mor eller far om å ta den med til Bergen. Om det er kjæresten din sin familie dere skal med, så ville jeg ha spurt din mor/far om å kjøre den bort til kjæresten sine foreldre.
      Kjolen du går med ville jeg heller brukt i syden med venniner eller kjæreste.

    105. Nydelig kjole til deg! men syns ikke den passer til en konfirmasjon. Jeg hadde følt meg beklemt og uglesett om jeg kom med utrigning i en slik sammenkomst. Jeg tenker alltid at ca knelengde og båthals er mine beste venner om jeg skal på noe som ikke er skikkelig fest 😉

    106. Veldig fin kjole, men utringningen var kanskje litt dyp for en konfirmasjon med familien.. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg sydd ett par sting nederst i utringningen for å gjøre den litt mindre. Er super enkelt, og du føler ikke at alle står å glaner på deg liksom.

    107. utrolig fin kjole til deg, men kanskje litt for dyr utrigning til en konfirmasjon? du kan prøve å sy igjen litt av utrigningen, tror det hadde passet bedre til konfirmasjon 🙂

    108. Helt nydelig kjole, men jeg syntes ikke den passer til en konfirmasjon… Jeg ville gått for noe med mindre utrigning:-)

    109. Utrolig fin kjole<3 Bruk en sikkerhetsnål til å gjøre utrigningen litt mindre. Da kan du bruke den i konfirmasjon.

    110. Den kjolen satt virkelig flott på deg 🙂 Men jo, såpass utringning at man kan se undersiden av puppen din er nok litt vel mye for en konfirmasjon.

    111. Tror nok du må prøve å ikke ta fokuset vekk fra konfirmanten for det kan det bli veldig dårlig stemning av. I konfirmasjon burde man kle seg tradisjonelt og classy som vil si, ingen dyp utringning, ikke for tynne stropper og heller ikke for korte kjoler/skjørt uten at det blir alt for konservativt da:P Vil tro det gjelder for både kristelig og borgerlig konfirmasjon;) Men veldig fin kjole på deg selvfølgelig 🙂

    112. Veldig fin kjole, men jeg synes den er litt drøy i en konfirmasjon. Hadde det vært min egen konf hadde jeg ikke hatt noe imot det, men familien min hadde antagelig gått av skaftet :p Er mange fine kjoler å få kjøpt i Oslo da. Du har jo f.eks. Coast, de har veldig fine kjoler og de er ikke alt for dyre. Eller så kan du ha et skjerf over ellernoe?

    113. Utrolig nydelig kjole! Så noen kom med tips om å sette en sikkethetsnål foran for å minske utrigningen litt, det var jo veldig lurt :))

    114. Det nåken seie om fargen syns eg ikkje har nåke å sei! Ein kan vell igrunn bruka ka farge ein vil 😉 Men trur kanskje ikkje eg hadde brukt akkurat den kjolen med den utringningen i ein konfirmasjon 🙂 Men du var kjempe fin i kjolen, å den blir kjempe fin til sitt bruk! Tenkte sommar kjole med ein gong 😉

    115. Syntes kjolen blir litt vulgær hvis du ikke har noe over. Ville hatt en liten jakke over. Det hjelper på mye.

    116. Komfirmaten er hovedpersonen i sin egen komfirmasjon-ikkje du, før du spurte er du glup nok til å vite at forskjellen mellom dette og en bunad er som Sahara og Antarktis
      Du bruker selvsagt ikkje denne kjolen i konfirmasjonen,dette er en fest kjole,ikkje en som passer i familieselskap,nei finn noe annet du og bruk denne nydelige kjolen til en annen anledning 🙂

    117. Bruk kjolen, den er kjempe fin! Men du kan kanskje bruke et sjal eller en jakke over, siden den har veldig dyp utrigning og du har ikke akkurat små pupper. Konfirmanten skal være hoved-fokuset, ikke deg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg